Történelmi ÉRDEKESSÉGEK, FURCSASÁGOK....

zsuzsanna03

Állandó Tag
Állandó Tag
Hol, hogyan ünneplik a húsvétot a nagyvilágban ?

husveti_tojasok_655149_94762.jpg


A húsvétot az összes jellegzetes előkészülettel és szokással együtt minden országban másképpen ünneplik.
Egyik főszereplője kétségkívül a húsvéti tojás, amit országonként más-más állat hoz.
Svájcban a kakukk adja a csokitojásokat,
Elzászban a gólya vagy a kakas.
De az a hiedelem, hogy a húsvéti tojást a nyuszi tojja, Németországból ered.
A német gyerekek már a XVII. század óta keresik húsvét vasárnapján a kertekben a nyuszik zöldcsütörtökön elkészített színes tojáskáit


smigus-430x286.jpg


Lengyelországban nagyhéten kezdődnek az előkészületek, nagycsütörtökön Júdás szimbolikus elégetésével zajlik a bűntől való megtisztulás.
A nagypénteki szigorú böjt alatt a háziasszonyok főleg halételeket készítenek, s nagyszombaton a családok kis kosarakban ételeket (sonkát, sót, kenyeret, kolbászt, süteményt) és frissen festett tojásokat visznek megszenteltetni a templomba.
A vasárnapi mise után ülnek le az emberek a gazdagon megterített asztalhoz, ahol jókívánságokkal és a megszentelt főtt tojások elfogyasztásával kezdik meg a reggelit.
A már említett húsételek után következnek a hagyományos lengyel sütemények, a mazurek és a babka.​


news-20090411-01474959-image.jpg


Romániában együtt ünnepelnek az ortodoxok és a más vallásúak. Az ünnepi asztalon báránysült illatozik, foszlós kalács csalogatja a vendéget, és szebbnél szebb írott tojások is láthatók, amelyekkel húsvét éjszakáján koccintani szokás.
Az emberek a "Krisztus feltámadott! Valóban feltámadott!" szép köszöntéssel üdvözlik egymást néhány napig, még az utcán is.​




svedhusvetivirgacs.jpg


Svédországban Virágvasárnappal kezdődik a nagyhét, hogy megemlékezzenek Jézus Jeruzsálembe való bevonulásáról. Szokás, hogy az emberek fűzfaágakat visznek a templomba, melyek a babért helyettesítik.
Egy hétig a házban tartják, hogy kivirágozzanak a melegben. Természetesen babonák is kapcsolódnak ehhez a periódushoz. Régi germán hagyományok szerint úgy tartják, hogy a boszorkányoknak különleges erejük van ebben az időszakban, főleg a fekete mágiának.
Egy nappal húsvét előtt, a fiúk és lányok boszorkány ruhába öltözve látogatják meg a szomszédokat, húsvéti képeslapokat adnak nekik, édességet vagy pénzt kapva cserébe.
Az ország nyugati részében az a szokás, hogy a postaládában vagy az ajtó alatt hagyják a levelet, így a feladó ismeretlen marad.


cureki-gorog-husveti-kalacs.JPG



Görögországban szokás, hogy az emberek úgy távoznak a templomból, hogy kezükben égő gyertyát tartanak.
Úgy tartják, hogy a fény szerencsét hoz, ha nem alszik el hazáig. Ezekben a napokban egy különleges kenyeret, „Jézus kenyerét" fogyasztják.
A kenyér közepén egy keresztforma van, a szélén pedig tojásformákkal van díszítve.
A húsvéti étkezés délután kezdődik, elhúzódva késő estig.​


finland.jpg


Finnországban csendesen ünneplik a Húsvétot. a Nagyhét neve: csendes hét, ilyenkor nem tartanak mulatságokat, nyilvános felvonulásokat és nem szabad tüzet gyújtani sem.
Az emberek gyászruhában járnak ezen a héten és nem szabad meglátogatniuk senkit, csak halaszhatatlan dolgaikat intézhetik el. A böjtöt is szigorúan megtartják, csak naplemente után étkeznek.


leadImage_mini


Wales. Régen nagypénteken (wales-i neve YGrolith) állítólag minden tevékenységet felfüggesztettek, az utcákon alig lehetett embereket, lovasokat látni. Az emberek mezítláb mentek el a templomba, mert így nem zavarták meg a földet, amely Krisztus szent testét befogadta. Sokáig szokás volt Jézus fekvőhelyének elkészítése is. A folyóparton nádat gyűjtöttek, majd a gyerekek emberi alakot szőttek belőle. A szövött Krisztust aztán egy fakeresztre fektették és egy csendes mezőre vagy legelőre vitték, hogy békében nyugodhasson.​


eastermexico.jpg


A távoli Mexikó lakói is a mi tavaszünnepi és keresztény hagyományaink helyenkénti összemosódásának jegyében ünneplik a Megfeszített feltámadását.​
Mexikóban teljesen együtt élnek a prehispán hagyományok az Európából behozott vallási tradíciókkal (a spanyol hódítók sajnos feszülettel és fegyverrel a kezükben hirdették az igét). Húsvét idején mindenütt színes, érzelemdús ünnepségek színterévé válnak a települések.
A legtöbbször újrajátsszák a bibliai eseményeket: az emberek beöltöznek rómaiaknak, farizeusoknak és zsidóknak.
Még a kálváriajeleneteket is előadják, ilyenkor az amatőr színészek saját, valós szenvedéseiket ajánlják fel cserében bűneik megbocsátásáért. (A televíziós hírekben évente mutatnak megrázó képsorokat a valóban keresztre szegezett férfiakról).
A templomkertben ugyanakkor rituális táncokat járnak, mégpedig a katolikus egyház jóváhagyásával, amit az kénytelen megtenni hívei megtartása érdekében.
Nagypénteken Mexikóban is Júdás-figurákat készítenek, szalmából és papírmaséból, petárdát helyeznek a közepükbe, és nagyszombat éjszakáján felrobbantják őket.
Megtörténik, hogy Júdás helyett az ördögöt testesítik meg, és ez adott esetben lehet egy népszerűtlen közéleti személyiség is...


mexikoi-h%C3%BAsv%C3%A9t.jpg


Braziliában a Nagypénteket olyannyira komolyan veszik, hogy általános munkaszüneti nap.
Ám nemcsak a munkahelyeken, otthon sem csinálnak semmit, kifejezetten tilos még mosogatni is, ellenben kétszer is szentmisén vesznek részt.
A Nagyszombat éjjeli feltámadás után azonban kezdetét veszi a latinokra jellemző népünnepély színes felvonulásokkal és sok – sok étellel, hiszen hivatalosan is véget ér a nagyböjt.​


02.jpg


Fülöp-szigetek.
Az egyetlen katolikus többségű ázsiai országban a mai napig élő hagyomány az önkéntes keresztre feszítés, mely minden szokás közül kétség kívül a leggroteszkebb.
Lényege, hogy Nagypénteken több tucat résztvevő egy színjáték keretében fél mázsás kereszttel a vállán megteszi Krisztus keresztútját, majd a Golgota-hegyre érve szabályosan keresztre feszíttetik magukat, hogy így erősítsék meg Jézusba vetett hitüket és osztozzanak a Megváltó szenvedésében.
A szokást a katolikus egyház is elítéli.


1239556606_szentsirtemplom.jpg


Jeruzsálem, talán az egyetlen hét egész évben, amikor Jeruzsálem nem a zsidó – palesztin viszályok miatt kerül a híradásokba.
Hívők egész serege érkezik ilyenkor a városba a világ minden tájáról, hogy felidézzék Jézus utolsó útját.
A zarándokok papjaik, vagy lelkészeik vezetésével végig járják a Keresztutat, és imádkoznak a Szent Sír templomában.
Sok megtérő ember megkeresztelkedését is erre az eseményre időzíti, és mint egykor Krisztus, szintén a Jordán folyó vizében veszi fel a keresztség szentségét

etiopia_2.jpg


Etiopia, Noha az ország vallási kérdései inkább a keresztények elleni támadások miatt kerültek az elmúlt években a világ figyelmébe, Etiópia keresztény kultúrája rendkívül régi és színes hagyományokkal bír Húsvétkor.
A nagyhét általános ünnep, nagypénteken nem a templomokban, hanem a tereken játszák el a Passió játékot, a hét végére minden családtag összejön, olyanok is, akik külföldön dolgoznak.
Szokás, hogy a házasulandó párok Húsvét vasárnap, a templomban megszentelt pálmaág alatt tartják meg az eljegyzést.
 

zsuzsanna03

Állandó Tag
Állandó Tag
Mitől lesz boldog a pápa?

lead_370.jpg


Gyakran évszázadokig, de legalább évtizedekig vizsgálja a katolikus egyház, hogy ki által történt csoda, ki kapja meg a boldog címet, vagy kerülhet a szentek névjegyzékébe.

