Lux in arcana...

Umaksuman

Állandó Tag
Állandó Tag
Sima Qian három életrajza is fut párhuzamosan.
Köszönöm a tanulságos ismertetőt Sima Qian életéről és koráról. De továbbra sem értem, ennek mi köze a vitatott tényhez, ti. hogy az általad is „fix pontként” megjelölt dátumok Huangdi uralkodásának idejére a BC 27.-26. sz.-ra esnek, tehát későbbiek az általad korábban megjelölt BC 29.-27. sz. intervallumnál? Ha arra akarsz vele célozni, hogy a „fix pont” valójában mégsem fix, akkor ehelyett a kis kitérő helyett miért nem azokat a forrásokat mutattad be, amik alapján Te mégis a korábbi időszakot tartod valószínűbbnek?
Leonard Wolley, tévedett, mert azóta többen a BC 25- 29 század közötti időpontokat jelölnek meg Wolley "alapszintjénél".....
Ez nem vitás, nem is itt van a félreértés. Woolley „alapszintje” közvetlenül az „özönvíz-réteg” felett van, és egy jól menő sumer városállam leletanyagát tartalmazza. A leletmentes réteg alatt viszont a BC 30. sz. előtti ún. El-Obeid kultúra, egy primitív, sumerek előtti falusi társadalom leleteit találták meg. Mármost közvetlenül egy a lakosság nagy részét kipusztító katasztrófa után aligha várható el, hogy minden úgy folytatódjon, ahogy a katasztrófa előtt abbamaradt. Ezért szerintem (is) ésszerű a feltételezés, hogy az áradási réteg lerakódásának idejére inkább az alatta lévő réteg kora a meghatározó.
Bocs, de a mellékelt képeken én nem Manut és a Hét Bölcset vélem felfedezni....
Ez ízlés dolga,:) Az viszont tény, hogy a Mahábhárata szerint Manu csak a Hét Bölcset vitte magával (persze „mindennek a magján” kívül).
A Gilgames történet szerint.. írtam... nem lehetett félre érteni.
Nem ezt írtad, nyilván ezért értettem félre. De ha úgy értetted, hogy Gilgames története szerint Utnapistim vitt 8 embert, ez sem stimmel. A Komoróczy-könyv most nincs kéznél, meg ugye másolni is könnyebb az ancienttexts.org-ról:)
a XI. tábla angol fordításban:
Whatever I had I loaded on it:
whatever silver I had I loaded on it,
whatever gold I had I loaded on it.
All the living beings that I had I loaded on it,
I had all my kith and kin go up into the boat,
all the beasts and animals of the field and the craftsmen I
had go up.
Tehát konkrét szám nincs, de rokonok, barátok, melósok, ez valószínűleg jóval több lesz nyolcnál.

Oannes pedig nem azonos Enkivel.
Szerinted sem? Persze, tudom, ő is a Szíriuszról lovagolt ide a medvetoros szittyákal. Vagy Te nem egészen erre gondoltál?;)
s eddig két dolgozatról is írtam, amelyek 3-4 ezer év eltéréssel tételeznek fel vízszint emelkedést( a Teller és munkatársai által írt és a Masse dolgozat)
Megint kamuzol:). Masse csak „mítoszmagyarázati” kormeghatározást mellékelt a dolgozatához. Tellerék végeztek fizikai abszolút kormeghatározásokat is, de ezek éppenséggel nem támasztják alá Masse feltételezését. Idézet Tellerék cikkéből:
The dunes of the United Arab Emirates contain up to 70% carbonate bioclastic grains, ooids, and oilites in the northern area closest to the Persian (Arabian) Gulf; this calcareous detritus decreases downwind until dunes 50-100 km inland contain mainly quartz. Because the bioclastic and ooid grains must have formed in shallow marine waters, the source for these materials was the exposed floor of the Persian Gulf. Radiocarbon dates on these carbonates and luminescence dates on associated quartz grains indicate that these sediments were deflated from the floor of the Gulf during low sea level of the last glacial period, about 100 - 12 ka.
[…]
The rate of the marine reflooding of the Persian Gulf basin was very rapid at times. Notable rapid eustatic rises occurred around 12 - 11.5 ka and 9.5 - 8.5 ka.
 

prominor

Állandó Tag
Állandó Tag
Amen.. Legyen

Köszönöm a tanulságos ismertetőt Sima Qian életéről és koráról. De továbbra sem értem, ennek mi köze a vitatott tényhez, ti. hogy az általad is „fix pontként” megjelölt dátumok Huangdi uralkodásának idejére a BC 27.-26. sz.-ra esnek, tehát későbbiek az általad korábban megjelölt BC 29.-27. sz. intervallumnál? Ha arra akarsz vele célozni, hogy a „fix pont” valójában mégsem fix, akkor ehelyett a kis kitérő helyett miért nem azokat a forrásokat mutattad be, amik alapján Te mégis a korábbi időszakot tartod valószínűbbnek?

Ez nem vitás, nem is itt van a félreértés. Woolley „alapszintje” közvetlenül az „özönvíz-réteg” felett van, és egy jól menő sumer városállam leletanyagát tartalmazza. A leletmentes réteg alatt viszont a BC 30. sz. előtti ún. El-Obeid kultúra, egy primitív, sumerek előtti falusi társadalom leleteit találták meg. Mármost közvetlenül egy a lakosság nagy részét kipusztító katasztrófa után aligha várható el, hogy minden úgy folytatódjon, ahogy a katasztrófa előtt abbamaradt. Ezért szerintem (is) ésszerű a feltételezés, hogy az áradási réteg lerakódásának idejére inkább az alatta lévő réteg kora a meghatározó.

Ez ízlés dolga,:) Az viszont tény, hogy a Mahábhárata szerint Manu csak a Hét Bölcset vitte magával (persze „mindennek a magján” kívül).

Nem ezt írtad, nyilván ezért értettem félre. De ha úgy értetted, hogy Gilgames története szerint Utnapistim vitt 8 embert, ez sem stimmel. A Komoróczy-könyv most nincs kéznél, meg ugye másolni is könnyebb az ancienttexts.org-ról:)
a XI. tábla angol fordításban:
Whatever I had I loaded on it:
whatever silver I had I loaded on it,
whatever gold I had I loaded on it.
All the living beings that I had I loaded on it,
I had all my kith and kin go up into the boat,
all the beasts and animals of the field and the craftsmen I
had go up.
Tehát konkrét szám nincs, de rokonok, barátok, melósok, ez valószínűleg jóval több lesz nyolcnál.


Szerinted sem? Persze, tudom, ő is a Szíriuszról lovagolt ide a medvetoros szittyákal. Vagy Te nem egészen erre gondoltál?;)

Megint kamuzol:). Masse csak „mítoszmagyarázati” kormeghatározást mellékelt a dolgozatához. Tellerék végeztek fizikai abszolút kormeghatározásokat is, de ezek éppenséggel nem támasztják alá Masse feltételezését. Idézet Tellerék cikkéből:

[…]

Kedves Umaksuman!

Talán most sikerül válaszolnom, ez a harmadik nekigyürkőzésem, mert az előzőeknél megszakadt az internetkapcsolatom.....
Nos azért nem azokra a forrásokra hívatkozom, amik órára percre az általám hívatkozottat támasztják alá, mert azokról csak más dolgozatok, könyvek alapján van tudomásom, én saját magam az eredeti forrással nem találkoztam, viszont egyéb ismereteimmel és a hívatkozok következtetéseivel egybevágnak, s az idézettek pedig nem cáfolják.. Amiket itt javasoltam, azokat én olvastam is és csak olyanokat szoktam beidézni, ajánlani... Akár a neten, akár csak könyvtárban elérhető dolgozatról volt szó. S ha megengeded, ismét had hívatkozzam kedvenc érvemre(amivel Te ugye nem értesz egyet): a tudományosság fontosabb kritériuma a cáfolhatóság, mint a bizinyítottság, bizonyíthatóság... Ha Te másként véled ám legyen.. De minek alapján? (név, cím, vércsoport, mikor, hol, miért írta, mondta...) Mert az, azért belátható, hogy a 27.-29. században benne foglaltatik a 27. század s az a két év, vagy három, ami a 26. századra esik ugye nem ad alapot az állítás egészének kétségbe vonására?
Bocs de én nem vagyok sumerológus, s ez az irodalmi változat amit Te idézel... S ugye vannak páran akik mást olvastak ezekből a táblákból....
Van néhány könyv ami az ókori kelet isteneivel, dzsinjeivel, "szörnyeivel" foglalalatoskodik a leletek alapján. Ilyen:

Istenek,démonok, szimbólumok az ókori Mezopotámiában...jpg Jeremy Black, Anthony Green Istenek démonok szimbólumok az ókori Mezopotámiában Austin UTP 1992. ebben pl. szerepelnek "halemberek" "halnők" sőt a Sarrukin palotájából való Oannes is..

fish gerbaid merman-mermaid.jpg a változatok is.... goat & lionfish.jpg meg az evolúciójuk is...

hétfejű sárkány a korai dinasztiák korából.jpg de azok bánátára, akik azt állítják csak a magyar népmesében szerepel, a hétfejű sárkány is...

S a Chicagoi Egyetem Keleti Intézetének honlapjáról elbóklászva számos dolgot meg lehet tudni....

http://oi.uchicago.edu

A szíriuszról idelovagolt, medvetoros szittyákkra pedig visszatérek majd...

A Teller dolgozatot elolvasás után javasoltam, de az egy régebbi történet .. Vagy nem?..
Én egyébként a Masse csapat dolgozatának csatolását arra tartogattam, ha Te előveszed Jody Bourgeois cáfolatát, de ezek szerint vagy nem is kerested, vagy nem találtad, vagy csak élből elutasítod Masse vélekedését..
De ime:
www.sciencedaily.com/releases/2009/04/090429091637.htm
A hölgy a Washingtoni Egyetem tanára és nemes egyszerűséggel hülyeségnek titulálja Masseék elképzelését, de az idén nyáron végzett vizsgálatok egyenként rácáfolnak Bourgeois minden ellenvetésére, s ez is rajta van az interneten... S most élek is az általam dekralált univerzális válaszjoggal... Én Masse-t támogatom...
S talán az én minősítésem helyett(általad) maradjunk a témával kapcsolatos ellenvetéseknél, mert ez mert idáig nem cáfoltál semmit, csak kétségbe vontál, s ugyebár az mást jelent...
 

prominor

Állandó Tag
Állandó Tag
Ki mit írt a vízözönről....meg hányan voltak a bárkában...

