Kedvenc filmem

Garfi

Állandó Tag
Állandó Tag
A svihák linkóciakat pozitív értelemben írtam... nekem attól szimpatikus.
Én azt utálom, amikor gyomorbajos szigorú művészek számonkérőszéket jáccanak.
 
L

lilli

Vendég
Originally posted by Garfi@Apr 23 2004, 03:20 PM
számonkérőszéket jáccanak
konkretan ?
(mire gondolsz)

Tarr pl. beszelt a MoMA-ban, erdekes ember.
Annyira el van varazsolva, annyira magaban el, hogy nem vagyok biztos jogunk lenne a szemelyi tulajdonsagait kritizalni...
Eloszor is akarhogyan nezzuk, add a vilagoroksegbe.
Neve jot tessz a Magyar Filmiparnak, Magyar Filmiskolaknak, ha elvesz az allam penztarcajabol ahogy irod, de szerintem hosszutavon sokat is visszaterel majd a hirneve. Mert erre nemcsak ugy ismerik, hogy Tarr, hanem hogy a magyar Tarr.
Semmi sem fekete-feher (meg a filmjei sem :p ), szurke arnyalatok.
 

Garfi

Állandó Tag
Állandó Tag
Annyira el van varazsolva, annyira magaban el, hogy nem vagyok biztos jogunk lenne a szemelyi tulajdonsagait kritizalni...

Mert nem látomásos szélhámos idiótáknak kéne hazánk hírnevét öregbítenie, hnem linkóci, vérbő svihákoknak. Ripacsoknak! Mert ez a szakma erről szól!
Számonkérőszék = aki nem bólogat a szélhámiámra az egy tudatlan, primitív bunkó. Le se vetítem másnak, csak a beavatottaknak, majd ők bólogatnak.
 

dialuna

Állandó Tag
Állandó Tag
Ha van kedved beleélni magad Tarr B. világába akkor egy jó, elgondolkodtató stb... élményben lehet részed - ha van kedved ! - ha nincs mert már 1x belenéztél nem jött be stb... akkor nem kell nézni. Egyébként meg tök jó hogy csinál filmeket, mert jók, és gondolom hogy talán akik bírják ugyanígy gondolják.
 

Sz.Szonja

Állandó Tag
Állandó Tag
Life, or something like it - rettentően tetszett és elgondolkodtatott.

25th hour - a film nagyrésze uncsi volt, de az utolsó 10 perc, amíg a papa beszél, na, az betett...záporeső... :wacko:
 

Lets

Állandó Tag
Állandó Tag
"A Balhé"... nálam toplistás lett azonnal.
"13 nap" - A 62-es kubai rakétaválságról...kicsit sok szentimentalizmus, meg "mi vagyunk a jó fiúk", de amúgy meglepően sokáig lekötött...
 

Garfi

Állandó Tag
Állandó Tag
Originally posted by dialuna@Apr 23 2004, 11:27 PM
Ha van kedved beleélni magad Tarr B. világába akkor egy jó, elgondolkodtató stb... élményben lehet részed - ha van kedved ! - ha nincs mert már 1x belenéztél nem jött be stb... akkor nem kell nézni. Egyébként meg tök jó hogy csinál filmeket, mert jók, és gondolom hogy talán akik bírják ugyanígy gondolják.
Dialuna! Nincs azzal semmi baj, ha valakinek tetszik, én nem arról írtam. Attól, hogy szerintem szélhámia még lehet akármilyen jó.

Neve jot tessz a Magyar Filmiparnak, Magyar Filmiskolaknak, ha elvesz az allam penztarcajabol ahogy irod, de szerintem hosszutavon sokat is visszaterel majd a hirneve. Mert erre nemcsak ugy ismerik, hogy Tarr, hanem hogy a magyar Tarr.

Amit megnéz 19 néző három különvetítésen, az hogyan tenné ezt?
 

jullan

Állandó Tag
Állandó Tag
Willow...nem egy mai film,de sokkal jobbnak találom mint a Gyürük urát...más kaliberü a film...felnötteknek valo mese...meg nekem :D
 
L

lilli

Vendég
Originally posted by Garfi@Apr 24 2004, 02:14 AM
Amit megnéz 19 néző három különvetítésen, az hogyan tenné ezt?
Kedves Garfi,


Mikor a MoMa (Museum of Modern Art)-ban volt Tarr het, telt haz volt...Satantangot is vegig ulte telthaz.
Szinten Londonban a BFI-ban, ennyit tudok, mert lattam...
(Mindketto tobbszazferhelyes.)
Tarr-ral tele van a szaksajto buzzzzzzz is.

