Hunok, magyarok

Bihar

Kitiltott (BANned)
Trianon óta felerősödtek a magyarok "nagyembereinek", hőseinek kisajátítására irányuló handabandák. Azaz Trianonnal úgylehet megpróbálják a körűlöttünk létező országok a magyarok hőseit, de akár királyait is kisajátítani, mert ez jár nekik a területszerzéshez (?).
Már az MTA lexikonjaiban is előfordul, hogy A Szibián-Hunyadiakat románnak aposztrofálják például. A tótok pedig túlmenően a nagyemberek kisajátításán a magyar királyoknak -az Árpádháziaknak is- tót nevet adnak...Nem tartják tehát tiszteletben őket. A királylistájuk a 600-as években (avar időszakban) élt Samóval kezdődik...aki az avarokat elárulta Rómának..de Samónak semmi köze hozzájuk.
A románok Szibiánozása pedig szintén a "román származású" Hunyadi Jánosról és Mátyásról zengedez..
A Szibián név onnan ered egyébként, hogy Árpád egyik fiának, Zsoltnak három fia volt: Botond (Koppány apja), Csák és Taksony. Az Árpádházat pedig Taksony "vitte tovább" mert az ő fia volt Géza..
A Csákokra az volt a jellemző, hogy nagyon szaporák voltak, ezért már hamar tucatnyi családra bomlottak, akik -megkülönboztetésként- más-más nevet vettek fel ( pl Szilassi, Vid, Szibián, Etyeki, Kisfaludi, Celluni, Zseliz, Gyürki, Gerecsák, Andrási, Józsa stb..)
Az első emlithető Szibián III. Béla idején (1172-1196) bukkan fel, mint aki elvégezte a karakórumi sámánképzőt a mongoloknál.Ő azután II. Endre idején már a kereszteshadat szervezte. Unokája -Jank- pedig követ volt Pekingben.
Hosszú története van tehát a Szibiánoknak, mellyet nem lehet rövidíteni.Szibián Fajsz pl (1309-?) Róbert Károly kedvelt embere volt. Fiának -Rajknak- pedig 14 gyermeke született, ő már Nándorfejérvár parancsnoka is volt., utódai közűl Demők egyik fia volt az a Jank, aki felvette a Hunyadi János (1406-1456) nevet Zsigmond király kérésére a kis budai kápolnában. Ő a nagy törökverő és Mátyás király apja..Hunyadi nagyon szeretett Hunyadon vadászni és itt élt eleinte Szilágyi Erzsébettel is...nem véletlen az itt épült vár sem..
Mátyást sem nagyon ismeri a történelemírás, legalábbis kihagyja, hogy HAt gyermeke volt, három asszonytól...ez sem tetszett Beatrixnak természetesen. Csak Corvin Jánost emlegetik..Gyermekei közűl három fia a Kuma Magyarországban nevelkedett, majd Dózsa idején hazajött és ilyen neveket vettek fel ( ezeket a király udvarában lévő keleti sámánok adták): Csala, Kopácsi, Gubacsi. Utódaik ma is köztünk élnek.
A történet elég hosszú, leegyszerűsíteni sem nagyon lehet tehát...de a románok mégis megtették: a Szibiánok tehát románok, még némely magyar lexikon szerint is...hiába, a lexikonjaink szerzői mindíg gondosan ügyeltek a ...mire is?
( Ha belegondolunk, a szibián szó szibírből származik, azaz szibériait jelent a magyarok ősei pedig részben Szibéria nyugati peremén éltek.)
Mátyás idejében még tudhatták: a Szibián-Hunyadiak az Árpádház leszármazottai.
 

Bihar

Kitiltott (BANned)
Látszólag semmi közünk...
nincsen a Csendes óceánban lévő nagy sziget (Ataisz, nyugatiaknak pedig: Mu) létezéséhez és elsüllyedéséhez. Az elsüllyedés ie. 5038-ban történt kb 3 évi erős vulkánosság következményeként. A szigeten ugyani s Kékleny nevű vulkanikus hegység vonult végig, mely igen aktív volt. A sziget kb a mai Ausztráliának megfelelő nagyságú volt, mediterrán éghajlattal. Így igen alkalmas volt a jégkor túlélésére.
A szigettől délre még legalább két két -jóval kisebb- sziget is létezett és süllyedt el: Amu és Marja.
Mindezeket még pl Edemen -Álmos nagyapja volt- is leírja az Arvisurájában, de Álmos szintén megtette ezt. Így tehát nem lehet szónélkűl elmenni a dolog mellett. A nagy szigetből csak a mai Hawaii maradt, ennek egykori északi részéből.
Ha valaki szeretné megérteni, hogy a jégkort a hunfajú népek hogyan és hol élték túl, akkor nem kerűlhetők meg a fentiek, akár elhiszi ezt az illető, akár nem.
Az Ataiszon egy fejedelemség alatt, rokonnépek éltek: az agabák, az Uruk törzs, a fehér és a fekete hunok, az indijók, maják és a kanakok..Az Arvisura a hunokra, agabákra és az Uruk törzsre "koncentrál", amikor a további történetükről ír, valamint az Amun és Marján élő mescserekre, muromákra és maramikra is, de őket inkább csak említgeti..
Talán mondanom sem kell, hogy az Uruk törzsből a "sumérok lettek"..akik előzetes felderítés után lakhelyűl Mezopotámiát válsztották ki, ahová egy jelentősebb csoportjuk néhány évvel az Ataisz elsüllyedése előtt érkezett...
Azthiszem, hogy elég volt említeni a fentieket, további utalásokat jórészt ellehet hagyni ha a sokkal később kialakult magyarokra fókuszálunk. Nagyon érdekes, hogy ez a kőkori történelmi esemény ma mennyire hihető , de csak azok számára, akik elgondolkodnak azon, hogy a jégkort nem élhették át Ázsiában a hunfajú rokonnépek, a hideg miatt sem. Persze számos kérdés felmerűl az előbbiekkel kapcsolatban..
Például érdemes észrevenni, hogy a jég elolvadása tengerszint emelkedést okozott ( akár100 m-t is) mely folyamat kb 10 000 éve kezdődött. Ez a nagy olvadás pedig átrendezte a bolygó kérgének egyensúlyát is, ezért volt ekkor sok tektonikus esemény, mely a bolygó minden részére kiterjedt..
 

