Ötletek, módszerek tanuláshoz, tanításhoz, neveléshez, alap,- közép-és felsőfokon

Státusza
További válaszok itt nem küldhetőek.

napraforgo3

Állandó Tag
Állandó Tag
Sziasztok!
Nagyon sok hasznos ötletet találtam már az oldalon.
Szeretnék én is feltölteni.

Az interneten találtam a következő feladatlapokat.:)
 
J

juliapeic

Vendég
A gyermek azt tanulja amit átél....


A tanulásról néhány szó:
A gyermek akkor tanul, ha erre személyes oka van, ill. azt amit lát, hall, érzékel jelentős számára.
Az aktiv tanulás az ismeretek elsajátitásának folyamata.A gyermek a környezetével kölcsönös viszonyt alakit, állandóan alkalmazza, összegezi, átalakitja, feldolgozza, kipróbálja, átgondolja, belátja, módositja, összehasonlitsa és megkülömbözteti az új és a régi tapasztalatait és ismereteit, hogy megértse saját magát és az Őt körülvevő világot.
A gyermek szükséglete igen nagy az őt körülvevő világ feltárására és megismerésére.
Kisérletezés által a gyermek megfigyel, felfedez, elméletet állit fel(hipotézis),ellenőriz, bebizonyit, ok és okozati összefüggéseket keres és ért meg, megfigyeli az állandó mozgásban lévő környezetének változását-tárgyak, jelenségek, élőlények tulajdonságait.
A gyermekeknek biztositani kell a felfedezés örömét, az óvónő csak
kapocs legyen a helyes megoldás rávezetésére.

Ez a tervezet egy már jól kipróbált, hosszabb ideig tartó projektum
amelyet a gyermekek nagy örömmel sajátitottak el, lelkesedéssel kapcsolódtak be minden aktivitásba.

Lehetséges feldolgozandó témák, amelyek érdeklődésközpontuak:

Bevezetőként megállapitjuk a gyermekek tudását és ismereteit a mozgás fogalmával kapcsolatban.
A gyermekek gondolatainak közlését jegyezzük.

1.Az állatok mozgása és készülődése a télre ( ez a téma magába foglalhat minden aktivitást és foglalkozási ágat)

2.A levegő mozgása-kisérletek a levegővel, széllel....és minden ami a levegő megismerését eredményezi.

3.A viz mozgása-körforgása, földrajzi fogalmak kialakitása, séták... makketták készitése.

4.Az idő mozgása-napszakok, napok, hetek, hónapok, évszakok,
-óra
-születés, növekedés, elmúlás,a folyamatosság elvének megértése,

5.A testünkben végbemenő mozgások-levegő útja, táplálék útja,
vérkeringés, izmok, csontok.....

6.A Föld, Hold és a bolygók mozgása- naprendszer feldolgozása

7.Közlekedési eszközök mozgása

Feladatok és célok:
-Egyszerre több kisérletezési lehetőséget nyújtani, hogy a gyermekek
egyéni vagy csoportos tapasztalatszertés által, spontán érdeklődésének megfelelően tudjon manipulálni a környezetében lévő jelenségekkel és dolgokkal,
-felhivni agyermekek figyelmét a mozgás sokféleségére és azon keresztül a dolgok tulajdonságaira,
(gyors- lassú mozgás, részleges-megszakitásokkal történő, folyamatos-folyók,vizcsap,szivverés,futás,felhők, Föld forgása,szánkó....)
-a mozgás valami hatására történik( erő-energia)
-megszervezni a tárgyi környezetet-hely ,eszköz, műhelyek,
-közös tevékenységbe való részvétel-utasitás
-idő meghatározása( mikor milyen mozgási kisérleteket viszünk véghez-ősz, tél tavasz, nyár,
-a gyermek élvezze amit csinál és beszéljen róla.
 

csipkebogyo

Állandó Tag
Állandó Tag
Matematika/Támasz/A napközis nevelők feljesztő munkája/Játék/Játékleírások letöltés


