Emberi lét értelme

biszusz

Állandó Tag
Állandó Tag
EMBERI ÉLET

Fontos tudnunk: Embernek mindenki azért születik a Földre, hogy EMBERRÉ váljék. Ez azt jelenti, hogy nem elég emberi apától - anyától születni. Szentlélekből kell megszületnie annak, aki Isten szemében embernek akarja tudni magát. Ennek az útja pedig: VÁGYAKOZÁS. Csak az képes vágyakozni arra, hogy Lélekből megszülessék, aki hiszi, hogy ez lehetséges, és aki szenvedi, hogy ez még nem történt meg életében.

Az ember már létének első pillanatától kezdve ember! Tehát Isten gondviselése alatt áll mindaddig, amíg tudatosan ki nem vonja magát alóla. Ez olyan biztos, mint Isten léte! Az emberi élet, mint sors, nem más, mint döntések sorozata. E döntések jó vagy nem jó volta nem attól függ, hogy Ő Jézus, utólag hogyan vélekedett róla, hanem attól, hogy a döntés pillanatában békét vagy nyugtalanságot idézett-e elő abban, aki a döntést meghozta. Embernek lenni olyan nehéz, hogy eddig még igazán csak az Istennek sikerült. Igen. Neki sikerült. De ehhez Neki is vérrel kellett verejtékeznie, hogy sikerüljön. Vele nekünk is és mindenkinek sikerülhet. De csak Vele! És soha nem Nélküle.

Minden ember olyan az emberíség testében, mint a testben a sejt. Két élesen megkülönböztethető feladatot kell teljesítenie. Az egyik az önmaga építése, a másik a nagy egész szolgálata. Egyik sem lehet meg a másik nélkül a földi életben. A sejt esetében nincs különösebb probléma, mert ez egyszerű automatika. Az ember viszont, aki éppen azért szabad lény, mert lehet Jézus munkatársa vagy akadályozója, tehát lehet boldog vagy boldogtalan, pontossan ennek a feladanak megoldására született le a Földre. Az önszeretet: CSÚCSÉRTÉK: (Mt 22,39). Viszont ennek megvalósítása a másokért történt életelvesztésben valósul meg (Jn 12,24-25). Ennek okos, napra lebontott megvalósítása a szeretetnek és bölcsességnek olyan harmóniáját igényli, amelyet Nála nélkül meg nem valósíthattok (Jn 15,5). Ő is időigényes!

Az ember nem más mint anyagban élő szellemi lény. Feladata az, hogy az anyagot szellemiesítse. Olyan örök értékű gondolatokkal itassa át, amelyek képesek teljesen semlegesíteni az anyagtól meghatározott önfenntartás ösztönét. Ennek útja, tartalma a szeretés. Míg az anyagba ágyazott önfenntartás ösztönét a vevés élteti, addig a boldogságra, örök életre teremtett ember éltető eleme a szeretés, vagyis az adás. Ennek Ő a megtestesűlt formája. Amilyen mértékben engedi valaki, hogy benne éljen, olyan mértékben szűnik meg benne az állapotszerű háttér-félelem. És bár az önfenntartás ösztöne, mint megijedés lehetősége, megmarad, de mint félelem megszűnik benne létezni. Tehát minden benső szorongásnak, félelemnek megszüntetése nemcsak lehetséges, hanem törvényszerű, ha valaki feladatának tekinti az anyag átszellemiesítését a szeretetből vállalt áldozatok által.

Isten végtelen szeretete a földi életet nem a véglegesülés helyének gondolja, csupán rövidke pillanatnak ahhoz képest, ami ránk vár. Ez nemcsak időben értendő, hanem erkölcsi értelemben is, vagyis úgy, hogy az a boldogság, amelyet Isten és angyalai készítettek számunkra, nem mérhető soha össze a földi életben valaha is átélhető boldogsággal, és nincs az a szenvedés, amelyet ne volna érdemes végigszenvedni abban a biztos tudatban, hogy egykor örökkön örökké EGY tudjunk lenni Vele, Jézussal! Ez nem narkotikum, nem üres vigasz, hanem szent valóság!

Higgyük el, Ő, aki azt mondta: "Nektek adatott tudni az Isten országának titkait"(Mt. 13,11) azt akarta, hogy értelmesen éljünk. Értelmesen pedig csak azok tudnak élni, akik vállalják, hogy kiérlelik magukban azt a meggyőződést, amely valóban az övék, és nem ruha, hanem a belülről megismert igazság. Aki ilyen meggyőződés szerint képes élni, az érett lélek, az valóban az Ővé!







 

zentai

Állandó Tag
Állandó Tag
Sziasztok!
Na, nekem annyi! Ehhez kicsi vagyok...leírom a gondolataim a hozzászólásokhoz...Ti meg összegezzétek.
Pergamon inkább bölcseleteket rímelt össze szerencséssen.
hannah22 és biszusz ugyanazt fogalmazza meg. Az egyik hozzászólást bővíteni, a másikét meg lehet-e egyáltalán szűkíteni a világi ember nyelvére, úgy hogy ne veszítse el mondanivalója lényegét?
biszusz, tetszik ahogy megfogalmaztad az emberi lét értelmét, valóban kimerítően. Örülök hogy túléptél a megvilágosodás fogalmán, az üreségen a semmin és megemlíted az egységes boldog létet! (csak egy kérdés: a vevés szót az elfogadásra értetted?)

Üdvözlettel:
zentai
 

biszusz

Állandó Tag
Állandó Tag
Sziasztok!
Na, nekem annyi! Ehhez kicsi vagyok...leírom a gondolataim a hozzászólásokhoz...Ti meg összegezzétek.
Pergamon inkább bölcseleteket rímelt össze szerencséssen.
hannah22 és biszusz ugyanazt fogalmazza meg. Az egyik hozzászólást bővíteni, a másikét meg lehet-e egyáltalán szűkíteni a világi ember nyelvére, úgy hogy ne veszítse el mondanivalója lényegét?
biszusz, tetszik ahogy megfogalmaztad az emberi lét értelmét, valóban kimerítően. Örülök hogy túléptél a megvilágosodás fogalmán, az üreségen a semmin és megemlíted az egységes boldog létet! (csak egy kérdés: a vevés szót az elfogadásra értetted?)

Üdvözlettel:
zentai
Szia!
Köszönöm véleményed. Igyekeztem röviden és érthetően írni, remélem sikerült, és "akinek van füle halja, akinek van szeme látja".