Bihar

Kitiltott (BANned)
A Csörsz (Csősz) vonalról...
Ez a Csörsz vonal (vagy árok) egy védvonalnak épült, méghozzá Kövesd idejében. Kövesd először ordoszi fősámán, majd még kínai császár is lett. Testvérei is nagy területeken -Ázsiától a Kárpátokig- voltak fejedelmek. A családja, sőt a rokonsága is szkíta volt általában ...A legnagyobb "szkíta tömb" a Bükk alatt (Eger-Gyöngyös tengely mentén) volt..pl Maklár, Szihalom stb is ilyen.
Kövesd itt is járt, Eged nevű öccse pedig felépítette Egert, a nyugati szkíta központot. Mindez Jézus idején történt.
Így tehát Eger -sőt Gyöngyös is- szkíta alapítású.
A Csörsz vonal nagyon hosszú, Pozzsonytól a Tiszáig (Tiszakesziig) , majd innen délfelé kanyarodva Arad felé épült ki. Egy szakaszát már be is mutatják ma, méghozzá Gödöllő térségében lehet ezt megtekinteni. A Dunától keletre a Csörsz ugyanis Dunakeszi-északról létesűlt, keleti irányban..
Védelmi vonalnak épült ki ez az asszimetrikus árok, ami azt jelenti, hogy a védett oldalra dobálták ki a kitermelt földet, azaz ez az oldala általában magasabb (védelmi okokból). Később ezt az árkot felkellett újítani, már az avar időkben is (600-800 között). Atilla és késbőbb az avarok, de még a magyarok is kiképzőhelynek használták a Csörsz árkot, ahol kiképzőhelyek, akár cölöpvárak is létesűltek.
Felszámolása ugyan nem történt meg, azonban a főldművet Vajk után nem tartották karban, így lassan benőtte a cserje, az erdő..egyes szakaszait elszántották stb,.,Vajknak ugyanis nyugat megtiltotta nemcsak a Csörsz-kiképzéseket. Az a tolvaj tiltott itt be, aki pl Nagy Károly idején mindent megtett az avarok kiűzéséért és kincseik elrablásáért. Vajktól így a katonai létszámot is mintegy 70%-al csökkenteni kellett, nyugat kívánságára. Nyugat azonban nem tudott az un Kuma Magyarországról, csak keveset.
Mindenfélét olvastam a Csörsz árokról, hihetetlen zagyvaságokat, pl a rómaiak építették stb....ezek a zavaros feltételezések nem igazak.
 

Bihar

Kitiltott (BANned)
A sámánokról...
több néprajzos kutatta már a sámánokat innen. Ilyenek voltak: Diószegi, Hoppál, Schmidt Éva...de Zsiray ia ismerte őket és mások is. Schmidt Éva sokáig élt a hantik között is. Egyedűlm az Ő kutatásai csengenek megfelelően össze az Arvisurával.
Évekig élt a Tura folyó menti rokonainknál (Tyumeny közelében) és alapos tudást is szerzett a témában. Említi (az Arvisura is) hogy a sámánoknak több lekük van, ezt tartják magukról ( a testtel elpusztuló lélek, a vándorlélek, a reinkarnálódó lélek). Schmidt is beszél az előbbi témáról...
Továbbá említést tesz "Kaltes fősitennőről" is. A Tóremhit (Arvisura!) szerint Kaltes asszony -Szíriusz anyja- az égitestek főfelügyelője és bizonyos dolgokban ezek életébe be is avatkozhat. Vagyis Schmidt Éva ezt is helyesen ismerte. Sajnos hagyatéka -szokás szerint- nincs feldolgozva és ki tudja egyeltalán lesz-e valaha..
Vele is a szokásos eljárás történik, irományait vagy megsemmisítik, vagy elfelejtetik, nem dolgozzák fel,. mert ez a magyarok számára nemcsak érdekes, hanem olyan ismereteket is adhatna, mellyet inkább nem...
A sámánszokások közvetlen és részletes ismerete azért fontos az érdeklődöknek, mert mamár régen nincs sámánképzés (úgy kb IV. Béla óta) és így a sámánok tudása, ismeretei is bizonyos mértékben beszűkültek.
Schmidt Éváról pedig lehet tudni, öngíyilkos is lett éppen a hantiknál..
Természetesen a munkásságát nem ismerhetem annyira, hogy erről többet írjak.
 

Bihar

Kitiltott (BANned)
A sámánképzések nagyjából IV. Béla idejében értek véget.Legalábbis a magyarok számára. Egyébként a megelőző időszakban legtöbb sámánt a honfoglalás előtt képeztek, ez a képzés 890-ben indult Álmos rendeletére. Álmos maga is végzett sámánképzőt és a szuvári csata után (860) mely Donnál volt -és itt győzték le a kazárok seregét- de a fiai közűl (Kurszán, Gyula, Árpád és Áldor) Kurszán és Gyula végeztek sámánképzőt, Árpád tárkányképzőbe járt (jó kardkovács volt). Áldorról nem ír semmit Paál Zoltán a könyvében. Áldor Álmos második feleségétől származott..A sámánképzések helyei változtak az időben.
A sámánképzések 5 évesek voltak a tárkányokat 4 évig képezték. A kivételes képességű beavatottak képzése 5 évig tartott, de ők kevesen voltak a sámánokhoz képest. Ehhez komoly személyes adopttság is kellett. A beavatottság igen jelentős dolog volt, csak a sámánképző után volt néhány ifjunak esélye ide bejutni..SYámán vagy beavatott nem volt nemekhez kötött. Pl Abacil -Árpád első felesége- beavatott volt.
A mai sámánok már nem képzéseken vesznek részt, hanem általában az apjuktól, nagyapjuktól tanulgatnak. A szellemi színvonala valószínűleg sokat esett ilyenmódon a mai sámánoknak.
 

