Hogyan tűnhet el egy kép egy múzeumból?

Melitta

Adminisztrátor
Fórumvezető
Rádiós
Egy hónap elteltével is rejtély, hogyan kelhetett lába két értékes képnek a debreceni MODEM raktárából. A műtárgyakhoz ugyanis rendszerint még a múzeumok dolgozói sem férhetnek hozzá, a műkincsek szállítására pedig különösen szigorú szabályok vonatkoznak.

Április végén eltűnt két kép, Csontváry Kosztka Tivadar Éjszakai táj holdvilágnál alakokkal című festménye és Nemes Lampérth József Táj dombokkal című tusrajza a debreceni MODEM raktárából. A műtárgyak eltűnése a MODEM számára azért is különösen kellemetlen, mert nem a múzeum tulajdonában voltak, hanem egy milliárdos műgyűjtő, Antal Péter bízta az intézményre kincseit, amelyek az Antal–Lusztig-gyűjtemény részei. Az ügy azért is rejtélyes, mert a múzeum belső vizsgálata szerint nem történt betörés, a nyomozás ismeretlen tettes ellen folyik, és amíg nem zárul le, sem a múzeum, sem pedig a rendőrség nem adhat választ a hozzájuk intézett kérdésekre.

20140424a-modern-es-kortars-muveszeti1.jpg

A debreceni MODEM, a Kölcsey Központ és a Hotel Lycium épületegyüttese – innen tűntek el a képek

Forrás: MTI/Oláh Tibor
A dolgozók sem nézegethetik csak úgy
Az eset sokakban felidézheti az 1983 novemberében történt nagy műkincsrablást, amely egy időre a kabarék népszerű témájává vált. Akkor egy éjjel a betörők Raffaello, Giorgione, Tintoretto és Tiepolo képeivel megrakodva távoztak a Szépművészeti Múzeumból. A tolvajok a tatarozás miatt felépített állványzaton, az ablaküveget kivágva jutottak be az épületbe, a képeket pedig egyszerűen leemelték a falról, a riasztóberendezés nem működött. Az alkotások értéke közel másfél milliárd forint volt, a rablókat azonban néhány napon belül elfogták.

Még ha a debreceni lopás nem is ekkora horderejű – a képek értéke összesen valamivel több mint százmillió forint –, így is kivételes eseménynek számít, tudtuk meg magyar múzeumoknál dolgozó forrásainktól.

A műtárgykezelésnek ugyanis roppant szigorú szabályai vannak, a raktárakba csak az arra felhatalmazott személyek léphetnek be, a biztonsági szolgálat emberei minden mozgást rögzítenek a nap 24 órájában, a műtárgyakat még a múzeum dolgozóinak sem lehet csak úgy kedvtelésből nézegetni.

„A biztonsági szolgálat nemcsak azt regisztrálja, hogy ki mikor lép be a raktárba és távozik onnan, de még a múzeum belsős munkatársait is csak indokolt esetben, engedéllyel eresztik be. Minden, a tárgyakkal történő eseményt írásban rögzítenek, szóval egyedül besétálni egy raktárba, és onnan elemelni egy műtárgyat szinte lehetetlen” – mondta az egyik nagy budapesti múzeum munkatársa, egy másiké pedig arra hívta fel a figyelmet, hogy az egész múzeum „keresztül-kasul be van kamerázva”.

A nagyközönség persze jobbára csak a kiállítótérig jut el, amely a folyamatosan ki-be mászkáló emberek ellenére ugyanolyan biztonságos, mint a múzeum bármely más pontja. A kiállított műtárgyak nagy része érintésvédelemmel van felszerelve, ha pedig valami kicsi és mozdítható, azt gondosan rögzítik, és persze ott vannak még a teremőrök is.

20140520mukincstolvajlas-illusztracio-rablas-az-osloi.jpg

Rablás az oslói Munch Múzeumban 2004-ben: fegyveres rablók ellopták Edvard Munch két képét, a Sikolyt és a Madonnát

Amikor a műtárgy útra kel
Előfordul, hogy a múzeumon belül kell áthelyezni egy tárgyat, vagy intézmények egy-egy időszaki kiállításra kölcsönkérnek egymástól valamit. Ilyenkor az ún. műtárgymozgató technikusoké a kulcsszerep, akik jobbára a múzeumok, olykor a szállítmányozó cégek alkalmazásában állnak. A műtárgymozgatás során sem elsősorban a lopás, hanem inkább a tárgyak sérülékenysége jelenti a rizikót. A szakembereknek nagyon szigorú műtárgyvédelmi és biztonsági előírásokat kell betartaniuk, ezért ritkán következik be káresemény, de ha mégis, akkor az UNIQA Biztosító tapasztalatai szerint legtöbbször restaurálható a sérülés.

