Wall Street Journal: Merkel épphogy megúszta

  • Financial Times: előbb-utóbb talán a legvadabb populisták is magukhoz térnek, mert nekik sem jó, ha összeomlik az unió;
  • Orbán jókor megy Berlinbe, mert Merkel meggyengült és így könnyebben rá lehet venni bizonyos engedményekre;
  • Lefelé tartanak a közép-európai gazdaságok és az uniós pénzek megvonása csak rontana a helyzetükön.
Wall Street Journal

wsj_logo_jo.jpg


A német kancellár és a belügyminiszter megállapodása elhárította veszélyt, amely bukással fenyegette a koalíciót, azaz a súlyos válság széléről táncoltak vissza. A feltétel az volt, hogy megszigorítják a bevándorlási szabályokat, tehát a bajor-osztrák határ közelében, zárt táborokban őrzik majd a menedékkérőket, amíg el nem dől, hogy azok nem regisztráltak-e korábban már egy másik EU-országban. Viszont a dráma és a végletekig kiélezett belpolitikai helyzet kétségeket ébresztett afelől, meddig maradhat fenn a konzervatív pártok immár hetvenéves szövetsége. Egyben a kancelláron sebeket ejtett legfontosabb szövetségese. Azt még nem tudni, a szociáldemokraták miként állnak hozzá a kompromisszumhoz. Az sem világos továbbá, mennyire partner Olaszország az elutasított migránsok visszavételéhez. Ám az egyezség igazolja Merkel túlélő képességét, habár a tekintélye erősen megingott az utóbbi években.

A kormányfő nagy árat fizet a béke helyreállításáért, hiszen szinte teljesen feladta a nyitott kapuk politikáját. De továbbra is ő a legnépszerűbb német politikus, 54% szeretné, ha miniszterelnök maradna. Ám az incidens éles ellentéteket tárt fel az uniópártokon belül. Megmutatta azt is, hogy Németország lett a fő hadszíntér a Merkel vezette liberális, a nemzetközi összefogást támogató erők, illetve a bevándorlás ellenes populisták között. Utóbbiak mozgalma sorra söpri félre a hagyományos pártokat Európában. A migrációs válság félelmet és haragot keltett, azon kívül nagyot lendített a nacionalista pártokon Magyarországon, Ausztriában, Olaszországban és másutt.



NZZ

nzz.jpg


A lap szerint a Merkel-Seehofer-megállapodás a német menedékpolitika fokozatos keményedését igazolja vissza, de egyáltalán nem biztos, hogy beválik. Az biztos, hogy a bezárkózás irányába mutat, hiszen az érkezőket becsukják, illetve visszautasítják. De nem azonnal fordítják őket vissza, ahogyan azt a belügyminiszter eredetileg követelte, csak ha bebizonyosodik, hogy más uniós tagállamban már nyilvántartásba vették őket. Viszont az még cseppet sem bizonyos, hogy Ausztria visszaveszi ezeket az embereket. De Berlin célja az, hogy a migránsok maradjanak ott, ahol először léptek az EU területére és ne álljanak tovább Németország felé. Ám emiatt csak tovább nő az elégedetlenség főleg az olaszoknál. Ellentételként a múlt heti uniós csúcson a külső határok hatékonyabb védelmét ajánlották fel nekik, illetve gyűjtőtáborokat kívánnak létesíteni a földrészen kívül. Ugyanakkor a németekre visszatérve, egyáltalán nem biztos, hogy ezután napokon belül döntést lehet hozni a kérelmezők ügyében.



Süddeutsche Zeitung

suddeutsche_zeitung.jpg


Merkel nemzetközi megítéléséről szólva a lap rámutat, hogy Orbán Viktort nem éppen a kancellár szívbéli jó barátjaként tartják számon, ellenben arról ismeretes, hogy amit akar, azt keresztül is viszi. Ők ketten holnapután Berlinben leülnek egymással, de a magyar fél a berlini belpolitikai felfordulás ellenére sem lát semmi okot arra, hogy lemondja az utat. Kovács Zoltán kijelentette, hogy nyilvánvalóan sok megvitatnivaló. A migrációs politikában a magyar politikus mindig is szívesen lépett fel, mint a német fél ellenpontja. Seehofer és a CSU pedig nem győzte ezért ünnepelni. Orbán a brüsszeli uniós csúcs után is eláztatta partnerét, amikor tagadta, hogy megállapodtak volna a menedékkérők gyorsított visszatoloncolásában. Még csak nem is félreértést emlegetett. Azt mondta: aki a magyar álláspontot ismeri, az tudja, hogy itt nemigen van miről beszélni.



Die Welt

die_welt.jpg


1. Az egyik legtekintélyesebb német elemző intézet kimutatta, hogy a közös EU-menedékpolitika sokkal hatékonyabb, mintha a tagállamok egyedül próbálkoznak. Az Európai Gazdaságkutató Központ (ZEW) tanulmánya a költségek és az előnyök egybevetése alapján jutott erre a következtetésre. Mint írja, a terhek közé tartozik az is, hogy választók közül sokan erős fenntartással viseltetnek a bevándorlással szemben. A pozitívumok között említi ugyanakkor, hogy a befogadás a kontinens külpolitikai érdekeit szolgálja, hiszen elősegíti a helyzet stabilizálódását pl. Jordániában és Libanonban, amely reménytelenül küszködik az áradattal. Az is kedvező, hogy a segítségnyújtás összhangban áll az erkölcsi értékekkel, a keresztény hagyományokkal. Márpedig akik ezt a meggyőződést vallják, azok nagyon is helyeslik, hogy emberek ne haljanak meg a szír polgárháborúban, vagy ne vesszenek oda a Földközi-tengeren.

