Történelmi Szemle

Bihar

Kitiltott (BANned)
Az avar kincsek elrablását Róma az idegen papok katonáival mindjárt Bős tudun halála(795) után szorgalmazni kezdte. Bős az utolsó avar nagyfejedelem volt. Ehhez hozzátartozik még, hogy az avarok nemcsak rokonnépeink, hanem ugyanúgy az uruki-mani vallás hívei voltak mint pl a magyarok, kabarok, székelyek stb. Ez a vallás pedig az újgúrok államvallása is volt, egészen az iszlám térhódításáig. Járt is náluk egy tájékozódást igénylő ügyben Derencsény nagyfejedelem fia Domonkos, a későbbi esztergomi érsek. Persze őt is sikerűlt méreggel kiiktatnia azután az irígy Asztriknak és a helyére kerűlve elhallgatni Domonkost, nemsokkal a koronázás után, elégetve rovásos feljegyzéseit, ahogyan ezt a "pogány" írásokkal akkor dukált. Domonkos útja rendkívűl érdekes, 2 évig a turfáni kolostorban élt, hazafelé a sumérokon, Bizáncon, Rómán át érkezett...Domonkost tatának szólította Vajk...és bírtoka a máig Tatának hívott településen volt. Vajkot is Ő koronázza és nem Asztrik, akit szándékosan fényez/tek..-nek.
Az idegen papok az avarság döntő részét már rákényszerítettek az akkori katolicizmus felvételére. Ehhez még annyit kell tudni, hogy Avaria területe nemcsak a Kárpát-medencére terjedt ki. A Duna mentén kb a mai Linzig terjedt az avar terület nyugati része.. Majd innen délfelé Sóvár (Salzburg)- Kalágé (Klágenfurt).... is Avaria volt. Amikor az avar kincseket -akár gyilkosságok árán is- elrabolták az idegenek, a "lovagok" és a papok, akkor Róma elkezdett az avaroktól adókat szedni. Nehogy Róma és a papjai éhezzenek...imádkozáskor. Azért, hogy békén hagyják Bős özvegye -Keszt asszony- 100 évre kifizette az adót! Ő különben IV. Csaba magyari fejedelem lánya volt.
Az avar kincsekről az avarok papjai -a bátok- listát vezettek, azaz az elrablókról, melyből megállapítható volt, hogy hová viszik ezeket a pótolhatatlan relikviákat. Pl Pásztó esperese is készített ilyet. A kincseket az avar templomokból (29 db egyházközségük volt) és az avar erődítményekből ( földvárak leginkább) szállították el és monostorokból dettó. Ilyen monostorok voltak Keszthelyen, Pentelén, Pásztón, Diósgyőrben...is. Róma a kincsekből részesűlt. Az aranyak nagyrészét beolvasztották nyugaton, ahol néháány helyen ilyen olvasztók, ötvösségek működtek. Az elrabolt kincsekből -mai mértékre számítva- az arany súlya kb 220 mázsa és akkor még egyebekről is lehet beszélni..
A papok azt hazudták a nyugati népeknek, hogy ezek az aranyak Harun al Rasid és mások kincsei...Ugyan mire is épült a katolicizmus?
Árpád már első itteni megjelenésekor, vagyis felderítőutján (881) már tájékozódott az avar kincsek sorsáról. Ő volt azután az, aki ezek visszaszerzését -az említett lista alapján- elkezdte, majd ezt Tarhos fia folytatta ...A nyugatiak megint hazudtak, a kincsekért érkezőket kalandozóknak titulálták...A kicsvisszaszerzés augsburgig (955) tartott, azaz Zsolt haláláig. Zsolt után viszont azért nemmerte megtámadni Taksonyt nyugat, mert mozgósították a keleti erőket. Ugyanis -ha nem ismerné valaki- keleten maradt a Gyula, a Béla törzs és a Gyarmat fele, továbbá a Kumánál éltek a szavárdok, de akát a kunok, besenyők is szóbajöhettek mint jelentős tartalék haderő..
Paál Zoltán könyvében összefoglalóan megtalálható, hogy a kincseket kik és hová szállították el, ez igen hosszú lista.
Sajnos a koronával kapcsolatban is kiábrándító a helyzet. Ehhez azonban ismeretekre lenne szükség az Arnókról is.
Időnként Tolnában, Zalában stb felfedeznek egy főldvárat manapság. Már itt tartanak, hogy felismerik ezek avarkori építmények. Ha így haladunk 2-300 év mulva egészen jó ismereteink lesznek az avarok erődítéseiről. Ugyanis sok fölvárjuk volt, rosszkor érkeztek és szinte eleitől küzdelmes létük volt a Kárpát-medencében...Nagy Károlynak nevezett állandósultan szószegő személy idején bizony Károly fenekére sok csapást kellett mérniük az avroknak. Ezt ma fordítva állítja be nyugat, mintha Károly a nagy győző lett volna, ez azonban nem igaz. . Ezt a fenekelést az avarok megis tették,míg Károly már nem mert Passauból ki sem mozdulni. A kincseiket pedig csellel szerezte meg nyugat, Bős lányai (kilenc volt! ) terüleeket kaptak itt hozományaként, a kincsekhez pedig azután nyultakmiután Bőst megölték Kalágenfurtban, egyik lánya esküvőjén.
 

zsuzsanna03

Állandó Tag
Állandó Tag
A kannibalizmusról

Sokan borzongtunk gyermekkorunkban a tengerésztörténeteken, melyekben hajótöröttek sorsot húznak éhségükben, ki legyen a következő tatárbeafsteak. Jó volt naivan arra gondolni, ez csak kalandregények színfoltja. Most felnőtten talán már szembe tudunk nézni a bennünk lakozó kannibál rémképével.


canni2.jpg


"Vegyétek és egyétek, ez az én testem, mely tiérettetek megtöretik, igyatok ebből mindnyájan, ez az én vérem, mely tiérettetek kiontatik." mondta Jézus az utolsó vacsorán, s 2000 év óta minden keresztyén ember úrvacsora alkalmával Istennel egyesül azáltal, hogy szimbolikusan eszik az ő testéből és iszik az ő véréből.
Sokan elmerenghettek már azon, honnan ez a talányos ötlet, miért kéne akár csak szimbolikusan is Jézus testét és vérét elfogyasztani, és miért ez az útja a szenvedéseire való emlékezésnek.
Nem szentségtörés feltételezni, hogy ami ma szimbolikus, az pár ezer éve véres rítus volt, és ami pár ezer éve rituális emberevés, az még korábban egyszerűen kannibalizmus volt.
Alátámasztja ezt az is, hogy az Ó-Testamentumban számos kannibál-történet szerepel.


3urvacsora_tradicio.jpg



A kannibalizmus gyökerei

Talcott Parsons szociológus mondta egykoron, hogy minden új nemzedék születése egy újabb barbár inváziót jelent.
Akinek van már gyermeke, pontosan érti, mire célzott. Elég csak egy kétéves gyermek hétköznapi ebédjét követő nagytakarításra, vagy a nappali szőnyegén és bútorain játékosan szétkent pelenkatartalomra gondolni.
A gyermeki lélek kibontakozásának első leírói, Freud, Piaget és Wallon nyomán a világ azzal szembesült, hogy a fejlődés megismétli az archaikus ember fejlődését.
Minden gyerek varázslónak hiszi magát, lelket tulajdonít a tárgyaknak, félelmetes erőt a gondolatoknak és vágyaknak.

Miért érti minden gyermek a „Jancsi és Juliskát” és az emberevő óriás történeteket?
Mert a felfalás vágya és a felfalatás félelme ott bujkál bennünk. Sötét vágyak és félelmek ezek, melyek elmerülnek az idők homályában, ahogy az archaikus lélek is szertefoszlik a civilizáció nyomására.
De a kannibalizmus ott marad megannyi tabu társaságában, s csak arra vár, hogy jöjjön az emberevés de Sade márkija, és felszabadítsa az emberből a ragadozó őskannibált.

Felfaljuk a másikat tekintetünkkel, zabálni valónak látjuk a cuki kisbabákat, ennivalóan édes tud lenni szerelmünk, és ha valaki kedves, azt mondjuk „egyem a zúzádat”.
Majd’ mindenkinek ezek már csak szavak a fejlődés vérrögös útjának végállomásán.
De ahonnan e szavak elindultak, ott az emberi test még táplálék, igaz, különleges táplálék.
Étlapunkon első tételként tehát az ember, mint natúr táplálék szerepel.



kernstok.jpg



Az ember, mint élelmiszer

Jól tudjuk, hogy a mi kedves rokonunk, a csimpánz, nem csupán leveleken és banánon él, hanem bizony levadássza más majomfajok csemetéit és megeszi.
Naivitás azt gondolni, hogy az őskori, majd ókori ember nagyon válogatós lett volna, ha nem volt más ennivaló a közelben, mint a fajtársa.
Az emberhús nagyon hasonlít a sertéshúshoz, sokak szerint még annál is jobb.
A karibiak az embert „magas disznónak” nevezik, persze ha élelemként gondolnak rá.
Hogy lassan miért vált mégis tiltott fogyasztási cikké az emberhús, annak talán egyik magyarázata az, hogy míg a sertésrokonok nem ragadtak kardot, hogy bosszút álljanak ólból elragadott sertésfiúk haláláért, az embervadászat és fogyasztás módfelett veszélyessé kezdett válni a történelem során.
Ahol azonban élelemhiány volt, ott a legújabb korig is csak-csak felütötte a fejét az emberhús utáni vágy.



06kannibalk1.jpg



Sokáig tápláltuk azt az illúziót, hogy az ember csak rituális okokból evett emberhúst.
A neandervölgyi ősember is húsevő ragadozó volt, s ekkortájt születhetett a kétértelmű invitálás, hogy „maradj itt ebédre!”.
A barlangjaikban talált leletek alapján ma már tudjuk, hogy őkelme nemcsak húsevő hanem kannibál is volt.
Védekezhetnénk azzal, hogy a neandervölgyiek valójában nem is a mai ember elődei, úgy kell nekik, hogy jól felfalták egymást.
Így a mi ősünk, a Homo Sapiens terjedt el a Földön, s rá mindig is a vegyes étrend volt jellemző.

„Vegyes” alatt persze gondolhatunk szarvasra, bölényre, de Christy G. Turner kutatásai rámutatnak arra, hogy még pár száz évvel ezelőtt is, pl.
Észak és Közép-Amerikában módszeresen vadászták, és változatos formában fogyasztották egymást az emberek. Kiszívott csontok, meglékelt koponyák, szerszámokkal gondosan letisztított embercsontok halmazai bizonyítják, hogy nem vallási rítusról, hanem konyhaművészetről volt itt szó.
Az aztékok pl. főként növényeket termesztettek, és így fehérjeforrásban szegények voltak.
Rendszeresen ejtettek foglyokat, hogy azokat megölve megehessék őket.
Évente kb. 20 000 embert áldoztak isteneiknek és fazekaiknak. Van, aki ezt vitatja, de az kétségtelen, hogy az azték uralkodó osztály, így a spanyolok által kivégzett Montezuma is, rendszeresen fogyasztott emberhúst.
Miközben persze a spanyol hódítók megbotránkoztak e szokáson, a keresztes lovagok vidáman falatoztak a leölt muzulmánok húsából Jeruzsálem falai alatt.
Nem túl keresztényi, de hát maga a keresztes háború sem volt az.