Kölcsönzés esetén az általános gyakorlat szerint a járulékos költségeket a tárgyat kölcsönbe vevő intézmény fizeti, viszont a kölcsönadó határozhatja meg, hogy kivel akar szállíttatni. Ez pedig egy lényeges kérdés. Forrásaink szerint a múzeumok akkor járnak legjobban, ha profikra bízzák magukat. Magyarországon két-három nagy műtárgyszállítót szokás emlegetni, rendszerint velük kötnek szerződést a múzeumok.

Mint azt az egyik legnagyobb magyar műkincsszállításra specializálódott cég vezetőjétől megtudtuk, a járművek és a szállítások nyomon követhetők. Szállítás közben egy sor dolgot kell dokumentálniuk: látják a műkincs pozícióját, a raktér vagy láda hőmérséklet, páratartalmat – mondta Polgár Tibor, a Museum Complex ügyvezetője. Rendszerint egy múzeumi felügyelő is utazik a műtárggyal, majd a kicsomagolásakor ellenőrzi az állapotát.

20140520mukincstolvajlas-illusztracio-a-museum-complex.jpg

A Museum Complex Kft. munkatársai leemelik Munkácsy Mihály Ballada című festményét a kamionról a szegedi Móra Ferenc Múzeum előtt

Forrás: MTI/Kelemen Zoltán Gergely
Na, de becsomagolják a műtárgyat, ládába rakják, és már mehet is? Nem ennyire egyszerű a helyzet, már csak a csomagolás miatt sem: nem mindegy, mibe csomagolnak például egy festményt, a műtárgyszállítási szakember szerint ugyanis egy savas vagy vegyszeres, netán gombával fertőzött csomagolóanyag használatából fakadó kár akár évekig is lappanghat, mire láthatóvá válik a műtárgyon. A helytelen csomagolásból eredő károkra ráadásul általában biztosítást sem lehet kötni. „Állandó hőmérséklet, megfelelő páratartalom, műtárgyvédelmi szempontból kifogástalan csomagolóanyagok, és ezeket megfelelően alkalmazó szakemberek szükségesek” – sorolja Polgár a sikeres műtárgyszállítás alapfeltételeit. És az sem mindegy, hogy milyen a szállító jármű műszaki állapota, futóműve és rugózása.

Szögtől szögig
„Szögtől szögig” – így emlegeti a szakzsargon a múzeumokra legjellemzőbb biztosítási formát. Ez annyit tesz, hogy az adott műtárgy attól kezdve biztosítva van, hogy leemelik a falról, egészen addig, amíg a kölcsönzést követően vissza nem teszik az eredeti helyére.

Minden műtárgymozgás tetemes adminisztrációval jár, számos engedélyt, pecsétet meg kell szerezni addig, amíg elhagyhatja a házat. A múzeumok rendszerint úgynevezett facility report-ot kérnek egymástól, amelyben részletesen fel vannak sorolva a kölcsönbe vevő intézmény épületének és kiállítótereinek technikai adottságai. Olykor előfordul, hogy a kölcsönbe adó múzeum nem tartja kielégítőnek a körülményeket, ilyenkor elképzelhető, hogy ugrik a kölcsönzés: még kölcsönzési díj ellenében, külföldi múzeumoknak sem feltétlenül adják oda kincseiket a nagyobb magyar múzeumok, ha úgy ítélik meg, hogy a műtárgy biztonságának és állagmegőrzésének feltételei nem megfelelőek.

Origo
Vincze Barbara


festmeny.jpg
 
0

075

Vendég
Vállalván annak kockázatát is hogy barbárnak neveznek majd engem egyesek, de bátorkodom ideírni: ha a cikk aljára betett kép az esetleg ellopott, mindenesetre eddig meg nem talált képet ábrázolja: Nos, akkor azt javaslom hagyják a csudába az egész nyomozást mert nem ér az ügy annyit, és inkább örüljenek hogy felszabadult egy kis hely a múzeumban...

