Mi az Arvisura?

Státusza
További válaszok itt nem küldhetőek.

Piroska49

Állandó Tag
Állandó Tag
Rákosi Sándor

Gilgames
Agyagtáblák üzenete
Ékírásos akkád versek

A legjobb magyar nyelvű fordítás
 

Piroska49

Állandó Tag
Állandó Tag
<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/oed8xNPx_Qg&hl=en&fs=1&"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/oed8xNPx_Qg&hl=en&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>
 

Piroska49

Állandó Tag
Állandó Tag
A kérdéses 10 hágó



Az uzsoki és a vereckei hágón át a legegyenesebb az útvonal. A további lehetőségeket a borgói, tölgyesi és gyimesi szorosban jelölték meg. A sámánrajcsur befolyása alatt álló Öregek Tanácsa azonban még a kőrösi (Kőrösmezei), ojtozi, tömösi, meg a vöröstoronyi és a kazáni szorost is számításba vette bevonulási helyként
 

Piroska49

Állandó Tag
Állandó Tag
Az Első (Bensdormi) Magyar Őstörténeti Találkozón<o></o>
Elhangzott előadás (1968)
<o></o>
PAÁL ZOLTÁN<o></o>
(Ózd)<o></o>
ARViSURA<o></o>
(ismerteti Csihák György)<o></o>
Néhány hónappal ezelőtt egy érdekes hír járta be a világot: Charles, angol trónörökös, aki maga is kiképzett pilóta,<o></o>
Külön repülőgépével hazafelé utaztában egy ufót észlelt. A repülőgép vezetője is. Azonnal értesítettek két ellenőrző állomást,<o></o> ahonnan a szolgálattevő vadászok sietve a megadott célra repültek, és maguk is igazolták a látottak valódiságát.<o></o>
Az efféle hírek ma már alig keltenek feltűnést. Könyvek sora foglalkozik az ufókkal, nyilvánosságra hozott és titkos<o></o> adatok forognak közszájon. Az ufók újabban hozzátartoznak mindennapi életünkhöz. Rejtélyük megfejtésére többféle elmélet<o></o> kering. Néhány évvel ezelőtt pl. az ismert német folyóiratnak, a Spiegelnek a hasábjain az ördögnek Mexikóban<o></o>
élő földi képviselője nyilatkozatát olvashattuk róluk. Az ufók itt járnak, állandóan figyelnek bennünket, néha embereket<o></o> visznek el magukkal, akár egész buszra valót. Nekem az a gyanúm, hogy kapcsolatot keresnek hozzánk, emberekhez,<o></o> de ez valahogyan nem sikerül nekik. Vajon hogy lehet ez?<o></o>
Az Arvisurában arról olvashatunk, hogy Káltes asszony szekerén az égiek küldöttei jöttek a Birodalmi Nagy Szálakra.<o></o>
A küldöttek. Káltes asszony földjéről érkeztek, ahol a civilizáció tízezer évvel előttünk jár. Megesett, hogy Káltes asszony szekere elromlott, s a küldöttek itt rekedtek. Előfordult az is, hogy valamelyik küldött ittmaradt, tudatosan. Az égiek ellátták<o></o> a Nagy Szála résztvevőit tanácsokkal, de sok mindent hoztak is magukkal. Tételesen fel van sorolva a puli, a kuvasz,<o></o>
• a komondor, a delfin, bizonyos magvak stb. Az égiek hoztak magukkal spermát, amivel megtermékenyítették az<o></o> önként jelentkező papnők közül azokat, akiket gondos kiválasztás után erre alkalmasnak találtak. A megtermékenyítés<o></o> időpontját asztrológiailag igen gondosan meghatározták, mert így születtek a földön az égiek, a kiválasztottak, a beavatottak.<o></o>
Ezeknek ohm-jelű koponyájuk lett, amit az utódok néhány generáción át örököltek. Néha valószínűleg hiba csúszott<o></o> a számításba, s torzszülöttek jöttek a világra.<o></o>
A Birodalmi Nagy Szálában a 24 hun törzsszövetség vezetői gyűltek tanácskozásra a földkerekség minden tájáról -<o></o>nem tudni, milyen időközönként, mely alkalomból és hol.<o></o>
Az egyik Arvisurában szó esik egy ilyen Száláról, amely valahol Egyiptomban lehetett, és Nimrud is részt vett rajta,<o></o> de nem ő lehetett ott a földiek közül a legelőkelőbb személyiség. Az erre a Szálára igyekvő amerikai küldöttek útközben<o></o> fogságba estek, gályára kerültek evezős rabnak, de Gadafi hajósai kiszabadították őket, s mikor megérkeztek a Szálára,
