Ismerd fel képről az alkotót! Csak képzőművészet!!!

Maradjon-e, vagy zárjuk ezt a témát? (Ismerd fel képről a szerzőt)


  • Összes szavazó
    10
  • Szavazás lezárva .

elfow

Állandó Tag
Állandó Tag

Megfejtés: Otto Muehl : "Art Family Life"
festőművész, a bécsi akcionizmus egyik ismert képviselője, a kortárs osztrák művészet egyik legvitatottabb személyisége.

*****



Kedves Prominor! - elnézésedet kérem, elcsúsztam időben, így kissé késve adom be a következő feladványt.:dr_24:
Mást akartam, szerettem volna eredetileg. Hja... (de tudod-miért) megroggyant az az aktív keresős kedv.
Improvizációként-kárpótlásul: - Fenség és romantika együtt ! - kedvenc német festőmtől.
A festő mottója:
A festőnek nemcsak azt kell festenie, amit maga előtt lát, hanem azt is, amit magában lát. Ha azonban semmit sem lát magában, akkor hagyja abba annak festését is, amit maga előtt lát.”

Most jött ám a "meglepi-feketeleves"! :D ... Miután megírtam a posztot! :p
Ahhaaaaaa ...igen ám, de a sajátgépre mentettet nem lehetséges szerkeszteni, nem engedi jelenleg még ide feltölteni, beszúrni csupán a netről, így egyszerű és megfejthető a feladat. :mad2:


775px-Caspar_David_Friedrich_013.jpg
 

miragem

Állandó Tag
Állandó Tag
Caspar David Friedrich (1774. – 1840.)

A német korai romantika egyik alapítója és legjelentősebb festője.
Műveinek tárgya gyakran a természet volt, festményei azonban a tájat metafizikus-transzcendens
módon ábrázolták.


A kép címe: Die Lebensstufen (Strandbild, Strandszene in Wiek)

Életszakaszok. Strand jelenet Wiek-ben. (konyhai fordításban;))

Kedvenc képem a festőtől:

wanderer-above-the-sea-of-fog-1818_friedrich-caspar-david_painting.jpg


****

?

Az Art Factory 2013 elnevezésű kortárs képzőművészeti vásár egyik magyar résztvevője.


22566_normal.jpg


kitekinto.jpg
 

elfow

Állandó Tag
Állandó Tag
Szurcsik József (Budapest, 1959. március 3.- ) festőművész, grafikus, képzőművész, az arcélfestő.

„ A fej oldalra fordul, egész vékonnyá laposodik, mint egy királyprofil az aranytalléron. Szurcsik József évtizedek óta festi, rajzolja és mintázza ezt a logószerű örök motívumot, az épület-testű lapos arcélű embereket. ”
– Rieder Gábor

Az egyik (az alsó) "MŰ" címe: Kilátás
A másikra nincs időm rákeresni, megvolt, de elveszett az úton...Válás? vagy valami ilyesmi...


----
Szimbolista finn festő, másik legismertebb műve ...... amit, 2006-ban Finnország nemzeti festményévé választottak szavazás útján!
Sajnos még mindig nem lehetséges a sajátgépről feltöltés, így és ilyen módon nehéz követni a játékot. :( De bezzeg a szmájli él és virul :p

BIG_0005892869.jpg
 

George Sand

Állandó Tag
Állandó Tag
a kipontozott festmény, a finnek feszty körképe, a “Sebesült angyal”​
és milyen szép kép...​
talán soha nem is hallottam volna róla...​
“Az alkotó többi munkájához hasonlóan ez a festmény is komoly, borongós hangulatot áraszt. A kép központi alakja egy angyal, szemén kötéssel és vérfoltokkal a szárnyán. Két rúdon két fiatal fiú hordozza; ruhájuk egyhangú és fekete, mintha gyászolnának." wiki.​
az alkotó: Hugo Simberg​
olaj, 127 x 157​
The_Wounded_Angel_-_Hugo_Simberg.jpg
a kitűnő fórumtársnőnk által feltett kép, pedig "természetesen" ;) a Halál kertje címet viseli.
 

miragem

Állandó Tag
Állandó Tag
Hugo Simberg (1873-1917)

Hugo Simberg a finn művészet aranykorának festője és grafikusa volt. Gallén Kallela tanítványa volt, tiszteletlensége és humora kezdetben elég polgárpukkasztó volt. Szimbolizmusa mögött mindig őszinte érzések rejtőznek. Egyszerre titokzatos és mély.

