Klaus Matefi :
Jézus nem azonos Krisztussal!
Az ószövetségi elképzelések szerint a világnak kétféle Messiás (מָשִׁיחַ) adatott. Az egyik Messiás a "Messiás József fia" (Mashiach ben Yosef), akihez úgymond az "első eljövetel" fűződik, a másik pedig akire a vallásos zsidóság évezredek óta várt, "Messiás Dávid fia" (Mashiach ben David), akihez a "második eljövetelt" [*1] utalták.
Mi is a különbség a két elképzelés között?
Mint tudjuk, az Ó és Újszövetség egy kötetbe van foglalva Biblia címszó alatt. A két tanítás kifejezetten eltérő, ellentétes tanokat tartalmaz. Ezt leghatásosabban néhány idézettel lehet szemléltetni:
Mózes V., Deuteronomium, héber: Devarim - דברים
15,6 Mert az Úr, a te Istened megáld téged, a miképen megmondotta néked; és sok népnek adsz zálogos kölcsönt, te pedig nem kérsz kölcsönt, és sok népen fogsz uralkodni, és te rajtad nem uralkodnak.
23,20 Az idegentől vehetsz kamatot, de a te atyádfiától ne végy kamatot, hogy megáldjon téged az Úr, a te Istened mindenben, a mire kinyújtod kezedet, azon a földön, a melyre bemégy, hogy bírjad azt.
illetve
Lukács evangálium
6,35 Hanem szeressétek ellenségeiteket, és jól tegyetek, és adjatok kölcsönt, semmit érte nem várván; és a ti jutalmatok sok lesz, és ama magasságos Istennek fiai lesztek: mert Ő jóltévő a háládatlanokkal és gonoszokkal.
Mózes III., Levitikus, héber: Vajikra - ויקרא
24,20 Törést törésért, szemet szemért, fogat fogért; a milyen sérelmet ő ejtett máson, olyan ejtessék rajta is.
Mózes V.
19,21 Ne szánakozz rajta! Életet életért, szemet szemért, fogat fogért, kezet kézért, lábat lábért!
Ez a krisztusi törvény már "természetellenes" módon jelenik meg a keresztény etikában:
"Ha megdobnak kővel, dobd vissza kenyérrel!"
A zsidó vallás hívei elé reális, elérhető célokat tűz ki vallásuk tanítása: hatalmat, jólétet, földi gazdagságot. Ezzel szemben a keresztény hívő tömegeknek be kell érniük a soha meg nem valósuló túlvilági [*2] igéretekkel: "holtak feltámadása", "mennyek országa", stb..
János evangélium
5,24 Bizony, bizony, mondom néktek: aki hallja az én igémet, és hisz abban, aki elküldött engem, annak örök élete van; sőt ítéletre sem megy, hanem átment a halálból az életbe.
5,25 Bizony, bizony, mondom néktek, hogy eljön az óra, és az most van, amikor a halottak hallják az Isten Fiának a hangját, és akik meghallották, élni fognak.
Máté evangélium
5,3 Kik a boldogok? Boldogok a lelki szegények, mert övék a mennyek országa.
5,11 Boldogok vagytok, ha énmiattam gyaláznak és üldöznek titeket, és mindenféle rosszat hazudnak rólatok.
5,12 Örüljetek és ujjongjatok, mert jutalmatok bőséges a mennyekben, hiszen így üldözték a prófétákat is, akik előttetek éltek.
A kétféle Messiás-elképzelés alapján a keresztények "túlvilági boldogságra, fizetségre" számíthatnak, a hívő zsidóság pedig a vallási elképzeléseik földi dolgokra vonatkozó realizálódására:
Jelenések könyve
19,15 Szájából éles kard jött ki, hogy megverje vele a népeket: mert Ő vasvesszővel fogja pásztorolni őket, és fogja taposni a mindenható Isten búsult haragjának borsajtóját.
"Messiás József fia" Jézus személyében lett az Újszövetség íróinak jóvoltából a népek Messiása. A szeretet és megbocsájtás tanai tűzzel-vassal lettek a világ népei között terjesztve, megtiltva a népeknek a saját, törzsi hitük gyakorlását. Évszázadokon keresztül a kereszténységbe az lett beplántálva, hogy ők a "kiválasztottak", és az Ószövetség hívei is meg fognak a végidőkben térni a "szeretet vallásához". Ma elismerten a "végidőket" éljük, II. János Pál pápa az eddigi vatikáni gyakorlattal ellentétben a zsidóságot jelentette ki a "kiválasztott népnek" [*3].
Természetesen sose volt és ezután se lesz "kiválasztott nép", főleg egy globalizálódó világban nem megengedhető ez a fajta nacionalista megnyilvánulás, ami a nemzetközi gyakorlatban egy elítélt és megbélyegzett dolognak számít! Minden ember vallásától, népi hovatartozásától, bőre színétől függetlenül azonos, egyenlő! Persze mindenki különböző születési adottságokkal rendelkezik, de ez más téma.
