Játékok

Dunakavics

Állandó Tag
Állandó Tag
Játékszertár Tantermi és szabadtéri játékok

Szia! Engem érdekelnének még olyan játékok, amiket nagy(obb) létszámú csoportban lehet játszani bent a teremben.
Köszi
Gabi
Kedves Gabi!
Közben körülnéztem, és találtam két könyvet, amit esetleg tudnál használni.
Az egyik Nagyné Falucskai Anna: Játékgyűjtemény a testtudat, téri tájékozódás fejlesztéséhez, melyet megtalálsz itt:
http://canadahun.com/forum/showpost.php?p=1637291&postcount=1239
A másik pedig a Játékszertár Tantermi és szabadtéri játékok, amit Tucsy felrakott már egyszer, de sajnos a datás link már nem él (azért nem is vagyok oda a rapidos és datás feltöltésekért, mert egy idő után már nem lehet letölteni őket). Mivel nekem is megvan a könyv, beszkenneltem, és most felteszem ide.

Diószeginé Nanszák Tímea és Zsákay Edit:

Játékszertár Tantermi és szabadtéri játékok
 

Gudisz

Állandó Tag
Állandó Tag
Körben ülünk a szőnyegen (vagy széken) 1 gyerek mellett nem ül senki. Ő kezdi a játékot. Azt kell mondania:"Legyen a jobb oldali szomszédom...........és mondd egy nevet, aki melléül. Így az ő helye maradt üresen, és egy másik gyerek keres új szomszédot.
Ma játszottuk először, nagyon élvezték a gyerekek. Később lehet nehezíteni, pl csak vezetéknevet mondanak, vagy csak magánhangzót. ha több gyerekre is ráillik, egymás ölébe ülnek. Mi sokat nevettünk.
 

zsóka09

Állandó Tag
Állandó Tag
Akusztikus figyelem és memória fejlesztés

Csomagolom a bőröndöm.... játék
------------------------------
Agyerekek korától, értelmi képességétől függően akár 5-10 fő is játszhatja.

csomagolom a bőröndöm és teszek bele egy babát
csomagolom a bőröndöm és teszek bele egy babát és egy építőkockát.....

A játék végén az utolsó gyerektől visszafelé haladva pedig kicsomagoljuk a bőröndöt.

játszhatjuk: állatokkal, gyümölcsökkel, színekkel, ételekkel...amit csak ki tudunk találni

Kalóz kincskereső
---------------------

Téritájékozódás fejlesztésére.

Párosával játszuk kb. 8 főtől már jó.
A teremben egy kivételével a párok szétszórva elhelyezkednek ők lesznek a ,, szigetek", valahová pedig letesszük a ,,kalózok kincsét".
A kimaradó pár a szigetek előtt 4-5 m-re áll egymás mögött. Az első gyerek a hajó a mögötte lévő a kapitány/ő irányít/.A kapitány utasításának megfelelően együtt mozogva kell eljutni a kincshez úgy, hogy zátonyra ne fussanak.Pl.: két lépés előre, egy lépés balra...stb
 

Gudisz

Állandó Tag
Állandó Tag
kupakjáték

Csoportomban a gyerekek nagyon kedvelik a kupakokkal való játékot.
Otthon gyűjtötték, ők találnak ki játékszabályokat. Szinek szerint válogatják, hol a konyhában főzőcskéznek vele, hol halacskák a tóban, amit szín szerint fognak ki.
 

l.kata

Állandó Tag
Állandó Tag
Óvónőkollégáknak szervezünk vicces,jópofa sorversenyeket,tudtok segíteni?/lehet párban...-bármilyen eszközzel stb./Köszi!
 

Liza0725

Állandó Tag
Állandó Tag
Óvónőkollégáknak szervezünk vicces,jópofa sorversenyeket,tudtok segíteni?/lehet párban...-bármilyen eszközzel stb./Köszi!

Néhány éve mi is csináltunk hasonlót. A legjobb feladat az öltöztető verseny volt: egymástól kb.3 méterre állnak egysorban a versenyzők. A csapat egyik tagja a rajtjelre indul az első csapattársához, aki ráad egy szoknyát, a következő egy pulóvert, a következő sálat, stb. Bármilyen ruhadarabot ki lehet még találni (kötény, kesztyű). Az győz, akinek az embere hamarabb felöltözött.
Nagyon sokat nevettünk ezen a feladaton.
Jó szórakozást!:):)
 

Icus40

Állandó Tag
Állandó Tag
Akusztikus figyelem, gyors reagálóképesség és célzómozgás fejlesztése

Legyen az a híres, nevezetes...
a régi játék ( általam) ovisokra adaptált változata:


Minden játékos választ magának egy állatnevet. Egy nagy kört rajzolunk, vagy padokkal kijelölünk egy teret. Közepére leteszünk egy labdát. Választunk egy játékvezetőt, ő kívül áll, a többiek belül. A játékvezető elkiáltja magát: Legyen az a híres, nevezetes... és bekiált egy állatnevet. A nevezett játékos a kör közepén lévő labdához fut, a többiek kifelé. Ő nem mehet ki a kijelölt területről, igyekeznie kell valakit eltalálni a szétszaladó társai közül, mielőtt túl meszire mennének. Ha teremben játsszuk akkor könnyebb a célzás mert nem tudnak túl messzire elszaladni a gyerekek. Ha sikerül eltalálnia valakit akkor ő lehet az új játékvezető, ha nem akkor marad a régi.
Nagycsoportosok kedvenc játéka volt nálunk.


Hasonló ( lehet egyszerűbb is) mozgásos játékokat keresek ovisok számára, olyanokat mint amiket Ödike is írt a 7. oldalon. Aki tud még klassz játékot légyszi ossza meg. Köszi!
 