nem kellett őket tájékoztatni, mert az eseményeket végig figyelemmel követték. Nyilván beavatottak voltak, akik egymással<o></o> térben és időben a legnagyobb távolságban is kapcsolatot tudnak teremteni. Ők közvetítettek a földiek és Káltes<o></o> asszony földje között is. Egy Arvisurában arról olvashatunk, hogy egy beavatott Lipcsében a bombatámadás pusztítása<o></o> elől úgy menekült meg, hogy megkérdezett egy évszázaddal azelőtt Lipcsében élt beavatottat, aki őt egy remek búvóhelyre<o></o> kalauzolta.<o></o>
Az égiek figyelmeztették Nimrudékat, hogy Káltes asszony földje újabban igen gyorsan távolodik a Földtől, aminek az<o></o> lesz a következménye, hogy hosszú ideig nem tudnak majd hozzánk ellátogatni. Egyúttal aggodalmuknak adtak kifejezést<o></o> amiatt, hogy a Föld a gyilkos halak hónapjában és különösen annak vége felé nagy veszedelembe fog kerülni. Az<o></o>
emberiséget háborúk és betegségek fogják pusztítani, a Földön a természeti katasztrófák sora lesz. Ezt követi majd<o> </o>ismét egy boldog korszak, a vízöntő jegyében. Akkorra majd Káltes asszony szekere ismét gyakrabban ellátogat a Földre.<o></o>
Asztrológusainktól tudjuk, földünk jelenleg a halak jegyének utolsó idejében s a vízöntő korszak elején van. Az ilyen<o> </o>földtörténeti korszakok átmeneti ideje egy-két évszázadot is kitesz. Filozófusaink jelzik, hogy a racionalizmus századai<o> </o>után ismét a morál korszak közelít.<o></o>
Az Arvisurák rovósámánjai szerint az Arvisura szó igazmondást jelent. Az Arvisurákat arany lapokra letisztázták, és<o> </o>egy-egy sámánközpont alvilágában helyezték el. Arvisura-rajongók megszervezték Magyarországon az ásatások ellenőrzését:<link rel="File-List" href="file:///C:%5CDOCUME%7E1%5CApu%5CLOCALS%7E1%5CTemp%5Cmsohtml1%5C01%5Cclip_filelist.xml"><!--[if gte mso 9]><xml> <w:WordDocument> <w:View>Normal</w:View> <w:Zoom>0</w:Zoom> <w:HyphenationZone>21</w:HyphenationZone> <w:punctuationKerning/> <w:ValidateAgainstSchemas/> <w:SaveIfXMLInvalid>false</w:SaveIfXMLInvalid> <w:IgnoreMixedContent>false</w:IgnoreMixedContent> <w:AlwaysShowPlaceholderText>false</w:AlwaysShowPlaceholderText> <w:Compatibility> <w:BreakWrappedTables/> <w:SnapToGridInCell/> <w:WrapTextWithPunct/> <w:UseAsianBreakRules/> <w:DontGrowAutofit/> </w:Compatibility> <w:BrowserLevel>MicrosoftInternetExplorer4</w:BrowserLevel> </w:WordDocument> </xml><![endif]--><!--[if gte mso 9]><xml> <w:LatentStyles DefLockedState="false" LatentStyleCount="156"> </w:LatentStyles> </xml><![endif]--><style> <!-- /* Style Definitions */ p.MsoNormal, li.MsoNormal, div.MsoNormal {mso-style-parent:""; margin:0cm; margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:12.0pt; font-family:"Times New Roman"; mso-fareast-font-family:"Times New Roman";} @page Section1 {size:612.0pt 792.0pt; margin:70.85pt 70.85pt 70.85pt 70.85pt; mso-header-margin:35.4pt; mso-footer-margin:35.4pt; mso-paper-source:0;} div.Section1 {page:Section1;} --> </style><!--[if gte mso 10]> <style> /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Normál táblázat"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin:0cm; mso-para-margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:10.0pt; font-family:"Times New Roman"; mso-ansi-language:#0400; mso-fareast-language:#0400; mso-bidi-language:#0400;} </style> <![endif]-->

http://mek.oszk.hu/06300/06366/06366.pdf

<o>:p></o>:p>
 

Piroska49

Állandó Tag
Állandó Tag
Miként is van az ARVISURA más nyelven.

