Sagaland szabály
Sziasztok. Szeretném megkérdezni, hogy esetleg nem tudja-e valaki a Sagaland játék szabályát. A táblát és a hozzá való kártyákat megtaláltam, viszont nincs leírás. Ha valaki tudna segíteni, vagy csak a link helyét jelezni, megköszönném.
Szia!
A Ravensburger honlapjáról letölthető a német szabály. Ezen a linken, szintén németül, van egy kivonatolt változata is:
http://www.superfred.de/sagaland.html
De gyorsan összefoglalva így kell játszani:
A játékosok az óramutató járásának megfelelően kerülnek sorra. Mindig két kockával dobnak. A játékfigurák a faluból indulnak (ez számít az 1. mezőnek).
Miután dobtak a két kockával bármely irányba elindulhatnak. A két kockán dobott számot tetszőleges sorrendben leléphetik, de egy kocka értékét csak egy irányba léphetik. Tehát ha pl. 5-öt és 3-at dobtak, akkor eldönthetik, hogy először 5-öt tetszőleges irányba és aztán 3-at ismét tetszőleges irányba (vagy fordítva) lépnek. De egy lépés közben már nem lehet irányt változtatni (vagyis nem mehet 3-as dobásnál 2-t jobbra, 1-et balra).
Ha egy figura pont olyan mezőre érkezik, amin már áll egy másik, azt kiüti (visszakerül a faluba).
Ha a játékfigura kék mezőre érkezik (mindegy, hogy 1 vagy 2 dobás végén), megnézheti a mellette levő fa alatti képet. A többieknek nem mutatja meg.
Ha valaki megtalált egy keresett tárgyat, akkor irány a kastély (lehet taktikázni, hogy a többieknek ne legyen egyértelmű, hova is tart a játékos). Pontosan a kulcsra kell érkezni.
Ha sikerült a kulcsra állni, akkor meg kell mutatni, hogy hol van a keresett tárgy.
A játékos felhúzza a szerinte helyes fenyőt, de a többieknek csak akkor mutatja meg, ha tényleg helyesen tippelt. Ezután, a fenyőt vissza kell tenni a helyére. A mesekártyát megkapja a játékos és felfordítja a következőt. Addig a kastélyban kell maradni, amíg újra sorra nem kerül. Ha tudja, megpróbálhatja az új tárgy helyét megmutatni, vagy továbbmehet a dobásának megfelelően.
Ha rossz fenyőt húzott, akkor (anélkül, hogy a többieknek megmutatná) visszateszi azt, és a bábuját a faluba teszi.
Ha valaki másodikként a kulcsra érkezik ott is kiüti a a már ott álló bábut.
Ha valaki a két kockával ugyanazt a számot dobja (BASH), akkor vagy lép a dobott értéknek megfelelően vagy varázsolhat:
- egy tetszőleges, szabad, kék mezőre léphet vagy
- a kőhíd utáni első mezőre léphet vagy
- újrakeverheti a kártyákat és a legfelsőt fordíthatja fel.
Az nyer, akinek sikerül elsőként összegyűjteni 3 kártyát.
Üdv!
Gil-galad