“Elhiszem, hogy tele a gatya. A játéknak vége lesz hamarosan.”

Bokros Lajos lerántotta a leplet, hogy mitől félnek Orbánék: “Elhiszem, hogy tele a gatya. A játéknak vége lesz hamarosan.”

bokros-678x381.jpeg


Bokros Lajostól nem szokatlan a kemény beszéd. Most is páros lábbal szállt bele Orbánékba.

“A fiúk lopnak,

erre jött rá az Európai Bizottság. Nos, mi ezt már igen régóta tudjuk. Gyanítom, hogy Brüsszel is régóta tudja, csak hát jogállamban (ilyen az Európai Unió, nem Magyarország), a hivatalok malmai lassan őrölnek.


Össze kell szedni a bizonyítékokat, alaposan fel kell készülni az ellenőrzésre. Na, most az EU elkészült. Budapestre küld egy hadseregnyi ellenőrt, hogy évekre visszamenően megvizsgáljanak csaknem minden, legalább részben a “hanyatló nyugat” adófizetőinek pénzéből fedezett projektet, közbeszerzési eljárást. A Fidesz önkényuralom megszokott pökhendi módján igyekszik lekicsinyelni ezt a lépést. Pedig ezúttal jeges kéz markolt a szívükbe. Egyre fokozódik a rémület. A Fidesznek eddig jól kimódolt terve volt a hatalom és a pénz együttes kisajátítására. Loptak reggel, délben és este, minden hullámhosszon. De ezt nem lehetett kideríteni, feltárni, mert megszüntették a tisztakezű és független ügyészséget és a sajtószabadságot. Erre pontosan azért volt szükség, hogy a Fidesz-bűnszövetkezet garázdálkodásaira sohase derülhessen fény.

Hát, most baj van, fiúk. Arra nem gondoltatok, hogy az általatok papírtigrisnek tekintett EU egyszer megelégeli sorozatos lopásaitokat, hazudozásaitokat? A magyar népnek be tudtátok fogni a száját, de Európának nem. (MIért nem léptetek ki az EU-ból?) Még egy baj van. Az EU pénze nélkül a Fidesz-hatalom egyetlen napig sem életképes. Idén már több, mint ezer milliárd forintot sikerült projektekre elkölteni, mert a hazai költségvetés ezt megelőlegezte. Igen ám, de abban a reményben, hogy ez az összeg hamarosan befolyik az EU kasszájából, így nem lesz belőle hazai költségvetési hiány.

Hát most az lesz. Minden valószínűség szerint az elköltött összeg töredékét kapja vissza a magyar államháztartás. A fideszes rablóbandának ezzel sikerül megduplázni a magyar költségvetés 2017-es hiányát.

Ha erre rájön a nemzetközi tőkepiac, akkor baj lesz.

Elhiszem, hogy tele a gatya. A játéknak vége lesz hamarosan.”

Bokros Lajos
elnök
 
Szegény Antall! Olyannyira volt korlátozva, hogy csak a bankszféra konszolidálására 6oo milliárdot dobott ki (a helyett, hogy a gazdaságot futtatta volna fel). Ez mai áron kb 6ooo milliárd...
Kádáréknak max az róható fel (mármint gazdasági szempontból), hogy az 1973-as olajválságra nem reagáltak, ami megindította az országot az eladósodási lejtőn. (Persze mindez a magánvéleményem.)
Én csak azt állítom - a gazdasági kérdésekhez nem merek érdemben hozzászólni -, nem tartom valószínűnek, hogy egyik pillanatról a másikra mindenféle hatalom és mozgástér megnyilt volna a rendszerváltás első miniszterelnöke előtt akár politikai, akár gazdasági, akár információs hatalomról legyen is szó. Továbbá: a hatalommentés és a hatalomkiépítés zűrzavara összességében óriási károkat okozott az országnak.
 
Szegény Antall! Olyannyira volt korlátozva, hogy csak a bankszféra konszolidálására 6oo milliárdot dobott ki (a helyett, hogy a gazdaságot futtatta volna fel). Ez mai áron kb 6ooo milliárd...
Kádáréknak max az róható fel (mármint gazdasági szempontból), hogy az 1973-as olajválságra nem reagáltak, ami megindította az országot az eladósodási lejtőn. (Persze mindez a magánvéleményem.)
Annyit tennék hozzá, hogy a rendszerváltáskor az államadósság 25 milliárd (akkori !) forint volt....most mennyi is ?
 
