Magyar őstörténet

Státusza
További válaszok itt nem küldhetőek.

estfen

Állandó Tag
Állandó Tag
A Biblia kanonizációja a 397-es III. Kárthágói Zsinaton zárult le. A Biblia könyveihez hasonló, de az egyház által hamisítványnak vagy nem Isten által sugalltnak ítélt, és ezért a kánonból kihagyott könyveket apokrifoknak nevezik. Közel 30 különböző – sokszor a keresztény erkölcsnek, életigenlésnek ellentmondó – evangéliumból választották ki az egyházatyák azt a négyet, amely ma a keresztény Biblia része (Máté, Márk, Lukács, János evangéliuma).


Az apokrifek a bibliai könyvekhez hasonló zsidó és keresztény iratok, amelyeket szerzőjük ugyanolyan isteni kinyilatkoztatásként, szent iratként tárt a nyilvánosság elé, de amelyek ennek ellenére nem szerepelnek a mai Biblia könyvei között. Némelyikük azonban egyes korábbi bibliaváltozatokban benne volt, illetve egyes mai kisebb egyházak Bibliájában szerepel (például a kopt és az etióp keresztényekében).


Az apokrif (apokripha) görög kifejezés jelentése: „elrejtett”.
A rabbik szefarim hiconimnak, azaz különálló könyveknek nevezik azokat a szamaritánus vagy eretnek iratokat, amik nem voltak benne a kánonban, azaz az ortodox zsidó gyűjteményben. Először azokra a könyvekre használták ezt a szót, amelyeket eltitkoltak a nagyközönség előtt, csak a beavatottak olvashatták. A katolikusok a bibliai korban keletkezett kánonba fel nem vett iratokat nevezik apokrifeknek. Ami nem került be a kánonba, azt nem lehetett nyilvánosan olvasni. Másolásukat megtiltották, ezért kevés maradt belőlük az utókornak.


Alexandria püspöke, Athanasius 39-es ünnepi körlevelében, 367-ben állapítja meg először egész egyházmegyéje területére a kanonikus írásokat abban a 27 darabban, amiből a mostani Újszövetség áll.


/Frank: A fent leírtakat a zsidó és keresztény iratokkal követték el az egyházatyák!
Mi történt vagy történhetett azokkal az írásos emlékeinkkel, amik ráadásul nem is tartoztak ebbe a körbe?/

Tatárlaka

1961-ben Erdélyben, Tatárlakán, Nicolae Vlassza, kolozsvári régész egy hamuval telt sírgödröt tárt fel, amelyben egy 40 év körüli ember összetört, megégett csontjaira, mellette pedig 26 agyagszoborra, két kőfigurára, egy tengeri kagylókból készült karperecre, egy égetett agyagból készített korongra és két téglalap alakú táblácskára bukkant. A korongon írás és képírás, az egyik táblácskán csak képírás van, ezek a felső harmaduknál át vannak fúrva. A másik táblácskán két kecskének tűnő állat és egy növény képe látható. A korongon és a képírásos táblácskán lévő jelek 1000-1500 évvel idősebbek a sumér képírás első emlékeinél, valamint helyi, tatárlakai agyagból készültek.
A leletek korát Hans E. Suess, amerikai kémikus rádiokarbon mérések alapján 7500-7000 évben határozta meg, azaz időszámításunk előtti 5500-5000-ből származnak.

1966 óta létezik egy pontosabb, dendrokronológiai, azaz fa évgyűrűs módszer, amely szerint minden 3000 évnél idősebb lelet korához hozzá kell adni 700 évet. Táblácskáink így 8200-7700 évesek, de ezt most ne vegyük figyelembe.

/Frank: A Biblia kanonizációja a 397-es III. Kárthágói Zsinaton zárult le.
Szerintetek 397-ben lehettek olyan írásos emlékeink, /direkt nem használok más pontosabb meghatározást/ amik zavarták a hitrendszert kialakító egyházatyák terveit? És ebbe a TEREMTŐT ne keverjük bele! Én az egyházatyákról beszélek, célokkal és érdekekkel!/

/Száraz tények, gyógyszerek és Gy.Pedagógia nélkül! Vagy lehet, hogy nekem is kellene szednem valamit?/

Kedves Frank-FHI!