jasszemúj

Állandó Tag
Állandó Tag
AZ ALVILÁGI FOLYÓK TITKA 1. ALVILÁGI FOLYÓK A GÖRÖG MITOLÓGIÁBAN A görög mitológia alvilágában hat folyó található. Ezek a Sztüx (Styx), Akherón (Acheron), Flegetón (Phlegethon), Kókütosz (Cocytus), Eridanosz (Eridanus) és Léthé (Lethe). Közülük a Sztüx (gyűlölt) az élők és holtak birodalmát elválasztó határfolyó, amely kilenc kanyarulattal fut az alvilág legmélyére. Oda, ahol Hadész palotája emelkedik egy óriási mocsár közepén. Ide tart még az Akherón (örömtelen) folyó, melynek két mellékfolyója a lángoló hullámú Flegetón (égő) és a jéghideg vizű Kókütosz (jajgatás). Két további folyó a Léthé (feledés), melyből a holtak lelkei azért isznak, hogy elfelejtsék földi életüket, az elkövetett rossztetteiket és megtisztuljanak, valamint az Eridanosz (emlékezés), melyből azért kell inniuk, hogy emlékezzenek a földi jótetteikre. A mitológiában minden folyó egyben istenség is, aki megszemélyesíti a hozzá kapcsolódó tulajdonságot. Sztüx istennő Ókeanosz és Téthüsz lánya, Pallasz felesége, négy gyermekük Zélosz, Niké, Kratosz és Bia. Sztüx és családja a Titanomakhia idején elsőként állt Zeusz mellé, ezért jutalma az lett, hogy a legerősebb és legszentebb eskü, amit csak az istenek ismernek, az ő nevét idézi. Az istenek a Földre, az Égboltra és a Sztüx vizére esküsznek, s aki megszegi a folyó nevére tett esküjét, annak innia kell a vizéből. Ettől kilenc évre elveszíti a hangját és csak a tizedik esztendőben térhet vissza az istenek karába, az Olümposzra. Styx folyó Sztüx nevét viseli a vizet gondozó naiasz nimfa is, akinek alakja gyakran összemosódik az istennőével. A Sztüx folyó az alvilág első állomása, aminek csodálatos varázsereje van. Aki megmártózik benne (mint Akhilleusz) az halhatatlanná válik. Ezen a folyón dolgozik Kharón révész, aki csónakjával a holtak lelkét szállítja a túlvilágba, ahol eldől a sorsuk. Az igazak Elüszionba, a vétkesek Tartaroszba kerülnek. Kharón egyébként Erebosz (az örök sötétség) és Nüx (az éjjel) fia, akik testvérek és Khaosz gyermekei. Akherón Gaia fia, aki a gigászokat segítette az istenek elleni harcban, ezért lett belőle büntetésül folyó az alvilágban. Felesége Orphné a sötétség nimfája, fia Aszkalaphosz, akit Démétér bagollyá változtatott. Léthé Erisz (viszály) lánya, a feledés istensége. Testvérei Thanatosz (halál) és Hüpnosz (álom). A többi istennőről nem találtam feljegyzéseket, számos lexikonból még a puszta nevük is kimarad sajnos. 2. A FOLYÓK NEVÉNEK IDŐFIZIKAI JELENTÉSE Ha a görög mitológiára úgy tekintünk, mint ezoterikus titkokat hordozó ősi tanításra, akkor rögtön feltűnik, hogy az alvilági folyók azonosak az időfizikában a téridő rétegeket elválasztó szeparátorokkal. Ezek különítik el a párhuzamos téresszenciákat, valamint a 3D-s evilágot a 4D-s túlvilágtól. Fizikai szerkezetüket tekintve hasonlóak a nemtér-nemidő réteghez, mivel bennük idősemmi található. Az összefüggés egyértelmű, az okai pedig messzire vezetnek a történelem homályába. Különös módon a görög mitológiában szereplő nevek és a hozzájuk kapcsolódó tulajdonságok közti logikai összefüggés csak akkor érthető meg, ha magyar nyelven vizsgáljuk a szavak időfizikai jelentését. Az évezredek alatt persze jócskán megváltozott a szavak többsége, főleg a kiejtésbeli torzulások és a pontatlan átírások következtében, de a magyar nyelv szótagrendszerének ismeretében még mindig visszafejthető a többségük. Ezt persze csak azután fedeztük föl, hogy más utakon már eljutottunk a teremtés titkainak megismerésében egy bizonyos szintre, ahol föltárultak előttünk az isteni tudás ezoterikus mélységei. Az alábbiakban ebből a tudásból teszünk közzé néhány érdekes részletet azok számára, akik szeretnének alaposabban is foglalkozni az ókori mítoszok és a teremtésfilozófia közti összefüggésekkel. A Sztüx (Styx) folyó magyarul lehetett egyrészt az x = ksz = gz kiejtés átírása miatt Sztügz: Tűz (tachion) folyó eredetileg, másrészt az ü = y = i átírás miatt a Sztigz: Tíz (okforrás) folyója. Időfizikailag mindkét változat korrekt és érthető, a nemtér-nemidő rétegre és az őskáoszra egyaránt vonatkoztatható. Fogalma a kereszténységben Tisztítótűz néven maradt fenn, mivel a tíz okforrás tűz típusú hullámterei tisztító hatásúak a belekerülő lelkekre nézve (informetriailag). Lásd bővebben a lélektannal foglalkozó publikációkat. Az Akherón (Acheron) folyó magyarul lehetett egyrészt a kh = k átírás miatt Akerón: Akeren (A-keren) folyó eredetileg, másrészt a ch = h átírás miatt Aherón: Aheren (A-helyen) folyó. Egyes nyelveken ezt Aseronnak ejtik, ami magyarosan az Aszeren-nek felel meg (szer = hely). Az A-keren: Atya-körön folyó az Atya körül van, tehát körbeveszi az Istent (téridőt). Régi nevén ezt mi Ahunnak hívjuk inkább, melynek népe a benne utazni (térugrást végezni) tudó hunok, akik több, mint 6000 éve költöztek be a Földre, más bolygókról áttelepülve ide. A Flegetón (Phlegethon) folyó magyarul valószínűleg Flag-aton: Flag-atyán lehetett, azaz lobogó Atya, pontosabban az Atya lobogása. Angolul a flag zászlót jelent, de bölcsebb lenne inkább lobogónak fordítani, mivel épp úgy mozog a szélben (áramló levegő), mint a tűz. Latinul a flagellum ostort, korbácsot jelent, ami szintén lobog, csattan a levegőben. Erről árulkodik a flagráns szó is, ami nem csak nyilvánvalót és szembeszökőt jelent, hanem csattanósat, meggyőzőt, vakmerőt, égetőt (baj), lángolót és kiáltót (igazságtalanság) is. Nyilvánvaló ezek ismeretében tehát, hogy a Flegetón folyó hullámai égnek, lángolnak, mint a tűz. Ez persze transzcendens égi tűz, semmi köze holmi oxidációhoz, így a belekerülő lelkek sem égnek benne szó szerint, sokkal inkább pszichikailag érzik égőnek a helyzetüket a pokolban. A Kókütosz (Cocytus) folyó magyarul valószínűleg az ü = y = i átírás miatt Kókitusz: Kó-két-usz folyó lehetett. Japánul a kó szájat jelent, a szó forrását, az usz pedig, mint tudjuk a rovásírásunkból az egyetlen ly-nal kezdődő szavunkat, a lyukat jelenti. Tehát ez vagy a két lyukú forrás folyója, a Bindu (két Mandu) vagy a két forrás lyuka, a két Teremtő okforrás (Atya és Anya), akik maguk is Binduk. A Kókütosz vize a Flegetónnal szemben jéghideg, így az ebbe kerülő lelkek rögtön jajgatni kezdenek. A nemtér-nemidő hidegsége fizikailag abból adódik, hogy sem anyag, sem fény nincs benne, ezért hőtani szempontból abszolút hidegnek tekintendő. A lelkek jajgatása pedig annak a következménye, hogy az idősemmiben nincs fény, anyag, gravitáció, sem bármiféle mérhető változás az idő meghatározásához. Nincsenek tájékozódási pontok, ezért rendkívül nehéz (de nem lehetetlen) benne térbeli irányokat kijelölni a navigációhoz. Az ide kerülő lelkek kellő tudás híján képtelenek önerőből kijutni a sötétségből, így maximum kiabálhatnak segítségért, hátha egy angyal kihúzza őket. Az Eridanusz (Eridanus) folyó magyarul valószínűleg: Ér-id-an-usz: Ér az idős égi lyukig, pontosabban az idős égi lyukig érő lehetett. Az idős égi lyukat, azaz időforrást magyarul inkább Öregistennek mondjuk. A nemtér-nemidő hullámtere azért ér az Öregistenig, mert tartománya a létezés határáig terjed kifelé. Jóval túl a téridő hullámterén, egészen az okforrásokig, akikből kiárad. Az Eridanusz azért az emlékezés folyója, mert a forráspontok által kibocsátott időhullámok modulációja a végtelenségig megmarad, s ezzel megőrzi a forrásra jellemző információ tartalmát. Ezek az időhullámok az idősemmiben is éppúgy tovább terjednek, mint a téridőben, mivel a terjedésükhöz nincs szükség közegre. A túlvilágon a lelkeknek a jó tetteikre azért kell emlékezniük, mert ezek azok a hasznos információk, amiket érdemes megőrizniük és tovább vinniük a következő életükbe. A Léthé (Lethe) folyó magyarul: Léte, a létezés folyója. Ebből egyértelműen kiderül, hogy a létezés egy dinamikusan változó, áramló, mozgó közeg, maga az idő. A lelkeknek azért kell a vizéből inniuk, hogy elfelejtsék az életüket, főleg azokat a rossz tapasztalatokat, amik megmérgezik a szellemet és akadályozzák a továbbfejlődésében. Csak ezután tudnak visszatérni a testben élők világába, azaz tiszta lappal, letörölt feltudattal reinkarnálódni. Magyarul erre mondjuk azt, hogy az idő minden sebet begyógyít és elfeledteti velünk a rosszat. 3. TOVÁBBI ISMERETEINK AZ ALVILÁGRÓL Az akashából szerzett ismereteink szerint a nemtér-nemidő zónán keresztül közlekednek az emberi (és állati, növényi) lelkeket szállító szubanyagi lélekűrhajók, amiknek egy-egy istenség (angyal, isteni lélek) a kapitánya. Ezek a járművek nem csak a dimenzióvilágok közti lélekfuvarozást végzik, hanem a szomszédos csillagrendszerek között is járnak szükség esetén, amolyan távolsági űrbuszjáratokként. Ott használják őket, ahol nincsenek kiépített térablak állomások az átkeléshez. A térablakok a misztikában és a halálközeli élménybeszámolókban fénykapuként, fénybe vezető alagútként jelennek meg többnyire. Mivel a nemtér-nemidőben csak a szerinóval rendelkező lények vagy járművek képesek megmaradni és térugrást végezni, ezért a teremtmények nem képesek önállóan átkelni rajta. A szállításukról így ezek a csónakos angyalok (Kharónok) gondoskodnak. Egyes leírások szerint Kharón nem a Sztüxön, hanem az Akherón folyón viszi át a lelkeket, ami logikailag annyiból pontosabb, hogy Kharón neve eredetileg Kherón volt, az A-kherón alapján. A neve magyarul Kerón, azaz Keren, Koron vagy Körön, mert ő a kerengő, aki oda-vissza jár körbe az időfolyón (kor) keresztül. Az alvilág bejáratát a három fejű kutya, Kerberosz őrzi, aki Tüphón és Ekhidné szörnyeteg fia. Nyaka körül kígyók tekeregnek, farka sárkányfejben végződik. Nevét ma magyarul inkább így mondanánk: Körbe-ér-usz. Nyilvánvalóan egy ciklikus időrendszerről van szó, erről árulkodnak a tulajdonságai. Valószínűleg azért három fejű, mert az időhurka vagy triális rendszerként