Minden, ami régészet...

prominor

Állandó Tag
Állandó Tag
Hát ebből nem lehet tudni..

Kékfogú
Harald, azaz pro-mono mini rosszat álmodott. Könnyű neki, ő a másság lovagja. És mégis mintha nem máskodna?
Fantasztikusan segítőkész én nem vesi észre, hogy ő mire szorul...

Tudod kedves Ivan, ebből Umaksumanra gondolni meglehetőst nagy képzelőerő kell.. Ugyanis Ő "bozgorozott"...

De a prominor szószerint azt jelenti jelentéktelenségem(ófrancia)..... kevésé irodalmian kis senki
S modjuk én nem lehetek "bozgor" sem, miután nem Magyarországon születtem, nem vagyok magyar állampolgár, nem is voltam soha, nem édesanyámtól tanultam magyarul, bár Ő a kapocs Magyarországhoz, meg a tanulmányaim, s évente csak 1-2 hónapot élek Magyarországon....Romániában jártam ugyan, de két hétnél többet egyhuzamban még nem voltam ott...
Viszont ha mégis rám gondoltál, még egy adalék: nekem nincsenek intenditási gondjaim, kr.u. 802-től névszerint felsorolhatóak felmenőim, s ha elfogadjuk a genetika eredményeit, akkor hellyel közzel az azt megelőző pár ezer év sem bizonytalan... Itt viszont vannak jó néhányan, akik azt sem tudják eldönteni, úgy jöttek le a fáról, esetleg valaki teremtette Őket... na meg azt sem honnan is keveredtek ide.. úgy hogy azt hiszem mások azok a mások....
 

prominor

Állandó Tag
Állandó Tag
S ha már betévedtem...

Könnyű lenne számtalan jelenséget, leletet megmagyarázni ha elfogadnánk Zecharia Sithcin 1970-es évek végén sokakat meghódító elméletét a Nibiruról...

Pecséthenger.jpg Niburu 4.jpg

A régi pecséthengeren a Nazca vonalak köszönnek vissza...

csillagok.jpg naprendszer.jpg

S valóban az Istenek égi otthonukba a legendák szerint, bármikor visszatérhettek, s onnan "le" is jöhettek...

Niburu leszállási térkép.jpg S 21.jpg

Mi szükség lett volna a Stonehengere, Rum el-Hirire..... A babilóniai toronyra...
Persze vannak szépséghibái a dolognak..
Először, hogy pl. Ian Lawton aztán Michael Heiser udvarias formában ugyan de csalónak, hamisítónak nevezik Sithcint...

Rujm el Hiri 1.jpg

Na de akkor Rum el Hiri és a Stonehenge egy "égbetemetés" helyszíne volt csupán...

Na meg még egy apróság a HÍVATALOS csillagászat annál sűrűbben változtatja álláspontját mint a Nibiru feltételezett észlelései között eltelt idő...
De ha igaz, hogy 3600 évenként van egy csillag ami körül keringő bolygóról újranépesül, vagy frissül a földi világ nem kell sokáig várni, hogy megtudjuk.. Abban is bízhatunk, hogy az ókori matematika nem téved... S talán Lascaux, Altamira festményein is vannak jelek.. Avagy van számos hatalmas képzelőerővel megáldott botcsinálta sumerológusunk....
 

prominor

Állandó Tag
Állandó Tag
Már itt is volt róla szó.....

Azt hittem, csak Tibetben van égbetemetés.....viszonylag olcsó és gazdaságos megoldás....

Már itt is volt róla szó Peruban, Ecuadorban a mocsikák repülő rovarokal etetik fel a halottakat, így a testük is az "égbe megy"... de végül is egyes Észak-Amerikai közösségek "madarakkal feletetése" tulajdonképp ugyanaz...
A "szentföldi" kő-rézkori leletek szerint a csontokat ossariumokban "csontházakban" helyezték el, ami feltételezi, hogy előzőleg valahogy le is csupaszították.. Amerikai régészek a Biblical Archaeology Review 2011. 11/12. számában vetették fel, hogy Rum el-Hiri. de akár a Stonehenge is égbetemetés színhelye lehetett.. Ezt azonban az izraeli régészek erősen vitatják...szerintük erőltetett a párhuzam az amerikai hasonló eljárással.. viszont a feltárások során nem találtak "ideiglenes" sírnyomokat
 

zsuzsanna03

Állandó Tag
Állandó Tag
Talán nem az "égbe" szerettek volna feljutni, hanem az "égiekhez", akik ezeket készítették.;)
Majd "félkész" állapotban itt hagyva, pánikszerűen eltűntek.
/Vagy talán félbe se hagyták, csak pár tízezer évvel korábban készültek, és
az idő valamint a később itt élők rombolása ?/​

Ezt a néhány vídeót most találtam.
Azért találtam érdemesnek megosztani, mert nem a szokványos,
-túristáknak - szánt részeket láthatjuk rajta.
/Na meg a barbarizmust, ahogy és aminek a romokat kezelik ! /​


Sacsayhuaman

<IFRAME id=viddler-ee03e283 height=370 src="//www.viddler.com/embed/ee03e283/?f=1&autoplay=0&player=full&loop=false&nologo=false&hd=false" frameBorder=0 width=437></IFRAME>​




Tiahuanaco

<IFRAME id=viddler-2fbb1d20 height=370 src="//www.viddler.com/embed/2fbb1d20/?f=1&autoplay=0&player=full&loop=false&nologo=false&hd=false" frameBorder=0 width=437></IFRAME>​
 

prominor

Állandó Tag
Állandó Tag
Ha már újra Dél-Amerikába jutottunk...

Talán nem az "égbe" szerettek volna feljutni, hanem az "égiekhez", akik ezeket készítették.;)
Majd "félkész" állapotban itt hagyva, pánikszerűen eltűntek.
/Vagy talán félbe se hagyták, csak pár tízezer évvel korábban készültek, és
az idő valamint a később itt élők rombolása ?/​

Ezt a néhány vídeót most találtam.
Azért találtam érdemesnek megosztani, mert nem a szokványos,
-túristáknak - szánt részeket láthatjuk rajta.
/Na meg a barbarizmust, ahogy és aminek a romokat kezelik ! /​


Sacsayhuaman

<IFRAME id=viddler-ee03e283 height=370 src="//www.viddler.com/embed/ee03e283/?f=1&autoplay=0&player=full&loop=false&nologo=false&hd=false" frameBorder=0 width=437></IFRAME>​




Tiahuanaco

<IFRAME id=viddler-2fbb1d20 height=370 src="//www.viddler.com/embed/2fbb1d20/?f=1&autoplay=0&player=full&loop=false&nologo=false&hd=false" frameBorder=0 width=437></IFRAME>​



Ha már visszaértünk a kiindulás közelébe...

A két helyszín között van bizony 10 ezer év különbség is....
A wikipedia nagyon megkönnyíti életünket, de egyrészt számos ismerettel gazdagít, másrészt szellemi tunyaságunkat építgeti...
Tiwanaku a preinka város amely BC 12.század körül alakult ki ami 800 év alat várossá nőtte ki magát egy sajátos teraszos önzözéses kultúra kialakításának köszönhetően.....
Ezt mondják egyesek ugye a korszerű régészet vívmányaira hívatkozva....
Az első kimagaslóismeretekkel rendelkező feltárók azonban mást állítottak, s van számtalan lelet manapság is ami kilóg a sorból... Tiahuanaco.jpg Tihuanacu.jpg
E. G. Squiert és A. Stübelt egy mérnökember von Grumbkow követe Tiwanakuban, aki 1892-ben fotókkal gazdagon illusztrált könyvben írja le a területet. S ugyanekkor jár erre először Arthur Posnansky villamos és hajóépítő mérnöki diplomával a zsebében az Andok civilizációit kutatva, majd Európai visszatérése után nem sokkal 1903-ban véglegesen visszatér Tiwanakuba ami akkor már Bolíviához tartozik. Ő lesz a a Bolíviai Régészeti Társulat igazgatója a megalakulásától egészen haláláig. Több mint negyven éven keresztül
Kutatja Tiwanakut és környékét....

Tihuanaco 1.jpg Tihuanaco 2.jpg

Csillagászati és régészeti, levéltári kutatások alapján, határozottan képviselte elődei álláspontját, miszerint a tó környéki kultúra legkevesebb 10-15 ezer éves... Sőt a preinka időt megelőzően is a BC 3. évezredben fejlett kultúra létezett..
A tó vízszintcsökkenése miatt találhatóak a települések és a kikötők romjai 22 km-re a tótól, s ez az oka annak is, hogy az előkerült maradványok(közte hosszú koponyák is) a tó és a jelenlegi település között, de a laposabb részeken a jelenlegi lelőhelyeken túl is, vízinövények, halak fossziliáit tartalmazó rétegek "között" kerültek elő...Posnansky ráadásul ugyanabban a rétegben találta az emberi maradványokat, mint az azóta kihalt, de vélhetően BC 12 ezer éve még élt emlősök csontjait...
A precessziót is bevetette Posnansky, ami ugye Egyipom esetében is döntő bizonyíték lett az időpontok meghatározásánál, az építmények tájolásánál...
Azt gondolom, a nagy hallgatásoknak az is oka, hogy Edmund Kissel alapították meg a Bolíviai Régészeti Társaságot 1930 szeptember 23.-án, ami a tavaszi napéj egyrenlőség napja... S E.Kiss Himlerrel közösen pedig egyébre is felhasználta az Andok tanulmányt...
 

zsuzsanna03

Állandó Tag
Állandó Tag
Ha már visszaértünk a kiindulás közelébe...

Minden út Rómába vezet...:D

Visszatéregetünk folyton, mert az emberiség (?!) történelmének legősibb fennmaradt dokumentjei.

Számos kutató pedzette már, hogy a piramisok -szerte a Földön -inkább az ötszázezer évhez állnak közelebb, mint az ötezerhez.
/nem a későbbi, eléggé silány másolatokra gondolok/

Innentől a szkeptikusok, felhördülők ne olvassák tovább.;)

Az is biztos, hogy valami összefüggésnek kellet lennie közöttük, habár külsőre más-más technológiával készültek, sőt a készítőik is eléggé különböztek egymástól.
A Nagy piramisokat egyre gyakrabban emlegetik úgy mint "energia központot".
Itt most gondoljunk a "jó öreg" Tesla vezeték nélküli energia vivő kisérleteire.
Talán követett valami "mintát" ?
A falak, "szobrok", sziklák, barlangok tele vannak "műszaki" rajzokkal, információkkal (és nem imákkal, meg szentekkel !)

És mit rejthetnek még a földalatti járatok, termek, amiket valahogy szintén igyekeznek elsumákolni, elbagatellizáni.

Mindenképp vissza kell ezekhez térni, mert a történelem "kályhái", ahonnan indulhatunk.
Hamisított alapokra csak hamis történelem építhető.
 

prominor

Állandó Tag
Állandó Tag
Biztos,hogy Rómába

Ha már visszaértünk a kiindulás közelébe...

Minden út Rómába vezet...:D

Visszatéregetünk folyton, mert az emberiség (?!) történelmének legősibb fennmaradt dokumentjei.

Számos kutató pedzette már, hogy a piramisok -szerte a Földön -inkább az ötszázezer évhez állnak közelebb, mint az ötezerhez.
/nem a későbbi, eléggé silány másolatokra gondolok/

Innentől a szkeptikusok, felhördülők ne olvassák tovább

Az is biztos, hogy valami összefüggésnek kellet lennie közöttük, habár külsőre más-más technológiával készültek, sőt a készítőik is eléggé különböztek egymástól.
A Nagy piramisokat egyre gyakrabban emlegetik úgy mint "energia központot".
Itt most gondoljunk a "jó öreg" Tesla vezeték nélküli energia vivő kisérleteire.
Talán követett valami "mintát" ?
A falak, "szobrok", sziklák, barlangok tele vannak "műszaki" rajzokkal, információkkal (és nem imákkal, meg szentekkel !)