A zsidó vallási vezetés soha nem ismerte azt el (helyesen!), hogy Jézus azonos volna Krisztussal!
Mit is mond erről az Újszövetség?
János első levele
2,22
Ki a hazug, ha nem az, aki tagadja, hogy Jézus a Krisztus? Ez az antikrisztus, mert tagadja az Atyát és a Fiút.
4,2 Erről ismerjétek meg az Isten Lelkét: valamely lélek Jézust testben megjelent Krisztusnak vallja, az Istentől van;
4,3 És valamely lélek nem vallja Jézust testben megjelent Krisztusnak, nincsen az Istentől: és az az antikrisztus lelke, a melyről hallottátok, hogy eljő; és most e világban van már.
Ezek szerint II. János Pál pápa nem ismerte saját hitének tanításait? Vagy esetleg találó az a cikk, mely a jeruzsálemi látogatása időpontjában jelent meg egy vallásos zsidó weboldalon [*4]?
Ha tényleg egy Istentől (a keresztény egyházak szerinti "szeretet Istenétől") ered (amit maga Jézus is cáfolt [*5]) az Ószövetség törvénytára is, és a zsidó vallás a kiválasztott nép vallása, úgy miért nem azokat a törvényeket teszik kötelezővé a Keresztény Egyházak a hívő tömegeiknek? Hisz a két törvénykezés nem éppen egyforma etikai szempontból...
A feltételezett történelmi Jézus születési adottságánál fogva a "JÓ" megtestesítőjeként jött a világra:
Jézus születése [*6]: i.e. 8. 02.10
-7.02.10 12:11 UT +2.00 jeruzsálemi idő (3753. Adar 1.)
Nap-Holdkonjunkció: 20,1° Vízöntõ, -Mars-Szaturnusz-Uránusz konjunkció: 29,3°/27,8°/27,4° Vízöntõ
Jézus születése pillanatában a negatív hatású planéták a Nap mögött erős hatáscsökkenést szenvedtek az asztrológiai szabályzók szerint.
A keresztrefeszítésekor elhagyta Õt a szellemadó Atyja, a bűn és a halál szelleme (Lucifer!) [*7] lett az úr:
Máté evangéliuma
27,46
"Éli, éli, lamá sabaktáni!" azaz: "Én Istenem, én Istenem, miért hagytál el engemet?"
Jézus keresztrefeszítése [*8]:
25.04.01. 22:19 UT +2.00 Jeruzsálem ( 3785.Nisan 14/15.- Pessah ünnepe!)
Nap-Mars-Szaturnusz konjunkció: 9,8°/10,8°/4° Kos, -Hold oppozíció: 9,8° Mérleg, -Uránusz quadrat: 9,7° Rák, (-Neptunusz oppozíció: 12,7° Bak)
("Magára vette a Világ összes bűneit" [*9]. A hagyomány egy "T" alakú keresztet [*10] említ.)
Az Újszövetség szerint ez a kereszt lenne a "vízválasztó" Jézus Krisztus és Krisztus Jézus között...
Rómabelieknek írt levél
6. fejezet
3.
Avagy nem tudjátok-é, hogy akik megkeresztelkedtünk Krisztus Jézusba (*Krisztusban!), az Ő (*Jézus!) halálába keresztelkedtünk meg?
4.
Eltemettettünk azért Ő vele (*Jézus!) együtt a keresztség által a halálba: hogy miképen feltámasztatott Krisztus a halálból az Atyának dicsősége által, azonképen mi is új életben járjunk.
5. Mert ha az Ő halálának hasonlatossága szerint vele egygyé lettünk, bizonyára feltámadásáé szerint is azok leszünk.
6. Tudván azt, hogy a mi ó emberünk Ő vele megfeszíttetett, hogy megerőtelenüljön a bűnnek teste, hogy ezután ne szolgáljunk a bűnnek:
7.
Mert aki meghalt (*Jézus!), felszabadult a bűn alól.
23.
Mert a bűn zsoldja halál; az Isten kegyelmi ajándéka pedig örök élet a mi Urunk Krisztus Jézusban.
