Magyar őstörténet

Státusza
További válaszok itt nem küldhetőek.

estfen

Állandó Tag
Állandó Tag
Dr. Darai Lajos:A MAGYAR ÉS AZ EGYETEMES ŐSTÖRTÉNET IDŐRENDI, MŰVELTSÉGI, NÉPI ÉS ..

Mottóffice:office" /><O:p></O:p>

„Tudom, hogy eme következtetések majdnem mindennel szemben állnak, amit eddig a magyarság kialakulásáról gondoltunk és történetileg ma még nagyrészt megmagyarázhatatlanok; de talán nem lesznek mindenkor azok. Tudom azt is, hogy következtetéseim nem csupán a magyarság múltjára vonatkozó hagyományos történeti koncepciókkal állnak ellentétben, hanem sok mindent megkérdőjeleznek az egyetemes történetírás és más tudományágak, szakok eddigi felfogásából, sőt kutatási és feldolgozási módszereiből is. Ám a megismerés mindig azzal jár, hogy újabb és újabb ellentmondások keletkeznek, s csak úgy haladhat tovább, ha leküzdésük érdekében új területekre is kiterjesztjük a kutatást, s át meg átalakítjuk módszereinket és a problémamegoldás módozatait. Mentségemre legyen szólva, pusztán a tudományos megismerés ügyét – ami az emberi társadalom összességének érdeke – és népemet kívánom szolgálni, amikor megkísérlem tisztázni írásunk eredetét. Tudományos hitelét senkinek, tudós elődeinknek sem, kortársaimnak sem kívánom rontani. Még kevésbé kívánom más nemzetek – sorstársaink, kölcsönösen egymásra utalt embertársaink – érzelmeit, önérzetét megsérteni azzal, amit az alábbiakban írásunk elemzése és történelmi megfontolások alapján mondani fogok.”

Simon Péter
 

bkata

Állandó Tag
Állandó Tag
üDV MINDENKINEK!

ÚJ vagyok a fórumon,de átlapoztam az oldalakat rengeteg hasznos anyagot találtam. jó időbe telik majd míg átolvasgatom.

Van egy kérésem:
az 1970-es években a magyar őstörténeti kutatás központja Buenos Aires volt, ahol megjelent két folyóirat is a

Nap Fiai és az
Ősi Gyökér

Ha össze tudnánk szedni ezt az anyagot és feltenni a netre igazi kincsesbányát nyújtanánk az "igaz" magyar őstörténetet kutatók számára.

Arra kérlek benneteket, ha tudtok nézzetek utánna, akinek esetleg vannak kint élő ismerősei, rokonai azok tudnának segíteni.

Kísérje áldás minden tettetek!
 

estfen

Állandó Tag
Állandó Tag
A hatodik Magyar Őstörténeti Találkozó előadásai és iratai

Tartalom
Előszó . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .6
A Zürichi Magyar Történelmi Egyesület őszinte története VI . . . . . . . . . . . . . . . . . .7
AZ ELŐADÁSOK SZÖVEGE


Duft Johannes
(St. Gallen) Ungarn in St. Gallen. Ein Rückblick
auf den 1. Mai 926 am 1. Mai 1991
in der Stiftsbibliothek St. Gallen . . . . . . . . . . .13
Csihák György


(Zürich) Magyarok Szent Gallenben - pogányul . . . . . .19
Du Yaxiong


(Beijing) The ancient quint-construction
in Hungarian folksongs . . . . . . . . . . . . . . . . . . .24
Matsumoto Hideo


(Osaka) Characteristics of Mongoloid and
neighboring populations based on
the genetic markers of human immunoglobulins
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .39
Cser Ferenc


(New York) „A Paleolithikus Homo sapiens sapiens
származási hagyománya a meglévő
Európaiakban: Az Y chromosoma
áttekintése“ című cikk fordítása . . . . . . . . . . . .55
Érdy Miklós


(New York) Észrevételek a magyarországi japán
genetikai vizsgálatok kiértékeléséhez . . . . . . . .64
Érdy Miklós