Nem is olyan szárazak azok a tények. Különösen jó, hogy betetted az "apokrif" jelentését, hogy azt jelenti "elrejtett". Ha nem mondanák meg az értelmét, akkor még véletlenül rosszul olvasnám és az hinném a görögök vicceltek velünk, mivel úgy olvasnám "a pócra fö", ez meg igaz, mert ha egy könyvet nem akarok olvasni, felrakom a polcra. A rabbik ugyanilyen módon vicceltek meg bennünket, a könyveket, amelyeket eltitkoltak a nagyközönség előtt, és csak a beavatottak olvashatták, úgy hivták "szefarim hiconim". Abban az időben ez nem okozhatott gondot, mert még nem létezett a magyar nyelv, de mostanra kifejlődött és olyannyira sikeresen lopkodtuk össze a kifejezéseket, meg azt is megengedhetjük magunknak, hogy betűt cseréljünk, akkor is érthető marad amit mondunk. Olvassuk így "szef ra imö hiszomin", szebben "széf ráemē(l) hiszemény". Ha meg tanuljuk értelmezni, amit olvasunk, vagy hallunk, akkor tiszta szórakozás lesz az életünk, tabletta nélkül is.

Mindenkinek boldog, békés és főleg vidám új évet kívánok!
 

Bihar

Kitiltott (BANned)
Kedves gyuszab!
A véleményem szerint eléggé idejétmultak a Biblia történtei. Nem mindegyik, csak a legtöbb. Ezenkívűl A Bibliai történetek elemzéseivel is akadhat probléma. Már az 1960-as években egy pápa azt mondta -feháborodva- hogy az Ószövetség Közel-Kelet ókori, őskori történelme tulajdonképpen. Minél tovább húzódik egy korszerű Biblia elkészítése, annál nehezebb lesz a feladat. Persze lehet, nem is készűl korszerűsített változat sohasem.
Elég az özönvízre gondolni...a jégkort követően sok volt ezekből...az öböl fölött, a Biblia csak egyről ír, azonban ebben még NOÉ neve sem igaz.. nem beszélve a bárkába bevitt állatok sztorijáról..Hol is volt a sok özönvíz? Miért nem említ földrajzi helyeket csak a Földközi tenger közvetlen térségeiben? Az Árpádokról pl négy helyen van a Bibliában történet, vagy említés, de ezek magyarázata hol van? Lehetne folytatni..
Szóval eléggé kaotikus a helyzet. A többi vallásban is valahogy így van. De még -más téma- a magyarok történetében is...szándékosan beépített hazugsághalmaz található. Miért hazudtak ennyit az ókortól kezdődően..és kik?
 

petzso

Állandó Tag
Állandó Tag
Kedves gyuszab!
A véleményem szerint eléggé idejétmultak a Biblia történtei. Nem mindegyik, csak a legtöbb. Ezenkívűl A Bibliai történetek elemzéseivel is akadhat probléma. Már az 1960-as években egy pápa azt mondta -feháborodva- hogy az Ószövetség Közel-Kelet ókori, őskori történelme tulajdonképpen. Minél tovább húzódik egy korszerű Biblia elkészítése, annál nehezebb lesz a feladat. Persze lehet, nem is készűl korszerűsített változat sohasem.
Elég az özönvízre gondolni...a jégkort követően sok volt ezekből...az öböl fölött, a Biblia csak egyről ír, azonban ebben még NOÉ neve sem igaz.. nem beszélve a bárkába bevitt állatok sztorijáról..Hol is volt a sok özönvíz? Miért nem említ földrajzi helyeket csak a Földközi tenger közvetlen térségeiben? Az Árpádokról pl négy helyen van a Bibliában történet, vagy említés, de ezek magyarázata hol van? Lehetne folytatni..
Szóval eléggé kaotikus a helyzet. A többi vallásban is valahogy így van. De még -más téma- a magyarok történetében is...szándékosan beépített hazugsághalmaz található. Miért hazudtak ennyit az ókortól kezdődően..és kik?