Fantasztikus világa mögött együtt rejtőzik a halhatatlan és a féktelen természet. Legeredetibb munkái ősi finn faliszőnyegek világát idézik.

Visszatérő motívuma, a halál és az ördögök is a finn népművészet figurái. Simberg még a legtragikusabb téma mögött is észreveszi a humort. Ironikusan ábrázol. Ördögei épp olyan nehézségekkel küzdenek, mint a finn emberek. Mind az ördögök, mind az angyalok esendőek, sérülékenyek, esetenként megsebzik magukat. Pont olyanok, mint az emberek.
(.tancsics.hu)

A feltett kép címe:
A halál kertje
---
A nemzeti festményévé választott kép:
Haavoittunut enkeli (A sérült/sebesült angyal)

596px-The_Wounded_Angel_-_Hugo_Simberg.jpg


A képre számos értelmezés született, maga a művész fontosnak tartotta, hogy a néző kialakítsa saját véleményét és jelentését festményeivel kapcsolatban.

-----

? - Svájci /születésű/ festő, grafikus és szobrász.
Látványos művészete komoly hatással volt magyar festőkre is.


isledead.jpg




1719343.29e6ca1f.240.jpg



Elég nehéz képet keresni, így, hogy nem lehet saját gépről csatolni !
De majd megszokjuk /ezt is ;)/
 

miragem

Állandó Tag
Állandó Tag
elfow#342
"Ha már a szimbólumoknál tartunk, egy eget verő hosszas ............ ? "- Sikoly
ami ugye már ki van khhm, körül írva.:D

Bővebben:
http://hu.wikipedia.org/wiki/A_sikoly

A mű festőjéről:
Edvard Munch ( 1863. – 1944. ) norvég expresszionista festő.

Edvard Munch az expresszionizmus egyik első képviselője volt. Művészetét szorongás, elvágyódás, pesszimizmus és borzalomlátás jellemzi. A francia iskolához vonzódott már indulásakor is.
A plein air foglalkoztatta. Németországi tartózkodása alatt egyértelműen vezető egyénisége lett a szecessziós mozgalomnak. 1907 után művészete gyökeresen megváltozik, lecsillapodik. Stilizáltabb lett és megjelentek festményein az impresszionista jegyek.
Edward Munch stílusa stilizáló, dekoratív, szecessziós vonalvezetésű lett. Művészetének formaelve, szimbolikája nagy hatással volt a kor szecessziós festőire.
(Wikiből kopizva)
#349

Karl Friedrich Schinkel (1781. – 1841) német klasszicista építész és festő.
http://hu.wikipedia.org/wiki/Karl_Friedrich_Schinkel
A kép:
The Queen Of The Night
(Az éjszaka királynője)

A "csontváz" egy poszter, szerzőjét nem sikerült felderítenem.
----
??!
És akkor a tessenek fejteni is !;)
/van fentebb is teljesítetlen feladat, ha jól tévedek./

Stílusváltás:
Az expresszionizmus fogalma: expresszívnek nevezünk minden olyan művészi megnyilvánulást, mely az alkotó szubjektív reflexióinak kifejezésére helyezi a hangsúlyt, expresszionizmusnak pedig azt a művészi irányt, mely a 20. század elejétől a polgári társadalom elleni tiltakozása jeléül céljának tekintette, hogy a valóság látszatának puszta ábrázolása helyett a valóságról képzett érzéseit, gondolatait fejezze ki, lehetőleg közvetlenül, minden fegyelmezően közbeiktatott megkötöttség nélkül.

Egyik képviselője: ****- belga festő a misztikus expresszionizmus egyedi variánsának megteremtője.

esqueletopintura.jpg


6a00d8341c562c53ef0115713cc2bb970c-600wi
 

AndiC

Kormányos
Kormányos
nem leszek játékrontó képeket lehet csatolni saját gépről a Fájlok feltöltése gomb segedelmével sőt a További lehetőségek opcióval további lehetőségek is adódnak és az való igaz hogy kutya nem moderál a ch-n ezúton köszönöm meg a topiklakó hölgyeknek a nagytakarítást
 

Csatolások

  • Hans Holbein der Jüngere Vanitas.jpg
    Hans Holbein der Jüngere Vanitas.jpg
    20.1 KB · Olvasás: 11
  • James Ensor Keepin It Surreal.jpg
    James Ensor Keepin It Surreal.jpg
    141.7 KB · Olvasás: 11

prominor

Állandó Tag
Állandó Tag
nem leszek játékrontó képeket lehet csatolni saját gépről a Fájlok feltöltése gomb segedelmével sőt a További lehetőségek opcióval további lehetőségek is adódnak és az való igaz hogy kutya nem moderál a ch-n ezúton köszönöm meg a topiklakó hölgyeknek a nagytakarítást


