Varázslatos, különleges élmények és látványok - UTAZZUNK EGYÜTT !

vagotanulo

Sziasztok!

Meglepődve tapasztalom, hogy az "Utazzunk együtt!" fórumban nincs az utazással kapcsolatos bejegyzés...
Nos, akkor én bátorkodtam egy témát nyitni ilyen címen.

Akinek bármilyen utazással kapcsolatos élménye van és azt szívesen megosztaná, az tegye meg a többiek okulására és gyönyörködtetésére ebben a fórumban!

Leszek én az első. Egy kedves ismerősöm utazásáról készült beszámolót ajánlok a figyelmetekbe.

Címe:
Drezda és Szász-Svájc, ahogy én láttam

4 Drezda este.jpg

1 Sachsen kicsi.jpg

3 Szász-Svájc.jpg

radai

Új tag
Nyáron szeretnénk egy autós utazást csinálni cél török-Rivera kissebb párnapos pihenökkelaz érdekeségek megnézésével

18 éve vagyunk együtt nem dohányzunk imádjuk a tengert a napot és a jó kajákat és az utazást ehhez keresünk párokat mert ha többen vagyunk akkor változatosabbb ha vannak jelenkezök akkor együtt meg tervezzük az útvonalat.

ha kedvedtek van akkor együtt sok élményben lehet részünk várjuk vissza jelzést

üdv Péter

csokirém

Állandó Tag
Évente 1-3 alkalommal Zakopánéba járunk a feleségemmel. Ezek mindíg három éjszakás kiruccanások.
-A Tátra majdnem minden lengyel oldali csúcsán jártunk már. Jövőre a Koscielec van betervezve.
Ha valaki csatlakozni vagy csak tájékozódni szeretne az ottani lehetőségekről, jelezze.

vagotanulo

Königsteini vár

A legrégibb oklevél 1241-ből származik, amely említést tesz a "Stein des Königs", latinul "Zapis Regis" - azaz magyarul a "Királyköve" - elnevezésű hegyről.

1404-ig a cseh királyoké volt, 1408 óta a meisseni őrgrófoké.
1500-ban elzálogosították, azután Szakállas György kiváltotta és 1516-ban cselesztini-kolostorral látta el, ami 1540-ben megszűnt.
Ettől kezdve a szász hercegeknek köszönhetően a várból hatalmas erődítmény lett, amely különféle célokra szolgált. Háború esetén ide menekültek a közeli Drezdából, valamint a kincseiket is itt rejtették el.

1765-ben Königsteinnél volt elsáncolva a szászok 16000 emberből álló tábora, amelyet Nagy Frigyes körülvett és megadásra kényszerített.
1848-ban egy 18 éves kéményseprő (Sebastian Abratzky) egyedül megmászta az égbetörő sziklák tetején álló várfalat. A kimagasló teljesítményét a várparancsnok 12 napi elzárással díjazta.

1849-ben II. Frigyes Ágost a minisztereivel ide menekült. A vár a bevehetetlenség hírében állt, noha igazán kemény ostromot eddig nem kellett kiállnia.
Persze nem csak bevehetetlen volt, hanem híres volt a börtönéről is. Olyan személyeket is bezártak néha ide, akiket nem akartak, hogy elszökjenek. Ide helyezték el Johann Böttgert, az európai porcelán feltalálóját is, hogy semmi mással ne tudjon foglalkozni. 1849-ben Bakunyin orosz anarchista-forradalmár is „vendégeskedett” itt.
Az 1870-71 évi német-francia háború során francia tiszteket, az I. világháborúban főként orosz tiszteket, míg a II. világháború alatt 98 francia tábornokot tartottak fogva a várban. A foglyok közül egyedül Giraud tábornoknak sikerült rejtélyes körülmények között megszöknie.

1955-ben a nagyközönség számára is látogathatóvá vált az erődítmény.

E rövid történeti áttekintő után, itt az élménybeszámoló is.