Tartalomjegyzék



1. osztály

Kockajáték


játékosok száma 3-5 eszköz: dobókocka, színes korongok
a/ Minden gyerek kap egy dobókockát, majd egyszerre dobnak. /Pl. Kati 4, Feri 5, Éva 2, Mari 4-et dob./ A dobásokat összehasonlítva, egymás után minden gyerek mond egy igaz állítást./ Pl.: Kati: ugyanannyit dobtam, mint Mari/ Minden helyes megoldás egy pont. Kezdetben kirakhatjuk az értékeket korongokkal is.
felhasználható: számfogalom elmélyítésére, kisebb, na
b/ Két kockával dob mindenki, s az összegekről kell állítást mondani. Kezdetben ezt is rakjuk ki színes korongokkal. Az egyik dobás értékét piros, a másikat kék koronggal rakjuk ki.
felhasználható: összeadás gyakorlása

Tapsolj, dobbants!


játékosok száma: tetszőleges
Körben állunk. Ha a játékvezető páros számot mond, tapsolunk, ha páratlant, dobbantunk. Aki téveszt, kiesik. Aki nyer, a következő játék vezetője lehet.
felhasználható: páros - páratlan fogalmának gyakorlására

Portás


játékosok száma : 4-8
A szállodában 20 szoba van, melyhez egy-egy kulcs tartozik. A portás /játékvezető/ egy papírlapra felírja a szobaszámokat. A vendégek /játékosok/ kérnek egy-egy szobakulcsot, a portás pedig a számot kihúzza a játékosok által nem látott lapjáról. Az a vendég nyer, aki utoljára tud olyan szobaszámot mondani, amit még a többiek nem mondtak. Ő lehet a következő portás. Két körnél többször ne játsszuk egymás után!
felhasználható: számemlékezet fejlesztésére


Bingó


játékosok száma: tetszőleges
Minden gyerek külön papírlapon játszik. Az egyik oldalra felír három, a, b és c oszlopot, mindegyik oszlopba három számot tízes számkörön belül. Ezek lesznek a tippek. Majd megfordítja a lapot és kezdődhet a játék. A játékvezető összeadást mond, s hozzá egy betűt. A gyerekek kiszámolják és felírják az összeget és a betűjelét. Ezek lesznek nyertes számok. Miután mind a tíz nyerő szám megvan, kezdődhet a találatok összeszámlálása. Akinek egy oszlopban három nyertes száma van, az bekiabálja, hogy bingó. Nézzünk egy példát! Játékvezető: 3+5, betűjele c. A játékosok kiszámolják, hogy nyolc, és ha van, aki a c oszlopban nyolcas számot tippelt, akkor: bingó. A második félévtől láncszámolással is játszhatjuk.
felhasználható: összeadás gyakorlására, mátrix gyakorlására



2. osztály

Kockajáték


játékosok száma: 3-4 eszköz dobókockák
a/ Minden játékos két darab különböző színű kockával dob. Az egyik szín a tízes, a másik az egyes helyiértékű számot jelenti, így kétjegyű számot képezhetünk. A kapott számokat feljegyezzük, és összeadjuk. Aki előbb eléri a 100-at, az nyert.
felhasználható: számképzés gyakorlására
b/ Két kockával dobunk, a két számot összeszorozzuk. A szorzatokat feljegyezzük és összeadjuk. Aki előbb eléri a 100-at, az nyer.
felhasználható: összeadás, szorzás gyakorlására

Tapsolj, dobbants!


játékosok száma: egész osztály
Körben állunk. Ha a hármas szorzótáblát gyakoroljuk, akkor : ha a játékvezető által kimondott szám osztható hárommal, akkor tapsolunk, ha nem osztható dobbantunk.
A játék variációja:
- Ha osztható hárommal tapsolunk, ha alaki értékében szerepel a hármas szám dobbantunk, ha mindkettő feltételnek eleget tesz, egyszerre tapsolunk és dobbantunk, ha egyik feltételnek sem tesz eleget leguggolunk./ Nagyon nehéz!/
A második variációt harmadik osztályban játsszuk!
felhasználható: szorzás gyakorlására, figyelem terjedelmének fejlesztésére