És mit rejthetnek még a földalatti járatok, termek, amiket valahogy szintén igyekeznek elsumákolni, elbagatellizáni.

Mindenképp vissza kell ezekhez térni, mert a történelem "kályhái", ahonnan indulhatunk.
Hamisított alapokra csak hamis történelem építhető.

Kályha -e a kályha....
http://www.disclose.tv/viewvideo/59521/Skulls_from_around_the_world
 

zsuzsanna03

Állandó Tag
Állandó Tag
Kályha -e a kályha....

******

Vagy inkább: hol az a "kályha", és megtaláljuk-e valaha is ?

Talán a "legek" emlegetésénél kellene kezdeni a visszafogást a megjelenő szak- és kevésbé szakvélemények publikálásánál.
A médiák "áldásos" túllihegéseit meg se merem említeni, bár a legtöbb ostoba hír terjesztéséért ők a felelősek.


Idézek magamtól::D
És mit rejthetnek még a földalatti járatok, termek, amiket valahogy szintén igyekeznek elsumákolni, elbagatellizáni.

Mostanság "sláger" lett a budai vár, valamint a Buda alatt húzódó barlang és alagútrendszer témája.


9.jpg



DSCF0148.jpg



Semmi konkrét irodalom /pl. régészeti kutatás / nem lelhető fel a terület komoly vizsgálatáról.
Minden szóbajöhető nyelven beütöttem a keresőbe, de csupán túristaforgalmi reklámokba ütköztem.


budapesttitkaabudavarilabirintus_1_w270_h200.jpg
x
budapesttitkaabudavarilabirintus_2_w270_h200.jpg



Amiket eddig "felderítettem":

A budai vár titka
1909 | Február



Egy földalatti város

Kevesen tudják, hogy a budai vár alatt egy egész kis város rejtőzik. A katakombáknak ttokzatos sorozata ez, a mely több mint tizezer méternyi hosszuságban húzódik el, mélyen az öreg házak alatt.

A sziklapinczék a rendes házipinczék alatt vannak, sok helyen kettő-három is. Ezek a két-három emeletes alsó pinczék pedig majdnem mind az utczák vagy nyilvános terek alá nyulnak. Sok alsó üreg idegen szomszéd pinczék alá vezet, sőt továbbis.

Többenk kutja van, a melyet még a középkorban csináltak. De miután a kut vizét nem használhatják a azzal nem törődnek, a víz a kut torkolatán át a mélyből jövő nyomásra az üregbe ömlik s igy egész tavak képződnek. Nagyon sok üregben pedig a víz a tetőzetből szivárog ki s itt-ott valóságos posványok képződtek, a melyekben jól érzi magát a patkány meg a vidra.

A tudomány még nem állapitota meg kétségtelenül, hogy mely időből valók a budai katakombák. Vannak, akik azt hiszik, hogy még az őskorban készültek, a mikor a védelmi eszközök nélkül szükölködő emberek kénytelenk voltak a föld gyomrában menedéket keresni a ragadozó állatok elől. Később azután az üregeket a szükséghez képest felhasználták és kibővitették.

Annyi bizonyos,hogy a török hóoltság idején a vár lakosai ott raktározták el élelmiszereiket és védeszközeiket. Mikor Lotharingiai Károly 1686-ban Budavárát ostromolta, a törökök sok uj üreget, folyosót vájtak. Bennük laktak, öntöttek golyóbist. Török eredetre valló koponyát. Fegyvert, ágyugolyót még tavaly is sokat találtak a titokzatos földalatti üregekben.

A fővárosi hatóságoknak nagy gondot okozott már rég óta a katakombák sorozata, a mely előbb-utóbb közveszedelmessé válik.

A mérnökök átvizsgálták a sziklapinczéket a elrendelték, hogy legalább a házak alatt huzódókat tömjék be. De a legtöbb háztulajdonos egyszerüen csak befalaztatta a házipinczéjéből odavezető bejáratot, vagy vasajtót csináltatott a nyilásra.

Senkisem tudhatja, mennyi olyan katakomba van a Vár alatt, a melyről a hatóságoknak egyáltalán tudomása sincs. Hiszen még azokat sem mérhetik föl, a melyeknek létezését kétségtelenül megállapitották.

Az első képünkön egy olyan folyosót mutatunk be, melyben a látható nyiláson át le lehet menni egy ujabb földalatti üregbe. A másik képen egy keresztfolyosó összenyilási helye látható. A nyitott bejáró előtt egy lyuk látható a földben a mely egy kutnak a szája. A harmadik képünk a katakombák földalatti bejáróját tünteti fel, melyet hosszu ásás után szabaddá tettek.


x x




cm_szkom.png

A Budai Vár kazamatái
Kántor Judit

A Várhegy barlangjait eredetileg a természet alakíthatta ki. A hegy anyaga főleg az ún. bugai márga, ami víz hatására megreped, törik. A repedésekben feltörő víz utat vájt magának, így keletkezhettek eredetileg a járatok.

Kadic Ottokár, a két háború közti időszak legismertebb barlangásza a leletek alapján azt állította, hogy ezeket a járatokat már a Várhegyen élő ősemberek is ismerték. Úgy tűnik, hogy azóta folyamatosan éltek itt emberek. Zolnay László a barlangi kutak átvizsgálásakor a 11-12.századra utaló maradványokat talált, ezért valószínű, hogy a tatárjárás előtt itt lévő falu lakói a barlangban található vizet használták. A legújabb kutatások feltételezik, hogy a várhegyi település házainak elrendezése is a barlangi kutakhoz igazodott.

A tatárjárás után IV. Béla elrendelte az új kiráályi székhely megépítését. A korabeli városépítőknek városaikat két célnak kellett alárendelni: megvédeni a lakókat a külső ellenségtől és egyidejűleg biztosítani az élethez elengedhetetlen feltételeket falon belül (élelem, víz, stb.). A külső védelmet az akkor 5-10 méter magas várfalak biztosították, míg a vízellátásra a Várhegy barlangjaiban található víz volt a legalkalmasabb.

A budai lakosok hamar rájöttek, hogy a barlangok nem csak az ivóvíz szolgáltatására jók; nemsokára itt tárolták élelmiszereiket és ide rejtették értékeiket is.

A török korban feljegyezték, hogy ezek közül a barlangok közül nem egy jegespinceként szolgált. A házak lakói nem csak lejáratokat vájtak a barlangokhoz: össze is kötötték őket egymással, a barlangok alján, oldalfalán található agyag nagyszerű alapanyagként szolgált a budai fazekasiparnak.
Nagy segítséget jelentettek ezek a járatok az igen gyakori tűzvészek alkalmával is – ide menekülhettek a város lakói.

Nagy jelentősége volt a kazamatáknak a háborúk során is. a polgárok kénytelen-kelletlen ide vonultak vissza a támadók ágyúgolyói, bombái elől. Van olyan vélemény is, hogy a védők képesek voltak csapataikat átcsoportosítani a föld alatt. Több leírás szól arról, hogy a védők a várfalak oldalába kivezetett barlangokból kitörve támadtak az ostromlókra.

A török hódítás során megnőtt a barlangok startégiai jelentősége. Fennmaradtak legendák a megunt vagy hűtlen háremhölgyeit befalaztató budai pasáról, az itt elrejtett török kincsekről… ezeknek nem találták nyomát a kutatók.

Az 1800-as években újabb történetek keltek szárnyra a titokzatos „fekete grófról”, aki – legalábbis a történet szerint – szintén a budai kazamatákban tanyázott; de képzeltek ide szellemeket, vámpírokat is. Annyiben igazuk volt a történet híveinek, hogy gyakran szolgáltak ezek a járatok a „gonosz lakóhelyéül”, amennyiben szökött vagy körözött bűnözők bujkáltak itt.

Az 1800-as évek végén kezdett a járat-rendszer komoly gondokat okozni apolgároknak és a városvezetésnek: egyre gyakrabban fordult elő, hogy valamely része beomlott. Ekkor rendelte el a városvezetés, hogy a járatokat be kell tömni. A munkálatok szakszerűtlenül és ellenőrzés nélkül folytak és a mai napig nincs olyan hiteles dokumentum, ami ezeket a munkálatokat tanúsítaná.

<HR>
Többek között azért sem fordítottak kellő figyelmet a munkálatokra, mert a barlang-rendszer jelentősége gyorsan csökkent. Az 1870-es évek filoxérajárványai után kiépült a vízvezeték, a pincék a bennük található kutakkal együtt feledésbe merültek.

Fennmaradt azonban néhány „nevezetes eset” ebből az időből. Például a két fiatalember története, akik gombatermesztésre akarták bérbe venni a pincék egy részét.

„Megkapva az elöljáróság beleegyezését, nekiláttak a szükséges berendezések lehordására az általuk kiszemelt pincébe. A munkájuk belenyúlt az éjszakába. Éjfél közeledett, amikor a pincét megvilágító gyertyák kialudtak, és óriási zajtól kisérve két szellemalak száguldott el mellettük a sötétben. Szegény polgárok halálraváltan rohantak a várparancsnokságra.

Másnap - fegyveresek kíséretében - átkutatták a pincét: az egyik sarokban egy csapóajtót találtak. Ezen lemászva egy újabb pincére bukkantak, aminek egyik sarkában egy szalmazsákon egy női főkötőt és egy huszársarkantyút találtak. Kiderült, hogy a vári őrség egyik katonája és egy szolgálólány tartotta ebben a pincében rendszeresen pásztoróráit. Hámán polgármester az eset hallatán annyit tudott mondani: "én csak a föld feletti városnak vagyok polgármestere, a föld alattinak nem"

A barlangok és járatok módszeres feltárása 1931-ben, Kadic Ottokár felügyeletével történt. 1935-ben a barlangok egy részét megnyitották az érdeklődők előtt.

A háború kitörésével a pincék egy részéből óvóhelyeket alakítottak ki, így alakult ki az a több kilométer hosszú kazamata rendszer - az ún. Nagy Labirintus - amely már alig őrzött meg valamennyit a barlangok középkori állapotából. Ekkor épült meg a mai napig működőképes Sziklakórház. A második világháborúban egyes adatok szerint 4000, mások szerint több, mint 10000 ember talált menedéket a Vár alatti pincerendszerben.

A Labirintus legnagyobb kiépítettségét az ötvenes években érte el, ekkoriban nagy része „titkos objektumnak” számított. A 60-as években újra megnyílt a barlangmúzeum, de néhány év múlva pénzhiány miatt be kellett zárni.Megismétlődött az a korszak, amikor csavargók és bűnözők lakták a járatokat…

A 80-as években újra ráirányult a figyelem, az újabb útbeomlások miatt. Átvizsgálták a labirintus-rendszert, a szükséges helyeket megerősítették. Ekkor került sor a vári forgalom csillapítását célzó forgalomkorlátozások bevezetésére is.



*****
Milliárdos villa épült a budai kincsekre
borsonline.hu/news



<TABLE border=0 cellSpacing=0 cellPadding=1 width="100%"><TBODY><TR><TD align=justify>Budapest bizonyos területein egész barlang-rendszerek húzódnak a város alatt. Száztíz évvel a felfedezése után immár Magyarország leghosszabb járatrendszereként jegyezhetjük a Pál-völgyi-Mátyás-hegyi és a Harcsaszájú-Hideg-lyuk barlangok összekapcsolásával létrejött közel 29 km-es szakaszt. Történelmi áttörés.