Kérdésedre válaszolva: vevés - adás. A vevés az a mindent elvevés (elfogadást) jelenti, és a semmit nem adás
érte. Vevés - Adás egyensúlyt sajnos sokan nem ismerik, vagy ha ismerik is, úgy gondolják nekik minden jár az adás nélkül is, pedig létünk alapja mindkettő valósága.

Szeretettel: biszusz
 

hannah22

Állandó Tag
Állandó Tag
Szia!
Köszönöm véleményed. Igyekeztem röviden és érthetően írni, remélem sikerült, és "akinek van füle halja, akinek van szeme látja".

Kérdésedre válaszolva: vevés - adás. A vevés az a mindent elvevés (elfogadást) jelenti, és a semmit nem adás
érte. Vevés - Adás egyensúlyt sajnos sokan nem ismerik, vagy ha ismerik is, úgy gondolják nekik minden jár az adás nélkül is, pedig létünk alapja mindkettő valósága.

Szeretettel: biszusz

Hasonló szeretettel.....

Eleink(akik szintén mi voltunk) nagy tudósai is eljutottak a "minden energia" elméletig.
Az energia természete a folyamatos áramlás, az egyensúly, a kiegyenlítődés, a vanság, és természetesen pillanatról-pillanatra soha nem marad ugyanaz. Ezért a világ illuzórikus mivolta.
Mindezt "megteszi", "megtörténteti" cimkék, fogalmak, kötés nélkül a teljességre való törekvés jogán.

Adok-kapok?
Minden pillanatban, léleg(k)zem, kiegyenlítem a "nyomáskülönbséget" a világ és közöttem, ez önmagától működik, nem kell emlékeztetnem magam a levegővételre.
".... a fű nő magától......"

A létezés címke, fogalmak nélkül való.

Ki, mi adja a fogalmat(korlátot) az energiához?
Az elme gondolja, h kufárkodhat a mindenséggel.... meg is teszi, mert tudattalanul hatalmat kapott.
Mi az elme?
Féligazság, a másik felét meg szüntelen keresi.
Csak megosztásban/kettősségben/fél-elemben képes gondolkodni: viszonyít, elkülönül,különbséget tesz, mérlegel, hasonlít, alá-fölé rendel, ítél,pótcselekszik stb., ezért soha nem képes a teljességet élni.
Konklúzió: elmével/tudással nem megy.

Elme nélkül minden egy, mindegy.
Adok-kapok ugyanaz.
Amit adok magamnak adom.
Amit kapok magamtól kapom.
Semmitől,senkitől sem lehetek több, vagy kevesebb,mint ami most vagyok.
A különbség,különbözőség az elme illúziója.
Magamba fogadom a világot, hisz egy velem.
A világ bennem legyen, és ne legyek én a világban.

Aki hallja.....
 

zentai

Állandó Tag
Állandó Tag
Szia!
Köszönöm véleményed. Igyekeztem röviden és érthetően írni, remélem sikerült, és "akinek van füle halja, akinek van szeme látja".

Kérdésedre válaszolva: vevés - adás. A vevés az a mindent elvevés (elfogadást) jelenti, és a semmit nem adás
érte. Vevés - Adás egyensúlyt sajnos sokan nem ismerik, vagy ha ismerik is, úgy gondolják nekik minden jár az adás nélkül is, pedig létünk alapja mindkettő valósága.

Szeretettel: biszusz

Igen, értem:" Nem kér, de vesz, ragad!!!" - jó.

Üdv: zentai
 

zentai

Állandó Tag
Állandó Tag
Sziasztok!

Igen , lehet …egy új topikot kellet volna nyitnunk, ahol világosabban ki kellett volna hangsúlyoznunk, mi még nem egyesültünk Isten Kegyelmének Kiáradásával, benne élünk az igaz , de nem érzékeljük annak áldásos hatását, nem értjük, összezavarnak bennünket az onnan eredő tanítások és szavak fogalma, mert mi még sajnos csak itt vagyunk. Mi először le szeretnénk tisztázni magunknak az emberi lét értelmét, ennek a meghatározó egyszerű szavait egy csokorba kötni, hogy minden átlagosan művelt ember számára érthető és világos legyen. Ha nem sikerül felállítanunk az élet értelmének definícióját, akkor kiválasztjuk azt a hozzászólást, ami érzéseink szerint legközelebb áll a meghatározáshoz. Annak alapján el fogunk mi is indulni oda, ahol most Ti vagytok.
Azt tudnotok kell, összezavar bennünket még a sok felkínált kurzus, nem tudunk dönteni melyikre is menjünk? Mert való igaz minden embernek egy kicsit más irányba kell megindulni... Majd, elmegyünk valamennyire (jó pénzért), ránk lapátolják a tanítást, de a beígért eredmény elmarad, a sok információ még nagyobb káoszt idéz elő bennünk, kapkodva kezdjük ásni a kutat itt is ott is, be szeretnénk hozni a beképzelt lemaradásunkat, de ilyenkor általában vizet sehol sem találunk. Most itt bocsánatot kell kérjek a becsületes tanítóktól, mert vannak igaz mesterek kinek áldás és öröm a közelükben lenni,még akkor is ha meg sem szólalnak! – Mi sajnos még Őket sem tudjuk felismerni!!!
Mottó: “Ne akard elmagyarázni egy olyan embernek,hogy milyen a hó, aki nem látott havat, hanem segídd hozzájutni, amennyire tőled telik!!! Utána már Ő is tisztába lesz vele és egy jót nevet…
Buzdítalak benneteket a további együttműködésre.
Továbbra is várakozunk olyan szeretetreméltó tisztán látó jelentkezésére, aki hajlandó lenne szabadidejétől függően besegíteni a kezdő útkeresők elindításában.
Üdvözlettel:
zentai
 

krisz7205

Állandó Tag
Állandó Tag
Az élet célja: megtalálni önmagad.
Vállalni önmagad, a döntéseidet.
Felelősséget vállalni magadért és a tetteidért.
Önismeret mindenekelőtt.
Elfogadni a világot és az embereket olyannak, amilyenek. Ez a legnehezebb része...
 

hannah22

Állandó Tag
Állandó Tag
Sziasztok!

