TÁRSASJÁTÉKOK III.

Státusza
További válaszok itt nem küldhetőek.

tüte

Állandó Tag
Állandó Tag
Nem szeretnék telhetetlen lenni, de felbuzdultam a fordítási segítségen és feltöltöm a Piratenpokert, hátha ennek is sikerülne a szabályfordítása, nagyon örülnék neki:rolleyes: (csak németül tudtam csatolni).
Pókerkártyák: három színben 1-8-ig- 1-1 db 1-es és 8-as, 2-2 db 2-es és 7-es, 4-4 db 3-as és hatos, 7-7 db 4-es és 5-ös+ 5 db 0 értékű halcsontvázas kártya+ kétoldalas lapok.
Az egyiket 2x kell nyomtatni, benne van a fájlnévben.
Piraten5.jpg
Na, lassan de biztosan, itt a fordítás.

Kártyák

A pókerkártyák 3 színben, 1-től 8-ig számozva. Az 1 és 8 egyszer, a 2 és 7 kétszer, a 3 és 6 négyszer, 4 és 5 hétszer.

A Passz-kártya értéke 0.

A zsákmánykártya 3 különböző formában és színben. Előlapjukon egy pozitív szám van (+5, +6, +8 és +10), a hátoldalukon negatív (-3, -4 és -5). Minden 5-öt érő zsákmánykártya hátoldalán egy cápa van, ami pozitív számot (+4) hoz.

Szabály: előlapi pluszpontok osztva kettővel=hátoldali mínuszpontok

Előkészületek

A zsákmánykártyákat szín szerint különválogatva megkeverjük, és a 3 paklit hátlappal felfelé letesszük (a negatív számok látszanak). A szintén megkevert pókercsomagból minden játékos 6 lapot kap kézhez. A maradék paklit hátlappal felfelé letesszük. Ezen kívül minden játékos kap egy passz-kártyát.

Játék menete

Minden zsákmánypakli felső lapját felfordítjuk, és a pozitív oldalával felfelé az adott pakli mellé tesszük. Minden játék 3 meneten át tart, amikben meghatározásra kerül, hogy melyik zsákmány megy a fedélzetről, melyik a raktérbe és melyiket kapja egy kalóz.

Minden körben minden játékosnak legalább egy kártyát cserélnie kell. Több kártyát is cserélhet, de nem muszáj mutatni, hogy hányat cserélt. Ha egy körben egy játékos nem akar cserélni, akkor a passz-kártyát kell kijátszania, és az adott kör további játékaiban nem vehet részt. A passz-kártyát végül visszakapja.

Meg kell próbálni, hogy azonos számértékű zsákmánykártyákat és cápakártyákat gyűjtsünk, mert ezért a végszámolásnál bónuszpontok kaphatók.

  1. kör

    Az első körben azért folyik a játék, hogy három zsákmánykártya közül melyiket dobják le a hajóról. Mindegyik játékos választ egy vagy több lapot a kártyái közül, amit lefedve maga elé tesz. Ha mindenki választott, akkor egyszerre felfordítják. Mindenki összeadja az így felfordított kártyáinak összegét. Az a játékos, aki a legmagasabb összértéket érte el, határozhatja meg, hogy melyik zsákmánykártya megy a fedélzetről. Ő fordítja meg az érintett zsákmánykártyát. Megmutatja a mínuszpontot, és odaadja az egyik játékosnak, aki a negatív felével felfelé maga elé teszi. Ha azonban a hátoldalon cápa van pluszpontokkal, akkor maga elé teszi. A kijátszott pókerkártyákat egy halomra teszik.

  2. A 2. körben azért játszanak, hogy a maradék két zsákmánykártya közül melyik kerül a raktérbe. Ismét mindegyik játékos egy vagy több kártyát kikeres, és lefordítva maga elé teszi. Egyszerre felfordít, összead, akié a legtöbb, az határozza meg, hogy melyik zsákmány megy a raktérbe. Megfordítja az érintett zsákmánykártyát, és az adott zsákmánypakli aljára teszi. Ezenkívül egyik mínusz-számos kártyáját az egyik tetszőleges társának adhatja. Ha nincs mínuszkártyája, akkor semmi sem történik. A kijátszott pókerlapok ismét a halomra mennek.

