Nanaimo

Vendég
Sziasztok minden kedves olvasó és tag :)

Jelenleg Calgaryben élek, és szeretnék többet megtudni Nanaimoról. Oda utazom augusztusba és én is ide szeretném írni majd az élményeimet, de mások élménye is nagyon érdekelne. Szeretném meg tudni laknak-e ott más Magyarok is.

Ide szeretnénk költözni, még nem láttuk a helyett, de minden amit olvastunk hallottunk, és képeken láttunk, úgy néz ki ez az a hely ahol szívesen letelepednénk, minden együtt van amit szerettünk.

Remélem sikerül beszélgetni másokkal is.

Legyen mindenkinek szép a napja :)

Üdv

Vendég
Szóval sehol senki :) Nem baj. Jövőhét hétfőn megyünk. Hozok képeket és beszámolót majd én.

hunczutka

Szia!

Engem nagyon érdekel! Interneten rákerestem, de elég kevés infot találtam, ahhoz képest, ami érdekelne. Kíváncsian várom a beszámolódat, és jó utat, szép időt kívánok nektek!

Hunczutka

fluevogi

Állandó Tag
Mi par eve voltunk ott es mige meg nem lattuk, mi is oda akartunk koltozni. Egy helyes kisvaros, de nagyon kisvaros es munkalehetosegek nagyon korlatozottak

Sziasztok.

Hunczutka köszönjük szépen, és reméljük jó idő lesz.

Mi most nem igazán úgy megyünk mint a turisták nézelődni, hanem megszeretnénk nézni egy pár házat vagy lakást.
Munka szempontjából, nem nagy gond nekünk, mert én is és a férjem is magának dolgozik. Szeretnénk kis városban élni, de szeretnénk majd később egy erdős, tavas természetben élni, mindentől távol :) Nem lesz gond szerintem a kisvárossal nekünk.
De meglátjuk, és tudjuk már, hogy első benyomás nem biztos a végleges benyomást hozza. Ha oda is költözünk, elsőnek csak egy évet nézünk meg, ennyi idő elég ahhoz megtudjuk itt van-e a mi végleges életünk helye.

Szép napot mindenkinek.

Megérkeztünk haza. Gyönyörű utazásunk volt. Le írhatatlan sok sok szépséggel, tele élménnyel. Azt hiszem B.C. a világ legszebb helye. Ajánlóm mindenkinek ha van rá lehetősége nézze meg. Voltunk Victoriában, Nanaimon és Vancouverben. Gyönyörű a sziget. Lassan apránként elmesélek mindent és, képeket is teszek fel.
Csak ma még pihenek mert csak mentünk és mentünk és még is sokat nem is tudtunk megnézni, annyi a látnivaló.

Lehet ez a fórum olyan lesz, hogy magammal beszélgetek csak :) De nem baj, hátha egyszer valamikor valakit pont ez fog érdekelni :)

Jó reggelt.

Át néztem a képeket amiket csináltam és lettek jók. Sajnos az idő nem kedvezett nekünk nagyon. Sokat esett, egy nap volt csak amikor Victorián sütött a nap. Így a fényképeken is lehet majd látni.