Igen , lehet …egy új topikot kellet volna nyitnunk, ahol világosabban ki kellett volna hangsúlyoznunk, mi még nem egyesültünk Isten Kegyelmének Kiáradásával, benne élünk az igaz , de nem érzékeljük annak áldásos hatását, nem értjük, összezavarnak bennünket az onnan eredő tanítások és szavak fogalma, mert mi még sajnos csak itt vagyunk. Mi először le szeretnénk tisztázni magunknak az emberi lét értelmét, ennek a meghatározó egyszerű szavait egy csokorba kötni, hogy minden átlagosan művelt ember számára érthető és világos legyen. Ha nem sikerül felállítanunk az élet értelmének definícióját, akkor kiválasztjuk azt a hozzászólást, ami érzéseink szerint legközelebb áll a meghatározáshoz. Annak alapján el fogunk mi is indulni oda, ahol most Ti vagytok.
Azt tudnotok kell, összezavar bennünket még a sok felkínált kurzus, nem tudunk dönteni melyikre is menjünk? Mert való igaz minden embernek egy kicsit más irányba kell megindulni... Majd, elmegyünk valamennyire (jó pénzért), ránk lapátolják a tanítást, de a beígért eredmény elmarad, a sok információ még nagyobb káoszt idéz elő bennünk, kapkodva kezdjük ásni a kutat itt is ott is, be szeretnénk hozni a beképzelt lemaradásunkat, de ilyenkor általában vizet sehol sem találunk. Most itt bocsánatot kell kérjek a becsületes tanítóktól, mert vannak igaz mesterek kinek áldás és öröm a közelükben lenni,még akkor is ha meg sem szólalnak! – Mi sajnos még Őket sem tudjuk felismerni!!!
Mottó: “Ne akard elmagyarázni egy olyan embernek,hogy milyen a hó, aki nem látott havat, hanem segídd hozzájutni, amennyire tőled telik!!! Utána már Ő is tisztába lesz vele és egy jót nevet…
Buzdítalak benneteket a további együttműködésre.
Továbbra is várakozunk olyan szeretetreméltó tisztán látó jelentkezésére, aki hajlandó lenne szabadidejétől függően besegíteni a kezdő útkeresők elindításában.
Üdvözlettel:
zentai

Kedves zentaikiss
Minden pillanat adott az újra, mihelyt a régit és a jövőt letetted sz.tem.

A mester, akkor lesz mester, ha a tanítvány kész.
Egyébként mindenki a saját mestere alaphangon.
Aki tanítványnak hiszi magát, megadatik neki egy mester.

Uram bocsá ... Nem hallottam még ezós tanfolyamra fenyegéssel kényszerített résztvevőket.
Nagy elvárásokkal indultakat, csalódni, igen.
Ez minden esetben az egyén döntése a tapasztalatért.

Tanítás és tanítás között annyi a különbség, mint elmés tudás és csendből érkező rálátás között.Az egyiket memorizálod, a másikat érzed a sorok között.

Egyetértek a puding próbája az evés.kiss
Ez csak egy dötés/kérés, igeeen megkóstolom a pudingot, de minden esetben az egyén döntése kell, kényszeríteni nem lehet.

Aki utat keres, annak max. egy térképet/technikát lehet adni.
Aki tudja,h az út Ő maga, az önmagán dolgozik de keményen.

Semmi nincs rajtunk kívül, minden bennünk van.

h, aki tudja, h mester, és azt is tudja, h mindenki mester, nem több és nem kevesebb.

Aki hallja,adja ......
 

zentai

Állandó Tag
Állandó Tag
Kedves zentaikiss
Minden pillanat adott az újra, mihelyt a régit és a jövőt letetted sz.tem.:p

A mester, akkor lesz mester, ha a tanítvány kész.
Egyébként mindenki a saját mestere alaphangon.
Aki tanítványnak hiszi magát, megadatik neki egy mester.

Uram bocsá ..:p. Nem hallottam még ezós tanfolyamra fenyegéssel kényszerített résztvevőket.
Nagy elvárásokkal indultakat, csalódni, igen.
Ez minden esetben az egyén döntése a tapasztalatért.:p

Tanítás és tanítás között annyi a különbség, mint elmés tudás és csendből érkező rálátás között.:p Az egyiket memorizálod, a másikat érzed a sorok között.

Egyetértek a puding próbája az evés.kiss
Ez csak egy dötés/kérés, igeeen megkóstolom a pudingot, de minden esetben az egyén döntése kell, kényszeríteni nem lehet.

Aki utat keres, annak max. egy térképet/technikát lehet adni.
Aki tudja,h az út Ő maga, az önmagán dolgozik:p de keményen.

Semmi nincs rajtunk kívül, minden bennünk van.:p

:ph, aki tudja, h mester, és azt is tudja, h mindenki mester, nem több és nem kevesebb.

Aki hallja,adja ......kiss

Kedves hannah 22

Kérlek lassabban olvasd el újra az előző hozzászólásom, de ne kritikus, hanem segítő lelkülettel.
Üdv:
zentai
 

zentai

Állandó Tag
Állandó Tag
Kedves hannah 22

Kérlek lassabban olvasd el újra az előző hozzászólásom, de ne kritikus, hanem segítő lelkülettel.
Üdv:
zentai



Kedves hannah

Most olvasd el figyelmesen, amit nekem válaszoltál a tanításról. Látod azt írod amiről beszélek,és nem az elvárások csupán a felelősek! Vannak más hibák is.
Több mint valószínű nem adtál ezotérikus szolgálatot nehéz betegek melett, és nem kellett haldoklókat vígasztalnod.
Üdv:
zentai
 

anom

Állandó Tag
Állandó Tag
Egyébként csak addig keressük valami értelmét, amíg nem érezzük azt, hogy most megélnénk.

Mikor érezted azt utoljára, hogy most minden teljesen jó és nem akarnál változtatni semmin? Mikor nem jöttek elő kérdések, mert nem volt válaszra szükséged?
Ha volt ilyen pillanat az életedben akkor eltudod képzelni, hogy mi lenne a létezésünk értelme. Vagy pontosabban, hogy milyen érzés lenne az értelmes, tartalmas létezés.
Amikor jelenlétünk minden egyes pillanatát élvezzük.
 

biszusz

Állandó Tag
Állandó Tag
Az élet nem játék! Az élet Ő Maga! Az élet a földőn ÚT, mely erkölcsi hozzáállást kíván. Érti ez alatt, hogy nem mindegy, mire használtuk fel eddig, és mire használjuk fel ezután életünket.