Az erőd megközelítéséhez (autóval) nem kell a városba bemenni. Figyelni kell a kiírásokat. Drezda felől érkezve jobbra lesz a leágazás a vár felé. Itt, szinte egyből egy nagy parkolóház vár bennünket. Igazából nem nagyon van más parkolási lehetőség. Ez viszont fizetős.
A parkolótól a vár tövébe gyalog, vagy egy "kerekes vonattal" mehetünk. A jegyet előre kell megvenni.
Mi nem a retúr-t választottuk.
Jól döntöttünk, mert a kirándulásunk végén, lefele sétálva még találtunk egy-két kitűnő fotózási pontot.

A vár tövében találhatóak a pénztárak, mellékhelyiség és egy pár emléktárgy értékesítő boltocska.

Az erődbe kétféleképpen juthatunk be:
Ha gyalog szeretnénk menni, akkor balra kell fordulni és a gyalogúton felsétálni a bejáratig. Ez több kapun keresztül, kb. 50 m szintkülönbség legyőzés után, a kaszárnya közepére visz fel.

A másik út, jobbra: Csodálatos élmény a panorámalifttel felmenni azoknak, akik bírják a magasságot.

Természetesen van egy zárt személy-teher felvonó is, a panorámalift közelében, egy kis beugróban találjuk.

Az erőd maga kb. 10 ha-on terül el, egy a Szász-Svájcnál már említett sziklacsoport típuson. Ennek legyalulták a tetejét és egy hatalmas erődítményrendszert építettek ki. A nyugati részt kivéve, körbe lehet gyalogolni az erőd várfalán. A kilátás egyszerűen lenyűgöző.

A várfalon körbe több gyönyörű torony is magasodik, amelyekből szebbnél szebb kilátás nyílik a festői tájra. Aki szereti a várak legtitkosabb zugait is felkeresni, ne hagyja ki a kazamatákat, amely mindig különleges látnivaló.

A tekintélyes méretű komplexumban számtalan állandó kiállítás van. Érdemes megtekinteni a régi és az új fegyvertárat is. Az előbbiben fegyvermúzeum működik, míg az utóbbi arról nevezetes, hogy a hétéves háború során itt rejtették el a drezdai műkincseket.

A régi kaszárnya majd minden épületében van valamilyen katonai tematikus kiállítás.
A belépővel mindegyikbe be lehet menni, nincs külön belépő!
Nekem egy kicsit olyan "skanzen" jellegűnek tűnt az egész. Minden épületben van valami érdekesség, de alapjában véve nem túl kirívó dolgok.

Az erődítmény középső részén, egy épület alagsorában találtunk rá és csodáltuk meg a 152,5 méter mély kutat, amelyből ma már elektromos szerkezettel hozzák fel a vizet, a látogató turisták nagy örömére. Egyes források szerint 40 évig készült a kút, de más forrás szerint 1563-tól 1569-ig ásták ki, 6 év alatt.

Kb. 10 percig tartott egy helyi előadó bemutatójának kíséretében, amíg a feneketlennek tűnő kút mélyéből a motoros szerkezettel felhúzattak egy hordónyi friss vizet.
A türelmesen várakozók jutalma egy pajkos fröccsentés lett a friss, hideg vízből.

Most már - így felfrissülve - csak a parkolóhoz való séta várt ránk eme tartalmas, egész napos kirándulás végén.

További élménybeszámolóimat a környékről itt találod:
Drezda és Szász-Svájc, ahogy én láttam
(Google megmutatja)

olajfa

Sziasztok!

Erdelyben, Kovásznán élek és nagyon szeretek utazni.
Örömmel lattam, hogy a Canadahun oldalán megnyilt ez a fórum, gondoltam én is beírok egy tapasztalatot és egy utazási ajánlatot, amelyet kipróbáltam, használom a családommal és mind több baratommal.

A fényképezés mellett az utazás a hobbim és állandóan szeretnék utazgatni és felfedezni a világunkat.
Ezek után nem is csoda, hogy felkeresett egy Svajci cég, aki egy törzsutas klubtagságot ajánl fel bárkinek a világon. Akik felvállalják a klubtagságot egy egyénileg választott időszakra, azok kedvezmenyesebb árakban kaphatnak szállásokat a vilag 196.000 szállódájában és tovabbi turisztikai lehetőségekben válógathatnak.