"Miért hazudtak ennyit az ókortól kezdődően..és kik? "

Hát nem tudod "kedves Bihar?"
Ki is az a 20 ember kik irányitják a világot és kik azok akik más népek történelmét és tudását tulajdonitották el? Gondolkozz!!
 

Bihar

Kitiltott (BANned)
Ki volt Botond...?
Ő volt az, aki Bizáncba is elment -másokkal- beszedni az adót, mert már Bizánc az Ő idejében nem akarta fizetni...Ismert a ténykedése: buzogányával betörte a bezárt városkaput..
Botond testvérei Csák (a Hunyadiak őse) és Taksony voltak. Taksony volt közöttük az előszülött. Taksony fiainak (Géza, Mihály, Ják) tehát Botond unokatestvére. Taksony pedig Zsolt után lett a fejedelem.
Botond eredetileg Bereg-ként született. A felesége Szalánka volt. Szalánka pedig Gyeretyán besenyő tenyő (fejedelem) lányaként jött a világra.
Botond fia volt KOPPÁNY (966-998)is, akinek tehát besenyő tenyő a nagyapja. Ez azért fontos, mert a besenyőknél ekkor még létezett a bosszú, a fogat-fogért, aminek következtében megtervezték és végrehajtották Vajk István Imre fia ellen a vadászatnak álcázott merényletet, a bihari erdőben (1031). Erről a magyar krónikák hallgatnak, nem így a heidelsheimi, mely leírja Imre halálát. Valamilyen (?) ok folytán nem fordították ezt le, nem kerűlt be a magyarok történeteibe...Talán és netán a római egyházra nem vetett volna jó fényt, ha megismerik a teljes történetet.
A Koppány nemzetség különben folytatódott, Koppánynak a kivégzésekor (Veszprémben történt) már két kisfia is volt. Őket még odavitték a megkötözött apjukhoz is, talán elrettentésűl.
Két ok miatt lázadt fel Koppány: nem akarta az uruki ősvallást elhagyni, mert ezt a legigazabb kerszetényégnek tartotta (joggal), másráészt felháborították az ebben az időben -Vajk tudtával- történő -megfélemlítő célzatú- főúri gyilkosságok. Tizenkét ilyen gyilkosságban állapodott meg Vajk az idegenekkel. Talán err is emlékezni lehetne..Például különösen kegyetlen volt Tónusz- Abáéké, akit feleségével együtt a tiszai révnél földbeástak és szétverték a fejeiket..az idegen "lovagok"..
 

Bihar

Kitiltott (BANned)
Kedves Ferike!
Gondolom a matematika világa nem túl idegen a számodra. Ha egy törzs szaporodik, akkor egy idő mulva kettéválik és az új törzs -megkülönböztetésként- új nevet vesz fel. Általában -de nem mindíg- ez a szokásos ...így tehát a hunfajúak törzseinél is ez volt a helyzet..
Az új törzs neve pedig többnyire a fejedelmüktől ered.
Bonyolult formáció ez, tudom de semmim közöm hozzá, tőlem ilyesmire nem telne.
 

Bihar

Kitiltott (BANned)
Kedves Ferike!
Gondolom a matematika világa nem túl idegen a számodra. Ha egy törzs szaporodik, akkor egy idő mulva kettéválik és az új törzs -megkülönböztetésként- új nevet vesz fel. Általában -de nem mindíg- ez a szokásos ...így tehát a hunfajúak törzseinél is ez volt a helyzet..
Az új törzs neve pedig többnyire a fejedelmüktől ered.
Bonyolult formáció ez, tudom, de semmim közöm hozzá, tőlem ilyesmire nem telne.
 

zzoll

Állandó Tag
Állandó Tag
Kedves Magam la,Estfen !

2 féle írás "rovás és mai" típushasználat.
Slav birodalomban "2" utána később megszűnt"rovás".
Betűtipusok"cz,he,gh,czs,ts" ilyenisvolt !!!



 

Frank-FHI

Kormányos
Kormányos
Torma Zsófia

Torma Zsófia (Csicsókeresztúr, 1832. szeptember 27.[1]Szászváros, 1899. november 14.) magyar ősrégész, Torma József (1801–1864) történész leánya, Torma Károly (1829–1897) régész, országgyűlési képviselő testvére.