6_crusader.jpg



A kannibalizmus nyomai fellelhetők bárhol a világon.

A kannibál szó egyébként a spanyol caribal szóból ered, ami caribi embert jelent.
S róluk az a hír járta, hogy esznek ember húst. Ők a kannibál epizodisták Robinson Crusoe történetében.

Minél kevesebb volt egy vidéken az elejthető vad, annál valószínűbb volt a kannibalizmus jelenléte.
A Fidzsi szigetek különösen híres volt kannibál szokásairól, s itt, pl. egyáltalán nem éltek vadászható nagyvadak.

David Cargill metodista misszionárius lelkész naplójában 1839 okt. 31-éről ez olvasható:
Ma reggel szörnyű látványban volt részünk. 20 halott férfi, nő és gyerek holttestet hoztak Rewa-ba Tanoa ajándékaként.
A holttesteket elosztották az emberek közt, hogy főzzék meg és egyék meg….Megcsonkított végtagok, fejek és törzsek hevertek szerteszét.”

Egy másik misszionárius 1844-ben hasonlóan kedves történetet jegyzett fel az egyik uralkodó elszökött szolgálólányáról, akit visszahoztak, a király levágatta könyökből a kezét, megfőzette, s a lány jelenlétében fogyasztotta el.
A misszionárius másik történetében két férfivel megásatták saját kemencéjüket, majd eret vágva rajtuk, előttük itták vérüket, végül megsütötték őket.

Watsford atya 1846-ban Bau sziget királyáról, Rakeraki-ról jegyezte fel, hogy minden nap emberhúst evett, és ínségesebb időkre besózott végtagokat is tároltak a számára.
volt egy szokás: a törzsfőnökök nőket adtak főtt férfiak húsáért cserébe.

De nem kell egzotikus szigetekre, sem az ősidőkbe visszamenni kannibál történetekért.
Az emberevés híres története a Donner expedíció 1846-os végzetes útja. George Donner és 87 pionír indult el ökrös szekerekkel, hogy elérje Kaliforniát.
Minden simán ment egészen a Sierra Nevada megmászásáig, ahol hóviharba keveredtek, és a jég fogságába került az egész csapat. Mikor már minden élelmük elfogyott, egy 17 fős csapat továbbindult felmentésért.
A hidegtől és éhezéstől félőrülten egy nap a csapat tagjai egyik elhullott társukból kivágott darabokból pecsenyét sütöttek és megették.
Ezzel megtört a jég, legalábbis a lelkükben, s legközelebb már kivégezték társaikat, hogy legyen ennivaló. Végül 33 nap után heten érkeztek meg az első településre. A hátramaradottak szintén rákaptak az emberhúsra. A sokadik felmentő expedíció egyetlen túlélőre, Lewis Keseberg-re bukkant, aki a többi elhalt hulláin éldegélve várta a csodát. Keseberg aztán évekkel később vendéglőt nyitott a kaliforniai Sacramentoban, s cégérén az állt: "a legfinomabb és legzsengébb hús". Hogy ebben a reklámon túl volt-e némi nosztalgia is, nem tudni.



008.jpg



Úgy tűnik, a kannibalizmus feltámadásához csak annyi kell, hogy legyen néhány éhes, reménytelen ember és hozzá néhány hulla.

Így volt ez a híres 1845-ös John Franklin vezette expedícióval is.
1850-ben eszkimó vadászok találtak rá 30 ember tetemére és számos sírra.
Mivel a tetemek meg voltak csonkítva, és a főzőedényekben is emberi maradványokat találtak, Dr. John Rae az Angol Admiralitásnak írott jelentésében arra következtetett, hogy az expedíció tagjai éhségükben egymást kezdték felfalni.



Med_Beechey%20Island%20site%20of%20camp.jpg



Hasonló, újabb kori kannibál történet a "Túlélők" című regény és film megtörtént eseményei.

A Chilébe tartó repülő hegynek ütközve lezuhant egy rugby csapattal.
Tíz napi éhezés után az életben maradottak feladván etikai aggályaikat, elhalt társaik maradványaival kezdtek táplálkozni, s ez így ment egészen tíz héten át, míg végül a felmentés megérkezett.

Az újkori történelem során történtek azonban horrorisztikusabb események is.
Ismeretes, hogy Sztálin valahogy nem csípte az Ukránokat, és gondolta, hogy majd jól éhen halasztja őket.
Ennek kivitelezésére úgy begyűjtetett minden élelmiszert, hogy 1932-33 telén ebbe öt millió ember bele is halt.



Holodomor.jpg



Az éhezők egy része azonban a kannibalizmust választotta túlélési stratégiának, s ez oly elterjedtté vált, hogy a szovjet kormány – ugye legfőbb érték az ember! – plakátokat nyomatott azzal a szöveggel, hogy "Gyermeked megevése barbár cselekedet!".

Mások ártatlanul váltak kannibállá. Harkov utcáin akkoriban esténként napi átlagban 250 hullát szedtek össze a hullaszállítók. Legtöbbjüknek azonban egy kis, testükön vágott résen át már eltávolították a máját. Éhenhalni lehet, de májat lopni azt nem! A rendőrség intenzív nyomozásba fogott, s végül a lefülelt májbegyűjtő banda tagjai bevallották, hogy a májakból húsos pitéket gyártottak és forgalmaztak. Az árú kelendő volt, igazolva, hogy ahol a piacgazdálkodás felüti a fejét, ott „az ember embernek farkasa lesz”.

A múlt kísértésének tekinthetjük Andrej Csikatilo párttag és egyben sorozatgyilkos esetét is, akit a szovjet Hannibál Lecternek neveznek. Csikatilo gyerek volt a urali éhinség idején. Mély nyomott hagyott lelkében, hogy bátyját elrabolták és megették. E trauma hatására Csikatilo később szintén gyermekeket kezdett elrabolni, számuk húsz évi ténykedése során meghaladta az ötvenet. A gyerekeket, megölte és megette őket, különösen szerette a főtt nemi szerveket.

A Leningrádi ostrom 441 napja szintén sokakban hagyott maradandó emléket.
Nemcsak a lovakat, hanem az utcán heverő embereket is feldarabolták az éhezők.
A védőkről mesélik, hogy jól táplált németeket lőttek maguknak ennivalónak, ez az ellenség totális megsemmisítésének doktrínájával összhangban is volt. De a civileknek ezt nem nézték el.
A városban 300 embert lőttek agyon kannibalizmus vádjával, és több mint ezret börtönöztek be ugyanilyen okból.
Talán a hagyományok miatt, talán a növekvő szegénység okán, az újkori Oroszországban nap mint nap derül fény nyereségvágyból, vagy gourmandságból elkövetett emberevésre is.
Pár éve bukott le Nyikolaj Dzsurmongaliev, aki legalább száz nőt ölt meg az évek során és tálalta fel őket ebédvendégeinek. Specialitása a tájjellegű ételek készítése volt. Egy másik orosz ínyenc utcagyerekekre specializálta magát, felcsalta őket lakására, ahol anyukája segítségével feldarabolták és megették őket. Visszatérő történetek az orosz sajtó hasábjain, hogy a túlzsúfolt börtönökben a börtönlakók olykor megölik, feldarabolják és elfogyasztják „nemkívánatos” cellatársukat. Sok olyan történet is ismert, amikor azért öltek meg és daraboltak fel embereket, hogy húsukat eladják a piacon, vagy vendéglátóhelyek konyháin. Anatolij Dolbisev, permi lakos azon bukott le, hogy az egyik vevő egy tetovált emberbőr darabot talált az ételében.



fore-tribe-papua-kuru.jpg



Afrikában az Egyenlítői-Guinea, Nigéria, Kamerun és Gabon területén élő fang törzsekről tudjuk, hogy ettek emberhúst. Egyrészt ha foglyot ejtettek, azt megették, s olykor még vásároltak is más falvakban foglyokat fogyasztásra. Ha egy fang faluban meghalt valaki, tetemét átküldték egy másik faluba, ahol eladták.

Egy utazó beszámolt arról, hogy amikor az Apingi-k királyához látogatott vendégségbe, az rögtön elővezettetett egy megkötözött foglyot, és buzdította európai vendégét, hogy ölje meg ezt a jó kövér foglyot vacsorára, mert bizonyára éhes.
Egy nigériai utazó írta le 1926-ban, hogy az itt élő törzsek szintén esznek emberhúst. A Bafum-Bansaw törzs foglyait forró pálmaolajjal itatták, és a halottat hagyták „érni”, amíg az olaj átjárta a testet, hogy húsa zsengébb legyen.


A hagyomány, az hagyomány.

160136.jpg
xEgy 2003-as ENSZ-vizsgálat feltárta, hogy a kongói lázadók pigmeusokra vadásznak és megeszik őket, sőt piacokon pigmeus törzsbéli emberek húsát árulták.

Sok afrikai hiszi azt, hogy a pigmeusok nem emberek, s fogyasztásuk varázserőt ad a fegyvereseknek.


sagawa2.jpg
xSzintén egy 2003-as vizsgálat eredménye szerint Észak-Koreában a nagy éhínség miatt gyermeket ölnek meg és fogyasztanak el.
Menekültek mesélik, hogy az aznap eltemetett hulláknak is gyakran „lába kél”, kiássák őket és megeszik.
Egy férfi elmesélte, hogy unokái eltűntek.
Keresésükre indult, és a gyerekek osztálytársai mondták, hogy a fiúk egy piacnál tűntek el.
A férfi riasztotta a rendőrséget és egy közeli étteremben a feldolgozás alatt álló unokákra bukkantak. A tulajdonost főbe lőtték.
Hasonló történetek váltak ismertté Észak-Korea büntető táboraiból és börtöneiből, ahol a táborlakók szintén egymást falják fel éhségükben.


Rituális kannibalizmus

A mágikus-analógiás gondolkodás azonosítja a testet, vagy annak részeit a személy tulajdonságaival.
E gondolkodás terméke pl. az hiedelem, hogy akit lefényképeznek, annak elrabolják a lelkét, hiszen a képmás azonos az emberrel, vagy hogy az álom alatt a lélek egy másik világban jár, és alvó embert nem szabad felébreszteni, mert lelke nem talál vissza beléje. (Ezt speciel magam is tapasztalom reggelente.) De hogy ne menjünk messzire, a vizsgák elmaradhatatlan kelléke, a kabalamaci is varázslás: a macival próbáljuk a világ eseményeit befolyásolni.



sma.jpg



Tudományosan a rituális kannibalizmust szokás endo- és exokannibalizmusra felosztani.
Az endokannibálok saját rokonukat eszik meg, az exokannibálok más törzsek tagjait fogyasztják.
A rituális emberhús-fogyasztás lényege, hogy elsősorban mágikus cselekedet, s másodsorban élvezet.
A kettő „szerencsés” esetben persze együtt járhat.