A feltételezett "feltámadáskor", Jézus halála pillanatában nem Jézus támadt fel, hanem az Újszövetség Krisztusa, aki nem azonos az Ószövetség Krisztusával. Jézus feltételezett történelmi keresztrefeszítése ugyan egy "T" kereszt hatása alatt történt, amit a születésekor együttálló öt égitest alkotott (Nap, Hold, Mars, Szaturnusz, Uránusz) és ez szintén "Isten 72 szellemének" ("Shem ha-Mephorash") egyik kozmikus forrása [*11], de a zsidó vallás misztériuma egy olyan kereszt szellemétől (Krisztus - Immánuel) várta a Messiásuk eljövetelét, mely a Shem ha-Mephoprash legerősebb hatását [*12] képviseli! Ennek a keresztfajtának az időszakonkénti megjelenése (Ábrahám óta 13 alkalommal!) végigkísérte és rányomta bélyegét bizonyítottan a zsidóság történelmére!
A zsidó Messiás, Immánuel az ősi zsidó vallási elvárások jegyében az 1999.08.11.-i napfogyatkozással hatásfokozott kozmikus kereszt [*13] szülötte:
1999.08.11. 11:09 UT
Nap-Hold konjunkció: 18,4° Oroszlán; -Uránusz oppozíció: 14,7° Vízöntő; -Mars quadrat: 16,9° Skorpió; -Szaturnusz oppozíció: 16,9° Bika
(teljes napfogyatkozás!)
Jelenések könyve
12,3 Feltűnt egy másik jel is az égen: íme, egy hatalmas tűzvörös sárkány,
"-
A sárkány leesése által van Krisztusnak hatalma. (201.old.)
-
A sárkányt mint ördögöt és sátánt ételmezik. (272.old.) [*14]"
Az 1999.08.11.-én teljes napfogyatkozással hatásfokozott kozmikus keresztet a kozmikus hatások királyának is nevezhetjük, de negatív előjellel.
Erre a napra´"jósolta" Nostradamus (asztrológus, "próféta") a "rettegés Királyát földreszállni". Egyetlenegy dátumot adott meg, az ez volt (Julian. kal.).
Ez a dátum azonos az egyes vallások által elnevezett "új Ádám" , "új Teremtés", "új Ég és Föld", "új égi és földi Jerusálem", "valódi keresztrefeszítése a "kozmikus Jézusnak"", "idők vége", "holtak feltámadása", stb.-vel és ez egybeesik Immánuel (a zsidók által évezredek óta várt Messiás, Immánuel - "Velünk az Isten"), Imam Mahdi (a Síiták által várt "rejtőzködő Imám", a 12.), Maitreya, stb. "földreszállásával" - születésével (amit a Jelenések Könyve részletez - a "Fekete Madonna" szüli meg. Az EU jelképe a 12 sárga ötágú csillag. [*15])
A kozmikus Jézus valódi keresztje ez a fenti kereszt, melyből a kozmikus Krisztus "támadt fel"! Erre jött rá 1114-ben a Templomos Lovagrend néhány tagja. Meglepő módon rövid időn belül a megalakulásuk után megkaptak mindennemű kiváltságot a pápától, sőt számukra a pápa az ószövetségi kamattörvények praktizálását is engedélyezte, ami minden időben egy keresztény számára tiltott volt.
Mit is mondott a két utolsó pápa Krisztusról?
"- Az evangéliumok Krisztusa, a megígért és az eljövendő isteni megszabadító, az üdvtörténet távlatában már nem csak a "Krisztus", hanem - "Kyrios (Küriosz), Khrisztosz", Izrael Messiása és az egész emberiség egyetlen Megváltója. (569.old.)
- Az újraegyesített Németországban tett apostoli látogatása során II. János Pál pápa Berlinben 1996 június 23.-án, vasárnap az Úrangyala elimádkozásakor, jelentette be az Európával foglalkozó különleges püspöki szinódus összehívását. A Lineamenta, azaz a munkadokumentumtervezet arra szólítja fel az európai helyi egyházakat, hogy vizsgálják felül sajátos körülményeiket az Atlanti-óceántól az Uralig terjedő kontinens földrajzi és egyházi valóságában. A Földrész húsz évszázaddal ezelőtt lépett az Úr szava által megvilágított útra.
Csak egy új evangelizálás, az Úrral való újabb találkozás élesztheti fel a reményt! Lehetővé kell tenni, hogy a Földrész nagy lelki erői mindenütt kibontakozhassanak és teremtsék meg a valódi vallási, társadalmi és gazdasági újjászületés korszakának feltételeit.
Ez lesz az új evangelizálás gyümölcse! Jézus Krisztus a remény forrása!
Európa történelme, az emmauszi tanítványokhoz hasonlóan, az Úrral való találkozás felé halad!
Reménységünk oka nem saját képességeinkbe vetett bizalom, hanem a feltámadt Krisztus ígérete! (628.old.)" [*16]
""A Kereszt a szeretet és az üdvösség eszköze" - mondta beszédében XVI. Benedek pápa a vasárnapi Úrangyala elimádkozásakor
Az Oltáriszentség a halál és a dicsőség misztériuma, csakúgy, mint a Kereszt, amely nem egy véletlen kellék, hanem eszköz, amelynek révén Krisztus belépett dicsőségébe és az egész emberiséget kiengesztelte, leküzdve minden ellenségeskedést. Ezért a liturgia arra buzdít bennünket, hogy bizalommal teli reménnyel imádkozzunk: „Mane nobiscum Domine! Maradj velünk Urunk, aki szent Kereszteddel megváltottad a világot!”
