A beidézett szövegek csak a "beazonosításhoz" adnak segítséget.
Valaminek az ismerete - legyen az képzőművészeti alkotás, vagy a róla készült tanulmány/elemzés, vagy akár egy történelmi tény (!) feldolgozásának ismerete - nem azonos annak elismerésével.
A "mű" ef Zámbó István alkotása.
Címe:A végtelen érintése.
****
?
Munkái elsősorban a világ igazságtalanságaira hívják fel a figyelmet.
A szobor Dániában, Ringkobing-ban található.
Csatolás megtekintése 1041410*Csatolás megtekintése 1041411
Jens Galschiřtt (1954 június 4 -) dán dizájner, zenész, szobrász.
Munkái elsősorban a világ igazságtalanságaira hívják fel a figyelmet nagyobb városok köztéri szobraiként világszerte. Leghíresebb műve a gazdag világot szimbolizálja (a kövér Justitia-val), aki egy csont sovány afrikai ember nyakában ülve (a harmadik világ nyakában), kezében a mérlegével biztosítja saját túlélését. A 3 méteres, 800 kilós acél- és bronzszobor eredetileg Dániában, Ringkobing-ban található.
...............
Azt gondolom, Kedves játszópajtásom - ezt eddig is evidensnek értelmeztük - azért is kacsintottunk rá, mindketten.
A mindenkori alkotó művészi felfogása, elgondolása, kifejező ereje, eszmeisége, egyéni szabadsága vitathatatlan. Kinek hogy jön át ez az erő ? - ütős-e, avagy ... Gondolataink felszabadítása közlése nem befolyásoló szándékú, szubjektív érzékelésünk - intuitív meglátásaink tükrei - ezért egyediek!
Nyitottságot befogadást feltételez az olvasója, a fogadó fél felé. Ennyi!
----
A Varga Imre alkotásokhoz, (valamint általánosságban) - csupáncsak kiegészítésként.
A topikot indító kezdeti ötletét, elgondolását jócskán átkonfigurálta az idő. Több éve, és nem tehetett mást...tágult a tér ... talán vele az értelem'?
Amit ÉN mégis figyelembe szeretnék tartani. A legfontosabb kritériumot - a művészeti alkotásoknál mindenekelőtt az alapot, az alkotó nevét, és a mű címét, tartom a legfontosabbnak.
De mint érezhető, érzékelhető a "társas-játék" akkor élvezet, ha tere "kilengése" - 'szabadsága' (IS) van...
Alapértelmezés - (ahogy jelenleg látom) amennyiben bővebb információ közlésére (lesz) van igény, ki-ki ideje, energiája-kedve, alapján bővítse ...én üdvözölném, szívesen fogadom. Tehát lehet, de nem kritérium...ezért sem tettem szóvá, (nem tartottam lényegnek), a kiegészítéseket, amit a Kedves nagymama megtett! Úgy vélem, ha megfog bárkit egy szépség, önnönmaga is rátalál! Ojjé azért és Köszönet.
A Varga Imre szobrokhoz, a krómacél, bronz alkotások újszerűsége - szokatlansága, csodálatot keltő látványvilága valóban megragadó. Kreatív elgondolásának kivitelezésének módja, ránézésre is inspiráló... gondolati tartalmi kiegészítésként is tökéletes, csupán Baudelaire szürrealista verseit kell hozzá megidézni.
"A DÖG" c. alkotásának másolatát Siófok kapta, az eredeti helye Mezőberény, a harmadik "DÖG" - a V.I. óbudai galériájában tekinthető meg.
https://plus.google.com/photos/1007...31134254817057/5570434188388445746?banner=pwa
"Aki egyszer is látogatója volt az óbudai Varga Imre Galériának, a művész festményei és kisplasztikái megtekintésekor meggyőződhetett, milyen nagy hatással volt rá Manet művészete. Manet híres festménye (Hölgy legyezővel_Jeanne Duval) felgyújtotta Varga Imre képzeletét és megszületett Hommage á Manet porcelán kisplasztikája. Ennek továbbgondolásaként készült el a La Charogne. 'A cím Baudelaire híres versére (Une charogne), a vers pedig a költő híres-hírhedt kedvesére, Duvalra utal. A nagyzás, az erotika, a széthulló erkölcs és a bomló test kitárulkozása, önmutogatása ez a mű. Meghökkentően gyönyörű.'
/Forrás: Harangozó Márta: Varga Imre világa/
A szobor egy példánya a Galéria kertjében is látható"
................................................
Varga Imre Siófokon született, díszpolgára így sok-sok kiváló és figyelemreméltó alkotásának másolata látható a megújult városka számtalan szegletében.
Nagy volt a kisértés, hogy tovább göngyölítve a szálat és kapcsolódva az előző forrás anyagához mééééég !
Nem hiszem, hogy bármiféle rávezetés szükségeltetik tehát, lásd a feladat.
Kellemes fejtegetést kívánok!