Valami bizonyíték? (Mondjuk pár KHS link.)
Mert e nélkül én meg azt mondom, hogy fordítva. Akkor kinek van igaza?
A KSH adat a világon semmit sem mond, ld. a közelmúlt szegénységi rátájának csökkenése.
Ahányszor a KSH-t említi valaki, mindig az alábbi vicc jut eszembe:

Megkérdeznek egy matematikust, egy filozófust és egy statisztikust mennyi 2 x 2 .
A matematikus - természetesen 4.
A filozófus - lehet 4, de 3, vagy 5 is.
A statisztikus - mennyi legyen ?
 
Én csak azt állítom - a gazdasági kérdésekhez nem merek érdemben hozzászólni -, nem tartom valószínűnek, hogy egyik pillanatról a másikra mindenféle hatalom és mozgástér megnyilt volna a rendszerváltás első miniszterelnöke előtt akár politikai, akár gazdasági, akár információs hatalomról legyen is szó. Továbbá: a hatalommentés és a hatalomkiépítés zűrzavara összességében óriási károkat okozott az országnak.
A nagy német összeborulás után, amikor a westdojcsok még csak az örömöt látták az egészben, a nagyjától megszabadulhattunk volna az adósságnak....de amíg élek, nem felejtem el, ahogy Antall gőgösen kijelentette, hogy ki fogjuk fizetni ! (Pl. a suttyomban felvett japán hitelből, amire Hornék csak kamilláztak, amikor jöttek a japánok, hogy itt az idő, vissza kellene fizetni.)
Ahogyan azt sem felejtem el, hogy az árvalányhajazás, kegyelmes uramozás fontosabb volt ennek az abszolut inkompetens embernek és dicső kormányának, mint gazdasági stratégiát felállítani és átvezetni az országot az átmeneten.
De a lényeg, hogy utcája, szobra van. Hozsanna !
 
Valami bizonyíték? (Mondjuk pár KHS link.)
Mert e nélkül én meg azt mondom, hogy fordítva. Akkor kinek van igaza?
A Fidesz mindig is manipulált a számokkal. Lásd a statisztikákat, ahol nem mindegy, hogy mikori dátumtól számítunk bármit. Így lehet(ett), hogy az egy évvel azelőtti államadóssághoz, mint alaphoz viszonyítva a relatív számok valóban csökkentek. Abszolút értékben persze nem.
Én is láttam a brossúrát. Mutattam egy közgazdásznak, aki a fejéhez kapott: Ki hiszi ezt el? Az akkori KSH adatok ugyanis teljesen mást mutattak. Amit ott írtak, az nettó lódítás.
A lényeg, hogy mindenki benyalta, csak kevesen néztek utána. És aki utánanézett, azt lehurrogták. Ennyi. Azóta is tudjuk, hogy a Fidesznek Magyarország az első.
Akkoriban még voltak ilyen számok is, hogy valamelyik adót meg kellett emelni 23,67%-kal. Kérdeztem én, honnan jött ki a ...,67%. Ki az, aki ilyen töppedt számokat használ? Senki nem tudta, de mindenki meg volt győződve arról, hogy ők aztán pontosan utánaszámoltak. Később aztán leszoktak erről, annyira nevetséges volt. Maradtak a 23,6 százalékok....
 
Bokros totalisan tonkretette a gazdasagot, a hazai piac jelentos resze kulfoldi toke olebe hullott, ami tonkretette szinte teljesen az elelmiszeripart. Pango gazdasagban nem lehet a vallalkozoi oldalra atcsoportositani a fogyasztoi oldalrol a jovedelmet.

Az elso Fidesz alatt az allamadossag 83%-rol 53%-ra esett vissza, amit a privatizaciobol fizettek ki. Bokros esetleg magat razta gatyaba, de az orszagot nem. '96-ban a realber szinvonal a '89-es realberszinvonal 75%-anak felelt meg, ami rosszabb volt mint az 1929-es nagy valsag idejen.

Ellentmondasz saját magadnak.
Ha Bokros tönkretette a gazdaságot, akkor Orbán hogy a bánatba tudta az államadósságot 40%-al csökkenteni? :o

Talán Soros fizette helyette ki? :rohog:
 
Valami bizonyíték? (Mondjuk pár KHS link.)
Mert e nélkül én meg azt mondom, hogy fordítva. Akkor kinek van igaza?