Amikor szentáldozáshoz járulunk, Máriához hasonlóan és vele egységben átöleljük a keresztfát, amelyet Jézus, szeretetével az üdvösség eszközévé alakított át, „Áment”, „Igent” mondunk a keresztre feszített és feltámadt Szeretetre." [*17]
"Krisztus a kezdet, az elsőszülött a holtak közül, hogy övé legyen az elsőség mindenben"
Szerdán délelőtt az általános kihallgatás során XVI. Benedek pápa a Kolosszeiekhez írt páli levél
Krisztus himnuszáról elmélkedett, amelyben az Apostol Krisztusról, a világegyetem és a történelem Uráról fest hatalmas freskót.
Krisztus, aki „az elsőszülött minden teremtmény között”, előbb van az egész teremtésnél, mivel Isten „Benne teremtett mindent a mennyben és a földön, a láthatókat és a láthatatlanokat. Az ősi héber hagyomány is azt tanítja, hogy az egész világ a Messiás eljöveteléért lett teremtve." [*18]
Ezzel szemben egy másik vélemény:
"- Lucifer "esése" a valóságban a "fényhozó" alászállása az anyagba,...
Az angyal "esése" nélkül nincs megszabadítása az embereknek. (II.286.old)
- Az Isten az Lucifer! Ez bizonyítja, hogy ez az Isten a valóságban a Sátán! (II.337.old.)
- A helyes fordítása a Hermetic Order of the Golden Dawn-nak "Hermetikus Rendje az Aranyló Hajnalpirkadatnak".
Az eredeti jelentése visszavezethető a már az antik világ által is ismert, és a gnosztikus Fényszimbólumból átvett
jelző "aranyló hajnalpirkadat"-ra, mint ahogy nekünk a Lucifer-Hajnalcsillag mitosz átadja.(II.357.old.)" [*19]
Érdekes, hogy a keresztből, ami a bűn és a halál jelképe, hogyan lesz "szent kereszt"[*20], "a szeretet és az üdvösség eszköze", annak ellenére, hogy úgymond ezen szenvedett kínhalált Jézus, a benne hívők Messiása...
A Keresztény Egyházakkal szemben vannak olyanok, akik állítják, hogy Jézus, az nem azonos Krisztussal:
"Valentinosz a legkiemelkedőbb gnosztikus szerint két legfőbb aion létezik, az Atyáé és az első emberré, aki a mitosz szerint lesüllyedt az anyagba, majd ismét az égbeemelte magát. Ez a bukott aion egy lelket hozott létre, Krisztoszt, aki nem azonos Jézussal!" [*21]
"Annie Besant:
Krisztus és Maitreya azonosak, Jézus a mester egy másik személy volt, természetesen ezt nem fogom a világ előtt nyílvánosságra hozni." [*22]
"Leadbeater kutatásai folyamán felfedezte, hogy
Jézus és Krisztus két különböző személy volt!" [*23]
"- Steiner tanítása Krisztusról: Krisztus egy kozmikus lény, világegyetemi tényező. A golgotai pillanattól kezdve Krisztus a Földön Földdé lett, "földi központú szellem" lett, akit a beavatottak látnak, a többi emberek pedig éreznek és élveznek! (53.old.)
-
A dornachi teosófus-templomban van egy Krisztuskép, melyet állítólag maga Steiner mintázott. Valódi torz alak: egyik szemét Luciferhez emeli ez a Krisztus felfelé, a másikat Ahrimánhoz lefelé! (56.old.)" [*24]
Az a tapasztalatom, hogy a Jézus, Krisztus, Jézus Krisztus, Krisztus Jézus fogalmak szándékosan össze-vissza vannak alkalmazva, mintha egy és ugyanazzal a jelentéssel bírna. Ezzel a véleménnyel kapcsolatban se vagyok egyedül:
"A "Jézus" és "Krisztus" egymástól elválasztva, olyan gyakran előfordul az Újszövetség irataiban, hogy az egyedüli lehetséges magyarázata a TUDATOS MANIPULÁLÁSA A SZÖVEGNEK." [*25]
Az 1592 óta átdolgozott Vulgata változtatásai a Jézus Krisztus/Krisztus Jézus fogalmakra is kiterjedtek:
Pál második levele Timóteushoz
1,1 Pál,
Jézus Krisztusnak apostola, Isten akaratából, a
Krisztus Jézusban való életnek ígérete szerint,
Görögül:
ΠΡΟΣ ΤΙΜΟΘΕΟΝ Β΄ 1
1παυλος αποστολος
ιησου χριστου δια θεληματος θεου κατ επαγγελιαν ζωης της εν
χριστω ιησου [*26]
Ad Timotheum II 1.