A gond ott van, hogy a költségek az egyes államoknál jelentkeznek, a haszon viszont az egész unió szintjén csapódik le. Ha a Közel-Keleten sikerül megszilárdítani a viszonyokat, az egyformán jó a bezárkózó Magyarországnak, illetve a nyitott Svédországnak. És ha sikerül megmenteni egy emberéletet, az legalább annyira kedvező a lengyel katolikusoknak, mint a német ateistáknak. Persze itt felmerül a potyautas-probléma, vagyis hogy egyes kormányok a határok lezárásával próbálják a többiekre áthárítani a terheket. Ám 2015 óta éppen ez a láncreakció jellemzi a nemzeti menedékpolitikákat. Az eredmény azonban siralmas és árt az összes tagállam érdekeinek. Ebből következik, hogy Németországnaknak a saját érdekei miatt kell szorgalmaznia az európai megoldást, annál is inkább, mert egyre kevesebb menekült jön, és ez lényegesen lenyomja a kiadásokat. Egyáltalán nem válna javára, ha hirtelen áttérne a nemzeti külön útra.



2. Az újság szerint a múlt héten derült égből villámcsapásként érte a német kancellárt, hogy Budapest, Varsó és Prága cáfolta a hírt, miszerint megállapodást kötött volna a német kormánnyal a menekültek visszafogadásáról. A három ország egészen másként értelmezte a csúcskonferencia eredményeit, mint Berlin, de bejelentésük igencsak kellemetlenül érintette Merkelt a Seehoferral küszöbön álló tárgyalások előtt. Úgy nézett ki, mint aki csaló, vagy mint aki lelepleződött. A hármak azonban aligha akarták a miniszterelnök fejét venni, mert egyre nagyobb a félelem Európában, hogy mi lesz, ha megbukik a német vezetés. Keleten azt is pontosan tudják, hogy sokba kerülne nekik, ha Berlinben egy kevésbé EU-barát vezetés jutna hatalomra. Arról nem beszélve, hogy Merkel meggyengült hazai pozíciói folytán aki valamit el akar érni nála, az most jó eséllyel próbálkozik.

Hogy mégis nyilvánosan tagadták az állítását, abban az is közrejátszhatott, hogy a kancellár nem volt elég diplomatikus. Tanácsosabb lett volna a három államot kihagyni azok közül, amelyekről közölték, hogy elvi egyetértés született velük a visszatoloncolási megállapodás megkötéséről. Azok ugyanis nem értettek egyet a berlini értelmezéssel, ám Merkel mindenképpen hangsúlyozni igyekezett a tanácskozás sikerét, ezért túl messzire szaladt. A három partner ugyanis odahaza mindenképpen azt akarta eladni, hogy csakis önkéntes alapon vesz vissza migránsokat. Azaz ünnepelni kívánta a kötelező kvóták végét. Ezt a sikert pedig nem kisebbítheti semmi, így az sem, hogy német földről visszaküldött menedékkérők érkeznek hozzájuk.



FAZ

frankfurter_allgemeine.jpg


A berlini magyar nagykövet visszautasítja a német zöldek vezetőjének véleményét, miszerint Magyarországnak három éve, a menekültválság tetőpontján regisztrálnia kellett volna a menedékkérőket, amibe beletartozott volna, hogy megfelelően ellássa őket. Annalena Baerbock írására válaszul Györkös Péter azt hangsúlyozza, hogy a magyar hatóságok mindent elkövettek a schengeni és dublini előírások betartására. Mint kifejti, az EU is elismerte, hogy azokban a hetekben jó 177 ezer migráns adatait vették fel. (Miközben 400 ezren vonultak át az országon – a szerk. megj.) A diplomata arra is kitér, hogy a csaknem 180 ezer ember 99 %-a Görögországon át érkezett, azaz az eljárást ott kellett volna lefolytatni az ügyükben. Egyben tagadja, hogy a magyar menekülttáborokban nem gondoskodtak volna róluk kielégítően. Csak éppen a legtöbben nem voltak hajlandó bemenni a kijelölt szállásokra, mert igyekeztek mielőbb eljutni Németországba. Györkös végül azt hangsúlyozza, hogy a magyar kormány akkor is védte és azóta is védi Európa külső határait, ezért mondta azt Orbán Viktor, hogy ő a földrész végvári kapitánya.



FT

financial_times.jpg


Az amerikai elnök kifejezetten ellenséges az unióval szemben, de ez még jól jöhet az EU egységének, mert ráébresztheti populisták a tagság előnyeire, illetve arra, hogy mekkora kockázatokat von maga után, ha felbomlik a szervezet. Így ítéli meg a kilátásokat a kommentár, amely a helyzet érzékeltetésére idézi Macron, Merkel, illetve Juncker véleményét, miszerint Európát megfertőzte a populista lepra, a földrész jövője teljesen bizonytalan, valamint hogy egyre nagyobbak a repedések. Nem kérdéses, hogy a belső nyomás mind inkább nő, miután nacionalista erők vannak hatalmon Rómában, Varsóban, Budapesten, Bécsben és Ljubljanában, ezért egyre nehezebb kompromisszumra jutni. Szinte biztos, hogy folytatódik a vita a migrációról, az euróövezet megújításáról valamint a következő közös költségvetésről. Trump miatt fokozódik a külső nyomás is.