Memória


játékosok száma: egész osztály
Négy oszlopban, négy sorban írással lefordítva helyezem el a táblán a 8 darab kék színű és nyolc darab piros színű kártyát. A kékekre számokat, a piros színűekre a számok bontott alakját írtam fel. Feladat - a memória játékok szabályai alapján - meg kell keresni a kártyapárokat. Aki párt talál, jutalmul a szám további bontott alakját mondhatja el. A táblán az azonos színű kártyák egy oszlopban helyezkednek el. Húszas számkörben játsszuk!
felhasználható: számok bontott alakjának gyakorlása, vizuális emlékezet fejlesztése

Bumm...


játékosok száma: egész osztály
Körben ülünk. A játékosok az ülés sorrendjében sorolják a számokat. Ha pl. a 6-os szorzót gyakoroljuk, akkor minden olyan szám helyett, ami hattal osztható bummot mondunk. Ha a szorzótábla végére értünk, / 10-zel szorzás/ csökkenő sorrendben folytatjuk. Nehezített változata:
- Minden olyan számnál bummot mond a játékos, amely osztható hattal vagy alaki értékben szerepel a hatos szám. Ezt a változatot harmadik osztályban játsszuk!
felhasználható: szorzás gyakorlására, figyelem fejlesztésére

Lottó


játékosok száma: 1o-15
Minden játékos, a többi játékos elől eltakarva, felír a lapjára három számot 1 és 1oo között. Az ülés sorrendjében haladva mindenki mond egy tetszőleges számot, kivéve a saját számát. A játékvezető mindenki számára láthatóan kihúzza az előtte fekvő lapról az elhangzott számokat, ezeket nem lehet újra mondani. Az a játékos nyer, akinek legelőször mondják mind a három számát.

Bingó


A játék leírását lásd az elsős matematika részben. Abban különbözik, hogy a játékvezető szorzási feladatban adja meg nyertes számokat. Pl: 6x3, betűjele c, tehát nyerő szám a c oszlopban megtippelt 18-as. Itt már egy oszlopba öt számot tippelhetünk. Már a nyerőszámok tippelése is alkalmas a szorzás gyakorlására.
felhasználható: szorzás gyakorlására

Zsip -zsup


játékosok száma: egész osztály
Körben állunk. Minden gyerek kap egy számot. A játékvezető a kör közepén áll. Rámutat egy játékosra, akinek attól függően, hogy zsipet vagy zsupot mond a játékvezető, a kisebbik vagy a nagyobbik számszomszédot kell mondania. Később lehet tízes számszomszéddal is játszani.
cél: számszomszédok gyakorlása



3.osztály

Írd a legtöbbet!


játékosok száma: 3-15
Minden játékos felír a lapjára egy számot. Az a szám nyer, amelyik a felírtak közül a legnagyobb, és csak egy játékos írta. Bár a játékot 10-es számkörben játsszuk, első osztályban még ne tanítsuk meg, mert a gyerekek számfogalma nem biztos.
felhasználható: valószínűség számításhoz
 

csipkebogyo

Állandó Tag
Állandó Tag
Környezetismeret/Támasz/A napközis nevelők fejlesztő munkája/Játék/Játékleírások LETÖLTÉS



Tartalomjegyzék



Környezet

1.osztály

Ikrek

játékosok száma: 4-6, csak párosan játszható
eszköz: különböző, tapintásra jól felismerhető, kisméretű tárgyak
A játékosok felének egy-egy, kézben elférő tárgyat adok. A másik felének egy-egy szókártyát, amelyen a tárgyak megnevezése szerepel. A tárgy tulajdonságainak leírása alapján kell az ikreknek /tárgy és megnevezés/ egymásra találniuk.
Felhasználható: beszédértés fejlesztésére, képzelet fejlesztésére, tapintás, észlelés fejlesztésére
Hunyó

játékosok száma: egész csoport
Körben helyezkedünk el. A gyerekek behunyják a szemüket. A játékvezető utasításokat ad, hogy milyen mozgást végezzenek /pl. Bal kézzel érintsd meg a jobb vállad!/, majd ugyanezt a mozdulatot ismételjék meg nyitott szemmel is.
felhasználható: mozgásérzékelés fejlesztésére
Szobrász

játékosok száma: 3-6 eszköz: nagyon egyszerű tárgyak, gyurma
Egyszerű formájú tárgyat teszünk a gyerekek elé. Feladat, hogy az asztal lapja alatt - tehát vizuális ellenőrzés nélkül - megpróbáljunk gyurmából ugyanolyan formát kialakítani.
felhasználható: keresztcsatornák összehangolására
Légyfogó

játékosok száma: párosan játsszuk
Az egyik gyerek szemét bekötjük. Társa megérinti valamelyik testrészét, mintha egy légy szállt volna rá. A bekötött szemű gyereknek el kell hessegetnie a "legyet".
felhasználható: testséma fejlesztésére
Építsünk tornyot!