A cég állandóan bőviti az ajánlatát, ujabban nagyon kedvező árban adja a klubtagoknak az Európai síutakat (pl. 350-550 USD, Tirolba, 7 éjszaka, 2 szemlélyre, van ahol akar napi 3 étkezéssel !), 2013 tavasztól hajóutakat és autókölcsönzést terveznek behozni az ajánlatukba, stb. Hamarosan újra kedvezményesebb repülőjegyekben részesülhetnek ennek az utazási klubnak a tagjai.

Gondoltam megosztom veletek ezt a lehetőséget, tovabbi infókat találhattok a következő linken: https://swisshalley.com/hu/ref/Olajfa

Ha az ajánlatokra vagy kíváncsi, akkor választhatod az 1- illetve 4 évre szóló tagságot vagy ha sokat utazol, akár az életre szóló tagságot is, ellenben létezik egy ingyenes csomagajánlat is, ez utobbival nem tudsz foglalni, de ha megadod az email címed és kiválasztasz egy felhasznaló nevet és egy jelszót, már ezzel is megnézheted a cég összes ajánlatát.
Ha megtetszenek az ajánlatok, bármikor megvásárolhatod ugyanott, a saját irodádból bármelyik klubtagságot, a fennebb említett lehetőségek bármelyikét.

En a 2012-es nyári szezon végén döntöttem el, hogy kiváltom a klubtagságomat, mivel közel van hozzánk a bulgár tengerpart, úgy határoztunk a családtagokkal és barátainkkal, hogy elmegyünk szeptember elejen Sunny Beach-re, egy nyárutói kalandra.

Még sohasem voltam Bulgáriába, elég sok negatív hírt hallottam régebb erről az országról, de azt mondtuk egy próbát megér...
Találtunk az ajánlataink között egy 4 csillagos szállódát, ahol mi 4- en és a barátaink 2-en külön egy –egy luxus apartmant kaptunk, All Inclusive ellátással, 5 éjszakára, fejenként 10 USD/nap árban.
Hihetetlenül olcsó volt, remegett is a térdünk ameddig odaértünk és láttuk, hogy mindez igaz, nincs benne semmi átverés, de onnan kezdve maximálisan élveztük a nyaralást.

Sunny Beach pozitivan lepett meg, ez egy színes és vídám üdülő, nagy tömegeket vonz és nem lehet itt unatkozni. A tengerpart homokos, a homok finom és apró, tisztasaggal nincs baj, nem is vettük észre, hogy a Balkánon nyaralunk, a tenger langyos volt és ameddig ott voltunk, nagyon hullámzott, mindannyiunk legnagyobb örömére.
Nem csak keleteurópai társaság jár ide, hanem sok nyugateurópai és más kontinens nyaralói is ezt az üdülőt választották, legalább is mikor mi ott nyaraltunk.

Bárkinek tudom ajánlani, repülővel a legkönnyebb megközelíteni Burgast, vagy autóval Románián keresztűl, Bukaresttől egy rossz minőségű autópályán lehet leszaladni Constanta kikötővárosig, onnan délre Varnán keresztűl lehet lejutni felujított utakon Sunny Beach-ig. Mi menet Bukarest – Giurgiu útvonalon mentünk be Bulgáriába, de erre az útak még romániához képest is rosszabbak.

Fényképeket erről a kirándulásunkról talahatsz itt: https://skydrive.live.com/redir?resid=9D1639AC1C4DDF54!4733&authkey=!ALJR2XnZ0dl3AVo

Ha vannak kérdéseid, szívesen megválaszolom.

Jó utazgatást kívánok mindenkinek!

editke2004

Állandó Tag
Kötelező Magyar látnivaló: Tihany és környéke.Csodaszép, főleg lóhátról. A Belső-tó partján van egy lovarda onnan lehet indulni, tavasszal, nyáron, ősszel és mindig csodaszép!