A szentek tisztelete a kereszténység három nagy ágazata közül kettőnek – a katolikus egyháznak és az ortodox egyháznak – a jellemzője.
A protestantizmus elvetette a szentek tiszteletét.
A katolikus egyház boldoggá avatási eljárása, latinul a beatificatio a szentté avatási eljárás első része. A szentté avatás, latinul a canonisatio a pápának az ünnepélyes kijelentése, amellyel egy halott személyről megállapítja, hogy a megdicsőültek között van, és előírja a szentek jegyzékébe való felvételét. A szentté avatásnak előfeltétele a boldoggá avatás, majd két csoda igazolt kimutatása szükséges a szentté avatáshoz. A vértanúk esetében nincs szükség csodára.

Már a kereszténység történetének kezdetén is tisztelet övezte azokat, akik a legközelebb álltak Jézushoz: Szűz Máriát, Keresztelő Szent Jánost, az apostolokat. Az Apostolok Cselekedetei tudósít az első vértanúról, Szent Istvánról.
A keresztényüldözés idején az életben maradottak az áldozatokat tisztelni kezdték. Tehát minden hivatalos eljárás nélkül, a hívek köréből támadt hatásra keletkezett a vértanúk kultusza. Az őskeresztény mártírok tiszteletéből pedig a III-IV. században fejlődött ki a szentek kultusza.


250px-B-Alexander_III1.jpg
200px-Bernini-Urban8.jpg


A szentté avatást 1170-ben III. Sándor pápa vonta a pápa hatáskörébe. A boldoggá avatás rendjét VIII. Orbán pápa (1623-1644) határozta meg, s ez igen csekély változtatásokkal máig érvényes. Eszerint: először a területileg illetékes püspök kivizsgálja, hogy a jelölt valóban szent életet élt-e, történtek-e közbenjárására csodák. E vizsgálat lezárása után, ha az illető szent híre tartja magát, ezután indítják a pápai felülvizsgálatot. A boldoggá avatott személy "boldog" , azaz beatus címet és korlátozott tiszteletet nyer. A boldogot felveszik a szentek névjegyzékébe. A boldoggá avatottat nyilvánosan tisztelhetik zsolozsmában és szentmisében, de ereklyéit nyilvános tiszteletre nem tehetik ki, és templomot nem szentelhetnek a tiszteletére.​


II.+J%C3%A1nos+P%C3%A1l.jpg


A boldoggá avatás rendjét II. János Pál pápa 1983. január 25-i keltezésű, Divinus perfectionis magister című apostoli konstitúciója határozta meg.
A vatikáni Szentté Avatási Ügyek Kongregációját 1588-ban alapították, azóta ez foglalkozik a boldoggá és szentté avatások ügyével. Ez a kongregáció részletesen szabályozza, hogy milyen feltételek mellett fogadja el hitelesnek a csodát. Hogy mennyire körültekintően jár el az egyház a végső szó
kimondásában, azt mutatja, hogy a boldoggá és szentté avatási eljárások gyakran évszázadokig is elhúzódnak.​

A csodának minősülő tény természetfölöttiségének megállapítása rendkívül szigorú követelmények alapján történik. Az eljárás során a jövendő boldog, "Isten szolgája" ügyének összes dokumentációja a "Causa".
Ennek írásos formája a "Positio", amely magában foglal egy tömör életrajzot, valamint a jelölt erényeinek részletes és dokumentált ismertetését. Ezt az anyagot három bizottság tanulmányozza: a történelmi bizottság a jövendő boldog írásainak hitelességét és tanbeli tisztaságát, az orvosi bizottság a csoda természetét és igazolhatóságát, a teológiai bizottság pedig az erények hősiességi fokát, illetve, ha vértanúról van szó, akkor halálának körülményeit vizsgálja.​

A "Postulator" az a személy, aki hivatalosan kéri a szóban forgó "Isten szolgája" boldoggá avatását, a "konzultorok" pedig azok a teológusok, akiknek a nehézségek kimutatása a feladatuk. Minden egyes esetet kilenc teológus tanulmányoz, függetlenül egymástól, majd egy közös gyűlésen megvitatják az ügyet. Elemzéseiket írásban, olasz nyelven továbbítják a bíborosi testületnek, és a végső döntést a pápa hozza meg.​

2011. január 14-én tették közzé, hogy XVI. Benedek pápa megtörténtnek ismert el egy, II. János Pál közbenjárására bekövetkezett csodát, s ennek alapján elrendelte a néhai egyházfő boldoggá avatását, amelyet XVI. Benedek végez el Rómában.
A boldoggá avatási ünnepség három napot ölel fel.​


Mi a csoda?

A csoda manapság nem lehet akármi. Jobbára olyan gyógyulást tekintenek csodának, amire az orvosok semmi esélyt nem láttak, vagyis gyógyíthatatlan betegségből történő felépülést. A csodát annak tulajdonítják, hogy akihez imádkoztak, közbenjárt az érdekükben. II. János Pál esetében, akinek boldoggá avatási eljárása 2005. június 28-án kezdődött el és akit az idén, május 1.-én avat boldoggá utóda, XVI. Benedek, Marie Simon-Pierre francia apáca Parkinson-kórból történő – orvosilag meg nem magyarázható – felépülését tekintik csodának: ez két hónappal II. János Pál halála után történt, az apáca az elhunyt pápa közbenjárását kérte Istennél.

Mi a különbség a boldog és a szent között?

A boldogokat helyi tisztelet, a szeneteket pedig általános tisztelet övezi. A boldogok ereklyéit – ellentétben a szentekével – nem lehet kitenni nyilvános tiszteletre, és templomot sem szentelnek a tiszteletükre. A boldoggá avatást idegen szóval beatificatio-nak, a szentté avatást canonisatio-nak, bár az előkészítő eljárást egyaránt szenté avatási eljárásnak nevezik.

A boldoggá avatás során bizonyított ún. életszentséget nem kell újra vizsgálni és bizonyítani az esetleges szentté avatás során, de újabb csodára és a kiszélesedett tiszteletre viszont már szükség van ahhoz, hogy a boldogból szent lehessen. Egyébként az ősidőkben az egyház nem tett különbséget boldog és szent között, minden arra méltót egyaránt szentként tiszteltek, a megkülönböztetés csak jóval később alakult ki – sokan ma is úgy vélekednek azonban, hogy egyszerűbb és jobb lenne, ha megszűnne a különbség.
A szentté avatáshoz nem csupán az életszentségre, vagyis az erények hősies gyakorlásának bizonyítására, hanem csodára is szükség van.

Nem létező szentek is voltak

A szentet általános tisztelet övezi, testi maradványait – általában csontokat – vagy személyes használati tárgyaikat ereklyeként tisztelik.
A közelmúlt híradásai arról szólnak, hogy II. János Pál utolsó napjaiban levett vérét tartalmazó ampullát, amelyet egykori titkára Stanislaw Dziwisz bíboros őriz, elhelyezik a Krakkóban nyáron felszentelendő, az egykori pápa emlékére szentelendő templomban és ereklyeként fogják tisztelni.
(A rossz nyelvek szerint, ha összeszámoljuk egy-egy szent csont ereklyéit, akkor bizony némelyik szentből több is volt, vagy ha mégis csak egy, akkor annak több fejének és kettőnél több karjának kellett lennie.)