Isten ments a ripacsoktol! van eleg belole mar.
Meg akinek mas az izlese akkor mar: idiota, szelhamos, linkoci stb.. melleknevek


dialuna
Egyébként meg tök jó hogy csinál filmeket, mert jók

szerintem is tok jo dialuna
 
L

lilli

Vendég
Csutortokon megy a cseh filmrendezonotol Alice Nellis-tol: Néhány titok / Some Secrets c. film. (cseh cime: Vylet)
Latta valaki?
 

Garfi

Állandó Tag
Állandó Tag
Originally posted by lilli+Apr 24 2004, 02:23 PM--></div><table border='0' align='center' width='95%' cellpadding='3' cellspacing='1'><tr><td>QUOTE (lilli @ Apr 24 2004, 02:23 PM)</td></tr><tr><td id='QUOTE'> <!--QuoteBegin-Garfi@Apr 24 2004, 02:14 AM
Amit megnéz 19 néző három különvetítésen, az hogyan tenné ezt?
Kedves Garfi,


Mikor a MoMa (Museum of Modern Art)-ban volt Tarr het, telt haz volt...Satantangot is vegig ulte telthaz.
Szinten Londonban a BFI-ban, ennyit tudok, mert lattam...
(Mindketto tobbszazferhelyes.)
Tarr-ral tele van a szaksajto buzzzzzzz is.

Isten ments a ripacsoktol! van eleg belole mar.
Meg akinek mas az izlese akkor mar: idiota, szelhamos, linkoci stb.. melleknevek


dialuna
Egyébként meg tök jó hogy csinál filmeket, mert jók

szerintem is tok jo dialuna [/b][/quote]
Jó, legyen.. akár 1000 néző. És ? És nem sajnálom senkitől, akinek tetszik. Ripacsokról már írtam. Tényleg... láttad Sándor Pál azonos című filmjét? Nekem az pl. mozi. Erről szól. Én azt nem birom, amikor Tarr a napkeltében azt nyilatkozza, hogy ne legyen a filmnek története, legyen depressziós, ne legyen mozi stb. Én ezt értem szélhámiának. És ezt is:

Tarr Béla mégis megrendezi a Londoni férfi című filmjét, de nem biztos, derült ki a TT Filmműhely pénteki sajtótájékoztatóján. Mint ismeretes, a nemzetközi elismertségnek örvendő filmes a múlt év végén közleményben jelentette be, hogy a késések miatt eláll a másfélmilliárd forint költségvetésű produkció befejezésétől. Később a producer lapunknak örömmel számolt be arról, hogy a nehézségek elhárultak, de ezt a nyilatkozatot a rendező később cáfolta.


Még egy a szövegkörnyezetéből kiragadott idézet:

És végül van az, amit a francia cinéma d´art et essai-nek nevez. Ez lényegében olyan művészfilmet jelent, amelynek témáján túl mondanivalója van magáról a film kifejezőeszközeiről, a filmnyelvről is, ennek megújítására törekszik, a filmi kifejezés határait feszegeti. Ezeknek a filmeknek a fesztiválja Rotterdam, Cannes-ban a Quinzaine, Berlinben a Forum, és nem a versenyprogram. Elsősorban tehát azt kell figyelembe vennünk, hogy Tarr Béla ebbe az utóbbi kategóriába tartozik Godard-ral, Greenawayjel, Ackermannal, Straubbal, Kiarostamival és még néhányukkal együtt. Arányukat tekintve ugyanolyan kevesen vannak, mint azok a kritikusok és nézők, akik értékelni tudják őket. Nevezhetnénk őket avant-garde-nak, ha ez a szó nem lenne lefoglalva egy másfajta filmtípusra. Nélkülük nincs filmművészet, csak filmgyártás. Filmjeik nem aratnak hangos sikert, kevés ember látja őket (melyik az utolsó Godard-film, amelyet magyar néző megnézhetett?), filmjeiket nem is mindig könnyű végignézni, mert ízlésünk alapelemeit feszegetik.

