Viewing blog entries in category: Zene-furulya

  • Sirkánkán
    Egy tavalyi élő fellépés zárószámait osztom ma meg. Külön köszönetet szeretnék mondani Jakab Sándor tisztelendő úrnak, a támogatásért. és a felvételekért.

  • Sirkánkán


    A mai feltöltés Édesanyám kérésére került a listámra. Egy érdekes történettel bíró zsoltár. Bár olvastam már más állítást is de a legtöbb forrás szerint ennek az éneknek az eredete a következő. Szöveg: William Cowper (1731-1800), Vargha Gyuláné fordítása
    Dallam: Maár Margit, 1920



    God moves in a mysterious way
    His wonders to perform;
    He plants His footsteps in the sea
    And rides upon the storm.

    Deep in unfathomable mines
    Of never failing skill
    He treasures up His bright designs
    And works His sovereign will.

    Ye fearful saints, fresh courage take;
    The clouds ye so much dread
    Are big with mercy and shall break
    In blessings on your head.

    Judge not the Lord by feeble sense,
    But trust Him for His grace;
    Behind a frowning providence
    He hides a smiling face.

    His purposes will ripen fast,
    Unfolding every hour;
    The bud may have a bitter taste,
    But sweet will be the flower.

    Blind unbelief is sure to err
    And scan His work in vain;
    God is His own interpreter,
    And He will make it plain.


    Az Úr csodásan működik,
    De útja rejtve van;
    Tenger takarja lábnyomát,
    Szelek szárnyán suhan.
    Mint titkos bánya mélyiben,
    Formálja terveit,
    De biztos kézzel hozza föl,
    Mi most még rejtve itt.


    2. Bölcs terveit megérleli,
    Rügyet fakaszt az ág.
    S bár mit sem ígér bimbaja,
    Pompás lesz a virág.
    Ki kétkedőn boncolja őt,
    Annak választ nem ád,
    De a hívő előtt az Úr
    Megfejti önmagát.


    3. Ne félj tehát, kicsiny csapat,
    Ha rád felleg borul,
    Kegyelmet rejt, s belőle majd
    Áldás esője hull!
    Bízzál az Úrban, rólad Ő
    Meg nem feledkezik,
    Sorsod sötétlő árnya közt
    Szent arca rejtezik!​



    Az eredeti nyelven más dallammal énekelik. Az én verziómban a magyar szövegre énekelt dallammal hallhatják, egy Schneider c-s szoprán furulyán. A kíséretet Anvil Studio segítségével kottáztam be és Reason 5-ös verzióval kicsit életszerűbbé tettem a midi-s hangzást. A furulyával egy Audacity segítségével kevertem össze. Ezután egy kis képmanipuláció, egy kis szinkron az elkészült hanggal, és már kész is.
    Igipapa és Beka Holt kedveli ezt.
  • Sirkánkán

    Egy kis visszatekintés év elején. Milyen is volt a világ az ámítástechnika előtt? Mivel kísérleteztünk akkoriban? Ma egy régebbi felvételemen mutatom meg, hogy régen is megpróbáltunk minden eszközt felhasználni a szomszédok bosszantására. Ebben a dalban kétféle Casio szólal meg, a kíséretet egy CA-110-es adja. A másik egy pici, néha mókás, de a maga korában igen is érdekes hangszíneket produkáló SA-20-as. Mellékzöngeként csak annyit, hogy rengeteg tv-adásban hallottam vissza, azokat az effekteteket, amik már ennek az ősrégi gyerekjáték fegyvertárában is szerepeltek.

    A szólóhangszer meglepő módon egy furulya lesz ismét. Egy Hohner c-s, széles befúvó nyílással rendelkező, erőteljes hanggal bíró furulya. elsősorban az alsó oktávja használható, de azzal érdekes hangokat lehet előcsalogatni. Ebben az egyvelegben egy dünnyögős furulyaszó hallható.

    Az eredeti felvétel egy Unitra szalagos magnó play back technikáját kihasználva készült. Ám ennek a minősége ma már kifogásolható, megosztásra használhatatlan lenne, ha nem kapok segítséget a javításban. Audio-sound: Dudás Gyula D GY- REM. Köszönöm szépen!
  • Sirkánkán


    A tervezett decemberi feltöltések második darabja egy vitatott dal. Éppen a jogvédelem hiánya miatt tudja szaporítani a furulyás oldalamon megjelentetett stílusokat. Nagyon jó példa arra, hogy különböző szakmák által lepittyegett dal, éppen a jogvédelem hiánya miatt terjed el széles körben, ér meg sokszoros feldolgozást.