Kétféle feladat van amiért valaki a Földre születik. Vannak a megszentelők, és vannak a megszetelendők. Amint a szavak jelentése is mutatja, a megszentelendők azért jönnek le a Földre, hogy segítsék a megszentelendők megszentelődését. Ezek a jó szellmek tehát annyira égnek az Ő szeretetének tüzétől, hogy szinte Hozzá hasonlóan kiüresitík önmagukat, lemondva a színről színre látás végtelen boldoságáról, vállalva földi sorsát, Lelke sugallatát követve hírdetik szóval és cselekedeteikkel, hogy nem sok, csak egy Út vezet az üdvösségre. Az, amely Benne testesűlt meg kétezer évvel ezelőtt. Tehát a feltétel nélküli, mindenkire kíterjedő és jót akaró szeretet útja.

Ezek a jó szellemek, akár kunyhóban, akár palotában születnek, hamarosan keresztutat járnak, és valamilyen formában keresztre feszíti őket a földi világ. Ezeknek minden javukra válik!

A megszentelendők két félek. Vannak az újraszületettek, egy más testben, és vannak az újraszületettek ugyanabban a testben. Amíg nem születik valaki újra ugyanabban a testben, mindaddig újra le kell születnie a Földre egy másik testben. A megszenteletendők számára tehát a cél az, hogy átéljék az ujjá-, az újraszületés csodás élményét, s így többé már ne kényszerüljenek újra leszületniük a Földre. Vannak ugyan ezek között is olyanok, akik földi haláluk után lejönnek, de akkor már mint megszentelők jönnek. Ez nagyon ritka. Az, hogy hány életünk volt eddig, az a válasz, hogy egy volt, s ennek az egynek addig kellett újra leszületnie a Földre különböző testben, amíg ugyanabban a testedben, tehát a mostaniban, nem ér véget egy újjászületéssel e sorozat. Erről az újjászületésről beszélt Nikodémusznak, aki akkor még elötte állt ennek. / Eddigi reinkarnációnk számát nem kell tudnunk./
 

hannah22

Állandó Tag
Állandó Tag
Kedves hannah 22

Kérlek lassabban olvasd el újra az előző hozzászólásom, de ne kritikus, hanem segítő lelkülettel.
Üdv:
zentai

Drága z. (nem a man in black - ből)kiss

Kinek kinek hite szerint!

A jól időzített kritika építő jellegű.

A segítő szándék kövei elvezetnek..... saját tapasztalat, nekem is volt sok-sok ingemkiss.... azt gondoltam az ing teszi az embert.:lol:
Már nem gondolkodom.:D

Csak magamra figyelek (dolgozom magamon)
Elvárás, felelősség csak önmagammal szemben létezett/zik.

Nem tudok nem mesterként tekinteni másokra.
Mindenki saját sorsának kovácsa, így mindenkinek igaza van a saját teremtett világában.

Meggyőzés,tanítás? ... nem kenyér... felismerés?.... az a valami.kiss

szeretettel
 

Sziszusz

Állandó Tag
Állandó Tag
Az élet nagy kérdése

Sokan feltették már ezt a kérdést, mivel van egy fajta vágy, ami ezt elindítja. A tudat vágya ez /nem a tudásé/ mert az tágulni akar. Akik elindultunk a nagy felfedezésben, azok mi emberek vagyunk. Ismereteink tapasztalataink e vágy kielégítését szolgálják. De vannak előbbrejárók akik mindíg megtorpanásra intenek. Most idézni szeretném egyik kedvencemet, aki mintegy összefoglalva más előbbrejárók tapasztalatait ismereteit elénk tárja. Ők szintén erre intenek.
Vajon miért?...Az nem lehet, hogy sokan a nagy megtorpanás elől menekülünk :rolleyes:

Eksztázis

Kung mester beszélgetéseinek négy döntő szava van. Az első a li.
Li mértéket, szabályt, erkölcsöt, törvényt, udvariasságot, szociális charme-ot (gentlenesse, politesse) jelent. Ha fizikailag értelmezik és távolságot mérnek vele, annyi mint mérföld. De belső mérték is: önuralom és fegyelem. De nem szubjektív aszkézis, hanem az ősök hagyományában levő rendtörvény alkalmazása, amely az embernek viszonyát egyszer s mindenkorra szabályozza. Lije van annak, aki feltűnés nélkül, egyszerűen és komolyan viselkedik, minden túlzástól tartózkodik, az embert tiszteletben tartja, maga iránt tiszteletet ébreszt szavaival, viselkedésével, tetteivel, munkájával...
A Mérték. A li sem alulmaradni, sem túlmenni... A középen maradni. A li a kulturált emberi erkölcs, amelynek gyökere a vallásos pietás. A li az őskori élet alapvető vonása. Kínában éppen úgy, mint Indiában, Iránban, Egyiptomban, Görögországban. Az embereknek egymás iránt tanúsított respektusa, amely a magasrendű és békés élet egyetlen feltétele... Ez az, amit ma a legjobban nélkülözünk. A li mérték, de nem emberi mérték és nem az ember teremtette. Nem kultúrproduktum. Li csak ott van, ahol valódi vallásosság van. Isteni mérték. Nem lehet önkényesen megváltoztatni. Ez az a mérték, amivel az istenek az embert megmérték és meg fogják mérni... és ugyanazzal a mértékkel mérik ma is.
Hamvas B.: Konfu-ce – Lun yü (1943)

A szentkönyveket az ember kinyilatkoztatás útján kapta. Mint a hagyomány minden lényeges fogalma, a kinyilatkoztatás is a szektáknak vagy a racionalizmusnak, és így a fantazmagóriának vagy a tagadásnak esett áldozatul. Ha a hagyomány megszakad, ez a kettős törvénytelenség mindig fellép, a túlzás és a lekicsinylés, a közösségben az individualizmus és a kollektivizmus, a morálban a fennhéjázás és az elaljasodás. Mérték nélkül nincs törvény, nincs közösségi rend, nincs erkölcs és nincs tudás.
A hagyomány vonzerejében élőnek a kinyilatkoztatásra való érzékenységet megérteni részben könnyebb, részben nehezebb, mint a hagyományon kívül állónak. Könnyebb azért, mert abban, hogy valaki a kinyilatkoztatás részese legyen, nincsen semmi természetfeletti. „Megértettem, mondja a Li-ki, hogy a nagy útban nincs semmi titokzatos”. De nehezebb azért, mert a kinyilatkoztatás elérése a természeten belül rendkívüli erőfeszítést kíván. Általában véve nem attól nehéz, ami benne szokatlan, hanem amiért küzdeni kell.