(New York) Comments on the evaluation of Japanese
genetic tests in Hungary . . . . . . . . . . . . . . . . . .77
Szekeres István


(Budakalász) A teknős jelcsalád . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .78
Csihák György


(Zürich) Rovásfelirat a svájci PINSEC-ben.
(Val d’Anniviers Wallisban) . . . . . . . . . . . . . .102
Forrai Sándor


(Budapest) A scájci Anniviers-völgy rovásfelirata.
Pinsec – Penszék . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .119
Fejes Pál


(Szeged) Egy pillantás az ősi magyar múltba.
A Pinsec-i gerenda felirata . . . . . . . . . . . . . . .122
Záhonyi András


(Budapest) Egy jól áttekinthető sumér–akkárd–magyar
kisszótár bemutatása . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .142
Juba Ferencz


(Bécs) A magyar nép tengerészösztöneinek
kialakulásáról . . . . . . . . . . . . . . . . . . .158
Stamler Imre


(Somogyjád) Gondolatok 3500 éves városunk romjairól . . .164
Lukács József


(Kassa) A zempléni ó-magyar fejedelmi sír
és feltárása . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .173
Kovárczy István


(Malmő) „Kalandozásaink“ . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .182Markovics György (Gyula) A régi magyar íj és újra felfedezése . . . . . . . . . .191
Gyöngyössy János


Zsombor - Szászzsombor - Székely-
(Székelyudvarhely)


zsombor - egy különös településtörténet . . . . . . .195
Lukács Márta


(Tatabánya) Az altomontei Szent László kép története . . . . . .198
Török Albert


) Aranyosszék története a helynevek
(

Székelyudvarhely tükrében . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .202
W. Vityi Zoltán


A moldvai csángó-magyar okmánytár
(Vásárosnamény)


1467-1706 I-II. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .210Pandula Attila (Budapest) A Szent Korona rendjeleken és kitüntetéseken . .214

 

estfen

Állandó Tag
Állandó Tag
Magyar Őstörténet összefoglaló

Ezen az oldalon található a teljes összefoglaló:http://www.leventevezer.extra.hu/magyarostortenet.pps#1. A csatolásban egy rövidebb pdf letölthető változat.
„Finnugor” kronológia a kormány honlapján



Magyarország történelme:



Kr.e. 4000 k.

Az uráli népek közösségének felbomlása (finnugorok és szamojédek szétválása).





Kr.e. 2000 k.

A finnugor nyelvi közösség szétválása. Az ugorok Nyugat-Szibériában maradnak.






430 k.

Pannónia hun uralom alá kerül.





567-568.

Az avarok a Kárpát medencébe költöznek.





791-796.

Nagy Károly megsemmisíti az avar kánságot. A Dunántúl frank uralom alá kerül.





830 k.

A magyar és kabar törzsek elszakadnak a kazár birodalomtól.





862.

Az első magyar kalandozás a Frank Birodalom területén.





895 tavasza

A besenyők kiűzik a magyarokat Etelközből. A honfoglalás kezdete...

 

estfen

Állandó Tag
Állandó Tag
Az ötödik Magyar Őstörténeti Találkozó előadásai és iratai

Tartalom

Götz László
Megnyitó . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .6

A Zürichi Magyar Történelmi Egyesület őszinte története V. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .7
AZ ELŐADÁSOK SZÖVEGE
Cey-Bert R. Gyula


(Bangkok)) Lélektani elemzés a magyar történelem

tükrében . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .13
Darai Lajos Mihály


(Baracska) Többágú őstörténetünk értelmezéséhez . . . . . . .22

Tauszik Tamás


(Budapest) Genetikai marker (haptoglobin)

vizsgálat a magyarság körében . . . . . . . . . . . . . .30
Győrvári Ernő


(Sopron) Újabb preszkíta és szkíta lelőhelyek

a Kárpát-medence nyugati területén . . . . . . . . . .35
Simon Endre


(Roxboro) Válogatott egyiptomi szavak

- Vámos Tóth Bátor


(Honolulu) egyiptomi-magyar szótára . . . . . . . . . . . . . . . . . .38

Du Yaxiong


(Beinjing) Book and tea an approach to the origin

Hungarian through two Chinese loanwords
in Hungarian . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .76
Götz László