</TD></TR><TR><TD align=middle>
1326571641.jpg

Az Ementáli Fal különleges mészkőképződmény
Fotó: Isza Ferenc



</TD></TR><TR><TD align=left>
<TABLE border=0 cellSpacing=8 cellPadding=4 width=170 align=right><TBODY><TR><TD bgColor=#d2d2d2>A Gellért tér titkai


A Gellért-hegy alatt erednek azok a források, amelyek a fürdő vizét is adják. Közülük a leghíresebb az úgynevezett ősforrás, más néven Sárosfürdő, amelyben a hagyomány szerint Szent Erzsébet is megmártózott, ill. gyógyította a beteg embereket a fürdő vizével. A térnél, a Szabadság-hídra felvezető terület alatt egy nyolcszögletű, hatalmas betoncsarnok épült mintegy száz évvel ezelőtt, amikor a rakpart szintjét megemelték. Ez a csarnok ma is bejárható, és innen elérhetők a források.
</TD></TR></TBODY></TABLE>Ősember a Vár alatt

Ki gondolná például, hogy a jelenlegi Várhegy tetejével a Duna 350 ezer évvel ezelőtt egy szinten folyt. Persze akkor a hegy még nem volt hegy, és ott fakadtak a meleg vizű források. Aztán megkezdődött a monumentális kőzettömeg kiemelkedése, míg a nagy folyó egyre mélyebbre vájta medrét.

– A budai hegységet tengeri üledékek építik fel, és az alaphegység mintegy kétszáz millió éves – ad lapunknak tájékoztatást Leél-Őssy Szabolcs, az ELTE geológus docense. A kőzetekben az elmúlt évszázezredek során barlangüregek oldódtak ki, amelyek létüket az alulról felfelé törő hévízek, források korróziós tevékenységének köszönhetik.


A Budai Vár alatt ma 12 kilométeres barlangrendszer húzódik, amelyet a feltárt leletek szerint a fél millió évvel ezelőtt e területen megjelent ősember is menedékként használt. A török időkben hadi- és gazdasági célokból összekötötték a gömbüregeket, így a Várhegy gyomrában egy valóságos labirintus jött létre. Az 1930-as években egy tízezer férőhelyes óvóhelyet alakítottak ki, ennek köszönhetően az 1944-45-ös ostromot több ezer ember itt vészelte át. Ma egy kb. 4000 négyzetméteres rész látogatható, Budavári Labirintus néven.

Kőbe vájt lakások

Budapest nemcsak abban egyedi, hogy a város alatt egész barlanglabirintusok húzódnak, de abban is, hogy a barlangok egy némelyikében még az elmúlt században is laktak. De ne úgy képzeljük el, hogy néhány hontalan koldus meghúzta magát ezeken a helyeken: a mai Sziklakápolna üregébe például az 1870-es években fából kis lakóházakat is felhúztak! A korabeli leírások szerint „a Szent-Gellért hegy déli oldalán tisztességes lakhelyet képeztek épületekkel, kerítéssel, fával az udvaron… az emberek nem csak lakályosnak találhatják, hanem még vonzerőt is fedezhetnek föl ama kettős kilátásban, mely a 700 láb magas szikláról a dunamenti termékeny rónára és a promontorvidéki hegyekre nyílik…”


Mai szóhasználattal örökpanorámás kilátást élvezhettek az ide beköltözők, nem beszélve a barlang kínálta egyéb előnyökről, például a nyári természetes légkondicionálásról. Amíg a Gellért-hegy oldalában csupán néhány bitorló vert itt tanyát, addig a budafoki barlangüregekben egész lakónegyed jött létre.

Minderről elsősorban Rómer Flóris feljegyzéseiből szerezhetett tudomást az utókor, a hazai régészeti kutatás atyja ugyanis elsőként mérte fel a különleges lakótelepet. A Vasárnapi Újság 1886-os számában megjelent írás és a hozzá készült rajz (Keleti Gusztáv metszete) még azt is megmutatja, hogy a gyermekeivel üldögélő háziak Napernyővel védik magukat a napsütéstől – mintha csak egy vadregényes nyaraláson vennének részt.

Budafokról időről időre igyekeztek kitelepíteni a barlanglakókat, ám a feljegyzések szerint még 1947-ben is nagyjából 300 ilyen lakás volt ott. A gellérthegyiek csak a híres szálló építésének kezdetéig (1894) maradhattak. Ezt követően a Sziklakápolnát az egyetlen magyar alapítású szerzetesrend, a pálosok rendezték be, 1926-ban Lux Kálmán tervei alapján, a franciaországi Lourdes-i barlang mintájára alakították át templommá.

Betemették a nyomokat

A lapunknak nyilatkozó Leél-Őssy az évtizedek során számos feltáró kutatást vezetett a budai hegyekben. Ezek közül az volt az egyik legizgalmasabb, amikor fiával és Adamkó Péterrel felfedezték az azóta már fokozottan védett Citadella-kristálybarlangot. Ez a felfedezés tipikusan magyar történet, ugyanis az egyik környéken lakó feljelentette hosszasan és zajosan építkező szomszédját. Kiderült, hogy az alap kivájásakor gyakorlatilag lyukat véstek a hegybe.

– Odamentünk, láttuk, hogy az óriási alapozó gödör egyik sarkában törmelékkel igyekeznek elfedni valamit. Akkor már sejtettük, jó helyen járunk – folytatja a történetet a geológus. – Egy szűk hasadékon keresztül tudtunk leereszkedni, majd odabent felfedeztünk három nagy barlangtermet és egy aknát.


Ennek a bizonyos aknának az alja már biztos, hogy kapcsolatban van a 65 méterrel lejjebb eredő forrásokkal, ezért itt 18 fok az állandó hőmérséklet. A Bors információi szerint a feltárás után felépült a villa, amely később több mint egymilliárd forintért cserélt gazdát.

Kihozzák a hegyet a felszínre

Még regényesebb a mai Pál-völgyi-barlang felfedezésének története. A szájhagyomány szerint 1904-ben egy ártatlanul legelésző birka alatt beszakadt a föld, ezzel megmutatta „arcát” Budapest egyik természeti csodája, a felszín alatt húzódó, végeláthatatlan járatokkal teli barlangrendszer. A mai Pál-völgyi-barlang területén a 19. század közepe, vége táján nagymértékű kőkitermelés folyt. A birka megmentésére induló barlangfelügyelő fia volt az, aki észrevette, hogy a frissen keletkezett üregnek folytatása van. Némi sziklabontás után cseppkövekkel díszített járatokba jutottak a mai barlangászok elődei, akik az elkövetkező években 1 kilométernyi szakaszt tisztítottak meg a törmelékektől.


„Hosszú évtizedeknek kellett eltelnie, mire újra megindulhatott a feltárás” – mondja a Borsnak az a barlangász, aki 1980-ban másodmagával ereszkedett a föld alá azon az ominózus napon, amikor újabb történelmi áttörés történt.


– Kurucz Jóska barátommal egy nagyon hideg téli napon ereszkedtünk le a barlangba, az akkori végpontokon próbáltunk további járatokra bukkanni. Odakint mínusz tíz fok volt, odalent pedig, amint az tudott, mindig egyenletes, plusz 10 fok van.

Nagy hőmérséklet különbségnél apró réseken is áthatolhat a huzat, és nekünk hatalmas szerencsénk volt. Éppen egy ilyen résnél kutakodtunk, megéreztük a légmozgást, és azonnal hozzákezdtünk a feltáráshoz – eleveníti fel a 31 évvel ezelőtti történetet Kiss Attila, aki hozzáteszi: „Olyan helyre léphettünk, ahol előttünk ember még nem járt: azt az érzést lehetetlen elmondani! Úgy láttunk ott mindent, ahogyan az Isten azt megteremtette.”


Az elmúlt évtizedekben a barlangászokat jórészt saját megszállottságuk vitte előre, merthogy a költségvetés kifejezetten barlangfeltárásra alig-alig juttatott számukra pénzt. Most, hogy immár 29 km-es lett a járat, azon fáradoznak, hogy minél többen megismerkedjenek a föld alatti csodákkal. Igen ám, de a látogatható szakasz igencsak rövid, és további kilométerek kiépítésére nincs keret. „Ha nem tudjuk levinni az embereket, akkor kihozzuk nekik a hegyet. Könyv és dvd készül a feltárásról” – mondja lapunknak Nagy András a Hideglyuk-barlangot felfedező Szabó József Barlangkutató Csoport vezetője, aki kiemeli, hogy több száz lelkes barlangász együttes munkájának eredménye a mostani siker.

Török Hanna


*****


budavari-labirintus-020.jpg



23513.jpg



barl22-300x199.jpg



budav%C3%A1ri-labirintus.jpg




budavari3_kl.jpg





A "publikum által hozzáférhető" képek alapján azért megérdemelne némi figyelmet, mint felbecsülhetetlen történelmi emlék.
A barlang és alagút rendszer ősidők óta lakott illetve használt.Több tízezer év kúltúrája fellelhető.Jelen állapotában csúpán túrisztikai látványosságá silányult, hasonlóan az amerikai, ázsiai, afrikai, ausztráliai "testvéreihez".
</TD></TR></TBODY></TABLE>
 

Csatolások

  • 14085_a_katakombak_foldalatti_bejaroja_melyet_hosszu_asas_utan_szabadda_tettek.jpg
    14085_a_katakombak_foldalatti_bejaroja_melyet_hosszu_asas_utan_szabadda_tettek.jpg
    33 KB · Olvasás: 5

Bihar

Kitiltott (BANned)
Nagyon érdekes lenne ez a barlangosdi. Pláne, ha már nem írtam volna erről többször is. Akkor talán lehetne tudni mikor készültek a természetes barlangok összekötő folyosói, termei. A céljuk sem lenne a szokásos örök és mégörökebb találgatás akármilye. Felsem kellene fedezni a spanyolviaszt. . Esetleg azt is meglehetne érteni, hogy milyen célból készültek ezek. A Pálvölgyi barlang csak egy összekötő része pl a Budavár- Avarbástya közötti sok km-es szakasznak. Az Avarbástya Budakeszinél volt. rendeltetése és készítésének ideje is ismert, de nem sokak számra. . Innen van egy leágazás is Budakalász felé is...valaki számára ez fontos lehetett ám..Sajnálom, hogy ismét süket fülekre találtam -többnyire- így nem folytathatom . Mert ez már a sokadik igazolása valaminek, mellyet felfedeznek újra és megint. Úgylátom, másokat viszont érdekel a téma, felismerik micsoda nagy dologról van szó ezért velük érdemes erről is beszélni...
A barlangoknak komoly története van, ennek lényege ismert, persze nem itt..itt megint csak a a habzás..
Ami az Arvisurákban van, az mind bizonyság, de nem itt..és nem némelyeknek.
Biztosan már Bíborbanszületett Kifene vagy Gardizi, vagy Fekete Péter, Al Bakr és Samsudi áttételes írásai a barlangokról is szólnak..
Ha összehasonlítjuk a budai barlangokat (egyeltalán van mivel) akkor az világviszonylatban is szenzáció lehet..-ne. De a tulajdonos c s a k a magyar állam, így nem az. Természetesen.
 

zsuzsanna03

Állandó Tag
Állandó Tag
Nagyon érdekes lenne ez a barlangosdi. Pláne, ha már nem írtam volna erről többször is. Akkor talán lehetne tudni mikor készültek a természetes barlangok összekötő folyosói, termei. A céljuk sem lenne a szokásos örök és mégörökebb találgatás akármilye. Felsem kellene fedezni a spanyolviaszt. . Esetleg azt is meglehetne érteni, hogy milyen célból készültek ezek. A Pálvölgyi barlang csak egy összekötő része pl a Budavár- Avarbástya közötti sok km-es szakasznak. Az Avarbástya Budakeszinél volt. rendeltetése és készítésének ideje is ismert, de nem sokak számra. . Innen van egy leágazás is Budakalász felé is...valaki számára ez fontos lehetett ám..Sajnálom, hogy ismét süket fülekre találtam -többnyire- így nem folytathatom . Mert ez már a sokadik igazolása valaminek, mellyet felfedeznek újra és megint. Úgylátom, másokat viszont érdekel a téma, felismerik micsoda nagy dologról van szó ezért velük érdemes erről is beszélni...
A barlangoknak komoly története van, ennek lényege ismert, persze nem itt..itt megint csak a a habzás..
Ami az Arvisurákban van, az mind bizonyság, de nem itt..és nem némelyeknek.
Biztosan már Bíborbanszületett Kifene vagy Gardizi, vagy Fekete Péter, Al Bakr és Samsudi áttételes írásai a barlangokról is szólnak..
Ha összehasonlítjuk a budai barlangokat (egyeltalán van mivel) akkor az világviszonylatban is szenzáció lehet..-ne. De a tulajdonos c s a k a magyar állam, így nem az. Természetesen.