játékosok száma: maximum 4
Egymáshoz közel, körben ülünk. Az első gyerek középre nyújtja a jobb kezét. Ezután mindenki behunyja a szemét és sorban, egymás után a többiek ráteszik a jobb kezüket. A toronyépítés bal kézzel folytatódik. Érdemes minden játékosnak a "kész " szóval jeleznie, hogy sikerült megtalálnia, és tovább építenie a tornyot.
felhasználható: kinesztetikus észlelés fejlesztésére
Szellőcske

játékosok száma: párosan játsszuk
A csukott szemű játékosnak meg kell nevezni, hogy melyik az a testrésze, amelyikre párja ráfújt.
felhasználható: testséma fejlesztésére
Varázsdoboz

játékosok száma: egész osztály
A zárt dobozon egy akkora nyílás van, melyen éppen befér egy gyerek keze. A nyílást egy textil darab fedi, tehát nem lehet a dobozba látni. A dobozban minden héten elhelyezünk egy tárgyat. Akinek kedve van /a hét folyamán bármikor/ belenyúl és kitapogatja, mi is lehet dobozban. Ha nem ismeri fel, otthon kereshet ilyen tárgyat. Az érdeklődőbbek meg is kérdezhetik a szülőktől, hogy mire használható az a tárgy. Pénteken megbeszéljük, hogy ki minek vélte a tárgyat, és együtt megnézzük a tárgyat.
felhasználható: tapintás észlelés fejlesztésére, képzelet fejlesztésére
Tapintós dominó

játékosok száma: 2-3
Hatszor három centis farost lemezeket vagy kemény kartonlapokat vágunk ki. /kb. 10-12 darabbal már játszható/ A lemezek két szélére különböző anyagokat ragasztunk./ pl. dörzspapír, hullámpapír, kord, plüss, műbőr, bőr stb./
A játék menete: Asztalra helyezzük a dominókat és letakarjuk egy textildarabbal. Középre helyezünk egy dominót és letapogatjuk a két oldalát. A játékos a letakart dominók közül tapintással választja ki az odaillő dominót és kiemeli a textildarab alól. Ha rosszat emelt ki visszateszi, és a következő játékos keres ugyanolyan tapintású dominót. A továbbiakban a hagyományos módon játsszuk.
felhasználható: tapintás érzékelés fejlesztésére
Piacozás