    Mivel a zene lényege, hogy gerjeszt-e érzést a hallgatóiban, én a szakmai fanyalgások közül csak egyet említenék meg. Ami egyúttal a dal, előttem eddig homályos gyökereire is némi fényt vet.


    Nagyon hasznos a Muszty-Dobay pár sok kiadványa, amik szerintem nem véletlenül népszerűek. Sok ember számára adtak lehetőséget az élő zene gyakorlására. Mivel én is a zeneiskola nélkül tanultam a zenélgetés alapjait, sokszor segítségemre voltak. Nyílván ők más szemmel nézik a dalokat, mint az őket olvasó vagy hallgató emberek. Lehet a hangszer miatt is, de én kimondottam élvezem, mikor ezt a dalt játszom, lehet, hogy egy gitáros ezt más szemmel nézi. :D

    http://b-oldal.blog.hu/2009/05/08/tabortuzi_slagerek_2_interju_a_muszty_dobay_hazasparral

    B-oldal: És melyik az, amelyiktől a hideg ráz ki benneteket?

    Muszty: Van, de nem mondom, mert a közvélemény hatására több ilyen is bekerült a Csalamádékba.
    Dobay: Persze, pl. a „A börtön ablakába” már a könyökén jön ki az embernek… A 20. század elejétől fönnmaradt pár ilyen bluesos börtönballada, pl. „Csak azt ne mondd, hogy hűvös a börtön”, meg a 60-as években „Az alvilágnak nincs romantikája”.
    ”A börtön ablakába” talán a legsilányabb ebből a sorozatból.

    B-oldal: Ki írta "A börtön ablakába..." című, az évek során kvázi népdallá és punk-himnusszá nemesült örökzöldet?

    Muszty: Eredetileg Víg László. Beszéltem vele, ő csak 2 versszakot írt, a többit csak később hallotta.
    Dobay: Azt mondta, hogy a többi, később hozzáköltött versszak miatt nem akarta jogvédeni. Pedig lehet, hogy nagyot kaszált volna vele...

    Ennyit a dal történetéről.

    Az alkalmazott technikai elemek:

    · midi szerkesztés

    · midi wav átalakítás

    · Wav keverése az „élő” hanggal

    · Wav mp3 konvertálás

    · Hang és a képi elemek keverése
  • Sirkánkán

    A 90. genfi zsoltár – kezdősora szerint: Tebenned bíztunk eleitől fogva – Béza Tódor zsoltároskönyvéből származik, zenéjét Loys Bourgeois szerezte. 1607-től kezdve Szenczi Molnár Albert fordításában a magyar reformátusok énekei közé is bekerült; a 19. századtól kezdve gyakori használata a felekezeti öntudat erősítését szolgálta, egyes vélemények szerint azonban néphimnusz szerepet töltött be. Benedek Elek a legszebb és legnehezebb zsoltárnak tekintette.

    A hagyomány úgy tartja, hogy Bocskai István hajdúi ezt a zsoltárt énekelték harcba indulván.

    Az alkalmazott technikai elemek:

    · midi szerkesztés

    · midi wav átalakítás

    · Wav keverése az „élő” hanggal

    · Wav mp3 konvertálás

    · Hang és a képi elemek keverése


    1. Tebenned bíztunk eleitől fogva, Uram, téged tartottunk hajlékunknak! Mikor még semmi hegyek nem voltanak, Hogy még sem ég, sem föld nem volt formálva, te voltál, és te vagy, erős Isten, És te megmaradsz minden időben.

    2. Az embereket te meg hagyod halni, És ezt mondod az emberi nemzetnek: Légyetek porrá, kik porból lettetek, Mert ezer esztendő előtted annyi, Mint a tegnapnak ő elmúlása És egy éjnek rövid vigyázása.