működik (triász szerinó) vagy a rendszerének keletkezése három forráspontból indul (hármas felhasadással). A jelenlegi ismereteink szerint az anyagi részecske (neutron) keletkezése indul hármas felhasadásból, ezért logikusnak tűnik, hogy a Hádészról szóló mondai leírások valójában az anyagi részecske tulajdonságaira vonatkoznak. Ezt az is alátámasztja, hogy a túlvilágon a 3D-s anyagi világot hívják alvilágnak vagy újabban pokolnak. Ebben az esetben Kerberosz az időtartály felszínjelenségét kialakító THZ lesz, míg az alvilágba érkező holtak lelkei a fotinók (fénylények). A hármas struktúra megjelenik még a három alvilági bíró személyében is, akik a holtak fölött ítélkeznek, valamint a Moirák személyében, akik a végzet (sors) istennői. A három bíró Aiakósz, Minósz és Rhadamanthüsz, míg a három Moira (magyarul: most-ra, mustra) Klóthó (aki fonja az élet fonalát), Lakheszisz (kockavető azaz a véletlen generátor) és Atroposz (aki elvágja az élet fonalát). A Hádész szó egyébként magyarul Ád-ész, azaz eszet adó vagy Ész adta világ. Egyrészt, mert a balos csavarodású, női időrendszereket (anyag) nevezzük Észnek, míg a jobbos csavarodásúakat (energiakvantumok) Ásznak, másrészt mert az alvilágban szenvedve garantáltan megjön az esze minden léleknek, ahogy szembesül önnön bűneivel, amik ide juttatták. Ennek megfelelően a Bibliában az első emberpár (Á-dám, É-va) azért lett száműzve a paradicsomból (mennyország) az anyagi világba (alvilág), mert ettek a tudás fáján (Életfa) termő almából (információból) és ezért eszesek (ítélkezők, különbséget tevők) lettek. 4. ÖSSZEFOGLALVA A hat alvilági folyó elnevezése az ókori görög mitológiában egy olyan többszörösen összefüggő és egyértelműen redundáns logikai rendszert tükröz, ami csak magyar nyelven fejthető meg, a teremtés működésének ismeretében. Mindegyik név a nemtér-nemidő zóna egy-egy fizikai tulajdonságára utal, vagyis nem önkényesen, hanem szigorú szabályok szerint lettek kialakítva magyar szótagokból. Ahogy szinte az összes ógörög szónak is magyarul találhatjuk meg csak az eredeti értelmét és jelentését. Lásd még: A hellén mítoszok időfizikai jelentése és a Hellász földrajza és az időfizika című írásokat. Bárki vagy bárkik hozták is létre tehát a hellén mitológiát, pontos terv szerint jártak el, magyarul gondolkodtak és pontos ismereteik voltak az univerzum szerkezetéről. Kozmológiájuk és fizikájuk egyértelműen jóval fejlettebb volt a mai hivatalos tudomány szintjénél, hisz ismerték az időforrásokon alapuló teremtést. A jelenpontot ezért hívták atomosznak, azaz atyóm-usznak, mert a pont tényleg oszthatatlan, ellentétben azzal a komplex részecske halmazzal, amit a mai fizikusok hibásan atomnak neveznek. Még csak most kezdünk eljutni odáig, hogy esélyünk legyen megfejteni a görög mitológiában elrejtett és az utókorra átörökített hatalmas tudást. Gyakorlatilag kizárható, hogy egy ilyen gondolati rendszer véletlenül alakulhasson ki. Az ókori helléneknek tehát vagy profi sámánjaik voltak, akik bejárták az univerzumot és feltérképezték azt vagy a jósaikon, médiumaikon, prófétáikon keresztül jutottak hozzá ezen ismeretekhez a szellemi világból. De nem zárható ki a földön kívüli eredet sem vagy az, hogy Egyiptomból, a hunoktól, netán Atlantiszról szerezték a tudást. Az igazságot talán sosem fogjuk megtudni. Az mindenesetre régóta közismert, hogy Akhilleusz és Odüsszeusz egyaránt hun íjat használtak, amit felhúrozni csak nagy erőfeszítéssel és különleges technikával lehet. A hunokkal való szoros kapcsolatot az is mutatja, hogy nem csak a görög személynevek, istennevek és földrajzi nevek, de számos más szó is egyértelműen hun eredetű, azaz magyarul van értelme. A görögök tehát igazából a távoli rokonaink közé tartoznak, kultúrálisan és nyelvileg legalábbis. Reméljük, ezzel a kis írásunkkal sikerült felkeltenünk sokak figyelmét a görög mitológia ezoterikus tanításai iránt. Nem lesz könnyű minden titkot megfejteni, hisz a történelem folyamán nyilván számos ponton sérült az információ. Elvesztek egyes leírások, másokat megváltoztattak vagy önkényesen hozzátettek oda nem illő dolgokat a leszármazottak. Némi segítséget jelenthet a teremtésfilozófiai logika alkalmazása a visszafejtés során. Az például, hogy míg a férfi nevek többnyire -usz, -osz, -ész, -ász végződésűek, addig a női nevek -na, -né végűek (ahogy mi is a feleség nevénél használjuk a -né végződést). Mindenképpen érdemes tehát foglalkozni a mítoszok tudományos igényű visszafejtésével, hisz ennek segítségével juthatunk előbbre a saját tudásunkban is. A munka még éppen csak elkezdődött, rengeteg a tennivaló, így bárki beszállhat és dolgozhat a feladaton. A témával kapcsolatos cikkeket várjuk az Eseményhorizont postaládájába. Készült: 2008.01.09. Másolat:http://esemenyhorizont.uw.hu/2008/ezoter/folyok.html Érdekessége sikerült a nem-tér időben járnom már, próbáltam és meséltem már?
 