Előkerestem Arno Poebel rajzát az ominózus ladikázás leírásáról... Ime:

Özönvíz töredék Arno Poebel 1914..jpg Jól látszik rendkívül hiányos ezt fordította le Arno Poebel 1914-ben
S az Ő fordítása a mindmáig legjobbnak elfogadott presentáció, a kiegészítésekkel együtt....
Hányan voltak tehát?
 

Umaksuman

Állandó Tag
Állandó Tag
Nos azért nem azokra a forrásokra hívatkozom, amik órára percre az általám hívatkozottat támasztják alá, mert azokról csak más dolgozatok, könyvek alapján van tudomásom, én saját magam az eredeti forrással nem találkoztam, viszont egyéb ismereteimmel és a hívatkozok következtetéseivel egybevágnak, s az idézettek pedig nem cáfolják.. Amiket itt javasoltam, azokat én olvastam is és csak olyanokat szoktam beidézni, ajánlani...
Rendben van, de akkor milyen alapon várod el, hogy bárki elfogadja a véleményedet? Egyik oldalon állnak az általad ténylegesen hivatkozott és ellenőrizhető állítások, amik nem támasztják alá azt, a másik oldalon valami, amiről nem tudhatjuk, hogy valós információ-e, vagy csak egyike a szokásos légből kapott állításaidnak. Ez még viccnek is rossz.:(


S ha megengeded, ismét had hívatkozzam kedvenc érvemre(amivel Te ugye nem értesz egyet): a tudományosság fontosabb kritériuma a cáfolhatóság, mint a bizinyítottság, bizonyíthatóság...
Na álljunk már meg egy baráti szóra! Egyrészt nem a kedvenc érveddel nem értek egyet, hanem a kedvenc értelmezéseddel, ahogyan rendszeresen elővezeted. Az eddigiekből nekem úgy tűnik, Te ezalatt azt érted, hogy ha valamit nem cáfoltak meg, az nem is tudományos. Ez viszont Karl Popper, és a véleményét elfogadó kutatók és tudományfilozófusok szerint alapvetően téves értelmezés. Popper ugyanis a cáfolhatóság alatt a cáfolás _lehetőségét_ értette: kell lennie olyan megfigyelési, mérési lehetőségnek, ami ha egy bizonyos eredményt ad, akkor megcáfolja az állítást. (Ha pedig megcáfolta, akkor értelemszerűen az állítás többé már nem tekinthető helytállónak.)
Másrészt bizonyítottságról sem a szó köznapi, hanem szigorú definíción alapuló filozófiai értelmében beszélt. Eszerint pl. véges számú megfigyelés, mérés nem bizonyíthat egy végtelen tartományon értelmezett állítást, tehát egy csomó fizikai jelenséget ilyen értelemben lehetetlen bizonyítani. Ez viszont semmiképpen sem értelmezhető úgy, hogy a bizonyítás szó köznapi értelmezését használva nincs szükség az állításokat alátámasztó megfigyelésekre, mérésekre.

Mert az, azért belátható, hogy a 27.-29. században benne foglaltatik a 27. század s az a két év, vagy három, ami a 26. századra esik ugye nem ad alapot az állítás egészének kétségbe vonására?
De könyörgöm, az eredeti állítás az volt, hogy Huangdi (szerinted) a 29.-27. századra tehető „működése” egybeesik a bibliai Noé korával – amit szerinted a feltételezett 29. századi katasztrófa kora. Így természetesen indokolt az állítás egészének kétségbe vonása.

A Teller dolgozatot elolvasás után javasoltam, de az egy régebbi történet .. Vagy nem?..
Mihez képest? Te talán tudsz frissebb, a témához kapcsolódó abszolút kormeghatározási eredményről?

Én egyébként a Masse csapat dolgozatának csatolását arra tartogattam, ha Te előveszed Jody Bourgeois cáfolatát, de ezek szerint vagy nem is kerested, vagy nem találtad, vagy csak élből elutasítod Masse vélekedését..
Ismerem a cikket, de nem láttam értelmét becsatolni, egyrészt mert Masse következtetését kétségbe vonó megállapításai szakmai körökben is vitatottak, másrészt nem érintik a tárgyalt kérdést, ti. hogy a 29. sz.-i dátum csak mítoszelemzésen alapul, abszolút kormeghatározási adatok nem támasztják alá.

S most élek is az általam dekralált univerzális válaszjoggal... Én Masse-t támogatom...
Bihar pedig Paál urat. És akkor mi van?

S talán az én minősítésem helyett(általad) maradjunk a témával kapcsolatos ellenvetéseknél, mert ez mert idáig nem cáfoltál semmit, csak kétségbe vontál, s ugyebár az mást jelent...
Az ellenvetések már csak ilyenek… Ha nem is mindig cáfolnak, de legalábbis megkérdőjeleznek dolgokat. Tehát mik a válaszaid az eddigi konkrét kérdéseimre?

Jól látszik rendkívül hiányos ezt fordította le Arno Poebel 1914-ben S az Ő fordítása a mindmáig legjobbnak elfogadott presentáció, a kiegészítésekkel együtt.... Hányan voltak tehát?
Nem értem a kérdést. Azt hiszem, abban már megegyeztünk, hogy a bizonyíték hiánya bizonyíték nem lehet. Poebel fordításában hol szerepel 8 fő?
Másrészt vannak későbbi, teljesebb leletek is, amikben viszont a kérdéses rész egészen jól stimmel a korábban idézettel. Egy asszír tábla szövege pl. Komoróczy fordításában:
Akkor gondosan összeszedtem arany-ezüst marhámat s minden
mozdítható vagyonomat s szolgáimmal reárakattam.
Egy-egy párt az élő fajokból rekeszes belsejébe zártam
s én magam is, rokonságommal s nagyszámú kedves emberemmel,
szolgákkal és kézmívesekkel odaköltöztem a hajóra.
Gondom volt rá, hogy bár egyetlen hasznos ipar ki ne maradjon!
 

prominor

Állandó Tag
Állandó Tag
Rendben van, de akkor milyen alapon várod el, hogy bárki elfogadja a véleményedet? Egyik oldalon állnak az általad ténylegesen hivatkozott és ellenőrizhető állítások, amik nem támasztják alá azt, a másik oldalon valami, amiről nem tudhatjuk, hogy valós információ-e, vagy csak egyike a szokásos légből kapott állításaidnak. Ez még viccnek is rossz.:(



Na álljunk már meg egy baráti szóra! Egyrészt nem a kedvenc érveddel nem értek egyet, hanem a kedvenc értelmezéseddel, ahogyan rendszeresen elővezeted. Az eddigiekből nekem úgy tűnik, Te ezalatt azt érted, hogy ha valamit nem cáfoltak meg, az nem is tudományos. Ez viszont Karl Popper, és a véleményét elfogadó kutatók és tudományfilozófusok szerint alapvetően téves értelmezés. Popper ugyanis a cáfolhatóság alatt a cáfolás _lehetőségét_ értette: kell lennie olyan megfigyelési, mérési lehetőségnek, ami ha egy bizonyos eredményt ad, akkor megcáfolja az állítást. (Ha pedig megcáfolta, akkor értelemszerűen az állítás többé már nem tekinthető helytállónak.)
Másrészt bizonyítottságról sem a szó köznapi, hanem szigorú definíción alapuló filozófiai értelmében beszélt. Eszerint pl. véges számú megfigyelés, mérés nem bizonyíthat egy végtelen tartományon értelmezett állítást, tehát egy csomó fizikai jelenséget ilyen értelemben lehetetlen bizonyítani. Ez viszont semmiképpen sem értelmezhető úgy, hogy a bizonyítás szó köznapi értelmezését használva nincs szükség az állításokat alátámasztó megfigyelésekre, mérésekre.


De könyörgöm, az eredeti állítás az volt, hogy Huangdi (szerinted) a 29.-27. századra tehető „működése” egybeesik a bibliai Noé korával – amit szerinted a feltételezett 29. századi katasztrófa kora. Így természetesen indokolt az állítás egészének kétségbe vonása.


Mihez képest? Te talán tudsz frissebb, a témához kapcsolódó abszolút kormeghatározási eredményről?


Ismerem a cikket, de nem láttam értelmét becsatolni, egyrészt mert Masse következtetését kétségbe vonó megállapításai szakmai körökben is vitatottak, másrészt nem érintik a tárgyalt kérdést, ti. hogy a 29. sz.-i dátum csak mítoszelemzésen alapul, abszolút kormeghatározási adatok nem támasztják alá.


Bihar pedig Paál urat. És akkor mi van?


Az ellenvetések már csak ilyenek… Ha nem is mindig cáfolnak, de legalábbis megkérdőjeleznek dolgokat. Tehát mik a válaszaid az eddigi konkrét kérdéseimre?