******

Nagyon érdekes lenne ez a barlangosdi.
Akkor talán lehetne tudni mikor készültek a természetes barlangok összekötő folyosói, termei.

Ebben tökéletesen igazad van.
Azt hiszem nem túlzok, ha azt állítom, hogy az emberiség legrégibb történelmét rejtik magukba a világ minden részén.
Az "alap ötlet" feltehetően a természet műve, hogy ezeket mikor és mi célból bővítették, vagy kötötték össze, az talán sosem fog kiderülni, mivel sokukban több évezred kúltúrája lelhető fel egymás alatt, egymás mellett.
Vagy esetleg "ömlesztve" a meddőhányókban.


A céljuk sem lenne a szokásos örök és mégörökebb találgatás akármilye. Felsem kellene fedezni a spanyolviaszt. . Esetleg azt is meglehetne érteni, hogy milyen célból készültek ezek.


A barlangászat és a hozzá kapcsolódó régészeti munka mindig "spanyolviasz" lesz.

A miértjére Vajna György szavai adnak választ:


"A föld alatti világ szeszélyesen kanyargó ösvényeinek kezdete van csupán, s az útvesztő vége is mindig csak a kezdet, amin túl még senki sem jutott.
Pedig e kiismerhetetlen és mindig idegen világ ostroma már jó régóta elkezdődhetett, amikor a &shy;tüzet csiholó emberős fáklyájának fénye először lobbant fel a sötétség birodalmában. Elhamvadó tüzek, újra és újra felvillanó fények, a régi nyomokon túl lépő nemzedékek, az újabb ostromra sorakozó kései unokák.

És hányszor, de hányszor megtorpant már az ősvizek útját követő ember, amikor áttörhetetlen szikla, feneketlen mélység keresztezte lépéseit.
És hányszor, de hányszor tárult fel újra a meghódíthatatlannak vélt sziklabirodalom, nyílt meg újra az örökre lezártnak hitt föld alatti ösvény.
A Bátori-barlang ember nem látta, ember nem járta káprázatosan szép világát, nagyapáink, apáink akkor sem tárhatták volna fel, ha tudják mi rejlik talpuk alatt.

Emberöltőnek kellett eltelnie, hogy a hegy gyomrának újabb ostromára megérjenek a technikai feltételek, hogy a megismerés vágyához eszköz is társuljon.
S mi, akik annyi esztendő kitartó ostroma után áttörtük a „bevehetetlen" bástyákat, tudva tudjuk, hogy nem ért véget, csak számunkra zárult le az út.
A hegyboltozat alatt, ahol az aláhulló vízcseppek ütemes koppanása méri a végtelen időt, néha sejtelmes suhogás támad a járhatatlanul szűk hasadékok körül, friss, hűvös lehelletével üzen a Föld szíve.
Valahol a mélyben folytatódik, tovább kanyarog a föld alatti ösvény, aminek lezárt sziklakapuja számunkra már a végállomás, de a nyomunkba lépőknek egyszer a kezdet kezdete lesz talán...


A barlangoknak komoly története van, ennek lényege ismert, persze nem itt..itt megint csak a a habzás..

Egy részlet arról, hogyan történik a "habzás".

"Órák óta folyik a kirakós játék.
Az asztal közepén hátizsáknyi cseréphalom púposodik, körü&shy;lötte kisebb fiakupacok.
Matt és fényes fekete darabok, rőtvörösek, sápadtdrappok. Fül-, perem- és fenéktöredékek, hasas korsók görbült ívű oldalából, lapos tálak, egyenes falú főzőedények valamelyik részéből származó darabok.
Egy-egy példányon szegényes vagy fantázia&shy;dús díszítőmotívumokat látni, hegyes fával, csonttal bekarcolt csigavonalban, és hálósan szövő&shy;dő, kúpos bütykök, és körömmel, ujjheggyel kialakított ornamentikák.

Schreiber Rózsa, a BTM őskoros régésze rendezgeti a leleteket. Megalapozott szakismeret, remek vizuális memória, s nem utolsósorban türelem kell az ilyen munkához. A sokszáz féle, ezer arcú töredékből nem könnyű meghatározni az anyag korát, a kultúrkört.
Rózsa órák óta fáradhatatlanul dolgozik, én meg kíváncsi bűvészinas gyanánt lesem minden mozdulatát, fülelek minden szóra, amit ezekről az évezredes relikviákról mond.
Az őskori kerámiák meg&shy;határozásába amúgy szorgalmas autodidakta módjára magam is belekóstoltam - valamire való barlangkutató nem is térhet ki az ilyen stúdiumok elől -, de hát a hivatásos szakember azért szakember, hogy olyasmit is észrevegyen, amit a magunkfajta meg sem lát.

Akkor hát a szétosztással megvolnánk.
- Rózsa fáradtan dől hátra, néhány pillanatra behunyva pihenteti szemét.
Úgy látszik nemzedékről nemzedékre, korszakról korszakra örök&shy;lődő tanyahely volt ez a barlang.
A legidősebb ez a néhány darab újkőkori töredék, a legtöbb a réz- és bronzkori, az a kisebb kupac vaskori, a maradékot pedig úgy 9-10. századinak vélem.

- Összidőben tehát mintegy hatezer esztendő.

- Nagyjából ennyi, de azért nem oly egyszerű a dolog.
Azt ugyanis nem állapít&shy;hatjuk meg ebből az anyagból, hogy egy-egy korszak embere milyen hosszú időre telepedett meg a barlangban, részint, mert nem tudjuk, mi kerül még elő, másrészt, mert bolygatottak a rétegek.
Statisztikus megoszlásban is csak a teljes feltárás után alkothatunk képet.
Jó lenne valahol érintetlen településfelszínt fogni!

Érintetlen települési felszín!...
Magam is sokszor álmodoztam erről, s ahogy mind mélyebbre hatoltunk a Kadić-szakasz feltöltési anyagában, néhányszor úgy látszott, hogy egyöntetűvé válik a leletanyag.
A leletezők jelentették, hogy órák óta már csak őskori kerámiák kerülnek elő a vödrökből.
Ilyenkor fékeztük a vájárok tempóját, a bontási ponton is megkettőzött éberséggel figyeltük a rétegek helyzetét.
A következő tíz centi aztán szinte gúnyt űzött belőlünk, mert az őskori anyagot tartalmazó réteg alatt sorra megjelentek a középkori edénytöredékek.
Hát igen.
Nemzedékről nemzedékre öröklődő tanyahely, évezredről évezredre vaskosodó, vastagodó kultúrrétegek.
Aztán az utolsó évezred derekán megjelentek a titokzatos elődök, akik feltúrták, talán fenékig felbolygatták az őskor hagyatékát időrendben megőrző rétegeket, s most régész legyen a talpán, aki eligazodik ebben a rettenetes káoszban."

Akit érdekel ez a szép téma, itt elolvashatja:

Vajna György-A REJTÉLYES BÁTORI-BARLANG



 

Bihar

Kitiltott (BANned)
Igen kedves Zsuzsanna, nagyjából így igaz. Jól összegezted, a dolgot azthiszem. Magam sem akartam eleinte hinni, amikor a sokat gúnyolt kohász könyvéből sikerűlt megértenem miről van szó. Mert ez nem annyira kézzelfogható a könyvben. Volt a hunoknak és rokonaiknak egy szokásuk: minden fejedelem székhelyét olyan hegyre telepítették, hogy lehetőleg többcélú barlangok is készülhessenek ezeknél. Budán sokáig pl Kurszán vára volt, a Várhegy é-i részén. Kurszán Árpád "nagyobbik" bátyja volt és Álmos utódja, 899-ig, amikor meghalt.
Az avar időkben az első avar fejedelmek (568-600)megmérgezése után (Baján, Alpár) Budakeszinél egy un Avarbástyát építettek és egy hosszú barlangot is, sok év alatt, ez nagyrészt a János hegy lejtője alatt lehetett. . Lehet, hogy meglévő üregeket kapcsoltak össze, alakítottak át ehhez. Minden törzsi vezetőségnek volt ebben egy nagy terme..és esküvőket is tartottak ezekben néha. Az avar fejedelmek itt éltek és inkább alteregójuk -aki nem feltétlenűl hasonlított- találkozott Alpár után az idegenekkel. Ezt megszegte a szerencsétlen Bős, akit Klágenfurtban az utcán megis öltek..(egyik lány esküvőjén volt, 795-ben).
Avarbástya és a Várhegy összevolt kapcsolva és ebből ágazott ki Budakalász felé egy újabb barlangrendszer. Hihetetlennek tűnik, de magam elhiszem. Akár tíz, húsz évig is épütek a barlangok, járatok.
Budakalászon volt Buda fősámán (Atilla bátyja volt) székhelye. Ezt kutatja most L. I. aki itt -tévesen- Árpád csontjait keresi, már jó régen. Majdnem jó helyen keres, de a majdnem azért benne van..
A barlangokban pl Buda sok ősi hihetetlenűl értékes relikviákat is tárolt, ezek azután elszállításra kerűltek Vajk István idejében a manysikhoz a Déli Uralba. Vajk nem mert ugyanis hozzájuk nyúlni és ezért Vazul fiai szervezésében megkezdték az elszáálításukat ...ugyanekkor a Várhegy alatti Bevatortt Központ is kiürült..Gondolom mesének tűnhet, de nem az.
Az egri barlanrendszer kiépítése Jézus korabeli, Eged szkíta fejedelem számára létesűlt.
Utólag is sok jókívánságot szeretnék küldeni Zsuzsa napra!
 

Bihar

Kitiltott (BANned)
A barlangok összekötése a Budakalász-Várhegy szakaszon Atilla idjében készült. A Várhegy és az Avarbástya (Budakeszinél volt) összekötése pedig az avar időkben (600-as években) készült el.
A Várhegyen un Bevatott Központ létezett, ennek relikviái a barlangokban voltak. A Budakalászi fősámáni székhelynél (Budáé, Atilla bátyjáé volt) ma egy kőbánya üzemel.
Az Avabarbástya Budakalászi lejáratát még felkell fedezni újra. Erősen titkos volt a helye. Ezen a területen a mindenkori avar fejedelem élt.
Mindezek egyre jobban bizonyságot is tesznek a kohász könyve mellett.
Vajk István idejében a barlangokból ötven(!) szekér ősi relikviát szállítottak el az Uralhoz. (Eger-Jászvásár-Kiev-Kaukázus előtere-Ural)Nem bíztak Vajkban és idegen, könyvégető, aranybeolvasztó, pogányokról ordítozó papjaiban. Így ma a járatok semmi értéket nem valószínű, hogy tartalmaznak.
 

zsuzsanna03

Állandó Tag
Állandó Tag
A barlangok összekötése a Budakalász-Várhegy szakaszon Atilla idjében készült. A Várhegy és az Avarbástya (Budakeszinél volt) összekötése pedig az avar időkben (600-as években) készült el.
A Várhegyen un Bevatott Központ létezett, ennek relikviái a barlangokban voltak. A Budakalászi fősámáni székhelynél (Budáé, Atilla bátyjáé volt) ma egy kőbánya üzemel.
Az Avabarbástya Budakalászi lejáratát még felkell fedezni újra. Erősen titkos volt a helye. Ezen a területen a mindenkori avar fejedelem élt.
Mindezek egyre jobban bizonyságot is tesznek a kohász könyve mellett.
Vajk István idejében a barlangokból ötven(!) szekér ősi relikviát szállítottak el az Uralhoz. (Eger-Jászvásár-Kiev-Kaukázus előtere-Ural)Nem bíztak Vajkban és idegen, könyvégető, aranybeolvasztó, pogányokról ordítozó papjaiban. Így ma a járatok semmi értéket nem valószínű, hogy tartalmaznak.