De lehet, hogy éppen az elnök döbbenti rá a 28-kat arra, mennyire fontos, hogy közösen védjék meg az európai értékeket. Hiszen az látnivaló, hogy Amerika az „oszd meg és uralkodj” elvére épít. És a készülő kereskedelmi háborúban különösen fontos az összefogás. Ez már akkor is kiderült, amikor a brit kormány megpróbálta kimazsolázni az előnyöket a kilépési tárgyalások során és ezt a többiek együttesen verték vissza. A jövő évi EP-választások igen kritikusnak ígérkeznek, a barbárok a kapun belül lesznek. Merkel és Macron is utalt rá, hogy akár szét is eshet az EU. Ha pl. nem működik a migránsügyben kötött megállapodás, a tagok mind inkább egyoldalú lépésekhez folyamodnak, így belső határellenőrzés visszaállításával. Ám a többi közt az eurózóna bedőlésének veszélye jelentős gát a populisták radikalizmusa számára. Ezért nagyon is elképzelhető, hogy a populisták hasonló változáson mennek át, mint Ciprasz görög miniszterelnök, aki egészen megszelídült.



FAZ

frankfurter_allgemeine.jpg


A legfrissebb bécsi elemzés szerint ha az EU a következő pénzügyi időszakban valóban megvonja a támogatások egy részét az új tagállamoktól, az lefékezi a növekedést a szervezet keleti felében. Jelenleg még jó a helyzet, ezért is tudnak olyan öntudatosan fellépni ezek a kormányok a migráció kapcsán. Csakhogy már látszik, hogy a jó idők lassanként véget érnek. Megtörik a fogyasztás és a kivitel lendülete, egyre nagyobb a munkaerőhiány, miközben kevesebb pénz jön Brüsszelből. A Nemzetközi Gazdasági Összehasonlítások Intézete úgy gondolja, hogy a térség már túljutott a csúcsponton. A külföldi befektetők számára a jövőt illetően kedvezőtlenek a várhatóan emelkedő kamatok és nekik sem jó, ha az unió visszafogja a felzárkózási alapokat. Ha a segítséget a jövőben valóban hozzákötik a jogállamisághoz, az elsősorban a Visegrádi Csoportot sújtja. És bár egyes országok nem győzik szidni Brüsszelt, a beruházásaik nagyon is függnek a közösségi támogatásoktól. Orbán Viktor Magyarországán az EU finanszírozza az állami fejlesztések több mint felét. Ám ezek az utalások 2021-től a jelenlegi 3,3 % helyett a magyar GDP-nek előreláthatólag csupán a 2,1 %-át teszik majd ki.

Spiegel

der_spiegel.jpg


A magyar kormány a civileket zaklatja, és aki a menekülteknek segít, az mostantól kezdve bajba kerül. Az érintettek azt mondják, ami történik, az nagyban emlékeztet a 30-as évekre. A Fidelitas már hetek óta matricákkal ragasztja tele a számára nem kedves NGO-k irodáinak bejáratát, a felirat: Ez a szervezet a bevándorlást támogatja. Már sorra került az Amnesty International, a Menedék, legutóbb pedig a Helsinki Bizottság. Ott az Fidesz ifjúsági mozgalmának egyik aktivistája kifejtette, hogy a csoport a Soros-hálózat tagjaként a bevándorlók földjévé akarja tenni Európát, illetve Magyarországot, ám ők ezt nem engedik. Ez a megfélemlítés legújabb formája. Az Országgyűlés a múlt héten hagyta jóvá a Stop, Sorost. Pardavi Márta a Helsinki Bizottságtól azt mondja, lehet, hogy hatalom a kampány örve alatt még jobban át akarja alakítani az államot. Kováts András a Menedék képviseletében úgy gondolja, hogy a kormány tartósítani akarja a hadiállapotot, a viszályokat.



FAZ

frankfurter_allgemeine.jpg


A kommentár teljesen egyértelműnek tartja, hogy a bírák nyugdíjkorhatárának csökkentésével a lengyel kormány ugyanazt akarja elérni, mint pár éve Magyarország: megszabadulni a tapasztaltabb és függetlenebb bíráktól. Ily módon pedig kikapcsolni a legfontosabb, még működő ellenőrző mechanizmust. Hogy azután a magyar fél vesztett az ügyben az Európai Bíróság előtt, azt Orbán Viktor könnyű szívvel elviselte, hiszen addigra kész helyzetet teremtett az igazságszolgáltatásban. Lehet, hogy Varsó is hasonló taktikát követ a Bizottsággal szemben. Viszont hiábavalók voltak a korábbi békülékeny lengyel hangok, az újabb ütközés folytán még az is megkérdőjelezhető, hogy a PiS egyáltalán be akarja-e tartani az európai játékszabályokat. Ez újabb rossz hír mindazoknak, akik fontosnak gondolják a közös Európa jövőjét.

Die Welt

die_welt.jpg


Európa élesen bírálja a magyar és a lengyel kormányt a jogállam megsértése miatt, ám eközben Románia szinte észrevétlenül próbálja meggyengíteni az igazságszolgáltatást. A tudósítás felidézi, hogy a múlt héten 12 nyugati nagykövet levélben szólította fel a kabinetet: hagyja békén a jogrendszert, ne akarja azt kiforgatni a sarkaiból. Főként azzal van bajuk, hogy a jövőben a nyomozás csupán egy évig tarthatna a bűnügyekben, azon kívül a telefonbeszélgetéseket nemigen szabadna lehallgatni. Ily módon azonnal le kellene zárni csaknem 5 ezer dossziét, főleg olyan esetekben, amelyekben korrupció, illetve szervezett bűnözés gyanúja merült fel. Pedig ilyen tekintetben az ország az eltelt években példaképül szolgált nemcsak volt keleti tömb, hanem az egész földrész számára. Egy sor gyakorló, illetve volt miniszter és államtitkár került börtönbe. Nem véletlen, hogy sok politikus az illetékes ügyészség vezetőjének a fejét követeli. Ám Codruta Kövesit csakis az államfő válthatja le, ő azonban erre nem kapható. Noha a Legfelsőbb Bíróság szerint nem mérlegelhet a menesztés ügyében.