Nem értem a kérdést. Azt hiszem, abban már megegyeztünk, hogy a bizonyíték hiánya bizonyíték nem lehet. Poebel fordításában hol szerepel 8 fő?
Másrészt vannak későbbi, teljesebb leletek is, amikben viszont a kérdéses rész egészen jól stimmel a korábban idézettel. Egy asszír tábla szövege pl. Komoróczy fordításában:



Már bocsáss meg. de ismét az jött át, hogy Te aki igen jártas vagy szakmai körökben nem fárasztod magad a számtalan cáfolat beidézésével, felemlegetésével, egyébként is nekem kellene bizonyítani kétségbevonhatatlanul, amit elővezetek...
Nos én nem várom senkitől, hogy elfogadja azt amit állítok, hisz az elején megfogalmaztam, mindenki levonja az általam leírtak, a meglévő ismeretei, vagy épp az általam felkeltett érdeklődés alapján utána nézve szerzett adatok alapján, a saját következtetéseit... De az értelmezhetetlen számomra, ha valaki kijelenti, hogy egyik oldalon állnak az általam beidézettek, amik nem támasztják alá amit állítok, s a másik oldalon a légből kapottak, amik nem ellenőrizhetőek..
Nem gondolod, hogy azokat az állításaimat, amik szerinted légből kapottak kellene cáfolni, s nem minősíteni, mert attól, hogy Te másként véled, ez még nem "kamu".... Nos, én nem teszek olyan általános kijelentést, hogy szakmai körökben vitatottak, én be szoktam azt is, mint előzőleg is, idézni aki vitatja, s mit is vitat, s ráadásul SZAKÉRTŐNEK IS TEKINTHETŐ a munkássága alapján...
Ami pedig Komoróczy Gézát illeti, vitathatatlan érdeme a hebrasztikai-asszirológiai tanszék létrehozása, oktatásának megfelelő alapjainak lerakása Magyarországon, de Magyarországon, és már idéztem itt Noah Kramert, aki épp annak az egyetemnek az agyagtábla gyűjteményének kurátora, amelyik ezt a táblát is őrzi, amelyről szó van, sőt hivatkoztam The sumerians c. könyvére is.. De mind Samuel Noah Kramer, mind Komoróczy Géza a Mezopotámia története tankönyvében a számukra ismert adatok alapján dolgozott, s ezek alapján tett olyan kijelentéseket, amit manapság még mindig tényként kezelnek, holott Kramer 50 éve írta ugyanazt, amit Komoróczy 30 éve... Nincs tíz éve a Göbekli Tepe feltárásának, a Teller(kanadai) vezette, amerikai, indiai és angol tagból álló csapat, 2000-ben tette közzé a jelentését, amiről itt beszélünk. A Masse jelentés 2006-os és 2008-as, a Bourgeois és a Weis féle ellenvetések 2009-ben születtek, s jelenleg is fut több tudományos ismeretterjesztő csatornán a 2012 júniusában a Holocene Impact Workig Group, amelynek tagjai a világ legjelentősebb cunami szakértői, és a History Channel által készitett, Amikor a világűr megváltoztatta a történelmet c. sorozat. S itt az előzőekben utaltam Luis és Walter Alvarez elméletére, ami 1980-ban született, mégis a pontosítások 2008-ban történtek meg. S Bruce Masse 2006-ban, a Nemzetközi Konferencián Delhiben, amikor a Madagaszkári expedícióról beszámolt azt mondta, nem gondolják azt, hogy a szakma 99,9%-a egyetért velük, hisz elképzelésük számos addigi elképzelésnek ellentmond, de az meglepő, hogy több mint a fele a szaktekintélyeknek melléjük állt....
S ugye akárhogy szemléljük is, Ziasudra történetéről és Utnapistimről beszámoló táblák kora között ezer év van.. S vannak töredékekk amiknek keletkezése között még több, tehát attól hogy valami későbbi és teljesebb még nem igaz...Weöres Sándor sokkal korábban írta Gilgamesét, mint a későbbi "fordítások" .. Komoróczy munkája sem a hiteles történelmi munkák, hanem az irodalom kategóriájába tartozik, ahogy Assurban-apli könyvtára is már szerkesztett irodalmi alkotásokat tartalmazott. S Smith ugye a 11. tábla töredékeit keresve meg is találta őket, de a hangsúly a töredéken van... S itt van Kramer dolgozata Poebelre emlékezve, mielőtt még valaki a szememre veti, hogy mit is írt, a hogyishívják...

Csatolás megtekintése 967842

Ami pedig a nyolcat illeti, én ugye nem az ókori kelet történetét vállaltam fel, hanem a lehetséges, lokálisnál nagyobb "vízözön " hagyományok feldolgozását, a régészet, a geológia a csillagászat segítségül hívásával, s a történeti források, mítoszok alapján.. Vagyis a hagyomány csak egy kiindulási alap. De Ziasudra és Utnapistim története is több töredékben fellelhető, s ezekben a nyolcas szám többször előfordul, ahogy bizonyára ismertek a nyolcszögű oszlopok, a British Múzeumban található King prizma, s a Bagdadi Múzeum Heidel prizmájának a története, csak éppen a funkciójuk ad találgatásra okot. Miután ezek saját korukban nem voltak láthatóak, a városfalak alapjaiból kerültek elő, s a rajtuk lévő tartalom egy része a "királyi levéltárak" töredékeiben is megtalálható.. S nyolchasábosak bizonyos utókornak szánt táblák is... De a pecsét hengereken jelenlévő "nyolcasok" mind azt támasztják alá, hogy a mítoszokban "megszámláltatottak" legtöbbször szintén nyolcan voltak...

Nem értem az állandó Paál Zoltánra mutogatásodat sem, hiszen az Arvisura egy nagyszerű irodalmi alkotás, ahogy a Biblia is, bár ugye ez utóbbi bizonyos szándék mentén szerkesztődött, de szintén irodalmi alapon. S én az előzőekben nem írók, költők műveire, s nem történetírók kijelentéseire alapítottam a következtetéseket. De mint források, a történetírók a forráskritika figyelembe vételével megkerülhetetlenek, s én nem a forráskritikára, hanem a párhuzamba állításra vállalkoztam....

Már csak egyetlen kérdésem lenne: Létezik olyan, hogy abszulut eredmény ? Na ez a vicc és nem az, amit én írogatok....
 

Kyra2

Kitiltott (BANned)
a legnagyobb néprajzi csalása volt a dogon story, ezért is írtam az előző hsz.-ben ha a Sziriusz öntettől megszabadítjuk a dogonokat ,s valóban a hozott kultúrájukat nézzük(Afrika keleti partjáról a BC 20. század táján vándoroltak jelenlegi helyükre, s nem űrhajóval, hanem gyalog) akkor a "hal" beillik a sorba.... De beillik a főniciai vázakép is a BC 6. századból...

Na ja, de épp a "Szíriusz öntet" a lényeg és azzal már nem jön ki a te sejtésed, de erről akkor majd később. Na haragudj, ha elkerülte a figyelmemet néhány hozzászólásod ebben a tárgykörben. Sajnos mifelénk még mindig csak 24 órából áll egy nap...:( Sőt, egyeseknek töméntelen mennyiségű Cavintont kellene beszednie ahhoz, hogy olyan legyen a memóriája, mint neked, de most meg fogom nézni a 12-es és 14-es hozzászólást.
 

prominor

Állandó Tag
Állandó Tag
Azzal is mükszik.....

Na ja, de épp a "Szíriusz öntet" a lényeg és azzal már nem jön ki a te sejtésed, de erről akkor majd később. Na haragudj, ha elkerülte a figyelmemet néhány hozzászólásod ebben a tárgykörben. Sajnos mifelénk még mindig csak 24 órából áll egy nap...:( Sőt, egyeseknek töméntelen mennyiségű Cavintont kellene beszednie ahhoz, hogy olyan legyen a memóriája, mint neked, de most meg fogom nézni a 12-es és 14-es hozzászólást.


Ugye nem arra akartál utalni, hogy azért hiánycikk a piacon a Cavinton, mert én vásároltam fel, hogy el ne felejtsem megvásárolni a Cavintonomat, s be tudjak venni rögtön két szemet, hogy el ne felejtsem, miért kell két szemet bevennem.....
Én, bármilyen hihetetlen, de ugyanazt a naptárt használom, de ugye mindannyian másként választjuk ki azokat a könyveket, írásokat, amiket el sem akarunk olvasni, hogy legyen időnk a fontos dolgokra...
Ha meglepő is, de amire én gondolok Nommoval kapcsolatban, az a Szíriusz sztorival együtt is működik, s közös is a "hal és madárember"-ekben... S még csak arról sincs szó, hogy az általában a kezükben lévő "kistáska" az ozsonnás táskácskájuk lenne, vagy a tartalék üzemanyagtartályuk.... De ha lesz ambícióm és érdeklődő az én saját változatom elárulom...

Nos előzetesben arra azért utalnék, gondolkozott-e már vajon azon valaki, hogy Robert Temple a Szíriusz rejtélye szerzője 1965-ben orientalisztika szakon végzett a Pennsylvania Egyetemen, ahol tanára volt Noah Kramer is....(bár ugye Ő a dogonokon kívül Kináról, Indiáról, Egyiptomról írt könyvet) A dogon könyv előtt elment Marcel Griaule lányához is anyaggyűjteni, hisz Griaule 1921-ig légimegfigyelő volt a szír török határon, majd szintén orientilasztikai tanulmányokat folytatott Párizsban . Első tudományos dolgozatát Etiopiárol írta, a következőt az abesszínekről, s honnan jöttek a dogonok?.... Szóval ha a dogonok Nommoja a Szíriuszról jött, Oannes csontváz Al-Ashada.jpg akkor én is onnan kaptam az Oannes csontváz fotót..

Szárnyas dzsin törpe  üledékes lenyomat.jpg meg a szárnyas dzsinem is egy űrhajóval került ide...
 