*******
A barlangok összekötése a Budakalász-Várhegy szakaszon Atilla idjében készült.

Semmi nem utal arra, hogy Attila a budai barlangokban ásatott volna.:)

A 370-es években a hunok elindultak nyugatra, a Kárpát-medence felé.
424-ben Ruga hun király áttette birodalma székhelyét a Tiszántúlra, a Körösöktől délre eső területre. Innen indultak a hunok Itáliába, majd Ruga halála után Buda lett e vidék ura.
Buda halála után Attila átköltözött a Tisza-Maros-Körös által határolt területre.

Avarbástya (Budakeszinél volt) összekötése pedig az avar időkben (600-as években) készült el.

Erről sincs hiteles bizonyíték.

Az Avar Birodalom központja kezdetétől bukásáig a mai Magyarország területén volt.
Mára mintegy 3000 településből, illetve temetőjéből legalább 40–50 ezer sírleletüket ismerjük, de egy sem kötődik különösebben a budai hegyekhez, barlangokhoz.

"A régészeti leletek szerint a Szentendrén talált pompás arany és ezüst sírleletek, amelyek arra engednek következtetni, hogy a VII.század elején Szentendre egy avar törzs fejedelmi központja lehetett."

..."Továbbá, valamennyi avar temetőnél nagyobb a zamárdi, s ez máris sejtet valamit jelentőségéből."

A kunbábonyi leletek viszont arra következtetnek, hogy az avar fejedelmi központ a VII. század elejétől a Duna-Tisza közén volt.

*

A Várhegyen un Bevatott Központ létezett, ennek relikviái a barlangokban voltak. A Budakalászi fősámáni székhelynél (Budáé, Atilla bátyjáé volt) ma egy kőbánya üzemel.
Az Avabarbástya Budakalászi lejáratát még felkell fedezni újra. Erősen titkos volt a helye. Ezen a területen a mindenkori avar fejedelem élt.

*
A fentieket -az interneten talált források szerint - csak azok ismerhetik, akik rendelkeznek az "ősemlékezettel".

Ilyenek leginkább egy másik fórum témái között találhatóak.
Talán valamelyikük előző életével folytatott eszmecseréje folytán hozzájuthat valami "hiteles" infónak, :D egyenlőre - és ebben a topikban - maradjunk a látható és kézzel foható tényeknél.

A magyarországi barlangokat lajtromozta - sámánok hiányában - Kardos László geológus.



terkep3.gif

A Dunazug-hegység barlangjai



A barlangkutatás "nagyjai"

A MAGYAR BARLANGKUTATÁS TÖRTÉNETE


***

Vajk István idejében a barlangokból ötven(!) szekér ősi relikviát szállítottak el az Uralhoz. (Eger-Jászvásár-Kiev-Kaukázus előtere-Ural)Nem bíztak Vajkban és idegen, könyvégető, aranybeolvasztó, pogányokról ordítozó papjaiban.

****

Kedves István a királyunk - bár erről sem illik beszélni - eléggé ellentmondásos alakja a történelmünknek.
Egyesek szerint összefogta az országot, mások szerint eladta és elárulta egy idegen ideológiáért.
Az biztos, hogy a törvényeinek túlnyomó része a papok malmára hajtja a vizet.
A történelem ismétli önmagát.;)
 

Bihar

Kitiltott (BANned)
Buda, Atilla és rokonságuk illetve lovasaik nem 370-ben, hanem 430-ban indultak el egy elhatározás mentén nyugatra. Még Hangun -Atilla dédapja - a hunok vezére és a kínaiak császára 370-ben. Gondolom ez kiüti a biztosítékot, de nem baj. Ezt kínai források is tudják. Mi nem. Atilla nem véletlenűl jelent meg itt, már apja (Bagamér), nagyapja (Hunor) elhatározott egy nyugatra történő telepedést. Az okok sokrétűek. Nem mennék itt bele. Semmmi bizonyíték nincs az általad írt 370-es TÉVES dátumra. A 430 nem ősemlékezeti akármi, hanem leírt -nem latinul- dátum. Aki nem irt latinul annak történelme sem volt (?) , vagy ha volt, hibásan írt zagyvaságtömeg. Ez az elterjedt "eleve elerendelés" és csak a nyugati Kicsodák tudják- kivéve a Bíborbanszületettet, Al Rasidot és Navajást-manapság. Egy magyar nem ismerheti hun rokonainak történelmét..slussz. Sarkos.
Atilla csak rövid ideig lakott Óbuda környékén, ugyanis 420 000 lovasa Szeged-Pusztaszer környékén telepedett le és ő is ott akart lenni a közelükben...talán logikus is, mert a lovak ellátása...
Udinnak -Atilla nagybátyja volt- két fia volt: Upor és Ruga . Ők Atilla bejövetelének előkészítésében vettek részt, mert már Pécsen éltek. A római légiókat kérték meg jószóval a távozásra...PÉcset a szkíták alapítják még Pannon idején. Bizony. Mégcsak tyumenvezérek sem voltak, nincs jelentőségük a hadjáratnál sem.
Budakalásznál volt Buda fősámán székhelye. A mai falu fölött kb 1 km-re. Nem igaz, hogy itt nincs semmi! Járatokat talált itt nagyobb teremfélékkel Lánszki Imre aki ma is kutatja ezeket, már vagy 8-10 éve!!. Kevés a pénze azért lassúzik. Van honlapja is, megnézheted. Szokásos módon építette itt a TÖBBCLÉLÚ barlangjait ki Buda fősámán, Atilla bátyja. Várának leírását az Arvisura részletezi. Hitelesen. Ez a terűlet nagyon érdekes volt a Habsburgoknak is, mert FIZETTEK, hogy a köveit, romjait elhordják...mit gondolsz miért? Igen, hogy nyoma se maradjon és azt mondjanak amit akarnak...l: Lánszki honlaján ezt is, ő eléggé részletezi a Habsburgok nemes ténykedéseit. .A terület ősi neve Fehéregyháza volt és itt van eltemetve Árpád is. Fehéregyházán uruki templom is volt, az avar időkből. Még Gizi és anyósa Sarolt is járt ide a csecsemőket temetni, mert Imre előtt több..A templom helyét megtalálta Lánszki. Semmi ŐSEMLÉKZETRŐL nincs szó ez is levan írva az ősi magyar rovásokkal. tehát írott forrásunk. Lánszki honlapját újra ajánlom, mert még mást is talált ---üresen..
Az egyik avar fejedelem meggyilkolása volt az oka az Avarbástya létesítésének. Az avar fejedelem ezután nem találkozott követekkel, idegenekkel, csak megbízottja tette ezt. Az, hogy még nem találták meg a barlangrendszer lejáratát sokat nem bizonyít-ha állandó görcsös bizonygatásba kell itt micsodázni- mert közbülső szakasza megvan,megtalálták nem régen és mondják a kutatók: még hosszú lesz a végéig eljutni.
Gondolom nem probléma, hogy az eredeti bizonyság nem latinul íródott és megfejtője egy kohász volt? Vagy csak a latin forrás forrás? Ki határozta ezt meg?
Az avarok fejedelmi központja Budakeszinél volt, valahol a János hegy oldalában,ez az Avarbástya. Még az utolső avar fejedelem is élt itt (Pelsőc). Határőrízeti központjaik voltak még Bécsben, Szombathelyen is létezett ilyen és fősámáni székhelyük volt Veszprémben. De tucatnyi un kállságuk is volt, még a Tiszántúlon is. Bécs és Győr váltogatva volt határőrízeti település. Győr különben Baján avar fejedelem első fiának a neve..Veszprém később -a római időkben- az őslakók (modjuk így) központja lett, sokkal ezelőtt, ie. 723-ban építik ki Pannon unokái az emíltett sámánközpontnak. Avarbástya szerepe a magyar honfoglalás előtt kb 50 évvel megszünt. Éppen azért volt az avar terület szélén az Avarbástya,mert "eldugták" az idegenek elől, ez volt az elsődleges cél.. Az avar időkben állandó csaták és támadások között élt nép. Az avar idők történései annyira tömények,hogy le sem írhatók pár mondattal. Nyugat mindent megtett az avarok "kigyilkolására". Az avar birodalom elvileg kiterjedt a Pilisig is, azonban ez az avarok alatt gyéren lakott volt, ez az oka a lelethiánynak.
Az avar birodalom nyugati határa Ennsnél volt (Linz közelében) ahonnan délfelé Salzburg irányába hajlott,majd Klágenfurt felé..A ma lengyelországi Wroclav (Boroszló) is egy határa volt.
Szentendre igazán I. Endre alatt épült ki, ezelőtt gyéren lakott rész ez is.
Az, hogy kit fogadunk el hiteles írónak,történésznek magánügy. Ezt kellett megállapítanom sok elemzés alapján László Gyulától Vámbériig és Bakayig..nem beszélve a habsburgi idők nagyembereinek választékáig..(Hunfalvy..) Sajnálatos, hogy nagyon kevés elfogadható őstörténeti könyv van, ezek is inkább összerakhatatlan mozaikokkal vannak spékelve. Annyi marhaságot összeírtak már szándékosan és nem szándékosan, hogy követhetetlen. A Tarih-i Üngürüsztől a mohácsi csatáig (Szakály S.)és egyebekig. Etalon viszont egy van, ezt eredetileg pedig rótták...a számodra is, ha leereszkednél hozzá, averziómentesen. Méregtelenítve..De nehéz olvasmány, mondhatom strapás.
Nyugat és az innen "történelmet átvevő" emberek pedig nem ismerik a keleti népeknek még a gondolat és hitvilágás sem (lásd: pogányozás).
Vajkról ugyanazt mondom mint amit írtál. Tizenkét embert végeztet ki - akik közűl sok közeli rokona- megfélemlítésűl, amikor Rómához csatlakozik.. Ő a felelős Vazulért is , Botond fiáért, Koppányért is, Tónusz Abáért stb is...
Ajánlanám, hogy olvasd inkább Paál Z. könyvét el és fölösleges itt cáfolgatni a történéseit, mert ezek a valósak, nem a történész hablatyok. Igaz, keletkezésük különleges, nagyon egyedi ezért belelehet kötni mondatonként. Azoknak, akiknek nincs fogalma sem bizonyos dolgokról. Erről a hiteleségről pedig egy módon győződhetsz meg: ha elolvastad és végiggondoltad, más út nincs . Vagy a legeygszerűbb ha általános zagyvaságnak minősíted és kész.Ez utóbbi esetben minden strapától is mentesűl az aki megteszi. Sajnos MÉG ANONYMUS SEM SOKAT ÉR...vagy elhallagat, vagy marhaságosdit oktat.
A kohász könyve olyan, hogy csak azokkal lehet igazán megbeszélni, akik valamennyire ismerik. A meggyőzhetetlenek klubja pedig tagdíjmentes és nyitva a kapuja..
Ismered Anonymus (Pósa András) Gestáját?
 

zsuzsanna03

Állandó Tag
Állandó Tag
Ajánlanám, hogy olvasd inkább Paál Z. könyvét el és fölösleges itt cáfolgatni a történéseit, mert ezek a valósak, nem a történész hablatyok. Igaz, keletkezésük különleges, nagyon egyedi ezért belelehet kötni mondatonként. Azoknak, akiknek nincs fogalma sem bizonyos dolgokról.