Kio estas la ARVISURA?
La Arvisura (verdiro) estas grava ĉirkaŭtema literatura verkaĵo, havante tiu grandan volumon interrilatan, kiu pridiskutas grandan distancon en spaco kaj tempo pri la praero de la madjaroj (hungaroj) tra ilia plurmiljara ferakontaro.
Esence: ĝi estas regule skribita kaj gardita tradicio fare de la taltoj (ŝamanoj) el la Alianco de la 24 Hun-triboj. Ties artospecon estas tre malfacila identigi, plie ĝi apartenas al la ferakontoj. La monumentala, sed tamen unueca historia sistemo, konigas la leganton ekde la antaŭhistoria, por ni jam mitologia, epoko ĝis preskaŭ hodiaŭ.
La historio de Arvisura komencas en la subakviĝinta kontinento ATAIS, kie estis la prapatrujo, kiu similas al ATLANTIS priskribita tiu fare de Platono, sed tamen malsama. La ferakonto de la Hunoj de tie devenis kaj iris tra Mezopotamio al Ordos, kie je a.Kr. 4040 ili fondis la Aliancon de la 24 Hun-triboj. La "Ferakontaro de Palocoj" priskribis la vivon de la gentoj aliĝintaj al tiu Alianco tra generacioj de a.Kr 4040 ĝis la reĝo Matiaso, respektive ĝi finiĝis kun Maria Terezia. Ĉi tiu grandvoluma majstraĵo pritemas miljarojn, listige tiujn eventojn en logika serio, kiuj kreis la hodiaŭn konatan mondon, kvankam el alia startpunkto, ol tio estus ellernebla en lernejo. Alidire la Arvisura estas heredaĵo stranga de esoterulo. El la Arvisura klariĝas por ni tia prahistorio, kiu miljarajn kronikojn prezentas el tiu epoko, el kiu oni ne havas skribitajn memoraĵojn, aŭ se jes, tiuj montriĝas el tute alia surbazo.
Estas evidente, ke ankaŭ ĉi tiu stranga verkaĵo de Hungaroj, komenciĝas kun mitologiaj eventoj, certe ne de tiam de tiu Granda Bumo, kiu estas konstentita fare de multoluj, sed ĉiukaze de tiu inteligenteco, kiu hodiaŭ direktas nian mondon. Poste oni povas ekkoni la prahistorion de la homaro, kiu komenciĝis en la subakviĝinta kontinento – pri tiu vi jam certe aŭdis. La historio de tie sekvas la vojon de la rifuĝintoj, tiujn homojn, kiuj atingante la bordojn diversloke dise en la tero, okupis la nunajn kontinentojn. Evidentas, ke la tuta monumentala historio, preferas pridiskuti la hungarojn, respektive iliajn antaŭulojn, la parencopopolojn kaj gentojn de la hungaroj, tiel unuavice la Aliancon de la Hun-gentoj, sed okupiĝas ankaŭ kun ĉiuj tiuj popoloj, kun kiuj ni havis ajnan kontakton dum jarmiloj.
La Alianco de la 24 Hun-triboj fondiĝis en ORDOS kaj ties ĉirkaŭaĵo. Tie elformiĝis la komuna lingvo de la Imperio, en kiu la ĉefŝamanoj (taltoj), runskribantoj, orvirinoj kaj la servantaj ŝamanoj runskribis la serion de „ARVISURA”, alinome la verdirojn. Kun la helpoj de tiuj runskribantoj la ĉefŝamano kompilis sian Arviŝuron. Tiuj Arviŝuroj, kiuj estis verkitaj en la uz-lingvo, estas kompreneblaj ankaŭ en nia hodiaŭa lingvo madjara (hungara). La praloĝantoj de Ordos estis la uz-oj kaj la junaj ŝamanoj transprenis ilian lingvon dum miljaroj. Okazigis iometan malfacilaĵon, ke la raportojn pri la po dudek jaroj devigataj aventuradoj, oni sendis en tarkanj-lingvo (metiista lingvo) al la esoterula centro de Ordos kaj ĝiaj deĉifrado estis ebla nur kun la kono de 216 specaj tarkanj-runskriboj. Certigis grandan helpon, ke en ĉiuj aventuradoj partoprenis ankaŭ uz-aj tarkanj-oj (uz-majstroj), kiuj runskribis en uz-lingvo hodiaŭ komprenebla. La runskriboj de uz-oj egalis kun la ĉefŝamana runskribosistemo de la Imperio. Oni ne akceptis la modifojon eĉ de la ĉefŝamano Ĉadaj, kvankam Kubilaj kaj lia madjara patrino uzis tiujn en siaj korespondadoj. Tial la 6018 jara runskribosistemo ĉefŝamana de Ordos eĉ hodiaŭ estas valida ankaŭ por la uz-tarkanjaj runskriboj. Ĉi tiu fakto parte donas rajton por la esoteruloj uz-aj plej norde loĝantaj, kiujn oni false konas kiel „palocoj” kaj ties lingvon transprenintaj madjaraj, ke malkaŝe disvastigu la ferakontojn de la huna kaj nia hungara popoloj.
Paál Zoltán Ózd, decembro en 1969.
Kial estis verkita la Arvisura?
Laŭ la ŝamankredo de niaj antaŭuloj po du miljaroj, respektive je la ŝanĝo de la mondomonatoj, la parencopopoloj devas transdoni la centron de la spirita kaj religia vivoj, krome la taskon prizorgi la plutenon de la religia mondo kaj gardi la saĝoheredaĵon kaj la konotrezoron kolektitajn dum la estinto. Dum la paso de la mondomonatoj sekvis la ŝanĝo el la mondo Fiŝoj al la Amforo, kiam la popolo manŝi, kiu devis fari la taskon dum du miljaroj, estis devigata transdoni tion al la uz-oj.