    3. Szolgáidon láttassad dolgaidat, Dicsőségedet ezeknek fiain! Add értenünk felséges hatalmadat, Mi kegyes Urunk, ó, irgalmas Isten, Minden dolgunkat bírjad, forgassad, Kezeink munkáit igazgassad!
    GYKEREK kedveli ezt.
  • Sirkánkán
    A dalt először az ausztriai Oberndorf bei Salzburg Szent Miklós-templomában (St.Nikolaikirche) adták elő 1818. december 25-én. Mohr már jóval korábban, 1816-ban megírta a szöveget, de csak az előadást megelőző szentestén kérte meg Grubert, hogy szerezzen dallamot és gitárkíséretet hozzá. Nem tudni, mi adta neki ezt az ötletet; a gitárzene abban az időben inkább a szórakozóhelyeken volt jellemző – a hagyomány úgy tartja, hogy a templom orgonája nem működött; a történet egy népszerű változatában egerek rágták szét a fújtatókat). Gruber először nem értett egyet Mohrral, mert félt, hogy a híveknek nem tetszik majd a gitárkíséret, de végül beleegyezett, és megírta a zenét, melyre hatással voltak Gruber szülőföldjének népzenei hagyományai. Mikor befejezte, már csak pár óra volt hátra a miséig. A karácsonyi misére érkező híveket eleinte meglepte az újítás, hogy gitárkísérettel adják elő az éneket, de végül megkedvelték a dallamot.


    A mai feltöltés, nem a kor hangján szólal meg, de a gitár(hang :D) itt sem mellékes. A többi eszköz a szokásos. Anvill stúdió.Reason 5. Audacity. A furulya ezúttal a Schneider c szoprán.

    cortes kedveli ezt.
  • Sirkánkán
    Mire jó az "ámítástechnika"? Például az a korábban kórosnak tűnő ötlet is megvalósítható vele, hogy önmagaddal játsszál el egy furulyaduót. Ez a feltöltés egy vidám hangulatú magyar népdal, amely két furulyán szólal meg. Egy Hohner F-s altfurulyán és egy Schneider c-s szoprán furulyán. Jellegzetes, erős hangú hangszer mind a kettő.

    A faluban nincs több kislány, csak kettő, csak kettő,
    Az egyiket elszerette a jegyző, az jegyző.
    A másik meg a kapuban neveti, neveti,
    Hogy őt meg a segédjegyző szereti, szereti.

    Kiültek a vénasszonyok a padra, a padra.
    Isten tudja, miről folyik a pletyka, a pletyka.
    Nem kérem én a jó Istent csak arra, csak arra,
    Valamennyit ragassza le a padra, a padra.


    mulatos imi kedveli ezt.
  • Sirkánkán
    Ma egy klasszikus esett játékos kedvem „áldozatául”. Fülbemászó dallam, némi kiegészítésként az eredeti mű kicsit frissebb hangszíneket kapott. Midis szerkesztés az Anvil Studio ingyenes verziójával történt. Ezután kapott egy kis Reason effektet és hangszíneket. A hangfelvétel az Audacity, szintén ingyenes verziójával készült és egy Shure SV100-as mikrofonnal. Miután összekevertem az élő hangot kísérettel, a képszerkesztő számára elfogadható MP3-ra átalakítottam.

    A dalhoz a háttérképet egy telefonos fénykép adja, ami a kedvezőtlen fényviszonyok ellenére is, használhatóan sikerült. Én úgy gondolom, hogy ez a darab is színesebbé teszi a furulyán előadható dalok listáját. A dal egy Schneider szoprán fafurulyán szólal meg, aminek nagyon érdekes hangja van. Nem kell tekergetni a hangszínen, hogy az alsó oktáv is telt, erős hangon szólaljon meg.

    Agostino kedveli ezt.
  • Sirkánkán
    2015 november 21.-én a Terepjárók DSE rendezvényén jártam, Székesfehérváron. Köszönöm a lehetőséget. Érdekes este volt, kedvesen fogadtak. További bíztatást ad a zenélgetéshez a sok énekes kedvű ember. Aki pedig a keze munkájával is hozzájárult az estéhez és az ajándékaimhoz, nekik ez úton is köszönetemet szeretném kifejezni.

    [​IMG]
  • Sirkánkán
    Kíváncsian várom, ki milyen zenének tartja... A technika a következő volt ... Élőben, a fülhallgatóban hallgattam a midi fájlt, és közben rögzítettem a furulya hangját és a képet webcammal ... Ezután a furulya hangját leválasztottam, némi zajcsökkentés után, tettem rá egy kis zengetőt és összemixeltem a midivel. Az egészet a Windows alapszerkesztőjével feliratoztam és visszamásoltam az eredetileg rögzített kép alá. Akkor ez most gépzene? Vagy inkább élőzene? Hiszen a domináns hangszer csak némi simítást kapott az elektronikától ...