(St. Pölten) Az alsótatárlakai képírásos táblák keltezése

a környező régészeti műveltségek leletösszefüggései
tükrében . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .89
Juba Ferenc


(Bécs) A kárpát-medencei autochton magyarság

tengeri vándorlásának lehetőségei . . . . . . . . . .103
Szénási Gyula


(Budapest) Székelyek a Kárpát-medencében . . . . . . . . . . .111

Stamler Imre


(Somogyjád) Mit keresünk mi Somogyországban? . . . . . . . .120

Németh Péter


(Nyíregyháza) Nomád népek Északkelet-Magyarországon

a 10-13. században . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .126
Major Sámuel


(Sopron) Az árpád-kori magyar történet és a rábaközi,

illetve kisalföldi helynevek sajátos
összefüggésének vizsgálata . . . . . . . . . . . . . . . .132
Molnár László


(Sopron) Szent István királyunk és a magyar

montanisztikum . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .141
Gyöngyössy János


Székely templomerődök . . . . . . . . . . . . . . . . . .150

(Székelyudvarhely)
Farkas József


(Mátészalka) Kárpátalja néprajzához . . . . . . . . . . . . . . . . . . .156

Cservenyák László


(Budapest) Népi táplálkozás Magyarország észak-keleti

peremvidékén, Szatmárban . . . . . . . . . . . . . . . .164
Pandula Attila


(Budapest) Uralkodói és állami jelképek, szimbólumok

az „Árpád-házi királyok korában . . . . . . . . . . .168
W. Vityi Zoltán


(Budapest) Mátyás király anyai rokonsága.

Újabb adatok a Horogszegi Szilágyiakról . . . .179
Érdy Miklós


(New York) Az ordos-pusztai magyarok: valóság vagy

legenda? Expedíció a korai Hun Birodalom
területére . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .188
 

Kicsi Fecske

Állandó Tag
Állandó Tag
Itt Kínában érdekes dolgot tapasztaltam.
Mikor megtudták, hogy Magyarok vagyunk, azt mondták, hogy: "Szunnyali".
Ami annyit tesz, hogy "Hosszúfogú, haszonleső."
Ez azért van, mert, hogy a magyarok ősei között vannak Hunok, és őmiattuk építették a Kínainagyfalat.
Sok szeretettel Erzsi.kiss
 

estfen

Állandó Tag
Állandó Tag
László Gyula:Életem egyik fele, a régészet

Az a feladatom, hogy beszámoljak arról, mi történt velem? Látszólag könnyű, valójában nagyon nehéz. Nemrégen, talán tizenöt-húsz éve levelet kaptam egy nagyon kedves, idős hölgytől, akit csak fiatal lány korában láttam, és kérte, hogy írjam meg, mi történt velem, hadd tudja. Könnyűnek tűnt a feladat, de amikor nekiültem az élveboncolásnak, kiderült, hogy nem is olyan könnyű. Mert hát mi is történt velem? Semmi. Megtörtént az élet. Ugyanúgy, mint valamennyiünkkel. Most mit írjak neki? Aztán eszembe jutott, hogy ez más, mint a pályám emlékezete. A pályámon tényleg történt egy csomó minden.Mint emberrel, mint biologikummal bennem is megtörtént az élet.
 