http://espleono.uw.hu/arvisura.html
 

Piroska49

Állandó Tag
Állandó Tag
kv.gif
e.gif
t.gif
he.gif
j.gif
r.gif
e.gif
m.gif
s.gif
i.gif

g.gif
e.gif
m.gif

z.gif
a.gif

a.gif
r.gif
u.gif
s.gif
i.gif
v.gif
r.gif
a.gif

i.gif
t.gif
n.gif
i.gif
r.gif
e.gif
sz.gif

z.gif
a.gif
g.gif
i.gif

t.gif
e.gif
kk.gif
n.gif
du.gif
m.gif
l.gif
e.gif
n.gif
he.gif
t.gif
r.gif
do.gif
t.gif
 

Piroska49

Állandó Tag
Állandó Tag
Igazán nagy kár, hogy Csihák előadásából egy rész ki lett ragadva ami, nem is olyan biztos, hogy nagyon fontos. E finn ember erre a feladatra lett "kitalálva", de hisz tudjuk abban az időben sok minden másképpen volt.

Jó lett volna ezt is idézni:

Aki az Arvisurákat olvassa, minden bizonnyal megragadja archaikus hangulata, stílusbeli gazdagsága, nyelvi szépsége.<o></o> Feltűnik, hogy e titkos regék mennyi életörömet sugároznak. Sehol nyomát sem lelni a gyűlöletnek, bosszúvágynak, sem mindannak, ami évezredek óta a politikát irányítja. A népek összefogását idézi a távoli Szibériától Vizcaya sámán<o></o> földjéig, a suomák országától az indijókig. Maguk a történetek is lebilincselőek, megkapóak, többnyire hallatlanul tömörek,<o></o> mint a magyariak nyelve. Nincs az a fantázia, ami ezeket a történeteket kitalálja. Kiegészíti több sámántérkép, továbbá<o></o> a fősámánok, aranyasszonyok névsora, egyes családok és népek családfája. Hallatlanul érdekes betekintést nyerünk<o></o> a felsorolt népek mindennapi életébe, amit hiába is keresünk bármely történelemkönyvben. Tudjuk például, hogy a mai<o></o> napig sem tisztázott pl. Árpád népének hatalmi rendje. Mi az, hogy kende, gyula, horka stb.? Mi volt a nők szerepe? Mi<o></o> lehet az oka annak, hogy sohasem vettük át, a sémita vallásokkal sem, a nők lenézését?<o></o>

Az Arvisurák alapján még egy dolgot megértettem a magyar történelemből, ami azelőtt​
soha nem volt világos. Miért fenyegette szünet nékül a legszígorúbban a pápa IV. Bélát,​
aki apostol volt, mint maga a pápa? Miért óvta őt vadul attól, hogy az ördög küldöttével,​
a nagy kánnal Béla – aki a kereszténység pajzsa, Isten kardja – nehogy szövetségre lépjen?​
Ki érti ezt? Én sohasem értettem. Nos kérem azért, mert Béla nem egyszerűen csak​
magyar király, hanem a 24 törzs szövetsége legnyugatibb területének a feje volt, miként​
Atilla is. Atilla annak idején Ordoszból azt a parancsot kapta, hogy terjessze ki a birodalom​
határait a keleti nagy víztől a nyugati nagy vízig. Nyugaton Róma állta útját, ezért​
ideiglenesen parancsnoksága alá rendelték a törzsszövetség katonai erejének egy részét.​
Tudta ezt mind nagyon jól a pápa. IV. Béla azt a parancsot kapta Ordoszból, hogy a törzsszövetség​
nyugati erejével törjön nyugatra a mai Ausztria vonalán, miközben a mai​
lengyel síkon a keleti erők nyomulnak előre. Évszázadokkal később ezért kereste a török​
is a magyyarok szövetségét. Nos, a IV. Béláról szóló Arvisura címe: A szószegő király.​

No és ez is.
Előző őstörténeti találkozónk kötetében (Budapest 2003, ISBN 963 9349 06 2) nagy
teret szenteltünk az európai génkutatás első összefoglalójának. Jelen kötetünk szintén több
vonatkozásban is odakapcsolódik, s ezért ismételjük az eredeti Arvisura és az eredeti
Tarih-i Üngürüsz ismertetését. Ez a két írott forrás egybecseng a régészet, az embertan és
a génkutatás eredményeivel.
Történelemtudományunkban illene végre helyére tenni lovasmúltunkat.​
Zürich, 2004. Földanya hava.​
Csihák György


 

Piroska49

Állandó Tag
Állandó Tag
Szerintem az Arnoval (Arvisura szerint Erdélyen keresztül) érkező avarokat gondolhatták a Kárpátmedencéből jötteknek a történészek.
 