A pénzt meg amibe a nyomozás folytatása kerülne, fordítsák inkább az emberek felvilágosítására, hogy ne legyenek sznobok, s efféle pacsmagokat többé ne tartsanak értékes műalkotásnak...
 

setni

Állandó Tag
Állandó Tag
Nem vagy barbár, de tudod ízlések és ...hisz ami most nem tetszik az lehet hogy pár évtized múlva követendő lesz és ami most tetszik az meg elfelejtetté válik.
Abban igazad is lehet hogy elég sok művészet elég zárt körű...de ha van aki erre pénzt ad akkor hadd legyen.
 

attimenyfreemail.com

Állandó Tag
Állandó Tag
Egy hónap elteltével is rejtély, hogyan kelhetett lába két értékes képnek a debreceni MODEM raktárából. A műtárgyakhoz ugyanis rendszerint még a múzeumok dolgozói sem férhetnek hozzá, a műkincsek szállítására pedig különösen szigorú szabályok vonatkoznak.

Április végén eltűnt két kép, Csontváry Kosztka Tivadar Éjszakai táj holdvilágnál alakokkal című festménye és Nemes Lampérth József Táj dombokkal című tusrajza a debreceni MODEM raktárából. A műtárgyak eltűnése a MODEM számára azért is különösen kellemetlen, mert nem a múzeum tulajdonában voltak, hanem egy milliárdos műgyűjtő, Antal Péter bízta az intézményre kincseit, amelyek az Antal–Lusztig-gyűjtemény részei. Az ügy azért is rejtélyes, mert a múzeum belső vizsgálata szerint nem történt betörés, a nyomozás ismeretlen tettes ellen folyik, és amíg nem zárul le, sem a múzeum, sem pedig a rendőrség nem adhat választ a hozzájuk intézett kérdésekre.

20140424a-modern-es-kortars-muveszeti1.jpg

A debreceni MODEM, a Kölcsey Központ és a Hotel Lycium épületegyüttese – innen tűntek el a képek

Forrás: MTI/Oláh Tibor
A dolgozók sem nézegethetik csak úgy
Az eset sokakban felidézheti az 1983 novemberében történt nagy műkincsrablást, amely egy időre a kabarék népszerű témájává vált. Akkor egy éjjel a betörők Raffaello, Giorgione, Tintoretto és Tiepolo képeivel megrakodva távoztak a Szépművészeti Múzeumból. A tolvajok a tatarozás miatt felépített állványzaton, az ablaküveget kivágva jutottak be az épületbe, a képeket pedig egyszerűen leemelték a falról, a riasztóberendezés nem működött. Az alkotások értéke közel másfél milliárd forint volt, a rablókat azonban néhány napon belül elfogták.

Még ha a debreceni lopás nem is ekkora horderejű – a képek értéke összesen valamivel több mint százmillió forint –, így is kivételes eseménynek számít, tudtuk meg magyar múzeumoknál dolgozó forrásainktól.

A műtárgykezelésnek ugyanis roppant szigorú szabályai vannak, a raktárakba csak az arra felhatalmazott személyek léphetnek be, a biztonsági szolgálat emberei minden mozgást rögzítenek a nap 24 órájában, a műtárgyakat még a múzeum dolgozóinak sem lehet csak úgy kedvtelésből nézegetni.

„A biztonsági szolgálat nemcsak azt regisztrálja, hogy ki mikor lép be a raktárba és távozik onnan, de még a múzeum belsős munkatársait is csak indokolt esetben, engedéllyel eresztik be. Minden, a tárgyakkal történő eseményt írásban rögzítenek, szóval egyedül besétálni egy raktárba, és onnan elemelni egy műtárgyat szinte lehetetlen” – mondta az egyik nagy budapesti múzeum munkatársa, egy másiké pedig arra hívta fel a figyelmet, hogy az egész múzeum „keresztül-kasul be van kamerázva”.

A nagyközönség persze jobbára csak a kiállítótérig jut el, amely a folyamatosan ki-be mászkáló emberek ellenére ugyanolyan biztonságos, mint a múzeum bármely más pontja. A kiállított műtárgyak nagy része érintésvédelemmel van felszerelve, ha pedig valami kicsi és mozdítható, azt gondosan rögzítik, és persze ott vannak még a teremőrök is.