A kinyilatkoztatás részese az, aki kapcsolatot teremt a lét emberfölötti körével. A kapcsolat megteremtése többnyire hosszú gyakorlat eredménye. Minden esetben az ember teljes erejét igénybevevő olyan állapot, amelyben az ember az emberfölötti körrel tudatosan hangoltságba kerül. Semmiképpen sem intuíció és nem ihlet és nem sugallat, mert ha mindezzel rokon is, de nem szabálytalan, nem rapszodikus és nem véletlenszerű. A hangoltságban az ember értelméből nem hogy nem veszít, hanem éppen nyer. Tudatának szerkezete nem lazul meg, színvonala nem száll le, hanem megszilárdul és fölemelkedik. Hangoltságnak kell mondani azért, mert a hangban van meg az emberfölötti hatalom, amely a természetre teremtő hatást gyakorol. Ezért volt a zenének minden hagyományban olyan nagy jelentősége. Ezért Kínától Júdeán keresztül Mexikóig azt, aki a kinyilatkoztatás részese, inkább hallónak, mint látónak tartották. És ezért a hagyomány igazi ereje abban a korban, amikor a tanítást már leírták, tulajdonképpen megszűnt, mert annak lényege csak az élő hangban adható át. A látás a tér érzékelője, és csak a tér határáig terjed. A hallás az időé, de hallani azt is, ami túl van az időn. Amit az ember lát, az csupán burok, mint a Kabala mondja, a dolgok héja; ami hangzik, az láthatatlan.

Ha valaki azt mondaná, hogy a kinyilatkoztatásra való hangoltság a brahmani beavatás fokozata, ha így is van, az ember nem tudna meg sokkal többet. A hangoltságról Guénon azt mondja, hogy az az état primordial, vagyis az ember állapota a kezdetek kezdetén. Érzékenység, amely az emberfölötti felé nyitva áll. Ez az alapállás. De hogy tévedés ne legyen, azonnal ki kell mondani, hogy ez ugyanakkor az ember végső állapota is, és a kettő egymáshoz úgy viszonylik, mint az első és az utolsó, az indulás ösztönzése és a cél, a paradicsom és az Új Jeruzsálem, a kert és a város, az aranykor és az üdv. Csecsemőnek lenni és bölcsnek lenni ugyanaz, szól Lao-ce. Ehhez azonban még azt is hozzá kell tenni, hogy a hangoltság nemcsak az idők elején és végén érhető el. Az état primordial mindenkiben és minden percben itt van. Az alapállás bármely pillanatban megvalósítható. Csuang-ce megveti azt, aki mint példára, örökösen a múltra hivatkozik, de ugyanúgy megveti azt, aki bolondul a jövőért lelkesedik. Az alapállás realizálása nem függ a kortól. A tao mindig jelen van.

A hangoltság feltétele a tükörsima kedély, mint Kínában, a vidja (éberség), mint Indiában mondták, és ami azt oly nehezen megvalósíthatóvá teszi nem a korszak, hanem a korrupt élet szétszórt nyugtalansága, más szóval az avidja (alvajárás). A hangoltság ilyen állapotban nem realizálható. E szétszórt nyugtalanságból a körforgás (szamszára) zavarában az emberi szellemnek semmiféle magasabb fokú állapota nem érhető el. Az ember centruma ebben a létben nem is valódi lénye, hanem egy biológiai, pszichológiai, szociológiai és egyéb residuumokból képződött mag, amely szüntelenül változik, de a halálban felbomlik, mert végül is semmi egyéb, mint koncentrált életéhség. A buddhizmus azt tanítja, hogy az emberi ént az életszomjúság (trisna) teremti átélt vágyakból és ösztönökböl, kívánságokból és sóvárgásból, és ez az, amely olyan őrületszerűen tapad a világhoz, mindig újra és újra kénytelen testet ölteni abban a hiszemben, hogy az élet óceánját meg tudja inni, miközben egyre szomjasabb és szomjasabb lesz. Mintha önzés lenne, mert minden élvet és gyönyört magához vonz. Az önzésben azonban mégis van valami nyomorult hűség, az ember önmaga iránt való esztelen szeretetének szikrája. Ebben az éhségben nincs más, mint önmagán túláradó ragadozó ösztön, hogy az életet mohón az utolsó cseppig magába szívja. Ezt az ösztönt Orpheusz, később Maximus Confessor egyházatya pathénak nevezte. Ez a hindu káma. Böhme Giernek mondja. Ez az az életsóvár lény, amelyet a Védanta dzsivának hív.

Újabban megkísérelték, hogy a szétszórt nyugtalanságot lélektanilag magyarázzák. Elnevezték extraversiónak, szembeállították vele az introversiót, később azonban, amikor az elmélet mégis túl primitívnek mutatkozott, a középre helyezték a centroversiót. Az elmélet alapjában hibás. A kifelé fordulás nem jelent a külvilágban való szétszóródást és nyugtalanságot, a befelé fordulás nem jelent nyugalmat és összpontosítást. Az emberi lény ritmikusan fordul ki és be és a centrum felé, a világosba, a sötétbe és a középre. Egy jang, egy jin, egy jen. A dolgot egyébként sem az dönti el, hogy az ember merre fordul, hanem az, hogy sóvár életéhség uralkodik-e rajta, vagy ő uralkodik az életéhségen. Mint minden esetben, a modern szcientifikus gondolkodás nem tud mást, mint egymást kizáró ellentét-típusokat szerkeszteni, legfeljebb még a szélsőségek között valamely kiegyenlítő lehetőséget teremteni. A hagyományban a dzsíva, az életéhségben nyugtalanul szétszóródó ember nem más lény, mint az atman, az éber és tükörsima kedély. A kettő egymást nem zárja ki. A dzsíva és az atman között fokozati különbség van. Dzsíva az az ember, aki a világ sokszínű ragyogásában elveszve nem tud mást, mint fogadni mindazt, amit sorsa eléje hajít, a káprázó világ gomolygásában tévelyeg és azt vakon élvezi, szellemi javait eltékozolja, mialatt lénye a nem-létezőben elpárolog. Atman az az ember, aki az életéhséget megfékezi, aki sóvárgását, a középponti vonzatot (pathé, káma, jin) kikapcsolja, és mit számít, hogy a káprázat világának varázsa elveszett, ha az ember a lét magasabb fokozatai számára alkalmassá válik. A hindu metafizika azt mondja, hogy az ember a világ szabadesésében nyugtalanul szétszóródva alvajáróvá vált (avidja), de felébredt (vidja).