Kedves Bihar! Csodálom és értékelem a kitartásod és a lelkesedésedet, de nem olvastam és nem is szándékozom elolvasni Paál Zoltán művét.
Csak részletekre futotta az ingerküszöböm jelenlegi szintje.

Nem a származása miatt, nem azért, mert kohászként emlegetik.
A tanulásnak és a műveltségnek nem feltétele, hogy valaki fajtiszta nemesi, vagy dúsgazdag ősökkel rendelkezzen.
Sőt, titulusok és tudományos fokozatok nélkül is lehet hatalmas lexikális tudásra, tapasztalatokra szert tenni.
Paál Zoltán a "tudását". az Arvisúrák tartalmát "kinyilatkoztatás, illetve a kollektív tudattalannal való kapcsolata révén ismerte meg,- egy szertartás alkalmával.
Igaz, a fantasztikus filmekben szerepel olyan, hogy betáplálják egy ember agyába az ősök tudását, - pl. Csillagkapu Atlantisz - de ez mese, ami elmegy a szórakoztató iparban.
Nekem tehát maga az írás születésének magyarázata elfogadhatatlan.

Helyettem mondja el Czakó Gábor írása.
Bár nem minden szavával értek egyet, de ettől függetlenül jó elemzés, rátapint a lényegre.

Arvisura - igazszólás?


Korunk hazugságtengerében vígan lubickolnak a varázslók, a távgyógyítók, és
elképesztően sikeresek a lélektanilag, nyelvileg, egyszóval minden
tekintetben hiteltelen történetek. De nem az olvasmánnyal van a baj, hanem
azzal, hogy világszerte milliók költöztek át, s keresnek otthont
folyamatosan a hasonlók álomvilágában.
És aki a leváltott valóság lakója, az könnyű préda lesz -
Hamvas Béla szavával - plankton, akit a hatalmasok érdekének árja kedve
szerint sodor erre-arra.
*
Nálunk Arvisurának, magyarán - állítólag - igazszólásnak hívják "a
hun-magyar törzsek több mint 6000 évre visszatekintő írott, igaz
történelmét". Szövegéből számos szemelvény az interneten is olvasható:www.freeweb.hu/arvisura.
Az alábbi idézetek innen valók.

*****


A könyv szerint Szalaváré Turát, a manysi fősámán unokáját, a Vörös Hadsereg ejtőernyősét a II. Világháború végén diverzánsként - ma terroristának mondanák - ledobták valahol a Fölvidéken. " Az ősi sámánhit szerint a világhónapok váltása idején (kétezer évenként), az egyes rokoni népek át kell, hogy adják egymásnak a szellemi- és hitélet központját, illetve azt a feladatot, hogy gondoskodjanak ezen hitvilág fennmaradásáról és a múltban felhalmozott szellemi örökség megőrzéséről." Tura tehát behívója mellé bepakolta a hátizsákjába az özönvíz óta folyamatosan keletkezett följegyzéseket, és átmentette őket a világháború poklán.
Paál Zoltán ózdi vasmunkásban fölismerte a sámánnak születettet.
"Baraca néven rovósámánná avatta és átadta neki az őseink felbecsülhetetlen értékű hagyatékát."
A két hatalmas nyomtatott kötet - Püski kiadó - szövege rovásírással - a benne szereplő mutatványoldalt mértéknek tekintve - több tízezer oldal lehetett, tehát többszáz tömb írógéppapír lapult Szalaváré Tura kenyérzsákjában.
Ha viszont tényleg falapokra rótták, ahogy állíttatik, akkor vonatnyi tábla.
A Vörös Hadsereg légierejének biz' meg kellett izzadnia, mire a manysi legény csomagját ide szállította.
A könyvben szereplő mutatványoldal "eredeti rovása" újmódi ún. hun-székely betűtípussal készült. Úz nyelvű, de magyarul is kapásból olvasható.
A Mormon Könyvéhez hasonlóan aranyba vésve, titkos helyen őriztetik.

A mű sajátos érdekessége, hogy az előző világhónapban, tehát a Halakban ugyan a manysik rótták a szöveget, ám történetükről egy vak hangot sem tudunk meg azon túl, ami a róluk szóló néprajzi munkákban olvasható.
A Kárpát-medence magyarjairól viszont napra pontos beszámolókat készítettek az Urál túlfelén élő rovósámánok.
Különösen kedves az itteni fejlett vasiparról szóló számos leírás. Kristóf Attilával szólva én nem tudom, hogy ez Paál Zoltán Baraca tanult mesterségének köszönhető-e.

*

Az Arvisura szerint őseink természetesen űrhajón, "Kaltes asszony szekerén" röppentek ide a Szíriuszról. A huszadik század szektái, lásd például a szcientológusokat, mind beveszik mitológiájukba a csillagos eget, de véletlenül sem szellemi térként, ilyesmit nem ismernek, hiszen a szellem tagadásából keletkeztek! Az ég számukra, miként Gazdaságkor számára általában: nyersanyag.
A szíriuszi ősmagyarok hoztak magukkal delfineket és pulikat, és velük együtt tökéletesen illettek a földi genetika rendbe.
Ez aranyos, meg az is, hogy " Az első szíriusziak az utolsó eljegesedés előtt 1136 évvel és 320 nappal érkeztek a Földünkre" .
A földkutatók ebből napra pontosan kiszámíthatják az utolsó jégkorszak kezdetét.

Megoldódik a műben többek között történetírásunk nagy rejtélye: Anonymust Pósa Andrásnak hívták , "és a Gömör-megyei Radnót községben született 1210-ben. Nagybátyja, az országbíró Pósa Pál (másnéven Tomaj fősámán, II. Endre legbizalmasabb embere, aki az Arany&shy;bulla megszerkesztésében is részt vett.)" A főúri gyám az elárvult Andrást a rimaszombati cserepesekhez adta mesterséget tanulni. A fiú "1230 és 1235 között részt vett a bugáti sámán&shy;képzésen (Bajdar sámán néven), ahol előkelő helyezést ért el. (.) 1236. január 25-én feleségül vette Radnóti Piroskát. A székely - a valóságban: máramarosi - Radnai havasok alatti kastélyban éltek, s 3 fiuk született. Piroska 1240-ben meghalt.
Anonymus Pósa Andrást Kublaj kán végeztette ki 1271-ben Boszniában. Meg is érdemelte, mert az Arvisurát kihagyta Gesztájából.

De vissza az ősökhöz!
Első földi hazájuk a Csendes óceáni Ataisz őskontinens. Erről a mű részletes térképet közöl. Innen hajóztak el Mezopotámiába és Kínába a hunok, és Mexikóba az indijók. Az indijók nevükkel nyilván enyhíteni akarták Kolombusz évezredek múlva esedékes tévedését.

*

Akkoriban - igen helyesen - mindenki magyar vala, bár néha sumérnak, hikszosznak, úznak, manysinak stb. nevezék népünket.
" Az Aranybulla 31 pontja (.) az egykori Kövezsd (a hun törzsszövetségből származó kínai császár) 30 törzsének és a kasszuk, etruszkok és hikszosziak összes törvényei figyelembe vételével jött létre."
Ámde nem csak gondolatilag és időben, térben sem volt semmi II. Endre országa!
Ő hadakozgatott, hódítgatott Halicsban, azaz Galíciában, s nem tudta, hogy az az ország rég az övé!
"Az 1222-es népszámlálás adatai alapján Magyarország külső vármegyéivel együtt 72 vármegyét számlált és egészen az ujgur területekig (Magyarka fővárossal együtt), valamint az Aranybulla pontjaiban szereplő üzbég tartományokig terjedt".
Az Aranybullában II. András Jeruzsáleminek címezteti magát, noha nem tette lábát ebbe a városba, de az üzbég tartományokat meghagyta a Horezmi sahoknak.

*

A magyari törzsszövetség nem egyszerűen hatalmas volt és dicsőséges, jó, tudós és nemes, hanem évezredeket és millió négyzetmérföldeket átfogó központosított szervezettségben működött, akár az óramű.
Nézzünk egy idevágó példát:
" Az Arvisura kincseknek az országból való kivitele a Budavári beavatott központ rendelkezésére és a király tudtával történt. (.) Maga Csaba nádor kísérte a szállítmányokat a Kárpátok szorosáig. Innen Szár László, Vladimir veje vállalta a kíséretet az Árpádházi hercegekkel: Endrével, Bélával, Leventével. Segítségükre voltak a görög keresztények, az uruki- mani hívők, majd a sámánhitű besenyők is. A gerové besenyők útközben a kincseket el akarták rabolni, de a rénszarvasszánon idejében érkező manysik a kun és fekete-úz harcosok segítségével a gerovéket megsemmisítették."

Szár László meghitten kalandozik unokáival, vagy tán dédunokaöccseivel. A rablótámadás pillanatában hajszálpontosan érkeznek az uruki sumérok az Eufrátesz mellől, valamint az Urál vidékről rénszarvas szánon száguldó manysik.
Még a jó száz év múlva esedékes kunok sem késnek egy percet sem.
Ha ilyen olajozottan működött a törzsszövetség, akkor hogyan következhetett be Muhi, Mohács, Világos, Trianon? Hogyan ülhetett a nyakunkba tatár, török, német, orosz, most meg a sok multi?

*

Múltkor kaptam villámpostán egy Arvisura összefoglalást. Megkérdeztem a küldőt, hogy mit jelent benne ez a mondat: "egy esztendő az egyik medvetortól a másik medvetorig tartott."
Ha mintegy disznótortól disznótorig - akkor az egyik év tizennégy hónapig terjedt, a másik esetleg kilencig? Az Igazszólás naptárában január a medvetor hava. Tehát csontsoványan ölték őket, a nőstényt éppen elléskor? Mi történt a szegény, elárvult bocsokkal?
Központilag medvetoroztak, vagy falvanként, családonként? Hogyan mérték az időt a Kárpátoktól Ujgúriáig a végtelen medvétlen síkságon?
Nem kaptam választ.

*

Az Arvisura irodalomként messze elmarad Jókai tüneményes hun-magyar regéinek költészete mögött.
De nem akar megmaradni mesének: áltudomány és álvallás rákosodik elő belőle. Költői álom helyett gőz, a Lélek forró tüze helyett babona.
Mitológiája egyetlen ponton sem találkozik a magyar népmesékben, mondákban, népballadákban és magában az anyanyelvünkben megőrződött hagyománnyal.

Az Arvisura számára az Égigérő fa, a Fehérlófia, a Júlia szép leány népe idegen. Nyilván a szerző teljesen járatlan vala ősi kultúránkban, viszont olvasott valamit az uráli népek túlvilág-képzeteiről: ennek alakjai kavarognak irományában: Kaltes anyó, Numi-Tórem, medvekultusz, stb. és keveregnek különféle ázsiai népek napistenével, Babba Máriával, házilagosan metafizikátlanított Jézussal.

*
Az Arvisurában kalandozó sámánkirály. " Amikor a názáreti Jézus Ordoszból Tárem-Tibeten és Indián keresztül jövet Uruk városában a kiképzett társaival megalapította az első, sok beavatottal rendelkező, megkeresztelt gyülekezetet, a manda-mada-magya egyisten hívők Urukban királlyá koronázták az uruki zikuratban őrzött Gilgames koronával." Jézus itt megkapta a legmagasabb, huszonnégy karélyos beavatást. Halkan kérdeztem egy arvisurás-keresztény ismerősömtől: hazudott-e Jézus, amikor azt mondta, hogy "Én és az Atya egy vagyunk." (Jn 10,31.) Ő sosem hazudott. Akkor? Ki az a sámán, aki beavathatja a Mindenhatót? Gyenge hasonlat: oktathatnám-e én zenére Mozartot?