Torma Zsófia,
egy asszony a magyar régészet szolgálatában

írta: Friedrich Klára
1. Ahogy elkezdődött

A régész-történész apa, Torma József gyermekei közül Károly és Zsófia szívesen játszottak az ásatásokból előkerült leletekkel, cserépdarabokkal, amelyek gyakran gyermekszobájuk padlóját is elborították. Zsófia 13 éves volt, amikor Rómer Flóris bencés szerzetes (1815-1889) a magyar régészet és műemlékvédelem megalapítója meglátogatta Torma Józsefet Csicsókeresztúron, ekkor még az ő ásatásai iránt érdeklődve. Tíz évvel később azonban már azt a nevezetes földtani és őslénytani gyűjteményt csodálja meg Szászvárosban, amelyet Zsófia sokszor napokig tartó fárasztó utakon szedett össze, s amelyből múzeumok, paleontológiai társaságok is kértek tőle anyagot.
folyt.köv.
 

Frank-FHI

Kormányos
Kormányos
Torma Zsófia

2. Család és hazaszeretete

Édesapja nem „csak” régész, hanem Belső-Szolnok vármegye 1848-as követe, országgyűlési képviselő.
Nővérének férje Makray László az 1848/49-es szabadságharcban honvéd alezredes Bem József seregében.
Bátyja, Károly 18 éves korában szintén csatlakozott Bem tábornokhoz és a zsibói fegyverletételig vitézül harcolt.
Zsófia szülei halála után nővéréhez költözött Hunyad megyébe, akinek gyermekeit szeretettel, türelemmel tanítgatta. Egyiküket örökbe is fogadta és az ő kisfiával is nagy kedvvel és vidámsággal foglalkozott.
Felismerte hazájának rendkívüli fontosságát régészeti, néprajzi, őslénytani, kőzet és ásványtani szempontból s ezt a világ elé akarta tárni. Honleányi kötelességének érezte a pusztuló leletek gyűjtését, mentését, s ezért feláldozta magánéletét. „… az ifjúság röpke ábrándképei helyett komolyabb törekvések népesítik be akaratlanul is lelke világát, s minden iránt lobbanékony érdeklődéssel viseltetett a mit a hazai föld természeti ritkasága, vagy régiség alakjában eléje tárt.” - írja róla tanítványa és tisztelője Téglás Gábor, dévai geológus és régész.
Későbbi összehasonlításaiban hangsúlyozza a magyar jellegzetességeket, többek között a tulipánt, székelykaput, Attila turul - karuly madarát, a szászvárosi asszonyok által az ágyneműre hímzett életfát… Külföldi előadásainak költségeit maga állja és célja a hazai tudomány jó hírnevének öregbítése.
folyt.köv
 

Frank-FHI

Kormányos
Kormányos
Szerepelt már itt Gimil-Ninurta?

Kedves Drusza!

Én ezt a történetet találtam. Ha erre gondoltál, folytatsd.

A NIPPURI MATYI​
A világtörténelem első népmeséje​
Az előadás célja 1) a szegény nippuri polgár ismertetése Csordás Antal fordításában: 2) Az ókori mezopotámiai mese összehasonlítása Fazekas Mihálynak a Ludas Matyi-jával; ...

Az előadó beszámolt az 1951-52-ben történt szultantepei ásatásokról, az ehhez kapcsolódó nippuri és ninivei leletekről, melyek a mese terjedelméről és Kr. e. 701-es szultantepei agyagtábláknak egy korábbi forrásáról tanúskodnak. .....
 