Első, második osztályban érdemes egy sétát tenni a közeli piacon, mely természetesen nem azonos a szupermarketbeli bevásárlással. A tapasztalatom azt mutatja, hogy a gyerekek hozzászoktak a nagy bevásárló központban történő vásárláshoz, ezért nagy élmény lesz számukra a piaclátogatás. Emeljük ki, hogy mennyire más hangulatú lesz ez vásárlás. / közvetlenebb, beszélgetni lehet a kofákkal, különböző árú és minőségű termékek közül lehet válogatni, stb/.
Az iskolában a következő foglalkozásokat lehet tartani:
játékok:
- Gyümölcsleveket préselünk, és a bekötött szemű gyereknek íze alapján fel kell ismernie, hogy melyik gyümölcs levét ízleli! Fontos a felismert íz megnevezése!
- Felvágott gyümölcsdarabokat kell bekötött szemmel megízlelni és felismerni! Szintén fontos az íz megnevezése.
- Illata alapján kell felismerni a gyümölcsöt!
- Tapintás útján formáról, a gyümölcs héjának érintéséről kell felismerni a gyümölcsöt!
felhasználható: ízérzékelés fejlesztésére, szaglás fejlesztésére, tapintás érzékelés fejlesztésére
- Memória játék. Ha kimegyek a piacra, vásárolok... gyümölcsnevek felsorolása következik.
- Szituációs játékok: Az egyik gyerek az eladó, a másik a vevő. Lehet egyszerre több eladó, ekkor arra keresünk példát, hogy kitől miért vásárolsz /mert udvarias, mert lehet vele vásárlás közben beszélgetni, mert szép az áruja, mert olcsó az áruja stb./ Hogyan válogatok az áru között, hogyan kérek? felhasználható: kommunikációs készség fejlesztésére
Egyéb foglalkozások:
- Must készítése. Lehetőleg ne gyümölcs centrifugát használjunk! Egy tálba szedjük le a szőlőszemeket, majd megmosott, ökölbe szorított kézzel nyomjuk ki a szőlő levét. Szitán szűrjük át a levet, és már fogyaszthatjuk is. Természetesen ezen műveletek közben elmondhatjuk, hogyan történik a szüretelés faluhelyen. /puttony, taposás stb./
- Gyümölcsrizs készítése. Tejben megfőzzük a rizst. Amíg hűl, a gyümölcsöket megmossuk, meghámozzuk, apró darabokra vágjuk, majd a kihűlt rizzsel összekeverjük. Használjunk fel lédús gyümölcsöt is! Megterítjük az asztalt, s jó étvágyat hozzá!
-Készíthetünk tablót is gyümölcsökről és gyümölcsfákról. Régi, szüretet ábrázoló képeket gyűjthetünk.
- A piaci élményeket rajzban ábrázolhatjuk.
- Papírmaséból vagy agyagból, gyurmából gyümölcsöt formázhatunk.
3.osztály

Gyümölcsös

Az első, másodikos, iskolán kívüli programban leírtak változata. Érdemes a piaclátogatáson kívül megtekinteni egy gyümölcsöskertet. Biztosan van az osztályban olyan gyerek, akinek a szülei szívesen látnak minket. Ha erre nincs mód, akkor egy városkörnyéki gyümölcsösbe látogassunk el. Ennek hátránya, hogy csak egyféle gyümölcsöst tekinthetünk meg.
Az érdeklődőbbeknek érdemes a növényhatározóból is dolgozni.
felhasználható: a tananyag elmélyítésére
4.osztály

Városok

játékosok száma: kb.1o
Szabadtéri labdajáték. Minden játékos választ egy városnevet. A labdát középen helyezzük el, majd a játékosok lehajolnak a labdához. A játékvezető mond egyet a választott városnevek közül. A név gazdája megpróbálja megdobni valamelyik társát. Akit eltalál, az kiesett.
felhasználható: koncentrálás fejlesztésére, nagymozgás fejlesztésére
 

csipkebogyo

Állandó Tag
Állandó Tag
Magyar nyelv és irodalom/Támasz/A napközis tanulás/A játék/Játékleírások Letöltés

Az Alsós tanítói portálból


1.osztály


Élő magnó

játékosok száma: egész csoport
Egy már mindenki által ismert verset, mondókát, kiszámolót csoportban mondunk. A játékvezető előre megbeszélt kézmozgására hol halkítjuk, hol erősítjük a hangerőt.
felhasználható: beszédtechnika javítására, hangerő szabályozásának gyakorlására

Tapsolj, dobbants!

játékosok száma: egész osztály
Kiválasztunk két hangot. A játék könnyebbé tételéért fel is írhatjuk őket a táblára. A játékvezető mond egy szót. Ha a szóban ejti az egyik hangot, akkor a játékosok tapsolnak, ha a másik hangot, akkor dobbantanak, ha mind a kettőt, akkor egyszerre tapsolnak, dobbantanak. Ha egyik hang sem szerepel a szóban, akkor vigyázzba állnak. Aki téveszt, kiesik. Javaslat: a játékvezető előre megbeszélt jelére kell dobbantani, vagy tapsolni, hogy ne utánozzák egymást.
felhasználható: auditív észlelés fejlesztésére

A játék variációi:
- Ha magánhangzót ejt a játékvezető, tapsolj, ha mássalhangzót, dobbants!
felhasználható: mgh., msh. Tudatosítására