Minek az? Hát nem elég elhinni bemondásra? :) Persze, baromságot állít.

GDP % / milliárd euró

1995: 84,0% / 26,739.5
1996: 71,2% / 24,503.7
1997: 61.8% / 24,275.1

1998: 59,7% / 24,721.2
2002: 54,6% / 40,359.7
...
2016: 73.9% / 84,447.7

Forrás: KSHhttp://ec.europa.eu/eurostat/tgm/we...Desc_9cea37d7-30ad-48e0-9e7f-ad966fa20c7b.htm
 
A Fidesz mindig is manipulált a számokkal. Lásd a statisztikákat, ahol nem mindegy, hogy mikori dátumtól számítunk bármit. Így lehet(ett), hogy az egy évvel azelőtti államadóssághoz, mint alaphoz viszonyítva a relatív számok valóban csökkentek. Abszolút értékben persze nem.
Én is láttam a brossúrát. Mutattam egy közgazdásznak, aki a fejéhez kapott: Ki hiszi ezt el? Az akkori KSH adatok ugyanis teljesen mást mutattak. Amit ott írtak, az nettó lódítás.
A lényeg, hogy mindenki benyalta, csak kevesen néztek utána. És aki utánanézett, azt lehurrogták. Ennyi. Azóta is tudjuk, hogy a Fidesznek Magyarország az első.
Akkoriban még voltak ilyen számok is, hogy valamelyik adót meg kellett emelni 23,67%-kal. Kérdeztem én, honnan jött ki a ...,67%. Ki az, aki ilyen töppedt számokat használ? Senki nem tudta, de mindenki meg volt győződve arról, hogy ők aztán pontosan utánaszámoltak. Később aztán leszoktak erről, annyira nevetséges volt. Maradtak a 23,6 százalékok....
Minek az? Hát nem elég elhinni bemondásra? :) Persze, baromságot állít.

GDP % / milliárd euró

1995: 84,0% / 26,739.5
1996: 71,2% / 24,503.7
1997: 61.8% / 24,275.1

1998: 59,7% / 24,721.2
2002: 54,6% / 40,359.7
...
2016: 73.9% / 84,447.7

Forrás: KSH
Kérjük a 2010-es adatokat is! :)
 
Te miért gondolod hogy egy új korosztály alapból tudja a jót?
A világról való tájékozottságuk néha nagyon szegényes és egyszerűsített
A felmérések szerint szövegértésük gyenge.
Alapból nem garancia
akkor a lényeg hogy a mostani politikai krém vagy ismert arcok tűnjenek el ennyit mondasz?
A politika azért mégis csak gyakorlat és tapasztalat kérdése is
amit írsz olyan mint az előre lebeszélt pályázat
Legyen a kora: 25-30 éves
Legyen a végzettsége ez vagy az.
Legyen a gyerekei száma: x
A világnézete mihez kötendő?
Nem, nem gondolom hogy alapból tudják a jót. Ők sem tévedhetetlenek, viszont ők (még) becsületesek, ami a mi generációnkról, vagy az idősebbekéről egyáltalán nem elmondható.
Nem, nem rájuk jellemző, hogy pénzért anyjukat-apjukat vagy a lelküket eladnák, hanem ránk. A mi generációnk az, meg az idősebbeké, aki ha a hatalomnak csak a közelébe kerül, mindjárt azt nézi, hogy hogyan fordíthatná ezt a saját hasznára.
Szomorú, de ettől még így van.
 