Szelestey Lajos

upload_2018-7-6_5-21-9.jpeg
 
Végigolvastam egy pár cikket a kézcsokrol, különösen konzervativ szerzöktöl. Itt is egyértelmüen áll, hogy:
- Im Geschäftleben ist es in Deutschland nicht üblich, einer Dame die Hand zu küssen.
- Auch für das berufliche Parkett ist der Handkuss ungeeignet.
- Verzichten Sie auf eine solche Begrüßung bei Tagungen, Meetings und Besprechungen.

Magyarul:
- Németországban üzleti körökben nem szokásos a hölgyeknek kezét csokolni
- Ne probálkozzunk találkozokon, ülléseken és megbeszéléseken valakit igy üdvözölni

-
b%20OV%20kezcsok%205%202001%20koalicios%20szerzodes.jpg

-
Más dolog ha az MDF és a Fidesz koalicioját cumizással pecsételik meg.
De hol van a hölgy középsö ujja? :)
 
Minden probléma megszűnik, ha leállítják az illegális migrációt. Miért nem teszik meg? Kinek az érdeke ilyen erős?
2015 óta téma ez
Nincs konkrét ok a migrációra.
De migráció mindég volt.
Nem kérdezed melyik?: A menekült vagy a gazdasági?
Mindkettő létezett mindég
Még az engedély nélküli is
Gondolom ezt akartad mondani illegális alatt.
Általában a gazdasági migráció az életszínvonal a megélhetés nehézségei miatt van.
Engedélyes migráció 1,5millió magyarral 1929-1933 között volt
Illegális migráció (engedély nélküli költözés)kb 600 ezer magyarral 1956 táján volt
Naiv mondat ha leállítják a migrációt.
Nem ki és bekapcsolható amíg a feltételei a gazdasági különbség megvan addig lesz
 
A probléma gyökerét nem lehet megszüntetni... Arra kell megtalálni a megoldást, miként lehet együtt élni ezzel, miként lehet egy elfogadható állapotot létrehozni, fenntartani.. Csak éppen ezért nem a mostani állapottal kellene stratégia szintjén foglalkozni, hanem a holnappal és a holnaputánnal. Hiszen mindennek az alapja az. hogy míg Európában látványosan fogy a népesség, addig Afrikában, Ázsiában hatványozottan növekszik. Nem nehéz belátni minden térségnek van egy népesség eltartó ereje. Ez az erő pedig nem tart lépést a fejlesztésekkel, mert a javuló egészségügyi ellátások, a jobb életkörülmények szintén kedveznek a születéseknek, de az átlag életkor is jelentősen emelkedik.
Be kell látnunk a világ újra a Spencer féle survival fittest időszakába lépett.. Az előző évszázadokban a járványok, a termelési válságok következtében fellépett éhínség, a háborúk, mind "helyreállították" az egyensúlyt.. De a járványokat leküzdöttük, a háborúk pedig proxy háborúk lettek, a gazdag világ, a szegényebb térségekben "támogatottjai" útján visel háborút, ezzel is a menekültek számát növelve... A Föld lakossága egy évszázad alatt szinte megduplázódott...
Erre csak közös megoldás létezik. S ha Németország saját országában sem képes egységesen támogatott álláspontot kialakítani, akkor hogyan lenne elképzelhető, hogy különböző gazdasági, morális szinten álló, más hagyományokkal rendelkező országok egyezségre jussanak. Be kell látni nincs más mint egy estleges többségi álláspont megvalósítása... Ez bizony érdeksérelem nélkül kivitelezhetetlen...
 
Végigolvastam egy pár cikket a kézcsokrol, különösen konzervativ szerzöktöl. Itt is egyértelmüen áll, hogy:
- Im Geschäftleben ist es in Deutschland nicht üblich, einer Dame die Hand zu küssen.
- Auch für das berufliche Parkett ist der Handkuss ungeeignet.
- Verzichten Sie auf eine solche Begrüßung bei Tagungen, Meetings und Besprechungen.

Magyarul:
- Németországban üzleti körökben nem szokásos a hölgyeknek kezét csokolni
- Ne probálkozzunk találkozokon, ülléseken és megbeszéléseken valakit igy üdvözölni

-
b%20OV%20kezcsok%205%202001%20koalicios%20szerzodes.jpg

-
Más dolog ha az MDF és a Fidesz koalicioját cumizással pecsételik meg.
De hol van a hölgy középsö ujja? :)
Ismerve az MDF végét, tudjuk hová lett a vezér középső ujja...;)
 
-
- Mit értesz az alatt, hogy "hallgatnak"?
- Hány tizezer cikkel linkeljek be neked ezzel kapcsolatba?
- Én inkább ugy fogalmaznék, hogy te kipikirozod a millionyi menekült sorsábol a negativat
- Mit szolnál hozzá ha én is csak a magyar tragédiákat idézném be
-
Csatolás megtekintése 1614319
-
kilehet egésziteni

Amikor még a nyugati országok sajtótermékei is arról írnak, h megbukott Merkel nyitott kapu politikája....

Ernoe, nem érzed, h csúnyán gondok vannak nálad, ha kb mindegy milyen témában, miről van szó te külön keresgeted a magyarok közt a hasonló bűnelkövetőket? menti az talán az egyiket, h van amolyan? jól érzed magad attól, h találni a neten magyar bűnözőket?