- Ha j betűvel írjuk a szót, tapsolj, ha ly-nal dobbants!
felhasználható: helyesírás gyakorlására

- Ha hosszú magánhangzót hallasz, tapsolj, ha rövidet, dobbants, ha mindkettőt tapsolj, dobbants!
felhasználható: auditív észlelés fejlesztésére

- Ha írásban kisbetűvel kezdem a szót, tapsolj, ha nagybetűvel dobbants!
felhasználható: tulajdonnevek helyesírásának tudatosítására

- Kiválasztunk egy tetszőleges hangot (könnyítésül A betűjelét fel is írom a táblára). Ha a játékvezető által kiejtett hang a betűrendben választott hang után áll, tapsolj, ha előtte, dobbants! Pl: s a választott hang, "a" hangnál dobbant, "t" hangnál tapsol.
felhasználható: betűrend gyakorlására
A játék sokféle szempont alapján variálható.

Memória

játékosok száma: egész osztály
Nyolc darab kék színű kártyára egy-egy kisbetűt, nyolc darab zöld színű kártyára a nagybetűs párjukat írom föl, majd négy oszlopban, négy sorban helyezem el a táblán. Feladat a memória játék szabályainak megfelelően, megkeresni a párokat. Az azonos színű kártyák azonos oszlopba kerüljenek!
A játék variációja:
- Az azonos betűelemeket kell megtalálni.
- Betűk helyett szavakat írok a kártyákra. A játék menete mindkét esetben ugyanaz.
felhasználható: vizuális emlékezet fejlesztésére

Néma gyereknek ....

játékosok száma: egész osztály
A játékvezető úgy áll szemben a játékosokkal, hogy mindenki jól lássa a száját. Hang nélkül, lassan sorolja a gyerekek nevét, de nem néz rájuk. Aki le tudja olvasni a saját nevét, törökülésbe leül.
felhasználható: vizuális észlelésére auditív segítség nélkül

Variációja:
- Kiválasztunk egy párt. Az egyik gyerek némán mond egy szót vagy rövid mondatot, a párjának hangosan el kell ismételnie.
felhasználható: vizuális észlelésére auditív ellenőrzés nélkül

- Kiválasztunk egy párt. Az egyik játékosnak hang nélkül, gesztussal, mimikával kell megértetnie magát.
felhasználható: metakommunikáció fejlesztésére

Névnapi ajándék

játékosok száma: tetszőleges
Kiválasztunk egy gyereket, akinek aznap van a névnapja vagy születésnapja. Képzeletben őt ajándékozzuk meg. Megbeszéljük, milyen ajándékot lehet adni.
Pl. - Csak egy bizonyos hanggal kezdődőt.
- Csak egy szótagból álló ajándékot,
- Csak ételt, csak papírból készült tárgyat.
- A betűrend sorrendjében következő hanggal kezdődő tárgyat.

Robotos

játékosok száma : max. 3 pár.
Három játékosnak bekötjük a szemét, ők lesznek a robotok. Párjuk, a mérnökök csak szóbeli utasításokkal irányíthatják a saját robotjukat úgy, hogy azok a terem egyik részéből egy másik részébe eljussanak. Nehezíthetjük a feladatot avval, hogy a pályán akadályokat helyezünk el. Először csak egy pár játsszon, majd emelhetjük a párok számát max. háromra. Fontos, hogy a robot jól ismerje, megkülönböztesse "mérnöke" hangját.
felhasználható: auditív észlelés fejlesztésére