estfen

Állandó Tag
Állandó Tag
Őseink és a fák

[FONT=Times New Roman,Times New Roman][FONT=Times New Roman,Times New Roman]Őseink és a fák [/FONT][/FONT]
Ha igaz az, amit a hozzáért[FONT=Times New Roman,Times New Roman][FONT=Times New Roman,Times New Roman]ő[/FONT][/FONT]k a magyar nép eredetér[FONT=Times New Roman,Times New Roman][FONT=Times New Roman,Times New Roman]ő[/FONT][/FONT]l mondanak, ak-kor az is igaz, hogy [FONT=Times New Roman,Times New Roman][FONT=Times New Roman,Times New Roman]ő[/FONT][/FONT]se-ink történelmük hosszú vándorlásai során olyan helyeken laktak, ahol több-kevesebb fa mindig akadt. A baskíriai [FONT=Times New Roman,Times New Roman][FONT=Times New Roman,Times New Roman]ő[/FONT][/FONT]shazá-tól kezdve Levédián és Etelközön keresztül a Kárpátokig nem fogyott el környezetükb[FONT=Times New Roman,Times New Roman][FONT=Times New Roman,Times New Roman]ő[/FONT][/FONT]l a fa, akár zárt erd[FONT=Times New Roman,Times New Roman][FONT=Times New Roman,Times New Roman]ő[/FONT][/FONT]ségek, akár pusztai ligetek, vagy folyam menti ligeterd[FONT=Times New Roman,Times New Roman][FONT=Times New Roman,Times New Roman]ő[/FONT][/FONT]k rejtették is. Hogy eleink a [FONT=Times New Roman,Times New Roman][FONT=Times New Roman,Times New Roman]fát [/FONT][/FONT]régóta ismerték, azt a szónak finnugor eredete is bizonyítja, ám a különféle fafajták nevei elég vegyes eredet[FONT=Times New Roman,Times New Roman][FONT=Times New Roman,Times New Roman]ű[/FONT][/FONT]ek. [FONT=Times New Roman,Times New Roman][FONT=Times New Roman,Times New Roman]Vámbéry Ármin[/FONT][/FONT], de mások munkáiból is többé-kevésbé ismerjük, vagy ismerni véljük faneveink származását.
 

estfen

Állandó Tag
Állandó Tag
Thorma János Múzeum Füzetei 17 .

KINCSEK A HOMOKBAN [FONT=QAHEVR+MinionPro-BoldIt,Minion Pro][FONT=QAHEVR+MinionPro-BoldIt,Minion Pro]Híres régészeti leletek Kiskunhalas környékéről [/FONT][/FONT][FONT=QAHEVR+MinionPro-BoldIt,Minion Pro][/FONT]
 

estfen

Állandó Tag
Állandó Tag
Schalk Gyula :Az ősmagyarok csillagos ege

A magyar csillagos ég még mindig várako&shy;záson felül gazdag, ha nem gazdagabb más népekénél. Hátha még adtunk volna rá vala&shy;mit és nem hagytuk volna örökségük és hagyományuk letéteményezése nélkül kihalni azon utolsó nemzedéket is, melyet még a csillagok altattak és költöttek, melynek még a csillagos ég volt esztendőre szóló naptára, vagy az éjszaka minden pillanatában meg&shy;tekinthető égi órája.!"

(Kandra Kabos: Magyar Mythológia)
 

estfen

Állandó Tag
Állandó Tag
Mariann de Pluer:THUATHA DÉ DANAN avagy DENTÚ MOGER

THUATHA DÉ DANAN
avagy


DENTÚ MOGER









A régi korok törzszövetségének két ismert neve ez. Az első meglátásra semmiféle kapcsolatba nem hozható egymással e kettő, időben és földrajzi elhelyezésben sem mutatható ki kapcsolat közöttük.
Egyikük a keltibér műveltséghez tartozik, míg másikuk a magyar történelem része lesz. A nagy kapocs mely mégis összeköti ezt a két népcsoportot nem más mint két fogalom. Az egyik a Magho—papi rend tudósainak és varázslóinak a fogalma, míg a másik a törzsszövetségük.
 

