Ilyen kijelentést XIII. János pápa nem tett a II. Vatikáneum megnyitóján. Itt egyszerű tényről van szó.
"A bizonyíték hiánya nem azonos a hiány bizonyításával." (Marteen Rees)
"Enoch elveszett könyve" is előkerült... Ez is előfog...
Hát igen, finoman fogalmaz, de ne felejtsük el, hogy ez időben VI. Pál pápa regnál Vatikánban, aki Szent Péter(inkább Pál ) 262. utódja,Zakar egy teljesen korrekt képet ad arról az anyagról, amely rendelkezésére állt. Nem azt irja, amit fent idézel "bizalmas úton" közvetitett forrásból, hanem hogy az Ószövetség tartalmaz olyan leriásokat, "olyan nemes emberi eszmét, örök igazságot, isteni kinyilatkoztatás - részletet, különösképpen az egész emberi nem összetartozását, testvériségét valló részletet foglalnak magukban, melyek több száz, esetleg több ezer évvel azelőtt már megtalálhatók a környező keleti népek - főként a sumérok -- irodalmi emlékeiben". Szerintem ez egy nagyon más üzenet! Ir arról, hogy, hogy bizonyos szerzők (Goldziher, stb.) egyedi, népük saját értékeinek és eredményeinek tűntetik fel ezek egy részét. Ezzel Zakar szembeszáll, de nem nevezi a bibliai leirásokat sem hazugságoknak, sem összelopkodott valamiknek. Állitása, hogy "Ábrahám előtt is volt isteni kinyilatkoztatás". Ezzel nincs ellentmondásban egyetlen lényeges egyházi tanitással sem.
és az első pápa, aki ellátogat a "Szentföldre" ami ekkor már Izrael államot takarja... A megelőző 261 miért nem érzett affinitást, hogy oda menjen...???
Minden estre elég érdekes, hogy ír egy könyvet a sumér hitvilágról, amiben egész véletlenül a II. Vatikáni Zsinatra is tesz hivatkozásokat...
A kis antiszemita...Az igazság része, hogy a zsidóság iránt nem volt különösebb szimpátiával.
Hogy tehetett ilyet magas rangú pap létére amikor ebben az időben már érvényben volt a II. Vatikáni Zsinat "Nostra Aetate" kezdetű nyilatkozata...