Calgaryből autóval mentünk és nem bántuk meg, nagyon szép helyeken visz az út, a hegyek csodálatosak, itt még a víz zöldes színű, de ahogy megyünk lefelé Vancouver felé szép mély kék színűvé válik minden folyó, tó. Nagyon esett az eső végig a 12 óra alatt. Ennyi idő volt megállással elérni a komping Calgaryből. Este érkeztünk meg Victoriába, de már így is láttuk nagyon szép város. Másnap néztük és jártuk be Victoriát. Csodás a partja, a kikötője, és a belvárosa. Ami még is a legjobban tetszett nekünk, hogy minden sokkal közelebb van a természethez. Calgary nagyon szép város, ápolt , tiszta, rendezett minden. Victoria erdős, dús növényzete van. A házak teljesen más milyenek, néha nem is lehet látni a házat, annyira körbe veszi a sok fa, virágok, vagy élő kerítés. A part nem homokos, sziklás, rengeteg fatörzset kihoz az Óceán. Reggel sétálva a parton keveredik az Óceán és a sok virág illat,és kell fel a nap csodás látvány és hangulat. Vidrák úszkálnak mindenfelé. Az ott élök, jönnek futni, sétálni, gyerekestől, kutyástól.
A környező települések is csodálatos szépek, egybe olvadva vannak Victoriával. Van egy rész ahol csak az igazán gazdagok élnek, az ő házuk sokszor védet a kíváncsi szemek elöl, de pazar látvány látni a szebbnél szebb házakat, amik már nem is házak hanem villák. Itt az utcán nincsen telefon és villanyvezeték, hogy ne zavarja őket a kilátásban, és minden háznak kertésze van. Így olyan gyönyörű gondozott fákat , virágokat és kerteket lehet látni . Victorián ahol nincs kertész teljesen más kép fogad minket, sok helyen a fű kivan száradva. Nagyon keveredik a városban az utca látványa, hol rendezett, hol kicsit elhagyatottabb. Öreg házak, kicsik és nagyok, újak és nagyon modernek váltják egymást. Az eredeti öreg házak, nekem nagyon tetszenek.
Ahol a szállásunk volt, a tulajdonos munkája az, hogy a Golf szigeteket megóvják, 400 sziget tartozik ide, és arra törekszenek minél kevesebbet kelljen beleavatkozni a természetbe. Azt hiszem sikeres a munkája, tényleg nagyon szép ahogy együtt lehet élni a természettel.
A belváros olyan mint mindenhol, nyüzsis, végig megy a kikötőbe. Itt van a parlament, a wax múzeum, szép szállodák, kompok, parkok, éttermek, Totem oszlop park, kínai utca és a vízi repülőtér is . Nem csak komppal lehet eljönni Victoriába hanem ezekkel a vízi repülőkkel , Vancouverből 20 perc alatt megérkezik és biztos nagyon szép látvány végig a repülés.

Másnap mentünk Nanaimora, már nagyon vártam. Vegyes érzéssel készültem, mert nem sok jót mesélnek róla az emberek. Nem tetszik szinte senkinek sem.

Folytatom majd még.

Sziasztok.

Elnézést kérek, az eltűnésem oka egyszerű sajnos a gépem úgy gondolta nem dolgozik tovább, pihenni szeretne, de pont a legrosszabb időt választotta. Most-már megjavult újra működik és én jövök mindent le írok a képeket is felteszem, bepótolom a lemaradásomat. Csak ma még kerti munka vár rám elsőnek. Kellemes hétvégét mindenkinek.

Nanaimo.

Victoria és Nanaimo között 104 km-ter a távolság. Nem sok nem hosszú, de lélegzet elállítóan szép az út. Magasan a hegyeken lehet végig menni a gyors úton , végig sürő zöld erdő vezeti az úttat Nanaimora. Megálltunk egy parkolóba , hogy letudjam fotózni a tájat fentről lenézve annyira szép volt minden.Nanaimora megérkezve az első benyomás rögtön az volt, csendes. Hihetetlen tiszta, szép új a part része. De alig volt ember az utcán és a parton sem sokan sétáltak. Nagyon tetszik nekem a kisváros. Ha megöregszem és már nem kell dolgozni ez az a hely amit arra teremtettek, hogy szépen csendben éldegélhess. A helyi lakosok kijárnak rákokat halászni és kedvesen bemutatják, hogyan is kell, a lányt vissza engedik és csak a fiút tartják meg. Rengeteg az építkezés és szép új lakások épültek. Nagyon jó érzés leülni és nézni az óceánt, gyönyörű tiszta a víz , csend van süt a nap , ilyenkor még az idő is megáll egy pillanatra. Minden délben van egy kis előadás és ágyúból lőnek ki pont 12 órakor. Skót dudán játszanak és előadnak egy kis műsort is. A kikötőben végig lehetett sétálni és nézelődni a kis üzletekben, és itt van egy nagyon jó étterem is . Nem drága és pont az óceánra néz. Bármerre is sétáltunk tényleg alig találkoztunk emberekkel, nincs túl sok amit itt lehet csinálni, aktív pihenésnek nagyon nagyon jó,nincs homokos partrésze. Megtudtuk Nanaimo nagyon próbál fejlődni és azon dolgoznak a városban élők, hogy több munka lehetőség legyen a városban és ne csak az idősebbek költözzenek oda. Egyáltalán nem csúnya, vagy öreg, vagy elavult ahogyan sokan elmesélték. Igazán szép, de az is igaz, itt élni még nem tudnánk, nagyon nincs munka itt. De ha üzletekben voltunk, annyira kedvesek a helyi lakosok, figyelmesek, beszédesek, mosolyognak, mindenben segítenek. Sokat lehet sportolni és vízi és hegyi szenvedélyeket itt teljes mértékben kilehet élni. Itt tapasztaltam meg , hogy süthet a nap és esik az eső semmi felhőből :) Majd süt a nap és egy perc múlva már szakad és a következőben újra süt a nap, tehát az időjárás szeszélyes minden nagyon gyorsan váltakozik :) Jaj ellne feledjem ahogy a partnál sétálunk vagy egy nagy park és az elején egy pár Nemzeti zászlót is felállítottak és igen a miénk középen ott lobog :) Sajnos ezt csak az autóban vettem észre mikor mentünk Parksvilleébe, Nanaimo közvetlen szomszédságában van, de érdemes ide eljönni, mert homokos strandja van. Igaz esett az eső de sokan bent voltak a vízbe, és mi is bementünk, nem volt hideg szerintem. Szerencsére volt egy homok szobor kiállítás amit megnéztünk, az olimpia jegyében készült minden szobor és mi nézők szavazhattunk rájuk. Visszafelé kisütött a nap is újra így még napsütésben is voltunk a parton. Parksville kicsi , de van itt egy kis vidámpark is, és több homokos partrész is található. Maga a belváros nem nagy, nincs túl sok látni való. Mindenhol tisztaság van , rendezett a környezet nagyon. Sok hotel, motel, apartman, kemping található. A sziget nem olcsó , de nem is a legdrágább hely. Reggel mentünk a komppal Vancouverbe és ezzel fogom folytatni.