El lehet ismerni, h vannak tisztességtelen, erkölcstelen emberek minden nemzetben, van ahol igen ez tény a felsővezetés erkölcsi moralitása nem fejlődött kellően ki.
De emiatt egy egész népet minden posztban meghurcolni, mindenütt a rosszat keresni benne, eredményeit kicsinyelni, mindenben bűnbaknak tenni? a magyarnak kötelesség (pl migránsregisztráció) ezer a külfölditől (pl görög) elvárni diszkrininatív?

Komolyan nem értem, h nem tűnik fel a vezetésnek, h rasszista, előítéletes öncélú írásaid kizárólag a gyűlöletkeltést szolgálják.
 
A cikkek elég jól mutatják mik is a nyugati vélemények és ezek már lényegesen árnyaltabbak mint pl egy évvel ezelőtt.
A valóság nem lett ás, viszont a német belső ellentétek napvilágra kerülése- biztos vagyok benne, h ez is régebbi, mint mi tudjuk- hirtelen nyomaékosította a migránsutvonalakon megerősödő nemzetibb kormányok törekvéseit.

Úgy vélem az összefogás szükséges az Unión belül és tudtommal már a német osztreák határnál is van ellenőrzés pár helyen, nem tudom ez hová vezet.
Ami biztos, h a nemzet államok önerőből felhúzott kerítéseit- sorompóit nevezhetjük bárminek, de a határok ellenőrzésének eszközei. Márpedig mintha még Merkel is elismerte volna ezt a tényt.

Usa sem egyik napról a másikra lett olyan amilyen és pl ezekben a napokban is sokan úgy érzik a demokrácia mélypontján járnak ők is. Valahogy mi is belejövünk, kicsit enged mindenki a előítéletekből- és nem csak muszlim ellenesség hanem magyarellenesség is van-, talán mi egy polgárháború nélkül is megoldjuk. Reméljük nem azért mert külső ellenségek ellen kell közösen fellépni.
 
Ennek az eredménye, hogy neked 3 év után is szúrja a szemed a "plüss-mackó"
- Az is egy aljasság, hogy a naci idők törvényeit kívánod vissza
- hát vedd tudomásul, hogy azóta sok minden megváltozott
-
- Hogy lezárjam a veled való beszélgetést. Akit ilyen jelenetek láttán gúnyolódni képes "plüss-macikkal" az diszkvalifikálja magát emberiességből.
Ernő!!
Téged elég könnyen meglehet vezetni..
Nem az ÉN írásomra válaszoltál.
Ha az én írásomban találsz olyanokat hogy plüss maci és a többi amit MÁS hozzászólok írtak akkor mutasd meg...
Egyszerűen csak ugrassz a dolgokra bele sem gondolsz hogy miről van szó...
Könnyen motiválható vagy és ezáltal egyre jobban szélsőségessé válhatsz.
 
A menekültek elleni heccelést jo korán megkezdte az Orbán kormány.
Az egész üzenetet nagyon lusta voltam elolvasni.Mivel engem idézve reagáltál
És ennyi már pont elég
Igen igaz, éles elmével jó korán meglátta a lehetőséget a saját politikai túléléséhez az Orbán.
De most itt ne álljunk meg.Eddig csak egy haszonleső kampány tehetség de csak lehetőség.(rosszindulatú ember)
Mi kellett még ehhez Orbánnak?
Kellett Az Európai unió várható politikáját is kiszámítani.
Kellett a migráció nemzetközi trendjének előre kalkulálása
Tartós migráns hullám estén jön csak be a mondat, hogy jó előre heccelte az embereket.
De még ez se lett volna elég ha az unió értelmesebb lépéseket tesz.
Kiütötte volna a migráns fegyvert a kezéből.Nehéz dilemma.
Tehát: 1. gyűlöletet keltett,2. Kiszámította tartós migráns hullám lesz.
3. Unió kerítésellenessége is kitalálható volt
Ez mind benne van abban amit írtál
Vagyis mindenképpen egy saját túlélésére mindent felhasználó remek és gátlástalan hazárd és sakkjátékos.Másképp: politikai kalandor
Az a baj ebben politikai kalandor.
Mindent vagy semmit
De nem a saját vagyonával kockáztat hanem a népével.
 
Utoljára módosítva:
Ernő!!
Téged elég könnyen meglehet vezetni..
Nem az ÉN írásomra válaszoltál.
Ha az én írásomban találsz olyanokat hogy plüss maci és a többi amit MÁS hozzászólok írtak akkor mutasd meg...
Egyszerűen csak ugrassz a dolgokra bele sem gondolsz hogy miről van szó...
Könnyen motiválható vagy és ezáltal egyre jobban szélsőségessé válhatsz.
Hogy a te írásod fonákságát igazságát is megnézzem
Hiszem neked hogy nem a te tartalmadra válaszolt.Neked jobban kell tudni.
De nem megvezették ez tévedés.
Egyszerűen egyszer régen elnézte és rögzült.
Véletlen én cseréltem már össze két tagot.
És most te is elcserélted, mert nem neked írta hanem vumnak #24

Egyszerűen egyszer régen elnézte és rögzült.
csupán ennyi ne légy támadó ok nélkül.
Bár okod lehetne
Itt van aki írta:#18
kezdjük azzal, hogy az illegákis migrációt Merkel bárorította, lufival és plüssmacival vártátok az inváziót a nevéhez kötődik a Willkommenspolitik.
Más ebben igazad van:
Egyszerűen csak ugrassz a dolgokra bele sem gondolsz hogy miről van szó...
Könnyen motiválható vagy és ezáltal egyre jobban szélsőségessé válhatsz.
Tudjuk vannak kulcs témák rögzült hozzáállásával.
Amit esetleg néha az idő felülírt.
 
Utoljára módosítva:
Amikor még a nyugati országok sajtótermékei is arról írnak, h megbukott Merkel nyitott kapu politikája....

