Régi barátunk, Google, ennyit tud:
A Sortivity egy szórakoztató és izgalmas parti játék, amit akár csapatokban is lehet játszani. A játékosoknak különböző fogalmakat kell a megadott kritériumok szerint sorba rendezniük. Legyen az időbeli, növekvő vagy csökkenő sorrend, az agytekervényekre szükség lesz ebben a játékban, ami remek szórakozást nyújt egészen 12 éves kortól. Tedd próbára magad te is! Akár egyedül, akár csapatban.
Craig Brownie 2006-ban megjelent kártyajátéka 2-6 fő részére egy feladványokkal teli világot fed fel a játékosok előtt, ahol akár több helyes megoldás is létezik.
Mit kapunk a dobozban?
500 kérdéskártya, 1 játéktábla, 6 játékfigura, 6 rendezőtok, 30 válaszlap (öt különböző színben), 1 homokóra
A játék menete:
Mindenki kap egy rendezőtokot és választ egy figurát, amit felhelyeznek a játéktábla start mezőjére.
A játékosok választanak egy kezdő játékost, aki felveszi a pakli legfelső lapját úgy, hogy közben senki (még ő sem) láthassa a kártya válasz oldalát.
A játékos felolvassa a kártyáról a kérdést és az 5 fogalmat, majd leteszi a kártyát kérdés oldalával felfelé, mindenki számára jól láthatóan az asztalra.
A játékosok megpróbálják a fogalmakat a megadott kritérium szerint rendezni (kronológiai, növekvő vagy csökkenő sorrend). Ezért a válaszlapokat a színes, vagy a pipával ellátott oldalukkal arra a helyre csúsztatják, ahol helyesnek vélik.
Miután minden játékos belecsúsztatta a válaszlapjait a rendezőtokjába, a játékosok megfordítják a kérdéskártyát és ellenőrzik válaszaikat. Az ellenőrzés után a játékosok sorban egymás után bemondják a helyes és a helytelen válaszaik számát. Az a mező, amin az érintett játékos éppen áll, meghatározza, hogy a játékosnak merre hány lépést kell tennie. A célmező irányába mutató nyíl a helyes válaszért kapható pontszámot mutatja, a startmező irányába mutató nyíl pedig a helytelen válaszért járó pontokat mutatja. Végül a játékosok lépnek a játéktáblán a kapott pontok és a nyilak által meghatározott értékben. A játékot a következő játékos folytatja.
A házzal jelölt mezők a biztonsági mezők, ezek mögé senki sem csúszhat vissza, akárhány helytelen választ adott és ez által visszafelé kellene lépnie.
A homokóra azt hivatott biztosítani, hogy a játékosoknak csak meghatározott idejük legyen a válaszokon gondolkodni. Amikor lejár az idő, már nem lehet újabb lapot behelyezni a tokokba, és minden üresen maradt hely egy helytelen válasznak számít.
Hogyan lehet nyerni?
Az a játékos nyeri a játékot, aki a figurájával először halad át a célmezőn.
Végezetül:
A Sortivity egy igazán remek tudásanyagot próbára tevő társasjáték, amit akár csapatban is lehet játszani. Így a csapattagok megbeszélhetik egymással a feladványokat. Ezzel még izgalmasabb lesz a játék, de nem minden esetben könnyebb. Ajánljuk minden a műveltségi játékokat kedvelő társaság számára.