Umaksuman

Állandó Tag
Állandó Tag
Nos én nem várom senkitől, hogy elfogadja azt amit állítok, hisz az elején megfogalmaztam, mindenki levonja az általam leírtak, a meglévő ismeretei, vagy épp az általam felkeltett érdeklődés alapján utána nézve szerzett adatok alapján, a saját következtetéseit... De az értelmezhetetlen számomra, ha valaki kijelenti, hogy egyik oldalon állnak az általam beidézettek, amik nem támasztják alá amit állítok, s a másik oldalon a légből kapottak, amik nem ellenőrizhetőek..
Lehet, hogy tényleg a Cavinton a ludas? Hiszen Te hivatkoztál a Shijire, hogy az alátámasztja Huangdi BC 29. sz.-i ténykedését, Tellerék cikkére, hogy igazolja a BC 29. sz.-i becsapódást, a Gilgames-eposzra, hogy abban is 8 fő volt a bárkán, vagy hogy a Mahábhárata-illusztrációkon nem a Hét Bölcs ült a hajóban Manu mellett. Aztán mikor kiderült, hogy ezek kamu hivatkozások voltak, akkor Te jöttél a homályos célozgatásokkal, hogy vannak ugyan más, tényleg a Te állításodat igazoló források, csak éppen nem vagy hajlandó megjelölni azokat. Akkor mire ez a nagy értetlenkedés?
Nem gondolod, hogy azokat az állításaimat, amik szerinted légből kapottak kellene cáfolni, s nem minősíteni, mert attól, hogy Te másként véled, ez még nem "kamu".... Nos, én nem teszek olyan általános kijelentést, hogy szakmai körökben vitatottak, én be szoktam azt is, mint előzőleg is, idézni aki vitatja, s mit is vitat, s ráadásul SZAKÉRTŐNEK IS TEKINTHETŐ a munkássága alapján...
Már elnézést, de ezeket az állításaidat tényszerűen cáfolják a hivatkozott források: nem az szerepel bennük, amit állítottál, ezt bárki ellenőrizheti, ha elolvassa őket. Sima Qien kronológiáját Te is megerősítetted, ezért nem volt szükséges külön idéznem. Teller cikkéből és a Gilgames-eposz Poebel féle legkorábbi és egy későbbi asszír változatából szintén idéztem a kérdéses részt. A Mahábhárata vonatkozó részét Te magad tetted fel, ezt megint nem tartottam szükségesnek újra feltenni, szintén bárki elolvashatja. Ezzel szemben Te azóta sem jelölted meg azokat az alternatív forrásokat, amik a Te ezekkel ellentétes állításaidat támasztanák alá. (Azt ugye Te sem gondolod komolyan, hogy pl. a Gilgames-eposzban szó szerint leírt nagyszámú utas létét cáfolja néhány olyan illusztráció, amin nyolcágú csillag, vagy négy isten és négy ember, esetleg nyolc hurok, tökmag, vagy éppen kertitörpe szerepel?)
S Bruce Masse 2006-ban, a Nemzetközi Konferencián Delhiben, amikor a Madagaszkári expedícióról beszámolt azt mondta, nem gondolják azt, hogy a szakma 99,9%-a egyetért velük, hisz elképzelésük számos addigi elképzelésnek ellentmond, de az meglepő, hogy több mint a fele a szaktekintélyeknek melléjük állt....
Szabad országban élünk, mindenki azt mond, amit akar. De mint Te is megjegyezted, 2006 már elég régen volt, és a HIWG azóta sem állt elő az általuk is szükségesnek tartott abszolút kormeghatározási eredményekkel. Telleréké nem támasztja alá az állításukat, ezért kértelek, ha Te tudsz frissebb adatról, légy szíves vezesd elő. (Félreértések elkerülése végett: az „abszolút kormeghatározás” szakkifejezésben az „abszolút” nem a kapott adatok örök érvényű voltát jelenti, hanem azt, hogy a relatív (pl. egy-egy földtani réteghez, másik eseményhez) kormeghatározásokkal ellentétben a minta években mért korát adja meg, természetesen az adott módszertől függő, jól becsülhető hibahatárok között.)
S ugye akárhogy szemléljük is, Ziasudra történetéről és Utnapistimről beszámoló táblák kora között ezer év van.. S vannak töredékekk amiknek keletkezése között még több, tehát attól hogy valami későbbi és teljesebb még nem igaz...Weöres Sándor sokkal korábban írta Gilgamesét, mint a későbbi "fordítások" .. Komoróczy munkája sem a hiteles történelmi munkák, hanem az irodalom kategóriájába tartozik, ahogy Assurban-apli könyvtára is már szerkesztett irodalmi alkotásokat tartalmazott. S Smith ugye a 11. tábla töredékeit keresve meg is találta őket, de a hangsúly a töredéken van... S itt van Kramer dolgozata Poebelre emlékezve, mielőtt még valaki a szememre veti, hogy mit is írt, a hogyishívják...
Most szórakozol velem? Én idéztem két különböző változatot, mindkettő szerint sokan voltak a bárkában. Ha Te ismersz olyat, ami szerint nyolcan, akkor mutasd be, és ne tereld folyton másra a szót.
Ami pedig a nyolcat illeti, én ugye nem az ókori kelet történetét vállaltam fel, hanem a lehetséges, lokálisnál nagyobb "vízözön " hagyományok feldolgozását, a régészet, a geológia a csillagászat segítségül hívásával, s a történeti források, mítoszok alapján.. Vagyis a hagyomány csak egy kiindulási alap. De Ziasudra és Utnapistim története is több töredékben fellelhető, s ezekben a nyolcas szám többször előfordul, ahogy bizonyára ismertek a nyolcszögű oszlopok, a British Múzeumban található King prizma, s a Bagdadi Múzeum Heidel prizmájának a története, csak éppen a funkciójuk ad találgatásra okot. Miután ezek saját korukban nem voltak láthatóak, a városfalak alapjaiból kerültek elő, s a rajtuk lévő tartalom egy része a "királyi levéltárak" töredékeiben is megtalálható.. S nyolchasábosak bizonyos utókornak szánt táblák is... De a pecsét hengereken jelenlévő "nyolcasok" mind azt támasztják alá, hogy a mítoszokban "megszámláltatottak" legtöbbször szintén nyolcan voltak...
Annál meglepőbb, hogy a Gilgames-eposz viszont azt igazolja, hogy nem nyolcan utaztak a bárkában, te pedig füllentettél, mikor ennek az ellenkezőjét állítottad. Mit kell emiatt ennyit köntörfalazni?
Nem értem az állandó Paál Zoltánra mutogatásodat sem, hiszen az Arvisura egy nagyszerű irodalmi alkotás, ahogy a Biblia is, bár ugye ez utóbbi bizonyos szándék mentén szerkesztődött, de szintén irodalmi alapon. S én az előzőekben nem írók, költők műveire, s nem történetírók kijelentéseire alapítottam a következtetéseket. De mint források, a történetírók a forráskritika figyelembe vételével megkerülhetetlenek, s én nem a forráskritikára, hanem a párhuzamba állításra vállalkoztam....
A „hivatalos” kínai kronológiájára hivatkoztál úgy, hogy nem értesz egyet vele. A Gilames-eposzra hivatkoztál úgy, hogy az nem tartalmazza azt, amit Te állítottál róla. A Mahábhárata vízözön-történetére hivatkoztál úgy, hogy szerinted mások voltak a hajóban, mint akiket ott leírtak. Akkor legközelebb írd oda, hogy csak azért hivatkozol erre vagy arra a forrásra, mert nem értesz vele egyet. Így természetesen érthető a Teller-cikk vagy Kramer és Poebel ide citálása is. :)
 

prominor

Állandó Tag
Állandó Tag
Kedves Umaksuman!

Na jó erre már én is azt mondom, nem lehet rálicitálni..
Végig gondoltad egyáltalán mit is állítottam én?
Esetleg honnan, hova szeretnék eljutni a cáfolatok idézésével?
Úgy nehezen fog menni, ha folyamatosan átértelmezed amit leírok..
Irodalmi idézetekkel nem lehet cáfolni régészeti, geológiai létező, megtekinthető tényeket, vizsgálati eredményeket és Te most folyamatosan ezt teszed... Lehet a Te interneteden nem ugyanaz van ami nekem? Na ne már...
Amíg valami cáfolatot nem hozol elő arra amit valóban állítok, addig nem is reagálok rá amit vélsz mert okod jogod, hogy másként gondold, de ez igy csak a süketek párbeszéde...

Legyen szép napod!
 

zsuzsanna03

Állandó Tag
Állandó Tag
Kedves Umaksuman!

Na jó erre már én is azt mondom, nem lehet rálicitálni..
Végig gondoltad egyáltalán mit is állítottam én?
Esetleg honnan, hova szeretnék eljutni a cáfolatok idézésével?
Úgy nehezen fog menni, ha folyamatosan átértelmezed amit leírok..
Irodalmi idézetekkel nem lehet cáfolni régészeti, geológiai létező, megtekinthető tényeket, vizsgálati eredményeket és Te most folyamatosan ezt teszed... Lehet a Te interneteden nem ugyanaz van ami nekem? Na ne már...
Amíg valami cáfolatot nem hozol elő arra amit valóban állítok, addig nem is reagálok rá amit vélsz mert okod jogod, hogy másként gondold, de ez igy csak a süketek párbeszéde...

Legyen szép napod!


*******

Hogy ne legyen süketek párbeszéde !

Vannak dolgok,amiket egyszerűen át kell lépni.
Az értelmetlen körömaggatás nem vezet sehová.
Tisztelem mindenki véleményét, de az már enyhén bosszantó,
ha valaki abban éli ki magát, hogy (jó magyarosan) - a kákán is csomót keressen.
Van ami kis mértékben gyógyszer, de nagy mértékben már ártalmas.
Egy kis kétkedés, egyet nem értés mozgatja a felvetett témákat, kérdéseket, de a tudatos
gáncsoskodás már méreg.

Kérném, hogy a kritikák maradjanak a "gyógyszer" szinten !

Sokunkat érdekel, amiket megismertetel.
Rengeteg információd van, aminek a "közönséges halandó" a közelébe se juthat.
Nem lenne jó, ha ez a csodálatos forrás elapadna.

A megszerzett információk alapján mindenki arra indul, amerre akar...
 

zsuzsanna03

Állandó Tag
Állandó Tag
Előkerestem Arno Poebel rajzát az ominózus ladikázás leírásáról... Ime:

Csatolás megtekintése 967575Jól látszik rendkívül hiányos ezt fordította le Arno Poebel 1914-ben
S az Ő fordítása a mindmáig legjobbnak elfogadott presentáció, a kiegészítésekkel együtt....
Hányan voltak tehát?

*******

Egyáltalán fontos az, hogy mikor és bárakárhol hányan voltak ?