1 paulo apostolo
ihsou cristou dia qelhmato qeou kat epaggelian zwh th en
cristw ihsou [*27]
A fenti bibliai idézet nem hibás fordítás, hanem egyértelműen egy sorban, félreérthetetlenül Jézus Krisztust és Krisztus Jézust említ, akik nem azonosak, hanem egymás ellentétei! Ugyanezt a mondatot már a keresztények tanítására használatos Vulgata más változatban tárja a hívő tömegek elé:
Vulgata
Ad Timotheum II 1.
Paulus apostolus
Christi Iesu per voluntatem Dei secundum promissionem vitae quae est in
Christo Iesu
A két változat között nagy a jelentésbeli eltérés! Az eredeti változat Jézus Krisztust és Krisztus Jézust említ, az átdolgozott kiadásban már csak Krisztus Jézust lehet fellelni.
Erre egy hiányos ismeretekkel rendelkező jóhiszemű hívő azt mondaná, hogy semmit se jelent, hisz a két fogalom az ugyanazt a jelentést takarja, tehát JÉZUS KRISZTUS=Jézus=KRISZTUS JÉZUS=Krisztus...
Természetesen ez téves felfogás! Jézus nem azonos Krisztussal, tehát JÉZUS KRISZTUS se azonos KRISZTUS JÉZUS-sal!
A Jézus Krisztus/Krisztus Jézus fogalmak, folyamatosan váltakozó kozmikus periódusokat rejtenek magukban, amik mély ezotérikus mondanivalóval rendelkeznek. Ezeknek a váltakozó periódusoknak a mérföldkövei, a dualizmus által hangoztatott "Jó" és "Rossz" asztrológiai alapkövei, ami Jézus születését jelző Nap, Hold, Mars, Szaturnusz, Uránusz égitestek konjunkciója, ill. "metamorfózis" útján kialakult kozmikus kereszt, amit az említett planéták alkotnak, mégpedig olyan elhelyezkedésben, mint az 1999.08.11.-i napfogyatkozással hatásfokozott kozmikus keresztnél az látható. Ugyanezt szimbolizálja a Yin-Yang szimbólum. Jézus a kozmikus "Jót", Krisztus pedig a kozmikus ellenpárját személyesíti meg. Jézus a kereszten válik Krisztussá, már pedig ez a kereszt az abszolút negatív szellemi hatás forrása. A Jézus Krisztus fogalom egy szellemi irányt jelöl, a "Jó" átalakulását (metamorfózis) "Rosszá"! A kereszt a "Jó" szellem halálát jelenti [*28]. Nem Jézus támad fel a "kereszthalállal", hanem Krisztus! Krisztus feltámadása után Krisztus Jézus fogalom jelöli a további "szellemi irányt", ami egyszer ugyanúgy mint előzőleg, metamorfózis útján a kozmikus keresztből Jézusi planétakonstelláció lesz, azaz az említett öt égitest (Nap, Hold, Mars, Szaturnusz, Uránusz) konjunkciója! Ez a konjunkció a "Rossz" "halálát", és a "Jó" születését eredményezi.
Egy Jézusi konstellációt ~102 évre követ általában az általam utoljára említett keresztfajta. Az elmúlt 6000 év alatt két esetben történt meg, hogy ~33 évre történt ez meg. Erről egy későbbi cikkemben fogok részletesen írni.
A Reformátusok Lapjában olvasható egy cikk [*29] "A jövőt biztosító Jézus" címmel, amiben a következő mondat található:
"Krisztus feltámadása az alapja annak, hogy hisszük, mi is feltámadunk."
Az egyik bibliai idézet, amire ezt a "feltámadáshitet" alapozzák:
Pál első levele a korinthusiakhoz
15,12
Krisztus feltámadt, mi is feltámadunk
Ha pedig Krisztusról azt hirdetjük, hogy feltámadt a halottak közül, hogyan mondhatják közületek némelyek, hogy nincs halottak feltámadása?
15,13
Hiszen ha nincs a halottak feltámadása, akkor Krisztus sem támadt fel.
15,14
Ha pedig Krisztus nem támadt fel, akkor hiábavaló a mi igehirdetésünk, de hiábavaló a ti hitetek is.
15,15 Sőt Isten hamis tanúinak is bizonyulunk, mert akkor Istennel szemben arról tanúskodtunk, hogy feltámasztotta a Krisztust, akit azonban nem támasztott fel, ha csakugyan nem támadnak fel a halottak.