Az endokannibalizmus egyik fő motívuma, hogy a szeretett rokon lelke tovább él azokban, akik elfogyasztják őt. Az amazoniai őserdőkben élő wari-k pl. szertartásos körülmények közt sütötték meg és fogyasztották el törzsük elhunyt tagjait, akiknek lelke így a törzsben élt tovább. Az ilyen „temetést” tekintették a legnagyobb tiszteletnek. A civilizációval való kényszerű találkozás után a wari-k szokásukat kénytelenek voltak feladni. Beth A. Conklin etnográfus az „Emésztő gyász” című könyvében írja le egy wari házaspár lelkiállapotát gyermekük halála után. A szülők azon búslakodtak, hogy gyermekük most egyedül van a hideg földben, míg ha régi szokás szerint megehették volna, most nem feküdne ott magára hagyva, és ők meg nem gondolnának bánkódva a testére.



cannibals.jpg



Más népeknél a halott hamvait és megőrölt csontjait keverik ételükbe.
Új Guinea törzsei közt egészen a hatvanas évekig szokás volt ez elhunyt húsát és agyát szertartásosan elfogyasztani, s ennek következtében egész törzsek fertőződtek meg a halálos kuru nevű prionbetegséggel, amely hasonlatos a kergemarha kórhoz és szintén gyógyíthatatlan.
Egy utazó azt írta róluk, hogy a törzsek temetője a gyomruk.

Kínában szintén a szeretet és tisztelet kifejezése volt, ha valaki megette elhunyt szülője vagy mestere testét.
Mondhatnánk, ez a feltétel nélküli elfogadás, vagy az azonosulás mágikus kivitelezése. Az ember az, amit megeszik!

A rituális exokannibalizmus lényege az ellenség erejének, bátorságának megszerzése teste, szíve, agya elfogyasztása révén. Az irokéz indiánok ellenségüket napokig kínozták, majd kivágták szívét, megfőzték és a kiváltságosak megették. A maradék testen aztán az egész törzs elnyámnyogott.

1763-ban, az angolok ellen kitört Pontiac vezette indián lázadás egyik áldozata volt Donald Campbell kapitány, akit a chippewák főnöke magának követelt, majd táborába vitt, ott szívét kitépte és megette. Ennek csak egyik oka volt a bosszú, a másik Campbell vakmerőségének „megszerzése”.
Az említett fang törzs tagjai körében manapság is dívik titkos szekták szeánszain az emberhús fogyasztás. A hit szerint aki emberhúst eszik, az gazdag és hatalmas lesz. A klubtagsági egy-egy hulla, amit ki a temetőből, ki hazulról szerez be, esetleg ráfanyalodik egy kis gyilkosságra. A rituális gyökerekre utal, hogy főként az agyvelőt és a nemi szerveket kedvelik. E vidéken, akinek hatalma van, feltételezik róla, hogy emberhúst evett. Bokassát a Közép-Afrikai köztársaság diktátorát a 80-as években többek közt kannibalizmus vádjával ítélték halálra, majd életfogytiglani börtönbüntetésre.

Az ellenség elpusztítása és megalázása elfogyasztása által régi kínai módszer, egy ízben még Konfuciuszt is megfenyegették, hogy megeszik.
Az 1960-as években Mao által elindított Kulturális Forradalomban az ellenség elfogyasztása bevett módszerré vált. A diákokból létrehozott Vörös Gárda járta a városokat, számolatlanul ölte meg az „osztályellenségeket” és „kémeket”, és százakat ettek meg kannibál módjára. Ez volt a polgári csökevények felemésztése. Egyedül Wuxuan járásban 100 elfogyasztott áldozatról tudni. Egy alkalommal pl. egy iskola diákjai megbírálták tanárukat, majd megsütötték és megették. Ennek a politikai kannibalizmusnak az értelme az ellenség minden nyomának eltüntetése volt. Akit megesznek, még sírja sem lehet.



kan2.jpg



A kannibalizmusnak Teng-Sziao-Ping üzent hadat 1966-ban, egészen addig elfogadott dolog volt. Kínában azonban van egy másik bizarr formája a kannibalizmusnak, s ez az abortuszból származó magzatok fogyasztása.


A magzat, mint csodatévő étel

A mágikus hiedelem szerint a magzat elfogyasztásával az ember megfiatalodik, erőre kap, súlyos betegségéből felgyógyul.
Az EastWeek egy riporternője utána akart járni a dolognak, és betegséget színlelve felkereste a shenzen-i „Nők és gyermekek egészségközpont”-ját.
Itt egy orvosnőtől kért betegségére egy magzatot, de az orvosnő elküldte, hogy aznap már elfogytak a magzatok, jöjjön vissza másnap. Mikor a riporternő másnap megjelent, az orvosnő egy üvegben 10 hüvelykujj nagyságú abortált magzatot adott át neki. Mikor a riporternő fizetni akart, az orvosnő elhárította.
Mi állami kórház vagyunk, nem fogadunk el pénzt. Általában az orvosok szokták hazavinni és megenni a magzatokat, de maga nagyon rosszul néz ki, úgyhogy tessék, ettől majd rendbe jön.

Amikor a riporternő más kórházban is próbálkozott, nem voltak vele ilyen szívélyesek. A vezető nővér közölte, hogy a magzatokon az osztály dolgozói osztoznak, igaz, egyesek továbbadják hong-kongi vevőknek.
Egy magzat ára 10-20 dollár közt mozog, de a teljes ideig kihordott halott magzatokért sokkal többet fizetnek. Egy magánklinikai magzatforgalmazója szerint a magzat húsa simává teszi a bőrt, erősít és jó a veséknek.
A vezető nővér korábban sertéshússal együtt főzött levest belőlük.
Mr. Cheng hong-kongi üzletember kezdetben vonakodott, amikor üzleti útjain először ajánlottak neki emberi magzatból főzött levest. Ám orvos barátai azt mondták, használni fog az asztmájának. Mint Mr. Cheng elmondta, asztmája tényleg elmúlt, mióta magzatokat fogyaszt. Amikor többet sikerül beszereznie, otthon lefagyasztja őket.
A riporternőnek sikerült Mr. Cheng receptjét is megtudni. Gyömbérrel, narancsmaggal és sertéshússal együtt főzi levessé a magzatokat.



kannibalkinai.jpg



Korábban Mr. Cheng placentát is fogyasztott, de az nem volt olyan jó az asztmájára.
Dr. Zou Qin orvosnő koránál sokkal fiatalabbnak néz ki. Százával végzi az abortuszokat, és fiatalos kinézetét a magzatfogyasztásnak tulajdonítja.
Az elmúlt hat hónapban legalább száz magzatot fogyasztott el. Persze vannak gondok is.

A magzatoknak erős szaga van, ezért erősen kell fűszerezni őket”, panaszkodik Dr. Zou. „Jók levesnek, hússal töltött pitének”.

A riportban megszólaltatott egyes hivatalos személyek hitetlenkedtek a történetek hallatán, de mások elismerték, hogy a kínai népi gyógyászatban a placenta és magzatevés régi hagyományokkal bír.


A kannibalizmus, mint privát őrület

A kannibalizmus kollektív változatai hiedelmekre, tradíciókra épülnek, és nem állnak szemben az adott törzs vagy nép értékrendjével.
A klinikai kannibalizmus általában pszichiátriai eseteknél jelenhet meg és általában szexuális perverzióként, szadisztikus-agresszív élvezetként, vagy paranoid téveseszmék formájában jelenik meg.
A világsajtót legutóbb Armin Meiwes 42 éves számítógépes szakember tárgyalása foglalkoztatta.
Meiwes elmondta, hogy már nyolc éves korától foglalkoztatta a gondolat, hogy valamelyik iskolatársát elfogyasztja, mintegy „egyesül” vele ezáltal.
Később homoszexualitása is nyilvánvaló lett számára, és a legizgatóbb fantáziáiban egy törékeny szőke fiút falt fel. Felnőttkorában végül elszánta magát, és hirdetést adott fel az Interneten keresztül, amelyben alanyt keresett arra, hogy lemészárolhassa és megehesse.



54403d1243714424-cannibal-armin-meiwes-crime-scene-pictures-0.jpg



Azt gondolnánk, ilyen hirdetésre senki nem jelentkezik.
Mégis jelentkezett egy életunt mérnök.
Meiwes ölni akart, áldozatjelöltje, Bernd pedig arra vágyott, hogy lemészárolják.
Meiwes a padláson rendezte be a megfelelő díszletet és mindent videóra rögzített, hogy később is élvezhesse majd a műsort.
A halálraszánt mérnök jól leitta magát, altatókat vett be, majd együtt úgy döntöttek, hogy közösen fogyasztják el az ő nemiszervét.
Korában Bernd már tízezer márkát is ajánlott szexpartnerének, ha levágja neki a péniszét. Meiwes levágta grátisz, majd megfőzte, de a falat mindkettőjüknek rágósnak bizonyult. Innentől Meiwes vette át a kezdeményezést, 9 órán át szurkálta, kínozta önkéntes áldozatát, majd feldarabolta és adagonként lefagyasztotta mélyhűtőjében. Harminc kiló húshoz jutott így, amiből apránként húsz kilót megvacsorázgatott, mire a rendőrség rajtaütött. Meiwes még bekapta az utolsó falatot, mielőtt ajtót nyitott. A rendőrségen elmondta, hogy ahányszor csak evett barátjából, mindig megemlékezett róla, ez Meiwes cselekedetét összekapcsolja a rituális endokannibalizmussal. Meiwes azt is elmondta, hogy a mérnökön kívül még 200-an (!) kínálkoztak fel levágásra, harmincan pedig szívesen öltek volna. Meiwest-et környezete kedves, barátságos, nyílt embernek ismerte, a szakértők pedig beszámíthatónak tartják.



tumblr_lg0pc3vKfU1qe50yto1_400.gif



Az 1920-as évek Amerikájából való a „Szürke Ember”, alias Albert Fish története.
Amikor Fish rákapott fiatal lányok és fiúk elrablására, megölésére és ínyenc módon való elkészítésére, már idős ember volt.
Külseje rendkívül megnyerő, igazi talpig becsületes, munkában megőszült ember benyomását keltette, s ettől mindenkinek, felnőttnek, gyereknek egyaránt bizalma volt hozzá. 1928-ban kinézett magának egy fiatal fiút, Edward Budd-ot, s mivel a fiú újsághirdetés útján állást keresett, felkereste őt, mint öreg farmer. A család és a fiú bizalmába férkőzött, már meg is egyeztek a „munkában”, amikor egyszer csak belibbent a család csodálatos szép és kedves kislánya, a 9 éves Gracie. Fisht, aki persze Howard néven mutatkozott be, szíven ütötte a kislány szépsége, és egyből úgy döntött, inkább őt fogja megenni.
Felajánlotta, hogy elviszi őt egy babazsúrra, és sem a kislányt, sem az ősz hajú, őszszakállú kedves bácsit nem látta többé senki.

Az ügyet végül lezárták, de egyszer csak 1934-ben különös levél érkezett Budd-ékhoz. „Kedves Mrs. Buddsom!”, kezdődött a levél, majd a későbbiekben az állítólagos Mr. Howard leírt egy bizarr történetet, miszerint 1894-ben Kínában éhínség volt, és a húsboltokban a kampókra akasztott fiatal fiúk és lányok testét árulták hús gyanánt. Mr. Howard öreg barátja, John itt kóstolta meg először az emberhúst, majd visszatérve New Yorkba, beszerzett magának két kisfiút, akiket napokig kínzott, hogy finom legyen a húsuk, majd megsütötte őket egymásután.
Mint Mr. Howard írta, barátja addig-addig unszolta, milyen jó is az emberhús, míg végül gusztusa támad rá neki is.
Ekkor kereste fel a Budd családot, és ismerte meg az „ennivaló” Graciet.