VI. Pál pápa idején, amikor a szenteket számba vették, kiderült, hogy a liturgikus naptárban több olyan szent is szerepel, akik valójában nem is éltek, csupán valamilyen hagyomány alapján a hívek szentként tisztelték őket.
Ezeket a szenteknek az általános tiszteletét természetesen, megszüntették.
Ezzel kapcsolatosan jegyeztek fel egy esetett: a kanadai Roy bíboros éppen úton volt, hogy egy templomot szenteljen fel Szent Filoména tiszteletére, amikor a rádióban hallotta, hogy Szent Filoménát törölték a liturgikus naptárból, mert semmi bizonyítékot nem találtak a létezésére.
 
szevasztok

A Bermuda és a Sárkány háromszöggel kapcsolatban szeretnék egy megjegyzést tenni.Valahol és sajnos már nem emlékszek a könyv írójára azt olvastam,hogy valamiféle összefüggés va a kettő között.Ezt a föld geomágneses mezőivel próbálták magyarázni.Kuriózumként említendő,hogy ha átszúrnánk a földgolyót a Bermudáknál az átló mentén akkor az ellenkező odalon a Sárkány háromszögbe jutnánk.Ami azt illeti ugyanilyen eltünések több helyen történtek a föld tengerein.Most kapásból csak a Kalifoniai félsziget elötti az "Ördög állkapcsa" néven ismert tengerrész jut az eszembe de a földön legalább 6 olyan tengerrész van ahol hasonló okok miatt tünnek el hajók vagy repűlőgépek.A Bermuda háromszög talán azért a leghíresebb mert az egyik legforgalmasabb tengerrészen fekszik.
 

zsuzsanna03

Állandó Tag
Állandó Tag
Létezett-e a masque de fer -vasálarcos -?

Franciaországban a 17–18. század fordulóján XIV. Lajos attól való félelemében, hogy ikertestvére megszerzi helyette a trónt, szörnyű sorsra ítélte őt: fejét vasálarc mögé szorítja.
A történészek azóta is vitatkoznak azon, hogy vajon igaz-e ez a történet.



250px-La_masque_de_fer.jpg



A vasálarcos a francia történelem árnyékában megbúvó rejtélyes alak.
A mai napig meglévő nyugtalanító bizonyítékok alapján a történészek úgy gondolják, hogy az út két emberen keresztül vezet az igazsághoz.
A két férfi életének vizsgálata alapján napjaink szakértői úgy gondolják, össze tudják rakni a vasálarcos életének részleteit.
Az egyik férfi a vasálarcos őrzője, egy Benigne d Auvergne de Saint-Mars nevű hivatásos börtönőr.​




200px-St-mars.jpg

Benigne d Auvergne de Saint-Mars



A másik Franciaország egyik legünnepeltebb szerzője, akit Voltaire néven ismer a világ.
Ő az első ember, aki papírra vetette a történetet.​



voltaire.jpg

François-Marie Arouet - Voltaire



Voltaire fiatal korától kezdve kritizálta a rendszert.
Imádott államellenes lenni, és hangját mindig a kritika jellemezte. Saját politikai elképzelései voltak, amik mellett élete végéig kitartott.
Végső soron az volt a célja, hogy csökkentse a Bourbon dinasztia hatalmát és elérje, hogy Franciaországot alkotmányosan irányítsák.
23 éves korában Voltaire rendszer iránti gyűlölete még jobban felerősödött, amikor önmaga is a rendszer áldozatává vált.

1703-ban egy szomorú novemberi napon meghalt egy ember a Bastille-ban, Párizsnak abban a hírhedt börtönében, amit majdnem száz évvel később a nép haragja söpört el, mint a gyűlölt önkényuralom jelképét. A fogolyról senki sem tudta, kicsoda. Vannak-e rokonai, szerettei. Olyan hosszú ideje sínylődött már a komor, nedves falak között, hogy a világ megfeledkezett róla. A legendát is csak jó pár évvel később Voltaire, az író és filozófus teremtette meg. Ő adott nevet is a névtelennek: a Vasálarcos.



150px-Du_bos.jpg
Egy 1738. október 30-án Du Bos abbénak címzett levelében egy titokzatos foglyot, „a vasálarcos embert” említi. Később, XIV. Lajos korát elemző műveiben újra meg újra visszatér a fogoly kilétének kérdéséhez.
Végül 1771-ben leszögezi: „A Vasálarcos kétségkívül ikertestvér volt, méghozzá XIV. Lajos fiatalabb testvére.”
Bátorság kellett ennek leírásához, hiszen a trónon még XIV. Lajos utódai ültek – igaz, már nem sokáig.
A „mese” ezzel önálló életre kelt: regényírók műveiben, később filmvásznakon jelent meg számtalan változatban a Vasálarcos.

A vasálarc tehát Voltaire szerint a Napkirály nem kívánt ikertestvérét rejtette, aki 1638. szeptember 5-én született, akárcsak a király.

A közkedvelt történet így szól:
xRichelieu bíboros, XIII. Lajos főminisztere halálaelőttemlékirataiban megírta, hogy

150px-PrincessAnne1.jpg
xAusztriai Annának, XIV. Lajos anyjának, miután délben megszülte fiát, a későbbi Napkirályt, este megint szülési fájdalmai kezdődtek.
Ekkor jött világra az ikertestvér. A trónutódot azonban már hivatalosan is bejelentették.

A korabeli francia törvények szerint viszont ikerszülésnél a második gyermek számított az idősebbnek. Hogy ne keletkezzen jogi probléma – így szól a történet – az anyának azt mondták, a második fiú meghalt, miközben a csecsemőt a legnagyobb titokban egy dajkára bízták.​

Felcseperedvén, a gyermeknek a királyhoz való hasonlatossága egyre szembetűnőbb lett, ezért Angliába küldték, ahol királyi nevelést kapott. Idővel aztán igényt formált a francia trónra. Összeesküvést szőtt, de egyik társát letartóztatták, s addig kínozták, amíg be nem vallotta, hogy az inasa, egy bizonyos Dauger, valójában a király ikertestvére. A megkínzott belehalt sebeibe, Dauger-t pedig börtönbe csukták. Arcát vasálarc mögé rejtették, hogy soha senki meg ne tudja, kicsoda ő.​



250px-Louis_XIV_of_France.jpg


Voltaire azonban tévedett, amikor azt állította, hogy a rab a Napkirály testvére.
De hogy mégis kicsoda, arra vonatkozóan több feltételezés látott napvilágot.​

Egyesek szerint IV. Henrik és Beaufort herceg unokája volt; mások úgy vélték, hogy angol királyi fattyú; megint mások azt fejtegették, hogy a Vasálarc Oliver Cromwell fiát rejtette.​

Hosszú volna felsorolni azt a majdnem ötven nevet, amely az elmúlt háromszáz év során felmerült a Vasálarcos kilétét illetőleg. Szóba jött herceg és abbé; Ausztriai Anna és Mazarin bíboros viszonyából született fattyú; egy tizenkét éves legényke, aki állítólag a jezsuiták útjában állt; de nem maradt ki Moliere sem, aki nem a színpadon, hanem a börtönben végezte volna tiszteletlen vígjátékai miatt.​



400px-man_in_the_iron_masque.jpg


Csupán két feltételezés érdemel figyelmet, s a két név két táborra osztja a kérdéssel foglalkozó történészeket.
Mind a két csoport a verzióját arra a kevés adatra alapozza, amely az esettel kapcsolatban fennmaradt.
Étienne du Junca, a Bastille egyik kapitánya 1698. szeptember 18-án hivatali naplójába bejegyezte, hogy megérkezett az új börtönkormányzó, Saint-Mars, s korábbi állomáshelyéről, Pignerolból magával hozott egy idősebb foglyot, akit hordszéken vittek.
A fogoly nevét Du Junca nem tudta. Következő feljegyzése 1703-ból származik. Azt írta, hogy este meghalt a névtelen nyomorult, s még aznap éjjel mindent el kellett tüntetniük. A férfit titokban – jeltelenül – elföldelték, kevéske személyes holmiját elégették és még celláját is újra kellett vakolniuk, hátha valamit a falra vésett.​




Részlet Du Junca naplójából



Du Juncát annyira furdalta a kíváncsiság, hogy az egyházközség nyilvántartásából kikerestette, ki hunyt el nemrégiben.
A nevet rögtön bejegyezte a naplóba, noha az nem mondott semmit neki: „M. de Marchiel. Kora nagyjából negyvenöt év.”​

