A világsajtó is az Index ledarálásával foglalkozik

Melitta témája a 'Hírek' fórumban , 2020 Július 25.

Melitta - 2020 Július 25, 04:28
  1. Melitta

    Melitta Adminisztrátor Fórumvezető

    Nem túlzás, hogy alig van vezető lap a mainstream nyugati médiában, amely ne kiemelten foglalkozna az Indexnél zajló eseményekkel.

    Magyarország legnagyobb lapjánál kis túlzással a komplett stáb felmondott, miután szerdán a lapvezetés menesztette Dull Szabolcs főszerkesztőt.


    Beszámolt az eseményekről az AP, a Reuters és a Bloomberg nemzetközi hírügynökség is.

    Az AP tudósítója kiemelte, hogy arról a híroldalról van szó, amit egy alkalommal Orbán Viktor miniszterelnök „fake news gyárnak” titulált, és hogy péntek este nagy tüntetést tartanak a szimpatizánsok a lap mellett.

    A hírügynökség szerint a lap hosszú ideje ott volt a kormánypolitika célkeresztjében, az újságírók pedig azért álltak fel, mert veszélyben érzik szakmai függetlenségüket.

    A Reuters idézi többek közt az indexesek csütörtöki közleményét,és Bodolai Lászlót, a tulajdonos alapítvány kuratóriumi elnökét is, aki szerint Dull képtelen volt kezelni a szerkesztőségre nehezedő nyomást, ezért mondtak fel neki. Szijjártó Péter külügyminiszter szavait is kiemelik, aki lisszaboni sajtótájékoztatóján kikérte magának, hogy a kormánynak köze lenne az ügyhöz.

    A Bloomberg részletes elemzést közölt a magyar médiahelyzetről, elég beszédes felütéssel: szerintük „Orbán már majdnem teljes irányítást nyert ezzel a független média felett.”

    A New York Times elsősorban a magyar és a lengyel helyzet közötti párhuzamokra fókuszált áttekintő írásában, amely szerint Orbán Viktor már több mint tíz éve építgeti illiberális rendszerét, és szisztematikusan bontja a tőle független nyilvánosságot.

    A Guardian idézi Munk Veronika beszédét a szerkesztőségben, amiben a főszerkesztő-helyettes arról beszélt, hogy a vezetőség átlépett egy vörös vonalat, és ezért felmondanak. A brit lap címben emeli ki, hogy az újságírók egységesen döntöttek a távozás mellett.

    Hírt adott a szerkesztőség felrobbantásáról és az újságírók távozásáról többek között a Washington Post, a német közszolgálati ARD, a Tagesschau, a szlovák SME, a cseh és a belga sajtó, és több más kelet- és közép-európai média is.

    A Riporterek Határok Nélkül újságírószervezet is beszámolt az eseményekről, és üdvözölte Vera Jurova bizottsági elnök kiállását és aktivitását az ügyben:

    Az International Press Institute szerint újabb csapás érte a magyar nyilvánosságot: „Nem egy egyszerű független lapró van szó. Az Index egy intézmény, az ország legnagyobb híroldala, több mint napi 1 millió olvasóval. Majdnem minden második oldalletöltést ők generáltak a független médiában” - írták körül az újság jelentőségét.

    Az MTI, a magyar adófizetők pénzéből finanszírozott állami hírügynökség, na az péntek délután 17.30-kor még nem írt semmit.

    Rényi Pál Dániel

    [​IMG]
     
    ruscus és May113 kedveli ezt.

Hozzászólás

Melitta témája a 'Hírek' fórumban , 2020 Július 25.

