Sziasztok!
Kerestem, de sehol nem találtam az Ein Fall für Thomas nevű játékot, ezért elkészítettem házilag. Mivel négyéves lányom van (rózsaszín - hercegnős korszak), vonatok helyett Disney-hercegnők, boszorkány, tündér, várkastély lettek a szereplők. Fogadjátok szeretettel!
A szabályfordítást németből követtem el, nem hivatalos verzió. Ha valami nem világos, kérdezzetek! Az eredeti játékban az állomások hétszögűek, de a Word csak hatszöget tud, ez azonban zavaró volt a lányom számára (hét-hét kártyát kell az állomások köré tenni), ezért lettek kör alakúak a kastélykártyák. A boszorkányt, a tündért és a korongokat a fekete vonalon belül kell kivágni (ezért nagyobbak picit). Egyszerű memóriajátéknak tűnik, de nem is olyan könnyű! A legjobb benne, hogy kooperatív, tehát a játékosok együtt keresik a királylányokat, hogy legyőzhessék a boszorkányt. Jó játékot!
Ein Fall für Thomas – hercegnős változat
5 kastély, 6 korong, 6x4 hercegnő, 3 tündér, 8 boszorkány. Szükséges még: 1 bábu, színdobókocka. 2-4 játékos számára. 4 éves kortól. Játékidő: 10 perc.
A kastélyokat képpel felfelé elhelyezzük az asztalon, közöttük elegendő helyet hagyva. A négyzet alakú kártyákat (összesen 35 db) megkeverjük, és képpel lefelé hetet-hetet teszünk minden kastély köré. A bábut az egyik kastélyra állítjuk. A korongokat megkeverjük, és képpel felfelé sorban letesszük őket egymás mellé. Pontosan ebben a sorrendben kell majd megkeresnünk a négyzet alakú kártyákat. A soron lévő játékos dob a kockával. A bábut a dobott színű kastélyra teszi. Aki lilát dob (=joker), bármelyik kastélyt választhatja. A játékos felfordít egy kártyát a bábus kastély mellett úgy, hogy mindenki jól láthassa. Ha éppen ezt a hercegnőt kereste, akkor a kártyát a neki megfelelő korong alá teszi, és jutalmul újra felfordíthat egy kártyát. Ha nem a keresett hercegnőt mutatja a kártya, akkor azt vissza kell fordítani. A játékosoknak jól meg kell jegyezniük, hogy melyik hercegnő hol van. Ha a kártya tündért mutat (=joker), akármelyik hercegnőt helyettesítheti, tehát betehető a soron következő korong alá. Ha a kártyán boszorkány van, a kártyát a korongsor mellé kell tenni, és a következő játékos jön. Amíg a játékosok meg nem találják az első keresett kártyát, minden dobáskor két kártyát fordíthatnak fel a kastély körül. A játékot a játékosok nyerik, ha mind a hat hercegnőt megtalálják a helyes sorrendben, mielőtt ötször felfordítanák a boszorkányt. Ha ötször találnak boszorkányt, a játékosok veszítenek.