Saint-Mars 1664 és 1681 között állt a pigneroli börtön élén, vagyis a Bastille-ba érkezésekor a titokzatos személy már legalább tizenhét éve raboskodott. XIV. Lajos hadügyminisztere, Louvois márki pedig egy levélben arra figyelmezteti a börtönparancsnokot, hogy az egyik fogolyért személyes felelősséggel tartozik. Nevet azonban ő sem említ.​


geolier88.jpg

Pignerol


Az adatok alapján az egyik történész-csoport azt vallja, hogy a titokzatos rab valójában egy esküszegő olasz diplomata, Ercole Antonio Mattioli gróf volt, a Mantovai herceg minisztere, aki kettős játékot űzött.
A gróf felügyelete alá tartozott Casale Monferrato erődje, amelyre a Napkirály szemet vetett. Innen szerette volna Itáliára is kiterjeszteni hatalmát.
Mattioli 1677-ben megalkudott a francia királlyal – nem kevés jutalomért –, hogy közbenjár annak érdekében, hogy százezer koronáért megkapja az erődöt. Ki tudja, mi forgott Mattioli fejében, amikor az alkut elárulta az ausztriai, a spanyol, a velencei és a savoyai uralkodóházaknak, akik természetesen árgus szemekkel figyelték a franciák minden diplomáciai lépését, tudván, hogy Itália megszerzésével akarják hatalmukat tovább növelni.​


51CGfwZEpOL._AA300_.jpg


Lajos nem hagyta annyiban Mattioli árulását: 1679-ben elraboltatta a diplomatát, s álarcban a pigneroli börtönbe vitette, meghagyva Saint-Marsnak, hogy gondja legyen rá. Saint-Marst 1694-ben a Sainte-Marguerite börtönszigetre vezényelték át. Magával vitt három foglyot, akik közül az egyik maszkot viselt. Lajos miniszterének ez alkalomból Saint-Marshoz intézett levele is fennmaradt: „Tudja jól, hogy ezek – legalábbis az egyikük – fontosabbak, mint a szigeten lévő összes többi.”
Du Junca tehát szerint egy bizonyos Marchielt temettek el.
Rosszul emlékezett azonban a nevére, a bejegyzésben valójában Marchioly szerepel.​

A név tehát – kissé franciásítva – stimmelne. A másik tábor – s manapság ők vannak többségben – viszont ennek a feltevésnek ellenveti azt a tényt, hogy még ugyanabban az évben, amikor a három rab a szigetre érkezett, meghalt egy különleges fogoly, akinek még azt is megengedték, hogy inast tartson.
Márpedig a szigeten egyedül Mattiolinak volt inasa. Ráadásul a Bastille-beli rab halálakor a diplomata már hatvanhárom éves lett volna, arról nem is beszélve, hogy letartóztatása egyáltalán nem volt titok.​

Szerintük a titokzatos rab valóban Eustache Danger (vagy Dauger) volt. Csakhogy ő semmilyen rokonságban nem állt XIV. Lajossal. A nagyhatalmú pénzügyminiszter, Fouquet inasa volt. A minisztert 1661-ben közpénzek elsikkasztásáért börtönbe zárták, s Pignerolban halt meg 1680-ban.
A börtönben az 1669-ben lecsukott Danger lett az inasa, csakhamar pedig a legfőbb bizalmasa. Danger-t 1681-ben szabadlábra helyezték, ám túl sokat tudott meg Fouquet-tól, ezért hamarosan ismét bezárták, 1698-ban a Bastille-ba szállították, ott halt meg 1703-ban.​

*​


44550_1.jpg


Voltaire tehát tévedett a személyben, de tévedett az elnevezést illetően is. A rab ugyanis nem viselt vasálarcot.
A fontos foglyok fekete bársonyálarcot kaptak. Danger Fouquet bizalmasaként biztosan nagyon sokat mesélhetett volna.
Hatalmi intrikák, gazdasági visszaélések leleplezőjének alkalmas figura, de mitikus hősnek semmiképp, a mindenkit eláruló diplomatáról nem is szólva.​

20110414qiwenW.jpg
xÁm a mozi és az irodalom
mit sem törődve a történészek leleplezéseivel, őrzi a maga Vasálarcosát – hiszen akár így is történhetett volna.
 

Bihar

Kitiltott (BANned)
Leírnák vázlatosan egy furcsaságot. NEM ÉN TALÁLTAM KI, REKLAMÁCIÓVAL NEM FOGLALKOZOM EZÉRT.
A svájci Uri kanton Engadi nevű völgyében valamiféle hun utódok élnek, ez eléggé közismert. Rájukfogták a fröccsfogyasztó történészek, hogy ők Atilla (így!) csapataiból ittmaradottak lennének. Ha bolondok lettek volna..maradni.
Egy keleten tanult ifjú (sámánságot és mást is) akinek Hungár volt a neve egy feladatot kapott mikor végzett a Hun Törzsszövetség valakijétől: te leszel a nyugati hírszerzőnk ....
Hazafelé -a Kárpát-medencébe - Távolkeletről - tartó Hungár még a suméroknál (Úr városában) megnősűlt. Egy kisebb csapattal érkezett haza. Azután hamarosan elköltözött az Engadi völgyébe, nyugati hírszerzőnek.
A Törzsszövetségnek ugyanúgy mint más nagyobb népeknek, már az ókorban is voltak hírszerzői, gondolom ez nem valami különös dolog.
Hungár és felesége egy alkalommal jutott még el a felesége hazájába, Sumériába.. De jön a poén most... ekkor találkozott is Jézussal, aki elmondta, megfogják ölni és ezért néhány írását át is adta Hungárnak, megjelölve a címzettet.
Hungár és Jézus ugyanis tanulótársak voltak korábban. Ne felejtsük el, Jézus 12-29 éves kora között eltünt a színről. De ekkor is csinált valamit, valahol, azthiszem.
Tehát Hungárnak és a kísérőinek a leszármazottai élnek ma az Engadi völgyében és nem Atilla visszamaradt hunjai. Atilla különben sem hagyta volna, hogy a serege szétszéledjen, még hazafelé sem.
Ha valaki kételkedik, az a legjobb, mert gondolom nehéz elhinni..Esetleg egy rováskutató még tudna valamit mondani a meglévő Uri kantonban található rovásokkal kapcsolatban. Ezek korát meglehet becsülni?
A szkíták is hunfajú népek, Hungár idejében keleti és nyugati szkíták léteztek. A nyugatiak központja előbb Egerben volt (Eged vezér alapította). Ez a város iu. 15 körűl épült. Nagy kiterjedésű járat és barlangrendszerrel épült, mely máig megvan. Itt volt a Hun Törzszöv. nyugati hírszerzőinek központja. Még valami, a Hun Törzsszöv. élén nemcsak hunok lehettek. Ebben az időben pl a szkíták vezették, Kövesd nagyfejedelmükkel.
Atilla idején pedig a szövetséget a széki hunok vezetik (Atilla apja, Bagamér). A szövetségnek a kezdetekben ugyanis 24 hunfajú törzs volt a tagja, később ez szaporodott...
 

zsuzsanna03

Állandó Tag
Állandó Tag
Leírnák vázlatosan egy furcsaságot. NEM ÉN TALÁLTAM KI, REKLAMÁCIÓVAL NEM FOGLALKOZOM EZÉRT.
A svájci Uri kanton Engadi nevű völgyében valamiféle hun utódok élnek, ez eléggé közismert. Rájukfogták a fröccsfogyasztó történészek, hogy ők Atilla (így!) csapataiból ittmaradottak lennének. Ha bolondok lettek volna..maradni.
Egy keleten tanult ifjú (sámánságot és mást is) akinek Hungár volt a neve egy feladatot kapott mikor végzett a Hun Törzsszövetség valakijétől: te leszel a nyugati hírszerzőnk ....
Hazafelé -a Kárpát-medencébe - Távolkeletről - tartó Hungár még a suméroknál (Úr városában) megnősűlt. Egy kisebb csapattal érkezett haza. Azután hamarosan elköltözött az Engadi völgyébe, nyugati hírszerzőnek.
A Törzsszövetségnek ugyanúgy mint más nagyobb népeknek, már az ókorban is voltak hírszerzői, gondolom ez nem valami különös dolog.
Hungár és felesége egy alkalommal jutott még el a felesége hazájába, Sumériába.. De jön a poén most... ekkor találkozott is Jézussal, aki elmondta, megfogják ölni és ezért néhány írását át is adta Hungárnak, megjelölve a címzettet.
Hungár és Jézus ugyanis tanulótársak voltak korábban. Ne felejtsük el, Jézus 12-29 éves kora között eltünt a színről. De ekkor is csinált valamit, valahol, azthiszem.
Tehát Hungárnak és a kísérőinek a leszármazottai élnek ma az Engadi völgyében és nem Atilla visszamaradt hunjai. Atilla különben sem hagyta volna, hogy a serege szétszéledjen, még hazafelé sem.
Ha valaki kételkedik, az a legjobb, mert gondolom nehéz elhinni..Esetleg egy rováskutató még tudna valamit mondani a meglévő Uri kantonban található rovásokkal kapcsolatban. Ezek korát meglehet becsülni?
A szkíták is hunfajú népek, Hungár idejében keleti és nyugati szkíták léteztek. A nyugatiak központja előbb Egerben volt (Eged vezér alapította). Ez a város iu. 15 körűl épült. Nagy kiterjedésű járat és barlangrendszerrel épült, mely máig megvan. Itt volt a Hun Törzszöv. nyugati hírszerzőinek központja. Még valami, a Hun Törzsszöv. élén nemcsak hunok lehettek. Ebben az időben pl a szkíták vezették, Kövesd nagyfejedelmükkel.
Atilla idején pedig a szövetséget a széki hunok vezetik (Atilla apja, Bagamér). A szövetségnek a kezdetekben ugyanis 24 hunfajú törzs volt a tagja, később ez szaporodott...