Amúgy a kritika nagyon lelkendezik Tarr művészete iránt.

http://www.mancs.hu/legfrissebb.tdp-azon=0115kultura3.htm

De hozzám ez közelebb áll, mint vélemény:

A kísérleti megoldások immár a fejlődés vonalából kieső megoldások, melyeket feltalálóik mintegy le-stipistopiznak, mint a képzőművészek a névjegyüket, használják, használják, majd magukkal viszik a sírba. Fejlődés persze továbbra is van, sőt, kísérletezés is, csak nem a művészfilmekben, hanem a videókban és reklámokban, mégpedig ipari keretek között, vagyis a művész azért kísérletezik, mert megfizetik érte, de a saját szakállára egy hirtelen mozdulatot sem tenne, de ezt most hagyjuk, mert ez egyáltalán nem vonatkozik Tarr Bélára, ő ilyen szempontból abszolút jófej, magányos és merész, és árral szemben úszik, ráadásul saját maga teremti meg a filmjeihez a pénzt, vagyis producer is.

( Apénz dolog... hm... )

http://www.cspv.hu/01/25/old28/?print=2

UI: már írtam, hogy a linkócit pozitív értelemben említettem. Ugyanis.. van a film készítésnek egy mérnöki része, de ha hiányzik belőle az ÉLET, a vérbőség amibe beletartoznak a kedves gyarlóságaink is, akkor megette a fene. Akkor lesz gyomorbajos sznobéria. Hogy ellentétpárokat mondjak: Tarkovszkij/Mihalkov, Godard/Fellini stb.
 
L

lilli

Vendég
mi a cime Sándor Pál altal keszitett filmnek?, en lattam tole a Szomoru vasarnap c. filmet ...
Garfi,
gondolj egy pillanatra a dobozon kivul legyszi, en a Magyarorszag hatarain kivulrol irtam az en tapasztalatom amit eszleltem, nagyon reg nem elek ott es nem is jartam ott, fogalmam sincs mit gondolnak ott Tarr-rol.
Neharagudj nekem semmit nem jelent mikor valaki lehuzza a cinéma d´art et essai-t. (Mikor valaki valakit/valamit nagyon kritizal az leginkabb sajat magarol szol, mint a kritizaltrol.)
Fogalmam sincs mennyi Godard film megy ott helyileg.
. Arányukat tekintve ugyanolyan kevesen vannak, mint azok a kritikusok és nézők, akik értékelni tudják őket.
Es?, what's the point???
En kedvelem, hogy van kinalat...ez is es az is
A tomeg megy amire hajtjak a reklamokkal, van aki megy arra amit kedvel maga, ha meg mas izlesenek nem felel meg, es ez igy van jol :)


Nincs mit tovabb ragozni kedves Garfi, kinek a pap, kinek a papne..
 
L

lilli

Vendég
Garfi ezt most vettem eszre:
UI: már írtam, hogy a linkócit pozitív értelemben említettem. Ugyanis.. van a film készítésnek egy mérnöki része, de ha hiányzik belőle az ÉLET, a vérbőség amibe beletartoznak a kedves gyarlóságaink is, akkor megette a fene. Akkor lesz gyomorbajos sznobéria. Hogy ellentétpárokat mondjak: Tarkovszkij/Mihalkov, Godard/Fellini stb.

van a film készítésnek egy mérnöki része
- voltam mar par filmkeszitesen,
reszese voltam...
akkor megette a fene
- esetleg a Te perspektivadbol
sznobéria
- en meg attol leszek gyomorbajos, ha allandoan rahuzzak a vizeslepedot arra ami esetleg elter a szokasostol, nem jo az??, hogy van ez is meg olyan is?, nem attol szinesebb az eletunk..
Miert kell matricazni a mast allandoan?, leszolni ?, habkonnyen elejtett szavak, nem mas...'sznoberia'..


(Fogalmam sincs mit ertesz ellentetparokon.)
 