    Hoztam-e létre valami újat? Más-e a rögzített hanganyag, mintha üresen lejátszanám a midi fájlt? Mennyiben lenne más a produkció, ha egy élő zongorista nyomta volna alá ugyan ezeket a hangokat? Én biztos jobban élveztem volna a közös munkát, hisz az mindig feldobja az embert, ha nem magában nyomja, de a hallható anyagban ez hozott volna-e bármilyen változást?

    Nem az indulatkeltás a célom, hanem a mai valóság reális bemutatása... Hol találok három négy embert, aki ugrásra készen, arra vár, hogy a napi munkám után, mikor támad erőm és kedvem zenélgetni egy kicsit. Csak úgy a magam örömére.

    Szerintem az egyre olcsóbb, egyre nagyobb tudású hangszerek már egyre több ember kezébe adnak lehetőséget, hogy belekóstoljanak a zenélés örömeibe. Az csak rajtunk múlik, hogy ezt mire használjuk.

    A youtube-on keress rá az esernyősdalra,így egybeírva. Ott megtalálod miről szólnak a szavak...
  • Sirkánkán
    Szeretem a pozitív embereket.Az ügyes embereket is.Néha azért gondolkodóba esek, meddig terjed az egészséges ügyeskedés, és honnét kezdi el a pofátlanság határait súrolni a dolog. A népzene szerintem mindenkié,akár leírták,akár csak gyűjteményben szerepel,akár valaki előadja egy kis szipad sarkán állva.

    A multkoriban kottákat keresgéltem a neten, és a legnagyobb megdöbbenésemre pénzért árultak népzenei kottákat.Sőt az egyik oldalon még a becses gyűjtő utódjait is emlegették, hogy a jogtalan sokszorosítás őket károsítja.Hmm hmm... és a János bácsi aki mindezt felénekelte,vagy annak az utódjai vajon mennyit kapnak ebből a jogdíjból?Vagy ha én kiállok egy szinpad sarkára és eljátszom,a nézőknek nagyapám kedvenc dalait, akkor fizessek érte valakinek?

    Zárójelben megjegyzem, hogy pénzért még sosem játszottam sehol.Foglalkozom számitástechnikával is, most arról inkább már nem is beszélek.Maradjunk a népdaloknál.Az hogy valakik áldozatos munkával összegyűjtötték valahol, tisztelet nekik érte, de nem hiszem ,hogy azzal a szándékkal tették,hogy egy polcon vagy tárhelyen porosodjanak, és csak a fizetőképes kereslet részesüljön belöle.Amit az utolsó pillanatban, jószándékkal emberek összegyüjtögettek,nem azért tették, hogy ez az érték maradjon meg mindenki számára?Egy kb ötperces netes feltöltésért, talán nem kéne pénzt szedni, ha közös javainkról van szó.

    Én bizony szemrebbenés nélkül mindenki számára hozzáférhetővé teszem, amivel rendelkezem, mert ez nem az enyém.Valamikor én is ingyen kaptam segítséget, ezért én is így fogok cselekedni.Aki nem segíti elő a népzene terjedédét a birtokában lévő eszközökkel , az akármit mond a törvény bűnt követ el.Talán vissza kéne térni a saját jólbevált hagyományainkhoz és nem mindenben követni ezt a fene fejlett világot....
  • Sirkánkán
    Egyszer ráérő zenetöltögető időszakomban, belepillantottam az egyik népzenei oldal hozzászólási közé. Gondoltam, amíg töltögetem fölfele, addig olvasgatok. Egy nyugdíjas zenetanárnő siránkozott rajta erősen, hogy igen nagy bajban van a magyar népzene. Az internet elrabolja a fiatalok összes idejét és nem marad semmi idejük a kultúrával foglalkozni.

    Megkérdeztem tőle próbált-e már az interneten keresgélni, az általa kultúra ellenesnek nevezett oldalakon, nézzen már utána, hogy mennyi népzenei feltöltés található. Arról már nem is beszélek, hogy ezeknek hány százaléka az erősen fiatalok által "elkövetett" műsorszám.

    Igen valóban van probléma a zenével, de ezt inkább az iskolák környékén kéne keresni. Amíg az ének-zene csak egy megtűrt tantárgy Kodály hazájában, addig miről beszélünk? Arról már nem is szólva, hogy maguk a pedagógusok sem állnak a helyzet magaslatán. Nem tudják elmagyarázni a gyerekeknek, hogy mi különbség van a szolmizációs hang és az ABC-s névvel megjelölt skálák között. Ez az egyik legáltalánosabb hiba, a többit most nem froclizom.