******

Eger és környéke alatt olyan lyukas a föld, mint az ementáli sajt.
Valóban vezetnek járatok a környező várakhoz, - és még sok irányba - de ennek semmi köze a szkítákhoz, Attilához és az emberiség bölcsőjéhez.:D

A többszáz évig tartó török veszélyezettség miatt vájták ki, mint ahogy az alföldi "tabánok" is hasonló megfontolásból épültek.

.
 

Bihar

Kitiltott (BANned)
Nem értek egyet Zsuzsanna Egerrel kapcsolatos megaállapításával. A járatok döntő többsége jézuskori. Itt volt a nyugati szkíták központja . Eger körűl ma is sok a szkíta nevű település, pl Szihalom vagy Maklár stb ilyen. Ugyanebben a korban készült az un Csörsz (Csősz) árok is, de ez más történet..
A Hun Törzsszövetségben szokásos volt, hogy nagyjelentőségű helyeket járatokkal, barlangokkal láttak el, olyan helyekre telepítették ezeket, ahol tufa vagy mészkő lehetővé tette ezek viszonylag könnyű el készítését. A barlangok a nagyértékű relikviák őrzésére is szolgált.
Az persze szintén lehetséges, hogy a török időkben is használta az egri barlangokat a lakosság, netán kisebb mértékben még bővítette is. De nem ekkor készültek.
A budai Várhegy alatti barlang-járatrendszer sem törökkori, hanem sokkal régebbi, ezeket már Atilla idejében is használták, majd -a magyar honfoglalás után- ide költözött a Beavatott Központ is. Ez utóbbiról nem szól a történelem, de ez nem jelenti azt, hogy nem volt.
Az un Avarbástya pedig a mai Budakeszi keleti szélén létesűlt, óriási barlangrendszerrel, mely az avarkorban az avar fejedelem számára készült. ha feltárják, olyan termek is láthatóak lesznek, melyben esküvők is voltak...De ezt még megkellene találni és megismerni. Az Avarbástya barlang-járatrendszere és a Várhegyé összeköttetésben állt!! Ennek egy szakaszát már megtalálták a kutatók. A dinamikusabb feltárások pénzhiány és akarat miatt késnek.
Budakalászon volt Buda fősámán (Atilla bátyja) székhelye. A ma falu fölött a Pilis felé. Itt ma szintén kutatók dolgoznak a járatok megismerésén (Lánszki). Nem fognak valószínű semmi érdemlegeset találni,mert amikor a központ elköltözött minden értéket elszállítottak.
A törökkor nem évszázadokig tartott, hanem mintegy 150 évig, de a valós dátum -a terület elfogalalásához köthető- szerint még eddig sem.
 

Bihar

Kitiltott (BANned)
Úgylátom felélesztik Móricz János ecuadori kutatásaival kapcsolatos ismerteket hamarosan. Április közepén lesz egy konferencia Körmenden Móricz szülővárosában, ahol ecuadori kutatók és magyarok is tartanak majd előadásokat Móricz felfedezéseiről. A Tayo barlangról is. Előzetesen erről a huntv.info címen lehet tájékozódni.
Már egy igen céltudatos elnökkel megalakult a Móricz János Egyesület is.
Azt gondolják a szervezők, hogy Móricz eredményei végre -közel 50 év után- széles körben ismertek lehetnek.
 

Bihar

Kitiltott (BANned)
Meskete az, hogy az Eger alatti barlangokat a török ellen készítették volna. Először is könnyebb volt elmenekülni az itteni hegyekbe...ha kellett mint kivájni itt ezeket. Amikor a török elfoglalta Egert,akkor pedigmár nem tudtak vájni...gondolom. De 1526-tól annak az elfoglalásáig sem volt elég idő ilyen sajtkészítéshez. Másodszor: sohasem tapasztaltam -pedig sokáig kételkedtem- hogy az Arvisurában valótlanságok lennének.
Egészen Atilláig szokásos volt, hogy a fejedelmek, fősámánok lakhelyénél barlang és járható összekötő folyosók is készüljenek. Ilyen barlang található Budán a Várhegyen és ilyen az avar fejedelem palotájánál, a János hegynél, Budakeszi előtt (Korányi Tüdőkórháznál)...és ilyeneket fedeztek fel pár éve Budakalász (ősi neve: Fehéregyháza) fölött ahol Buda fősámán erődített lakhelye és egyebek is voltak. Az utóbbit ma is kutatják, de a Jánoshegy-Budakalász környékén is folynak kutatások. Ezek a felsoroltak összeköttetésben is voltak!
Eger pedig kiemelt helye volt a nyugati szkíták fejedelmének, Egednek, de másoknak is, kb Jézus idejében..
Ha valamit kétségbevonunk, akkor azt indokolni is kellene, különben a brüsszeli szindrómához jutunk...
 

Kyra2

Kitiltott (BANned)
Én mindig hiányoltam az írásos emlékeket a magyarok ősi történelméhez. Talán így már érthető...

xFYhwMWGs6tCfSLbYoFFpsE6tkKssvYqYC1EQALXIm4ReLKqFPGvbu0fwDIAOL+P155oeeYS87hAAAAAElFTkSuQmCC
torvenyek.jpg


István király Kr. u. 1000-ben a következő rendeletet (fent) adta ki:

„…a magyarok, székelyek, kunok, valamint az egyházi magyar keresztény papság által is használt régi magyar betűk és vésetek, a jobbról balra haladó pogány írás megszüntetődjék és helyette latin betűk használtassanak… Továbbá a templomokban található pogány betűkveli felírások és imakönyvek megsemmisíttessenek és latinra cseréltessenek. Valamint pedig azok, akik régi pogány iratokat beadnak, 1-től 10 dénárig jutalmat kapjanak. A beadott iratok és vésetek pedig tűzzel és vassal pusztíttassanak el, hogy ezek kiirtásával a pogány vallásra emlékezés, visszavágyódás megszüntetődjék.”

Ilyesmiről nem volt szó a történelem órákon....
 

Bihar

Kitiltott (BANned)
Csodálkozom azon Kyra, hogy erről nem tudtál...Ugyanis még a tizenöt évvel ezelőtti gimis történelemkönyvben is láttam ezt valakinél. Legnagyobb elképedésemre még egy magát tudós úrnak gondoló -ma Grazban élő- személy is vitatta, amikor említeni merészeltem...Hiába mindenki csak a maga kínlódásából tanul..másnak nem hisz, csak ha az illető nagydoktora a semminek. Brüsszel ez bizony a javából, ami itt történt.
Ez az oka a nemtudásunknak is,mert nem tudjuk rendesen a fejedelmeink sorát, a hobnfoglalás történetét és azt sem, hogy kik az Árpádok. A koronáról is csak zagyválnak. Aztsem ismerjük, hogy igaz-e: kihaltak vagy nem az Árpádok? Azt sem, mert ez is hazuigság- hogy pl mikor és ki koronázta meg Vajk Istvánt?
Az 1960-as években még a kievi Magyar dombon előkerűlt 900 db rovásos írást sem ismerjük...ezeket -bár megkapta az MTA- azonnal el is tüntette..persze ez csak egy mozaikja a történelmünknek..mely a nemtudásra épül . Ugyanis a mongoljárás is elkerűlhető lett volna, nem ártana ezt sem ismerni, meg még sokmindent. Akár az ókort, őskort is..
Nade egy a lényeg: ne higyjünk egymásnak.
 

prominor

Állandó Tag
Állandó Tag
Hát ez ismét nem jött össze.....

