Sparito
Netről. Csilla szerezte a linket.
Sajnos nincs hozzá magyar szabály. Mellékelem a német szabályt, aki bírja a nyelvet, kérem, fordítsa le nekünk.
Tessék, itt a fordítás. Treponema, ha még tudod módosítani az üzenetedet, akkor mellétöltheted.
Üdv!
Gil-galad
Sparito!
Ki látta a kis csavargót? Memóriajáték 2-4 játékos részére 5 éves kortól
Tartalom: 4 fa tábla (19X10cm) értékelőkővel, 16 memóriakártya, 12 jelölőkő, játékleírás
Történet:
Az állatkölykök kihasználják a jó időt és kirándulnak a zöldbe. Néhány szemtelen csibész újra meg újra elbújik. Tudjátok még,
Előkészület:
Minden játékos kap egy fa táblát és három jelölőkövet. A gumiszalagra felfűzött színes értékelőkövet egészen balra húzzuk. A három jelölőkövet a fatábla mellé helyezzük. Mind a 16 memóriakártyátegy pakliba gyűjtve az aztal közepére tesszük.
A játék célja:
Jól figyelni és lehetőleg mindhárom elbújt állatkölyköt megtalálni.
A játék menete:
Az kezd, akinek a legtöbb háziállata van. Összekeveri a 16 memóriakártyát és lefelé fordítva visszateszi az asztalra. Ezek az állatkölykök, akik kirándulni mentek. Ezután a legfelső három kártyát, lefordítva, félre teszi. Ők az elbújt csibészek. Végül a maradék memóriakártyákat egyesével felfordítja és egy új paklit képez belőlük. A játékosok hangosan kimondják a képen látható állat nevét (oroszlán, egér, stb.). Ennek a résznek aránylag gyorsan kell peregnie.
Most jön a lányeg: minden játékos megpróbál visszaemlékezni, melyik három kölyök hiányzott, és ezeket megjelöli a tábláján a jelölőkővel. Minden helyes tippért eggyel jobbra húzhatja az értékelőkövét.
Mindezek után új kör indul.
A játék vége:
3 kör után vége a játéknak. Akinek a legtöbb pontja van, az nyer. Ha több játékosnak ugyanannyi pontja van, az nyer, aki az utolsó körben a legtöbb pontot szerezte.
Variációk:
fiatalabbaknak: lassabban forgassuk át a paklit.
haladóknak: az állatok neve helyett, a beszédüket utánozzuk.
játékvezetővel: a játékvezető fordítja fel a lapokat, de nem mutatja meg, csak a nevét árulja el (vagy a beszédét utánozza).
gyorsaság: aki lerakta a 3 jelölőkövét STOP-ot kiált. Utána már nem lehet tippelni.
minuszpontok:aki rosszul tippel minuszpontot kap (csak a kiindulási pontig megyünk).