Bihar

Kitiltott (BANned)
A görögök nem rokonnépeink.
A "csak magyarul" szöveg úgy értelmezhető, hogy a magyarhoz közelálló hun rokonnépek nyelvén...stb..A magyarok a görög nagyság idején még nem léteztek, csak iu. 200-tól, mintahogy számtalanszor írtam az Arvisura alapján is.
Az Arvisura KRÉTÁVAL ELÉGGÉ RÉSZLETESEN FOGLALKOZIK, ITT VISZONT A KÉSŐBBI MAGYAROK ROKONNÉPEI LAKTAK. VAGYIS KRTÉTA -LEGALÁBBIS A SZANTORIN FELROBBANÁSÁIG- "INTERNACIONALISTA" VOLT vagyis rokonnépek hazája. A Szantorin után pár száz évvel újranépesűlő Kréta persze már más nációkkal népesűlt be többnyire. Nem kell talán részletezni mi történt Krétán, a tőle kb 150 km-re lévő szantorini tektonikus esemény idején..mely ie. 1600 körűl volt.
Mellesleg még Torma Zsófia-Schlieman eredményei is -bizonyos mértékig- megerősitik, hogy pl Trójában laktak rokonnépeink (az etruszkok, azaz avarok, szkíták stb..). Ezt (cserepeiket, írásjeleiket...) érdemes részletesebben is megismerni.
Krétánál és a Szantorin robbanás (nemcsak erre a szigetre terjedt ki, ekkor süllyed el pl az Atlantisz) előtti
időkben Krétán laktak: pelazgok (egyik daha-dák törzs volt), dahák, szkíták, etruszkok, ahájok, hikszoszok (Egyiptomból). Aháj Etur - ő az etruszkok névadója- egyik fia volt különben, mellesleg Ordoszban végzett sámán is...mely ugye van akiknek furcsa..Etur pedig a "garauz" fejedelem egyik fia, ie. 4000-ből. Ahájról, Etúrrol hosszan ír az Arvisura. Etur első lányáról, Sikiláról -aki végűl Tardoson halt meg- pedig érdemes elolvasni a "Havaruti nagyszala" c részt. Igen, a sikér elnevezés is vele kapcsolatos..
Az ősi elnevezés szerint írva Réthinon területén pl egy nagy kegyhely létezett Irakonban (Iraklion ma). Aida kikötőjébe az Ida hegye mellett egy észak-déli út épült...Aida kikötőjéből sok árút ezen az úton vittek Irakonba.
Kréta keleti részének északi sávjában a palazg+daha nép élt, majd a szkíták-sakák is itt telepedtek le. Tőlük délre a hikszoszok és barszilok területe volt. A NYÉK törzset -mely egy különleges törzs volt, a magyar honfoglalás szellemi vezetőinek tartják mellesleg, vagy nem is mellesleg. Árpád első felesége -Abacil- a Nyékeke fejedelmének lánya volt---közbevetőleg.
Kréta nyugati részén Réthinontól nyugatabbra éltek az etruszkok és ahájok.
Az Ida hegyén vásárokat tartottak, itt leányvásár is előfordult, itt áldoztak a hívők...stb.
Ezután jön a misztika: Raja a tengerek istennőjének lánya volt, az ő fia pedig Zeusz...Aki elrabolta Európát, fiaik: Minósz, Rodamér, Szerédon voltak ...és lehetne folytatni, a könyv ezt hosszan megteszi..
A daha-pelazg néppekkel kapcsolatban lehet ismerni, hogy ők is rokonnépeink voltak és nem a románok áltörténelmében volt szerepük...hanem pl Atilla segédcsapatai is dahák-dákok. Réka Atilla után a daha vezér felesége lett..A rómaiak átnevezék a népeket: daha..dák, sikul...székely, kvád...kabar, óz vagy oscus...úz(palóc) stb.
A hikszoszok pedig olyan ókori és alig ismert nép, mely ősidőktől Egyiptom alsó részén ill. arrafelé éltek...A barszilok pedig megint alig ismert ókori népek, akiket az Arvisura azért leír..A ma kozmológiának nevezett micsoda pedig -különösen a hikszoszoknál- nem gyermekcipóben járt már az ókorban sem, habár csillagászatról van szó.
Vagyis Krétán a Szantorin robbanás előtt rokonnépeink éltek, ezt újra csodának és nagy titoknak tartja a világ, amely sohasem fog rájönni a valóós tröténetükre. Ez egyedűl Paál Z. könyvéből ismerhető meg jobban. A fentiek erősen vázlatos leírást tartalmaznak a dologról..mindenestre Krétán az ó és őskorban nem élhettek magyarok, mert ők még nem léteztek. De rokonnépeik viszont igen.
Nem a görög mitológia tartalmaz jelenleg ezoterikus titkokat..hanem a nem könnyen megismerhető Arvisura.
A görög mitológis, csillagászat és matemetika döntő részben átvett vagy lopott...Egyiptomból. Az egyiptomiak pedig kereskedtek Krétával ill. voltak telepeik is. Mostmár csak azt kellene tudni, hogy a magyaroknak -ha áttételesen is. mi közük Egyiptomhoz? Ménes (GŐRŐGŰL MENÉSZ) FÁRAÓHOZ, akár Tutenkámonhoz (Tu-ten-kám-on...azaz: te isteni kám...), vagy Hóruszhoz (Hór Abához), Örsúrhoz (Ozirisz)...stb?? Na és Gizeh...Gizella Sikila legifjabb lánya volt., akit Pilis sámán fia, Bogdány vett feleségűl.
Az élet tele van furcsa történetekkel...
 