Én mindig hiányoltam az írásos emlékeket a magyarok ősi történelméhez. Talán így már érthető...




DJVuX7p9YaTuD+X5ER7DQBdmOpR5tug1Ry3zrhYnKY0V3C5bdiHvzApWTAxDDUCZ0gdZ
torvenyek.jpg






István király Kr. u. 1000-ben a következő rendeletet (fent) adta ki:

„…a magyarok, székelyek, kunok, valamint az egyházi magyar keresztény papság által is használt régi magyar betűk és vésetek, a jobbról balra haladó pogány írás megszüntetődjék és helyette latin betűk használtassanak… Továbbá a templomokban található pogány betűkveli felírások és imakönyvek megsemmisíttessenek és latinra cseréltessenek. Valamint pedig azok, akik régi pogány iratokat beadnak, 1-től 10 dénárig jutalmat kapjanak. A beadott iratok és vésetek pedig tűzzel és vassal pusztíttassanak el, hogy ezek kiirtásával a pogány vallásra emlékezés, visszavágyódás megszüntetődjék.”

Ilyesmiről nem volt szó a történelem órákon....


Kedves Kyra!

Ugye megosztod velünk, honnan származnak ezek az ismereteid, amit azért is érdekes lenne ha tanítanának, mert semmiféle valóságalapjuk nincs....
A kép, amit csatoltál egy javított, törölt, hiányos változata annak a XII. századi, 8 hártyalapból álló, az admonti Szent Benedek Apátságból a Nemzeti Múzeum Könyvtárába került negyedrétű kézíratnak, ami valószínű egy nagyobb másolat része lehet, de a többi része elkeveredett. S ez nem arról szól, amit Te itt írtál...( Nekem csak 170 megásban van meg, de ha bárki óhajtja kicsinyítem és mind a 8 lapot csatolom) Való igaz, több hozzászólást is szenteltem Forrai Sándor hamisításainak... Amint Ivan meg is jegyezte.. Legutóbb nem kívántam belemélyedni, csak arra utaltam Forrai Sándor halála előtt elnézést kért a tudományos közvéleménytől.. Nos ennek egyik oka talán éppen az is feltehetően, az Ő lelkén szárad a nyiregyházi múzeum volt igazgatójának, Csallány Dezsőnek a halála, aki a Múzeum Évkönyvében közzétette az "állítólagos" rendeletet, ami a Szilassy család levéltárából került elő, s a lábjegyzetben mint forrásra Forrai S.-ra hívatkozott. Egyik oka volt ez is elbocsájtásának( a másikról más h.sz.-emben írtam) Bécsbe érkezve Csallány agyvérzést kapott és meghalt... Tar Mihály székely rovásírással kapcsolatos hamisításai annyiak által bizonyítottak, hogy nem térnék ki rá, ugyanigy Friedrich Klára és Szakács Gábor hasonlóan közismert tevékenysége...Ők semmilyen forrásra nem hívatkozva jelentettek ki dolgokat, aztán pl. Für Zoltán, Kiszely István anélkül, hogy állításaikat megvizsgálta volna, nemes egyszerűséggel tovább görgették a történelem hamisítást..


Kérem szépen, ha azt hívják brüsszeli szindrómának az itteni okosok, ha valaki felhívja a figyelmet a tudatlanságból származó tévedések terjesztésére, a gondolkodás hiányára, akkor magamra veszem a jelzőt...sőt büszkén vállalom...
Elgondolkodott már rajta valaki egyáltalán, ha igaz lenne az a sok zagyvaság a tiltásokról, megsemmisítésekről, akkor miért templomokban maradtak fenn közismert rovásemlékek, miért nem tünt fel senkinek sem, hogy a koronán, a paláston és a jogaron rovással rokon, vagy azonos jelek találhatóak.....

Nem elég olvasgatni a történelmet, de nem bonyolult észre venni az összefüggéseket, István és országa nem a nyugat barátja volt, a tények elég makacs dolgok.... Innen onnan szemezgetve összeütve egy "ütős" történetet, a források hitellességét nem vizsgálva, persze lehet siker könyveket összehozni, csak annak a történelemhez és a tudományossághoz semmi köze sincs, mint van rá pár példa. S ha ezt tanítanák nem hiba, de bűn lenne...
S ugye mindenki csak annyira hiteles, mint a forrásai..
Várom a forrásodat kedves Kyra...

S legyen elgondolkodó szép napod...
 

Bihar

Kitiltott (BANned)
Mint látható volt írása a honfoglalóknak. Ez az írás nem volt alábbvalóbb, primitívebb, mint a latinbetűs, mely néhány jelet a rovásokból vett át. Mint olvsható, vallásuk is volt és ez nem az un pogányság szóval fejezhető ki megfelelően.
Vajk rendelete nem tudom pontosan mikori keltezésű, őt még nem koronázták meg 1000-ben, hanem csak 1001 aug. 20.-án volt Esztergomban a koronázása. Ennek kifejtése -miértje-azonban kicsit hosszú lenne most.
Ez is a történelmi hazugságok kategóriája azonban..és nem Asztrik hozza a koronát és nem Asztrik koronázza meg, hanem a rokona, Domonkos. A papok hazugságai máig hatóak..
Domonkost azután Asztrikék megmérgezik stb..Isten nevében persze. Ezt természetesen semmiféle betűkkel nem írták le...
 

prominor

Állandó Tag
Állandó Tag
Mire is ébredünk....

Mint látható volt írása a honfoglalóknak. Ez az írás nem volt alábbvalóbb, primitívebb, mint a latinbetűs, mely néhány jelet a rovásokból vett át. Mint olvsható, vallásuk is volt és ez nem az un pogányság szóval fejezhető ki megfelelően.
Vajk rendelete nem tudom pontosan mikori keltezésű, őt még nem koronázták meg 1000-ben, hanem csak 1001 aug. 20.-án volt Esztergomban a koronázása. Ennek kifejtése -miértje-azonban kicsit hosszú lenne most.
Ez is a történelmi hazugságok kategóriája ..


Bizony egy szép napon szemelvényeket olvashatunk majd a szénbányászat kezdeteiről, a hét törpe kaukázusban rovásírással fennmaradt naplója alapján, a következő meg az lesz, hogy Hófehérke azért jött el az Atlantiszról a hunfajúakkal, mert ő volt Anyahita.. csak elsodródott a hajója...S míg a pártus herceg megtalálta, be kellett érnie a törpékkel, de a gonosz papok ezt eltitkolták, pedig a vatikáni levéltárban mindez le van írva...

Úgy van, ahogy írod az előző hsz.-ed is a történelmi hazugságok kategóriájába tartozik...
Áruld el melyik nációhoz tartozónak vallod magad ? Kik azok a szerinted félrevezetettek? Nem ártana ránéznel a naptárra, nem ártana ha elolvasnád amit itt válaszként írnak a hozzászóllásaidra, leellenőriznéd, s ha van rá érved, cáfolnád, de ha kénytelen vagy elfogadni, akkor ötvenszer ugyanazt az értelmetlen butaságot nem írnád azokra a helyekre, amelyekben semmi keresnivalójuk..
Aki tisztában van valamivel, az érthetően le is tudja írni..

Te, kedves Bihar úgy tűnik sem azt nem tudod mit beszélsz, sem azt, hogy hol... Ez egy nyitott Fórum, mindenki megtalálhatja azt a topicot, ahol az Őt érdeklő kérdésekről beszélhet, sőt nyithat is kideríteni, hogy egy adott téma rajta kívűl érdekel-e még valakit...
De az szemét dolog ha mások beszélgetését oda nem illő zagyvaságokkal, mesekönyvekből vett történetekkel tönkreteszi valaki...Miből gondolod, hogy az Arvisurat akarja mindenki, mindenütt olvasni.. Ez azt gondolom nem az a Fórum... Én ezt vagy háromszor leírtam Neked.. Ideje lenne észrevenni Magad, s vagy értelmesen hozzászólsz, megfelelő stílusban, vagy nyitsz magadnak egy saját homokozót...vagy ha csak ki nem zárnak érte folyamatosan kapod a cikizést...
 

Kyra2

Kitiltott (BANned)
Kedves Kyra!