Piroska49

Állandó Tag
Állandó Tag
Az óm jelről

Az óm jelet úgy kell elképzelni mint a harmadik szemet a homlok közepén látható lilás fényben. Ez a szín szintén a harmadik szemre
is vonatkoztatható.
Az óm jel leírása K. Tamás szerint
 

Piroska49

Állandó Tag
Állandó Tag
Ha elolvastad és még mindig nem érted, akkor fordulj bizalommal a Szellemvilággal foglalkozókhoz. Ők biztosan megválaszolják amire kíváncsi vagy és adnak hiteles választ.
 

Piroska49

Állandó Tag
Állandó Tag
Ökológia filmfesztivál
<script src="http://videotar.mtv.hu/Videok/2009/10/10/16/Hanti_Mansijszk.aspx/Embed"></script>
 

Piroska49

Állandó Tag
Állandó Tag
kezdés

Az Arvisura egy nagy terjedelmű, összefüggő, térben és időben igen nagy távolságot átfogó, jelentős irodalmi alkotás, amely a magyarság évezredes regevilágán keresztül mutatja be a magyar nép régmúltját. Közelebbről: a 24 Hun Törzsszövetség sámánjainak rendszeresen írt és őrzött hagyománya. Műfaját nehezen lehetne beazonosítani, leginkább a rege világához áll közel. A monumentális, mégis egységes történeti rendszer, amely e munkát olvasva elénk tárul, a történelem előtti, számunkra már mitologikus időkből szinte napjainkig vezet. Az Arvisura története az elsüllyedt őshaza földjén, Ataiszon kezdődik, amely ősföld hasonló a Platón által leírt Atlantiszhoz, azzal mégsem ugyanaz. A rege szerint innen kerültek a hunok Mezopotámián keresztül Ordoszba, ahol időszámításunk előtt 4040-ben megalapították a 24 törzsből álló szövetségüket. A "Palócok Regevilága" a 24 Hun Törzsszövetségbe tömörült törzsek életét írja le nemzedékről nemzedékre, Kr.e. 4040-től Kr.u. Mátyás királyig, illetve Mária Teréziával bezárólag. E hatalmas ívű mestermunka évezredeket fog át, logikus rendbe sorolva azokat az eseményeket, amelyek a minket ma körülvevő világot létrehozták, bár némiképp más alapállásból, mint ahogyan azt az iskolában tanulhattuk.
Másrészről az Arvisura egy beavatott ember különös hagyatéka. Az Arvisura-ban egy olyan őstörténet tárul elénk, amely évezredeket átfogó krónikát ad azokból az időkből, amelyekből nincsenek írásos emlékeink, vagy ha vannak is, egészen más alapállásból mutatkoznak meg nekünk.
A mű egy különös őstörténete a magyarságnak. Természetesen ez az őstörténet is - jellegéből fakadóan - mitológiai szinten kezdődik, ha nem is a sokat vitatott Nagy Bumm-tól, de mindenesetre a világot jelenleg irányító intelligencia születésétől. Ezután megismerkedhetünk az emberiség őstörténetével, amely az elsüllyedt földrészen kezdődik - ezt ismerjük már valahonnan, ugye? Innen követi az elmenekülők útját, azokét az emberekét, akik a világ különböző helyein partot érve birtokba vették a mai
kontinenseket. Az egész monumentális történet természetesen előtérbe helyezi a magyarokat, illetve elődeiket, a magyarokkal rokon népeket, törzseket, így elsősorban a hun törzs-szövetséget, de foglalkozik minden olyan néppel, amellyel az évezredek során valamilyen kapcsolatba kerültünk. (...)

Talán el lehet kezdeni ismét az elejéről az ismertetést.
Lenke indította és úgy tűnik nem igazán olvassák Őt.
 

Piroska49

Állandó Tag
Állandó Tag
Az Arvisura szerint is Tenno alapította a mai Japánt.
Bár oposur biztosan többet is mondana róla.

