tr
Tudjátok gyerekek én a sürűjében éltem és sok mindent láttam. Pl egy érdekes helyzet volt azt látni, hogy a sztárságot ki hogy élte meg. Amikor ott 60-as évek elején a beat hazai ébredése ,,átrendezte,, a show bussinesst érdekes dolgok történtek. Egyrészt hiányzott hozzá az a társadalmi háttér ami egy nyugati fiatalnak természetes volt, nekünk pedig egy kusza, néha érthetetlen világ.
Gondolom nem sokan emlékeztek egy Németh Lehelre, aki az én felfogásom szerint az utolsó stár volt Magyarországon. Ugyanis addig a sztárok teljes támogatottságot kaptak a közönségtől, a tiniktől a nyugdijas nagymamákig. A beattel azonban felbomlott az ,,egység,,. A fiatalok beatet hallgattak az idősebbek pedig a konzervativ tánczenét. S az elutasitás vagy az elfogadás sokkal élesebben elkülönült egymástól. Nos ebben a kontesztusban mondom a Lehel volt az utolsó sztár.
Kismotor Gépgyár műsoros estjén énekelt nagy sztárok között ő mint a gyár esztergályosa. Németh Marika megfogta a kezét és elvitte a Bágya Andráshoz, aki akkor a ,,király,, volt a rádióban. A Lehel ,,megszületett,,. Nagyon jó szinpadi jelenség volt, na meg a ,,mi fiunk,, és emellett volt egy kellemes baritonális tenor hangja. Pont táncdalra való.
Amikor először láttam a Holéczy Együttessel lépet fel. Ő zárta az első részt. A sztárok a második rész végén az erejük teljében lévő Vámosi-Záray házaspár voltak. A lehel verte a műsort. Különösen nagy tetszést aratott egy jódl száma. Pillanatok alatt a legnépszerűbb énekes lett. Vele majdnem egyidőben indult a Korda és a Koós Jani is, tehát nem volt különösen rossz társaságba. Kitűnően kezelte a sztárságot. Szerény maradt, nem kezdett el inni és különös gondot forditott a dalaira. Aztán valami furcsa dolog történt. Lehelnek volt valami rokona Németországban és hozott a Lehelnek egy Dinacord erősitő berendezést ami az első volt Magyarországon amelyikbe viszhangosito volt. S persze volt hozzá mikrofon is. Ez akkorát dobott még a Lehelen, hogy hihetetlen. Igen ám, de a többiek egyre jobban morogtak, hogy ez igy nem fair. Ők énekeltek sokszor ilyen plé dobozos hangszórókkal, mint amikkel bemondtá a Keletibe, hogy a vonat elment.. Az lett a vége, hogy a Lehel engedte, hogy a többiek is használják a cuccot, de amikor az egyik leejtette a mikrofont 20 forint használati dijat szedett a többiektől. Azok persze még ilyen áron is belementek az alkuba. Na ezt egy Rajk András nevű újságiró megirta a Magyar Nemzetben és a vége az, hogy letiltották a Lehelt. A legnépszerűbb magyar táncdalénekes nem énekelhetett. Elvett feleségül egy artistanőt, akinek volt egy létrás száma. A testvére fején fejen állt az asszony és a pasas elindult vele fel egy ketteslétrán és a másik oldalon lehozta. Na a Lehelt beállitották a két létra közé, mint aki tartja a létrát, a nyakába akasztották a mikrofont és amig az asszonyt vitte a fején a sógora, a Lehel énekelte, hogy Hold ragyog a Dunán... stb... Pillanatok alatt szétfutott a hir, hogy a Lehel a cirkuszban lép fel és hosszú sorok jelentek meg a cirkusz előtt. Szóval ez volt a hatvanas évek elejének a hangulata. S aztán kaptak egy párisi TV szereplési szerződést a számmal és én akkor találkoztam a Lehellel amikor Győrbe vacsoráztunk ahol ők csak megálltak és mentek tovább Párisba. Nagyon érdekes volt a Lehel, de akkor még nem gondoltam, hogy kinnmarad. Itt élt sokáig Montreálban és a rendszerváltáskor költözött haza Lakitelekre ahol nyitott egy kocsmát és nemsokára rá meghalt.
Ami a Cserhátit illeti szörnyű volt ami vele történt, de vannak önsors rontó emberek. A Zsuzsi közéjük tartozott. Elkezdett kontrolálhatatlanul inni. Elkezdett hizni és hihetetlenül meghizott. Akkora lett mint én. Amikor a Fortunában énekelt nem ismertem meg. Teljesen eldeformálódott. Nagyon nagy kár volt érte. Az életének abban az időszakában már a Szécsi is halott volt és nagyon egyedül volt. A szivemből egy darabot vitt magával.