Kép és mücsarnok

Státusza
További válaszok itt nem küldhetőek.

erwin27

Állandó Tag
Állandó Tag
Többek között az internet egy hatalmas múzem falak nélkül. Válogassunk belöle fórumonk számára
 

fájósmancsú

Állandó Tag
Állandó Tag
Őzek a hóban

Szia Erwin!
Marc főleg állatábrázolással igyekezett az emberek tudtára adni az ő tisztaságukat a mi sötét világunkban.
Van tőle egy gondolat [FONT=Arial,Helvetica]“Megpróbálom egyre jobban érezni minden dolog organikus ritmusát, panteista módon megpróbálom beleképzelni magam a természet vérének lüktetésébe, a fákba, az állatokba, a levegőbe.” ami adja teljes valóságát is , mikor a képeit nézzük akár kiállitásokon akár a világhálón.

Nekem az őzek a hóban tetszik.Szeretem ezeket a jámbor kis állatokat. Tízenéves koromban sikerült egyiküket időben elvinnünk állatorvoshoz amikor elütötte egy autó. Amikor meglátogattuk az erdésznél /nála lábadozott hogy mihamarabb visszatérhessen a saját környezetébe/ megismert, nem félt, csak hálásan nézett a gomb szemeivel.
Ezek a pillanatok feledhetetlenek.


[/FONT]
 

erwin27

Állandó Tag
Állandó Tag
Köszönöm az idézetet Fájosmancsu. Franz Marc tényleg nagyon beleérzett az állatok világába

Ha találok egt más szép képet tõle feltöltöm ide
 

elfow

Állandó Tag
Állandó Tag
Vaszilij Vasziljevics Kandinszkij

778fedb96e40a13056384fd2f9e500c8_Kandinszkij___A_kek_lovas__639x600_.jpg - A Kék lovas

„Számomra az atom részekre bomlása világraszóló kataklizmával egyenértékű. A legrobosztusabb falak omlottak össze elképesztő váratlansággal. Minden bizonytalanná, erőtlenné, megbízhatatlanná vált. Az sem lepett volna meg ennyire, ha a kő szétmállik, levegővé olvad és láthatatlanná válik a szemem előtt.”

Energia = anyag. Henri Matisse és Pablo Picasso tevékenysége felel meg ennek. Kandinszkij ezt egy nagy változásnak veszi. Azt mondja, hogy belső rezgése minden tárgynak van, ez az amit a festőnek a puszta színek és formák által fel kell keltenie a nézőben. Klang = rezonancia. A szín közvetlenül hat a nézőre.

„Általában a szín olyan erő, mely közvetlenül hat a lélekre. A szín a billentyűzet, a szemek a kalapácsok, a lélek a zongora a húrokkal. A művész a kéz, amely játszik. Megérinti az egyik vagy másik billentyűt, és megrezgeteti a lelket.”
 

elfow

Állandó Tag
Állandó Tag
Bukephalosz megszelídítése, F. Schommer festménye

Alexander_taming_Bucephalus_by_F._Schommer%2C_German%2C_late_19th_century.jpg

Bukephalosz (görögül Βουκέφαλος, a βους és κεφαλή szavakból, jelentése: „ökörfejű”)

Nagy Sándor harci ménje volt és bizonyítottan a történelem leghíresebb lova. A római Piazza del Quirinale téren álló lovas szoborcsoport egyik szobra is róla kapta nevét. Az ókori görög „Bukephalosz” szónak latin változata a „Bucephalus”.
 

elfow

Állandó Tag
Állandó Tag
Goya: A Kolosszus (1808), az expresszionizmus egyik előfutára Előfutárok, példaképek,

Goya - A Kolosszus ...... az expresszionizmus egyik előfutára /18o8/
 

Csatolások

  • 545px-Goya.colossus.jpg
    545px-Goya.colossus.jpg
    82.3 KB · Olvasás: 5

elfow

Állandó Tag
Állandó Tag
Goya festménye... a pireneusi háborúról emlékezik (1808-14)

1808. május 3.

Francisco Goya, 1814, Prado, Madrid

Goya korának társadalmi és politikai problémáit festette meg, különös tekintettel az erőszak és a háború túlzásaira.
Hazafiként igyekezett népének a franciák által okozott szenvedéseit ábrázolni.

goya.jpg



Napóleon csapatai elfoglalták Spanyolországot. 1808. május 2.-án
Madridban heves felkelés volt, amelyet a franciák vérbe folytottak.

Másnap következtek a megtorlások - mintegy 100 spanyol hazafit végeztek ki a város melletti dombon.

Fény- a hátborzongató megvilágítást egyetlen hatalmas lámpás adja.
A fénykör középpontjában a leghangsúlyosabb áldozat áll.
Emlékezetes testtartásában kristályosodik ki honfitársai szomorú sorsa.

Kompozíció - a felsorakoztatott kivégzőosztag személytelen hatékonyságának szembeállítása az áldozatok egyenként ábrázolt szenvedésével.
Vértanúságukat a fehéringes térdelő alakban ábrázolja, aki úgy tartja felsőtestét mintha keresztre feszítenék.
Az alak hatalmas, ha felállna a többiek eltörpülnének mellette.