*

A mai ember nem rosszabb és nem butább elődeinél, csak jobban fél, mert folyamatosan becsapják.
Amikor elköltözik a mágikus szerepjátékba, vagy az újpogányságba, akkor azt reméli, hogy megszökhet - a közhamisságból a sajátjába, amihez ő is hozzáfüllenthet ezt-azt.

Kérdés, hogy gyógyszere-e a hazugságnak a hazugság?


*

czakogabor.hu/esszek
 

prominor

Állandó Tag
Állandó Tag
Mi a különbség a tanult és a megtanult szakma között....

Amikor a spanyolokat az indiánok meglátták azt hívék Tolaskígyó tért vissza ahogy ahogy Álmos vezérben is az itt élő népek Csaba királyfit, vagy a mesék, legendák egy még régebbi hősét vélték, s nem is ellenkeztek, vagy ugye az inkák akik a spanyolokban a "hamis" király elűzőjét tisztelve még szobrot is emeltek a hódítónak....

Kik voltak a bojok? .. a bajuvárok? ..bohémek? A kort ismerő történész, régész tudja a választ.. Aki már 1928-ban tanulmányt szentel a Kárpát medence népeinek az valószínűleg előnyösebb helyzetben van abban, hogy miről mit gondoljon, mint pl. Radics Géza aki autószerelőként ment nyugdíjba, s bár sokat olvasott, de a magyar őstörténettel behatóbban csak nagyon későn kezdett el foglalkozni, s akkor is csak olvasmányai alapján, Vámos Tóth Bátor is nyugdíjasként gyűjtött földrajzi neveket, s a nagy számok törvénye alapján bármit ki lehet jelenteni több mint nulla valószínűséggel.. Paál Zoltán kohász volt, majd szintén olvasmányai alapján kikiáltotta magát történésszé...
Marjalaki Kiss Lajos földrajztanár volt, régész helytörténész, volt 40 éve a magyar tudományos közéletben, hogy szakkcikkei következtetéseit átgondolja.. De ő élete végén még biztosabb volt elképzeléseinek helyességében...
folyt. köv.
 

Bihar

Kitiltott (BANned)
Kedves Zsuzsanna!
Nem a saját fejed, ismereteid szerint itélsz újra. Ez pedig fontos , mert általában a tájékozatlanok szerinti vélemény tévút. Ilyen zavaros tévút pl a Czakó féle vélemény is, melyre megfelelő választ kapott még ausztráliai kutató ismerősőmtől is, akit mélyen felháborított, hogy megfelelelő ismeretek nélkűl mit hordott össze ez a Cz... . De ez még hagyján...Ugyanis Czakó még kb harminc évvel ezelelőtti irásokat -gépírt lapokat- olvasott, nyálazott az Arvisurával kapcsolatban és ezekből is igen k e v e s e t, így alkotta meg az utolérhetetlenűl sziporkázó véleményét akkor. Ezt mondja, ismétli ma is, amikor már az egészet megismerhetné. De ez nem megy már, nehéz...Czakó különben László Gyula -aki szintén tájékozatlan volt bármennyire főtanárként tisztelték- egészen bárdolatlan véleményét vette át nagyjából. László persze irígy is volt, nagyon is, amit hosszabban nem fejtegetnék, de nem ritka ilyen körökben. Róla talán többet nem írnék. Az Ő lócsontja is hallgatnak.
Ausztráliai ismerősöm elküldte nekem a Czakónak írt igen alapos levelét és azóta Czakónál a csend tanyáz--vagy szénáz. Ismerősöm ugyanis a magyar nyelv kapcsolatát kereste az ausztrál bennszülöttek nyelvével, miután ő megtanulta a bennszülöttekét. Így kerűltek kapcsolatba Cz...-vel , aki állítólag nyelvész, és ezután derűlt ki valahogy miket zagyvált össze a Cz..úr. Pontosan azt a választ kapta Cz...mellyet érdemel, mindezt nagyon udvariasan, így a Kossuth díjához teheti.. Ez a válasz - a lényege- pedig így szól: előbb megkell ismerni valamit ahhoz, hogy kritikával élhessünk ezzel kapcsolatban..(ez nem Brüsszel ugyanis) Elemi dolog lenne és nem mellőzhető ez. Amikor Jézus azt mondta: én és az atya egy vagyunk..szóval a Bibliát ha jól emlékszem emberek írták, ennek az értelme pedig nem az, amit az ismerősöd kitalált, hanem az, hogy Ő az egyistenhitet hírdeti...ezért egyek. Egyébként meglhetősen zavaros ide keverni a sámánokat stb...Jézus Ordoszban már beavatott lett és nem sámán.. A kettő nem ugyanaz. Ezt is keverik mert meghaladja a ..
Ez is ősi kötözködés a "medvetortól-medvetorig" szöveg. Pár éve már találkoztam ezzel a veretes marhasággal, mellyetmegkaptál, nyílván ugyanaz a forrásod. Egészen fenomenális ökörség ez a hiteltelenítési kísérlet is. . A medvetorok idejét AZONBAN a csillagászattal foglalkozók jelölték ki, mindíg ugyanakkora...ez a válasz. Így tehát az évek hossza azonos volt, kivéve a szökőévet...Mert ismerték a szökőévet is, és a százévenkénti kiigazítást is. Bizonyám.
Ha olvastad volna, ismernéd: az Uralban nem sumérok védték meg a gerovéktól a kincseket, hanem a hegy keleti oldalárólérkező manysik...ezt valami bódítószerrel élő akárki feldúsította és egy szörnyszülött marhassággá duzzasztota azok számára, akiknek nincs fogalmuk.. A sumérok Vajk idején mellesleg már jól szétszóródtak, az ősi hazájukban is meggyérűltek erősen (olv: Domonkos útját) . .Szár Lászlót pedig nem kell belekeverni, nemsok köze volt a kincsszállításhoz. Asumérok nem tuddhattak ezer km-ről hírtelen a Déli Uralban segítséget nyujtani a kincs szállítóinak, mikor a besenyők lesből rájuktámadtak. Suméri ugyanis sokkal délebbre volt, mondjuk Babilon alatt.
Más: az 1222-es népszámlálás az "üzbég tartományokig" terjedt...remek. Valóban olyanok viccelődnek itt, akik legfeljebb futólag ismerik a történetet és csöpögnek a jóindulattól ...Ugyanis még Sarolt idején bejutott hozzá Izbég, a már Kárpátokon átjött üzbégek vezetője -nem túl jelentős népcsoport volt- és letelepedést kért...Ezt Vajk teljesítette is, ha jól emlékszem főként Szabolcsba költöztek. . Ez a kiválóan értelmezett üzbég tartományt alkotó kisebb népcsoport,mely itt gúny tárgya.... Azthiszem ezer éve még kicsit másként fogalmaztak mint ma és ezt is ide kell számítani..ha lehetséges . Gondolni is lehet a Halotti Beszédre akár..Gúnyolódni megalapozottan kellene, markánsan.. Mellesleg itt mordvinok, kevés ujgúr, vepsze, sőt etruszk, komi stb utód ...stb is élt, hogy csak a a ritkábban előforduló rokonnépeket említsem.
A magyarok sohasem tartották sumérnak magukat, olvasd el a történetüket, megláthatod. Azonban a mescserek, muromák révén voltak összeházasodások, akkor mikor az említettek egyrésze az Uralhoz menekült. A Nyék törzset is ismerni kelle a kérdés megvilágosításához. Nincs lehetőség itt ezt jobban részletezni, de a könyv megteszi..Mert: ugyan hová lettek a sumérok? Domonkos miért hozott ide még Ummából is embereket ...ez egy nagy és hosszabban kitárgyalható érdekes kérdéshalmaz ám...Persze nem egykönnyen áll ez össze jópár Arvisura alapján sem.
Az Arvisurákat nemcsak Szalaváré hozta el, aki az akkori fogalmak szerint inkább hős mint a mai megmondók terroristája. Még jópár társánál -tudtommal öten hozták- voltak másolatok. Pontos részletekről Évát, a lányát megkérdezhetem.. kb egy bőröndnyi ilyen másolata van, úgytudom. Paál Z. pedig nem úgy lett beavatott, hogy Tura ránézett és kész...ez egy hosszabb történet, mellyet hosszabb tanulás előzött meg. Akit érdekel ez, annak elkellene olvasnia a könyvet, nehogy itt is a felszínnesség láthatóan megjelenjen..
Szóval ajánlom, olvasd el, előítélet és ismerősmentesen, kerűlve a befolyásolókat . Nem kell hozzá sem Czakó, sem más bornírt ostobasága, hogy értelmezhesd.. Majd ekkor látod meg az irígységet, a rosszindulatot és a gúnyt is a bírálóknak nevezett kicsodáknál. Nyomába sem érnek vackaikkal ennek az őstörténelemnek. Meg is érted ennek miértjét...mély irígységük látens okait és felszínességük, becsapási kényszerük pszichológiai okait. Mert ez bizony egy hun-magyar őstörténet, nagyonis egyedűlálló...De itt csak összekapkodott véleményekbe sikerűlt belenyúlnod úgylehet, zavaros, ismerethiányos emberek marhaság-zöngéit favorizálod..
Persze STRAPÁS megismerni a könyvet egyszerűbb mások zöldségeit ropogtatni.
 

prominor

Állandó Tag
Állandó Tag
Folytatva.....

Abban azt hiszem megegyezhetünk: a történetírás irodalmi műfaj..
Talán Napóleonnak is igazat adhatunk a történelmet a győztesek írják....
De itt ugye el kellene gondolkozni: a mostani legyőzött is győztesként szerezte hatalmát, területeit, írta meg történelmét, s így tovább egyre visszább az időben...
Iván és eszmetársai, meg általában azok, akik nem tudják értékelhetően alátámasztani álláspontjukat, történelem hamisításra hívatkoznak és megsemmisült íratokra ....Itt ismét azt ajánlom gondolkozni kellene, mégpedig azon, hogy a mítoszok a legendák a nép történetei sokkal pontosabban megőriznek egy eseményt rövid és középtávon, mert nem manipuláltak, nem szolgálnak hatalmi érdekeket...
Na meg a (tudós)kortársak is tiltakoznának a nyílvánvaló előzmények meghamisítása okán..
S maradjunk akkor a magyarok egyik legrégebbi krónikásánál....
Anonymusnak legalább 200 éves hagyományok, mesék legendák bizton álltak a rendelkezésére, s ha manipulált is esetleg a leírása, az csak a saját korának visszavezetése, egy nagy valószínűséggel jól ismert, előző néhány évszázadra, amiről egész biztos egyeb források is voltak akkoriban, mint ahogy ezen források nagyrésze ma is létezik és már mindenki által hozzáférhető a nap 24 órájában a Bajor Állami Könyvtár Digitális könyvtárban www.bsb-muenchen.de ...
Aztán balga dolog feltételezni, hogy a frankok, bajorok, csehek, szlovákok, etruszkok nem ismerik, vagy nem kutatják saját történelmüket...S Ők mind rosszul tudják....
Aztán itt van a nyelv, az írás ami nagyon sokat elárul...
S egy történész, régész miként értékel forrásokat, arra had ajánljak egy dolgozatot, ami a neten megtalálható Marjalaki Kiss Lajos Új úton a magyar őshaza felé Nyugat 1930. 12. szám http://epa.oszk.hu/00000/00022/00492/15256.htm és egy másikat a nagy érdeklődésre tekintettel csatolok is.