20140520mukincstolvajlas-illusztracio-rablas-az-osloi.jpg

Rablás az oslói Munch Múzeumban 2004-ben: fegyveres rablók ellopták Edvard Munch két képét, a Sikolyt és a Madonnát

Amikor a műtárgy útra kel
Előfordul, hogy a múzeumon belül kell áthelyezni egy tárgyat, vagy intézmények egy-egy időszaki kiállításra kölcsönkérnek egymástól valamit. Ilyenkor az ún. műtárgymozgató technikusoké a kulcsszerep, akik jobbára a múzeumok, olykor a szállítmányozó cégek alkalmazásában állnak. A műtárgymozgatás során sem elsősorban a lopás, hanem inkább a tárgyak sérülékenysége jelenti a rizikót. A szakembereknek nagyon szigorú műtárgyvédelmi és biztonsági előírásokat kell betartaniuk, ezért ritkán következik be káresemény, de ha mégis, akkor az UNIQA Biztosító tapasztalatai szerint legtöbbször restaurálható a sérülés.

Kölcsönzés esetén az általános gyakorlat szerint a járulékos költségeket a tárgyat kölcsönbe vevő intézmény fizeti, viszont a kölcsönadó határozhatja meg, hogy kivel akar szállíttatni. Ez pedig egy lényeges kérdés. Forrásaink szerint a múzeumok akkor járnak legjobban, ha profikra bízzák magukat. Magyarországon két-három nagy műtárgyszállítót szokás emlegetni, rendszerint velük kötnek szerződést a múzeumok.

Mint azt az egyik legnagyobb magyar műkincsszállításra specializálódott cég vezetőjétől megtudtuk, a járművek és a szállítások nyomon követhetők. Szállítás közben egy sor dolgot kell dokumentálniuk: látják a műkincs pozícióját, a raktér vagy láda hőmérséklet, páratartalmat – mondta Polgár Tibor, a Museum Complex ügyvezetője. Rendszerint egy múzeumi felügyelő is utazik a műtárggyal, majd a kicsomagolásakor ellenőrzi az állapotát.

20140520mukincstolvajlas-illusztracio-a-museum-complex.jpg

A Museum Complex Kft. munkatársai leemelik Munkácsy Mihály Ballada című festményét a kamionról a szegedi Móra Ferenc Múzeum előtt

Forrás: MTI/Kelemen Zoltán Gergely
Na, de becsomagolják a műtárgyat, ládába rakják, és már mehet is? Nem ennyire egyszerű a helyzet, már csak a csomagolás miatt sem: nem mindegy, mibe csomagolnak például egy festményt, a műtárgyszállítási szakember szerint ugyanis egy savas vagy vegyszeres, netán gombával fertőzött csomagolóanyag használatából fakadó kár akár évekig is lappanghat, mire láthatóvá válik a műtárgyon. A helytelen csomagolásból eredő károkra ráadásul általában biztosítást sem lehet kötni. „Állandó hőmérséklet, megfelelő páratartalom, műtárgyvédelmi szempontból kifogástalan csomagolóanyagok, és ezeket megfelelően alkalmazó szakemberek szükségesek” – sorolja Polgár a sikeres műtárgyszállítás alapfeltételeit. És az sem mindegy, hogy milyen a szállító jármű műszaki állapota, futóműve és rugózása.

Szögtől szögig
„Szögtől szögig” – így emlegeti a szakzsargon a múzeumokra legjellemzőbb biztosítási formát. Ez annyit tesz, hogy az adott műtárgy attól kezdve biztosítva van, hogy leemelik a falról, egészen addig, amíg a kölcsönzést követően vissza nem teszik az eredeti helyére.

Minden műtárgymozgás tetemes adminisztrációval jár, számos engedélyt, pecsétet meg kell szerezni addig, amíg elhagyhatja a házat. A múzeumok rendszerint úgynevezett facility report-ot kérnek egymástól, amelyben részletesen fel vannak sorolva a kölcsönbe vevő intézmény épületének és kiállítótereinek technikai adottságai. Olykor előfordul, hogy a kölcsönbe adó múzeum nem tartja kielégítőnek a körülményeket, ilyenkor elképzelhető, hogy ugrik a kölcsönzés: még kölcsönzési díj ellenében, külföldi múzeumoknak sem feltétlenül adják oda kincseiket a nagyobb magyar múzeumok, ha úgy ítélik meg, hogy a műtárgy biztonságának és állagmegőrzésének feltételei nem megfelelőek.