Ahány terület, ahány özönvíz história, annyi ránk maradt - akár legenda, akár írott emlék - mind egy-egy kisebb-nagyobb területet érintő katasztrófa.
Ezt napjainkban is gyakran tapasztalhatjuk, láthatjuk, csak éppen más időben, más feldolgozásban.

Kedves ANYA-bolygónk a Föld egy igencsak nyugtalan kis valami, de gondolom, ezzel nem áll egyedül a "végtelen" Univerzumban.
Talán onnan a sok elmélet, hogy különböző korokban, különböző területeken hasonlóképp éltek meg elődeink több, nagyobb vagy kisebb területet érintő katasztrófát.
Talán el kellene gondolkozni azon, hogy mit tennénk ma, mit is vinnénk magunkkal, ha egy valós túlélés lenne a tét, és lenne időnk bepakolni a hozzávalókat.
Gondolom, először is a legkedvesebb rokonok, hozzátartozók.
Majd az élethez szükséges háziállatok.
Ezután (vagy ez előtt) a növények, amik kellenek a túléshez.
Kötve hiszem, hogy létezett volna valaha is egy olyan "bárka", amire az akkori Föld összes élőlénye befért volna /párosan/ na meg a Föld összes növénye (mert ugye ez is kell az élet folytatásához)

És ha már itt tartunk..,
Amikor a galamb ággal tért vissza, honnan volt az ág ?
Mégsem pusztult ki minden ?
Negyven nap alatt azért nem teremtődött újra az élet, ha már minden kipusztult !
Az a pár ember, aki megmaradt a bibliai özönvíz után, hogy a fenében szaporodhatott tovább távirati stílusban, és egyáltalán hogy telepedhetett le lakott városokban a kipusztult Földön ?

A bibliai özönvíz sztori enyhén gyermeteg, óriási hit nélkül maximálisan hihetetlen és bugyuta.

A többi földrész "legendáit" viszont valóban komolyabban kellene vennünk, mert a "kis" helyi áradások mellett a globális méretűekre is nagyobb fény derülne, mivel kétség kívül rengeteg "özönvíz" volt a Föld történetében, de olyan is, amit "globális" méretűnek nevezhetünk.

Ha kicsit jobban oda figyelnénk az ősi kövek jeleire, talán többet tudnánk.
A ránk hagyott elképesztő mennyiségű információ korántsem ima, vagy egyéb kultikus katyvasz, hanem -talán a napjainkban sem ismert - megfigyelés, és az ezeket közlő üzenet !
 

Bihar

Kitiltott (BANned)
Az őzönvizek ( tucatnyi volt) csak Mezopotámia alsó részére terjedtek ki, az utolsó eljegesedés után. Ezek kezdete kb 7000 évvel ezelőtti lehet. Előbb felkell melegednie a területnek, továbbá bekell, hogy következzen egy nagy, rendkívűli hőség mely a gleccserolvadást erősíti.. Itt az egykori suméroknál már szinte nincs lejtése a két folyónak, ezt bizonyítja a mai mocsárvidék is, továbbá a Tigris és Eufrátesz közötti területen lévő tavak, ahová ma is kijárnak az arabok fürdeni. Az éden is a mocsárvidék szárazulatain volt...
Ha egy nagy olvadás és egy nagy, tartós eső találkozik, akkor ebből özönvíz keletkezett az öböl fölött anno...
A bárka...fából készült hajó volt, ez kb tucatnyi evezővel. Noé-Samasna pedig az evezősökön kívűl legfeljebb 20 embert tudott felvenni. Állatot pedig csak kicsiket..
Az érintett térség súlypontjától 60-80 km-re már az özönvíz idején is szárazföld volt...azután, ahogyan az árvíz levonult ez egyre nagyobb lett.
Természetesen nem várom, hogy bárki végiggondolja az írásom tartalmát, netán azt elfogadja. Ami nyílvánvaló az nem elég komplikált és így figyelmen kívűl hagyandó..
Elég lenne végiggondolni a történteket és a hol-t,tehát és egy "vizes" mérnöknek hitelt adni.
 

prominor

Állandó Tag
Állandó Tag
Szájhagyomány és az ókortörténelem Szentháromsága.....

Amikor belekezdem az "özönvíz" "körbejárásába" azt gondoltam részletesen foglalkozom a BC 8-9 ezer évvel ezelőtt feltételezett eseményekkel, s felvillantom a párhuzamot a megalitikus yard, a Nazca vonalak, a Kimberley rajzok, a piramisok, Göbekli Tepe, etc. között... Aztán ezt egy önálló és összetett témának találtam, s félretettem. Szóval amit felvállaltam: lehetséges-e, hogy egy közel globális katasztrófa bekövetkezett a Biblia által jelőlt időponthoz közeli időben, s ez okozhatta-e az élet jelentős részének elpusztulását, van-e erre régészeti, csillagászati, történelmi adat..
Nem vállaltam a források értelmezését, csak párhuzamos felsorolását, s ha esetleg valaki véleményezi amit előhozok, a saját véleményem vállalom a válasszal... Ennyit, s nem többet...
Azt már kezdetben eldöntöttem, hogy bár roppant sok lehetőséget kínál rájuk hivatkozni, ha valaki nem hivatkozik rájuk, én saját magamtól az ókortörténet Szentháromságával nem hozakodok elő.. Vagyis sem Zecharia Sitchin, sem Immanuel Velkovsky, sem pedig Erich von Däniken dolgozatait nem idézem... De a Biblia és a szájhagyomány megkerülhetetlen..
Mielőtt szememre lehetne vetni, hogy pár hozzászólással előbb én utasítottam el az "irodalmi" bizonyítást, másra gondolok... De előbb néhány szót arról, hogy tettem egy kis összehasonlítást... Beütöttem a keresőmbe több egyetem ókortörténeti tanszékét, illetve intézetét, s megnéztem mit várnak el a hallgatóktól a sikeres diploma érdekében... Nos a Pázmány Péter, a debreceni KLTE, a Pécsi Tudományegyetem, a Szegedi Tudományegyetem, az ELTE, kis eltéréssel ugyanazokat a kötelező irodalmat írja elő, s a legifjabb "alapmű" is 1982-ben íródott... S ezen felül van három !!! uralkodó jegyzet(a Komoróczy Gézáé a neten is előadásvázlattal fellelhető) Ezek után nem kétséges a végzett orientalistának nem sok egyéni gondolatja van.. Aztán megnéztem a Pennsylvánia Egyetemet, a Sorbonne-t, a Moszkvai Állami Egyetemet és a Chicagoi Egyetemet... Ott digitális könyvtárak vannak(na meg hagyományosak is), eszméletlen sok dolgozattal, interaktív programok(laikus érdeklődőknek is), vita kurzusok átjárási lehetőséggel egyik szakról a másikra... Gondolom érthető mire gondolok. Ráadásul azt olvastam mostanában, hogy az új magyar történelem oktatási kerettanterv ismét átesett a ló túlsó oldalára, s megint a napi politika mentén előnybe részesített történelem értelmezést és felfogást kívánnak tanítani... Lehetséges, hogy a világ más részen tanuló, tanult diákok, tanárok kevesebb lexikális ismerettel rendelkeznek, de megtanulnak gondolkozni, értékelni az információkat, s tudják hol tudnak utána nézni valaminek, ha szükséges... S nem sulykolnak beléjük túlhaladott koncepciókat, előítélet nélkül képesek közelíteni egy új felvetéshez... Ugye nem lehet véletlen, hogy másként jár az agya bizonyos egyetemen végzett kutatóknak.. S ha meghallanak egy történetet a világ egyik sarkában, aztán máshol olvasnak róla, majd azt olvassák találtak valahol, valamit, vagy valaki feltételezi valahol, valamikor történt valami, ami egybevág azzal, amit hallott, olvasott, nem az a reakció, hogy hamisítvány, hazugság, összeegyeztethetetlen a szakmai kíválóságok konszenzusán alapuló állásponttal, hanem először végiggondolja, utánanéz, aztán ismét végiggondolja..... A szájhagyomány is ilyen dolog... Jelenleg nem tűnik felelőtlen kijelentésnek az sem, ha azt állítjuk a Védák testesítik meg a legrégebbi tudásanyagot. A nyelv, a stílus az évezredek, évszázadok alapján változik, de ugye a nyelv és az általa közvetített tudás az két különböző dolog, tehát az "üzenetnek" sem kell azonosnak lennie az azt közvetitő közeggel. Maradjunk a védáknál. A védikus irodalon nagyobb részét tökéletes pontosággal szájhagyomány útján adták tovább. A tanítványoknak szóról szóra kellett elsajátítani a tudnivalókat, s sem a szövegben, sem a hangsúlyban nem követhettek el hibát. A Rig véda hires kettős ellenőrzési rendszere, amelyben a szöveget bizonyos szankszrit nyelvtani szabályok betartásával és anélkül is memorizálni kellett, szavatolta a háromezer éves pontosságot. Belátható, mint Az indiai irodalom története c. könyvében Winternitz is írja " kétség sem férhet hozzá, hogy ez a fajta szájhagyomány jobban szavatolja a kézíratok változatlanságát, mint az írások másolása, újramásolása.." A szájhagyományokban rejlő történelmi ismeretek, adatok jelentőségére éppen az Európán kívüli népek tanulmányozása világított rá. Jan Vansina az Ugandában, Burundiban, Kongóban végzett kutatásai alapján, összegyüjtve mások tapasztalatait, írta meg az első "tudomány alapozó" könyvet Oral History Research címen.. De Leo Frobenius, aki elöször járt Maliban, vagy Hertha von Deschend, vagy Marcel Griaule a szájhagyományok tárgyi bizonyítékait kereste... Miért is fejtegetem ezt ilyen hosszan? Doggerlandnál írtam Utrocht kárókatonáiról.. A mese ismerte az 8000 éves történet elejét.. Vagy a 2004. december 26. Indiai óceáni cunami a homokot visszavivén, feltárta a víz alatt Mahabalipuram, az ősi kikötőváros "elveszett" hat templomát... Amelyről addig csak a legendák meséltek, egyszerre valóság lett.. Vagy szintén a szájhagyomány alapján 1991-ben indított vizsgálatok a Szfinx korát 4000 évvel idősebbre tették, s kétségtelenűl igazolták, hogy vizesedés miatt komoly javításokat végeztek rajta kétszer is, s amit az építésének véltek, az az első javítás volt BC 2800 táján...
S el is jutottam miért ez a hosszú bevezető: a sumer, akkad eposzok, Berosos, Manethon királylistái alapján BC 2348 a Mezopotámiai "mítikus" özönvíz időpontja, a Biblia 2350 BC ezzel szinteteljesen egyezik, s mind a zsidók, mind a muszlimok ragaszkodnak az időponthoz... Annak elllenére, hogy ahogy Iván előzőleg írta, bizonyítottan több jelentős árhullám pusztított a térségben. Sőt Sean Kingsley angol régész, az izraeli Ehud Galili által, a Karmel hegynél a tengerben 12m mélységben feltárt falvakra, azok korára hívatkozva, jóval korábbra, a Fekete tengeri vízszint emelkedés időpontjára teszi a Biblia özönvizet. Arra is hívatkozva, hogy ez van a zsidók földjéhez közelebb... Nos a Biblia is a szájhagyomány írásba foglalása... Sőt az is elgondolkodtató, hogy esetleg az árviz lehetőségének hagyománya rögzült a legendáriumban...(Ezt állította Shimon Gibson is a North California Egyetem régészprofesszora is, na meg az izraeli régészek is, akik a Bibliai időpontot preferálják)
 