Ha már átmentél "mutogatós Nénibe" egy feladványt is légyszi......
 

elfow

Állandó Tag
Állandó Tag


isledead.jpg


1. A holtak szigete
A svájci Arnold Böcklin 1880 és 1886 között öt változatban is megfestette


1719343.29e6ca1f.240.jpg


2. Arnold Böcklin : Romok a tengeren

Arnold Böcklin (Bázel, 1827. október 16.San Domenico, 1901. január 16.) svájci festő, grafikus, szobrász

Barátja volt Szinyei Merse Pálnak és buzdító befolyással volt reá. A budapesti Szépművészeti Múzeumban két kiváló képe van: Kentaur a kovácsműhelyben és Tavaszi est.

http://www.mr3-bartok.hu/component/...t/section,5/cat,18/task,view/id,81/Itemid,52/

Böcklin maga elzárkózott a kép értelmezésétől, kézenfekvő az ógörög mitológiából származó magyarázat. Eszerint a komor sziget fele tartó csónak evezőse Kharón alakját ábrázolná, amint a frissen elhunytak lelkét viszi a Styx folyón végső nyugvóhelyükre; a koporsó mellett álló és a vízből kimagasló szirtek fele tekintő fehér lepelbe burkolt légies figura pedig a halott lelkét testesítené meg. A festményt a valószínűség és valószerűtlenség határmezsgyéjéről eredő titokzatosság lengi át, Böcklin ugyanis az önmagukban meggyőzőnek tűnő természeti tájakat néhány fantázia-szülte részlettel kombinálta. Az így keletkező látvány álomszerűségében szinte már szürreálisnak mondható.

-------------
?
Számos, 18 évesen ceruzával rajzolt önarcképe egy feltűnően jóképű, de nyilvánvalóan befelé forduló személyiségű fiatalembert ábrázol.
 

Csatolások

  • CH,XXX.jpg
    CH,XXX.jpg
    62.8 KB · Olvasás: 10
  • CH.XXV.jpg
    CH.XXV.jpg
    131.7 KB · Olvasás: 11
  • CH.XXVI.jpg
    CH.XXVI.jpg
    566.4 KB · Olvasás: 10

miragem

Állandó Tag
Állandó Tag
Kétség kívül bájosak a képei, de túlzásnak találom a mostani csillagászati összegekre generált
felértékelését. /mint ahogy sok más sztárolt művész esetébenpersze cs is/
Nekem a saját kis képes ládikám jutott eszembe a képeiről. Olyanok, mint egy családi fotó gyűjtemény.
Ez persze csak a saját véleményem.

Edward Hopper (1882-1967)

Családjának tagjai eredetileg angol, holland, ill. walesi származásúak.
Amikor Hopper nyolcéves volt, apja vásárolt egy rövidáruüzletet, ahol a fiú iskola után időnként besegített. Rajztehetsége korán megmutatkozott: tízéves korára már szignálta és keltezte kis vázlatait.

Hopper egyike volt azoknak a magányos, zárkózott személyiségeknek, akik önálló utat jártak, függetlenül az éppen aktuális divattól. Tanulmányai során elismerték megkérdőjelezhetetlen tehetségét: számos díjat is nyert.
20 éven keresztül a reklámiparban kereste kenyerét, különböző eszközökkel - szénnel, ceruzával, pasztellel, tollal, ill. tintával, valamint vízfestékkel - készített plakátokat, hirdetéseket és illusztrációkat.
Hopper a legtöbb hatással szemben közömbös maradt - következetes és tételes módon. Tisztelte azonban az impresszionistákat és a szabadtéri fény kezelése terén tett bátor kísérleteiket. Olyannyira, hogy hazatérését követően a fény képeinek fontos tényezőjévé vált.
Pályafutása majdnem hatvanéves időszakot ölel fel. Művészetének témája Amerika nagy- és kisvárosi, ill. vidéki arca, s vallott célja, hogy benyomásai alapján annak legpontosabb átírását nyújtsa.
Lloyd Goodrich így írt róla: „Nem volt olyan művész, aki a 20. századi Amerikáról ilyen sokat eláruló portrét festett volna. Hopper mindazonáltal nem pusztán tárgyilagos realista. Művészetét erős személyes érzelem, az ismerős, mindennapi világ - minden rútságával, banalitásával és szépségével - iránti mély ragaszkodás hatja át.”
A képek:
1.Cape Cod Evening, 1939
2.Room in New York, 1932
3.Automat, 1927
--------------
Orosz realista festő.
Fontos szerepe volt az akadémiai kötöttségekkel szemben új utakat kereső művészek csoportja, a Vándorkiállítási Társaság megalapításában.