Ugye megosztod velünk, honnan származnak ezek az ismereteid, amit azért is érdekes lenne ha tanítanának, mert semmiféle valóságalapjuk nincs....
A kép, amit csatoltál egy javított, törölt, hiányos változata annak a XII. századi, 8 hártyalapból álló, az admonti Szent Benedek Apátságból a Nemzeti Múzeum Könyvtárába került negyedrétű kézíratnak, ami valószínű egy nagyobb másolat része lehet, de a többi része elkeveredett. S ez nem arról szól, amit Te itt írtál...( Nekem csak 170 megásban van meg, de ha bárki óhajtja kicsinyítem és mind a 8 lapot csatolom) Való igaz, több hozzászólást is szenteltem Forrai Sándor hamisításainak... Amint Ivan meg is jegyezte.. Legutóbb nem kívántam belemélyedni, csak arra utaltam Forrai Sándor halála előtt elnézést kért a tudományos közvéleménytől.. Nos ennek egyik oka talán éppen az is feltehetően, az Ő lelkén szárad a nyiregyházi múzeum volt igazgatójának, Csallány Dezsőnek a halála, aki a Múzeum Évkönyvében közzétette az "állítólagos" rendeletet, ami a Szilassy család levéltárából került elő, s a lábjegyzetben mint forrásra Forrai S.-ra hívatkozott. Egyik oka volt ez is elbocsájtásának( a másikról más h.sz.-emben írtam) Bécsbe érkezve Csallány agyvérzést kapott és meghalt... Tar Mihály székely rovásírással kapcsolatos hamisításai annyiak által bizonyítottak, hogy nem térnék ki rá, ugyanigy Friedrich Klára és Szakács Gábor hasonlóan közismert tevékenysége...Ők semmilyen forrásra nem hívatkozva jelentettek ki dolgokat, aztán pl. Für Zoltán, Kiszely István anélkül, hogy állításaikat megvizsgálta volna, nemes egyszerűséggel tovább görgették a történelem hamisítást..


Kérem szépen, ha azt hívják brüsszeli szindrómának az itteni okosok, ha valaki felhívja a figyelmet a tudatlanságból származó tévedések terjesztésére, a gondolkodás hiányára, akkor magamra veszem a jelzőt...sőt büszkén vállalom...
Elgondolkodott már rajta valaki egyáltalán, ha igaz lenne az a sok zagyvaság a tiltásokról, megsemmisítésekről, akkor miért templomokban maradtak fenn közismert rovásemlékek, miért nem tünt fel senkinek sem, hogy a koronán, a paláston és a jogaron rovással rokon, vagy azonos jelek találhatóak.....

Nem elég olvasgatni a történelmet, de nem bonyolult észre venni az összefüggéseket, István és országa nem a nyugat barátja volt, a tények elég makacs dolgok.... Innen onnan szemezgetve összeütve egy "ütős" történetet, a források hitellességét nem vizsgálva, persze lehet siker könyveket összehozni, csak annak a történelemhez és a tudományossághoz semmi köze sincs, mint van rá pár példa. S ha ezt tanítanák nem hiba, de bűn lenne...
S ugye mindenki csak annyira hiteles, mint a forrásai..
Várom a forrásodat kedves Kyra...

S legyen elgondolkodó szép napod...


Lehet, hogy rossz a fotó. A Kapu című folyóiratban olvastam. Grandpierre K. Endre és Grandpierre Attila írásában. Én hitelesnek tartom.
 

prominor

Állandó Tag
Állandó Tag
Én ugye másról írtam...

Lehet, hogy rossz a fotó. A Kapu című folyóiratban olvastam. Grandpierre K. Endre és Grandpierre Attila írásában. Én hitelesnek tartom.

Kedves Kyra!

Szerintem nem lehetett félreérteni.... Egészen pontosan azt írtam, hogy amit betettél képet, az nem az, amiről írtál...
Arról írtam, anélkül, hogy meggyőződne a hitelességéről valaminek, még a "szakemberek" is tovább viszik a történetet....
Szerinted a képen mi van a kezében? Beteszed esetleg több képpel együtt? Ha a régi hártyákat folyékonyan olvasni tudnád, nem teszed be az előzőt sem..


Csatolás megtekintése 828828

Azt gondolom erről szólna ez a topic, hogy valaki hoz egy képet, egy hihető történetet, s megbeszéljük.. S ha valaki az ellenkezőjét bizonyítja, az is jó, mert esetleg egyebeket is könnyebben megértünk...
Azért írtam kicsit sarkosabban, mert ott volt a hun öv, a nem létező kijevi Nemzeti Múzeumban, a Leninrendes régész, aki bizony pár kollegáját elsegítette egy tajgasztrojra, s Bihar Őt száműzte, de sorolhatnám...
Nekem csupán annyi volt a gondom, hogy ha nem számítanak az ismert tények, s továbbra is csak a meg nem értett, félresöpört tudósok a menő, akkor semmi értelme, hogy bárki is, bármire reagáljon...
S érzed ugye ebben semmi személyed elleni, vagy Téged bármilyen szempontból minősítő nem volt..
Ugye Te nem vagy történész? Nekem viszont azonkívűl, hogy a középkori európai történelem a kedvelt területem, a szakmához is van némi közöm.. ...
Legyen szép estéd!
 

Kyra2

Kitiltott (BANned)
Kedves Kyra!

Szerintem nem lehetett félreérteni.... Egészen pontosan azt írtam, hogy amit betettél képet, az nem az, amiről írtál...
Arról írtam, anélkül, hogy meggyőződne a hitelességéről valaminek, még a "szakemberek" is tovább viszik a történetet....
Szerinted a képen mi van a kezében? Beteszed esetleg több képpel együtt? Ha a régi hártyákat folyékonyan olvasni tudnád, nem teszed be az előzőt sem..


Csatolás megtekintése 828828

Azt gondolom erről szólna ez a topic, hogy valaki hoz egy képet, egy hihető történetet, s megbeszéljük.. S ha valaki az ellenkezőjét bizonyítja, az is jó, mert esetleg egyebeket is könnyebben megértünk...
Azért írtam kicsit sarkosabban, mert ott volt a hun öv, a nem létező kijevi Nemzeti Múzeumban, a Leninrendes régész, aki bizony pár kollegáját elsegítette egy tajgasztrojra, s Bihar Őt száműzte, de sorolhatnám...
Nekem csupán annyi volt a gondom, hogy ha nem számítanak az ismert tények, s továbbra is csak a meg nem értett, félresöpört tudósok a menő, akkor semmi értelme, hogy bárki is, bármire reagáljon...
S érzed ugye ebben semmi személyed elleni, vagy Téged bármilyen szempontból minősítő nem volt..
Ugye Te nem vagy történész? Nekem viszont azonkívűl, hogy a középkori európai történelem a kedvelt területem, a szakmához is van némi közöm.. ...
Legyen szép estéd!

Valóban nem vagyok történész. Hála a technika fejlettségének, már nem csak a történészeknek van hozzáférése információkhoz. 1000 év törvényeit digitalizálták és ezek megtalálhatók az elektronikus könyvtárakban, de a Szent István Dekrétuma a Második Könyvvel kezdődik. (feltételezem volt első is, de ez csak olyan laikus gondolat, azt viszont nem sikerült felfedeznem az interneten, nevezetes könyvtárakhoz pedig nagyon távol lakom, pedig a kedvedért még oda is elzarándokoltam volna...)Íme:

[HIDE]http://www.1000ev.hu/index.php?a=2&k=1&f=258[/HIDE]

Amit én bemásoltam, az a István király decretumának első lapja forrása: A MAGYAR NEMZET TÖRTÉNETE (1895-1898) című könyvsorozat II. kötetének 272-273. oldalán.

Tőlem folyton bizonyítékokat kértek én mindig hiszek (legalábbis majdnem mindig) annak, amit tőletek hallok. Akkor most, kedves Prominor kivételesen te is bizonyítsd be, hogy az, ami megjelent a KAPU című folyóirat 2004/4-es számában, az csalás, hamisítás. [HIDE]http://www.grandpierre.hu/20047/0404Attila.htm[/HIDE]

Tudom folyik egy vita, vagy folyt egy vita, hogy hamis vagy nem hamis ez a rendelet. Van olyan aki szerint hamis és van olyan, aki szerint nem hamis. Bizonyítsd be, melyiknek van igaza.