Jimmu Tenno, az első japán császár névligatúrája egy régi őrségi cseréptálon


Japán isteni származású megalapítójának székely hieroglifákkal írt neve - Jóma ten alakban - egy magyarszombatfai cseréptálon bukkant fel. A név hun tárgyakon és a Szent Koronán is előfordul.



tn_aid3486_20090907191257_555.jpeg




1. ábra. Jimmu Tenno a jellegzetes attributumaival: a hosszú íjjal és a két madárral; a hosszú íj a hun haditechnikai újítások egyike is lehetett



Két japán krónika, a 712-ben íródott Kodzsiki (Régi idők krónikája) és a 720-ban keletkezett Nihon-gi (Japán krónikái) őrízte meg az isteni származású Jimmu (ejtsd: Dzsimmu) Tenno emlékét. A Kodzsiki a világ eredetével, meg a természetfeletti lények dolgaival foglalkozik. A Nihon-gi főleg történelmi feljegyzéseket, mítoszokat és legendákat tartalmaz. A mítoszok központjában az Amateraszu napistennőről szóló történetek állnak. Tőle származik a japán császári család, amelynek első tagja Jimmu Tenno.

A hun-magyar ősvallásban is hasonló elképzelések uralkodhattak, mert a világoszlopot ábrázoló korondi gyertyatartón (amely pogány tűzoltárok jelképrendszerét őrízte meg) a Napra utaló láng tövében találjuk a Jóma nevet (2. ábra) székely rovásjelek népi hieroglifikus megfelelőivel (szójelekkel) írva. A Jóma alakjához kapcsolódó ősvallási hiedelem és jelképrendszer az iráni Jima isten mítosza és más megfontolások alapján mintegy 50 000 éves lehet. A Közel-Keleten kialakult hieroglifákat "szent véseteket" a homo sapiens sapiens innen szétvándorló csoportjai igen nagy területen terjesztették el. A székelyek teljes írásrendszerként őrízték meg ezt a kőkori jelkincset, más írásokban vagy népi jelrendszerekben csak néhány jelére bukkanhatunk. Ezért találjuk meg Eurázsiában és Amerikában is a Jóma ligatúrát (Jimmu Tenno nevének változatát), és ezért tudjuk ezeket a székely írás segítségével elolvasni.


tn_aid3486_20090904203529_437.jpeg


2. ábra. A korondi gyertyatartó az Istennel azonosított világoszlopot ábrázolja; a gyertya lángja a Napot jelképezi, alatta a Jóma ligatúra négy példánya látható; a kép illusztrálja a japán mitológia állítását, mely szerint Amateraszu a Nap istennője, Jimmu Tenno pedig az ő leszármazottja


A japán tenno "istencsászár" szó a kínai tien "ég, isten" leszármazottja, az pedig a magyar isten "ős Ten" második szótagjával azonosítható. Mivel a ten megfelelője az etruszk Tin főisten nevében is felismerhető, a kínai és a japán szó nyugati eredetű lehet. A magyar krónikák szerint Nimród ősapánk Tana fia - s a Tana névben könnyű felismerni a tenno méltóságnév megfelelőjét.


tn_aid3486_20090908194924_263.jpeg


3. ábra. A székely írás "j" betűje, amelyik a "folyó" szó jeléből alakult ki

tn_aid3486_20090908195221_38.jpeg

4. ábra. Az 531 táján a mervi oázisban a szabírhunok számára készített magyar Szent Korona keresztpántjai az Éden szent folyóit jelképezik és ilyen aranydrótból formált "folyó" szójelek találhatók rajtuk

tn_aid3486_20090908200531_688.jpeg


5. ábra. A székely írás "m" betűje Bél Mátyás ábécéjéből, amelyik korábban a ma szót (a magas, mál, mart szavak tövét) jelölte

tn_aid3486_20090909075052_755.jpeg


6. ábra. A székely írás "nt/tn" (Ten) jele a nikolsburgi ábécéből; a jel az Istennel azonos égigérő fát (a világoszlopot) ábrázolja


A japán Jimmu név végső soron a magyar "folyó" és ma "magas" szavak összetételéből származik. Az előbbi egykor "folyó" jelentésű volt, az utóbbi pedig a magas, mál, mart szavak töve (a ma szójel kínai megfelelője a "magasba vezető út" jele).