polo88hu

Új tag
szerintem a magyarok a suméroktól származnak! úgyse tudja senki bebizonyítani, hogy nem (elvégre Gyurcsány pénze is eltűnt, pedig az csak 1-2 éve volt)
 

estfen

Állandó Tag
Állandó Tag
Sáfrány Attila:Két vallási világ

Sáfrány Attila
Két vallási világ
A törzsiség zárt dimenziójában minden kulturális jelenség határozottan egyedinek, sajátosnak mondható, így természetesen a törzsi vallás is. Míg a civilizált környezet hatalmas, százmilliókat tömörítő kultúrköreiben egy vagy legföljebb néhány világvallás van jelen, addig a primitív társadalmak világában úgyszólván minden törzs saját, különálló vallással rendelkezik. A 19. század végétől felkapottá lett izmusszerű fogalmak megpróbáltak rendet tenni ebben a vallási kavalkádban, azóta azonban világossá vált, hogy a törzsi hitrendszerek nem kényszeríthetőek e racionalizáló-általánosító keretbe. Az animizmus, a totemizmus, a sámánizmus, a mana-hit stb. elemeit egyaránt magába olvaszthatja egy-egy törzsi vallás, és ennek ellenére mégis egy elkülönült, saját mitológiával rendelkező hitvilágot képeznek. Ezek az elnevezések mégsem teljesen használhatatlanok, az egymással érintkező, sokszor pedig azonos gyökérzetű törzsi kultúrák térbelileg és időbelileg is szoros kapcsolódási pontokkal rendelkezhetnek. Ennek nyomán a múlt század szibériai törzsi vallásaira joggal alkalmazhatjuk a sámánizmus általánosító jelzőjét.
Diószegi Vilmos épp e népek vallási megnyilatkozásait vizsgálva jelenti ki, hogy a sámánizmus nem tételes vallás, hanem hiedelemvilág.<SUP>1</SUP> Magától értetődik, hogy az írásbeliséget módszeresen még nem alkalmazó törzsi társadalmaktól nem várható el a teológiai kifinomultság tételes jellege, ennyiben tehát jogosnak tűnik a megkülönböztetés, mégis erőltetett az írásbeliség-szóbeliség különbségét vallássá tevő kritériumként szemlélni. Mindkét esetben vallásról van szó, s mindkét vallási típusnak megvan a maga hiedelemvilága: a teológiailag kimunkált tételes hitrendszernek is. Legföljebb az utóbbi sokkal racionálisabbnak tűnik számunkra, s ezért civilizatorikus felfogásunk számára jobban elfogadható. A törzsi hitben is maradéktalanul jelen vannak azok a lényegi ismertetőjegyek, amelyek a vallásnak mint olyannak a fenomenológiai leírását alkotják. A szent és a profán megkülönböztetése itt is ugyanolyan élő, mint a kifejlett teológiájú vallásokban, sőt úgy tűnik, hogy bizonyos jelenségeket e tekintetben csakis a törzsi vallásossághoz mint előzményhez visszatérve érthetünk meg igazán. Így például a disznóhús-evés tilalmában a törzsi totemizmus tabuját gyaníthatjuk. Más vallási vonások is megegyeznek. Az érzelmi igénybevétel, a rítus, mint a szenttel való kapcsolattartás metódusa, a normatív gondolkodás és a létértelmezői bölcselkedés egyaránt jellemző mind a törzsi, mind a kifejlett vallási kultúrákra.
Irányultságukban viszont lényeges különbségek fedezhetők fel. Ezért nevezhetjük a kettőt eltérő vallási típusnak. A törzsi vallásokban nem találhatjuk a kifejlett hitrendszerekre jellemző üdvtan koncepciót. Van bennük túlvilág-képzet, de hitcéljuk nem annak (mint üdvállapotnak) az elérésére, hanem az evilágiság jól meghatározható, egzisztenciális vonatkozású célkitűzései megvalósítására irányul. Az időszámításunk előtti I. évezredben körvonalazódó új vallási tanokban az üdvtan lett a központi kérdés. A törzsi vallásoktól eltérő közös jellemvonása az ekkor kialakuló, s máig élő átfogó tanításoknak, hogy az evilágisággal szemben határozták meg vallási létértelmezésüket. A személytelen világtörvényben hívő keleti vallásoknál, mint amilyen a buddhizmus és a hinduizmus, a cél az evilágiságban való szenvedéssel telt létezéstől való végleges megszabadulás. Ezen indiai eredetű hitrendszerek hozzáállása az evilágisághoz negatív, elkülönülő, menekvésre ösztönző. A nyugati, nagy monoteista vallások, az iszlám, a judaizmus és a kereszténység pozitív attitűddel viszonyul az evilágisághoz: megújítani kívánja azt. E három ábrahámi vallás üdvcélja az utolsó időben Isten teremtő ujja által megújuló és megjavuló világról szól, amelyben az isteni igazság örök diadalt arat majd. Az evilágisággal való szembenállás a kínai univerzizmusban fedezhető fel a leghalványabban. Ez a vallási konglomerátum valahol félúton áll a pozitív és a negatív beállítódásúak között. A negatív hozzáállású, indiai eredetű hitrendszerekkel párhuzamban a cél itt is a személytelen világtörvénnyel való harmonizáció, viszont nem mondatik ki egyértelműen az evilágiság elutasítása. A pozitív attitűdű nyugati vallásokkal összevetve a kínai univerzizmusban a világot jóvá és igazzá nem (az ember közreműködésével) az Isten ujja, hanem az ember belső felismerése teszi (valószínűleg az evilágisággal szembeni ítélettől való tartózkodással magyarázható, hogy a legszembetűnőbben ebben a világvallásban érhetők tetten a törzsi hit nyomai az ősök tisztelete formájában).