Umaksuman

Állandó Tag
Állandó Tag
Irodalmi idézetekkel nem lehet cáfolni régészeti, geológiai létező, megtekinthető tényeket, vizsgálati eredményeket és Te most folyamatosan ezt teszed... Lehet a Te interneteden nem ugyanaz van ami nekem? Na ne már...
?????????? Én irodalmi idézetekkel csak irodalmi idézetekre való hivatkozásokat cáfoltam, amiket – ezek szerint tévesen – úgy értelmeztem, hogy Te a genetikai, nyelvészeti, és geológiai tények által cáfolt állításod igazolása céljából hoztál elő. Masse-re is Te hivatkoztál, aki szintén csak irodalmi idézetek alapján próbálja cáfolni Tellerék objektív kormeghatározásait.

Amíg valami cáfolatot nem hozol elő arra amit valóban állítok, addig nem is reagálok rá amit vélsz mert okod jogod, hogy másként gondold, de ez igy csak a süketek párbeszéde...
Mi lenne, ha végre egyszer köntörfalazás nélkül leírnád, hogy mit is állítasz? Elismerem, szép és tanulságos a körítés, amit egy-egy téma mellett elővezetsz, de amint az eddigiek is mutatják, többnyire nincs közük az éppen tárgyalt kérdéshez.
 

Umaksuman

Állandó Tag
Állandó Tag
Vannak dolgok, amiket egyszerűen át kell lépni.
Az értelmetlen körömaggatás nem vezet sehová.
Tisztelem mindenki véleményét, de az már enyhén bosszantó, ha valaki abban éli ki magát, hogy (jó magyarosan) - a kákán is csomót keressen.
Van ami kis mértékben gyógyszer, de nagy mértékben már ártalmas.
Egy kis kétkedés, egyet nem értés mozgatja a felvetett témákat, kérdéseket, de a tudatos gáncsoskodás már méreg.
Hmmm. Azt hiszem, kezdem már érteni, hogy tudsz néha nyilvánvaló képtelenségeket kész tényekként elfogadni.
Szerinted ha bárki egy állítása mögé felsorakoztat néhány jól hangzó nevet vagy címet, és azt mondja, ezekkel bizonyítja azt, akkor az szentírás, annak észrevételezése pedig, hogy az illetők esetleg nem azt, vagy annak éppen az ellenkezőjét mondták vagy írták, csak ártalmas akadékoskodás?
Prominor egy-egy témával kapcsolatban rengeteg járulékos információt elővezet, de amint arra már többször, több témában rámutattam, ezek jelentős része nem tartozik a tárgyhoz, vagy legalábbis nem támasztja alá a konkrét állítását, sok esetben pedig félreérti, vagy félre is magyarázza azokat. Így viszont a nem kellően tájékozott olvasónak az az érzése támadhat, hogy logikus, szilárd tényeken alapuló gondolatmenetet, cáfolhatatlan érvelést lát, és ez alapján természetesen rossz irányba indul el. Ennek pedig szerintem csak egy gyógyszere van: tételesen meg kell mutatni, hogy az érvelésében mi az, ami nem felel meg a valóságnak.
Azt viszont elismerem, hogy néha bosszantóan makacs tudok lenni. Nem tudom elfogadni azt a – valószínűleg a mai politikai „kultúrából” eredő – gyakorlatot, hogy „amit egyszer már letagadtunk, azt nem szabad tovább bolygatni”. Lehet, hogy másnak unalmasnak tűnik, de én a sokadik köntörfalazás, elterelés, tagadás után is hajlamos vagyok visszatérni egy-egy témára, ha úgy látom, hogy a delikvens úgy próbálja folytatni a mondókáját, mintha mi sem történt volna. Ez viszont itt ingoványos terep, mert elismerem, ha minden ilyen esetben újra és újra beidézném az eredeti állítást, az az olvasók többségének tényleg méreg volna, viszont ha nem idézem, az pedig mindig újabb köntörfalazásra, elterelésre, tagadásra ad lehetőséget, és ezek ismételt kritizálása a fórumtársak számára a süketek párbeszédének tűnhet.
Ha téged, mint „kormányost” zavar ez a hozzáállás, természetesen jogod van eltiltani tőle. De felhívom a figyelmedet: láttam már jobb sorsra érdemes fórumokat, amiket egy-egy „nagy mesemondó” érdemi kritika híján pillanatok alatt szóf*sássá, intellektuális önkielégítéssé, zakkantak és funkcionális analfabéták gyűjtőhelyévé változtatott.
 

prominor

Állandó Tag
Állandó Tag
A (kettős)mércéről....

Hmmm. Azt hiszem, kezdem már érteni, hogy tudsz néha nyilvánvaló képtelenségeket kész tényekként elfogadni.
Szerinted ha bárki egy állítása mögé felsorakoztat néhány jól hangzó nevet vagy címet, és azt mondja, ezekkel bizonyítja azt, akkor az szentírás, annak észrevételezése pedig, hogy az illetők esetleg nem azt, vagy annak éppen az ellenkezőjét mondták vagy írták, csak ártalmas akadékoskodás?
Prominor egy-egy témával kapcsolatban rengeteg járulékos információt elővezet, de amint arra már többször, több témában rámutattam, ezek jelentős része nem tartozik a tárgyhoz, vagy legalábbis nem támasztja alá a konkrét állítását, sok esetben pedig félreérti, vagy félre is magyarázza azokat. Így viszont a nem kellően tájékozott olvasónak az az érzése támadhat, hogy logikus, szilárd tényeken alapuló gondolatmenetet, cáfolhatatlan érvelést lát, és ez alapján természetesen rossz irányba indul el. Ennek pedig szerintem csak egy gyógyszere van: tételesen meg kell mutatni, hogy az érvelésében mi az, ami nem felel meg a valóságnak.
Azt viszont elismerem, hogy néha bosszantóan makacs tudok lenni. Nem tudom elfogadni azt a – valószínűleg a mai politikai „kultúrából” eredő – gyakorlatot, hogy „amit egyszer már letagadtunk, azt nem szabad tovább bolygatni”. Lehet, hogy másnak unalmasnak tűnik, de én a sokadik köntörfalazás, elterelés, tagadás után is hajlamos vagyok visszatérni egy-egy témára, ha úgy látom, hogy a delikvens úgy próbálja folytatni a mondókáját, mintha mi sem történt volna. Ez viszont itt ingoványos terep, mert elismerem, ha minden ilyen esetben újra és újra beidézném az eredeti állítást, az az olvasók többségének tényleg méreg volna, viszont ha nem idézem, az pedig mindig újabb köntörfalazásra, elterelésre, tagadásra ad lehetőséget, és ezek ismételt kritizálása a fórumtársak számára a süketek párbeszédének tűnhet.
Ha téged, mint „kormányost” zavar ez a hozzáállás, természetesen jogod van eltiltani tőle. De felhívom a figyelmedet: láttam már jobb sorsra érdemes fórumokat, amiket egy-egy „nagy mesemondó” érdemi kritika híján pillanatok alatt szóf*sássá, intellektuális önkielégítéssé, zakkantak és funkcionális analfabéták gyűjtőhelyévé változtatott.

Kedves Umaksuman!