Aztán Mr. Howard részletesen leírja, hogyan ölte meg a kislányt, hogyan darabolta fel, és milyen finom volt megsütött húsa.
Kilenc napig ette a kislányt.
Hogy valami jó hír is legyen a levében, végül megnyugtatta a mamát, hogy nem erőszakolta meg a kislányt, csak megette.
Kezdetben annyira őrültnek tűnt a levél hat évvel Gracie eltűnése után, hogy nem vették komolyan.
Csak egy nyomozónak tűnt fel, hogy a „Szürke Ember” látogatása milyen pontosan van leírva.
A borítékról szerzett információk alapján hamarosan eljutottak Fish-hez, aki éppen egy albérletben lakott.
Fish vallomásában részletes recepteket is lediktált amolyan „végy két újhagymát, egy friss sárgarépát…” stílusban. Elmondta, hogy egész életében vágyott arra, hogy fájdalmat okozzon, ill. hogy neki fájdalmat okozzanak.

Mindkettő sikerült neki. Legalább 15 kislányt ölt és evett meg, s több családnak is elküldte lelkes élménybeszámolóját.
Saját magába tűket szurkált a legérzékenyebb ágyéki tájékra, melyeket a hitetlenkedő pszichiáter kérésére röntgennel meg is találtak. 55 éves korában hallucinálni kezdett, Jézust és angyalait látta.
Lassan kialakult az a rögeszméje, hogy Isteni parancsra öli és eszi meg áldozatait.
Amikor Fish részletezte egy áldozata elfogyasztását, a pszichiáter azt jegyezte fel róla, hogy egyfelől olyan volt, mint egy háziasszony, aki kedvenc receptjét mondja el, másfelől Fish arcán átszellemült kielégülés látszódott.
Fish azzal védekezett, hogy ha Isten nem akarta volna a gyermekek halálát, megakadályozta volna, ahogy tette ezt, amikor Ábrahám fel akarta áldozni Izsákot.

Villamosszéket kapott, de kivégzésekor a testébe szúrt rengeteg tű miatt rövidzárlat keletkezett.

*​

Az igazi rémtörténet az, ami tényleg meg is történt.
Kannibálok voltak és lesznek, ezt már a génjeinkben hordozzuk. Aki húst eszik, mit szépítsük, bűnrészes egy gyilkosságban.
A húsevés közelebb van a kannibalizmushoz, mintsem azt gondolnánk.
A civilizált ember kínosan ügyel arra, hogy ez a kis különbség óriásinak tűnjön.
Mindenesetre kerüljük a mentőcsónakos magányos tengerészeket az óceán közepén, csak leprásnak álcázva utazzunk bizonyos vidékekre, és a hentesnél jól nézzük meg, mit kapunk.
Utólag mindig nehezebb reklamálni.


Szendi Gábor:
Modern kannibálok
 

Bihar

Kitiltott (BANned)
Az őskorban élő Anyahita egyik fontos feladatának tekintette, hogy a kannibalizmus megszünjön. Ő volt tudtommal az első, aki az emberevést elítélte, szorgalmazta ennek megszüntetését.
Különösen az agy elfogyasztására törekedtek egyes vidékeken, feltételezve, hogy ettől a kannibál "okosabb lesz".
A kanibalizmus a beavatottaknál nem merűlt fel, ezt az őskorban a helyi lakosság gyakorolta, gyakorolhatta esetenként. Kérdés viszont a rituális áldozatokkal azután mi történt, hogy a szívűket kivágták?
 

zsuzsanna03

Állandó Tag
Állandó Tag
Az őskorban élő Anyahita egyik fontos feladatának tekintette, hogy a kannibalizmus megszünjön. Ő volt tudtommal az első, aki az emberevést elítélte, szorgalmazta ennek megszüntetését.
Különösen az agy elfogyasztására törekedtek egyes vidékeken, feltételezve, hogy ettől a kannibál "okosabb lesz".
A kanibalizmus a beavatottaknál nem merűlt fel, ezt az őskorban a helyi lakosság gyakorolta, gyakorolhatta esetenként. Kérdés viszont a rituális áldozatokkal azután mi történt, hogy a szívűket kivágták?

******

Az ősrégi leletek által bizonyított emberevésről nem derült ki, hogy reggelire, ebédre, vagy vacsorára fogyasztották-e, csak maga a tény.
Az sem, hogy csupán "rituális" megfontolásból eszegették fajtársaikat.
Ez már csak belemagyarázás, hogy erősítgessük "felsőbbrendűségünket", mivel a "homo sapiens" a legkülönb, uram bocsá', hogy bántaná a saját fajtáját !
/Nem ezt látjuk nap mint nap ?:rolleyes:/

Szerintem "ők" csak csak éhesek lehettek, minden hátsó szándék nélkül eszegettek egymásból., ellentétben a későbbi tesóikkal ! :D

.
 

zsuzsanna03

Állandó Tag
Állandó Tag
Szó sincs belemagyarázásról, meglepő, hogy nem tudtál a kannibalizmus létéről.

*****

Érdekes következtetés, bár nem értem mi alapján szűrted le.
Tudok a kannibalizmusról, már csak ezért is, mert általában elolvasom , amit berakok a a fórumba.:D

Valójában azt nem értem, hogy a - gyakorlatilag - közelmúlt kannibalizmusát még ma ia fejtegetik, de a néhány ezer - vagy náhány százezer (?!) évvel ezelőttit szinte riportszerűen közvetítik néhány csont alapján, amin "késnyomokat" találtak.

Nekem ilyenkor beugranak az Ica köveken, vagy pl. az "azték" rajzokon látható képek.

Lehet, hogy nem kannibálok késelgették őseinket, hanem egészen más is lehet az a "kés nyom" ?

.
 

Bihar

Kitiltott (BANned)
Engem semmiféle késnyom nem hat meg, nem érdekel. Egészen más alapon írtam korábban, amit írtam a kannibalizmusról. Ez késnyomos dolog legfeljebb igazolása lehet a továbbiakban írtaknak.
Ezt hosszan nemtudom fejtegetni. Lényege, hogy a hunfajú népek jelentős része egy mediterrán szigeten élte át az utolsó eljegesedést (az előbbiek helyéről fogalmam sincs)méghozzá úgy, hogy ide költöztek. Amikor ide költöztek, akkor itt már lakott egy őshonos primitív népcsoport. Ők kannibalizmust gyakoroltak és még "lakófákon" éltek.. Anyahita pedig -megérkezése után- ezt megpróbálta megszüntetni, azonban ez tökéletesen csak jóval később sikerűlt. A kérdésről hosszabban és tartalmasabban olvashatunk a sokat gúnyolt Arvisurában. Ez azonban csak az előbbiek igazát erősíti. Mert a brüsszeli szindróma alapján működnek a gúnyolódók (nem olvasta, de értékeli, minősíti stb..) Tehát az igazságot szeretik gúnyolni, nevetségessé tenni...valakiknél, lila édekeik mentén.
Anyahita megsimerése pedig mindenki számára alapvető felismeréseket és fontos újdonságot jelenthet...hiszen Jézus, Mani stb is az Ő követője volt, természetesen kivételek a brüsszeli lila lények.
Dehát mindenki azt gondol, amire berendezkedett..
 

zsuzsanna03

Állandó Tag
Állandó Tag
Különleges bolygóegyüttállás lehetett a betlehemi csillag

Nem üstökös vagy szupernóva volt a betlehemi csillag, inkább egy különleges bolygóegyüttállás szemtanúi lehettek az akkoriban élők, amelynek nagy jelentőséget tulajdoníthattak.
A történeti adatok alapján Krisztus születési dátuma is téves, ugyanis biztosan nem 1-ben, hanem néhány évvel korábban született.
Csaba György Gábor csillagász írása az ünneppel kapcsolatos legenda valóságtartalmáról.



29817_801476291_big.jpg


Mindenki tudja, és sokan - még történészek is - úgy írják és mondják, hogy az idei év "Krisztus születése után 2011".
A keresztény időszámítás első éve tehát elvileg az az év volt, amelynek karácsonyán Jézus Krisztus megszületett. Valójában azonban nem tudjuk, melyik évben született Jézus - ha ugyan létező személy volt, és a róla szóló történetek nem mind legendák csupán.

Különös, hogy bár a Biblia újszövetségi része lényegében teljesen, sőt az ószövetségi próféciák egy része is Krisztusról szól, nagyon kevés egyéb, megbízhatónak látszó adat maradt ránk.
A korabeli történészek alig emlékeznek meg róla; a zsidók történetét megíró Josephus Flavius egyáltalán nem említi, Tacitus és Suetonius római történetírók könyveiben pedig egy-egy mondatot olvashatunk róla, azt is valószínűleg utólag toldották a szövegbe.
Az evangéliumokat pedig sok évtizeddel Krisztus halála után írták, tehát ha feltételezzük is, hogy íróik egy része valóban tanúja volt a leírt eseményeknek, emlékezetükben nem bízhatunk meg teljesen.

Mikor születhetett Jézus?


xxxxxxxxx
Betlehemi_csillag05.jpg



A rómaiak az éveket Diocletianus császár trónra lépésétől számították.
Krisztus születését Dionysius Exiguus római apát tette jelenlegi időszámításunk kezdő évévé a 6. században.
Ő határozta meg, mikor születhetett Jézus.
Abból indult ki, hogy a hagyomány szerint Krisztus fogantatása és halála egyaránt március 25-én történt.
A húsvétszámításban járatos apát keresett egy évet Tiberius császár uralkodásának 15. évéhez közel, amikor a húsvét március 25-re esett (Lukács evangéliuma szerint Jézus megkeresztelése Tiberius császár uralkodása 15. évében történt, amikor Júdeában Poncius Pilátus volt a helytartó).
Ekkorra tette Krisztus halálát, és ebből számolt vissza 31 évet, mert Jézus 30 évesen kezdte mintegy 1 évig tartó nyilvános tevékenységét.
Így kapta eredményül Augustus császár uralkodása 28. évét; szerinte tehát Krisztus ekkor született.


xxxxxxx
02.jpg



A számításba azonban több hiba csúszott.
Nem vette figyelembe például, hogy Augustus Octavianus néven már négy éve uralkodott, mielőtt felvette az Augustus nevet.
Arra sem ügyelt, hogy a történelmi időszámításban nincs 0. év, hanem az i. e. 1-et közvetlenül az i. sz. 1. év követi.
Továbbá a bibliai szöveg alapján annyi biztosnak látszik, hogy amikor Jézus megszületett, Heródes király, aki i. e. 4-ben hunyt el, még élt.
Ebből is kitűnik, hogy Dionysius Exiguus nem használt fel minden történeti adatot, és eredménye hibás.
Jézus tehát, ha történeti személy volt, biztosan nem 1-ben, hanem néhány évvel előbb született.