Tudod azoknak a helyében akik kardoskodnak az IGEN, HAMIS mellet, én is ezt állítanám.


A NYÍREGYHÁZI JÓSA ANDRÁS MÚZEUM
1969-71 ÉVI ÉVKÖNYVÉBŐL:

I. István király rendelkezéséről Vitéz András rozsnyói kanonok, Gömör és Kishont vármegyék táblabírája 1816-ban a Szilassy család levéltárában őrzött értékes oklevelet fordított le.

Jelzetté: Vatican 1000-ben, IX. Cal. oct. Die festő Iac. Ap. „I. István király tanácsbelijeivel aláíratott és törvénnyé lett rendelet, amelynek
értelme szerint: Domonkos esztergomi érseknek a magyar keresztény egyháznál leendő keresztülvitel és egyúttal általa Szilveszter pápával leendő közlésül kiadatott:
Mely szerint Szilveszter pápa tanácsolása folytán határoztatott, hogy a magyarok, székelyek, kunok, valamint az egyházi magyar keresztény papság által is használt régi magyar betűk és vésetek, a jobbról balrai pogány írás megszüntetődjék és helyébe a latin betűk használtassanak. Itt rendeltetik, hogy a papság azok használatára jutalmazás mellett betaníttassék és a pogány írástól, valamint
tanításától papi állásának vesztése és 20 arany pensasnak büntetés fizetése mellett eltiltassék. Továbbá, hogy az egyházakban található pogány betűkveli felírások és imakönyvek megsemmisítessenek és latinval felcseréltessenek. Valamint pedig azok, akik régi pogány iratokat beadnak, 1-től 10 dénárig kapjanak jutalmat. A beadott iratok és vésetek peig tűz és vassal puszttítassanak el, hogy ezek kiirtásával a pogány vallásira emlékezés, visszavágyódás megszüntetődjék."

Én nem szeretnék veled vitatkozni, legyen neked igazad, legyen hamisítvány.
 

dsjk

Új tag
1000 év távlatából nehéz igazságot tenni, hogy helyes volt-e valakinek a cselekedete vagy sem.
Történelmünkből nem egy személynek szeretném megmutatni, hogy honnan hová jutottunk, és utána meghallgatni a véleményüket arról, hogy megérte-e véghezvinni amit a maguk idejében valószínűleg jónak gondoltak.
 

prominor

Állandó Tag
Állandó Tag
Nem értem....

Valóban nem vagyok történész. Hála a technika fejlettségének, már nem csak a történészeknek van hozzáférése információkhoz. 1000 év törvényeit digitalizálták és ezek megtalálhatók az elektronikus könyvtárakban, de a Szent István Dekrétuma a Második Könyvvel kezdődik. (feltételezem volt első is, de ez csak olyan laikus gondolat, azt viszont nem sikerült felfedeznem az interneten, nevezetes könyvtárakhoz pedig nagyon távol lakom, pedig a kedvedért még oda is elzarándokoltam volna...)Íme:

*** hidden content ***

Amit én bemásoltam, az a István király decretumának első lapja forrása: A MAGYAR NEMZET TÖRTÉNETE (1895-1898) című könyvsorozat II. kötetének 272-273. oldalán.

Tőlem folyton bizonyítékokat kértek én mindig hiszek (legalábbis majdnem mindig) annak, amit tőletek hallok. Akkor most, kedves Prominor kivételesen te is bizonyítsd be, hogy az, ami megjelent a KAPU című folyóirat 2004/4-es számában, az csalás, hamisítás. *** hidden content ***

Tudom folyik egy vita, vagy folyt egy vita, hogy hamis vagy nem hamis ez a rendelet. Van olyan aki szerint hamis és van olyan, aki szerint nem hamis. Bizonyítsd be, melyiknek van igaza.

Tudod azoknak a helyében akik kardoskodnak az IGEN, HAMIS mellet, én is ezt állítanám.


A NYÍREGYHÁZI JÓSA ANDRÁS MÚZEUM
1969-71 ÉVI ÉVKÖNYVÉBŐL:

I. István király rendelkezéséről Vitéz András rozsnyói kanonok, Gömör és Kishont vármegyék táblabírája 1816-ban a Szilassy család levéltárában őrzött értékes oklevelet fordított le.

Jelzetté: Vatican 1000-ben, IX. Cal. oct. Die festő Iac. Ap. „I. István király tanácsbelijeivel aláíratott és törvénnyé lett rendelet, amelynek
értelme szerint: Domonkos esztergomi érseknek a magyar keresztény egyháznál leendő keresztülvitel és egyúttal általa Szilveszter pápával leendő közlésül kiadatott:
Mely szerint Szilveszter pápa tanácsolása folytán határoztatott, hogy a magyarok, székelyek, kunok, valamint az egyházi magyar keresztény papság által is használt régi magyar betűk és vésetek, a jobbról balrai pogány írás megszüntetődjék és helyébe a latin betűk használtassanak. Itt rendeltetik, hogy a papság azok használatára jutalmazás mellett betaníttassék és a pogány írástól, valamint
tanításától papi állásának vesztése és 20 arany pensasnak büntetés fizetése mellett eltiltassék. Továbbá, hogy az egyházakban található pogány betűkveli felírások és imakönyvek megsemmisítessenek és latinval felcseréltessenek. Valamint pedig azok, akik régi pogány iratokat beadnak, 1-től 10 dénárig kapjanak jutalmat. A beadott iratok és vésetek peig tűz és vassal puszttítassanak el, hogy ezek kiirtásával a pogány vallásira emlékezés, visszavágyódás megszüntetődjék."

Én nem szeretnék veled vitatkozni, legyen neked igazad, legyen hamisítvány.


Kedves Kyra!

Én pedig nem is fogok Veled vitatkozni....
mert nincs min.....
A vita nem folyik.. nincs ilyen rendelet, s feltételezhetően nem is lehetett István korának ismeretében...

Amit betettél kép arról szól, hogy voltak Istvánnak törvényei, sőt egy 12. századi másolat-töredéket meg is vásárolt a Nemzeti Múzeum... Ennyi.. ez nem az a TV. amiben az általad hívatkozottak vannak...
Amit pedig a Jósa A. Évkönyből idéztél, az a hamisítvány. Forrai Sándortól egy gépelt cikket kapott Csallány Dezső, aki ezt minden fenntartás nélkül leközölte, lábjegyzetben hívatkozott csak arra, hogy a forrása F.A. (Az eredeti a J.A. levéltárában ott van, kikérhető!) Csallányt kirugták, mert nyílvánvaló lett, hogy nincs Szillassy írat , annál inkább, mert a Szillassyak nem oly régi nemesek, Szillassy János 1679-83 között ugyan megyei kapitány, de fia János rozsnyói asztalosmester, aki ráadásul lutheránus is volt, mert a házában tartották a vallás üldözések idején az istentiszteleteket..(Forgon Gömör-Kishont nemes családai) Nem mélyedek bele a többibe, mert értelmetlen...A vitéz- kanonok- táblabíróról nem is szólva.. A meglelent cikk alapján, ezt többen ellenőrzés nélkül közölték, igy szépen beágyazódott...

A hamisítvány akkor is hamisítvány, ha hiteles helyen jelenik meg...

Az nem jövő idő, hogy igazam lesz, hanem egyértelműen bizonyított.. Friedrich és Szakács G. A kőbe vésték fára rótták.. cikkeinek teljes hitelvesztése miatti félelmükben(gondolom én) egyszerűen nem mertek kiállni a nyilvánosság elé, mikor Forrai beismerte halála előtt, hogy jópár "bizonyítékhoz" miként jutott hozzá...

De hát ez nem hangzik túl szépen, akár a Hary Györgyné féle Treffort hamisítvány, akár Hary Moric János következtetései....

S igazad van, ezek eldöntéséhez, nem kell történész végzettség, de el kell olvasni néhány könyvet, s ismerni kell a kor történelmét, de ez mindenkinek adott lehetőség...

Én csak bátorkodtam megjegyezni, hogy ezen én már túljutottam..
Legyen szép napod!
 

ilyvo

Állandó Tag
Állandó Tag
Szilágyi Sándor A Magyar Nemzet Története
I. Fejezet
István törvényei

A latin szöveg fordítása


[HIDE]http://konyv-e.hu/pdf/Istvan-decretum.pdf[/HIDE]
 
Oldal tetejére