tumblr_mh08e21B3k1qa7dgfo1_500.jpg

1330060460159.jpg
-
15976_320.jpg
 

elfow

Állandó Tag
Állandó Tag
"Kétség kívül bájosak a képei, de túlzásnak találom a mostani csillagászati összegekre generált
felértékelését. /mint ahogy sok más sztárolt művész esetébenpersze cs is/
Nekem a saját kis képes ládikám jutott eszembe a képeiről. Olyanok, mint egy családi fotó gyűjtemény.
Ez persze csak a saját véleményem."
----
Érdekes meglátás "bájos" ? - ezt gondolom az "automata" babaszerű lány figurájára-alakjára értetted.
Többször átolvastam a fentieket, számomra irreleváns , hogy a "piacon" jelenleg milyen értéken adják-veszik a művész festményét. Nem az határozza meg egy műalkotás értékét ami anyagiakban kifejezhető, a szellemi értéke a lényege, az ami számít az eszmei vagyon. Minden relatív !
Sztárolás ? Csontváry egyik, ha jól emlékszem "Szerelmespár" ? - c. festménye is rekordáron kelt el, akiknek módjukban áll miért is ne áldozzanak bármennyit a művészet oltárán.Nem engem, Téged kurtítanak meg. Ízlésen a köznyelv is úgy tartja , nem illik vitatkozni.
A tehetősebbek (főleg a sznobok) a címkét' fizetik meg, ezért előrelátóak és befektetnek.
Hopper lényegét azért sikerült kiemelned, valóban fotószerűen rögzítette a körülötte zajló világot,
különös és megkapó megvilágításban sárga éles napos fényekkel kísért alkotásait, a gyakori utazást feleségével, a belső magány inspirálta.
A megmerevedett , mozgást nélkülöző alakjait a ledermedt időtlenség lengi körül. A kettős rejtjelezés technikáját alkalmazta, realitásnak tűnő ábrázolásai tudat alatti és gyakran szexuális üzeneteket hordoznak. Életképein az akkori kisvárosi civilizáció szimbólumai hatnak, az archetipikus dinamizmust merevíti ki, ami a modern művészet egyik sajátja.

Ezt írja: "Számomra a forma, szín és a kompozíció csupán a cél elérését szolgálja, munkaeszköz, és önmagáért egyik sem érdekel. Elsősorban az élmények és az érzékelés hatalmas birodalma foglalkoztat, amellyel sem az irodalom, sem a szobrászat nem törődik. [... ]

Így hirtelen, a polcomról leemelve és előkapva a Hopper munkásságáról készült képzőművészeti kiadványt, a fenti idézetért (no meg mert izgalmasnak találom a benne rejlő lélektani hatásokat, az optikai illúzió, a végtelen a kép a képben ábrázolását...), ezt természetesen általánosságban értem, ami részben a szobabelsőkben, de főképp a tájjellegű festményeiben érvényesül.


--------
Vaszilij Grigorjevics Perov
(oroszul: Василий Григорьевич Перов) (Tobolszk, Oroszország, (Gerg.:) 1834. január 2. (Julián naptár: 1833. december 21.) – Moszkva, Oroszország, 1882. június 10.)
19. századi orosz realista festő, a Vándorkiállítók Társasága nevű művészcsoport egyik alapítója.

1.A vízbefúlt nő (1867)
2. Regular pool (1865)
3.
Пьяненькие.(1868)

http://alchevskpravoslavniy.ru/video/xristos-v-gefsimanskom-sadu-vasilij-perov.html
----
?
Festő, építész, iparművész
Tagja volt az alábbi művészeti csoportoknak: Die Brücke, Société des Beaux-Art, Salond'Automne.