Mi lehetett a betlehemi csillag?


xxxxxxxxx
csillag1.jpg




Teljes biztonsággal tehát nem lehet arra a kérdésre felelni, hogy mikor született Krisztus.
A mai kutatók legtöbbje szerint a válaszhoz az evangéliumok egy másik adata, a betlehemi csillag legendája visz legközelebb. Eszerint bölcsek érkeztek Keletről, hogy imádják a zsidók királyát, aki megszületett.
Az eseményt egy fényes csillag megjelenése adta tudtukra; ez a csillag vezette őket útjukon.
A három király - eredetileg talán csak három tudós, esetleg asztrológus - érkezése nagy feltűnést keltett a fővárosban, Jeruzsálemben, hiszen ott nem tudtak herceg születéséről. Heródes király magához hívatta a bölcseket, és ravaszul arra kérte őket: ha meglelik a kisdedet, értesítsék őt erről, hogy ő is elébe járulhasson.
Persze valójában nem tisztelegni akart trónja új várományosa előtt, hanem meg akarta öletni.


xxxxxxxxxxx
magi-herod1.jpg



Mi lehetett a betlehemi csillag, ha létezett egyáltalán?
Rengeteg képzőművészeti alkotás választotta témául Krisztus születését, s ezeken a jászol felett leggyakrabban üstökös csillag ragyog.
Vajon egy épp akkoriban feltűnt fényes üstökös volt a betlehemi csillag?
Biztosan nem, bármennyire látványos is a festményeken.
Krisztus születése ugyanis örömteli esemény volt, az üstökösök viszont mindig rossz előjelnek számítottak.
Másrészt a feltűnően fényes üstökösöket a világ minden táján, így Rómában, de például Kínában is mindig gondosan följegyezték, ám a feljegyzések nem tudnak látványos kométáról időszámításunk kezdete táján.


xxxxxxxxxx
Vizkereszt.jpg



Nem lehetett meteor sem, mert ez csak másodpercekre ragyog fel.
Földünk mellett elsuhanó kisbolygó sem lehetett, amely szabad szemmel általában nem látható, de ha igen, akkor is legfeljebb órákig, és gyorsan mozog az égen; a betlehemi csillag viszont hosszú ideig, napokig vagy hetekig látszott, méghozzá úgy, hogy a csillagok között egy helyben állt.
Bár ez sem egyértelmű: a bibliai leírásból ("a csillag, melyet napkeleten láttak, előttük haladt, amíg végül meg nem állt a hely fölött, ahol a gyermek volt") úgy látszik, mintha a jelenség független lett volna az égitestek általános mozgásától, keltétől-nyugtától, ami valóságos égitest esetén nem lehetséges.
De ilyen a legendák természete; nem várható el tőlük egy természeti jelenség pontos leírása.

Üstökös helyett bolygóegyüttállás

Kepler 1604-ben megfigyelte, hogy az égen feltűnt egy fényes csillag ott, ahol addig semmi sem látszott.
Ő még nem tudhatta, hogy egy addig halvány csillag látványos pusztulását észlelte (egy úgynevezett szupernóvát).
A jelenség igen meglepte, mert addig - Arisztotelész nézetei alapján - általában azt hitték, hogy a csillagok között semmi valódi változás nem történhet.


Sn1604kepler.jpg


Sokat törte a fejét, mit láthatott tehát; könyvet is írt a jelenségről. Azt tudta, hogy nem sokkal korábban - a későbbi szupernóva égi helyéhez közel - érdekes találkozás történt az égbolton: a Jupiter és a Szaturnusz egészen közel haladt el egymás mellett.
Ráadásul épp egyszerre fordultak vissza és írtak le egy-egy hurkot a csillagok hátterén (a mozgó Földről nézve a bolygók mozgása ilyennek látszik, miközben valójában persze a bolygó nem fordul oda-vissza), és így háromszor kerültek egymás közelébe.
Kepler, aki akkor még többé-kevésbé hitt a csillagok misztikus hatásában, elképzelhetőnek tartotta, hogy a későbbi szupernóva feltűnését valahogyan ez az együttállás váltotta ki.
Az az ötlete támadt, hátha ugyanilyen "új csillag" lehetett a betlehemi csillag.
Kiszámolta tehát, hogy a Jupiter és a Szaturnusz nem járt-e közel egymáshoz időszámításunk kezdete idején.
Nagy örömére úgy találta, hogy i.e. 7-ben is bekövetkezett a Jupiter és a Szaturnusz háromszoros randevúja, mégpedig a Halak csillagképben.

Természetesen egy bolygóegyüttállás nem idéz elő szupernóva-robbanást, ennyiben tehát Kepler feltételezése nem volt helyes. De egy ilyen, úgynevezett "legnagyobb együttállás" a keleti asztrológia nyelvén egyértelműen a zsidók királyának megszületését jelentette, mivel a Szaturnusz a zsidók bolygójának számított, a Jupiter meg a királyt (is) jelenti.
Hasonló, de csak egyszeres együttállás (úgynevezett konjunkció) mintegy 120 évvel korábban is történt, és akkor is ugyanúgy értelmezték.
Sok megfontolás mutat arra, hogy e rendkívül ritka jelenség lehetett a betlehemi csillag.
Ha valóban így van, akkor bármilyen furcsa, de Krisztus születése "Krisztus születése előtt" 7-ben történt.

Néhány csillagász szerint talán nem is Jupiter-Szaturnusz, hanem Jupiter-Vénusz konjunkció lehetett a betlehemi csillag.


201004-egyuttallas-mzs.jpg


A két legfényesebb bolygó szoros együttállása csakugyan feltűnő jelenség, bár nem túl ritka, és asztrológiailag korántsincs hasonló jelentése.
Nem valószínű ezért, hogy a bibliai bölcsek ezt a jelenséget úgy értelmezték volna, mint a király születésének jelét.


Hogyan került Krisztus születésnapja decemberbe?

Krisztus születése eredetileg nem télre, hanem tavaszra eshetett, hiszen Lukács szerint az újszülött köré a jászolhoz pásztorok gyűltek, akik nyájaikat Betlehem környékén a szabadban legeltették.
Márpedig decemberben a pásztorok biztosan nem tartózkodtak éjjel a szabadban nyájaikkal, ehhez ilyenkor Betlehem vidékén túl zord az időjárás.


xxxxxxxxxxxxx
noticia_44900.jpg


A korai kereszténység idején ez semmi gondot nem okozott, mivel a mai bibliai hagyomány - ezen belül Krisztus december 24-i születése - akkor még egyáltalán nem volt ismeretes.
A Biblia ma elfogadott szövegét (bár a különböző keresztény egyházak és szekták még ma sem egészen értenek egyet abban, hogy mely könyvek tartoznak "hivatalosan" a Bibliához) talán a 4. században véglegesítették.
Krisztus életének legendáját akkor még sokféle változatban ismerték.
Az ókeresztény hagyomány tavaszi napot adott meg Jézus születése napjául: március 25., 28., április 19. vagy május 29. valamelyikét.
xxxxxxxxxx
A téli napforduló idejét a régi természeti népek általában megünnepelték.
Rómában például december vége felé (17-25. között) tartották a Saturnaliát, a mi szilveszterünkhöz némileg hasonló "bolondünnepet".
Ilyenkor házaikat örökzölddel díszítették föl, mulattak, lakomáztak, megajándékozták egymást.

Sőt az ősi idők (Saturnus uralmának legendás kora, amikor a monda szerint még nem voltak gazdagok és szegények, s a föld magától termett) emlékére Saturnalia idején a rabszolgák is lakomáztak, s uraik szolgálták ki őket.



n_2.jpg


A régi keleti misztériumvallások istenei, így Mithras, Attis stb. (de maga Apollón is) napistenek voltak, és sok asztrális (csillagokkal kapcsolatos) elemet tartalmazó legendáik szerint legtöbbjük a téli napfordulókor jött a világra.
Mithrast, aki barlangban, egyesek szerint sziklából, más legenda szerint szűztől született, sok római Sol Invictus (Legyőzhetetlen Nap) néven tisztelte.
Aquincumban több szentélye is állt. Szentélyei, a mithraeumok vagy barlangban épültek, vagy legalábbis föld alatt, barlangot ábrázoló épületben voltak. Itt az istent dombormű ábrázolta, amint megöli a bikát (a sötétség szimbólumát), ezzel lehetővé teszi a Nap "újjászületését".
Mithras misztériumvallásának sok eleme emlékeztet a keresztény vallásra: tisztelői hittek a lélek halál utáni üdvözülésének lehetőségében, szentélyükbe lépve szentelt vízzel hintették meg magukat, és főpapjukat atyának (pater) nevezték.
A napistenek, elsősorban talán épp Mithras tisztelete a keresztényekben is élt, annyira, hogy a téli napfordulókor a szabadba kivonulva ünnepelték a megújult Napot.
Ezért az egyház, hogy a napimádást visszaszorítsa, jónak látta, hogy új vallásos tartalommal helyettesítse a régi ünnep jelentését.
Ebből a célból helyezték Jézus születését előbb január 6-ra, majd 354 körül a pogány napkultusz ünnepének idejére, január 6. pedig a vízkereszt, azaz Jézus megkeresztelésének napja maradt. Azóta esik december végére a karácsony.

Az ókor óta természetesen sokat változtak a karácsonyi szokások, szertartások, hagyományok.
Csak a reformáció idején kezdett kialakulni sok ma általánosan elterjedt szokás, például a karácsonyfa-állítás vagy a három királyok legendájára emlékező betlehemezés.
Mára már elhomályosult a napforduló ünnepének emléke, és nemcsak keresztény hívők emlékeznek meg ilyenkor Jézus születéséről, hanem a szeretet, a családi összetartozás ünnepe lett világszerte.



Karacsony-csaladban.jpg



origo.hu/tudomany
Csaba György Gábor írása
</BEVEZETO>
 

Bihar

Kitiltott (BANned)
Az is örökzöld téma, hogy Flavius kitalált személy lehet, igencsak. Az ókor hazugságai eredményezik azt, hogy ma sokmindenben nagy a bizonytalanság. Sem Flavius előtt, sem utánna sokáig ilyen összefoglaló írás -mint a neki tulajdonított- nem létezik.
Jézus egészen biztos, hogy nem a pápaság által kitalált időpontban született. A kora tavasszal gondolom a jó válasz, de az év is persze nem biztos.
Sok kérdés létezik körűlötte, mellyeket vagy nem akartak valamiért megválaszolni, vagy nem is tudták ezt megtenni. Netán manipuláltak a válaszok..
Az, hogy Ő zsidó volt-e vagy nem, ez is ilyen kérdés,erre csak akkor lehetne válaszolni, ha 12-29 éves kora között tudnának valamit az életéről. Ez fontos lenne. Nem ártana tudni azt is, kik voltak az un háromkirályok...akik nem királyok..Persze lehet, hogy erről anno sokat tudtak, de elhallgatták. Elhallgatták Jézusnak a karnaki és a beavatottképésben való sokéves részvételeit. Elhallgatták, hogy 29 évesen Urukban (Suméria) egyházat alapított...itt meg is koronázták, a Nagytemplomban, az éannán, ezért később pedig kigúnyolták...A híveihez pedig néhány levelet is írt, ezek másolatai Maninak megvoltak.
Az uruki egyház az alapja egy olyan keleti népek némelyike által gyakorolt vallásnak, mellyet uruki-maninak neveznek. Ez például a magyarok (ujgurok, avarok, székelyek...) ősvallása is volt. Ezért Róma tűzzel-vassal megpróbálta eltüntetni és valamiféle pogányságról zagyváltak a papjaik is kitartóan, nyereg alatt puhitott hazugságokat. Ha pl tudnák pontosabban , hogy Koppány miért halt meg, Vazul szemeit miért nyomatta ki Vajk -a féltestvére- továbbá Ajtonyról is lehetne valamit tudni és még más főemberekről is, akkor Rómának mamár senki sem hinne. Továbbá ismernék az uruki-mani vallás lényegét..
A keletiek Napistene nem Mitras, hanem Marduk vagy Samas. Mitras csak valamiféle szokásos görög ferdítés. Ebben a hitfélében keveredik az égitestek tisztelete a Tóremhittel. A Hun Törzsszövetség első elfogadott vallása a Tóremhit volt. Ennek megfelelő ismertetésével még nem találkoztam, csak egyetlen könyvben.
Az ókeresztény kiejezés egy kitaláció, ugyanis ebben összemosták a jézusi uruki hitet a rómaiak által érdekelvűváé varázsolt katolikussággal. Az ókeresztény lehet tehát uruki-mani vallás is!
Gellért püspök sem tudott mit kezdeni pl Anyahitával és ezért őt kinevezte Máriának, holott más időpontokban élő különböző személyekről van szó. Jézus is Anyahita követő volt, de erről is néma csend van..a székelyek szoktak Babba Máriázni, mellyen ellehet gondolkodni, hogy ki lehet?
 

zsuzsanna03

Állandó Tag
Állandó Tag
Mátyás királyt felesége mérgezte meg fügével (?)