Icus40

Állandó Tag
Állandó Tag
mozgásos játék ovisoknak

Vedd fel…<O:p</O:p
Tárgyakat szórunk szét a teremben, a gyerekek lassan sétálnak vagy futkoshatnak köztük. Egyszer az óvónő elkiáltja magát: Vedd fel a macit! Aki legelőször megtalálja és felveszi az a győztes. Mindig más tárgyat mondjunk, előre nem lehet tudni merre lesz a céltárgy. Aki győz, az lehet az új játékvezető.<O:p</O:p
<O:p</O:p

Fogjuk meg… <O:p</O:p
Ugyanez fogójátékként. Séta közben az óvónő sejtelmesen, ritmikusan mondogatja: fogjuk meg, fogjuk meg, fogjuk meg…. Majd váratlanul kiáltja a gyerek nevét, vagy nehezebb ha a jelét . Őt kell megfogni. <O:p</O:p
Változat: Kijelölhetünk egy házat a teremben, ha hamarabb odaér mint hogy valaki megérintette volna, akkor ő győz, ő lesz az új kiáltó. Ha sikerül megfogni, aki elkapta az lesz az új kiáltó<O:p</O:p
 

Icus40

Állandó Tag
Állandó Tag
Szóritmus - figyelemfejlesztő

Szóritmus<O:p</O:p
Választunk 4 szót. Lehet 1,2,3,4, szám, vagy 4 gyümölcs, állat stb. Ismételgetjük skandálva a szavakat, de úgy hogy első elmondáskor az első szót „nyomjuk” meg a bezédben és tapsolunk hozzá, másodszorra a második szót, harmadszorra a harmadikat, negyedszerre a negyediket, ötödszörre megint az elsőt és így tovább. <O:p</O:p
Példa: <O:p</O:p
alma , körte, szilva, banán<O:p</O:p
alma , körte, szilva, banán<O:p</O:p
alma , körte, szilva, banán<O:p</O:p
alma , körte, szilva, banán<O:p</O:p
alma , körte, szilva, banán… <O:p</O:p
A negyedik és ötödik ismétléskor a két kiemelt szó egymás után következik. Nagyon jó figyelemfejlesztő.<O:p</O:p
<!-- / message --><!-- sig -->
 
Kedves Gabi!
Közben körülnéztem, és találtam két könyvet, amit esetleg tudnál használni.
Az egyik Nagyné Falucskai Anna: Játékgyűjtemény a testtudat, téri tájékozódás fejlesztéséhez, melyet megtalálsz itt:
http://canadahun.com/forum/showpost.php?p=1637291&postcount=1239
A másik pedig a Játékszertár Tantermi és szabadtéri játékok, amit Tucsy felrakott már egyszer, de sajnos a datás link már nem él (azért nem is vagyok oda a rapidos és datás feltöltésekért, mert egy idő után már nem lehet letölteni őket). Mivel nekem is megvan a könyv, beszkenneltem, és most felteszem ide.

Diószeginé Nanszák Tímea és Zsákay Edit:

Játékszertár Tantermi és szabadtéri játékok

Nagyon örülök, hogy rátoktaláltam,épp játékokat keresek a nyári táborunkba, remélem, mielőbb letölthetem ezeket a műveket...
 

Iza69

Állandó Tag
Állandó Tag
Csoportomban a gyerekek nagyon kedvelik a kupakokkal való játékot.
Otthon gyűjtötték, ők találnak ki játékszabályokat. Szinek szerint válogatják, hol a konyhában főzőcskéznek vele, hol halacskák a tóban, amit szín szerint fognak ki.

Koszi az otletet,nekunk is nagyon tetszik ez a jatek!!!!!
 

pöndörke

Állandó Tag
Állandó Tag
Tavaszi mondóka és játék.
1. Gólyajárás + Mondóka ( taps, egyenletes járás)
Éhes volt az öreg gólya,
békát fogni ment a tóra.
Ám a béka sem volt rest,
Vízbe ugrott egyenest.
2. Gólyás Körjáték a kint-bent fogalmának gyakorlására. A gyerekek választanak maguk közül egy gólyát és egy békát. Kört alkotnak, megfogják egymás kezét. Ez a tó, bent a tó közepén guggol a béka. A körön kívül magasra emelt térddel sétál a gólya. Közösen mondják a mondókát:
Palotay Gyöngyvér: Mondóka
Hosszú lábú gólya,
Álldogál a tóba!
Csőre ki se látszik,
Békát vacsorázik.
Hosszú lábú gólya bácsi, mit akar kend vacsorálni?
Békahúst, brekeke, ejnye bizony, jólesne!
Tessék hát belőle! – Mind elugrik előle.

Erre fölemelik a kezüket, szabad utat adva ezzel a gólyának, hogy megfoghassa a békát, aki persze menekül.


üdv
 

pöndörke

Állandó Tag
Állandó Tag
Kertészjáték
Játszhatja: 3 éves kortól 12—25 gyermek
Minden 6—8 gyerekre válasszunk egy kertészt, akik a játék elején kimennek a szobából. Ezalatt a gyermekek keresnek maguknak egy virágnevet, és azt jó1 megjegyzik. Bejönnek a kertészek, megállnak egymás mellett, és sorba megneveznek egy-egy) virágot. Aki olyan virágot kért, amilyen nevű éppen van, azt félreülteti a „kertjébe”. Győz az a kertész, akinek a játék végén több virága gyűlt össze.


Gyere, tavasz,
Várva várlak,
Hozz zöld ruhát
Fűnek, fának!
Fújj, szél, meleg szél,
Jön a tavasz, fut a szél!
 
Oldal tetejére