15,16
Mert ha a halottak nem támadnak fel, Krisztus sem támadt fel.
15,17 Ha pedig Krisztus nem támadt fel, semmit sem ér a ti hitetek, még bűneitekben vagytok.
A hívő tömegek ezeket az ezotérikus tartalommal rendelkező magyarázatokat az egyházak közvetítésével a szó szoros értelemben veszik "készpénznek"! Mivel a test a lélek hordozója, így a test halálakor a lélek is megszűnik egzisztálni! A természet törvénye alapján tehát a halál=elmúlás! Se a "holtak feltámadása", se reinkarnáció nem létezik, csak a jóhiszemű hívő tömegek fantáziájában! Egy soha meg nem történhető, mesés, egykori "feltámadásban" ringatnia az embernek magát felesleges, nonszensz!
"Krisztus a kezdet, az elsőszülött a holtak közül, hogy övé legyen az elsőség mindenben" (XVI. Benedek pápa) [*18]
Pál második levele Timóteushoz
1,10 Ez most nyilvánvalóvá lett a mi Üdvözítőnk, Krisztus Jézus megjelenése által, aki megtörte a halál erejét, és az evangélium által világosságra hozta az elmúlhatatlan életet.
1,13 Az egészséges beszéd példájának tekintsd, amit éntőlem hallottál, a Krisztus Jézusban való hitben és szeretetben.
Pál levele a rómaiakhoz
6,3.
Avagy nem tudjátok-é, hogy akik megkeresztelkedtünk Krisztus Jézusba (*Krisztusban!), az Ő (*Jézus!) halálába keresztelkedtünk meg?
Rennes-le-Château-ban (Franciaország) található egy világhírű templom. A látogató miután belépett a templomba, egy "szenteltvíztartóval" találkozik, amit maga Asmodeus (Ashmodai, aki azonos a perzsa Aeshma Daeva démonnal) démon szobra tart [*30], aki a "gonosz szellemek" vezetője és egyben "bukott angyal"! A monda szerint csak akkor válik láthatóvá, ha a sárkányon lovagol. Ez a sárkány (kozmikus kereszt!) a Templom őrzője! Az hírlik róla, hogy ő a "halál" és az "ítélet" szelleme [*31]!
"
A keresztségben Krisztust öltjük magunkra (Gal 3,27, Kol 3,10), megkeresztelkedésünk óta Krisztus él bennünk, Krisztus élete lesz a mi életünk (2Kor 13,5; Gal 2,20).
Igen, nemcsak az egyház, hanem mi is mindnyájan, akik a keresztségben Krisztushoz kapcsoltuk az életünket, a Názáreti Jézus "folytatása" vagyunk. Szent Pállal együtt mi is elmondhatjuk: "Élek ugyan, de már nem én, hanem Krisztus él bennem" (Gal 2,20).
[*32]"
Csakhogy a keresztelkedés nem minden időben a születés után közvetlenül történt, hanem a halál előtt!
"337. év húsvétjakor összehívott (Constantinus) néhány püspököt, letette bíbor köntösét, felöltötte a katekumenek fehér ruháját, majd Euszebiosz, Nikodémia püspöke megkeresztelte. Néhány nappal rá elhunyt.
Akkoriban általános volt a keresztények között, hogy egészen a halálos ágyukig halogatták a keresztség felvételét.
Ezt a gyakorlatot említi a Vallomásokban Szent Ágoston is, aki majdnem meghalt egy gyermekkori betegségben, és édesanyja már a megkeresztelését fontolgatta.( ! ) [*33]"
"A gyermekeket a XIV. századi zsinati rendelkezések szerint nemsokkal a születés után kezdték megkeresztelni, jóllehet az egyház már a XII. században ajánlotta a születés utáni azonnali keresztséget. [*34]"
De mi is lehetett ennek a kettősségnek (keresztelés közvetlenül halál előtt, ill. a későbbiekben a születés után!) az oka?
A két eltérő szokás abból kell eredjen, hogy aki halála előtt keresztelkedett, az Jézus Krisztus imádó volt, későbbiekben pedig az egyház a Krisztus Jézus imádást vezette be, tehát a születés utáni keresztelkedést! Ennek lényegéröl persze mit se tudnak a hívő tömegek...
Tulajdonképpen a keresztény misztérium lényege a misztikus kígyóból sárkánnyá válás [*35] [*36] metamorfózis útján. Ez egy "örökmozgó rendszer", tehát a sárkányból ismét kígyó lesz, és így tovább.