Garamvölgyi László, az Országos Rendőr-főkapitányság szóvivője kutatásai során arra jutott, hogy Mátyás királyt felesége, Aragóniai Beatrix mérgezte meg agyafúrt módon - írja a Blikk.
Tíz évvel ezelőtt Garamvölgyi azt állította, József Attila halálának körülményeit sikerült felderítenie.



img238.jpg


Három évig vizsgálódott Mátyás király halála ügyében Garamvölgyi László ezredes, az Országos Rendőr-főkapitányság szóvivője, míg végül arra jutott, hogy Beatrix mérgezett fügékkel és kicsit később tömény méreggel végzett hitvesével, Mátyás királlyal - írja csütörtöki számában a Blikk. Garamvölgyi szerint az asszony foltos bürökből készült főzetet használt.

Garamvölgyi erről könyvet is ír, amelyben arra alapozza véleményét, hogy Beatrix korábban, Nápolyban már megölte egy apródját, és a családjában sem volt ritka a gyilkosság. Garamvölgyi szerint Beatrixnak az volt a motivációja, hogy Mátyás megölésével megakadályozza, hogy a király vér szerinti leszármazottja, Corvin János kerüljön a trónra, ugyanis magának szánta a hatalmat.

A Blikk Veszprémy László történészt is megkérdezte az elméletről, aki elmondta, hogy valószínűbb, hogy a Mátyás által vezetett hadjáratok alatti rossz körülmények és életmód miatt romlott meg a király egészségi állapota, és ez vezetett a halálához.
Ha exhumálnák Mátyás holttestét, egyértelmű választ lehetne kapni, ám ennek akadálya, hogy a székesfehérvári sírkertet a törökök annak idején feldúlták.



xxxxxxxxxxx
hogyan_halt_jozsef_a.jpg



A Leslie Valley álnével krimiket is jegyző Garamvölgyi korábban is megkísérelt egykori rejtélyes ügyeket feltárni, tíz évvel ezelőtt például József Attila haláláról írt könyvet, amelyben arra a következtetésre jutott, hogy a költő nem öngyilkos lett, hanem valószínűleg baleset érte, amint a balatonszárszói vasúti szerelvények között próbált átmászni.


HVG. hu
 
J

jiso

Vendég
Krasznahorka (b)üszke (vára)....

Talán nem is ide kellene írni arról, miért és hogyan égett le gondatlanságból, a lehet, hogy korábban épített, de az 1320-as években már álló krasznahorkai vár... A büszke várnak csak az üszke maradt.
Rózsnyóhoz közelítve évszázadok óta a táj meghatározó látványa volt.....

Csatolás megtekintése 841501Csatolás megtekintése 841502

A Máriássyak építették aki a környék ásványkincsei miatt örökös vitában álltak az ősi tulajdonossokkal az Ákos nembeliek leszármazottaival, a Bebekekkel... 1333-ban említi egy latin nyelvű írat először várként. Érdekes, hogy a gömöri népmese nem a dúsgazdag Bebekekről, akik hősiességükért kapták a területet, hanem a szegény Bebek juhászról szól, aki egy drágakövet ad a királynak, s cserébe a környező hét hegyet kéri ahol végül juhakol helyet várakat épített, köztük Krasznahorkát. A Bebekek a 16. századig bírják a várat, 1567-ben az utólsó Bebek utód nélküli halálával a vár a királyra száll vissza. Az egymást követő várnagyok sorában utólsóként, mint az első Andrássy Gömörben és Krasznahorkán, ekkor jelenik meg a vár kapitányaként Andrássy Péter, akivel a vár és az Andrássyak 400 éves története kezdetét veszi. Már a 20. század eleje óta családi múzeum, majd 1948-tól állami kulturbirtok. Az elmúlt évekre fejeződött be a vár legújabbkori felújítása...
A szombaton felcsapo lángok nyomán azonban újra romokban hever, bár az itt örzött kincsek 90%át sikerült kimenteni, s már hétfőn megkezdődött Kassára szállításuk, csak reménykedni lehet, hogy a szándok nem változik, sem az igéret, hogy év végére megújul minden és a várhegyről újra a büszke vár tekint le ránk...Csatolás megtekintése 841530Csatolás megtekintése 841531
Csatolás megtekintése 841532Csatolás megtekintése 841533
Csatolás megtekintése 841534Csatolás megtekintése 841535
Csatolás megtekintése 841536Csatolás megtekintése 841536
Csatolás megtekintése 841537Csatolás megtekintése 841538
Csatolás megtekintése 841539Csatolás megtekintése 841540

S az miért is égett le a vár egy külön hozzászólást megér a jobbkézről, a balkézről a környezetvédőkről, mit kéne védeni, s miért mindig a cigányok a bűnösök, de ez nem történelmi téma...Bízzunk inkább abban, hogy karácsonykor a tanácsterem újra ilyen lesz...

Csatolás megtekintése 841542
 

Bihar

Kitiltott (BANned)
Karasznahorka környékén ősidőktől kabarok élnek. A kabarok nagyszámú, soktörzsű nép. Kb Kazincbarcikától Ungvárig tejedő sávban laktak. De nemcsak itt,hanem sok kabar élt Ázsiában is, pl az Altájben. A magyaroknak pedig a kabar igencsak rokonnépe, ugyanis kabarokból és manysikból jött létre a magyarság -bármilyen meglepő- az Uralnál. A kabarok itteni fővárosa Kassa volt, itt élt Árpád apósa is, Verecke kabar fejedelem. Verecke lányát, Eperjest 892-ben vette feleségűl Árpád, az első felesége (Abacil) ugyanis 890-ben meghalt. Abacil a Nyék törzs fejedelmének lányaként legidősebb fiára, Laádra hagyta ezt a törzset. Laád pedig a déli hágók egyikén akart bejönni a magyar honfoglaláskor a Nyék törzzsel. (nem véletlen a Nyékládháza elnevezés sem)
A kabarok nyugati szomszédai a palócok (pal-úzok). A kabarok szent helye pedig Abaujvár a Hernádnál, melynek medvetorán már 896 elején résztvett Árpád is. Álmos Abaujváron nyugszik, jeltelenűl.
Árpád Eperjestől született fia Zsolt (vagy Solt, 892-955) volt, aki az apja után lett fejedelem.
Az Andrássyakról azt lehet tudni, hogy az Árpádházhoz tartoztak, bármilyen megbotránkoztató is ez..az Árpádház ugyanis sohasem halt ki..
Abaciltól nyolc, Eperjestől 4 gyermeke született Árpádnak.
 
J

jiso

Vendég
Kik a kabarok, honnan jöttek?.....

Karasznahorka környékén ősidőktől kabarok élnek. A kabarok nagyszámú, soktörzsű nép. Kb Kazincbarcikától Ungvárig tejedő sávban laktak. De nemcsak itt,hanem sok kabar élt Ázsiában is, pl az Altájben. A magyaroknak pedig a kabar igencsak rokonnépe, ugyanis kabarokból és manysikból jött létre a magyarság -bármilyen meglepő- az Uralnál. A kabarok itteni fővárosa Kassa volt, itt élt Árpád apósa is, Verecke kabar fejedelem. Verecke lányát, Eperjest 892-ben vette feleségűl Árpád, az első felesége (Abacil) ugyanis 890-ben meghalt. Abacil a Nyék törzs fejedelmének lányaként legidősebb fiára, Laádra hagyta ezt a törzset. Laád pedig a déli hágók egyikén akart bejönni a magyar honfoglaláskor a Nyék törzzsel. (nem véletlen a Nyékládháza elnevezés sem)
A kabarok nyugati szomszédai a palócok (pal-úzok). A kabarok szent helye pedig Abaujvár a Hernádnál, melynek medvetorán már 896 elején résztvett Árpád is. Álmos Abaujváron nyugszik, jeltelenűl.
Árpád Eperjestől született fia Zsolt (vagy Solt, 892-955) volt, aki az apja után lett fejedelem.
Az Andrássyakról azt lehet tudni, hogy az Árpádházhoz tartoztak, bármilyen megbotránkoztató is ez..az Árpádház ugyanis sohasem halt ki..
Abaciltól nyolc, Eperjestől 4 gyermeke született Árpádnak.


Kedves Bihar!

Természettudományos alapon álló racionális mérnökemberként jellemezted magad egyik hozzászólásodban... Számomra ez egy nagyon szimpatikus megközelítési módja a problémáknak.. Ez ugyanis feltételezi a tények tiszteletét...
Magyarország 7-10. századi történelmét számosan ma is újra akarják írni. Kétségtelen az utóbbi 100 év magyar történetírására az aktuelle politika igen erősen rányomta bélyegét, ami a magyarázatokat illeti, mert mindenki számára szinte ugyanazok a tények adottak voltak. Én már felvetettem, sokat könnyít a dolgok megítélésén, ha a környező népek történészeinek dolgozatait is megismerjük...jórészüket ugyanis sem területi, sem politikai, sem egyeb haszonlesés nem motiválta.....
Az Andrássyak történetével, melyet megírtak számosan, csak annyit foglakoznék, hogy bár a legenda István koronázásakori viadalon magát kitűntető Andrást tartja a család alapítónak, a valóság prózaibb. Egy 1530-as oklevél az első írásos nyom, melyben Andrássy Márton Csík-Gyergyoi főember szerepel. Innen a család csikszentmihályi előneve. A másik előnév a krasznahorkai értelemszerűen, hisz innen indult a család felemelkedése...
Bár a Bors nemzetség területének határa elméletileg elért a mai Krasznohorkaig, de a 14. századtól a vár megépítésétől kezdve lett csak lakott a hely, s a kabarok is csak a 9. század második felében érkeztek Gömörbe, tehát az ősidő használata nem értelmezhető, s nem is igaz.
A palócok egy nagyobb téma, több hozzászólást is megérdemel, a későbbiekben élek is vele, mert az Arvisurán kívűl mindenki másként gondolja ezt, ráadásul alátámasztott, hiteles módon..

Maradjunk hát a kabaroknál....