    1. Georgina Bojana
      Georgina Bojana
      *
      Ez ma Magyarország. Ha nem éltetsz, süllyesztőben végzed. Van aki tudomásul veszi és köpönyeget fordít, van aki erre képtelen. Ez utóbbiak felmondanak és állás nélkül maradnak, mert a többi médiában egyikőjüket sem fogadják. Miért is? Mert akkor ők is veszélyben érez(het)ik az állásukat. No, de semmi vész! Éppen ma a "királyi tévé adón" láttam, hallottam, hogy képezik az új újságírói nemzedéket. Hogy ők miről és hogyan fognak írni?! Vannak elképzeléseim. Ha nem úgy táncolnak, ahogyan döbrögiék fütyülnek, menesztve lesznek. Tudjuk, megtapasztaltuk. Olyan emberek gyűrűznek be a sajtóba, akiknek ott helye nincs. Ezt is tudjuk, de hiába! A tudás semmit nem jelent, itt már lépni kellene, de lépni nincs sem erő, sem ember, mert a félsz nagyobb. Családdal a háta mögött, meggondoltabban ugri-bugrizik bárki is. No, de, akkor válasszon más pályát, mert az újságírásnak, itt ma magyar honban helye, szabadsága nincs.
      Nem én találtam ezt ki, a tapasztalat hozza elő belőlem.
      Nehéz nem tudomásul venni.
    2. gumelig
    3. redredington
      redredington
      AZ index nem volt függeten, hisz senki sem az a világon. Szerintem inkább liberális, balosabb volt a hangvétele egyes szerzőknek. Viszont ők abból a mocsárból amiben a mai magyar sajtó leng kitűntek, mert nem csak az egyik akolba laktak, hanem mindketőben volt egy kis helyük. Írtak nem csak a kormány hanem az ellenzék viselt dolgairól, ezt nagyon szerettem benük. Talán 2013-tól volt a napindító rutinom része az index megnézése. Remélem lesz valami folytatás, csak ne esenek át ők is a paci túloldalára és a nagyvonalú semlegeségükből, lesülyedjenek tipikus (mindenről a Viktor tehet) ellenzéki portállá.
      Saturnusz és setni kedveli ezt.
    4. danilo
      danilo
      3 napig aztán minden marad a régiben, mert ez a sok hülye mindent megenged csakhogy ez a [email protected] nehogy eladja Putyinnak az országot.
    5. setni
      setni
      Független szeretett volna lenni az ÁLLAMTÓL de mivel a reklámpénzeket az állam szabályozza így elég nehéz azzá válni.
      Gagamail és halimba111 kedveli ezt.
    6. keseru
      keseru
      Bár nem vagyok fideszes, de a tárgyilagosság jegyében megjegyzem, az index zrt vezető kurátora Bodolai , aki kirugta Dull Szabolcsot LMPs. A kinevezettek között sincs fideszes
    7. Georgina Bojana
      Georgina Bojana
      *
      Akkor még jobban is járnánk, bármennyire is prüszkölök ez ellen. Ha Kínának adja el? No akkor lesz itt a sárga veszedelem... Most még szabadok vagyunk, de ha Kína belép(ne) az életünkbe, az még Putyinnál is rosszabb....De előtte ov. az egész országunkat tele is dobálja már nem stadionokkal, abba már bele is unt. hanem lakóparkokkal. A Balatont pécézte ki. A vízet kikotortatja, nincs hínár, nincs moszat, nincs és nem lesz semmi, ami megszűri a vizet, majd lesz algás, nyúlós, büdös víz. A parton kivágatja a fákat, az emberek leégnek és nemcsak anyagilag. A bólogató kommandó pedig mindent megszavaz, lelkiismeretlenül. Nem is folytatom. Mérhetetlenül dühös és elkeseredett vagyok.
      Gagamail kedveli ezt.
    8. Georgina Bojana
      Georgina Bojana
      *
      Nem, nem marad(hat) a régiben, hiszen az Index munkatársai felmondtak. Az új szerkesztőség, már nem Index lesz, hanem orbanista újság.
      Gagamail és deciso kedveli ezt.
    9. eddy56
      eddy56
      Ez is egy vélemény ami a mellékletben van: 20200725bodolai-laszlo-facebook-poszt-index1.jpg

      Csatolt fájlok:

      elovilagegyetem, setni és fschch kedveli ezt.
    10. eddy56
      eddy56
      Talán ezt is érdemes elolvasni. Tényszeru, és egy olyan blogból származik ahol nemcsak hogy nem istenitik a kormányt, de nagyon is le szeretnbek valtani. Ugyan akkor nem hiszteriakelto, hanem egy realis irás ami solmindent megvilágit a háttérbol(mar ha ez erdekel valakit! )