A kígyó nem azonos a sárkánnyal, hanem metamorfózis útján válik azzá! A kígyó az Újszövetség Jézus szellemének kozmikus forrását jelképezi, ami az Ószövetségben a bűn megszemélyesítője, a sárkány viszont a kozmikus kereszt szimbóluma, ami Jézus szellemének a halálát jelenti, viszont ez a Krisztus szellemének a forrása. Jól kivehető a "Jó" és a "Rossz" folyamatos, periódikus "harca". Ez a dualista szemlélet az Újszövetség által Jézus Krisztus/Krisztus Jézusba lett elrejtve. Ennek a két "iránynak" a folyamatossága egyben magába foglalja az időt, tehát az örökkévalóságot. Volt, van, lesz!
Jézus keresztrefeszítésének egy alkímiai ábrázolása jól szemlélteti a kígyó keresztre való felszegezését! [*37]
Jézus Krisztus meghalt, de Krisztus Jézus feltámadt! A két fogalom nem azonos! Egyik kiindulópontja Jézus, aki a kereszten "hal meg", a másiké Krisztus, aki a kereszt szelleme!
Jelenések könyve
12,9 És levettetett a hatalmas sárkány, az ősi kígyó, akit ördögnek és Sátánnak hívnak, aki megtéveszti az egész földkerekséget; levettetett a földre, és vele együtt angyalai is levettettek.
Az előző idézet egyértelműen alátámasztja az általam eddig írottakat! A sárkány, "akit ördögnek és Sátánnak hívnak" korábban a kígyó volt, de sárkánnyá változott!
Krisztus (Christos, görög: Χριστός) "felkentet" jelent, ami a Messiás görög megfelelője. A keresztény misztérium nem egy szóra, vagy egy szópárosra, hanem egy kozmikus történéssorozatra épül, ami magába öleli az időt. [*38]
A Vatikán ezt a kérdést röviden interpretálja: "EGY SZEMÉLY ÉS KÉT LÉNYEG"...
Források:
[*1]
http://www.nai-israel.com/israel/articel/default?asp?CatID=41&ArticleID=117
(Sajnos már nem elérhető!)
Jesus oder Immanuel?
Doch bleiben wir bei der Frage: Immanuel oder Jesus? Hat Gott im Nachhinein den Namen des Messias von Immanuel auf Jesus abgeändert?
Nein, Gott hat nichts nachgebessert, sondern diese beide Namen waren schon immer im Heilsplan Gottes verankert. In Sacharja lesen wir von einer Vision, in der zwei Ölbäume den Tempelleuchter mit Öl versorgen: "Das sind die beiden Gesalbten, die vor dem Herrn der ganzen Erde stehen" (4,14). Hier handelt es sich jedoch nicht um zwei Messiase, sondern um zwei Erscheinungsformen des Messias, dessen Erlösungswerk die ganze Erde umfaßt - also Juden und Heiden.
Zuerst: "Siehe, dein König kommt zu dir; gerecht und ein Retter (Jesus) ist er, demütig reitend auf einem Esel" (Sacharja 9,9.) Das ist der Messias ben Josef, der wie in Ägypten unter dem seinen Brüdern unbekannten Namen Zaphenat Paneas (Brot des Lebens) zuerst den Nichtjuden zum Heiland/Retter wurde (1.Mose 41,45).
Danach: "sah ich, wie mit den Wolken des Himmels Einer kam, der wie eines Menschen Sohn aussah; ...Ihm wurde Macht, Ehre und Herrschaft verliehen, so daß alle Völker, Völkerstämme und Zungen ihm untertan waren (Immanuel). Seine Macht ist von ewiger Dauer" (Daniel 7,13-14). Das ist der Messias ben-David, der dann unter dem seinen Brüdern bekannten Namen "Ich bin Josef, euer Bruder" auftritt (1.Mose 45).
Mit diesem sanftmütigen Messias unter dem Namen Jesu kann das jüdische Volk nichts anfangen, denn es wartet auf den verheißener Messias mit Namen Immanuel, der mit eisernem Stab die Völker regieren wird (Offenbarung 12,5; 19,15).
--Jézus vagy Immánuel?
De maradjunk a kérdésnél: Immánuel vagy Jézus? Megváltoztatta Isten utólag a Messás nevét Immánuelről Jézusra?
Nem, Isten nem javított utána, hanem már mind a két név le volt horgonyozva Isten megváltástervében. Zakariástól olvashatunk egy látomást, amiben két olajfa táplálja olajjal a Templom világítótestét: "És mondá nékem: Ezek ketten az olajjal felkenettek, a kik az egész föld Ura mellett állnak." (4,14). Itt azonban nem két Messiásról, hanem két megjelenési formájáról van szó a Messiásnak, aminek a megváltásműve az egész Földet átfogja - tehát zsidókat és a pogányokat.