Csatolás megtekintése 841968

Dénes József A magyar törzsek elhelyezkedése a kárpátmedencében c. dolgozatában a kabarokat teszi Erdélybe, ezért a Alsószentmihályfalván talált rovásfelíratot is a kabaroknak, kavaroknak tulajdonítja, 9.-10. századi keltezéssel. A feliratot Vékony Gábor régész fejtette meg. Hisz türk rovásírással készült, a kazárok írása, pedig a türk rovásírás volt...
A "magyarok" az írott források szerint, 820 körül szakítottak a kazárokkal, akikkel a megelőző években közösen harcoltak, majd három kazár törzs a kabarok(a kavarok valószínű ez volt a nemzettségnevük, de egyesek szerint kavor=lázadó) a 830-as nyugat Kazár Kánság-i lázadás leverésekor a magyaroknál talált menedéket. Levente vezetésével mint csatlakozott nép elsőként érkezett a Kárpát-medencébe. 832-ben Bécsig jutnak, s valószínű rövidesen visszább szorulnak, hisz a keleti frankok 833-ban dére szorítják az egyesült moravánokat jelentősebb ellenállás nélkül. Ekkor néptelenedik el Nyitra környéke is, melyet a kabarok a 880-as években újra belaknak. A kabarok később is Biharban, Temesben, a Duna-Tisza közén és Nyitrától délkeletre telepednek le. (Hol fekszik Kassa? Ehhez képest..)
Az, hogy a három kabar törzs, mintegy elővéd mindég a többi törzs előtt járt, egyeseket különös spekulációkra is késztetett. Nem mélyednék bele, de Orbán Ferenc A magyar zsidóság története c. dolgozata a vallási, politikai célú történetírás szemléletes példája...
Pedig felvet elgondolkodtató kérdéseket is...
Kézai Simon visszaköltözésről ír 1283-ban, de Thuróczy is visszatérésről 1488.-ban, Székely és Heltai a 16. században a második bejövetelről , Anonymus , Ranzano, Bonfini is a nagy visszaköltözésről mesél, nem pedig új hazáról.. Nem is szólva arról , hogy a "honfoglalás" meglehetőst új keletű megnevezése a letelepedésnek...
Beszéljünk kicsit akkor a bevezetőben említett racionális szemléletről.
Feltételezhető, hogy már 832-ben is a morvák szövetségeseként harcoltak a kabarok, hisz 881-ben írásos nyoma is van, hogy a Morva Birodalom zsoldjában kabar és magyar törzsek harcosai Bulcsú vezetésével megfutamították a frankokat.
A Hóman B. Szekfű Gy. féle történetírás kategórikusan egyetlen "honfoglalásról" beszél, melyben a bolgárok és tótok által lakott "virágzó" Kárpát-medencét ellepte 400000 magyar, aki itt is maradt... S milyen furcsa, ugyancsak ők hívatkoznak Prokopios De Aedeficis-ére " Tágas leginkább teljesen ember nélküli terület. Csak elszórva lakják barbárok akik egy állati majdnem elzárt életet élnek"
Ha megnézzük a 9.-10. századi temetőket akkor azt látjuk Árpád népenek sírjai és maradványai a 10%-ot sem érik el...
Ugye 100 ezer harcosról beszél a 20. századi történetírók töbsége, de a Képes Krónika törzsenként 3 ezer főt, 21 ezer harcost számol, ez 100 ezres teljes létszám, Thúróczy 31 ezres sereggel, 216 ezer összessel kalkulál. Ellenben Győrfy 50 nemzettsége 400 katonával hozza a közel félmilliót...
Csak nézzük a katonákat... Nekik szükségük van fegyverre, s ez csak a nyílvesszők esetében 800 tonna vasat jelent. Aztán a lovak takarmányozása, a hadfelszerelés szállítása szállitóeszközöket igényel, azok pedig igavonókat. A nemkatonák is utaztak valahogy...Semmilyen régészeti nyoma nincs annak, hogy mozgó kovácsműhelyei lettek volna a honfoglalóknak. Rövid számolgatás elégséges annak belátásához hogy 3-4 százezer emberhez, kb 60 ezer szekér, kétmillió állat tartozik csak a szállításhoz.. Mit esznek, mit isznak, hol van ennyi takarmány a Kárpátokban, s egy ilyen iszonyú mérvű vonulás vagy 20 méteres sávban örök idökre nyomot hagy...hagyna...
Logikusan persze azt kellene feltételezni, hogy az új hazát keresők fiatal emberek, harcosok, s csak a "főnökök" családosak, s ki-ki az új hazában keres feleséget a meghódított népből...
Ugye így volt ez a hunok, az avarok esetében is... Viszont a nyelvet az anyák örökítik tovább... Az itt élők nyelve eszerint magyar volt, hisz a kabaroknak, akkor teljesen törökké kellett volna tenni a Mátra- Bükk vidékét és Erdély nagyrészét. A többi törzsnek pedig na milyen nyelvűvé is?.....
S még valami: akárhányan is voltak a honfoglalók Árpáddal, nyílvánvaló rokonok közé, "haza" érkeztek , s csak fokozatosan szorították ki az itt élők egyrészét északra, délre és nyugatra...
A kabarok nagyrésze pedig már akkor legalább 65 éve biztos Erdélyben élt, s pár magyar törzs is a Duna-Tisza közén, legalább 15 éve.....

Na és az biztos szintén, hogy a kazárok és a magyarok nem voltak ellenségek, hisz Levedi felesége kazár hercegnő a kán leánya volt. S a kabarok a rokonság okán csatlakoztak a törzsszövetséghez...
Valóban volt Árpádnak kabar felesége, s az sem véletlen, hogy Levente vezette a kabarokat, ellenben a történet többi részét mégegyszer végig kellene gondolni.....
 

zsuzsanna03

Állandó Tag
Állandó Tag
Bihar:
Jószándékúaknak azonban válaszolhatok.


******

Keves Bihar ! Többször, többen kérték már, hogy az Arvisúrákat ne itt népszerűsítsd.
Van több topik is a témáról, itt kizárólag kézzel fogható, szemmel látható forrásokra hívatkozunk.
Bocsáss meg, de az Arvisúrák nem az, legalábbis azok számára, akik nem hisznek azoknak, akik mellett
valamikor ült valaki, aki hallott valamit, és ezt átplántálja többezer oldalas méretben a"kiválasztott" agyába.
Ezzel még nem is lenne baj.
A szomorú inkább az, hogy ezt az agyszüleményt leírták, és az emberek sokasága
dőlt be egy ostoba mesének.

A magyaság történelme valóban ősi, és azt is megkockáztathatjuk, hogy egyedi.
Az Arvisúrákhoz hasonló förmedvények viszont csak -sokak szemében - hiteltelenné teszik a jobb sorsra érdemes magyarság kutatókat, mivel az emberek manapság fogékonyabbak a bóvli iránt.
Főleg, amióta minden erővel megy az agymosás a világméretű "magyar ellenességről" , és mindenki hazudik, csak a "szerző tudja a frankót.
Az igazság pedig nem "odaát" van, hanem itthon kellene kisöpörnünk a portánkat, ahogy Széchenyi is mondotta vala::rolleyes:
/legalábbis, neki tulajdonított mondás/

"Minden nemzetnek olyan kormánya van, aminőt megérdemel.
Ha valami oknál fogva ostoba vagy komisz emberek ülnek egy bölcs és becsületes nép nyakára, akkor a nép azokat a silány fickókat minél hamarabb a pokol fenekére küldi! De ha egy hitvány kormány huzamosan megmarad a helyén, akkor bizonyos, hogy a nemzetben van a hiba. Akkor a nemzet aljas vagy műveletlen."

Az Arvisúrát és minden hasonló torz ideát terjesztő írományokat nem szabadna
megjelentetni, ami ugye a mindenkori illetékes minisztérium feladata lenne, akiknek
feltehetően fogalom zavaruk van a szabadság és a szabadosság értelmezésével.
Ha egy népet okos rendeletekkel megvédenek a saját butaságával szemben, az nem cenzúra.
A "régi szép időkben" valahogy több gondot fordítottak arra, hogy ne árassza el az országot a szennyirodalom, és a vajákoló, önjelölt áltudósok serege.


*
Ez pl. egy hiteles dokumentum, többek között

ANONYMUS - GESTA HUNGARORUM
 
J

jiso

Vendég
a jó palócok....

Elöljáróban néhány dolgot sietek kijelenteni:
1./ Olvastam az Arvisurát, nem tetszett, de érdekes mese...
Sommás véleményem (saját): az Arvisurának annyi köze van a palócokhoz, mint a palóc levesnek..( Mikszáth a legnagyobb palóc fárasztó országgyűlési nap után, éhesen betért Gundel Károly vendéglőjébe vacsorázni, ráadásul záráskor. Hamarjában egy kis bárányperkeltet kiházasítottak egy jófajta zöldséges zöldbablevessel, megrottyantották, s a nagyember iránti tiszteletből azóta ezt palóclevesként tálalják..)
2./ A palócok számos kutató egyező megállapítása szerint kabarok. Istvanffy Gyula Palóczok 1900. Kiss Antal Gömörmegye népe 1868. Kovács Béla 1969. Kabarok és palócok Mocsáry Antal Nemes Nógrád vármegyének históriái...1826. Pauler Gyula A magyarok megtelepedéséről 1877. Pintér Sándor A palóczokról 1880. Reguly Antal Palócz jegyzetei 1857. Škultety Jozef Plaveckẙ zámok 1914. Szeder Fábián Palóczok 1819. Palóczokról eredetekre és Pannoniába jövetelekre nézve 1821. Vámbéry Ármin A magyarság keletkezése és gyarapodása 1895. Illetőleg az előzőekben felsorolt dolgozatok bőséges irodalomjegyzéke. Szerintem eléggé meggyőző...
3./ Bár többen megfogalmaztak hasonló gondolatot, a végkövetkeztetés a személyes véleményem .....kizárólag tények alapján.... nem spekulatitíve....

822-ben érkezik az utolsó híradás az avarokról és érkezik az első a moravánokról a frankfurti birodalmi gyűlésről. Az Avar kaganátus romjain alakul meg a Morva és a Nyitrai Fejedelemség, két külön fejedelemségről van szó, hiszen Mojmir morva fejedelmet a passaui püspök kereszteli meg, míg a keresztséget később felvevő Pribina nyitrai fejedelmet a salzburgi érsek, s a 828-ban épített kápolnát is Ő szenteli fel.. A kabar törzsek 832-ben jelennek a Duna déli partján feltehetően Pribina szövetségeseként, aki az északi parton támadja a keleti frankokat, s közösen Bécsen túlra szorítják őket. A kabarok ezek után visszatérnek a Tiszántúlra. 833-ban Mojmir a két morva fejedelemséget egybeolvasztja, de közben legyengül, s így a frankok délre szorítják. A Morva birodalom valószínű a Keleti Frank királyság vazullusa volt, hisz Mojmír utódját Német Lajos ülteti a fejedelmi székbe, Rastislav személyében. Aki azonnal szövetségeseket keres és elkezdi kiterjeszteni birodalmának határait. Legyőzi Pribinát (a korábbi nyitrai fejedelmet, aki Német Lajos hű szövetségeseként Morsaburg-Zalaváron új székhelyet létrehozva, kitartóan harcolt a morvák ellen) aki elesik, igy újra egyesül a nyugati szlávok birodalma. Nem részletezem, hisz most nem a szlávkról van szó, ezért egy ugrással Svatoplukhoz és Német Lajos halála(876) utáni hódításokhoz előre mennék... Svatopluk megkeresi a korábbi szövetséges kabarokat, segítségükkel kezdi meg hódításait. 881-ben mind a három kabar törzs harcosai!! Bécsnél vannak, majd az egyik a Vág túlsó oldalán a Nyitrai püspökség területének szélére vonul vissza, a többiek Erdélybe, illetve a Sajóvölgyébe. S megint egy nagyobb ugrás. Árpád 907-ben a mai Pozsonynál IV. (Gyermek) Lajos csapatait legyőzte, ezzel a magyar befolyást az Enns folyó felső folyásáig kitolta.(A népmesei óperencia az "Ober Enns" torzított formája.) A magyar terjeszkedés azt is jelentette , hogy Svatopluk egykori birodalmának nyugati szlávjait még északabbra és délebbre szorították. A Vágon túli kabarok, akik a megelőző évtizedek hatására cseppet "szlávosodtak", keletebbre és délebbre, a későbbi Nógrád és Kishont vármegyék területére húzódtak, míg az addig is a Mátra- Bükk vidékén élő másik kabar törzs, a megalakuló Gömör-őr szolgálatot veszi át. Az nyelvében enyhén szlávosodó kabarok a palócok.....
Barabás Jenő mondotta egykoron: amilyen szegény adatokban olyan gazdag ötletekben a palócok eredete..