Bihar

Kitiltott (BANned)
Torma Zsófi bátyja, Károly az aquincumi ásatások vezetője volt. Az ő érdeme ennek a római területnek a feltárása.
Zsófia sok cserepet (11 000 db-ot) gyűjtött össze a marosmenti Tordos környékéről. Megállapította, hogy ezek írás ill. képjelei összecsengenek a Slieman csrepeivel. Mellyet Slieman -a híres amatőr- Tróban is gyűjtött, ill.nagyon hasonlókat talált. . Személyesn is találkoztak, leveleztek is. Zsófi rájött valami "sumér-jel-egyezésre" a fentiek szerint. Nem ismerte, hogy Trójában egykor -a görögök előtt- etruszkok éltek, sőt Krétán dettó. Az etruszk "ősapa" pedig Etur volt, a garaúz fejedelem egyik fia, aki ie. 4000 körűl élt. Bizony ekkor.
Etur pedig új hazát keresett a Van tótól nyugatra, Szentével a feleségével.. Ezt támogatta a Hun Törzsszövetség is. Etur ahogyan -több év lalatt- átvonult a mai Törökországon (ennek "tengelyében") az szinte hihetetlen. Ugyanis minden hosszabb megállójánál születt egy gyermeke, melyről elnevezte az aktuális térséget, ilyen pl Adana (öböl), a Tuza tó, az Ida hegy és Milét is (ma Milétosz) . Etur története azonban hoszú, nem írható le "csakúgy"..Azonkívűl szólni kellene az Itáliában később -Arnó vezetésével- megjelent "etruszkokról" is.
Tejhát Tormát nem ismerték el életében, rengeteg támadás érte (irígységből is) később is "dugdosták" az un történészek...ma pedig a románok teszik ezt az anyagaival. Írásai valószínű "elkallódtak".
Egy olyan összefüggést fedezett fel -a hunfajú népek vonatkozásában- mely ma sem teszi eléggé puplikussá őt...de egy kis könyvet kiadott róla egy argentínai magyar..
Mi lenne ha kiderűlne, hogy ő ki és mi volt? Akkor is lehetne a sumérsággal gúnyolódni? Vagy újabbal kellene előjönni?
Hát így bánunk mi az első régésznőnkel, aki egész életében kutatott és nagy felfedezőnek is mondható. Szobor helyett...nem ismerjük vagy ..
 

zzoll

Állandó Tag
Állandó Tag
Milyen székelytipus"szász vagy szláv"kultura ???
Ugyanis van ilyen egykönyv erdély "transylvania".
Tudja valaki"sieben bürgen"értelmezési tartomány meghatározása.
 

Frank-FHI

Kormányos
Kormányos
Torma Zsófia

3. Tudományos munkásságának főbb állomásai

1875-ben kezd ásatni Tordos őstelepén, amelyre Vén András ottani református tanító hívja fel figyelmét, s ahol addig csak két iskolaigazgató gyűjtött néhány leletet a Maros partjáról.
1876-ban részt vesz közel száz leletével a 9. Nemzetközi Ősrégészeti Kongresszuson Budapesten.
1877-ben a Szebeni Honismertető Egylet tiszteletbeli tagjává választja.
1879-ben megjelenik első régészeti munkája, a „Hunyadvármegye Neolith (Kőkorszakbeli) telepei”.
1880-ban megjelenik a Nándori barlangcsoportozatban végzett ásatásának ismertetése.
1880-ban Berlinbe hívják a Német Antropológusok nagygyűlésére, ahol Schliemann trójai leleteiből is kiállítanak.
1882-ben Németország múzeumait tanulmányozza, Maina-Frankfurtban részt vesz a német antropológusok XIII. Nagygyűlésén, ugyanebben az évben Bécs, Budapest, Kolozsvár, Nagyenyed őskori gyűjteményeit is végiglátogatja.
1884-ben Torinóból megérkezik Kossuth Lajos első tisztelgő levele.
1889-ben, a német antropológusok bécsi kongresszusa nagy kudarc számára, hiszen még tízen sem ültek a székeken, akik rendelkeztek volna megfelelő előismerettel, hogy néprajzi összehasonlításait megértsék.
1894-ben Jénában németül jelenik meg az „Ethnographische Analogien”, azaz Néprajzi összehasonlítások című munkája, amelyről többnyire elismerő nyilatkozatok látnak napvilágot.
1899-ben, május 24-én, halála előtt fél évvel a Kolozsvári Egyetem tiszteletbeli bölcsészdoktorrá nevezi ki.
 