Kedves Baalcain, a nyugati országokban sajtószabadság van ami nem jelenti azt, hogy minden ami az újságokban olvasható egy tény.
-
Így például az általad említett "nyitott német határ" csak egy legenda amivel Orbán és a szélsőjobboldal szédít benneteket.
-
Nyitott határok azt jelentenék, hogy:
- minden ember függetlenül a születési helyétől vagy nemzetiségétől
- szabadon megtudná választani a helyet ahol élni, dolgozni, ingatlant vásárolni kíván
- tehát létezne egy letelepedési szabadság.
- ilyen csak Schengeni-polgárok részére van.
-
Hogy a határátkelő helyeken van ellenőrzés vagy nincs
- annak semmi köze ahhoz, hogy a határ nyitott vagy zárt.
- se a menekültjog se az illegális bevándorlás nem jelenti azt, hogy
- létezne mindenki számára egy letelepedési szabadság.
-
A vámosok manapság nem állítanak meg minden autót a papíron lefektetett határvonalon, hogy a szalámi ketté van vágva vagy nem, mert a felhajtás sokkal többe kerülne mind az amitől megvédenénk a gazdaságunkat.
-
A vámosok ma az egész ország területén ellenőriznek,
- a legálisan itt elő külföldi állampolgárok permanens papírok után szaladgálnak,
- legitimáció nélkül nem tudsz itt csinálni semmit,
- ha nem rendelkezel ilyennel bebörtönöznek, ki leszel toloncolva.
- kivéve a Schengeni-állampolgárokat akik ugyan úgy vannak kezelve mind a németek
- ha ezt akarod megszüntetni akkor lépjetek ki az EU-bol.
-
Tudtad, hogy Németországot 801 km határ válassza el Ausztriától / 467 km Lengyelországtól / 704 km Csehországtól
Hogy akarsz 3.714 km hosszú határt hegyeken és tengerparton őrbódékkal őrizni?
A katonaság és a rendőrség eddig is megtudott bennünket védeni a maga modján
-
Ha a Legó-ország Magyarországnak megéri 8.000 munkaképes embert állig felfegyverezve, egy szögesdróttal és nagyfeszültségi vezetékkel védett kerítés előtt sétáltatni, és ezzel 1-2 nincstelen embert ijesztgetni akkor az pénzkidobás az ország lakóinak a terhére.
-
A migráció szempontjából jelenték nélküli, hogy a határon van ellenőrzés vagy nincs.
- Tök mindegy, hogy a határátkelésnél ellenőriznek
- vagy egy-két héttel később valamilyen menekült-lágerben.
- Mindkét esetben hiányzik a letelepedési és munkavállalási szabadság.
-
Téves azzal érvelni, hogy határellenőrzés hiányában minden időben illegális bevándorlok jöhetnének.
-
Az illegálisan bevándorló élete nem azonos annak az embernek az életével aki letelepedési szabadsággal tartózkodik itt.
-
Az illegális bevándorló nem tud részt venni a szociális életben, nem tudja élvezni a társadalom által elért vívmányokat, nem tud részesülni szociális juttatásokban.
-
Ha Németországban valóban "nyitottak lennének a határok" akkor
- mindenki kapna egy vízumot,
- egy munkavállalási engedélyt, kereshetne magának állást,
- élhetné itt az életét
- nem lennének ráutalva hivatali ellenőrzésekre (pl. Asyl-jog, bevándorlási törvény...)
-
Azt állítani, hogy Németországban "nyitottak a határok" ahhoz vakságra vagy tisztességtelenségre van szükség. Nyitott határokról beszélni egyszerűen hazugság
-
Ernoe, nem érzed, h csúnyán gondok vannak nálad, ha kb mindegy milyen témában, miről van szó te külön keresgeted a magyarok közt a hasonló bűnelkövetőket? menti az talán az egyiket, h van amolyan? jól érzed magad attól, h találni a neten magyar bűnözőket?

El lehet ismerni, h vannak tisztességtelen, erkölcstelen emberek minden nemzetben, van ahol igen ez tény a felsővezetés erkölcsi moralitása nem fejlődött kellően ki.
De emiatt egy egész népet minden posztban meghurcolni, mindenütt a rosszat keresni benne, eredményeit kicsinyelni, mindenben bűnbaknak tenni? a magyarnak kötelesség (pl migránsregisztráció) ezer a külfölditől (pl görög) elvárni diszkrininatív?

Komolyan nem értem, h nem tűnik fel a vezetésnek, h rasszista, előítéletes öncélú írásaid kizárólag a gyűlöletkeltést szolgálják.

Kedves Baalcain, leperegnek rolam a vádaid mert én nem nemzetekben, etnikumokban, börszinben, vallásokban gondolkodom mind a jelenlegi magyar kormány aki ilyen okokra hivatkozva diszkriminálja a migrációban levőket.
-
Kérlek idézzél ha egy kijelentésemmel nem értesz egyet, mert így mocskolódásnak tűnik amit rollal mondasz.
-
Ügye a Dublini-megállapodásról akartál beszélni.