Bihar

Kitiltott (BANned)
Na igen, a jászok és az újabban jászkunnak nevezettek. Bár szerintem jászkun nincs, csak kun vagy jász..attól, hogy egymás mellett élnek még nem jászkunok.
Volt szíves ma a Kossuh Rádió eligazítani, mindjárt reggel: a jászok, a kunok és a jászkunok(?) a XIII. század óta élenek ebben a hazában.
Sohasem hallottak még a magyarok bejövetele előtti jász és kun bejövetelről..a Kárpát-medence jégkor utáni benépesűlése pedig hosszú történet és hunfajú rokonnépekhez kötődik.. Sokszor érkeztek ide rokonnépek törzsei vagy kisebblétszámú vándornépei iu. 4000. évet követően..szervezetten 100 évenként látogatók-felderítők jöttek keletről.
Természetesen ami leegyszerűsíthető, még a valóság lesőprésére is megteszik pl az említett rádiónál is.
Nézzük, mi a helyzet...
A jászok Jézus ideje körűl érkeztek ide először nagy tömegben. A nagy tömeg törzseket jelent, mert jász törzs volt a jász, a jazig és a szarmata..Már az időszámítás kezdete előtt évezredekkel is érkeztek ide jászok, méghozzá különböző 100 évenkénti periódusokban megjelenő felrerítő csoportokkal, természetesen esetenként csak tucatnyian és ritka alkalmakkor, a megszervezett felderítő csop. tagjaiként . Közülük mindíg maradtak itt, felkeresve a korábban érkező jászokat... Ezek a felderítők határozott céllal jöttek- ie. 4000-től indult ez a jégkor utáni felderítés- és általában sámánokból és tárkányokból, rimalányokból állt a csoportjuk, mely ritkán haladta meg a 200 főt. Összetételük vegyes volt, több törzset képviseltek.Mindíg ittmaradt a csoportnak legalább a fele..Erről részletesen Paál Zoltán könyvében olvashatunk.
A Hun Törzsszövetség megalakulásakor a jászok az ordoszi fennsíkon a kazahunok, bolgárok és a lettekkel határos területen éltek, a Sárga folyó alsó szakaszán.
A kunok pedig a Sárga folyó középső szakaszán találtak hazát, az úzokkal, tatárokkal, mandzsukkal voltak közös határjaik. A kunok nagy nép volt, például a magyar honfoglalás idején 8 újabb törzsük keleten élt, a Volgánál, akiket besenyőknek neveztek, ugynakkor az Aldunánál ls éltek besenyők és máshol is..az eredeti ősi kun törzsek pedig ekkor szintén a Volgánál éltek . A besenyők azonban mindenféle zsákmányszező csatában résztvettek, ezért sokan éltek szétszóródva egészen a Kárpát-medencéig .
Ide a kunok első nagycsoportja -törzse- a jászok után érkezett mintegy 5 évvel, vagyis még Jézus korában. Őket is az un Jász Síkságra (Duna-Tisza köze a Mátrától) telepítették le, ezt ma Kiskunságnak nevezik.
A Nagykunságon (Karcag térségében) pedig a mongolok elől menekülő kunok nyertek befogadást Iv. Bélától. Ők előbb -Köttöny megölése okán- kimentek, majd Béla visszahívta őket..
Vagyis a két kunságunkban egyeltalán nem egyszerre telepedtek le a kunok. A Jász síkságon -Szolnok alatt- vegyesen élnek ma kunok és jászok, Szolnok fölött pedig jászok. Az első jász fejedelem Jazig volt, aki már feleségével -Szabadkával- érkezett ide keletről.
Az Árpádház királyai közűl V. Istvánnak volt a felesége -a Magyarka térségéből, a Kumától érkezett- kun lány...Erzsébet. Ez az oka annak, hogy IV. (Kun) László -V. István fia- sokat tartózkodott a kunok között. Sem IV. Béla (István apja) sem a felesége Mária nem tudtak kibékülni a kun származású menyükkel.
Tündér Ilonának is- Csaba (Atilla fia) unokája, Zsolt volt a férje- kunok a szülei, anyja Majsa kun nő volt..az apja pedig a kun fejedelem volt.
A magyar történelem hosszú és elég bonyolult, mint minden régi népé.
Atilla harcaiban sem a kunok sem jászok nem vettek részt, legfeljebb mint a segédcsapatok tagjai voltak ezeknél jelen.
Ma a Kárpátmedencében legalább 12-15 hunfajú rokonnép él, mellyek többsége a magyar honfoglalás előtt érkezett...Ők: avarok, kunok, jászok, besenyők, úzok, kabarok, magyarok, székelyek, kazahunok, vepszék, dahák, maramik, esetelg sumérok (ummai úzok), barszilok stb leszármazottjai.
A Wikipédia megalapozatlan állítása nem igaz, mely szerint a jászok "indoiráni nép" volnának. Ezt a fogalmat értelmezni sem lehet...(?) de tudományosan hangzik. Az oszétokra mutogat mint a jászok nyelvrokonaira ez a lexikon...ez annyiban igaz, hogy közel élhettek egymáshoz és az oszétok is hunfajú népek (Nimród apja Kám, oszét fejedelem volt).
A Wiki szerint a jászok közvetlen rokonai, vagy szinte ősei az alánok...az alánokról persze nem tudja kik voltak a nem létező "indoiráni" tengerben. Egy jászokat is tartalmazó kevert népcsoport volt ez, amely valahol a Káspi térségében élt. Nincs sok értelme az alánokat a jászok rokonnépeiként aposztrofálni.
Az indoiráni de akár az indoeurópai kifejezésekről már régebben megállapították, hogy értelmetlen, semmit sem mondó, kreált meghatározások..ilyen népek nem léteztek.
 