foraszilvi

Állandó Tag
Szegény nagymamám itt élte utolsó éveit, jó volt olvasni a beszámolódat, szinte láttam, amit írtál, köszönöm!

Szia Szilvia.

Köszönöm, kedves vagy nagyon.
A Nagymamád tényleg egy nagyon csodás helyen élt. Sajnos nem is tudtam le írni mindent úgy átadva ahogy én éreztem ott azokban a percekben.
Legyen szép a napod.
Szia

Sziasztok.

Hoztam képeket. Sok lett ezért elnézést kérek. Nem írtam alájuk semmit sem, de ha gondoljátok jobb lenne azt tudom pótolni .
Úgy nézzétek nem vagyok profi fotós csak amatőr, és a gépem is ilyen :)
Az első link útban a sziget felé és Victorián készültek.
A második Nanaimon és Parksvilleében készültek.

Vancouverről megírom amit még szeretnék, és mellékelem oda is a képeket.

Köszönöm mindenkinek, hogy elolvasta vagy megnézte. Jó képnézegetést.

kockásfülűnyúl

Sziasztok.

Hoztam képeket. Sok lett ezért elnézést kérek...

Szia anizscsillag,

Sok lett, de nem elég:D
Nagyon jó képek, első osztályú kedvcsináló.
Amúgy meg semmi baj nincs velük, szépek lettek. Ha amatőr is vagy, de azok közt igazán profi.
Köszi szépen (remélem a többiek nem bánják, hogy a nevükben is), azt hiszem jó néhányszor meg fogom őket nézegetni.

Vancouver.

