Ma 2010. március 11., csütörtök, Szilárd napja van. Holnap Gergely napja lesz.
     
Ivásra buzdít a média Nyomtatás E-mail
2009. március 06. péntek, 14:10
 Akik a szeszesital-reklámokkal együtt nézték az Amerikai Pite című filmet, nagyobb valószínűséggel bontottak fel később maguk is egy sört vagy egy üveg bort. Egy tanulmánnyal kanadai és holland kutatók bebizonyították, hogy a médiában történő alkoholábrázolások igenis hatással vannak a fogyasztói magatartásra.

A tanulmány az Alcohol and Alcoholism folyóirat március 4-i online számában jelent meg. Jeffrey T. Parsons, a new yorki Hunter College pszichológia tanszékének vezetője üdvözölte az első empirikus bizonyítékot a témában, azonban hozzátette, hogy mivel a vizsgálatot csak fiatal férfiakon végezték, az nem tükrözi az egész népesség szokásait, továbbá Hollandiában amerikai filmeket vetítettek, így nem lehet általánosítani, hogy csak az amerikai filmek ilyenek.

összesen nyolcvan 18-29 éves férfit hívtak a vetítőteremnek berendezett laboratóriumba, ahol rendelkezésre állt egy hűtő, benne szeszes illetve alkoholmentes italokkal, egy bőrkanapé, egy nagyképernyős tévé, rágcsálnivaló és hamutartó. Az egyik csoport alkoholreklámok és az alkoholfogyasztás ábrázolása nélkül nézte meg az Amerikai Pitét és a 40 nap, 40 éjszaka című filmet. Az alkoholreklámoknak kitett csoport átlagban három egység alkoholt fogyasztott el, míg a másik csoport csak ennek felét. A szerzők szerint további vizsgálatokat kell még végezni, ha az eredmények beigazolódnak, esetleg az alkohol ábrázolása alapján is korhatárossá kellene tenni a filmeket.

Az Archives of Pediatrics and Adolescent Medicine folyóirat márciusi számában megjelent egy olyan cikk, amely szerint az amerikai tizenévesek 11-20 százaléka birtokol szeszesitalok emblémájával díszített pólót vagy használati tárgyakat és azt a következtetést vonták le, hogy ezek a gyerekek nagyobb valószínűséggel lesznek később nagyivók.

 

Szóljon hozzá!

Biztonsági kód
Frissítés

További híreink

Nostradamus jóslata: világháború lesz novemberben

article thumbnail

Moszkva - 2010 novembe­rében kitör a harmadik világháború – olvasta ki Nostradamus egyik, eddig kevésbé ismert jóslatából egy orosz asztrológus.


Marad a himnusz

article thumbnail

Noha már többször megváltoztatták a kanadai himnusz szövegét, ezúttal a parlament nem hajlandó új szöveget elfogadni az "O Canada" kezdetű műnek. Hónapokkal ezelőtt ugyanis kifogásolták, hogy a himnusz egyik sorában csak a férfiaka [ ... ]


Korábbi hírek

Deviza árfolyamok

Válts át   ebbe:    

Üdvözlünk



Friss fórumtémák

Hírdetőink

kmtv.ca