Origo
Vincze Barbara


Csatolás megtekintése 1211380[/QUO
Egy hónap elteltével is rejtély, hogyan kelhetett lába két értékes képnek a debreceni MODEM raktárából. A műtárgyakhoz ugyanis rendszerint még a múzeumok dolgozói sem férhetnek hozzá, a műkincsek szállítására pedig különösen szigorú szabályok vonatkoznak.

Április végén eltűnt két kép, Csontváry Kosztka Tivadar Éjszakai táj holdvilágnál alakokkal című festménye és Nemes Lampérth József Táj dombokkal című tusrajza a debreceni MODEM raktárából. A műtárgyak eltűnése a MODEM számára azért is különösen kellemetlen, mert nem a múzeum tulajdonában voltak, hanem egy milliárdos műgyűjtő, Antal Péter bízta az intézményre kincseit, amelyek az Antal–Lusztig-gyűjtemény részei. Az ügy azért is rejtélyes, mert a múzeum belső vizsgálata szerint nem történt betörés, a nyomozás ismeretlen tettes ellen folyik, és amíg nem zárul le, sem a múzeum, sem pedig a rendőrség nem adhat választ a hozzájuk intézett kérdésekre.

20140424a-modern-es-kortars-muveszeti1.jpg

A debreceni MODEM, a Kölcsey Központ és a Hotel Lycium épületegyüttese – innen tűntek el a képek

Forrás: MTI/Oláh Tibor
A dolgozók sem nézegethetik csak úgy
Az eset sokakban felidézheti az 1983 novemberében történt nagy műkincsrablást, amely egy időre a kabarék népszerű témájává vált. Akkor egy éjjel a betörők Raffaello, Giorgione, Tintoretto és Tiepolo képeivel megrakodva távoztak a Szépművészeti Múzeumból. A tolvajok a tatarozás miatt felépített állványzaton, az ablaküveget kivágva jutottak be az épületbe, a képeket pedig egyszerűen leemelték a falról, a riasztóberendezés nem működött. Az alkotások értéke közel másfél milliárd forint volt, a rablókat azonban néhány napon belül elfogták.

Még ha a debreceni lopás nem is ekkora horderejű – a képek értéke összesen valamivel több mint százmillió forint –, így is kivételes eseménynek számít, tudtuk meg magyar múzeumoknál dolgozó forrásainktól.

A műtárgykezelésnek ugyanis roppant szigorú szabályai vannak, a raktárakba csak az arra felhatalmazott személyek léphetnek be, a biztonsági szolgálat emberei minden mozgást rögzítenek a nap 24 órájában, a műtárgyakat még a múzeum dolgozóinak sem lehet csak úgy kedvtelésből nézegetni.

„A biztonsági szolgálat nemcsak azt regisztrálja, hogy ki mikor lép be a raktárba és távozik onnan, de még a múzeum belsős munkatársait is csak indokolt esetben, engedéllyel eresztik be. Minden, a tárgyakkal történő eseményt írásban rögzítenek, szóval egyedül besétálni egy raktárba, és onnan elemelni egy műtárgyat szinte lehetetlen” – mondta az egyik nagy budapesti múzeum munkatársa, egy másiké pedig arra hívta fel a figyelmet, hogy az egész múzeum „keresztül-kasul be van kamerázva”.

A nagyközönség persze jobbára csak a kiállítótérig jut el, amely a folyamatosan ki-be mászkáló emberek ellenére ugyanolyan biztonságos, mint a múzeum bármely más pontja. A kiállított műtárgyak nagy része érintésvédelemmel van felszerelve, ha pedig valami kicsi és mozdítható, azt gondosan rögzítik, és persze ott vannak még a teremőrök is.