Garfi

Állandó Tag
Állandó Tag
Sándor Pál filmjének a címe: Ripacsok
Akkor most lassan írom... nem az a bajom, hogy van. Hogy van választék. OK, jóindulatú vagyok és elismerem, hogy sokan vannak akiknek sokat adnak a filmjei és vannak, akik sznobériából lelkesednek érte. Hozzáteszem még azt is, hogy a szakmai belterjekben benne van a világ legjobb 10 rendezője között ( ez azé' sok... biztosan jó lobbista ) Sőt azt is hozzáteszem, hogy a hazai szakmai belterjben szintén csakis a hozsanna a megközelítés, mert ha nem... lásd az említett cikket. Nekem az a bajom, hogy nem nézik ! Néző nélkül pedig nem mozi a mozi. Az a kötelezően elvárt szigorú egyetértés... mert ha nem, akkor bunkó vagy és kommersz. Ugyanez volt anno pepitában Jancsóval.

Még egy idézet:

"Vagy miért mondta Tarr Béla a készülőben lévő filmjéről, hogy ő bizony igen-igen röstelli magát, hogy a köz pénzéből (EU-pénz pedig) ennyit fordítanak egyetlen filmre?"

Tarr Bélát leginkább az zavarja, hogy miközben emberek szó szerint szétrohadnak körülöttünk, valaki a művészi ambíciójának a kielégítésére többet kap, mint a hajléktalanokkal foglalkozó civil szektor Magyarországon. Magyarán mi a manóért kell egy konténernyi pénzből filmet készíteni, ha lehet egy zsáknyiból is. Egyszerűen szociálisan érzékeny és nem gondolja úgy, hogy ez neki jár. Mert nem is. És ez teljesen független attól ki milyen jó rendező.

És végül. Azt hiszem egyáltalán nem értetted meg, hogy mit akartam írni. A lényeg az UI. után van.
 

Garfi

Állandó Tag
Állandó Tag
van a film készítésnek egy mérnöki része, voltam mar par filmkeszitesen,

Nini... én is :p

Sznobéria: az én szótáramban az, amikor kötelező valami trendy dolgot hozsannázni, különben nem ütöd meg a MI szintünket.

A megette a fene... azt a filmet, amiben nincs élet legfeljebb "deathwish"-nek nevezném. És nem csak én. Egyébként a rendezői párosítások erről szólnak. Mihalkov és Fellíni az élet, Tarkovszkij és Godard az öncélú sznob mahináció. NEKEM! OK.. lehet, hogy csak azért, mert személyes tapasztalat. Mihalkov is Tarkovszkij is adott néhány órát az egyetemen. Mihalkov óráin szétröhögtük magunkat, szerettük a filmet, a moziról beszélgettünk. Az életről. Amikor Tarkovszkij bejött kizavart két embert a teremből. Annyit tett hozzá, hogy aki ebben a mai világban nevetni tud az nem való művésznek. Akkor vált szállóigévé a suliban:
" A művészet áldozatokat kíván... de ha lehet az áldozat ne a művészet legyen "
 
L

lilli

Vendég
Garfi, a nem ertest az is okozza, hogy mashol elek, mas nyelvet beszelek esetleg.
(nincs korulottem senki magyar anyanyelv, vagy egyaltalan magyar nyelvtudassal)
DE!!! en senkire nem akarom az en szemszogom eroszakolni.
Tarr nem a kedvencem, de tok jo hogy van.
Egyebkent ertem nagyjabol amit irsz es meg is ertem, csak nem ertek annyiban egyet, hogyha mas az ember vagy a termek, attol meg ... amit leirtam es nincs kedvem ujra belemenni.

Igen! tudtam a szakmaibelkorok mit gondolnak :) azert irtam az elejen amit irtam :), ha elolvasod...

Szep hetveget!

(sajnos nem lattam a 'Ripacsok' c. filmet meg)
 
L

lilli

Vendég
Originally posted by Garfi@Apr 24 2004, 08:51 AM
Amikor Tarkovszkij bejött kizavart két embert a teremből. Annyit tett hozzá, hogy aki ebben a mai világban nevetni tud az nem való művésznek. Akkor vált szállóigévé a suliban:
" A művészet áldozatokat kíván... de ha lehet az áldozat ne a művészet legyen "
Nem tudom, mit irjak :)


Tarkovsky konyveit olvastad?
 
Oldal tetejére