Kedves Diogenes.
Az Isten szóhoz túl sok teológiai fogalom,emberi cselekedet társul,szerteágazó utak.Gondolj csak bele,milyen szavakat társítasz hozzá ösztönösen?A véleménycsere kedvéért el tudunk játszani a gondolattal,hogy létezik egy mindenhol jelenlévő energia?Ami a mi szemszögünkből nézve látszólag logikátlan történéseket hoz létre,és ebből a következő lépés,mintha nem is lenne.Mi jut eszedbe a mindenség szóról?
- Mi van akkor,ha ránk van bízva,milyen cselekedeteket hajtunk végre?
- A Te véleményed szerint melyek azok a bűnös vágyak,felsorolnál egy párat?
- A változás miért jelenti számodra a tökéletlenséget?
- El tudod fogadni azt,hogy ebből a perspektívából nem látunk rá az okozatokat előidéző okokra?
Mi állandóan ellenőrizzük gyerekeink minden lépését,még akkor is,mikor már felnőttkorba cseperednek?
Örömöt okoz neked,és büszkeséggel tölt el,mikor látod,hogy csetlésük,botlásuk után kreatívan megoldják a rájuk bízott feladatokat?
Végül egy látszólag ide nem illő kérdés.Tudsz mutatni nekem egy fényképet a szélről?
Wow! Ezek jó kérdések! Nézzük őket sorra:
- Energiáról nem szól a Biblia, tehát kár Istent valamiféle mindenhol jelen lévő energiává degradálni. Ráadásul semmit sem old meg.
- Ha ránk van bízva, hogy mikor, milyen cselekedetet hajtunk végre, akkor az az ateizmus. Én is erről beszélek. Isten nem létezik és az ember dönt sorsának alakításáról szabadon, mindenféle Istenségtől függetlenül.
- A bűnös vágyakról szeretnél hallani? Elég elolvasni az újságokat:
Emberölés, rablás, perverziók, stb. Ezek nem attól amorálisak, hogy a tzparancsolatnak ellentmondanak, hanem attól, hogy az emberi együttélés szabályait sértik. Ha netán azt akarnád felhozni, hogy ezek mind a vallástalanságból erednek, hát had említsem meg a vérengző, a vatikánt áruba bocsátó, a paráználkodó, a tömeggyilkos pápákat ( igény szerint írok erről pontos adatokat, pl: VIII. Ince, aki fiatal fiúkkal fajtalankodott, majd úgy ölette meg őket, hogy a vérüket magába ömlesztette, hogy fiatal maradjon) és magát Istent, aki a Biblia szerint rengeteg embert mészárolt és mészároltatott le (erről is írok, aki nem olvasta volna a Bibliát). Ez ügyben javaslom Józsué egész könyvét, aki még a csecsemőket is kardélre hányta, de megkímélte a parázna Ráhábot, aki elárulta saját népét. De a sok száz példából említhetek mást is: Ne ölj! - kicsit bugyuta, de egyértelmű parancsolat, mely megkérdőjelezhetetlen és egyértelmű. Vagy mégsem? ... Nézzük csak... Mózes 2. könyve 32/27 : "Ezt mondja az Úr, Izráel Istene: Kössön mindenitek kardot az oldalára ... és kiki ölje meg az ő attyafiát, barátját és rokonságát." Vagy: Zsoltárok könyve 137/9 : "Áldott legyen, a ki megragadja és sziklához paskolja kisdedeidet."
Nem is folytatom, mert annyira gusztustalan. Szóval Istenednek nem csak bűnös vágyai, hanem gyalázatos bűnei is voltak. Mondom: órákig sorolhatnám őket.
Kérlek, ne mesélj arról, hogyía Bibliát másként kell érteni, ahogy le van írva, mert a sok birka a "nyáj"-ban elhiszi, mert a papok (atyák) ezt beszélik be nekik. (Apropó: Az úr ezt mondja: Ne szólítsatok senkit rajttam kívül atyának!)
És mégegy: A változás miért tökéletlenség nálam?
Nos, a változás csak Isten feltételezésével válik tökéletlenséggé, pontosabban tökéletlenedéssé: azt hittem, ez egyértelmű, de szívesen segítek:
Ha Isten tökéletes (maga a tökéletesség), akkor tökéletes világot kellett, hogy teremtsen. Erről már többször írtam. Ha a világ a teremtéskor tökéletes volt (és ráadásul egy tökéletes és mindenható lény uralja és felügyeli), akkor az abszolut tökéletesnél nem lehet tökéletesebb valami. Ergo: Ami a tökéletesben változik, az csak ugyanolyan, vagy rosszabb lehet. Ugyanolyan sem, mert akkor nincs változás. Ebből következik, hogy a változás csak negatív irányba történhet a tökéletesből kiindulva.
Aki (velem együtt) azt állítja, hogy szó sem volt teremtésről és csak a mesében létezik egy tökéletes, abszolut és mindenható létező (Isten), az a változásban a fejlődést (evolucio) és a haladást látja.
Az ateizmus és az evolucionizmus ezért filantrop (embersszerető, emberközpontú) gondolkodás a kreacionizmussal szemben.