A Saul fiával kapcsolatban (szélső)jobboldalon már unásig hangoztatott vélemény, hogy miért „már megint” egy holokauszttal kapcsolatos film ér el sikereket és miért nem magyar témákkal foglalkoznak.
Igazából a Wikipédia vonatkozó oldalán megtekinthetőek az 1990 óta készült magyar filmek, melyek közt nem igazán tűnik felülreprezentáltnak a holokauszt, ellenben több más történelmi témájú film is szerepel – például Koltay Gábor Trianon-filmje, vagy szintén a rendezőtől a Sacra Corona, mely a maga idejében kimagasló költségvetéssel készülhetett el, csakúgy, mint a Hídember.
A zsidóság történelme, ha tetszik ez egyeseknek, ha nem, a magyarság történelme is, a Saul fia meg egy izgalmas, újszerű és hatásos alkotás, igaz, a kommentelőknek könnyű látatlanban pocskondiázni, de ők azok, akiknek a cikkekről is úgy van véleményük, hogy a címet sem olvassák végig. Mindegy, csak lehessen ordenáré módon hőbörögni, van, aki szerint így kell kiállni a magyarságért.
A reakciók egy jelentős hányada mégis azt kérte számon, hogy miért nem Trianonról, illetve a „mi történelmünkről” készítenek filmet, azt sugallva, hogy a Saul fia „csak a témaválasztás miatt nyert”, vagy „szegény miniszterelnök úrnak meg kell felelnie a fősodratú kultúrvéleménynek”. Van, aki azt kéri számon, hogy „Izraellel mikor fizettetünk ki egy filmet Trianonról”, egy facebookozó pedig „belterjes téma,szerzők,szereplők,odaítélők!” hozzászólásával gazdagította a kommentfolyamot.
Magyarországon állítólag nincs antiszemitizmus, de úgy látszik, igény, az vóna rá. Nézhető történelmi témájú filmekre is, de az eddig se a pénzen múlt. Most végre született egy hatalmas siker, lehet Nemes-Jelesék után csinálni, akár Trianonról, a Don-kanyarról vagy bármiről, ha a gyalázkodáson túl van más mondanivaló is.
Medvegy Gábor
Igazából a Wikipédia vonatkozó oldalán megtekinthetőek az 1990 óta készült magyar filmek, melyek közt nem igazán tűnik felülreprezentáltnak a holokauszt, ellenben több más történelmi témájú film is szerepel – például Koltay Gábor Trianon-filmje, vagy szintén a rendezőtől a Sacra Corona, mely a maga idejében kimagasló költségvetéssel készülhetett el, csakúgy, mint a Hídember.
A zsidóság történelme, ha tetszik ez egyeseknek, ha nem, a magyarság történelme is, a Saul fia meg egy izgalmas, újszerű és hatásos alkotás, igaz, a kommentelőknek könnyű látatlanban pocskondiázni, de ők azok, akiknek a cikkekről is úgy van véleményük, hogy a címet sem olvassák végig. Mindegy, csak lehessen ordenáré módon hőbörögni, van, aki szerint így kell kiállni a magyarságért.
A reakciók egy jelentős hányada mégis azt kérte számon, hogy miért nem Trianonról, illetve a „mi történelmünkről” készítenek filmet, azt sugallva, hogy a Saul fia „csak a témaválasztás miatt nyert”, vagy „szegény miniszterelnök úrnak meg kell felelnie a fősodratú kultúrvéleménynek”. Van, aki azt kéri számon, hogy „Izraellel mikor fizettetünk ki egy filmet Trianonról”, egy facebookozó pedig „belterjes téma,szerzők,szereplők,odaítélők!” hozzászólásával gazdagította a kommentfolyamot.
Magyarországon állítólag nincs antiszemitizmus, de úgy látszik, igény, az vóna rá. Nézhető történelmi témájú filmekre is, de az eddig se a pénzen múlt. Most végre született egy hatalmas siker, lehet Nemes-Jelesék után csinálni, akár Trianonról, a Don-kanyarról vagy bármiről, ha a gyalázkodáson túl van más mondanivaló is.
Medvegy Gábor