Persze strapás nyelveket tanulni, levéltárakba, könyvtárakba járni, utazni, szakfolyóíratokat lapozgatni.... Egyszerűbb a "Bibliát" idézgetni.... Úgy van, ahogy Iván is mondja ma a "vega" a módi...
De itt ezt számtalanszor igazolta: Ő a "vegetáriánus"...
Ez persze nem lenne baj, ha a mellékhatásokat is észrevenné... s bennünket is megkímélne tőle...
 

Csatolások

  • Marjalaki Kiss Lajos Történeti tanulmányok.pdf
    164 KB · Olvasás: 6

zsuzsanna03

Állandó Tag
Állandó Tag
prominor - 98

Abban azt hiszem megegyezhetünk: a történetírás irodalmi műfaj..

A régész leginkább feltár, katalogizál.
A leletekbe a történésznek kell életet lehelni. Ez nem is olyan egyszerű, hiszen az akkori emberek fejével kell gondolkoznia, a régészeti anyagokból kell kiolvasni egy-egy kor mindennapi életét.
A baj akkor van, ha képzelőerő és megfelelő háttér tudás hiányában a mai kor gondolkodása szerinti fiókba akarja gyömöszölni az információkat.

Talán Napóleonnak is igazat adhatunk a történelmet a győztesek írják....

Nem a győztesek írják, de a győztesek döntik el, hogy melyik variáció kaphat nyilvánosságot.:D
Ez -gondolom - mindig így volt és így van ma is.

Anonymusnak 200 éves hagyományok, mesék legendák álltak rendelkezésére, s ha manipulált esetleg a leírása, az csak a saját korának visszavezetése, ......

Mivel Anonymus a király - egyes elméletek szerint - több király krónikása volt, feltételezhető, hogy a történetei a "gazdái" szája íze szerint kellett, hogy íródjon.
Nem így van napjainkban is ?
Csak vegyük az '56-os eseményeket. Három változatban tanították: forradalom, ellenforradalom, mára már szabadságharccá nőtte ki magát.
Nézőpont kérdése....

Aztán itt van a nyelv az írás ami nagyon sokat elárul...

És sokszor még jobban összebogoz mindent.:)
Főleg manapság, hogy szinte nincs olyan év, hogy ne kerüljenek elő az eddig legnek tartott írásoknál egy még legebbek.
- Már, ha erre gondoltál.

Azt tartották, hogy pl. Ausztrália területét "fehér ember" nem lépte át a spanyol hódítókig.
Nem régiben egyiptomi hieroglifákat találtak, ami óvatos becslések szerint régebbi, mint az "eredeti", ami felvetette azt az elgondolást, hogy nem Egyiptomban "találták" fel az egyiptomi írást.

Mexikóban -nem túl nagy hírverés van róla - egy újabb "elveszett" városban ékírást találtak. (természetesen, ott se járt senki a spanyolok előtt !)
Korát -szintén óvatosan - 13.000 ezer évesre becsülik.
Persze, még rengeteg hasonló példát lehetne előkeríteni.
Csupán arra hoztam fel, hogy az írások alapján nehéz kimondani a következtetést, hogy itt vagy ott "csak" egy bizonyos népcsoport élhetett, és egy-egy jelrendszer, vagy írás csak arra a területre jellemző.
Tisztelt távoli őseink nagyon is mozgékonyak lehettek, és útjaik során feltehetően keveredtek minden tekintetben.

A nagyon régi rásoknál mindig a legrégebbi forrást gondolom hitelesnek.
Pl. egy olyan ember, aki az 1500-as évekbenélt, jobban megértette az elődei által használt szavakat.

Ma már a ránk maradt régi írást sem értjük magyarázat nélkül, akkor honnan tudjuk, hogy úgy tizezer évvel ezelőtt mit minek neveztek ?

Bocs a kis eszmefuttatásért, ez valahogy kibukott belőlem...:D
 

prominor

Állandó Tag
Állandó Tag
Ugyanarról, de másként...

prominor - 98

Abban azt hiszem megegyezhetünk: a történetírás irodalmi műfaj..

A régész leginkább feltár, katalogizál.
A leletekbe a történésznek kell életet lehelni. Ez nem is olyan egyszerű, hiszen az akkori emberek fejével kell gondolkoznia, a régészeti anyagokból kell kiolvasni egy-egy kor mindennapi életét.
A baj akkor van, ha képzelőerő és megfelelő háttér tudás hiányában a mai kor gondolkodása szerinti fiókba akarja gyömöszölni az információkat.

Talán Napóleonnak is igazat adhatunk a történelmet a győztesek írják....

Nem a győztesek írják, de a győztesek döntik el, hogy melyik variáció kaphat nyilvánosságot.:D
Ez -gondolom - mindig így volt és így van ma is.

Anonymusnak 200 éves hagyományok, mesék legendák álltak rendelkezésére, s ha manipulált esetleg a leírása, az csak a saját korának visszavezetése, ......

Mivel Anonymus a király - egyes elméletek szerint - több király krónikása volt, feltételezhető, hogy a történetei a "gazdái" szája íze szerint kellett, hogy íródjon.
Nem így van napjainkban is ?
Csak vegyük az '56-os eseményeket. Három változatban tanították: forradalom, ellenforradalom, mára már szabadságharccá nőtte ki magát.
Nézőpont kérdése....

Aztán itt van a nyelv az írás ami nagyon sokat elárul...

És sokszor még jobban összebogoz mindent.:)
Főleg manapság, hogy szinte nincs olyan év, hogy ne kerüljenek elő az eddig legnek tartott írásoknál egy még legebbek.
- Már, ha erre gondoltál.

Azt tartották, hogy pl. Ausztrália területt "fehér ember" nem lépte át a spanyol hódítókig.
Nem régiben egyiptomi hieroglifákat találtak, ami óvatos becslések szerint régebbi, mint az "eredeti", ami felvetette azt az elgondolást, hogy nem Egyiptomban "találták" fel az egyiptomi írást.

Mexikóban -nem túl nagy hírverés van róla - egy újabb "elveszett" városban ékírást találtak. (természetesen, ott se járt senki a spanyolok előtt !)
Korát -szintén óvatosan - 13.000 ezer évesre becsülik.
Persze, még rengeteg hasonló példát lehetne előkeríteni.
Csupán arra hoztam fel, hogy az írások alapján nehéz kimondani a következtetést, hogy itt vagy ott "csak" egy bizonyos népcsoport élhetett, és egy-egy jelrendszer, vagy írás csak arra a területre jellemző.
Tisztelt távoli őseink nagyon is mozgékonyak lehettek, és útjaik során feltehetően keveredtek minden tekintetben.

A nagyon régi rásoknál mindig a legrégebbi forrást gondolom hitelesnek.
Pl. egy olyan ember, aki az 1500-as évekbenélt, jobban megértette az elődei által használt szavakat.

Ma már a ránk maradt régi írást sem értjük magyarázat nélkül, akkor honnan tudjuk, hogy úgy tizezer évvel ezelőtt mit minek neveztek ?

Bocs a kis eszmefuttatásért, ez valahogy kibukott belőlem...:D

Kedves Zsuzsanna!

Ugyanarról beszélünk, csak másként...
Az lenne a meglepő, ha egyformán gondolnánk... máshol, más módon "szocializálódtunk"...
Mostanában egyfolytában arról beszélek, nem feltalálni kellene a spanyolviaszkot, hanem a receptjét kellene előásni..
Ma egy diplomás kínai úgy 3-5 ezer irásjelet ismer a több mint 50 ezerből. Csou En-laj 1958!-ban arról ír, hogy a több mint 4 ezer éves kínai írás bizton nem fog megszünni, de valószínűleg jelentősen átalakul, de hogy mi is lesz a sorsa ahhoz a válaszokat nem kell elkapkodni...A fa írásjele a jósló csontokon a keresztre feszített ember, de ugye a későbbiekben a tau- kereszt, szintén az élet, az életfájának "betűje".. A kínai hajó nem más, mint egy csonak és nyolc száj jele, vagy a csonak+ember+nyolc gyökjele. Nem ismerős ez az özönviz történetből ?(Noah és családja) de sorolhatnám a ma már elfeledett, de egykoron mindenkinek nyílvánvaló jeleket. A sarló és kalapácsról, vöröscsillagról, félholdról nemrégen milliók tudták mit jelent, ma halványul az emlékezet. A régi Róma vesszőnyalábja és az olasz fasiszták jelvénye közötti párhuzam nyílvánvaló, de ma alig tudja valaki mi az, ahogy a horogkereszt eredetét sem... Ma is van számtalan fogalom, jelenség, etc. amire nincs igazán megfelelő szavunk, s ez még inkább így volt az előző korokban, amikor a szókincs is jóval szűkösebb volt. Ezek helyettesítésére szolgátak a szimbólumok.

SATOR
AREPO
TENET
OPERA
ROTAS
Ha ezeket a szavakat megnézi valaki, látható, minden irányban az olvasható, de kinek jutna eszébe ez kétszer a görögkeresztbe beírható, mint az A/lfa/ PATERNOSTER O/mega/ Atyánk a kezdet és a vég(alfa és omega), s az ókori és középkori építmények gyakori felírata...Talán dátumot jelölnek a barlangrajzok csillag képei, talán naptárlapok a Tatárlakai amuletek?
S arra gondoltam, bár nagyon sok minden előkerült, s itt van az orrunk előtt a megoldás, csak fordítva ülünk a lovon... A ma technikája abban is segít, hogy számtalan ismeret ötvözésével visszamenjünk az időben. De nem egy óriási ugrással kellene ezt megtenni, hanem lépéről, lépésre visszafelé modellezni azt, amit teljes biztonsággal tudhatunk, egyenként lefejteni a rétegeket, meg-megállva, mert nem igaz a Connan Doyle-i mondat, ha nincs más, akkor a legképtelenebb dolgot is el kell fogadni.. Egyszerűen csak arról van szó, jelenleg nem ismerünk más lehetőséget, tényeket.. Ez pedig nem ugyanaz...
Ami pedig az ősöket és a periodikát illeti, na meg a keveredést, az az eddig tárgyaltak alapján , csak periodikát és kapcsolatot jelent, s erre a régeszeti leltek elegendő bizonyítékot szolgáltatnak...
Azon is érdemes elgondolkodni, hogy hány krónika született a magyarok történetéről, s a szerzők mely elődök munkáját ismerték, kinek mik voltak a forrásai, s miért csak a 19. század közepétől, végétől kerül középpontba a magyar történelem? Erre nem Reguly urali utazása, Budenz, Hunfalvi a jó válasz egészen biztosan...
Aztán amiről írtam, ha valaki készül is rá és egész életében régész, történész az más, mint ha valaki csak rájön az ízére...
S vannak akik történészként indulva "kisiklottak" mint Fehér Mátyás Jenő, s vannak akik ismereteik hiányos volta miatt nem azt fedezték fel, mint amit vágytak, pl. Móricz János.. Kicsit úgy, mint Kolumbusz aki még halálakor is azt hitte Indiába jutott, pedig Amerika felfedezése sem kis dolog... Ami pedig kik, hová jutottak és mikor... Vanuatun folyó ásatásokról már én is írtam, meg Hawaii benépesüléséről.....

S egy gondolat erejéig visszatérve Anonymushoz, Ő tudta itt többszáz éves békés paraszti falvak vannak/voltak , nem véletlen ezek temetőit tárták fel, tárják fel ma is nem pedig csatamezőket... Szóval többszáz éves békés gazdálkodás, munka nyomait....Az ózdi múzeumban Faggyas István emlékszoba van, nem Paál Zoltán, s ennek legfőbb oka az, hogy nagyon komoly szerkesztő munkát igényelt az Arvisura olvasható formába öntése, ami önmagában is jelent valamit....
 
Oldal tetejére