Nem, nem gondolom hogy alapból tudják a jót. Ők sem tévedhetetlenek, viszont ők (még) becsületesek, ami a mi generációnkról, vagy az idősebbekéről egyáltalán nem elmondható.
Nem, nem rájuk jellemző, hogy pénzért anyjukat-apjukat vagy a lelküket eladnák, hanem ránk. A mi generációnk az, meg az idősebbeké, aki ha a hatalomnak csak a közelébe kerül, mindjárt azt nézi, hogy hogyan fordíthatná ezt a saját hasznára.
Szomorú, de ettől még így van.
CasaLoma , már megbocsájts , de nemtudom miért nemlenne becsületes a mi korosztályunk ?? Nemszeretnélek megsérteni , de van egy nagyon szép Magyar közmondás ! Magam eddig becsületesen éltem nejemmel és családommal egyetemben se vér , sempediglen más pénze vagyona nemtapad kezünkhöz !! Igaz ezt felmenöimtöl igy tanultam !
Az hogy a politikusok igy élnmek kérlek ez a világon mindenhol jellemzö , ez nemcsak Magyar szemlélet , nezz csak körül ott ahol most is élsz ! Lásd most Jens Span-t aki hizik az adófizetök pénzén a 30 évével , de feni a nyelvét a HartzIV-en tengödökön !! Lehetne ám öket sorolni tovább mert akit a hatalom szele megcsapott az elfelejti , hogy honnét jött a legtöbb esetben !
 
Nem, nem gondolom hogy alapból tudják a jót. Ők sem tévedhetetlenek, viszont ők (még) becsületesek, ami a mi generációnkról, vagy az idősebbekéről egyáltalán nem elmondható.
Nem, nem rájuk jellemző, hogy pénzért anyjukat-apjukat vagy a lelküket eladnák, hanem ránk. A mi generációnk az, meg az idősebbeké, aki ha a hatalomnak csak a közelébe kerül, mindjárt azt nézi, hogy hogyan fordíthatná ezt a saját hasznára.
Szomorú, de ettől még így van.
Elkeseredett kiábrándult vagy és ezeket a szavakat a politikusokra mondod.És nem az emberekre általában remélem.
A közemberekre szerintem fordítva igaz.
Rám legalábbis.
Tisztességet tanultam szüleimtől.Az adott szó szentségét.
Ha ismertél tv riportert az első nőit Balogh Máriát
Azért Őt említem mert tegnap szörföltem és hozzá vitt valami.
Rájöttem: nem tudom hogyan néz ki.Már nem emlékszem.
És nála láttam olvastam Ő csinálta a híres ebédidő műsort
És egy másik oldalon olvasom Szociális otthonban él
Máris felháborodtam kik hagyták?
Gyerekei?
Nem! Kiderült önkéntes segítő
minden energiáját beteg unokaöccse ápolására fordítja. Önkéntesként áll nem csak a fiú, hanem annak sorstársai mellett is.
– Amíg én élek, ez a gyerek nem kerülhet állami gondozásba, majd én felnevelem – jelentette ki évekkel ezelőtt Balogh Mari.
– Látja ez a baj magukkal, a maguk generációjával, hogy maguknak ezt el kell magyarázni – válaszolja rögtön az első kérdésemre Balogh Mária. – Nem értik meg, hogyan lehet az, hogy valaki egy embert nem hagy a sorsára, nem engedi intézetbe kerülni, kirekeszteni.
Csak a helytállás becsületesség példájaként hoztam és amit a maguk(fiatalabb riporter) generációjáról mondott.Nem értik és nem természetes valami

http://www.borsonline.hu/celeb/szocialis-otthonban-el-a-legendas-televizios/105824

Ettől függetlenül a politikusokra tett gondolataid pedig főleg a rendszerváltás utániakra vonatkozik.
És azt is több szakaszra lehet bontani.
A videót csak azért teszem be hogy lásd Balogh Marit idősen
És még így is jelenség maga a tisztelet.
Szerény nem harsány nem tolja magát előre ha nem kérdezik hallgat.
És nem azért tettem ide hogy Fridi milyen fiatal még

https://www.feol.hu/vezeto-hirek/balogh-maria-eletut-szekesfehervar-interju-2277865/
 
Utoljára módosítva:
Elkeseredett kiábrándult vagy és ezeket a szavakat a politikusokra mondod.És nem az emberekre általában remélem.
A közemberekre szerintem fordítva igaz.
A vita tárgya itt nem a szomszéd Józsi bácsija, aki végiggürcölte az elmúlt 28 évet és mégsem jutott 1-ről a 2-re, hanem az elmúlt 28 év jobb és baloldali kormányzása, és az itteni kritikák is csupán a mennyiségben tesznek különbséget a két oldal között (Nokiás doboz, talicska és markológép).
 