20140520mukincstolvajlas-illusztracio-rablas-az-osloi.jpg

Rablás az oslói Munch Múzeumban 2004-ben: fegyveres rablók ellopták Edvard Munch két képét, a Sikolyt és a Madonnát

Amikor a műtárgy útra kel
Előfordul, hogy a múzeumon belül kell áthelyezni egy tárgyat, vagy intézmények egy-egy időszaki kiállításra kölcsönkérnek egymástól valamit. Ilyenkor az ún. műtárgymozgató technikusoké a kulcsszerep, akik jobbára a múzeumok, olykor a szállítmányozó cégek alkalmazásában állnak. A műtárgymozgatás során sem elsősorban a lopás, hanem inkább a tárgyak sérülékenysége jelenti a rizikót. A szakembereknek nagyon szigorú műtárgyvédelmi és biztonsági előírásokat kell betartaniuk, ezért ritkán következik be káresemény, de ha mégis, akkor az UNIQA Biztosító tapasztalatai szerint legtöbbször restaurálható a sérülés.

Kölcsönzés esetén az általános gyakorlat szerint a járulékos költségeket a tárgyat kölcsönbe vevő intézmény fizeti, viszont a kölcsönadó határozhatja meg, hogy kivel akar szállíttatni. Ez pedig egy lényeges kérdés. Forrásaink szerint a múzeumok akkor járnak legjobban, ha profikra bízzák magukat. Magyarországon két-három nagy műtárgyszállítót szokás emlegetni, rendszerint velük kötnek szerződést a múzeumok.

Mint azt az egyik legnagyobb magyar műkincsszállításra specializálódott cég vezetőjétől megtudtuk, a járművek és a szállítások nyomon követhetők. Szállítás közben egy sor dolgot kell dokumentálniuk: látják a műkincs pozícióját, a raktér vagy láda hőmérséklet, páratartalmat – mondta Polgár Tibor, a Museum Complex ügyvezetője. Rendszerint egy múzeumi felügyelő is utazik a műtárggyal, majd a kicsomagolásakor ellenőrzi az állapotát.

20140520mukincstolvajlas-illusztracio-a-museum-complex.jpg

A Museum Complex Kft. munkatársai leemelik Munkácsy Mihály Ballada című festményét a kamionról a szegedi Móra Ferenc Múzeum előtt

Forrás: MTI/Kelemen Zoltán Gergely
Na, de becsomagolják a műtárgyat, ládába rakják, és már mehet is? Nem ennyire egyszerű a helyzet, már csak a csomagolás miatt sem: nem mindegy, mibe csomagolnak például egy festményt, a műtárgyszállítási szakember szerint ugyanis egy savas vagy vegyszeres, netán gombával fertőzött csomagolóanyag használatából fakadó kár akár évekig is lappanghat, mire láthatóvá válik a műtárgyon. A helytelen csomagolásból eredő károkra ráadásul általában biztosítást sem lehet kötni. „Állandó hőmérséklet, megfelelő páratartalom, műtárgyvédelmi szempontból kifogástalan csomagolóanyagok, és ezeket megfelelően alkalmazó szakemberek szükségesek” – sorolja Polgár a sikeres műtárgyszállítás alapfeltételeit. És az sem mindegy, hogy milyen a szállító jármű műszaki állapota, futóműve és rugózása.

Szögtől szögig
„Szögtől szögig” – így emlegeti a szakzsargon a múzeumokra legjellemzőbb biztosítási formát. Ez annyit tesz, hogy az adott műtárgy attól kezdve biztosítva van, hogy leemelik a falról, egészen addig, amíg a kölcsönzést követően vissza nem teszik az eredeti helyére.

Minden műtárgymozgás tetemes adminisztrációval jár, számos engedélyt, pecsétet meg kell szerezni addig, amíg elhagyhatja a házat. A múzeumok rendszerint úgynevezett facility report-ot kérnek egymástól, amelyben részletesen fel vannak sorolva a kölcsönbe vevő intézmény épületének és kiállítótereinek technikai adottságai. Olykor előfordul, hogy a kölcsönbe adó múzeum nem tartja kielégítőnek a körülményeket, ilyenkor elképzelhető, hogy ugrik a kölcsönzés: még kölcsönzési díj ellenében, külföldi múzeumoknak sem feltétlenül adják oda kincseiket a nagyobb magyar múzeumok, ha úgy ítélik meg, hogy a műtárgy biztonságának és állagmegőrzésének feltételei nem megfelelőek.

Origo
Vincze Barbara


Csatolás megtekintése 1211380
Sajnos a tulajdonos keresztet vethet a képére,ha "rendelésre" emelte el valaki a képet.Ha csak "kishal",akkor reménykedhet... :(
 

hg1dmt.

