Nem szeretnék telhetetlen lenni, de felbuzdultam a fordítási segítségen és feltöltöm a Piratenpokert, hátha ennek is sikerülne a szabályfordítása, nagyon örülnék neki
(csak németül tudtam csatolni).
Pókerkártyák: három színben 1-8-ig- 1-1 db 1-es és 8-as, 2-2 db 2-es és 7-es, 4-4 db 3-as és hatos, 7-7 db 4-es és 5-ös+ 5 db 0 értékű halcsontvázas kártya+ kétoldalas lapok.
Az egyiket 2x kell nyomtatni, benne van a fájlnévben.
Na, lassan de biztosan, itt a fordítás.
Kártyák
A pókerkártyák 3 színben, 1-től 8-ig számozva. Az 1 és 8 egyszer, a 2 és 7 kétszer, a 3 és 6 négyszer, 4 és 5 hétszer.
A Passz-kártya értéke 0.
A zsákmánykártya 3 különböző formában és színben. Előlapjukon egy pozitív szám van (+5, +6, +8 és +10), a hátoldalukon negatív (-3, -4 és -5). Minden 5-öt érő zsákmánykártya hátoldalán egy cápa van, ami pozitív számot (+4) hoz.
Szabály: előlapi pluszpontok osztva kettővel=hátoldali mínuszpontok
Előkészületek
A zsákmánykártyákat szín szerint különválogatva megkeverjük, és a 3 paklit hátlappal felfelé letesszük (a negatív számok látszanak). A szintén megkevert pókercsomagból minden játékos 6 lapot kap kézhez. A maradék paklit hátlappal felfelé letesszük. Ezen kívül minden játékos kap egy passz-kártyát.
Játék menete
Minden zsákmánypakli felső lapját felfordítjuk, és a pozitív oldalával felfelé az adott pakli mellé tesszük. Minden játék 3 meneten át tart, amikben meghatározásra kerül, hogy melyik zsákmány megy a fedélzetről, melyik a raktérbe és melyiket kapja egy kalóz.
Minden körben minden játékosnak legalább egy kártyát cserélnie kell. Több kártyát is cserélhet, de nem muszáj mutatni, hogy hányat cserélt. Ha egy körben egy játékos nem akar cserélni, akkor a passz-kártyát kell kijátszania, és az adott kör további játékaiban nem vehet részt. A passz-kártyát végül visszakapja.
Meg kell próbálni, hogy azonos számértékű zsákmánykártyákat és cápakártyákat gyűjtsünk, mert ezért a végszámolásnál bónuszpontok kaphatók.
- kör
Az első körben azért folyik a játék, hogy három zsákmánykártya közül melyiket dobják le a hajóról. Mindegyik játékos választ egy vagy több lapot a kártyái közül, amit lefedve maga elé tesz. Ha mindenki választott, akkor egyszerre felfordítják. Mindenki összeadja az így felfordított kártyáinak összegét. Az a játékos, aki a legmagasabb összértéket érte el, határozhatja meg, hogy melyik zsákmánykártya megy a fedélzetről. Ő fordítja meg az érintett zsákmánykártyát. Megmutatja a mínuszpontot, és odaadja az egyik játékosnak, aki a negatív felével felfelé maga elé teszi. Ha azonban a hátoldalon cápa van pluszpontokkal, akkor maga elé teszi. A kijátszott pókerkártyákat egy halomra teszik.
- A 2. körben azért játszanak, hogy a maradék két zsákmánykártya közül melyik kerül a raktérbe. Ismét mindegyik játékos egy vagy több kártyát kikeres, és lefordítva maga elé teszi. Egyszerre felfordít, összead, akié a legtöbb, az határozza meg, hogy melyik zsákmány megy a raktérbe. Megfordítja az érintett zsákmánykártyát, és az adott zsákmánypakli aljára teszi. Ezenkívül egyik mínusz-számos kártyáját az egyik tetszőleges társának adhatja. Ha nincs mínuszkártyája, akkor semmi sem történik. A kijátszott pókerlapok ismét a halomra mennek.
- A 3. menet dönti el, ki kapja az utolsó zsákmánykártyát. Ismét minden játékos egy vagy több lapot maga elé tesz, és egyszerre megmutatják. Most a pókerkártyák színe is fontos: a zsákmánykártyával megegyező színű pókerlapok dupla pontot érnek. Az a játékos, akinek a legtöbb a pontja, kapja a zsákmányt. Adott játékos a kártyát pozitív oldalával felfelé maga elé teheti. A kijátszott pókerlapok a halomra kerülnek. A 3. körben is lehet passzolni. Ennek akkor van értelme, ha valaki nem tud a kártyáival lépést tartani, vagy a következő körre kártyákat szeretne felvenni.
Köv. játék:
A következő játék kezdetéhez minden játékos kiegészíti kártyáit 6-ra. Ha a pakli már felhasználásra került, akkor meg kell keverni a halmot, és abból osztani.
Három új zsákmánykártya kerül felfordításra, és megkezdődik a következő 3 kör.
Játékosok, bónuszpontok, leszámolás
Ha egy zsákmánypakli felhasználásra került, akkor az éppen futó játék még befejezendő. Következik a leszámolás. 3 cápakártyáért 5 bónuszpont jár. Ha 3 azonos értékű zsákmánykártyája van vkinek (szín nem számít), akkor is 5 bónuszpont jár. Minden játékos összeadja a kártyáin szereplő pozitív számokat, és levonja a mínuszpontokat. Az a játékos nyer, akinek legtöbb a pontja.
Kivételek
Ha 2 vagy több játékos összpontszáma azonos, a legnagyobb értékű kártya dönti el, ki a nyertes. Ha az is egyezik, akkor a második legnagyobb,… Ha még ekkor sincs döntés, a második győz.
A végszámolásnál az győz, akinek a legnagyobb értékű zsákmánykártyája van.
Ha minden játékos passzol, a játék azonnal befejeződik.