Köszönöm, hogy ilyen aggódással figyeled a Tudomány és technika témakörök sorsát, bár gondolom ennek megköszönése nem is az én tisztem... Amiért veszem rá a bátorságot az csupán az, hogy én is jelentős számú hozzászólást követtem el ebben a témában. S a jelenleg hozzászólók közül egyike vagyok, akik a legtöbbet szóltak hozzá, mint véled ezek szerint, pusztán az intellektuális önkielégítés okán.....
Nos én nem vagyok egy grafomán alkat, jobban szeretek beszélgetni, próbálkoztam is különböző témák felvetésével, de nem akadt beszélgetőtárs.. Noah felvetésekor többen mailben, priviben jelezték, bár nem kívánnak hozzászólni, de érdekelné őket a téma, szívesen olvasnának róla, de egyébként arra már nincs idejük, hogy saját maguk nézzenek utána egyes elképzeléseknek, s szedjék csokorba... Még egyszer leírom, ötödszörre, én erre vállalkoztam "ráérő nyugdíjasként"...
Én senkinek, semmit nem kívánok bizonyítani(leginkább szükségtelen magam fényezni), hisz eddigi életemben volt rá lehetőségem, s el is ismerték a munkámat. S csak a pihenő időm, s édesanyám származása köt(ött) a világ azon részéhez, ahol a hozzáértés fokmérője még ma is a lojalitás a mindenkori hatalomhoz, tudománypolitikai irányvonalhoz. Ám ahol én több időt töltöttem, ott a fokmérő: a működőképesség, s a pénzre válthatóság, kereslet-kínálat szabta "törvények" határozták meg valaminek az "értékét".... Lehet azt mondani, hogy a Sitchinek, Velkowskyk, Dänikenek meséket akarnak megetetni a nagyérdeművel, de azt elvitatni, hogy Ők szemben néhány hangos szkeptikus okoskával, valóban alaposan tájékozottak voltak az általuk felvetettekben, valóban képtelenség....
S én nem úgy gondolok a hozzászólásaidra(maradva a az elején megfogalmazott saját homokozó hasonlatomnál), mint jön az óvónéni, s mivel nem figyelt jól, azt zavarja ki a homokozóból aki segített kitörölni a többiek szemébe beleszórt homokot, s nem pedig azt, aki beleszórta...
Azért nem mert, nem veszed észre ezek szerint, de rendszerint a hozzászólót, a valamiről valamit állítót minősíted a mainstream tudás nevében...
A Holocene Impact Working Group tagjai a világ jelenleg legjelentősebb tsunami szakértői, nem irodalomtörténészek...
Ők álltak Bruce Masse elmélete mellé, s azok a csillagászok, akik szintén a világ legjelentősebb intézeteinek munkatársaiként véleményezték az elképzelést.. A Madagaszkári üledékek, a tengerfenéken található "nyilaK", az egyiptomi királysírok és a szfinx vizsgálata, a Dél-Amerikai partvonal üledékei nem mitológiai nyomok... Az Afrikai szárazföld talajvízszint változásainak vizsgálata sem.. Ahogy egyes időszakok régészeti leleteinek megléte vagy hiánya sem...
S még egyszer megköszönöm az érdemi kritikát, bár erről meg azt gondolom, egy kicsit olvasgatni és tanulgatni kellene még hozzá, hogy valóban "érdemi" legyen, talán érlelni kellene még, mielőtt ilyen sommás véleményre ragadtatod magad...
 

Kyra2

Kitiltott (BANned)
Ugye nem arra akartál utalni, hogy azért hiánycikk a piacon a Cavinton, mert én vásároltam fel, hogy el ne felejtsem megvásárolni a Cavintonomat, s be tudjak venni rögtön két szemet, hogy el ne felejtsem, miért kell két szemet bevennem.....
Én, bármilyen hihetetlen, de ugyanazt a naptárt használom, de ugye mindannyian másként választjuk ki azokat a könyveket, írásokat, amiket el sem akarunk olvasni, hogy legyen időnk a fontos dolgokra...
Ha meglepő is, de amire én gondolok Nommoval kapcsolatban, az a Szíriusz sztorival együtt is működik, s közös is a "hal és madárember"-ekben... S még csak arról sincs szó, hogy az általában a kezükben lévő "kistáska" az ozsonnás táskácskájuk lenne, vagy a tartalék üzemanyagtartályuk.... De ha lesz ambícióm és érdeklődő az én saját változatom elárulom...

Nos előzetesben arra azért utalnék, gondolkozott-e már vajon azon valaki, hogy Robert Temple a Szíriusz rejtélye szerzője 1965-ben orientalisztika szakon végzett a Pennsylvania Egyetemen, ahol tanára volt Noah Kramer is....(bár ugye Ő a dogonokon kívül Kináról, Indiáról, Egyiptomról írt könyvet) A dogon könyv előtt elment Marcel Griaule lányához is anyaggyűjteni, hisz Griaule 1921-ig légimegfigyelő volt a szír török határon, majd szintén orientilasztikai tanulmányokat folytatott Párizsban . Első tudományos dolgozatát Etiopiárol írta, a következőt az abesszínekről, s honnan jöttek a dogonok?.... Szóval ha a dogonok Nommoja a Szíriuszról jött,Csatolás megtekintése 968320 akkor én is onnan kaptam az Oannes csontváz fotót..

Csatolás megtekintése 968322 meg a szárnyas dzsinem is egy űrhajóval került ide...

:656: ... de ezeken, a számomra teljesen új információkon egy kicsit még rágódnom kell. ;)
 

Umaksuman

Állandó Tag
Állandó Tag
Azért nem mert, nem veszed észre ezek szerint, de rendszerint a hozzászólót, a valamiről valamit állítót minősíted a mainstream tudás nevében...
A Holocene Impact Working Group tagjai a világ jelenleg legjelentősebb tsunami szakértői, nem irodalomtörténészek...
Ők álltak Bruce Masse elmélete mellé, s azok a csillagászok, akik szintén a világ legjelentősebb intézeteinek munkatársaiként véleményezték az elképzelést.. A Madagaszkári üledékek, a tengerfenéken található "nyilaK", az egyiptomi királysírok és a szfinx vizsgálata, a Dél-Amerikai partvonal üledékei nem mitológiai nyomok... Az Afrikai szárazföld talajvízszint változásainak vizsgálata sem.. Ahogy egyes időszakok régészeti leleteinek megléte vagy hiánya sem...
Rendben, felőlem folytathatjuk tovább így is. Időm, mint a tenger...
Talán elkerülte a figyelmedet, de a HIWG és mások által világszerte leírt dűnesorok ("nyilak") cunami-eredetét én egyetlen hozzászólásomban sem vitattam. A vita tárgya a Masse által "mítoszelemzéssel" megállapított koruk volt. A HIWG általam hozzáférhető dokumentumaiban rendszeresen leírták, hogy a kormeghatározásban a végső szót a dűnékben található mészhéj-maradványok C14-analízise fogja majd megadni. Eddig ilyen adatokkal az ő részükről én nem találkoztam, és többszöri kérésem ellenére Te sem mutattál fel ilyet, az általad korábban hivatkozott Teller és tsi. publikáció adatai pedig éppenséggel nem erősítik meg Masse kronológiáját, az általuk vizsgált dűnék tíz-egynéhány ezer évesek voltak.
Az egyiptomi királysírok "torgyáni többese" alatt feltételezem, hogy a téma kapcsán eddig egyedül megemlített Semerkhet-sírt érted. Annak idején nem akartam még ebbe is "belekötni", de ha már újra szóba került... Szóval ez is a szokásos kamu-hivatkozásaid egyike. Masse ugyanis külön beszélt a Manethon szerint Semerkhet idejében történt valamiféle katasztrófáról, és az utódja, Qa'a sírjának rossz minőségéről. De amennyire emlékszem, azt ő is elfelejtette megemlíteni, hogy ez az utód kb. 30 évnyi problémamentes uralkodás után "költözött be" gyenge minőségű sírjába, tehát a sír minőségének aligha lehetett köze a harminc-egynéhány évvel korábbi eseményekhez. (És ha valaki nem tudná: az említett temető-áthelyezés a 2. dinasztia idején történt, míg Semerkhet és Qa’a az 1. dinasztia uralkodói voltak.
A szfinx-szel kapcsolatban is kevered a szezont a fazonnal. A 90-es évek elején Robert M. Schoch geológus bizonygatta (és nem "kétségtelenül igazolta"), hogy a testén található vízeróziós nyomok alapján sokkal korábbi lehet a "hivatalos" koránál. Erre hozták fel Hawassék szakértői, hogy a szakvéleményében azonos korúnak és esővíz eredetűnek tekintett vízeróziós nyomok egy része sokkal későbbi, sós talajvíz okozta erózió. Ez pedig jelenleg is folyik, mert a talajvíz szintje manapság minden üstökös-becsapódás nélkül is jóval magasabb a térségben, mint 5000 évvel ezelőtt volt. Amennyire tudom, mostanában egy olyan, többé-kevésbé konszenzusos vélemény van forgalomban, hogy a szfinx eredetileg egy a nyugati sivatagban most is gyakori, fekvő oroszlánhoz hasonlító természetes sziklaalakzat (arab nevén yardang, ezen a néven érdemes keresni) volt, aminek a fejét, és az alsó, eredeti talajszint alatti részét kb. 5000 éve faragták ki, a piramisok építése idején.
És természetesen sem ezeket, sem a többi említett "nyomot" nem neveztem mitológiainak. Azt viszont eddig Te sem tudtad érdemben cáfolni, hogy ezeket összekötni, egyetlen közös eseményhez (üstökös-becsapódáshoz) rendelni Masse is csak az általad is említett mítoszelemzéssel tudta, figyelmen kívül hagyva az efféle "lényegtelen apróságokat". És persze az is elgondolkodtató, hogy a mítoszok kissé másképpen végzett elemzésével mások egészen más időpontot kaptak az Özönvíz idejére, ahogyan azt Te is megemlítetted egyik utóbbi hozzászólásodban.
 

zsuzsanna03

Állandó Tag
Állandó Tag
Umaksuman -#95




*****

Azt hiszem, kezdem már érteni, hogy tudsz néha nyilvánvaló képtelenségeket kész tényekként elfogadni.


Már elnézést kérek, de nem tudok olyanról, hogy nyílvánvaló képtelenséget elfogadtam volna.
Az, hogy időnként felvetek egy témát, bemásolok egy-egy írást, az korántsem tükrözi a véleményemet, csupán egy téma, amire reagálást várnék, de soha nem próbáltam senkire semmit rátukmálni
Ugyanakkor -bevallom töredelmesen - hogy rengeteg "képtelenséget" elfogadok, amiket a "hivatalos" tudomány ma
még csak kerülget, mint macska a forró kását, de legalább kerülgeti.

Jelenleg csak Te vagy az egyetlen, aki néhányunk által felhozott és a mostani
szemlélet szerint nem elfogadott, de létező "képtelenségeket"- amit azért nem egészen hülye emberek véleményének a beidézésével teszük be -elveted.
Megfelelő - pl. nem sértő - stílusban megteheted.

Te ugyancsak -az általad díjazott -véleményekre alapozott elméletekkel cáfolsz.
Ez így kerek.

De hadd'ne Te döntsd már el, hogy melyik tudományos, vagy nem tudományos akármi a frankó !
Ugyanis a hozzászólásaid tényleg azt sugallják, hogy bárki bármit beír, felhoz, az mind ostobaság,
csalás, hamisítás és így tovább, és persze, aki ezekre alapoz vagy ezeknek hisz az mind sík hülye.