Kitiltott (BANned)
Az a kép nem azért híres, mert szép, vagy nehezen létrehozható. Hiszen egy nagycsoportos is fest ilyet. Hanem a NÉV!!! Ha híres ember alkot valamit, az híres dologgá válik. Ha más csinál csodát, az nem kerül címoldalra. Egy világhírű művész kiült egy köztérre hegedülni. Mindenki elment mellette. A koncertjei pedig több száz, vagy ezer dolláros belépővel telt házasak. Ennyi a valóság.
 

Melitta

Adminisztrátor
Fórumvezető
Rádiós
Lehet, hogy "megrendelesre" durrantottak el a kepet.Nem olyan egyszeru eladni regi hires jegyzett festmenyt komoly penzert.
 
0

075

Vendég
Lehet, hogy "megrendelesre" durrantottak el a kepet.Nem olyan egyszeru eladni regi hires jegyzett festmenyt komoly penzert.

Tiszteljetek, mert látnok vagyok! Az imént is látomásom támadt a jövőről:

—Az eltűnt két képet egy „Dögös” nicknevű férfi lovasította meg, aki nem tehet róla hogy bűnöző, mert nehéz gyermekkora volt...

A megbízója Háddzs Hisham Mohamed ibn Shihad abu al-Dzsihád al-Akhradzs Szaud-Arábiai olajsejk volt. A képek már nincsenek az országban.

2 év múlva valahogyan (nem lehet kideríteni miként) felbukkannak majd Írországban, egy 19 éves fiúnál, aki szerint ő ezt a tavaly meghalt apukájától örökölte. Ezután hosszas tárgyalás, majd a magyar kormány MEGVÁSÁROLJA az illegálisan külföldre juttatott 2 kép közül az EGYIKET 1234567 millió euróért. Természetesen nem a képért fizet ennyit hiszen az az Államé, mindenki elismeri, hanem ezzel váltja meg hogy az a becsületes ír ifjú ŐRIZTE eddig a képet!

A kifizetett pénz fele hogy-hogynem visszakerül valamiképp feketén az országba, s annak a politikai pártnak a választási kampányára fordítódik, aki ezt az összeget kifizette a becsületes ifjúnak...

Ja, érdekes módon annak a Háddzs... akárki nevű arabnak aki megbízua Dögöst az ellopással, ennek a fia az imént említett párt nagyvezérének a leányát vette feleségül, s itt lakik az országban, valamint apja több nagyüzemet is teljesen jogosan birtokol az országban, bár némileg homályos, miként jutott ezekhez hozzá a nagy privatizációs hajrában...
 

hg1dmt.

Kitiltott (BANned)
[QUOTE="Melitta, post: 4174387, member: 1349".....Nem olyan egyszerű eladni régi híres jegyzett festményt....
--------------------
Nehéz eladni, az biztos, de lehet, hogy nem eladni akarja, CSAK BIRTOKOLNI. Aki látta a Csinibaba c. filmet, abban utaltak egy ilyen helyzetre. Volt a pasinak egy kis ládikája, és abban - a zűrzavaros években ledöntött Sztálin szobor mutató ujja. Óvatosan mutatta meg annak, akit arra érdemesnek tartott. Sokat adnának egy ilyen dologért megrögzött gyűjtők, de Ő is csak a magáénak akarta tudni.
 

hg1dmt.

Kitiltott (BANned)
"....majd a magyar kormány MEGVÁSÁROLJA az illegálisan külföldre juttatott 2 kép közül az EGYIKET...
" És ezzel azonnal orgazdává válik. Mert lopott dolgot vásárolni, az bizony orgazdaság. A most aktuális visszavásárláson még mindig dolgoznak a jogászok, hogy legálissá tegyék. ( Seuso-kincsek )
"...az ezüst étkészlet lopás, gyilkosság árán, csempészet útján, hamis papírokkal jutott el a nemzetközi műkincs-kereskedelembe ..."
 

Melitta

Adminisztrátor
Fórumvezető
Rádiós
A Seuso kincseknel nem egeszen tulajdonjogot vasaroltak......meg szerencse hogy a "romaiak"nem vertek fel megjobban az arat.
 

GulyiBogee

Állandó Tag
Állandó Tag
Hogyan tünhetett el, és ki tudta hol keresse? Ki is szeretett volna egy ilyen képet?... mert a piacon nem látni... tuti rendelésre szállították.
 
Oldal tetejére