HC.XXI..png
 

Csatolások

  • XXIV..JPG
    XXIV..JPG
    538 KB · Olvasás: 7
  • XXIII.jpg
    XXIII.jpg
    38.9 KB · Olvasás: 7

miragem

Állandó Tag
Állandó Tag
Akseli Gallen-Kallela, eredeti nevén Axél Waldemar Gallén (1865. április 26., Pori –1931. március 7., Stockholm) finn festő, építész, iparművész.
Stílusa a nemzeti romantikától a realizmuson és a szecesszión át a szimbolizmusig ívelt.
Síremléke Helsinkiben, a Hietaniemi temetőben áll.
1935-ben Helsinkiben nagy emlékkiállítást tartottak tiszteletére.
Munkásságának megítélése ebben az időben vitákat váltott ki.
Míg a nemzeti értékeket előtérbe helyező körök a legnagyobb finn festőnek tekintették, a modernisták meghaladottnak látták művészetét.
Mai megítélése érzelemmentesebb és egyöntetűbben pozitív.
Tarvaspää-i házában, 1961-ben nyílt meg aGallen-Kallela Múzeum.
Budapesten, a Duna-parton, az I. kerület, Lánchíd u. 17. előtti parkban áll Madarassy Walter munkája; Akseli Gallen-Kallela mészkő szobra.
http://hu.wikipedia.org/wiki/Akseli_Gallen-Kallela


220px-Akseligallenkallela-emlekmu.jpg
Az 1900-as párizsi világkiállításon nagy sikert arató finn pavilon Kalevala-témájú freskóit Gallen-Kallela készítette.
220px-Kansallismuseo_Gallen-Kallelan_freskot.jpg
Gallen-Kallelának sok magyar barátja, ismerőse volt. 1908-ben sikeres kiállítása volt a Szépművészeti Múzeumban, s vendégként is hosszú időt töltött Magyarországon és Erdélyben.
Õ illusztrálta Vikár Béla Kalevala- fordítását is
200px-Gallen-Kallela_The_defence_of_the_Sampo.png
Képek:​
1.The boat lamentation,
2. The log floater
3.Lowers
---
?
Festő, grafikus. Fő témája a felvidéki falvak és tájak.
Fametszéssel is foglalkozott.
Munkáit több felvidéki múzeumban őrzik.
(Nem tévesztendő össze egy /szinte/ azonos nevű híres festővel, aki a feladványban szereplő születése előtt 3 évvel halálozott el.)
kép_01.jpg -
741.jpg
 

elfow

Állandó Tag
Állandó Tag
Bacskai Béla

festő
Születési hely: Perse [Prša, CSZ],
(1935 -1980)
A 70-es évek óta ihletője a guszonai táj. Itt festette az első Gömöri hullámzásokat. A tájat dombok magas horizontja zárja, ~ képein a görbült felületek a föld őserejének átérzésével fonódnak egymásba. Munkássága utolsó éveiben feloldotta a tér és a táj reliefjének kötöttségét, mintha nagy, mindent átható áramlás korbácsolná a tájat, elsodró dinamizmussal, viharos erővel. Egyre több figyelmet szentelt a légkör vibrálásának és változásainak. Bár sok olajfestményt festett, rajzolt, grafikával is foglalkozott, legkiválóbb alkotásai akvarelljei.

Nem találtam magyar feliratot, szlovákul sajnos nem tudok, lehet csehül jobban menne a fordítás ? :D
Igy a linkre kattintva megtalálható a fenti akvarell, és megfejthető a címe is. :rolleyes:
1.) http://www.husina.ocu.sk/sk/index.php?ids=11
2.) Forró szél 1980

-----

?


Főképp Velázquez munkássága hatott rá.
Az egyik lenti bélyegképen ábrázolt jelenetre utalva! - a reakcióktól tartva, a kiállítás megnyitása előtti napon döntöttek úgy a kiállítók, hogy mégsem mutatják be az illusztris festményt. Késői korszakából az Alpokról festett tájképei emlékezetesek!
Bizonyára ismerősek a festmények, így több szimbolikus - allegorikus értelmezésű, figyelemre méltó képet merészeltem becsatolni. ;)
Kellemes fejtegetést, itt zuhog erősen, ...má' megint szomorkodik az ég.:(

CH.34.jpg
 

Csatolások

  • Ch.33.jpg
    Ch.33.jpg
    79.5 KB · Olvasás: 6
  • Ch.35.jpg
    Ch.35.jpg
    20.1 KB · Olvasás: 6
  • CH.36.jpg
    CH.36.jpg
    33.8 KB · Olvasás: 6
  • CH.37.jpg
    CH.37.jpg
    20.3 KB · Olvasás: 6
Oldal tetejére