Mi itt -sajna kevesen - többnyir csak ismertetünk tényeket, feltételezéseket, amit -gondolom - azért
vetünk fel, hogy mások véleményét, netán rendelkezésére álló anyagát/forrását is megismerhessük.


Szerinted ha bárki egy állítása mögé felsorakoztat néhány jól hangzó nevet vagy címet, és azt mondja, ezekkel bizonyítja azt, akkor az szentírás, annak észrevételezése pedig, hogy az illetők esetleg nem azt, vagy annak éppen az ellenkezőjét mondták vagy írták, csak ártalmas akadékoskodás

Az leginkább attól függ, hogy milyen állítás mögé milyen neveket sorakoztat fel.
Prominor leginkább a régi és még régebbi dokumentumokra hivatkozik.
Ízlés dolga, de én sec. jobban hitelt adok egy 2000 éves írománynak, mint azoknak, amit a mai tudorok
egymás idézgetéseiből dolgozatként összetákoltak.

Ennek pedig szerintem csak egy gyógyszere van: tételesen meg kell mutatni, hogy az érvelésében mi az, ami nem felel meg a valóságnak.

Na igen.
Kérdés, hogy ki honnan szedi az ellenérvekre vonatkozó infóit.
Csak úgy gondolj bele spontán jött példaként -a Holt-tengeri tekercsek körüli hercehurcába,
a Nasca vonalak hülyébbnél hülyébb agymosásos bemeséléseire, és felsorolhatnám a Föld minden részét, amikről
a mai napig is valami elmebeteg "őstörténetet" akarnak kreálni.
Miért ?
Nos. ugye amióta az internet elterjedt a maga áldásaival és átkaival, rengeteg olyan kerül elő, amiről régebben
csak néhányan tudtak.
Ha olvasgatol, láthatod, hogy ez igencsak felforgatott sok-sok eddig lebetonozott elméletet, és a szintén
eddig, az írásos iradalom által terjesztett információt/dezinformációt.

Nem véletlen, hogy a "történelem átírások" korát éljük.


Ha téged, mint „kormányost” zavar ez a hozzáállás....

Amikor egy fórum témában részt veszek, azt "sima" tagként teszem.
Ha valamit törlök az nem személyes bosszú, hanem a fórum szellemét sértő beírás, legyen az
bárki ellen irányuló.
(bár ezt gondolom Te magad is láthatod, de azért most is "szúrtál" egyet,
ami a hatodik-hetedik -nyolcadik, ect. érzékeim sugallata alapján kielégíti az igencsak méretes egódat !;):D:D)

A véleményeidet továbbra is várjuk, talán csak annyi lenne a kérésem, hogy a válaszaidban ne nézz mindenkit eredendően hülyének, aki más források után érdeklődik és netán azokat sem tekinti hiteltelennek, vagy "hamisítványnak" !
 

Umaksuman

Állandó Tag
Állandó Tag
De hadd'ne Te döntsd már el, hogy melyik tudományos, vagy nem tudományos akármi a frankó !
Ugyanis a hozzászólásaid tényleg azt sugallják, hogy bárki bármit beír, felhoz, az mind ostobaság,
csalás, hamisítás és így tovább, és persze, aki ezekre alapoz vagy ezeknek hisz az mind sík hülye.
Miért tenném? Hiszen már többször kifejtettem: szerintem tudományos kérdésekben az adott tudományterület művelőinek többségi konszenzusos véleménye a mérvadó, inkább ők mondják meg, mi a frankó, mint én, Te, vagy Prominor.
Hogy a hozzászólásaim kinek mit sugallnak, az nyilván a személyes érzékenységtől is függ. Ha megnézed, Prominor egy-egy témával kapcsolatban rengeteg információt felhoz, és én nem mindet, csak ennek kis részét vitatom, azt, ami a fenti módon kialakított véleményem szerint "ostobaság, csalás, hamisítás és így tovább". Hasonló a helyzet a Te hozzászólásaiddal is, távolról sem igaz, hogy minden itt leírt kijelentésedet megkritizáltam volna. Ha pedig egy alapvető állítás szerintem "ostobaság, csalás, hamisítás és így tovább", akkor semmi racionális okom nincs rá, hogy az arra alapozott állítást korrektnek, logikusan levezethetőnek tartsam. Ilyen esetekben Te például rendszerint még sarkosabban fogalmazol, gyakran nem csak sugallsz, de szó szerint csalást, összeesküvést, hülyeséget emlegetsz.
Mi itt -sajna kevesen - többnyir csak ismertetünk tényeket, feltételezéseket, amit -gondolom - azért vetünk fel, hogy mások véleményét, netán rendelkezésére álló anyagát/forrását is megismerhessük.
Akkor miért okoz problémát, ha ez a "vélemény, netán rendelkezésére álló anyag/forrás" nem esik egybe, vagy éppenséggel ellentmond az általad, vagy más, veled egyetértő személy által ismertetetett tényekkel, vagy főleg feltételezésekkel?
Ízlés dolga, de én sec. jobban hitelt adok egy 2000 éves írománynak, mint azoknak, amit a mai tudorok egymás idézgetéseiből dolgozatként összetákoltak.
Hát ez eddig nekem még nem tűnt fel:). Néhány itteni hozzászólásod nekem azt sugallja;), sokkal inkább vagy kritikus egyesek újabb kutatási adatokon alapuló, mint mások (szintén mai, és szintén tudorok) kompilált, "egymás idézgetéseiből dolgozatként összetákolt" irományaival szemben.
Egyébként néhány hete volt egy összefoglaló cikk a New Scientistben a tudományos "irományok" helytállósága időbeni változásának kutatásáról. A kutatók különböző tudományterületekről gyűjtöttek össze különböző időkből származó megállapításokat, és az adott terület legtekintélyesebb művelőit kérdezték meg azok helytállóságát, elfogadottságát illetően. Azt találták, hogy ez az idővel exponenciálisan csökken, a radioaktív anyagok bomlását leíró összefüggéshez hasonlóan, tudományterületenként némileg különböző "felezési idővel".
Ez legalábbis cáfolni látszik sokszor hangoztatott véleményedet a "hivatalos tudomány" túlzott konzervativizmusát illetően, és a régi "irományok" favorizálásának gyakorlatát sem igazán támasztja alá. (Persze csak akkor, ha azok az irományok nem isteni, vagy legalábbis vallási kinyilatkoztatások, mert mint tudjuk, azok örök érvényűek.:))
Na igen.
Kérdés, hogy ki honnan szedi az ellenérvekre vonatkozó infóit.
Csak úgy gondolj bele spontán jött példaként -a Holt-tengeri tekercsek körüli hercehurcába, a Nasca vonalak hülyébbnél hülyébb agymosásos bemeséléseire, és felsorolhatnám a Föld minden részét, mikről a mai napig is valami elmebeteg "őstörténetet" akarnak kreálni.
Miért ?
Nos. ugye amióta az internet elterjedt a maga áldásaival és átkaival, rengeteg olyan kerül elő, amiről régebben csak néhányan tudtak.
Ha olvasgatol, láthatod, hogy ez igencsak felforgatott sok-sok eddig lebetonozott elméletet, és a szintén eddig, az írásos iradalom által terjesztett információt/dezinformációt.
Nem véletlen, hogy a "történelem átírások" korát éljük.
Hát igen, szerintem is ez a kérdés. Amit a lebetonozott elméleteket felforgató információk legújabb kori megjelenését illeti, szerintem ez sem igazán támasztja alá a régi irományokat pártoló véleményedet. És biztosan Te is találkoztál már azzal a poénos netes "idézettel", ami Einstein, Petőfi, vagy más híresség "aláírásával" azon kesereg, hogy a rengeteg netes "idézet" között milyen sok a kamu. Hacsak valaki nem olyan jól tájékozott, mint pl. Prominor a közép- és ókori klasszikusok területén, akkor valóban problémát okoz eligazodni ebben a dzsungelben. Ezért nem győzöm elégszer mondani: szerintem ilyen esetben a legkisebb hibát még mindig akkor követjük el, ha az adott szakterület elismert szakértőinek véleményét tekintjük irányadónak. (Érdekes, ezt a megközelítést a cipőfelsőrész készítés, bádogos munkák, érsebészet, vagy éppen a katonai logisztika területén mindenki magától értetődőnek tartja, de a tudomány, a foci, vagy a politika területén szinte senki nem fogadja el.:))
Ha valamit törlök az nem személyes bosszú, hanem a fórum szellemét sértő beírás, legyen az bárki ellen irányuló.
(bár ezt gondolom Te magad is láthatod, de azért most is "szúrtál" egyet,
Szó sem volt személyes bosszúról, sem bármiféle indítékról, csak abban nem voltam biztos, hogy az írásod tagi hozzászólás, vagy kormányosi intés volt-e. Elég ritkán nézek be a fórumra, ezért nem tudom követni, hogy egy-egy hozzászólást pontosan miért is töröltél, de személyes indítékra utaló megjegyzéssel nem találkoztam, ezért ez meg sem fordult a fejemben.
A véleményeidet továbbra is várjuk, talán csak annyi lenne a kérésem, hogy a válaszaidban ne nézz mindenkit eredendően hülyének, aki más források után érdeklődik és netán azokat sem tekinti hiteltelennek, vagy "hamisítványnak" !
Nem fog nehezemre esni, mert ez eddig sem állt szándékomban. Azt viszont nem igazán tudom, hogyan oldjam meg, hogy Neked se legyen ilyen érzésed. Áthidaló javaslatként talán megkérnélek: Te se gondold azt mindenkiről, aki más forrásokat, érveket, adatokat hoz fel az állításaiddal szemben, hogy eredendően hülyének néz akár Téged, akár bárki mást. És szerintem nem ártana időnként azt a lehetőséget is figyelembe venni, hogy ha valaki hihetetlennek vagy hamisítványnak tekinti a forrásaidat, attól még azok lehetnek akár hihetetlenek vagy hamisítványok is.:)
 
Oldal tetejére