Írás


1.osztály


Kukta játék
Ujj és kézizom lazító

játékosok száma: egész osztály
Körben állunk. Képzeletben sütni fogunk. Megbeszéljük, hogy milyen sütit süssünk. Csak mozdulatokkal játsszuk el. Megmossuk a kezünket, és kötényt kötünk magunk elé. Addig - képzeletben a kismanó előkészíti nekünk a háztartási eszközöket. /a gyerekek felsorolják: nyújtódeszka, tepsi, sodrófa stb./ Milyen élelmiszert készítsen elő? /liszt, tojás, cukor, só,/ Mivel töltsük meg a süteményt? /évszaktól függően gyümölcs vagy közelgő ünnepekhez kapcsolódó töltelékek megnevezése/ Kiöntjük a lisztet és feltörjük a tojást, öntsünk a közepébe egy kis tejet! /két kezünk egyszerre mozog/ Gyúrjunk tésztát! /feszítés, lazítás/ Nyújtsd ki a tésztát, és szórd meg a töltelékkel! /csukló lazítása/ Csavard föl, és tedd a tepsire! Meggyújtom a sütőt. /csak felnőtt teheti, mert…/ Dörzsöld le az ujjaidról a ráragadt tésztát, és moss kezet! Vedd le a kötényedet! Most már elkezdhetjük a tanulást. A süteményünk a tanulás végére meg is sül.
felhasználható: képzelet fejlesztésére, szógyűjtésre, kézizmok mozgásának erősítésére, fejlesztésére

Lépd le!

játékosok száma: tetszőleges
Előzetesen betűelemeket írok egy kartonra (később betűket). A játékosok egy sorban ülnek. Közülük egy gyerek kihúz egy kártyát, és a rajta lévő betűelemet /betűt/ lelépegeti. A többieknek azt kell ki találni, hogy milyen formát lépett le. Ha sokan játsszuk, le is rajzolhatják egy papírra.
felhasználható: mozgás érzékelésének fejlesztésére, téri tájékozódás fejlesztésére

Mi van hátamon?

játékosok száma: tetszőleges, de párosan játsszuk
A gyerekek párban állnak. Az elől álló behunyja a szemét. A hátsóknak kartonon mutatok egy betűt. Ezt kell lerajzolniuk csukott szemű társuk hátára. Az elől állók feladata kitalálni, hogy " mi van a hátán?"
Változata: Az elől állóknak lépéssel kell visszaadni azt a formát, amit a hátán érzett.
Ebben a variációban kevesebben játsszuk.
felhasználható: taktilis érzékelés fejlesztésére, téri tájékozódás fejlesztésére

Zsip-zsup

játékosok száma: legalább 1o gyerek
Körben állunk. A játékvezető a kör közepén körbe jár, és rámutat egy gyerekre.
Ha közben azt mondja, zsip, akkor a jobb oldali, ha azt mondja, zsup, akkor a bal oldali társát kell megnevezni.
felhasználható: térirányok kialakulásának fejlesztésére
Változata:

- Ha a játékvezető azt mondja zsip, akkor az a gyerek, akire rámutatott jobbra fordul. Ha azt mondja zsup, akkor balra kell fordulni a kiválasztott játékosnak.
Ez a feladat nem könnyű, hiszen egy idő után össze vissza fognak állni. /függetlenítenie kell magát a szomszédjától/
felhasználható: térirányok fejlesztésére

- A játékvezető egy történetet mond két gyerekről, akiknek a neve Zsip és Zsup. Ha a történetben Zsip neve hangzik el, a jobb kezüket, ha Zsup neve, a bal kezüket emelik föl a játékosok. Ha a történet kellően érdekes, akkor nem könnyű a játék.
felhasználható: térirányok fejlesztésére, auditív észlelés fejlesztésére, beszédértés fejlesztésére, figyelemfejlesztésre

Vaktában

játékosok száma: 2-3
Körben ülünk az asztalnál. Középre teszünk egy kartont, melyen egy egyszerű ábra látható. Ezt a rajzot kell lemásolni a gyerekeknek az asztal lapja alatt - tehát vizuális ellenőrzés nélkül.
felhasználható: keresztcsatornák összehangolására



Folytatása letölthető....
 

Karena

Állandó Tag
Állandó Tag
Sziasztok!

Szeretnélek megkérdezni benneteket kedves pedagógusok, osztályfőnökök, hogy mit tesztek ha az osztályban lopások történnek.


Sikerült-e valamilyen módon megoldanotok egy-egy ilyen helyzetet?
Vagy teljesen reménytelen próbálkozás?


