Csevegős xszemezős barátok között 2016-2017-2018-2019-2020-2021-2022-2023

Telkibánya:
Itt most egy két nevezetesség erről a helyről.
A Kisboldogasszony templom ép az a szálláshelyünk előtt van az útszélén.
A hegyen a Református templom magasodik az útra. Itt sok kopjás sírt láttunk.
Alexandriai Szent Katalin-ispotály és kápolna romjait is szépen rendbe tartják.
A közösségi ház egyben könyvtárként is funkciónál.
Érc- és Ásványbányászati Múzeum sajnos már bezárt mire oda jutottunk így csak a parkját láthattuk ahol kiállítva voltak a malom kövek amiket még talán a Megyer hegyi tengerszemnél bányászták.Talán. A múzeum eredetileg porcelángyár volt 1825-1906 ig.A park tetején találtunk egy táró bejáró másolatot,de mivel a múzeum zárva így az is zárva volt. Kifelé menet elmentünk a Múzeum kávézó mellett,de nem mentünk be.Sajnos később tudtam csak meg ,hogy a helység 400 éves múlttal rendelkezik.Nos majd legközelebb,mivel se Szép Ilonka sírhelyét se Mátyás király kútját nem néztük meg és még sorolhatnám ,de most csak ennyi fért bele. A millecentenáriumra készült el a Hősök Emlékparkja amiről képeket készítettem.
Röviden ennyi ami eszembe jutott.

1.8 MB · Views: 31
    753.9 KB · Views: 28
    1.1 MB · Views: 28

Legyen a ti napotok is szép tőle, ne csak én legyek feldobva. :D
Ez nagyjából nálunk is így megy, csak mi még az Iglice szívemnél tartunk, Sinatra odébb van .... Bár Dorottya időnként közli: én most angojuj énekejek... mit, kicsikém? Halljuk! ... Én vagyok a híjes egy fejű, a nevem is annyi , csak Süsü :D :D :D És tényleg, angolul van. A zene nemzetközi. :D

Csillucs86

Legyen a ti napotok is szép tőle, ne csak én legyek feldobva. :D

kérjük az iglicéset a pilickékkel, szerelj csak egy fedélzeti kamerát te is :) aztán csapassátok, csak úgy, madajujjjjjj ;)

Köszi mindenkinek a gondolatokat! Jelentem megjelent ex, és készen vagyunk. Hát jól elfáradtam.

A mai napon történ meg velünk: Mentünk haza a metrón, és mellettünk ült egy kislány az anyukájával, teljesen normálisan voltak felöltözve. A kislány olyan korú lehetett, mint az enyém. Odafordult a lányomhoz és azt mondta neki, hogy vigyázzon magára, mert el fogják rabolni és amerikába fogják vinni, a szüleit meg koncentráiós táborba viszik, vagy munkatáborba. Azt is mondta, hogy ő fogja kiválasztani, kivel mi fog történni. Kicsit lefagytam, ránéztem az anyukájára, de nem látszott rajta, hogy nagyon zavarja, hogy a kislány miket mond. Biztos valami vallási csoporthoz tartoztak, de azért kellemetlen volt számomra, hogy a gyereknek el kellett mesélnem mi is az a munkatárbor vagy a koncentrációs tábor. Adrit nem zavarta a dolog, mosolygott rá, és a nevén szólította, a kislány meg megrökönyödött, hogy honnan tudja a nevét (anyukája szólította meg előtte, és megjegyezte).
Micsoda emberek vannak!
o_O
Szegény gyerek már most elszúrták az életét!:mad:

Boldogkő vára:
Nos erről a kirándulásról annyit,hogy furcsa volt negyven év után viszont látni azt a helyet ahol annak idején megszálltunk,mivel akkor még volt turista szálló a várban. Ma már ez csak a múlté, most a szálláshelyek helyet kiállító termek vannak és az ebédlő helyén van a vár étterem.Szóval nagy változásokon ment keresztül az idők során. Ide egész a vár aljáig fel lehet jönni kocsival ott a parkoló.Ennek azért volt nagy jelentősége,mert amit még ekkor nem tudtuk,hogy a többi várat csak gyalogosan ajánlott felkeresni. Itt még élveztük a kényelmet,így volt egy kis hülyéskedéshez is kedvünk amit észre vesztek egy két foton. Elvégre van humor érzékünk!
Ezen a váron is rengeteg felújítás történt és így is elég romos.Van még legalább negyven évnyi munka ha nem több.
Itt is sok időt eltöltöttünk.Megnéztük a lovagi tornát ahol eszembe jutott Szalárd,hogy a fia is valami ilyesmit csinálhat Siklóson. Minden esetre nem egy életbiztosítás amikor a fegyverekkel elkezdenek harcolni.Nagyon be kell gyakorolni,mert a fegyverek élesek. Nagyon meleg volt úgy hogy egy kicsit sajnáltam is a bajvívókat abban az öltözékben.
A kilátás a völgybe és a közeli hegyekre fantasztikus volt.
Van egy kép a vár étteremről ahova csak mellékhelyiséget keresve keveredtünk be. A lényeg ,hogy adnak rád valami korhű mellényt és fatálban fa evőeszközökkel tálalnak régiesen elkészített ételeket.Lehet,hogy itt kellett volna ebédelnünk, mert Tokajban nem tetszett annyira a gyorséttermi megoldás,nagy volt a tömeg és szorongtunk az asztalnál.

1.3 MB · Views: 25
    444.7 KB · Views: 22
    450.8 KB · Views: 28
Last edited:

Szerettem volna eldicsekedni a kaktuszom virágával, amit több hét alatt fényképeztem. Először észrevettem egy pörsenést, majd egy kis nyúlvány, egy kis virág ígéret, de a teljesen kinyílt virág fényképezése elmaradt, mert tegnap úgy szakadt az eső, hogy a kutyát nem verik ki. Ma reggel már csak az agyonázott virágot tudtam fényképezni. Így is örülök, de nem teljes az élmény:D

kaktusz 1.jpg
    87.3 KB · Views: 26
    kaktusz 5.jpg
    46.2 KB · Views: 22

Így is látható az átalakulás! Nagyon szép lehetett! Most is mutatós csak egy kicsit ázott! Tegnap nálunk is nagy eső volt.Majdnem egész nap esett.

sorcier

Kormanyos
Staff member
Kormányos
Boldogkő vára:
A kilátás a völgybe és a közeli hegyekre fantasztikus volt.
Valaha,a '70-es evek elejen en is jartam itt,a barlangjaban volt bal.Igaz,nagy port vertunk fel,de fiatalok voltunk,elveztuk a zenet es a tancot.:D

BarbWire

Sziasztok!
Hát az élet nem hagyja hogy eltunyuljak. Mindig hoz egy kis adrenalinlöketet. Végre valahára kész a gyerekszoba, gyereket is bele tudtam csábítani. A felesleges cuccokat meg a tárolóba tettem, hogy majd foglalkozom vele, nem a lakást boldogítják. Na de tegnap délelőtt jött az üzenet, hogy a teremgarázs (benne a tárolókkal) töltődik fel megint vízzel. Na uccu haza, rendes főnököm van ám, hazaengedett, hogy hárítsam a vészt. Megyek a nagy esőben, látom hogy már megint a bejáratig van a víz, de már egy-két szomszéd körbeállta a szivattyút, hátha úgy gyorsabban szivattyúzik. Felviszem a gyereket az emeletre, majd megyek le segíteni. Olyan 3 órába telt, amíg a víz lement, ami a szerencsétlenség, hogy az én tárolóm van a legmélyebb ponton. Még most is áll benne egy kis tócsa, nehogy elfelejtsem a jó esőt. Ami a szerencse, egy zsák ruha, amit kinőttem úgy felszívta a vizet, hogy más alig lett vizes.
Várom a következő lehetőséget. Pusszantás!

Nem tetszik! Sehogyan sem! Sajnállak!:(

Kb mi is akkoriban vagy akörül voltunk ott! Most a barlang lett a vár étterem. Gondolom egy kicsit valahogy megnagyobbították,mert mintha akkor nekem kisebbnek tűnt volna,de lehet,hogy nem jól emlékszem rá.
Mivel elromlott a víz szivattyú, így az első este nem volt vizünk csak ami még esetleg megmaradt az útról. A gondnok mondta , hogy egy lepedőt kell kitűzni a várfokra ,ha bármi gond van és jön a szerelő,persze csak világosban veszi észre a jelet!:D

zzsuzsa

Állandó Silver Tag
Sziasztok!
Megütötte a szemem egy hirdetés.Zweigart hímzővásznat adnak 1850ft áron a Textilsarokban.A telefont nem veszik fel,van velük valami tapasztalatok?olyan szép anyagokkal dolgoztok,hátha én is hozzá tudnék jutni,rendelés alapján.Mit javasoltok

gabicu

Sziasztok!
Hétfőn megyek. Hozzak valamit? Postázom ha kell.