A vita tárgya itt nem a szomszéd Józsi bácsija, aki végiggürcölte az elmúlt 28 évet és mégsem jutott 1-ről a 2-re, hanem az elmúlt 28 év jobb és baloldali kormányzása, és az itteni kritikák is csupán a mennyiségben tesznek különbséget a két oldal között (Nokiás doboz, talicska és markológép).
Nem követted ugye a fejleményeket
Egyik válaszomban írtam a rendszerváltás utáni időket szakaszokra kell bontani.
Hisz te általánosan mondtad ki minden politikusra
Ami épp úgy nem lehet igaz mintha az emberekre a mondanád ki.
Ezért említettem megkeseredett stb
És még amiket itt mondasz az se volt igaz csak kampánytéma volt
Egy két kivétel.De az is olyan semmi és arányaiban más hasonlítva az mint az utolsó szakaszhoz.Az a BKV.-s Emília hány milliárd és maffia szintű-e?
Menjünk még visszább Tocsik Márta maffia szintű-e és hány milliárd sikerdíj?
 
Nem követted ugye a fejleményeket
Egyik válaszomban írtam a rendszerváltás utáni időket szakaszokra kell bontani.
Hisz te általánosan mondtad ki minden politikusra
Ami épp úgy nem lehet igaz mintha az emberekre a mondanád ki.
Ezért említettem megkeseredett stb
És még amiket itt mondasz az se volt igaz csak kampánytéma volt
Egy két kivétel.De az is olyan semmi és arányaiban más hasonlítva az mint az utolsó szakaszhoz.Az a BKV.-s Emília hány milliárd és maffia szintű-e?
Menjünk még visszább Tocsik Márta maffia szintű-e és hány milliárd sikerdíj?
Miért, szerinted nekem a németek személy szerint sorolják fel a korruptakat? A magyarok korruptak, slussz, passz. Ez az általánosan kialakult vélemény rólunk.
 
Miért, szerinted nekem a németek személy szerint sorolják fel a korruptakat? A magyarok korruptak, slussz, passz. Ez az általánosan kialakult vélemény rólunk.
Nem tiltakozok, a sztereotípia ellen.
Mindég van benne valami.
Mert a magyarok barátságos, vendégszeretők
Mert a magyarok kiskapukereső adóelkerülők
És a Magyar lányok szépek
E5xktkpTURBXy8wYTVjODMzMGJlNDZiOTBmMzhjMjZkNzBkZTVhMzM4MS5naWaRlQLNAmwAwsM



És a magyar pasik is csak álcázzák magukat

images
 
Utoljára módosítva:
Miért, szerinted nekem a németek személy szerint sorolják fel a korruptakat? A magyarok korruptak, slussz, passz. Ez az általánosan kialakult vélemény rólunk.
Pontosan értem mit mondasz De szerintem a németek szorgosak sarkosan és túl fegyelmezettek.
Nincs humoruk.Nevetésük szögletes és parancsra reccsen.
A korrupt magyarok(közélete) az felméréssel is bizonyított.
Majd a oszmán birodalom egykori korruptságára hasonlít.
Na jó hagyjuk
 

Hírdetőink

kmtv.ca

kmtv.ca

Friss profil üzenetek

beamix wrote on Ajuda67's profile.
Szia,bocs de csak most csatlakoztam,hogyan tudok hozzájutni a fordításaidhoz ? Főképp a Kárpátok vampirjai sorozat 36,37.reszei érdekelnek. Előre is köszönöm az útbaigazítást
Hi! Does anyone here have the easy deutsch books by Jan richter in English?
hanna322 wrote on pöttyösdoboz's profile.
Szia! Érdeklődni szeretnék, hogy az Okosodj mozogva DVD anyagát el tudnád-e küldeni? Sajnos a data linkek már nem működnek. Nagyon köszönöm előre is a segítségedet! Üdv.: hanna322
katuskatus wrote on adabigel's profile.
Szia kedves Abigél! Neked sikerült letölteni Az egészség piramisa c. könyvet? Ha igen, elküldenéd nekem? Szép napot kívánok!
ametiszt99 wrote on boyocska's profile.
Szia,nem tudom,hogy megoldódott e a Bauer Barbara könyvvel kapcsolatban a problémád,de feltettem a könyvet ide:
Ne haragudj,de nem vettem észre hamarabb az üzenetedet:):)
ametiszt

Statisztikák

Témák
38,137
Üzenet
4,802,409
Tagok
615,752
Legújabb tagunk
RogerVak
Oldal tetejére