Azzal vádolják a Fortnite készítőit, hogy szándékosan fejlesztettek addiktív játékot

Melitta témája a 'Hírek' fórumban , 2019 Október 8.

Melitta - 2019 Október 8, 20:29
  1. Melitta

    Melitta Adminisztrátor Fórumvezető

    Egy kanadai ügyvédi iroda, a Calex Légal két gyerek családjának képviseletében azzal vádolja a népszerű netes játék, a Fortnite fejlesztőit, hogy már a kezdetektől direkt minél addiktívabbá akárják tenni a játékot, és ehhez pszichológusokat is bevetnek.

    Alessandra Esposito Chartrand, a cég képviselője szerint a Fortnite ugyanolyan addiktív, mint a heroin, ezért arra kötelezné a játékot fejlesztő Epic Gamest, hogy a dohánytermékek gyártóihoz hasonlóan figyelmeztesse a fogyasztókat arra, hogy a termékük függőséget okoz. Ennek érdekében keresetet nyújtottak be a fejlesztő cég ellen. Chartrand szerint a helyzetet tovább rontja, hogy az Epic Games szándékosan fiatalokra pozicionálta a játékát, ha pedig az általuk képviselt családban a felnőttek tudták volna, hogy mennyire addiktív, sosem engedték volna a gyerekeknek, hogy játsszanak vele.

    <SCRIPT language='JavaScript1.1' SRC="https://ad.doubleclick.net/ddm/adj/...did=;tag_for_child_directed_treatment=;tfua=?"> </SCRIPT>
    A játékfüggőséget számítógépes játékok esetében az Egészségügyi Világszervezet (WHO) egy éve nyilvánította mentális betegségnek. A világszervezet definíciója szerint játékfüggőségről akkor van szó, ha az illető nem képes kontrollálni, mennyit játszik annak ellenére, hogy ez előreláthatóan problémákat fog okozni, ha pedig ez az állapot 12 hónapon át fennáll, már betegségről beszélhetünk.

    Megnyílt az első állami klinika videojátékfüggőknek
    A problémát a brit Országos Egészségügyi Szolgálat (NHS) is felismerte, az országban most nyitotta meg kapuit az első direkt videojátékfüggőknek szóló klinika.

    Simon Stevens, az NHS igazgatója szerint az egészségügyi szükségletek folyamatosan változnak, a klinikák megnyitásával pedig egy létező betegségen próbálnak meg segíteni. A klinikára 13 és 25 év közötti fiatalokat várnak, akik beutalóval vehetik majd igénybe az intézet szolgáltatásait, ha túlzásba vitték a Fortnite-ot, a Candy Crusht vagy épp a Call of Duty-t.

    Bár sokan örülnek, hogy a WHO hivatalosan is függőségként ismeri el a játékfüggőséget, a lépés kritikusai szerint ezzel más, súlyosabb betegségeket bagatellizálnak el. Henrietta Bowden-Jones brit pszichiáter szerint viszont nagyon is komoly mentális problémáról van szó, amelynek következtében a betegek szociálisan elszigetelődnek, akár a munkájukat is elveszíthetik, végső soron pedig a családjukra is rombolóan hat.

    A játék- és netfüggőség az egész világon problémát jelent, Kínában például a telefon figyeli, ki mennyit játszik vele, és egy idő után letiltja a felhasználót – ez persze személyiségi jogi aggályokat vet fel. A kínai Tencent játékfejlesztő a tervek szerint személyi igazolványhoz kötné, hogy ki játszhat, és ki nem, hivatalosan ezzel is a fiatalokat óvnák meg.

    Az élet minden területét átszövő megfigyelés persze a játékra is kiterjed: ha a felhasználó túl sok időt tölt vele, a rendszer megbízhatatlannak nyilvánítja, ezzel pedig a valódi világban is komoly hátrányok érhetik: ezáltal ugyanis társadalmi kreditet veszít, amit az állam például a vízum kiállításánál is figyelembe vesz.

    Dippold Ádám

    upload_2019-10-8_14-29-25.jpeg
     

Hozzászólás

Melitta témája a 'Hírek' fórumban , 2019 Október 8.

    1. setni
      setni
      Számomra Kína példája a félelmetes. Bármikor mi is bekerülhetünk egy ilyen megoldásba és még tapsolunk is hozzá, hisz ha nincs kontroll akkor az állami vezetés mindent megtehet az ÉRDEKÜNKBEN.
      Sajnos olvastam már olyat hogy a gyerek megölte szüleit mert megvonták tőle a telefont...a szülő elhanyagolta a gyerekét a telefon miatt most volt példa hogy úgy ment át az úton hogy szét sem nézett és elgázolták...igen van probléma.
    2. ladybug7spots
      ladybug7spots
      Igen, valóban probléma a probléma, voltak akik már belehaltak, mivel X órán keresztül nem ettek, nem ittak, csak játszottak.
      DE nézetem szerint az sokkal nagyobb probléma, hogy a gyerekek normális esetben is csak bizonyos kor után és csak fokozatosan tudnak különbséget tenni a valóság és a fikció között, ezeket a játékokat játszva viszont, a játékban található probléma/konfliktus megoldások rögzülnek bennük, és hogy nem szocializálódnak lassan már semmilyen mértékben.
      Nagy a szülők felelőssége, gyerek korban ez még úgy ahogy működhet is, ha a szülő veszi a fáradságot, de egy teenagert képtelenek korlátozni bármiben, ahogy elnézem az erről szóló dok. filmeket.
      Nem akarok bezzegelni, hogy a mi időnkben ez másképp volt, a tinik is sokkal értékesebben, baráti körben töltötték az idejüket, hisz változik a világ, ez rendben is van.
      A kérdés csak az, hogy merre változik és ennek mik a közeli és távoli jövőben a következményei egyéni és társadalmi szempontból.

Megosztás