A törzsi vallásoknak elsődleges ismertetőjegye ugyanis pontosan ez, az evilágiság elfogadása. Diószegi szavaival a törzsi közösségeket mindenekelőtt a megmaradás, a megélhetés lehetőségei, az egzisztenciális kérdések érdeklik, az ezen a célon túlmutató elvont vallási célok megfogalmazása a gazdagabb, fejlettebb társadalmi-gazdasági viszonyokkal rendelkező kultúrák jellemvonása. A törzsi társadalmak mindent az evilágiság, a megélhetés céljának rendelnek alá. Természetesen nekik is van képzetük a túlvilágról, a civilizált társadalmak vallásaival ellentétben viszont nem az evilágiságot rendelik a túlvilágiság (az isten, a szent, a világtörvény) alá, hanem ellenkezőleg. Ennek az ellentétes előjelű viszonyrendszernek két formáját határozhatnánk meg. Az egyikben a túlvilági élet az evilági életnek valamiféle folytatása. A másikban a túlvilág veszélyes, kiszámíthatatlan erői irányítani képesek az evilági létet, s ezért a vallás feladata arra irányul, hogy az ember ezt a befolyást, ha lehetséges, a saját megélhetése érdekében hasznosítsa, egzisztenciális veszélyeit pedig a lehető legnagyobb mértékben minimalizálja. Az elsőben a törzsi vallás központi célja a túlvilági lét, a továbbélés feltételeinek a biztosítása lesz a megfelelő temetéssel, annak elengedhetetlen kellékeivel együtt (fegyver, ló, esetleg szolgák is). A másodikban a túlvilági erők és lények (szellemek, hatalmak, meghalt ősök) befolyásolásának mágikus praktikákkal és kultikus eljárásokkal telített "tudománya" fejlődik ki. A specializálódott személy, a titkos tudással vagy kivételes képességekkel fölvértezett szent ember megjelenésének a törzsön belül különösen ez az utóbbi vallási forma kedvez. Ennek a szent embernek két típusa létezhet: a varázsló megtanulja a befolyásolás titkos tudományát, míg a sámánt született képességei miatt a túlvilág hatalmai választják ki erre az egyedi életküldetésre. A magyar ősvallás szent embere, a táltos, a környező népek ősvallásaival ellentétben, ebbe az utóbbi típusba sorolható.
A fölvetődő kérdésre, hogy honnan ez a szöges ellentét a törzsi és a civilizált kultúrák hitrendszerei között, nyilván csak filozofikus választ adhatnánk. Úgy tűnik, a természetközeliség és a természettől való elidegenedés ellentéte nyer e két vallási típusban kifejeződést. (A természet szó alatt nem a város zaján kívüli békés világot értjük, ahova a civilizálódott ember szabadidejében kikapcsolódni jár, hanem az ember életterét. A primitív embernek a természet ugyanaz, mint ami megfogalmazatlanul az állatnak: az a környezet, amelyben szüntelen küzdelmet folytat élete fenntartásáért.) A civilizálódott ember elidegenedett a természettől. Ez nem azt jelenti, hogy neki már nem kell küzdelmet vívnia életben maradásáért. Neki is ezt kell tennie, de már nem az előbbi értelemben vett természet közegében, mint a törzsi társadalom tagjának, hanem egy kiépült, természetből kiszakadt, szegregálódott társadalomban. A civilizált társadalomban a megélhetés funkciókra oszlik, a földművesek és a pásztorok mellett papokból, katonákból, kereskedőkből, hivatalnokokból, iparosokból képződik a közösség. Ezek már a természet adta megélhetéstől eltávolodott rétegek, s mivel mindezeknek az összessége alkotja a társadalmat, ezért a többiekhez fűződő kapcsolatuk még a földműveseket és a pásztorokat is elidegeníti a természettől (bár a törzsi vallási maradványokat kétségtelenül ez a két közeg őrzi meg a leghűségesebben). Egy ilyen természettől elidegenedett társadalom - lassú gondolati fejlődés útján, élén az elsőként elkülönült társadalmi rétegekkel, az uralkodóval, a papokkal, a katonákkal és a hivatalnokokkal - alakíthatott ki egy olyan vallásosságot, amelyben az evilági célok a túlvilágiaknak lettek alárendelve, annak a mintájára, hogy az általuk kialakított társadalmi rendben a termelők is az elit rétegek, a papok, hivatalnokok és katonák alattvalóivá váltak. Ez a vallási forradalom tehát egy az egyben leképezte azt a hatalmas társadalmi átalakulást, ami a neolitikus forradalmat követően végbement.
 