A Jóma ligatúrát alkotó jelek képi tartalma alapján a Jóma szó egy magasba vezető folyó (a Tejút, a világoszlop), illetve a véle azonosított Isten neve volt.


tn_aid3486_20090908195846_695.jpeg


7. ábra. Egy lehecsényi (Erdély) fazekasmotívum az égig csapó hullámtarajt ábrázolja s a legnagyobb hullámon a kínai "kaptató, magasba vezető út" szójel párhuzamát látjuk; ez a kettős jel (a hullám és a lépcsőszerűen egymás mellé rajzolt hegyek sora) a székely írás hieroglifikus elődjével írt Jóma név jellemzője

tn_aid3486_20090908200308_849.jpeg


8. ábra. A Jóma ligatúra előfordul több prekolumbián ábrázoláson, például a képen látható anaszazi edényen is; ez az indián párhuzam azt jelenti, hogy a Jóma ligatúra legalább 30-40 000 éves lehet (mert az indiánok ősei a legnagyobb valószínűség szerint ekkor mentek át Szibériából Amerikába)

tn_aid3486_20090909060304_480.jpeg


9. ábra. Jomon (a történelem előtti kor neve Japánban, ejtése: dzsomon) kerámia a peremén négy Jóma ligatúrával; azért szerepel rajta éppen négy darab ligatúra (mint a korondi gyertyatartón is), mert Jóma az ég és a Föld közötti összeköttetést jelentette, s az ősvallási elképzelés szerint a négyszögletes Föld a négy sarkán érintkezett a kerek éggel

tn_aid3486_20090909103035_956.jpeg


10. ábra. Jomon kerámiafigura, térdén a Jóma ligatúrával; az elhelyezése arra utal, hogy a a szobrocska készítői ismerték ama ősvallási mítoszt, miszerint az első ember testéből keletkeztek a hegyek és a folyók; ugyanez az ősvallási és ábrázolási hagyomány megjelenik a Szent Koronán is

tn_aid3486_20090909063227_193.jpeg


11. ábra. Jomon idol hegyek és folyó jelével; a hegyek rajzát az ágyékon, a folyóét pedig a hegyek felett találjuk; ez a "hegyen folyó" jelkép is a világoszlopot (a Tejutat) jelképezi, a Jóma ligatúra változata lehet; ezt a jelváltozatot a honfoglaló magyarok is használták például a komáromszentpéteri turulon

tn_aid3486_20090909071810_513.jpeg


12. ábra. "Hegyen folyó" jelkép a magyarul beszélő avarok által készített nagyszentmiklósi kincsen; egy uralkodói fejdísz elemeként a trónigény alátámasztását szolgálhatta, akár Japánban a Jimmu Tenno-tól való származás

tn_aid3486_20090909063851_977.jpeg


13. ábra. A "hegyen folyó" jelkép a honfoglaláskori komáromszentpéteri korongon; a turul a hun-magyar királyi dinasztia isteni ősének a jelképe




tn_aid3486_20090909075501_407.jpeg


14. ábra. "Hegyen folyó" jelkép a mervi oázisban 531 táján a szabírhunok számára készített magyar Szent Koronáról; ugyanaz a királyeszme alapozta meg a hun-magyar királyi dinasztia trónigényét, mint a japán császári házét

tn_aid3486_20090909104207_544.jpeg


15. ábra. A magyar Szent Korona pártán lévő Krisztus zománcának térdén is megtaláljuk a Jóma ligatúrát, akár a fenti jomon idol térdén


Jimmu Tenno vezette népét keletre, őt tekintik Japán megalapítójának és az igen hosszú idő óta uralkodó japán dinasztia legelső tagjának. Több, mint 120 éves korában halt meg. A japán császári ház hagyományosan a Jimmu Tenno-tól való leszármazásra alapozta a trónigényét. Uralmának idejét azonban - az elterjedt vélekedés szerint - nem lehet szilárd időponthoz kötni, bár a Kodzsiki pontos évszámot ad meg, s e szerint 711 és 585 között élt.

Ebben az időben a hunok jelentős szerepet játszottak Kínában, ahonnan alapvető hatások érték Japánt is. Mivel az alucsajdengi hun leletek közül kettőn is szerepel a Jóma név; felmerül a kérdés, hogy Japán megalapítója milyen kapcsolatban lehetett a hunokkal?



tn_aid3486_20090907193031_479.jpeg


16. ábra. A magyarszombatfai tányéron látható négy "virág" a székely írás hieroglifikus előzményei segítségével Jóma ten alakban elolvasható; ez Jimmu Tenno nevének eredeti magyar változata; a Jóma név máshol is felbukkan a magyar jelkincsben, a ten méltóságnévvel való együttes előfordulására azonban - tudomásom szerint - csak ezen az őrségi tálon van példa




A "virág" töve a nikolsburgi ábécé "nt/tn" (Ten) jelével - és a japán tenno "istencsászár" méltóságnévvel - azonosítható.


