LEL módszerről-2.
egy dallam hangjai általában, egy meghatározható skála hangjaiból jönnek létre.
ezért kell megtanulni a skálákat, a skálák hangjait, és, hogy hol vannak.
Kiindulásként válasszuk a Dúr-skálát. (d r m f s l t)
A legmélyebb hangot adó húron, (É6) fogjunk meg egy hangot, például az ötödik érintőnél.
Ezt most elnevezzük Dó-nak. pengessük és mondjuk, hogy Dó.
Majd feljebb csúszunk (a gitár teste felé) kettőt, ez a Ré. pengessük és mondjuk.
Ismét kettőt csúszunk (nagy szekund) felfelé, ez a Mí. pengessük és mondjuk.
a Mí és a Fá hangok között, csak kis szekund távolság van, ezért itt csak egyet lépünk felfelé. ez a Fá. pengessük és mondjuk.
Innen ismét nagy szekundok következnek.
tehát kettőt csúszunk (nagy szekund) felfelé, ez a Szó.
Ismét nagy szekund, ez a Lá.
nagy szekund, ez a Ti hang.
tegyük még hozzá, a kis szekund lépésre levő, felső Dó-t is.
Így jobban mutat a skálánk.
D ² R ² M F ² S ² L ² TD
Természetesen ez a skála bármely hangról, bármely húron lejátszható, itt a lényeg a hangközökön van,
már mint, hogy hol lépünk kettőt, hol csak egyet.
Egyet lépünk:Mi-Fá, valamint Ti-Dó között, máshol mindenütt kettőt.
folyt. köv.
Tisztelettel : Lászlai.