      https://kilonem100.blog.hu/2020/07/24/amit_az_index-sztoribol_nem_ertek
      setni és csoroszlya kedveli ezt.
    11. halimba111
      halimba111
      A kutya ugat,karaván halad, s a vezetöségi lemondások /egyik/ oka egyszerüen az, hogy a zIndex összehozott eddig 180 millio minuszt. Életképtelen.
      elovilagegyetem és fschch kedveli ezt.
    12. 14 words
      14 words
      na most akkor, eddig független volt? Mert, most a komplett ellenzék (liberálisok, kommunisták, jobbikosok, LMBT -sek ... már egyre megy) sopánkodik.
      fschch és halimba111 kedveli ezt.
    13. halimba111
      halimba111
      Nem érted te ezt. A szocio-ultraliberálisok ab ovo MINDIG függetlenek.
      A gazdasági életképtelenségüket - azaz, egyre kevesebben olvassák öket - most elegánsan politikumba akarják tekerni s átmennek a Zorbán-rendszer mártirjába.
      fschch kedveli ezt.
    14. eddy56
      eddy56
      A múlt évben 1,24 milliárd forintos árbevételt ért el az Index.hu Zrt., ez az egy évvel korábbihoz képest 4,5 százalékos csökkenést jelent a társaság beszámolója szerint. A cég összes bevételét vizsgálva azonban már más a helyzet, a hírportált üzemeltető vállalat ugyanis 230 millió forintnyi egyéb bevételre is szert tett 2019-ben, ami majdnem 90 millióval múlta felül a 2018-as értéket. Ennek köszönhetően a teljes bevételük 1,476 milliárd forint volt, ez 2018-hoz viszonyítva 2,1 százalékos bővülést jelentett.

      Az átlagos foglalkoztatotti létszám 80 fő volt tavaly, ez néggyel kevesebb, mint egy évvel korábban. A csökkenő létszám ellenére mind a bérköltségek, mind a személyi jellegű ráfordítások nőttek a múlt évben. A bérköltségek esetében például közel 50 millió forintos volt a bővülés és meghaladták a félmilliárd forintot.

      Az Index.hu Zrt. 2019-ben 61,51 millió forintos adózott eredményt ért el, ez 40 százalékos növekedést jelentett a 2018-as értékhez képest. A társaság egyetlen részvényese, a Magyar Fejlődésért Alapítvány 40 millió forintos osztalék kifizetéséről döntött.
      setni, deciso, gumelig és 1 másik tag kedveli ezt.
    15. redredington
      redredington
      Az államtól semmi sem független. Az állam maga a hatalmi rendszer, ami mindent átsző. Még a káoszban is van hatalmi rendszer. Az államok is függenek egymástól. Talán a mai világ egyetlen "független államja" Észak Korea
      setni és halimba111 kedveli ezt.
    16. balacy
      balacy
      Az adatokhoz hozzátartozik, hogy a bázisnak választott év az egy nagyon rossz év volt, erős visszaesés az előzőhöz.
      Idézek: Összehasonlításképp: az Index.hu Zrt. az Optenből lekérhető adatok alapján 2015-ben még a mostaninak (18-as) közel dupláját, 2,17 milliárd forint árbevételt tudott elérni, és adózott eredménye 275 millió forint volt. Azaz 15ben 275millió, tavaly 61,5 millió. Ami valljuk be nem biztos, hogy a vezetés tetszését megnyerte. Négy év alatt ötödére esett vissza adózott eredmény, ami...

      A megjegyzés kizárólag adatközlés.
      Utoljára módosítva: 2020 Július 25
    17. 14 words
      14 words
      igen, ez a sablon eljárás ... már ismerjük a forgatókönyvet (copy/paste Népszabadság, ott se volt gazdasági csőd, de volt tüntetés a sajtószabadságért )
      Utoljára módosítva: 2020 Július 25
      halimba111 és fschch kedveli ezt.
    18. eddy56
      eddy56
      Egy doölgot lehet sokféleképpen értlkelni.
      Lehet politikai alapon, végtelenul elfogultan és lehet számológéppel.
      Én az utóbbit tartom követendőnekc egy nyereségérdekelt vállalkozás elemzésekor
      elovilagegyetem, setni és fschch kedveli ezt.
    19. eddy56
      eddy56
      Ha az okokat vizsgaljuk, ami az Index jelenlegi hyelzetéhez vezetett valóban az elmult gazdasági évekkel kell összehasonlitani.
      Én csak arra szerettem volna reagalni hogy vesztesegesnek minositettek a lapot.
      A 60 millios adózott eredmény valoban nem sok, de nem veszteség :)

      Amit meg javaslok végiggondoölasra sokaknak:
      80 fő volt az atlagos alkalmazotti létszám.
      A kifizetések bővülése 50 millio
      Ez6 átlagosan évi 600.000 forint
      Ez havi 50.000 !
      Nem volt rossz az alkalmazottak tavalyi jovedelememelkedese!!!

      Ne kever4juk tenyleg ossze a gazdasagot, és a politikat!
      setni és balacy kedveli ezt.

Megosztás