    Természetesen nem elég beütni a keresőbe, hogy népzenét akarok, hanem a találatokat fel kell tudni dolgozni és szelektálni kell közöttük. Ott lesz bizony apuci szeme fénye, aki éppen csak billegeti az ujját a hangszeren, de pár perc türelemmel nívós dolgokat is találni lehet. Más témában már kifejtettem, hogy az internet olyan, mint a konyhakés, lehet békés reggeli szalonna szeletelő funkciója, meg lehet vele embert is ölni. Addig azért eljutott már az emberi tudat, hogy a legtöbben ezért nem a konyhakést okolják. Az internet, akár tetszik akár nem, ugyanilyen univerzális eszköz. A felhasználó felelőssége, hogy mire fordítja.

    Lássunk egy üde, pozitív példát:
    youtube - ifjú hölgy furulyával (rákereshető)
  • Sirkánkán
    [​IMG]

    Egy zenélő kesztyű kapcsán olvasott gondolatok késztettek ennek a pár sornak a megírására.
    Sokszor tapasztalom, hogy milyen ellenségesen közelítünk az eszközök felé, főleg ha azok az új kor termékei. Valóban az eszközökben van a hiba?

    Ennek a dolognak különböző verziói nagyon is élnek és használják őket. Az, hogy mit látunk, és mi szól valójában egy színpadon ez már nagyon régóta nem fedi egymást. Megkockáztatom, hogy ez akár egy akusztikusnak tartott produkció esetén is igaz lehet. Több mint húsz éve már, akár nálunk is meg lehetett valósítani, hogy egy akusztikus gitárról leszedett jel, mondjuk egy mimimoog-ot vezéreljen. Már magyar nyelven is kapható volt erről pontos szakszerű leírás. A legkisebb kütyü működéséig.

    Az hogy ez a kesztyű mire lesz képes, az csak a felhasználókon és a műszaki személyzeten múlik. Ha egy fix ponthoz képest tud jeleket generálni az ujjak mozgásáról, akkor az rajtam múlik, hogy mire használom fel. Egy repülő eszköz irányítására, akár távvezérléssel is, vagy egy gép működtetésére, vagy egy zenei szoftver és hardver együttes működtetésére.
    Az akar nehezen az agyakba beleférni, hogy minden korban, hangsúlyozom még egyszer, minden korban, a kor technikai színvonalára jellemző eszközöket használtak a zenélésre. Erre szerintem nagyon jó példa volt a Stradivari hegedű és a szegedi ládagyári hangszer összehasonlítása. Nyílván ott sem a zenész az egyedüli különbség a keltett kétféle hang között.

    Az ego nehezen akarja megérteni, hogy hiába öl bele évtizedeket egy munkába, ha közben a világ elhalad mellette. Természetesen mindig lesz a kézművességnek tere, csak megváltozik a felhasználás módja, és az érdeklődők köre. Az hogy ma tömegcikké vált a zene, az nem a hangszerek hibája, és nem is a digitális technikáé. Annak a világnak a hibája, amiben élünk. Ahelyett, hogy korlátoznánk a kereskedelem mindenhatóságát, és megtanítanánk az embereket egy emberibb életre, elkezdjük szidni, leszólni a technikai eszközöket, pedig ettől a helyzet nem változik.

    A mai világban minden árucikké vált, és ha azt az emberek nagy tömege nem élvezné amit kap, nem lenne üzlet, ergo nem is létezne. Ugyan úgy, ahogy valamikor egy elithez tartozást fejezett ki a zene ismerete, ma egy csoporthoz tartozást fejez ki egy-egy zenei stílus.

    Az emberek igen is fogékonyak a szépre és a jóra, csak meg kell mutatni nekik, nem a "szerzői jogokat" kellene védeni, hanem terjeszteni kéne mindenféle kultúrát ingyen!!!Abban a pillanatban egy dubcogó gépész nem tudná legyűrni a valóban alkotó embereket. nem lehurrogni kell egy magyar nótát hallgató embert, mondván, hogy ez nem kultúra. Pedig sokkal magasabb szinten művelik amatőr szinten is, mint sok szemetet, amit a celeb világ önt a nyakunkba naponta. Ehelyett például a politikára fordított milliárdok töredékéből kulturális forradalmat lehetne végrehajtani.
    Igen is érték lehet egy Beatles dal, vagy egy népdal, vagy egy nóta, vagy egy bármilyen rapper által eldarált szöveg, ha nem ipari módon használják fel az eszközöket. Amíg üzletté válik a zene, a joghoz való hozzáférés, az egészség, a női szépség vagy éppen a férfi erő, addig miért kell azon csodálkozni, hogy ilyen zajszennyezésben élünk...
    Az hogy az kesztyű mit fog szolgálni, vagy milyen szintet ér el, nem a kesztyűn múlik, hanem azon aki használja. Engem mindig bosszant, ha a saját hülyeségünk miatt, a technikai eszközöket szidjuk. Főleg, ha éppen az egyéni érdekeinket is sérti. Az eszközök lehetőségek, hogy mit teszünk vele, az az emberen múlik.

