A közelgő Zsidó Új Év, a ראש השנה Rojs Hásono imarend legmeghatározóbb, vallásfilozófiai tartamú, szimbolikus szövegű imája az ונתנה תקף Unszáné Tojkéf, imaciklus.
Vallásfilozófiai tartalmát az a koncepció adja, hogy I-tennek „szüksége” van minden hívő zsidóra, aki személy szerint I-ten szingularitásának megerősítője. Tehát nem lehet „érdeke” a zsidó büntetése, halála. I-ten ezen a szent napon szinte várja a vétkezőt, hogy megtérjen és tesuvát תשובה gyakoroljon. Talmud Ávodá Zárá traktatus 17a. a kérdésben különös történettel illusztrálja a תשובה (tesuva), megtérés fogalmát. Volt egy nagyon bűnös ember, kinek neve is ismert: Elázár ben Dordájá. Elhatározta, hogy תשובה (tesuvát), megtérést gyakorol, nem tudta hogyan kezdjen hozzá. Ég és föld segítségét kérte, majd napot és holdat, végül hegyeket és völgyeket. Mindhiába. Rájött, hogy csak magára számíthat. Szörnyen elkeseredett. Fejét térdei közzé fektetve sírásba tört ki. Addig sírt, amíg hirtelen meghalt. Ekkor egy...