Nekem a nyugdíjas takarítónénink mondta el a Nagy Titkot, akinek zöld az ujja. :) Mindig, minden felesleget szívfájdalom nélkül le kell barkácsolni róla. Például az elnyílt virágot máris, a kicsi zöld gömböchajtásokat, ha volnának (az enyém nagyon trükkös volt, a rózsaszín, mert szinte megette már a földet, annyira belenőtt a cserépbe, gondoltam, kapsz új tanyát, és mikor kifordítottam belőle, akkor tele volt, a szemnek láthatatlanul elbújva a föld alá szorult hajtásokkal)... azt az energiát, amit így felszabadítok, azt használja virágnevelésre. Hittem is, nem is, hogy ennyire "egyszerű", :D és bevált. Így kezdte az enyém is, hogy egy... aztán a múlt héten 4 is volt már rajta egyszerre, de úgy, hogy idén nyáron ez talán már a harmadik? negyedik ? köre. És van még rajta sok bimbó, pörsenés , ahogy mondtad. :D . Tapasztalatom szerint az enyém azokat valószínűleg már nem fogja tudni kinevelni, kevés a hő. És locsolom rendesen, mit érdekel, hogy kaktusz. :D A kis piszkok idén teljesen átálltak éjszakai üzemmódra. :) Este 8 felé nyúlik meg és nyílik ki félig, éjszaka virágzik, és másnap délelőtt még egy kicsit tetszeleg maga előtt, oszt annyi . Ha kicsit félrenézek, mint a régi filmben, már csak lekonyulva látom. :) Nagyon szép, tetszik a tiéd.

107.5 KB · Views: 22
    96.2 KB · Views: 20
    98.9 KB · Views: 19

Szalárd

Állandó Tag
Izéééé....nem akarok senkit se felbőszíteni, de az én kaktuszaim is ontják a virágokat. Én is mindig leszedem a hajtásokat. Na jó, majdnem mindig. Ezek tavalyi képek,és idén is virágoztak, sőt még most is vannak bimbók itt-ott. Sajnos nem sokat láttam belőlük, leginkább a leszáradt virágokat, mert alig voltam itthon a nyáron, ill. nálam is éjszaka virágoztak amikor éppen honn voltam.. a kis piszkok. Nálam iszonyatosan vonzzák a méheket ezek a virágok. Volt, hogy csak a nagy zümmögésre mentem oda a kaktuszhoz, és akkor láttam meg, hogy kinyílt.

2.5 MB · Views: 14
    2.9 MB · Views: 15
    3.1 MB · Views: 12
    2.4 MB · Views: 13
    2.2 MB · Views: 10
    2.2 MB · Views: 13
    2.9 MB · Views: 13
    2.6 MB · Views: 13

Úgy örülök:hurra:, hogy végre - rajtam kívül is- hallok olyat, hogy 'locsolom' a kaktuszt. Sokan óvtak tőle, hogy nem szabad csak amit az égi áldástól kap, mert kirohad. Nem azt mondom, hogy naponta, de úgy két hetente kap egy nyeletnyi vizet. Köszi Andi:)

Ha nem pangó víz, miért lenne baja? Én 3-4 naponta, mikor slaggal megkínálom a népet, nekik is adok, nem sokat, 1-2 decit. Idáig nem panaszkodtak, sőt, ahogy a virágokból látszik, tetszik is neki. :) Télen havonta egyszer kapnak. (Mondjuk, nekem ablakpárkányon laknak, oda nem ér el a csapadék, amúgy sem.)
Egyszer volt egy ismerősöm, akinek kidöglött a kaktusza. KISZÁRADT. :) Mondtam, na, ehhez is kell tehetség, szerencsétlen növény.

:rohog::rohog:szegény:rohog::rohog:

emama63

Állandó Tag
Ilyet az én gyermekem is tud: volt egy időszaka, őneki kell mindenféle kaktusz, az milyen jó, de aztán ha én nem önöztem, akkor senki, de aztán megsértődött a kincsem, hogy akkor is majd ő locsolja, merthogy az övé, meg különben is az ő szobájában ne motoszkáljak már, na gondolhatjátok végül teljesen elszáradtak.