estfen

Állandó Tag
Állandó Tag
Nagy Emilné:A MAGYAR ŐSVALLÁS ÉS A KERESZTÉNYSÉG A MAGYAR NÉPMESE TÜKRÉBEN

Azért ajánlom könyvecskémet a magyar nép tanítóinak szeretetébe, mert a nép tanítóira hárul az az igen súlyos
feladat, hogy egyaránt szolgálják úgy a nemzeti, sajátos kultúrértékek éber ápolását, mint a kereszténység


egyetemességét s a kett
ő között mélységes összhangot hozzanak létre a tömegek lelkeiben.
A magyar népmese az a varázsheged

ű, amelyikkel ezt az összhangot legteljesebben meg lehet teremteni, mert
mindaz, ami a magyar népmesékben mint az

ősi, sajátos pogány, magyar vallás és mint az eredeti magyar
szellemiség értéke él: hajnali csillagként, átható fénnyel az igazi, a valóságos kereszténység egykor felkel

ő napja
felé mutat és vezet…

 

Xti

Állandó Tag
Állandó Tag
Tiszta szivből remélem, hogy egy napon az igazságot tanitják majd az iskolában a gyerekeknek. Remélem, egy szép napon mind ráébredünk, hogy egy nemzet büszkesége és ereje a gyökereiből erednek. És akkor újra megtalálhatjuk a valós gyökereinket.
 

Piroska49

Állandó Tag
Állandó Tag
83_90.gif
73.gif
65.gif
32.gif
69.gif
83.gif
84.gif
70.gif
65.gif
78.gif

84.gif
69.gif
83.gif
83.gif
201.gif
75.gif
80.gif
82.gif
211.gif
66.gif
193.gif
76.gif
75.gif
79.gif
90.gif
78.gif
73.gif
32.gif

78.gif
69.gif
77.gif
32.gif
78.gif
69.gif
72.gif
201.gif
90.gif
 
Státusza
További válaszok itt nem küldhetőek.
Oldal tetejére