S néhány adalék .. Marjalaki Kiss Lajos(1925-ben) a Váradi regestrum egyik bejegyzését, amiben szerepel egy savári Palóc nevű várjobbágy is , egyébként az Ózd meletti Hangony kapcsán, valószínű Ózd miatt, Vasvár-ként értelmezte. Emiatt a téves értelmezés miatt számosan hatalmas árpádkori vaskombinátot képzeltek a térségbe..(Így Paál Zoltán is) A határnév eredeti alakja Sasvár, ami ráadásul nem is a madár hanem a sás növény nevét viseli, mocsárvár jelentéssel, ma Śaśtín néven katolikus búcsújáróhely. De ugyanilyen tévedés a Medves, ami nem a maciból hanem a med terméketlen szóból, vagy az Őzbérc, az Őrzőbérc-Őrbércből... Na és a bolondóci székhelyű Sasvári Ispánsághoz tartoztak a Bükk legészakibb gyepűőrei. A Sasvári ispánság a Morva folyó-Kiskárpátok között terült el de pl. (Lénárd)daróc is az okleveli tanúság szerint hozzá tartozott..
Nem szóltam Ipolyi Arnoldról, Reiszig Edéről, Ila Bálintról s még néhány történészről akik szinténa kabar- kazár-(turk) eredet mellett voksoltak. Valamint a nyelvi megközelítésról sem ami kizárhtó nagyvalószínűséggel a "szláv" plavec eredeztetés mert annak a megfelelője a detre, mint Detrekő.. Számosan a fakó megfelelőjének tartják, de Mathias de Miechow(1457-1523) lengyel krónikás szerint rabló, zsivány fosztogatót jelent... De Horvát István is már 1834-ben ezt a jelentést tulajdonítja, majd Jerney, majd Kovács Béla a latin latro kapcsán idézi a Szent László III. dekr. és az Aranybulla 5. cikkelyét is a fur et latro pénzért katonáskodó személy vagy a fejedelmet őrző kiséret tagja.. de ismert Latorút, Latorvár... Szóval ez még nem lefutott dolog.....

PS. Zsuzsanna az előzőben beemelte Anonymus Gestáját. Árpádvezérnél a Nográd és Gömör oldalon mai értelmezés szerint, nem fel Losoncnak mennek, hanem a Pásztói hadiúton Pétervására felé a Hangony forrásához, érdemes átgondolni az előzőekben leírtak alapján.....
 

Bihar

Kitiltott (BANned)
Jiso! Sajnos nem olvastad el figyelmesen paál Zoltán könyvét. ha ezt magyar ember olvassa nem írkál ennyi bornírtságot róla össze,....
hagyjuk az olvasásodat és écáidat másoknak...Ezt a könyvet felejtsd el, és hívatkozz Rejtő Jenőre a továbbiakban is,megtévesztésűl. Ámen.
 

Bihar

Kitiltott (BANned)
Miután Zsuzsanna kijelented, hogy az Arvisura merő torz kitaláció megkérdezném, hogy olvastad? Figyelmesen nem jiso módra? Összevetetted ezt más művekkel? Értelmezted is?
Ti olyanok vagytok: nem olvassátok el a dolgokat,de van egyéninek tűnő vélemyénetek arrólamit nem ismertek.Persze ez korántsem egyéni vélemény...ennek kialakítása strapás. .A támadásokban persze nincs logika, de ez sem számít, csak az időtlen bornírtság.
Ha történelemről van szó, akkor ehhez hozzátartozik Paál Zoltán könyve is, ezt innen kitiltani olyan,mintha a madarakat tiltanád ki az erdőből.
Itt is a történelmről szól a nóta azthiszem . Mintha a topik címe erre utalna? A más vélemény zavaró?
Azt gondoltam, hogy a korábbiakból "valami ragadt Rád", de sajnos ez nem így van.
Mint tudod vannak kiválasztottak és ezen lehet gúnyolódni is, ingyenes, Paál Z. akkor marad a helyén. Nem elmekórtani eset volt ő, hanem éppen az ellenkezője, bármennyire nem türitek..és sározzátok, ismereteitek mély árnyékában.
 
J

jiso

Vendég
Akkor még egy "Rejtő".....

Jiso! Sajnos nem olvastad el figyelmesen paál Zoltán könyvét. ha ezt magyar ember olvassa nem írkál ennyi bornírtságot róla össze,....
hagyjuk az olvasásodat és écáidat másoknak...Ezt a könyvet felejtsd el, és hívatkozz Rejtő Jenőre a továbbiakban is,megtévesztésűl. Ámen.


Kedves Bihar!

Ha jól tudom "vizes" mérnök vagy... Ezért csatolnék Neked egy szakmaközeli dolgozatot...
Az előző hsz.-emben hívatkoztam Marjalaki Kiss értelmezési tévedésére, de ez nem von le semmit abból a tényből, hogy Ő egyik legkiemelkedőbb alakja a magyar honismeretnek, mint a csatolt dolgozat is példázza, lenne miről elgondolkodni az általa felvetettek kapcsán...

Nem gondolhatod komolyan, hogy egy nép történelmét pusztán a meséiből kellene megismerni....
Meglehetősen régen tanulmányozom a térség történelmét a kezdetektől napjainkig, s szeretném felhívni a figyelmed egy apróságra: nem attól van igaza valakinek, hogy mást mond mint a többiek, hanem tényekkel, forrásokkal, leletekkel alá is tudja támasztani álláspontját..
Ahogy a jövőt is felépíteni és nem megálmodni kell, a múltat sem kitalálni, hanem megismerni....
 

Bihar

Kitiltott (BANned)
jiso, negyvenhetedszer írom le most az alábbiakat. Az Arvisura annyira egyedi, hogy semmiféle forrás nem alkalmas a vele történő bíbelődéshez. Sem László Gy, sem Vámbéry, sem Bakay, sem R. Tas, sem Szakály sem Győrffy..stb,..Ezt tudnod kellene, ha Timbuktuban nem Rejtő Jencivel tokajiztál volna. Jenci józan maradt ám..
Obrusánszky viszont ismeri az Árpádházat int tudod?? Mit is írt, meddig és hová vezeti őket?
Alapdogokat nem értessz és nem is fogsz, ha kivénhedt és idejétmult ócsaka elméletekkel tömöd a fejedet...Ám cs...amit akarsz. Ha ebből élsz.
Azt sem érted, ha valaki itt bizonyokodni akar Paál Z.könyvében található történesekkel kapcsolatban, akkor ehhez három emberöltő és ötezer oldal szükséges. Belegondolhatnál -lehetséges?- ebbe...ha ismernéd a könyvet.Mert van ám ennek miértje is. Százszor írttam erről unom a kötözködőket...keressenek más alanyt a Szaharában.
Egy nagyon régi dolog: Gömör közelében van két területsáv (Salgótarján-Rimaszombat között). A délebbi a Medvesek nevet a másik a Bolhád nevet viseli. Módodban áll, hogy bizonyítsd elolvastad P.Z.könyvét, továbbá érted is, ha leírod ezen nevek okát..
Nem baj, ha nem válaszolsz, elnéző vagyok.
 
J

jiso

Vendég
Én rajtam nem múlna....

jiso, negyvenhetedszer írom le most az alábbiakat. Az Arvisura annyira egyedi, hogy semmiféle forrás nem alkalmas a vele történő bíbelődéshez. Sem László Gy, sem Vámbéry, sem Bakay, sem R. Tas, sem Szakály sem Győrffy..stb,..Ezt tudnod kellene, ha Timbuktuban nem Rejtő Jencivel tokajiztál volna. Jenci józan maradt ám..
Obrusánszky viszont ismeri az Árpádházat int tudod?? Mit is írt, meddig és hová vezeti őket?
Alapdogokat nem értessz és nem is fogsz, ha kivénhedt és idejétmult ócsaka elméletekkel tömöd a fejedet...Ám cs...amit akarsz. Ha ebből élsz.
Azt sem érted, ha valaki itt bizonyokodni akar Paál Z.könyvében található történesekkel kapcsolatban, akkor ehhez három emberöltő és ötezer oldal szükséges. Belegondolhatnál -lehetséges?- ebbe...ha ismernéd a könyvet.Mert van ám ennek miértje is. Százszor írttam erről unom a kötözködőket...keressenek más alanyt a Szaharában.
Egy nagyon régi dolog: Gömör közelében van két területsáv (Salgótarján-Rimaszombat között). A délebbi a Medvesek nevet a másik a Bolhád nevet viseli. Módodban áll, hogy bizonyítsd elolvastad P.Z.könyvét, továbbá érted is, ha leírod ezen nevek okát..
Nem baj, ha nem válaszolsz, elnéző vagyok.


Láthatóan nem rajtam múlik, hogy nincs miről beszélnünk...
Legalább annyiszor leírtam én is: egyáltalán nem akarok az Arvisurával bíbelődni, bár felnőttem ma is kedvelem a meséket, de az Arvisura sosem tartozott a kedvenc meséim közé, s ez nem az a topic ahol az Arvisura a forrásmunka...
Azt is tudod (ha elovastad, s gondolom elolvastad, mert válaszoltál) eddigi hozzászólásaimat én László Gyulához, Bakay Kornélhoz képest nagyon mást gondolok sok esetben a Kárpát -medece történelméről , s ez igaz Györffyre. Obrusanszky Borbala hunokkal kapcsolatos blogját tartom, tartottam figyelemre méltónak, számos egyéb feltevéséről mást gondolok.
Egy dolog viszont szembe tünő: én egy adott témáról leírom a saját véleményemet, s azt is mások miit gondolnak, nem fikázok, nem minősítek senkit.. Megpróbálok magyarázatot találni miért születnek téves felvetések , leírom mire alapozom az enyémet, illetve az általam is preferáltat...
Csak javasolni tudom az eddig beidézett forrásaim tanulmányozását, hátha előbb utóbb leesik miért nem az Arvisura a magyar őstörténet kötelező tankönyve..
Ami a bizonygatást illeti, Umaksuman a másik topicban találóan megjegyezte a bibliai régészettel kapcsolatban , ha Jahveről kiderúl mégse létez(ik)ett borul minden... Az Arvisurához ugye kevesebb is elég..
Leírtam elég régen foglakozom a Salgótarján, Losonc, Rimaszombat Rozsnyó Kassa vonal történelmével.. Ird le légy szíves pontosan mire gondolsz.. Mitől igaz az amit Paál Zoltán ír az általam írtak ellenében.
S végre talán lesz miről beszélgetni....
Bár tartok tőle, Neked nincsenek saját válaszaid...
 
Oldal tetejére