Ma 2010. március 14., vasárnap, Matild napja van. Holnap Kristóf napja lesz.
     
Hatnak a dohányzás- és koleszterinellenes kampányok Nyomtatás E-mail
2009. június 23. kedd, 13:48

Harminc százalékkal csökkent a szívbetegségek miatti halálozás 1994 és 2004 között Kanadában, ami vélhetően a dohányzásellenes és a koleszterinszint csökkentésére irányuló kampányoknak köszönhető - tették közzé kutatók a Canadian Medical Association Journal című szaklapban kedden megjelent tanulmányban.

Százezer emberből 361 halt meg 1994-ben szív- és érrendszeri betegségben az észak-amerikai országban, tíz év elteltével viszont ez a szám már csak 253 volt. Egyúttal a szívrohamban (akut miokardiális infarktusban) elhunytak száma is négyezerrel csökkent a vizsgált időszakban.

A kutatók szerint az eredmények arra utalnak, hogy csökkentek a kockázati tényezők, kevesebben dohányoznak és többen szednek sztatinokat koleszterinszintjük rendben tartására.

A tanulmányban a nemzeti statisztikai hivatal halálozási adatait elemezték a kutatók. A tízéves periódus alatt 38,1 százalékkal csökkent az akut miokardiális infarktusok, 23,5 százalékkal a szívelégtelenség és 28,2 százalékkal a szélütések száma.

A javulás minden életkorcsoportra és mindkét nemre vonatkozik, ám most először fordul elő, hogy több nő halt meg szívérrendszeri ok miatt, mint férfi.

 

 

Szóljon hozzá!

Biztonsági kód
Frissítés

További híreink

Amerikai házra vágyik? - Vegyen egyet 10 dollárért!

article thumbnail

Rekviem Detroitért – ezen a címen készített dokumentumfilmet a BBC az egykori virágzó amerikai iparvárosról, ahol a válság következtében néhány dollárt lehet ingatlan vásárolni.


New York állam éttermeiben betiltanák a só használatát

article thumbnail

Szokatlan javaslatot terjesztettek be az amerikai New York állam törvényhozásában: teljes tilalmat rendelnének el a só használatára az éttermekben.


Korábbi hírek

Deviza árfolyamok

Válts át   ebbe:    

Üdvözlünk



Friss fórumtémák

Hírdetőink

kmtv.ca