Hangulat - maga a kivégzés nappal történt, de Goya rémálomszerű hangulatot teremtett azzal, hogy éjszakai jelenetet festett. A háttérben a sötét város körvonalai El Greco látképeire emlékeztetnek.
 

elfow

Állandó Tag
Állandó Tag
Goya a felkelést és a megtorlást külön festményben örökítette meg

A felkelés 1808. május 2.-án

Goya-2-Mai-1808-1023x783.jpg
 

elfow

Állandó Tag
Állandó Tag
"Emlékei" egyfajta magánháborúk, ecsettel a "dúrva fal" kihívásai ellen

Goya_selfportrait.jpg




Goya festészete azért nem veszít fontosságából, mert képes volt a dolgok felszine alá látni, az egyes benyomásokat összekötni egyetemes igazságokkal.

Kevés képzőművész szárnyalja túl Goya tudatosságát, intelligenciáját és megérzéseinek látásmódjának természetes, pontos, észlelőképességét. Ezért művészetét sokan csodálták, tanulmányozták, utánozták és sokat írtak róla.

Egy olyan korban, amikor a hagyományos társadalmi szerkezeteket, vélekedéseket, és elvárásokat elkezdték megkérdőjelezni és lerombolni, Goya a szemlélőt mintegy visszadobta önmagába, hogy szembesüljön előitéleteivel, babonáival és gonoszságával, amitől gyenge, pusztító és gyűlöletes lesz.

Azt remélte, hogy megmutatja neki a felvilágosult, mégis emberi jóvátétel lehetőségét.

Művészete jellemző volt korára, de mint minden nagy művészet, a MI KORUNKRA IS.
 

zsuzsanna03

Állandó Tag
Állandó Tag
Vincent van Gogh

xxxxxxxx
van_gogh_self_portrait_postcard-p239224410343978250trah_210.jpg


Tragikus sorsú holland festőművész, a posztimpresszionizmus egyik
legnagyobb alakja.

1853. március 30.-án született a Franciaország, Auvers-sur-Oise,-ban,
1890. Július 27-én halt meg, az auvers-i vár környékén szíven lőtte magát.

A ravatalát barátai napraforgókkal borították el.


xxxxxxxxxxx 622px-Grave_of_Vincent_van_Gogh.jpg


Ezen a napon készített róla Dr. Gachet egy rajzot „Vincent a halálágyon” címmel.
A festőt másnap temették el Auvers temetőjébe. Dr. Gachet a következőket mondta a temetésen:
„Csak két célt ismert: az emberséget és a művészetet”.



xxxxxxx
Van-Gog-portrait-of-doctor-gachet-254x300.jpg

xxxxxxxxxGachet doktor arcképe



„Ez az ember vagy őrült volt, vagy megelőzött mindenkit, de nem tartom kizártnak, hogy mindkettő igaz”
– mondta Pissarro évekkel Van Gogh halála után.
Talán ez a legjobb jellemzés arról az emberről, aki a festészetet az őrületig és mindhalálig szerette.


xxxxxxxxx varjak.jpg
xxxxxxxxxxHollók a szántóföldön (1890)


Ez az ember, aki saját kifejezése szerint „a végtelen kutatásához” közelített, művészetével rendkívüli módon hatott
kortársaira és utódaira.
Festészeti próbálkozásai valójában jóval túlhaladták az impresszionizmust, s szélesre tárták a kaput
a fauvizmus, az expresszionizmus, s nagy mértékben a modern művészet előtt.

739px-VanGogh-Irises_1.jpg gauguin-portrait-van-gogh.jpg

Íriszek (1889) xxxxxxxxxxxxPaul Gauguin Vincent-ről festett arcképe (1888)

Amsterdamban hozták létre a Vincent van Gogh Múzeumot, melyben az impresszionista festő
legnagyobb gyűjteménye található.
Több mint 200 festmény, 500 rajz és számos személyes levél, melyet a Van Gogh család örökölt.
Az új szárnyat egy japán építész emelte, ez ideiglenes kiállításoknak ad otthont.
A megnyitót a művész fivére, Theo van Gogh tiszteletére rendezték.
A múzeumban láthatunk még 400 japán rajzot is, melyeket Van Gogh is nagyon kedvelt, továbbá kortársainak művei– Lautrec, Monet és Gauguin – is helyet kaptak itt.


xxxxxxxxxx van-gogh-muzeum.jpg



xxxxxxxx
sevearfeb1889.jpg
 

Csatolások

  • 479px-Vincent_Willem_van_Gogh_128.jpg
    479px-Vincent_Willem_van_Gogh_128.jpg
    88.7 KB · Olvasás: 5
  • 1889-Fenetre-de-Vincent-a-lasile-saint_remy.jpg
    1889-Fenetre-de-Vincent-a-lasile-saint_remy.jpg
    115.4 KB · Olvasás: 4
  • 1888-Vase-avec-des-lauriers-roses.jpg
    1888-Vase-avec-des-lauriers-roses.jpg
    95.6 KB · Olvasás: 5
  • 1886-Le-moulin-de-la-galette-2-en-paris.jpg
    1886-Le-moulin-de-la-galette-2-en-paris.jpg
    109.4 KB · Olvasás: 6
Státusza
További válaszok itt nem küldhetőek.
Oldal tetejére