Szia!
A helyzet roppant nehéz. Meg van kötve a kezed. Nincsenek jógaid! Ha tudod ki volt, nem tudod rábizonyítani, mivel nem nyulhatsz a táskájába, sem a zsebeibe. Ezzel a jogait sérted.
Hát ez maradt nekünk. Mást nem tehetsz, mint elmondod az osztályba a lopással kapcsolatos dolgokat. /bűncselekmény stb./ Sajnos ez van!
 

geszil

Állandó Tag
Állandó Tag
Nekem is van sérelmem az iskolával.A nagyobbik fiam most kezdte a 2 osztályt és én úgy gondoltam ,hogy egy jó hármas lesz az év végén . De sajnos elégségesen megfelelt lett.A felmérői átlagot nézve 75-80% (MATEK,MAGYAR)testnevelés szakos,jó adottságokkal .Ha ezeket hozzáadom ,hogy jön ki az eredmény? Nagyon félek a gyermek nagyon le van osztályozva, mi lesz vele idén?
 

geszil

Állandó Tag
Állandó Tag
Szia ,igen ők maradnak also tagozatba végig.Azon gondolkodtam lehet kérek egy időpontot és akkor megbeszéljük.Csak nehogy a gyereknek ártsak evvel.
 

Sziget Ditty

Állandó Tag
Állandó Tag
Sziasztok!

Nem gondolnám, hogy a pedagógus feladata a nyomozás. A hatósághoz kell fordulni. Majd ők elvégzik, ami a dolguk.
Vajon miért nem teszik ezt a kollégák? Vajon miért nem fordulnak azokhoz a szakemberekhez, hivatalokhoz - a gyermeket védendő - akiknek a feladatuk akár a lopással, akár a családvédelemmel foglalkozni?
Fel vagyok háborodva a tanár-kollégiám közömbösségén, opportunizmusán és a bexariságán.

Szia!
A helyzet roppant nehéz. Meg van kötve a kezed. Nincsenek jógaid! Ha tudod ki volt, nem tudod rábizonyítani, mivel nem nyulhatsz a táskájába, sem a zsebeibe. Ezzel a jogait sérted.
Hát ez maradt nekünk. Mást nem tehetsz, mint elmondod az osztályba a lopással kapcsolatos dolgokat. /bűncselekmény stb./ Sajnos ez van!
 

Sziget Ditty

Állandó Tag
Állandó Tag
Szia!

Megkérdezhetem, hogy miért nem év végén, a bizonyítvány kiosztásakor beszélted meg a tanárokkal a sérelmedet?


Nekem is van sérelmem az iskolával.A nagyobbik fiam most kezdte a 2 osztályt és én úgy gondoltam ,hogy egy jó hármas lesz az év végén . De sajnos elégségesen megfelelt lett.A felmérői átlagot nézve 75-80% (MATEK,MAGYAR)testnevelés szakos,jó adottságokkal .Ha ezeket hozzáadom ,hogy jön ki az eredmény? Nagyon félek a gyermek nagyon le van osztályozva, mi lesz vele idén?
 

deutschi

Állandó Tag
Állandó Tag
PMoni!(#151)
Légy szíves megkeresni a Tolnainé- féle hanganyagot!Én is nagyon szeretnék ráakadni.Előre is köszönöm!Bizony jó lesz a következő évnyitóra is.
 

zsuri

Állandó Tag
Állandó Tag
Sziasztok!

Szeretnélek megkérdezni benneteket kedves pedagógusok, osztályfőnökök, hogy mit tesztek ha az osztályban lopások történnek.


Sikerült-e valamilyen módon megoldanotok egy-egy ilyen helyzetet?
Vagy teljesen reménytelen próbálkozás?

Sziasztok!
Most egy új tanév kezdetén megint aktuális ez a kérdés. Mit tegyen a pedagógus? Én alsós tanító vagyok. A pályám során volt már dolgom lopással. A kisgyerekeknél még lehet hatni a lelkiismeretre. Volt arra is példa, hogy elárulták egymást.
Volt hogy nekem kellett kinyomozni.
Annyi biztos, hogy nincs könnyű dolgunk. Nem biztos, hogy a hatóságok bevonása célravezető dolog, bár nagyobb értékek esetében ajánlatos. Az eredményesség viszont így sem garantált.
 
Státusza
További válaszok itt nem küldhetőek.
Oldal tetejére