A ligatúra előfordul az alucsajdengi hun koronán és az 531 táján a mervi oázisban a szabírhunok (azaz magyarok) számára készített Szent Koronán is. Ebből következően a hunok az uralkodói hatalom legitimizációját - a japán császári családhoz hasonlóan - szintén a Jóma istentől való származásra alapozhatták.



tn_aid3486_20090908140630_448.jpeg


17. ábra. A Kr. e. V-III. századból való alucsajdengi (Ordosz) hun korona Jóma ligatúrája egy kecske túlhangsúlyozott szarva; a szarv az Ószövetség szerint "király" jelentésű; ezzel összhangban a magyar szarv és szár "növényi szár, király" a sumer sar "király" rokona





A Jóma ligatúra - a hangalakja, a jelentése és a képi tartalma alapján - a magyar nép alkotása. Ez a ligatúra a kőkor óta elterjedt volt Szibériában és a prekolumbián Amerikában is (ahol a penut indiánokat Otto von Sadovszky néprajzkutató a magyarok és az obi-ugorok legközelebbi rokonainak tartja).

Jóma alakja és mítosza a Közel-Keleten alakult ki vagy 50 000 éve és onnan terjedt el keletre. A Japánban történt megjelenésére nézve több magyarázat is elképzelhető.

- Lehetséges, hogy a hunok közvetlenül is közreműködtek a hun időktől máig létező, de a II. világháborús vereség miatt a tróntól megfosztott japán császári család trónra lépésében és Japán megalapításában.

- A székely jelek és a Jóma név párhuzamait tartalmazó jomon-kori régészeti leletek alapján a keletről származó Jóma-kultuszt Japánban már korábban is ismerték (a jomon kor Kr. e. 14 000 évvel kezdődött). Ez alapján az is feltehető, hogy az átvétel a Kr. e. I. évezredet jóval megelőzően történt.


tn_aid3486_20091010181129_294.jpeg


18. ábra. Jimmu tenno​


- A Jóma név lehet mindkét népnél ősi örökség egy közös kőkori őskultúrából. Jóma ten (Tana), vagy Jimmu Tenno ugyanannak az istennek a két neve, abból a korból, amikor a japán nép (vagy egy csoportja) és a magyar nép még egy közös őshazában élt.

A japán és a magyar történelmi hagyomány egyaránt megőrízte e kor istenének az emlékét. Az istenről fennmaradt részismeretek összeillesztésével, valamint a nyelvi és humángenetikai kutatásoktól várható pontosításával érdekes új adatokat nyerhetünk a japán és a magyar nép egykor közös múltjáról.



<h4>






<!--<form name="comment" action="sql_comment.php" method="post">-->



<center> <center>
</center>
<script type="text/javascript">if(!window.goA)document.write('<sc'+'ript src="http://imgs.adverticum.net/scripts/gwloader.js?ord='+Math.floor(Math.random()*1000000000)+'" type="text/javascript"><\/sc'+'ript>');</script> <script type="text/javascript">if(window.goA)goA.addZone(36413,{displayOptions:{bannerhome:'http://ad.adverticum.net'}});</script> <script charset="iso-8859-2" src="http://ad.adverticum.net/js.prm?zona=36413&ord=h6Dd6Mb7Wv5Iu6Tn7V&re=http%3A%2F%2Ftudos.virtus.hu%2Findex.php%3Fid%3Dlist%26where%3D975"></script> <noscript> </noscript> </center>
<!--​
--> <!-- DEtauks enbd -->
Azért érdemes lenne elkezdeni az Arvisurát, hisz olyan sok átfedés van a történésekben.



</div></h4>
 

Piroska49

Állandó Tag
Állandó Tag
V-Moto'Rock : Gyertyák
Mindazokért, kiket nem láttunk már régen,
Akik velünk együtt ünnepelnek az égben,
Kiknek őrizgetjük szellemét,
Mindazokért egy-egy gyertya égjen.

Mindazokért, akik elzárkóznak a jótól,
Akik nincsenek itt, s nem is értenének a szóból,
Aki barát, de lehet még ellened is,
Mindazokért egy-egy gyertya égjen.

Égig érjen a fény, és mi úgy szeretnénk,
hogy sohase múljon el.
Égig érjen a fény egész életünkön át,
hogy nyithassa két szemét, ki mindig erre várt.

Mindazokért, kik ma egyedül ülnek a járdán,
Kikre család, gyermek, otthon rég nem vár már,
És mindenkiért, aki nem lehet itt,
Mindazokért egy-egy gyertya égjen.

Mindazokért, kiket nem láttunk már régen,
Akik velünk együtt ünnepelnek az égben,
És mindazokért, akik nincsenek itt,
Egy-egy gyertya égjen.

Mindazokért, akik nem vették még észre
Örök bilincs kell minden fegyvert fogó kézre
Mindazokért, akik nem hiszik el
Mindazokért egy-egy gyertya égjen.


halottak_napja_2.jpg
 
Státusza
További válaszok itt nem küldhetőek.
Oldal tetejére