- A magyar kormány azt hangoztatja, hogy "megvédte Europát a menekültektől"
- aki őszinte azt tudja, hogy ez nem így van, az összes itt van nyugaton
- a magyar kormány a menekült-problémát nemzeti szinten akarja megoldani
- most, hogy néhány jobboldali párt ezt leakarja majmolni Orbán nyomás alá került
- nem hajlandó visszavenni az átpasszolt migrációban levőket
-

-
- A film olyan rövid és szemléletes, hogy nem kell nyelvtudás hozzá
- Görögországba azért nem lettek visszaküldve a menekültek mert
- Leszboszon még a temetőkben sem volt hely, az ország gazdasági csöd szélén állt
- Magyarországra azért nem küldtek eddig vissza menekültet mert ott
- embertelenül bánnak velük, az elhárítás eszköze a "nép-haragja"
 
Ernő!!
Téged elég könnyen meglehet vezetni..
Nem az ÉN írásomra válaszoltál.
Ha az én írásomban találsz olyanokat hogy plüss maci és a többi amit MÁS hozzászólok írtak akkor mutasd meg...
Egyszerűen csak ugrassz a dolgokra bele sem gondolsz hogy miről van szó...
Könnyen motiválható vagy és ezáltal egyre jobban szélsőségessé válhatsz.
Itt cserélődött össze az idézettel két üzenetet vum írta először: #24
Itt idéz téged #36
De a plüssmaci szöveg nem rád vonatkozik .
 
Utoljára módosítva:
Ügye a Dublini-megállapodásról akartál beszélni.
- A magyar kormány azt hangoztatja, hogy "megvédte Europát a menekültektől"
- aki őszinte azt tudja, hogy ez nem így van, az összes itt van nyugaton
Elkaptam egy érdekes de nagyon egyszerű érvet Orbán ostobáknak való szövege cáfolatára
Nagyon jó: "az összes menekült itt van nyugaton"
Hát akkor tényleg miféle megvédés ez?
Persze vannak akik erre azt válaszolnák:
De 10 szer 100 szor annyian lennének ha mi nem védünk:rolleyes2:
 
Utoljára módosítva:
Ernő!!
Téged elég könnyen meglehet vezetni..
Nem az ÉN írásomra válaszoltál.
Ha az én írásomban találsz olyanokat hogy plüss maci és a többi amit MÁS hozzászólok írtak akkor mutasd meg...
Egyszerűen csak ugrassz a dolgokra bele sem gondolsz hogy miről van szó...
Könnyen motiválható vagy és ezáltal egyre jobban szélsőségessé válhatsz.

Már megint :D Nem tudom hogy történhetett. Ha így van elnézést :dr_24:
-
Valószínű a neked küldött válaszomban panaszkodtam mások viselkedéséről.
Sehol sem látom, hogy szemrehányást tettem volna neked.
Egyszerűen kiöntöttem a szívem. Örülök, hogy te is úgy látod. Bocs. :)
-
Muszáj befejezzem.
Aki azzal gúnyolódik, hogy vannak akik migrációban levő gyerekekkel játszanak és macit adnak nekik az ügye nem emberiesség.
-
Megjegyzem nagyon sok Magyar is így viselkedett a Keletiben,
amíg a kormány meg nem tiltotta, ma szabadságvesztés járna érte.
-
 
Az a baj ebben politikai kalandor.

politikai kalandor .... vajon?
Halkan merem megkérdezni neked nem úgy tűnik, hogy az eltelt idő őt igazolja az elpuhult nyugat naív lekesedése kezd elmúlni és kezdenek ráébredni a valóságra.
1. Abban egyetértünk, hogy az illegális, ellenőrizetlen migrációt kiváltó okok változatlanok 2015 óta, esetleg még akuttabbá váltak?
2. abban egyetértünk ha jólétet ígérnek azoknak akik eljutnak a célig és nem törődnek azokkal akik helyben próbálják megoldani a problémákat, azzal csak bátorítják az ellenőrizetlen migrációt?
3. a népszaporulat az éhinség afrikában tovább nő, most csak azok jönnek akiknek van pár ezer dollárjuk megfizetni az embercsempészeket... de szerinted mi várható?
 
politikai kalandor .... vajon?
Halkan merem megkérdezni neked nem úgy tűnik, hogy az eltelt idő őt igazolja az elpuhult nyugat naív lekesedése kezd elmúlni és kezdenek ráébredni a valóságra.
1. Abban egyetértünk, hogy az illegális, ellenőrizetlen migrációt kiváltó okok változatlanok 2015 óta, esetleg még akuttabbá váltak?
2. abban egyetértünk ha jólétet ígérnek azoknak akik eljutnak a célig és nem törődnek azokkal akik helyben próbálják megoldani a problémákat, azzal csak bátorítják az ellenőrizetlen migrációt?
3. a népszaporulat az éhinség afrikában tovább nő, most csak azok jönnek akiknek van pár ezer dollárjuk megfizetni az embercsempészeket... de szerinted mi várható?
Igen, talalo a politikai kalandor.
Sehol a vilagon nem lesz szimpatikus a kormany politikaja, mert nem kinal megoldast csak a gyuloletet szitja.
Megvetozta azt az elkepzelest is hogy helyben nagyobb segitseget adjanak hogy ne induljonak el az emberek szulofoldjukrol.
Hogy is lenne tisztaba vele ha a magyarokat se kepes otthon tartani. Soha meg ilyen nagyszamu elvandorlas nem volt az ugynevezett joletbe.