    "Ha egy kertben sikerül egy új rózsafajtát kitenyészteni, a kertészeket izgalom fogja el. Elkülönítik, gondozzák, ápolják a rózsát. Az embereknek azonban nincsenek kertészeik. A gyerek Mozart éppúgy bekerül a fogaskerekek közé, mint a többiek."

    Amíg csak a "Kisherceget" ismeri mindenki, Exupery ezen gondolatai pedig csak pusztába kiáltott szavak, addig a gépzene fog győzedelmeskedni felettünk...

    [​IMG]
  • Sirkánkán
    Az ősember kővel és csontfurulyával játszott...mi egy kicsit másképp csináljuk,de a cél ugyan az:)

    Magamról
    Kedvenc játékom a zene, és a képekkel való apró játszadozások. A zene elsősorban magyar népzene, de van amit szívesen játszok más műfajból. A kedvenc hangszer a furulya, a többi csak azért van jelen, hogy ezt kisérje. Egy kicsit körülnéztem az elektromos hangszerek körül is, sőt attól sem riadtam vissza, hogy népzenében szoftveres eszközöket alkalmazzak. Igaz, ezért kaptam már hideget és meleget egyaránt.Mindenkinek úgy sem tudok a kedvére tenni, ezért teszem továbbra is amit én jónak látok.:)

    My favourite game the music, and with the pictures truth tiny playing. The music primarily Hungarian folk music, but is what I play with pleasure from an other genre. The favourite musical instrument the flute, the others are on a sign only in order that this is accompanied by him. A little I looked round around the electric musical instruments, indeed I did not shrink back from the fact that I should apply software devices in folk music. Right, I got cold and warmth for this already equally.I do not can so for everybody his mood to do, I make it because of this in the future what I regard as good .:)

    [​IMG]

    Mit lehet eljátszani egy furulyán? Azt azért nem mondom, hogy mindent. :) De némi segítséggel többféle műfaj megjeleníthető. Elsősorban, szerzői jogdíj és egyéb bohócságok miatt nem tudom bemutatni a teljes skálát, de igyekszem minél többféle zenét megjeleníteni.Sajnos amit van jogom eljátszani több ezer ember előtt, azt nem biztos, hogy feltölthetem ide, mert azzal már szerzői jogot sértek. Hiába adtam pénzt a midifile-ért, az nem jogosít fel arra, hogy feltöltsem ide. Már megint visszanyal a fagyi.Szerintem ez árt a szerzőnek, árt a dal eredeti előadójának, egyedül néhány kiadó bukszája lesz vastagabb. Visszatérve a zenére... Főleg magyar népzene.Ének furulya, vagy furulya doromb, furulya számítógép, furulya szintetizátor vagy ezek kombinációja.Több élőfelvétel található a videók között. tervek szerint több műfaj meg fog jelenni.A házi felvételek képanyaga általában fotómanipulátorokkal létrehozott játszadozások.

    What is it possible to play on a flute? I do not say it because of that, that everything. :) But with some help diverse genre can be displayed. Primarily, I cannot present the full scale because of royalty and other clownery, but i'm trying at what to display diverse music. Unfortunately that is to play my right before more thousand men, it i'm not sure, that I may charge it here, because I offend a copyright with it already. I gave money vainly for the midi file, it does not authorize that way, that let me charge it here. Yet again licks the ice-cream.this is harmful to the author according to me, does harm the purse of some publishers will be thicker for the original lecturer of the song, alone. Returning onto the music... mainly Hungarian folk music.song flute, you are a flute Jew's harp, flute computer, flute the combination of a synthesiser or these.more living person uptake can be found between the videos. according to plans more genres tooth to appear.the illustrations of the home-made uptakes playing created with photo manipulators generally.

    [​IMG]