Korán reggel indultunk a komppal Vancouverbe, és így szerencsém volt látni a napfelkeltét és a sok szigetet amit oda utazásunkkor a sötétség miatt nem láttam. Lenyűgöző ahogy váltakoznak a szigetek, egyik zöldebb mint a másik. Reggel még minden olyan nagyon csendes, ahogyan ott ülünk a kompon, ébredezik mindenki, érezni a friss kávé illatát, és elénk tárul az Óceán, fényesen ragyognak a napsugarai rajta, a szigeteket még az éjjeli árnyékok takarják, egyszerűen ebben a pillanatban hihetetlen hálás voltam, hogy én is láthattam ezt a csodás világot. Nagyon tetszik Vancouver Island, többet kaptam mint amit gondoltam majd láthatok, szeretem a természetet és itt megtaláltam azt amit kerestem. Nagyon ajánlani tudom csak mindenkinek, hogyha szeretné megnézni a világnak ezt a részét, induljon el bátran, nagyszerű élményekben, szépségben lesz része. A kedvencem a komp volt, azt hiszem ha hosszú is az út de megéri mindig újra komppal menni a szigetre, soha nem lehet betelni a szépséggel ami végig kíséri az utunkat. Igaz, hogy sokat esik, és hideg szél fúj, borult az ég mindig, de kárpótolnak a zöld búja növényzetek, a különösebbnél különösebb fák, a sok színes virág, az Óceán tiszta illata és mély kék színe. Szeretnék itt élni, minden vágyam ez, az emberek annyira összhangban élnek a természettel, óvják és megbecsülik, szerettem ezt a világot nagyon. Közben amíg elmélkedtem a nagy szerencsémen, megérkeztünk Vancouverbe. Nem is kell mondanom, hogy olyan eső volt látni nem lehetett és ez nem túlzás. Így a tervünk felborult aznapra. A szállodát nem lehetett csak három órakor elfoglalni addig pedig kellett valamit csinálni. Elmentünk a Granville islandra, és itt tényleg minden van. Kézműves kis boltok, zöldséges piacok, pékségek, játékboltok, sakét lehet kóstolni, nagyon finom kávét lehet kapni. Egésznap elehet nézelődni, minden pazar, elegáns, és igaz áruk is van, de láthatunk egyedi dolgokat amit sehol máshol sem. Azt hiszem nem kell sokat írnom Vancouveről mert van egy ilyen oldal itt. De engem lenyűgözött a hatalmas város, és a belvárosa, a házak, felhő karcolok. Annyi a látni való itt, hogy felsorolni sem lehet, de bármerre is járunk az biztos , hogy zöld, tiszta, de lehet látni, hogy bizony ez egy óriási város, és ahogy meg van a szépsége úgy a csúnyasága is. Elkerülhetetlen, hogy egy ilyen városban ne legyen szegényebb rész, ez hozzá tartozik, még is jó ezeket elkerülni vagy is nekem mert nagyon rosszul éreztem magam és nem a szegénység látványa az amit jobb ha nem látok, mert sajnos sokat láttam már és éltem is benne, hanem olyan amit eddig tényleg csak a filmekben láttam. A Kinai negyedbe már évek óta készültem ha ide eljutok, oda elmegyek. Legendákat olvastam róla, elképzeltem olyan meseszerű kínai varázslat fog várni. Annyira türelmetlenül vártam már a napot, hogy szinte rohantam volna oda. Visszont előtte mi a régi utcán sétáltunk és úgy indultunk a Kínai negyed felé, nem tudom az volt a jó út vonal vagy sem, de belementünk a drogos, hajléktalan részbe. Hihetetlen büdös van, és ez nem úriság az egész részt átöleli ez az átható bűz, és minden hátsó utcán ott álltak, és drogoztak, tényleg elhagyott az egész rész, a házak kopottak, öregek, az utcák is koszosak, szemét mindenhol. Furcsa, hogy szinte alig két utcával arrébb még minden szép , és hirtelen elvágták és emberek így élnek. De egybe olvad a Kínai negyeddel, és ha azt hittem, hogy ez a rossz akkor tévedtem. Az ami a Kínai részen van, na az nem nekünk való. Pedig állítólag ők már sokkal tisztábbak mint Kínában. Itt aztán a kosz, a halott halak az akváriumban, szárított ürge pálcikán, denevér, patkány, medúza, és még kitudja mi mindent lehet náluk megvásárolni. A hentes üzletek állnak a sárban, a higiénia itt nulla, és az ott dolgozok ruhája is elég kedvet szegő ahhoz, hogy akár merjünk is egyáltalán újra Kínai ételt enni, főleg azon a környéken. Nem bántom őket sem az egészet, mert ez is egy kultúra elfogadom, ez az ő világuk, ahogy a drogosoknak is joguk van úgy élni , ahogy ők szeretnének. Csak azért meséltem el, mert annyira nem tudtam ezt fogom látni, hogy ez bennem nyomott hagyott egy életre. Nem úri kisasszony vagyok, de ez a fajta világ igen messze áll tőlem, és sajnálom őket, örülök, és ilyenkor igazán hálás vagyok a sorsnak nem így kell és nem itt kell élnem. De Vancouverhez hozzá tartozik, és így kerek a város.
Vancouver az a város ahol az ember igazán érezheti és élheti az életet, csendes, nyüzsgő, lüktető, élhető, ámulatba ejtő , igazi metropolis. Ámulatba ejtő a hatalmas épületei. Imádni fogja mindenki aki csak el látogat oda. Még is nekem Victoria lett a szívem közepe.

Mellékelem a linket Vancouverről is, igaz vissza adni nem tudja azt amit ott sétálva láthatunk, de talán bemutatja kicsit közelebbről is ezt a szép várost.