Bihar

Kitiltott (BANned)
Gyula tenyő..(fejedelem)
Gyula tenyő Ordoszból érkezett a Kárpátmedencébe 570.-ben, azaz jóval Atilla után.
Őt pedig -vagy Csát fősámán vagy Baján avar fejedelem- a mai Gyulára telepíti le. Már korábban is besenyők által lakott hely volt Gyula, illetve ez a környék. Gyula tenyő éppen az avar honfoglalás korában érkezett, lehetséges, hogy éppen az avarok egyik törzsével.
Rékának is erre volt bírtoka korábban, mely nagyjából a mai Öcsöd- Békésszentandrás- Szarvas-Gyoma-Békés-Gyula tengelyében létezett.
Réka ezt a bítokát Atilla halála (452) után átadta a fiának, Csabának. A besenyők egyrésze ekkor ki is vonul innen.
Itt két besenyő tyumenyt telepítenek le Réka idejében, ezek ugyanis az övéi, és kis településeik is létesűlnek, a két tyumenyközpontjuk (Gyoma és Békés) körzetében . Ezeknek a kis településeknek a nevei is jórészt fennmaradtak, úgyanúgy mint pl a Dunántúlon a pannonkori nevek (Pannonhalma, Veszprém, Eplény, Pét, Győr, Devecser, Sopron, Kőszeg, Kanizsa stb).
Ezek a Réka bítokáról származó településnevek nemcsak bizonyítékok, hanem -nehogy félreértések legyenek- az Arvisura első kötetében egy települési vázlaton feltünetett nevek is (Murony, Kákafok stb), mellyek alkalmasak arra, hogy a mai településnevekkel, földrajzi helyekkel összehasonlítsa őket, aki ezt szeretné.
Az Atilla után ittmaradt tyumenek ( seregének kb 1/4-e marad) nagyrésze azonban inkább Ózd térségében telepedtek le, de pl a kazahunok lejjebb jöttek. Ők nagyjából a Debrecen-Karcag vonalon helyezkednek el. A karcagiak ma is tartják a kazakokkal a kapcsolatot. Ebben a Kisújszállás-Karcag térségbe azután később kunok is érkeztek (Debrecebe nem), ezért Nagykunság a terület neve. Ezek a kunok -szemben a hívatalos, mindent találgató és negligáló- tudománnyal- nem IV. Béla idejében, hanem jóval korábban jöttek ide. Persze egy kun népcsoport Béla korában is letelepedett itt, némi civódások után. Azonban ők inkább a mongolok elől menekültek ide..Köttöny vezetésével, akit a Margitszigeten megöltek..ekkor kimentek, majd újra bejöttek..
A kunok első letelepedései a Jász Síkságon (Duna-Tisza köze a Mátrától kb Szabadkáig, Kikindáig) iu. 20 körűl alakultak ki. Ők a jászok, jazigok, szarmaták (ez is jász törzs) közé telepedtek, akik mintegy 10 évvel korábban érkeztek.
 

Feri188

Állandó Tag
Állandó Tag
A NIPPURI MATYI​


A világtörténelem első népmeséje​



Az előadás célja 1) a szegény nippuri polgár ismertetése Csordás Antal fordításában: 2) Az ókori mezopotámiai mese összehasonlítása Fazekas Mihálynak a Ludas Matyi-jával; ...


Kedves Frankie!

A nibrui szegény ember
Ford. Komoróczy Géza

Megjelent:
A. L. Oppenheim
Az ókori Mezopotámia
Gondolat, Bp., 1982, 439–47.

Itt közöltem
 

zzoll

Állandó Tag
Állandó Tag
Kedves petzso !

Óriási kavarodás törzscsoport kultura .
Valaki egyszerűen másképp csinálja.
Hoppá!Sőt érdekes.
2féle"német törzs"tipus volt,azt nem tudjuk hogyan megváltozik.
Nyugat -kelet"germanica tisza",észak "germania".
Alánok-alania-anatólia ????
Tatárok "tartaria-tartarica" ilyen is volt.
Kézai krónika "katolikus"történelem ?????
 

ceky

Állandó Tag
Állandó Tag
Csodálatos dolgokat találtam ezen az oldalon.Azthiszem még sokat fogok itt tanyázni.Köszönöm!
 
Státusza
További válaszok itt nem küldhetőek.
Oldal tetejére