A kinyilatkoztatásra hangoltnak lenni annyi, mint az alapállást megvalósítani, mint bölcs csecsemőnek, vagyis ébernek lenni, az életéhséget kikapcsolni, a szamszárából kilépni és a sóvárságot megszüntetni. Ez az állapot, amit megérteni könnyű, mert nincsen benne semmi természetfölötti: „A nagy útban nincsen semmi titokzatos”. De ez az, ami nehéz, mert elérése az embertől a legnagyobb szellemi megerőltetést követeli.
 

hannah22

Állandó Tag
Állandó Tag
Sokan feltették már ezt a kérdést, mivel van egy fajta vágy, ami ezt elindítja. A tudat vágya ez /nem a tudásé/ mert az tágulni akar. Akik elindultunk a nagy felfedezésben, azok mi emberek vagyunk. Ismereteink tapasztalataink e vágy kielégítését szolgálják. De vannak előbbrejárók akik mindíg megtorpanásra intenek. Most idézni szeretném egyik kedvencemet, aki mintegy összefoglalva más előbbrejárók tapasztalatait ismereteit elénk tárja. Ők szintén erre intenek.
Vajon miért?...Az nem lehet, hogy sokan a nagy megtorpanás elől menekülünk :rolleyes:

Eksztázis

Kung mester beszélgetéseinek négy döntő szava van. Az első a li.
Li mértéket, szabályt, erkölcsöt, törvényt, udvariasságot, szociális charme-ot (gentlenesse, politesse) jelent. Ha fizikailag értelmezik és távolságot mérnek vele, annyi mint mérföld. De belső mérték is: önuralom és fegyelem. De nem szubjektív aszkézis, hanem az ősök hagyományában levő rendtörvény alkalmazása, amely az embernek viszonyát egyszer s mindenkorra szabályozza. Lije van annak, aki feltűnés nélkül, egyszerűen és komolyan viselkedik, minden túlzástól tartózkodik, az embert tiszteletben tartja, maga iránt tiszteletet ébreszt szavaival, viselkedésével, tetteivel, munkájával...
A Mérték. A li sem alulmaradni, sem túlmenni... A középen maradni. A li a kulturált emberi erkölcs, amelynek gyökere a vallásos pietás. A li az őskori élet alapvető vonása. Kínában éppen úgy, mint Indiában, Iránban, Egyiptomban, Görögországban. Az embereknek egymás iránt tanúsított respektusa, amely a magasrendű és békés élet egyetlen feltétele... Ez az, amit ma a legjobban nélkülözünk. A li mérték, de nem emberi mérték és nem az ember teremtette. Nem kultúrproduktum. Li csak ott van, ahol valódi vallásosság van. Isteni mérték. Nem lehet önkényesen megváltoztatni. Ez az a mérték, amivel az istenek az embert megmérték és meg fogják mérni... és ugyanazzal a mértékkel mérik ma is.
Hamvas B.: Konfu-ce – Lun yü (1943)

A szentkönyveket az ember kinyilatkoztatás útján kapta. Mint a hagyomány minden lényeges fogalma, a kinyilatkoztatás is a szektáknak vagy a racionalizmusnak, és így a fantazmagóriának vagy a tagadásnak esett áldozatul. Ha a hagyomány megszakad, ez a kettős törvénytelenség mindig fellép, a túlzás és a lekicsinylés, a közösségben az individualizmus és a kollektivizmus, a morálban a fennhéjázás és az elaljasodás. Mérték nélkül nincs törvény, nincs közösségi rend, nincs erkölcs és nincs tudás.
A hagyomány vonzerejében élőnek a kinyilatkoztatásra való érzékenységet megérteni részben könnyebb, részben nehezebb, mint a hagyományon kívül állónak. Könnyebb azért, mert abban, hogy valaki a kinyilatkoztatás részese legyen, nincsen semmi természetfeletti. „Megértettem, mondja a Li-ki, hogy a nagy útban nincs semmi titokzatos”. De nehezebb azért, mert a kinyilatkoztatás elérése a természeten belül rendkívüli erőfeszítést kíván. Általában véve nem attól nehéz, ami benne szokatlan, hanem amiért küzdeni kell.

A kinyilatkoztatás részese az, aki kapcsolatot teremt a lét emberfölötti körével. A kapcsolat megteremtése többnyire hosszú gyakorlat eredménye. Minden esetben az ember teljes erejét igénybevevő olyan állapot, amelyben az ember az emberfölötti körrel tudatosan hangoltságba kerül. Semmiképpen sem intuíció és nem ihlet és nem sugallat, mert ha mindezzel rokon is, de nem szabálytalan, nem rapszodikus és nem véletlenszerű. A hangoltságban az ember értelméből nem hogy nem veszít, hanem éppen nyer. Tudatának szerkezete nem lazul meg, színvonala nem száll le, hanem megszilárdul és fölemelkedik. Hangoltságnak kell mondani azért, mert a hangban van meg az emberfölötti hatalom, amely a természetre teremtő hatást gyakorol. Ezért volt a zenének minden hagyományban olyan nagy jelentősége. Ezért Kínától Júdeán keresztül Mexikóig azt, aki a kinyilatkoztatás részese, inkább hallónak, mint látónak tartották. És ezért a hagyomány igazi ereje abban a korban, amikor a tanítást már leírták, tulajdonképpen megszűnt, mert annak lényege csak az élő hangban adható át. A látás a tér érzékelője, és csak a tér határáig terjed. A hallás az időé, de hallani azt is, ami túl van az időn. Amit az ember lát, az csupán burok, mint a Kabala mondja, a dolgok héja; ami hangzik, az láthatatlan.