  3. A 3. menet dönti el, ki kapja az utolsó zsákmánykártyát. Ismét minden játékos egy vagy több lapot maga elé tesz, és egyszerre megmutatják. Most a pókerkártyák színe is fontos: a zsákmánykártyával megegyező színű pókerlapok dupla pontot érnek. Az a játékos, akinek a legtöbb a pontja, kapja a zsákmányt. Adott játékos a kártyát pozitív oldalával felfelé maga elé teheti. A kijátszott pókerlapok a halomra kerülnek. A 3. körben is lehet passzolni. Ennek akkor van értelme, ha valaki nem tud a kártyáival lépést tartani, vagy a következő körre kártyákat szeretne felvenni.
Köv. játék:

A következő játék kezdetéhez minden játékos kiegészíti kártyáit 6-ra. Ha a pakli már felhasználásra került, akkor meg kell keverni a halmot, és abból osztani.

Három új zsákmánykártya kerül felfordításra, és megkezdődik a következő 3 kör.

Játékosok, bónuszpontok, leszámolás

Ha egy zsákmánypakli felhasználásra került, akkor az éppen futó játék még befejezendő. Következik a leszámolás. 3 cápakártyáért 5 bónuszpont jár. Ha 3 azonos értékű zsákmánykártyája van vkinek (szín nem számít), akkor is 5 bónuszpont jár. Minden játékos összeadja a kártyáin szereplő pozitív számokat, és levonja a mínuszpontokat. Az a játékos nyer, akinek legtöbb a pontja.

Kivételek

Ha 2 vagy több játékos összpontszáma azonos, a legnagyobb értékű kártya dönti el, ki a nyertes. Ha az is egyezik, akkor a második legnagyobb,… Ha még ekkor sincs döntés, a második győz.

A végszámolásnál az győz, akinek a legnagyobb értékű zsákmánykártyája van.

Ha minden játékos passzol, a játék azonnal befejeződik.
 

almakorteszilva

Állandó Tag
Állandó Tag
Összedobtam a Szénre fel ! társasjáték otthoni próbaverzióját. Ha tetszik, vedd meg az eredetit ! 5 db A3-as lapra kell kinyomtatni. A szabályból kiderül minden, ha mégsem világos valami, kérdezzetek ! :) Nagyon jó, érdekes mechanikájú worker placement (munkás lehelyezős) játék, rengeteg lehetőséggel !
Itt a szabály pdf-ben : http://www.ketaklub.hu/letoltes/Gluck Auf.pdf
BGG : https://boardgamegeek.com/boardgame/143515/coal-baron
Nem véletlen, hogy 7,35-ös értékelést kapott ! A 7 felettiek már nagyon jó játéknak számítanak a geek körökben is....
 

Csatolások

  • szenrefel.RAR
    11.3 MB · Olvasás: 156
Utoljára módosítva:

styb

Aktív tag
Szép napot!

Az elmúlt hetekben mindhárom társasjáték fórumot átolvastam és közel 500 (!!!) társasjátékot mentettem le. Már csak megfelelő mennyiségű idő, papír és tinta kell :) Köszönöm szépen mindenkinek a feltöltéseket.
Megpróbálok én is hozzájárulni a készlethez, többségében inkább kicsi gyerekeknek való játékokkal mert nálunk most az az aktuális.

A BGG-ről szedtem le Richard Scarry - The Best Number Game Ever játékát (Tesz-Vesz Város téma). Szabályt sajnos nem találtam hozzá (a dobozon azt írja sokféleképpen játszható), de egyszerű számos kirakóként használható, illetve biztos lehet hozzá a gyerekekhez igazítva szabályokat kitalálni.

pic482062.jpg

Első feltöltés, remélem sikerül.
 

Csatolások

  • the best number game ever.rar
    28.9 MB · Olvasás: 232

kpityike

Állandó Tag
Állandó Tag
A Wig out Parókát le játékban, ha jól láttam összesen 70 kártya van, 14*5 kártya. A feltett képekről hiányzik a kutya és a cica képe. A kutyát sikerült összevadásznom (csatolom, hátha kell másnak is), de a macskát sehol nem találom. Ha valaki olyan szerencsés helyzetben van, hogy meg tudta venni az eredeti kártyát, kérem szkennelje be a macsek képét, mert úgy lenne teljes a játék.
Köszönöm előre is!
 

Csatolások

  • wigout_cards.jpg
    wigout_cards.jpg
    355.4 KB · Olvasás: 371
  • pic118020.jpg
    pic118020.jpg
    29.8 KB · Olvasás: 348
  • pic118018.jpg
    pic118018.jpg
    26.9 KB · Olvasás: 339
  • pic118019.jpg
    pic118019.jpg
    26.8 KB · Olvasás: 352

FLKitta

Állandó Tag
Állandó Tag
Sziasztok! Feltöltené valaki újra Bogyó és Babóca - Úton az oviba társast? Az előző fórumban már fent volt, de a játéktábla már nem elérhető. Köszönöm!
 
Státusza
További válaszok itt nem küldhetőek.
Oldal tetejére