Ha csak ezt nezuk vagy nincs tisztaba a helyzettel vagy direkt antihumanus.
Regen Etiopia borzalmas szarazsag miatt milliok haltak meg es Amerikaval az elen hatalamas taborokat hoztak letre helyben es nemzetkozi segitseggel tartotta fent sokaig talan meg a mai napig is. Komoly megoldas volt akkor es ma is valami hasonlot kellene kitalalni.
Orbannak csak a kerites ugrik be ahol meg veletlenul se megy menekult.
Igaz jol teljeseit emg annal is jobban az oszag lehet legvarakat is epiteni eroditmennyel egyutt.
 
politikai kalandor .... vajon?
Halkan merem megkérdezni neked nem úgy tűnik, hogy az eltelt idő őt igazolja az elpuhult nyugat naív lekesedése kezd elmúlni és kezdenek ráébredni a valóságra.
-
Elnézést hogy kérdezetlenül beleszólok.
-
Tény, 2015-ben szinte egész Németország örült,
- hogy a menekültekkel nem az történt ami a hűtőkocsiba Magyarország területén
- hogy a vagy 400.000 gyerek nem fulladt a tengerbe, nem fagyott meg
- A lakosság többsége örömmel segített, büszke volt a saját bátorságára
- Az önkéntesek nélkül nem lett volna képes az állam erre a nagy tettre
- Orbán tudja ezt, ezért üldözi az NGO-kat
- ezért gyújtotta életre a felebaráti szeretettel büszkélkedő egyházban a vallásüldözést

Mindenki tudja, hogy a majd egymillió védelmet kereső
- felvétele, kérelmének az elintézése,
- a jogra nem támaszkodhatok vissza-vezetése a hazájukba,
- az itt maradottak integrálása, nem könnyű feladat
-
Az ember már csak ilyen, lelkesedik, kételkedik de az alapelveit nem adja fel

-
A magyar kormány
- kezdettől fogva hangoztatta, hogy "semmi köze a menekültekhez"
- a mai napig nem ismeri el, hogy a világméretű probléma megoldása egy közös feladat.

Németországban (leszámítva szélsőjobboldali pártot aki bekebelezte az NPD-t) senki sincs Orbán véleményén.
-
A nyugat európai emberek és kormányok többségének a menekültek problémájának a megoldása a legfőbb célja, még akkor is ha a terhek elosztásán, a lébonyolításának a módján veszekednek.
-
1. Abban egyetértünk, hogy az illegális, ellenőrizetlen migrációt kiváltó okok változatlanok 2015 óta, esetleg még akuttabbá váltak?
-
Nem mondhatod, hogy nem lett semmi téve,
- nézd meg a saját országod jelentését, menyien jöttek 2015-ben naponta és menyien ma
- a menekülést kiváltó okok valóban nem változtak, azok már emberöltő óta azonosak
- azzal a különbséggel, hogy van nemzetközi szolidaritás (ahol van)
- ha úgy viselkednénk mind 2015-ben akkor ott lennénk mind tegnap
- 2015-ben magukra maradtak a háború és természeti csapások áldozata
-
2. abban egyetértünk ha jólétet ígérnek azoknak akik eljutnak a célig és nem törődnek azokkal akik helyben próbálják megoldani a problémákat, azzal csak bátorítják az ellenőrizetlen migrációt?
- Európa célja az embercsempészek megállítása és ebben már vannak jó eredmények.
- A magyar kormány túllő a célon még egy pohár vizet sem enged adni a menekülteknek
- Ez nem honvédelem ez embertelenség, nemzetközi jog megsértése, szégyen

3. a népszaporulat az éhinség afrikában tovább nő, most csak azok jönnek akiknek van pár ezer dollárjuk megfizetni az embercsempészeket... de szerinted mi várható?
-
- Itt is rosszul vagy informálva mert
- a népszaporulat egy idő óta visszamenőben van Afrikában.
- de úgy látszik a "fehér faj kihalása" egy paroli amivel minden rasszista mozgósítható.
 
-
Tény, 2015-ben szinte egész Németország örült,

nem csak örült, cselekedett is ... ha jól vagyok informálva kb. 22 milliárd eurót költött a beérkezett illegális migránsokra, míg az egész EU adott 3 milliárd eurót Törökországnak a táborokra?

becsmérled a német ellenzéket, de van aki meghallgatja az érvelésüket és meghökken mikor megtudja, hogy tavaly a kormány nyolc millió eurót költött arra az adófizetők pénzéből, hogy bevándorlókat szállítsanak repülővel Németországba.

 
Utoljára módosítva:
Tény, 2015-ben szinte egész Németország örült,
- hogy a menekültekkel nem az történt ami a hűtőkocsiba Magyarország területén
Bocs Ernő hogy beleszólok, épp ezen van egy nagy vita lengyelországban mert a lengyel kormány ellenzi hogy a koncentrációs táborok emlegetésekor mellé említik lengyelországot .
Vagyis mert magyarországon kezdődött egy borzalom ahhoz magyarországnak semmi köze sincs.(remélem)
 

Hírdetőink

kmtv.ca

kmtv.ca

Friss profil üzenetek

BlueCat wrote on Zasztava's profile.
Szia!
Fel tudnád tölteni a Dűne: Caladan-trilógia harmadik részét?
- Brian Herbert · Kevin J. Anderson Dűne: Caladan örököse
Nagyon szépen köszönöm, és az összes eddig feltöltött könyvet is.
bumbayo wrote on synar64's profile.
új könyveket nem lehetne feltölteni? mert ezek már párszor fel lettek rakva...
Diós Alexandra wrote on Ajuda67's profile.
Szia. Nagyon örülök hogy rá találtam a Kárpátok vámpírjai sorozat fordításra várom a többi részt is.
Csilinkóné Lulács Éva wrote on Flört's profile.
Szia! Köszi ezt a klassz sorozatot. Nagyon megszerettem az írónőt. Ági is feltett 9 sorozatot tőle erre az oldalra. Mivel nem tudok fordító programot használni, meg szeretnélek kérni, hogy ha van időd és kedved fodítanál még Zoe Chant-tól? Előre is köszi. Éva
amikoro.toys wrote on babsy13's profile.
Hi! Amikoro - Forrest monster, Amikoro - Mountain monster- I am the author of this pattern! I demand that you remove it from your page because it is my intellectual property!

Statisztikák

Témák
38,449
Üzenet
4,873,071
Tagok
620,189
Legújabb tagunk
brooke1990
Oldal tetejére