Először: "Örülj nagyon, Sionnak leánya, örvendezz, Jeruzsálem leánya! Ímé, jön néked a te királyod; igaz és szabadító õ; szegény és szamárháton ülõ, azaz nõstényszamárnak vemhén. (Zakariás 9,9). Ez a Messiás József Fia, aki mint Egyiptomban a testvérei között Zaphenat Paneas (az élet kenyere) ismeretlen néven a nemzsidók megváltója/megmentője lett (I.Mózes 41,45 "És nevezé a Faraó József nevét Czafenát-Pahneákhnak, és adá néki feleségûl Aszenáthot, Potiferának On papjának leányát. És kiméne József Égyiptom földére.")
Azután: "Látám éjszakai látásokban, és ímé az égnek felhõiben mint valami emberfia jõve; és méne az öreg korúhoz, és eleibe vivék õt. És ada néki hatalmat, dicsõséget és országot, és minden nép, nemzet és nyelv néki szolgála; az õ hatalma örökkévaló * hatalom, a mely el nem múlik, és az õ országa meg nem rontatik." (Dániel 7,13-14). Ez a Messiás Dávid Fia, aki a testvérei között az ismert néven lépett fel, "Én vagyok József, a ti testvéretek" (I.Mózes 45).
Ezzel a Jézus nevű jámbor Messiással a zsidó nép nem tud mit kezdeni, hanem az Immánuel nevű megígért Messiásra vár, aki vaspálcával fogja a népeket kormányozni (Jelenések könyve 12,5; 19,15)--
[*2] Joseph Ratzinger: Isten és a világ (2004)(37.old) "Az igaz, hogy a túlvilág a keresztény élet perspektívájához tartozik. Ha ezt el akarnánk vetni, akkor jövőbeli kilátásaink igencsak töredékessé válnának. Az emberi életet durván megcsonkítanánk, ha pusztán annak a 70 vagy 80 évnek tartanánk, ameddig esetleg élünk. Ebben az esetben bizonyára elkezdenénk habzsolni az életet. Ha a pillanatnyi élet az egyetlen lehetőség, ami kijuthat nekem, akkor természetesen csakis azt kell néznem, hogy minél többet hozzak ki belőle és annyit gyűjtsek össze, amennyit csak lehet. így aztán másokra már nem lehetek tekintettel."
[*3]
http://www.jerusalem-schalom.de/zitate2.htm
Papst Johannes Paul II.:
"Israel ist das Volk Gottes, es ist der Ausdruck der Gemeinschaft Gottes mit den Menschen, es ist das auserwählte Volk. Dies ist nicht eine natürliche Tatsache oder eine kulturelle, es ist ein übernatürliches Faktum."
--II.János Pál pápa:
"Izrael az Isten népe, ez egy kifejezése az Isten gyülekezetének az emberekkel, ez a kiválasztott nép. Ez nem egy természetes vagy kultúrális tény, ez egy természetfölötti jelenség, (tény)".--
[*4]
http://www.kimizion.org/st5760.html
http://www.kimizion.org/5760/zaw60.html
DAS ZENTRUM FÜR JÜDISCHE STUDIEN IN ISRAEL
Anschrift: Sderot Hame'iri 2, Kirjat Mosche
IL - 91032 Jerusalem ISRAEL Tel. +972 2 6511906
Fax +972 2 6514820
http://www.machonmeir.org.il
18. Adar-2 5760 (25.März.2000)
Das Wort zum Papstbesuch
"Rabbiner Moscheh ben Maimon ("Maimonides"), einer der
größten jüdischen Weisen aller Zeiten, erklärte in seinen
Ausführungen über das Ende des Christentums, daß die
Christen eines Tages von ihren Überzeugungen ablassen und
erkennen werden, wie sie von ihren Vorvätern und ihren
Propheten belogen wurden:"
--5760. II.Adar 18. 2000.március 25.
Gondolat (szó) a pápa látogatásához
"Moscheh ben Maimon ("Maimonides) rabbi, minden idők egyik legnagyobb zsidó bölcse elmagyarázta a levezetésében a kereszténység végét, hogy a keresztények egy napon rá fognak jönni és felismerik, hogyan lettek az ősatyáik és prófétáik által becsapva."--
[*5] János evangéliuma
8,42 Jézus így szólt hozzájuk: "Ha az Isten volna a ti Atyátok, szeretnétek engem, mert én az Istentől indultam el, és tőle jövök; nem magamtól jöttem, hanem Ő küldött el engem.
8,43 Miért nem értitek az én beszédemet? Mert hallani sem bírtátok az én igémet.
8,44 Ti atyátoktól, az ördögtől származtok, és atyátok kívánságait akarjátok teljesíteni. Embergyilkos volt kezdettől fogva, és nem állt meg az igazságban, mert nincs benne igazság. Amikor a hazugságot szólja, a magáéból szól, mert hazug, és a hazugság atyja.
8,45 Mivel pedig én az igazságot mondom, nem hisztek nekem.