Ha valaki azt mondaná, hogy a kinyilatkoztatásra való hangoltság a brahmani beavatás fokozata, ha így is van, az ember nem tudna meg sokkal többet. A hangoltságról Guénon azt mondja, hogy az az état primordial, vagyis az ember állapota a kezdetek kezdetén. Érzékenység, amely az emberfölötti felé nyitva áll. Ez az alapállás. De hogy tévedés ne legyen, azonnal ki kell mondani, hogy ez ugyanakkor az ember végső állapota is, és a kettő egymáshoz úgy viszonylik, mint az első és az utolsó, az indulás ösztönzése és a cél, a paradicsom és az Új Jeruzsálem, a kert és a város, az aranykor és az üdv. Csecsemőnek lenni és bölcsnek lenni ugyanaz, szól Lao-ce. Ehhez azonban még azt is hozzá kell tenni, hogy a hangoltság nemcsak az idők elején és végén érhető el. Az état primordial mindenkiben és minden percben itt van. Az alapállás bármely pillanatban megvalósítható. Csuang-ce megveti azt, aki mint példára, örökösen a múltra hivatkozik, de ugyanúgy megveti azt, aki bolondul a jövőért lelkesedik. Az alapállás realizálása nem függ a kortól. A tao mindig jelen van.

A hangoltság feltétele a tükörsima kedély, mint Kínában, a vidja (éberség), mint Indiában mondták, és ami azt oly nehezen megvalósíthatóvá teszi nem a korszak, hanem a korrupt élet szétszórt nyugtalansága, más szóval az avidja (alvajárás). A hangoltság ilyen állapotban nem realizálható. E szétszórt nyugtalanságból a körforgás (szamszára) zavarában az emberi szellemnek semmiféle magasabb fokú állapota nem érhető el. Az ember centruma ebben a létben nem is valódi lénye, hanem egy biológiai, pszichológiai, szociológiai és egyéb residuumokból képződött mag, amely szüntelenül változik, de a halálban felbomlik, mert végül is semmi egyéb, mint koncentrált életéhség. A buddhizmus azt tanítja, hogy az emberi ént az életszomjúság (trisna) teremti átélt vágyakból és ösztönökböl, kívánságokból és sóvárgásból, és ez az, amely olyan őrületszerűen tapad a világhoz, mindig újra és újra kénytelen testet ölteni abban a hiszemben, hogy az élet óceánját meg tudja inni, miközben egyre szomjasabb és szomjasabb lesz. Mintha önzés lenne, mert minden élvet és gyönyört magához vonz. Az önzésben azonban mégis van valami nyomorult hűség, az ember önmaga iránt való esztelen szeretetének szikrája. Ebben az éhségben nincs más, mint önmagán túláradó ragadozó ösztön, hogy az életet mohón az utolsó cseppig magába szívja. Ezt az ösztönt Orpheusz, később Maximus Confessor egyházatya pathénak nevezte. Ez a hindu káma. Böhme Giernek mondja. Ez az az életsóvár lény, amelyet a Védanta dzsivának hív.

Újabban megkísérelték, hogy a szétszórt nyugtalanságot lélektanilag magyarázzák. Elnevezték extraversiónak, szembeállították vele az introversiót, később azonban, amikor az elmélet mégis túl primitívnek mutatkozott, a középre helyezték a centroversiót. Az elmélet alapjában hibás. A kifelé fordulás nem jelent a külvilágban való szétszóródást és nyugtalanságot, a befelé fordulás nem jelent nyugalmat és összpontosítást. Az emberi lény ritmikusan fordul ki és be és a centrum felé, a világosba, a sötétbe és a középre. Egy jang, egy jin, egy jen. A dolgot egyébként sem az dönti el, hogy az ember merre fordul, hanem az, hogy sóvár életéhség uralkodik-e rajta, vagy ő uralkodik az életéhségen. Mint minden esetben, a modern szcientifikus gondolkodás nem tud mást, mint egymást kizáró ellentét-típusokat szerkeszteni, legfeljebb még a szélsőségek között valamely kiegyenlítő lehetőséget teremteni. A hagyományban a dzsíva, az életéhségben nyugtalanul szétszóródó ember nem más lény, mint az atman, az éber és tükörsima kedély. A kettő egymást nem zárja ki. A dzsíva és az atman között fokozati különbség van. Dzsíva az az ember, aki a világ sokszínű ragyogásában elveszve nem tud mást, mint fogadni mindazt, amit sorsa eléje hajít, a káprázó világ gomolygásában tévelyeg és azt vakon élvezi, szellemi javait eltékozolja, mialatt lénye a nem-létezőben elpárolog. Atman az az ember, aki az életéhséget megfékezi, aki sóvárgását, a középponti vonzatot (pathé, káma, jin) kikapcsolja, és mit számít, hogy a káprázat világának varázsa elveszett, ha az ember a lét magasabb fokozatai számára alkalmassá válik. A hindu metafizika azt mondja, hogy az ember a világ szabadesésében nyugtalanul szétszóródva alvajáróvá vált (avidja), de felébredt (vidja).

A kinyilatkoztatásra hangoltnak lenni annyi, mint az alapállást megvalósítani, mint bölcs csecsemőnek, vagyis ébernek lenni, az életéhséget kikapcsolni, a szamszárából kilépni és a sóvárságot megszüntetni. Ez az állapot, amit megérteni könnyű, mert nincsen benne semmi természetfölötti: „A nagy útban nincsen semmi titokzatos”. De ez az, ami nehéz, mert elérése az embertől a legnagyobb szellemi megerőltetést követeli.




egyensúly! ... ha már itt vagyunk! ...

az út magam vagyok
isten - isten
 

zentai

Állandó Tag
Állandó Tag
Szia hannah22
Kösz, valóban színesíted a palettát, és egyezem veled, még sokat kell magaddal foglalkoznod és mindenekelőtt szigorúan csak magaddal, hisz le kell dolgoznod a nagy egódat. Hisz ha magad nem vagy a szeretetben, nem fogsz tudni másokon segíteni, nem fog hajtani egy belső kényszer erre a szolgálatra.
Ismerős a helyzeted kb. 10- évvel ezelőtt mentem át ezen az állapoton: illuzórikus világ!, Üresség! Káprázat! Nincstelenség-Esztelenség!!!....megyünk tovább: mindenki egy.....egy minden......, csónakban a tenger.... sőt, ha Te ülsz a csónakba, akkor az egész univerzum a csónakban van, még a csónak is benned van.....mivel szőröstül bőröstül minden benned van.......;)...., Te meg őbennűk!......mivel nincsen inged..se gatyád....így nincsenek korlátaid sem..megszabadultál a hústest vágyaitól.....és csak úgy elvárások nélkül engedted magad egybeolvadni???! MI???kiss .....Legközelebb,ha mész szöget vásárolni, próbáld felismerni azt a szöget, melyben nincs ilyen nagy önérzet. Tudod az a szögfej......, aki fel van fuvalkodva, elég neki egy gombostű és PUKKK! - eddig volt a cirkuszt a népnek... műsorunk.
A fent említett dolgok után nekem is jött egy pukkkk!!!!! Majd egy tó könnyet kisírtam, azóta akarok segíteni mindenkin, erőm és tudásomhoz mérten.
Mind igazak a fent említett dolgok! Melyek megértéséhez szükség van direkt tapasztalatra,vagy legalább körülmagyarázatra. Mert így szárazon durrogtatva-e szavak megzavarják a kezdő útkeresőt, ezt Ti , hogy nem fogjátok fel? Vagy talán pont ez a célotok, hogy látogassák meg a tanfolyamaitokat???Kedves sziszusz, kérdem én tőled, mit segítenél egy olyan személyen, kinek feje fölött összecsaptak a hullámok, Hamvas Bélát idézett beillesztéseddel....? A vastag betűs szöveged lenne a második lépésünk, ide kellene a segítség, mivel jó magad is említed nehézségi fokát. (Tudom...egyedül kell, de nem árt egy gyenge hajtás mellet egy erős karó.)
Mi ebben a topikban nem a megvilágosodottaknak szeretnénk segítséget nyújtani, a kezdőket és tanácstalanoknak akarjuk felkarolni. Értitek,.... korekt útbaigazítást, ingyen!!! Sőt megszervezhetünk itt a CH-án keresztül egy csoportos lelki gyakorlatot, amenyiben megkapjuk a várt segítséget...?
Nekem idáig biszusz valamint anom írása tetszik legjobban.

Békesség:
zentai
 

Bonaona

Állandó Tag
Állandó Tag
Üdv!

Mindenkinek megadatik a válasz, mindig... nincs kivétel....mert önvalód az aki oda rakja....hisz egy veled, csupán a fizikai megnyilvánulás az értő kisén, keres és épp ezért nem ismeri fel...maga a keresés gondolata az akadály, ami elvezeti attól, hogy megértse létezésének értelmét...ha azt mondom, nélküle nem is léteznél, és általa lesz minden amit elgondolsz valóságos, számára nem létezik, helyes és helytelen, csupán alkotás, amiben gyünyörködhet, akkor se hinné el az elme, hisz ő az aki szenvedésként éle meg ....mert nincs rálátása saját alkotására...saját dolgait a külvilág dolgaiból szedi...ahol az elme a nagyúr.... saját belső nagyságát elnyomja a sok aggodó, kereső, másokat figyelő itélő, nem értő, elemző elme amiben nyüzsőgnek a gondolatok....az ember nem ura önmagának...ahhoz, hogy az élet öröm és boldogság legyen (mindenki ezt keresi oda kint)ahhoz meg kell érteni, hogy érzelmi állapotba csupán belehelyezkedni lehet itt és most, elérni nem, hisz ha azt feltételezem a boldogság tőlem független dolog máris kizártam az életemből, és mások dolgaitól tettem függővé...dönteni pedig mindig itt és most tudok...igen boldog vagyok....mert élek....mert létezem....mert levegőt vehetek...mert megérinthetek....mert ízlelhetek....de az elmének ennyi nem elég több akar lenni mint mások, többet akar tudni mint mások...ami lehetetlen...senki nem lehet több a másiknál...senki nem lehet magasabb tudatszinten...a tudat Egy...Mindenkié...csupán a gondolataink és érzelmi állapotaink azok amik mássá tesznek bennünket....mindenki más dologra figyel...figyelmével pedig tapasztalhatóvá teszi ama dolgot, amit az elméjébe beengedett...az elme az eszköze az én tudat kifejezésének....a szív az igazi való lakhelye....de a szívhangja csendes....az elme pedig a gondolatoktárháza, ahol jönnek mennek, ami túl hangos ahhoz, hogy meghalja szíve szavát.... egyetlen egy gondolat se tartalmazhatja az abszolut igazságot....hisz a gondolatok a tiszta energiát tartalommal töltik fel, mássá teszik....ahhoz a gondolatokból kikell lépni....oda ahonnan megszületett...a szívben jelenik meg az én érzése...amit csupán érezni lehet, ehhez nem kell senki, és semmi, ha valaki megéli a beslő igaz valóját és jelen lesz benne...többé nem keresi a boldogságot...mert felismeri benne létezik...az ember ha boldog minden úgy jó neki ahogy van...nem töm tele másokat olyan tudással amiről magának is csupán csak sejtése lehet, csak elképzelése, vagy másoktól kölcsönkapott ismerete...hisz tudja az önvalóban minden valósággáválik....mert ugyan azt a teremtő erőt képviseli mindenki...így az igazsága annak, hogy ki vagy az egyetlen ami abszolut...a többi igazságok ...amik az elmében megszülető gondolatok összessége a létezésről...csupán csak megtapasztalható valósága a létezésnek, de nem maga az igazsága annak....akkor ki a hiteles tanító?...aki tudást ad?...mégtöbb gondolattal ruházfel....vagy az aki megmutatja neked ki vagy....és elveszi a tudásodat, hogy értéssé váljon benned....ha már érted nem kérdezel többé...mert tisztában vagy vele...bármire is fórdítod figyelmed....te hozod mozgásba, általad lesz megtapasztalható, és így bizonyosság önmagad számára....ami másban lehet az ellenkezője...mivel képes az önvaló bizonyossággá tenni bármit és bárminek az ellenkezőjét is...ez a világ ami általunk formálódik....ha felismeri az ember belső nagyságát, már nem akar több lenni mint ami.....csak annak segítünk aki kéri....mások álmát nem zavarja meg...csak, azét aki ébredni akar...ha van ott valaki aki kérdez, hidd el a választ is megkapja....kissnem kell a világot megváltanod...ki az aki azt hiszi ezt kell tenned?.. ha kész vagy...a jelenléteddel....a változás magad leszel....mert a szeretet, elfogadás és nem másokért való aggodás az ami elindítja a változást ...a szeretet türelmes...vár még megérint, hogy benned szülessen meg....;)
 

Sziszusz

Állandó Tag
Állandó Tag
Kedves Zentai,

írd azt amit jónak látsz. Minden szó mögött ember van és minden ember mögött is van valami.

Üdv.
Sziszusz
 
Oldal tetejére