jasszemúj

Állandó Tag
Állandó Tag
Sámánokat senki nem tanítja, tévedésben vagy ezek iránt! Magától jön rá hogy vannak képességei, és a nemtér időben utazása és más érdekes dolgok NEM TANÍTHATÓAK SEMMIFÉLE ISKOLÁBAN, fog felvégre itt nem létezik tananyag, ide csak te kelleszkiss
 

robitsas

Állandó Tag
Állandó Tag
Na ez erdekes tenyleg.Samanokat kinevelik vagy ugy szuletnek vagy ez is az is?Szerintem nem megtanulhato, de a meglevo tudas fejlesztheto.A tudas (tehetseg stb...) nem tanithato, erre matek tanarom is ra kellet hogy jojjon a hosszu evek alatt:)
 

Bihar

Kitiltott (BANned)
Nem érdemes kétségbevonni az őseink történetírásainak összefoglalójaként készűlt Arvisurát. Amiről módomban állt megvizsgáltam, hogy igaz lehet-e? Igaz volt..Jómagam ennek alapján szoktam ide írni. Elég probléma, hogy ezt kevesen ismerik, mert nem éppen könnyű dolog elolvasni, értelmezni..sőt, kifejezetten nehéz.
A sámánkérdést vizsgálgató Diószegi vagy Hoppál még megsem karcolja ezt a témát, viszont Schmidt Éva -aki évekig a hantiknál élt- igen. Sok egyezést taláétam S. Éva és az Arvisura írásaiban. Ezek elemzése azonban hosszú lenne itt. Mindenesetre a hanti sámánok pl visszanyúlnak az ősi tóremhithez is...mikor pl Kaltest emlegetik. De igazán mamár ők sem "tanult" sámánok, csak a rokonságban lévő sámánoktól kaptak valamiket..az őstörténelmet pl nem ismerik.
A sámánképzés az ős és az ókorban, sőt egészen az árpádházi királyokig különböző helyen történt. Elsősorban Ordoszban a Sárga folyónál, majd később más ázsiai helyeken is, pl a Karakórumban, vagy éppen a Káspinál stb.
A sámánképzésre minden törzsnek 2 ifjut (lány is lehett később ) kellett elküldenie. Őt éves volt ez a képzés, a tárkányképzés pedig 4 éves, azaz 20 évenként egyszerre végeztek a sámánságot és a tárkányságot tanulók és ezt nagysüánnal ünnepelték meg. A "sima" alkalmakat persze szimpla lovasversenyekkel, süánnal. Komoly kívánságai is lehettek a győztesnek + még néhány főnek.
Pl Atilla bejövetelét megelőzően -kiegészítésűl- a Volgánál tartottak képzéseket...vagy a magyarok bejövetele előtt két alkalommal is tartottak képzést a Kevevára (Kiev) alatt...Álmos egyébként két Arvisurát is írt, meglepően visszatudott menni a régmultba ezekszerint. Sarolt Arvisurája viszont gyenge..
Etur -a garauz (grúz) sámán-fejedelemfi a Van tó környékén nyerte meg a nagysüánt -ie. 4000-ben- és azt kérte, hogy 100 fővel indulhasson el-engedjék el- a "nyugati meleg tengerhez"...elengedték. A mai Törökország hossztengelyében ment el a Márvány tengerig, közben sok gyermeke született (Ida, Aháj, Adana, Milét..), nem sietett..Ő lett az etruszkok névadója vagyis egy jelentős népcsoport ősapja. (a grúzok neve helyesen: gara-úz, azért, mert az ősidőkben a Gara zúgó alatt élő úzok voltak)
Beavatott viszont csak az lehetett, aki elvégezte a sámánképzőt és erre alkalmasnak találták -kapaszkodj-Jézus Karnakban lett pap (sámán) és Ordoszban beavatott. Ez szokatlanul hangzik, bővebben az Arvisurában lehet erről olvasni és akkor már nem lesz meglepő...a beavatottak képzése 5 éves volt. Jézus e mellett még arbag (orvos) is lett..
Nem egy mai kijelentés, vélekedés kérdése, hogy ki és milyen esetben lehetett sámán, vagy beavatott...erre ősi szabályok vonatkoztak, mint ahogyan a törzsek szerepére is.
A beavatottakat is "osztályozták" azaz fokozataik is voltak, a legmagasabb a 25-ős volt (pl Jézus vagy Etana sumér király ilyen). A tizes fokozatnál magasabbnak ítéltek már tudtak gondolatátvitellel kommunikálni...ez nehéz kérdés, magam is csak akkor hittem el, amikor egy szavahihető ember elmesélt erről egy esetet, mellyet sohasem fog elfelejteni..
Létezett független Beavatott Központ is, ez vándorolt, ebben 25 beavatott működött. Atilla idejében pl Ősbudán volt, azaz a mai Budakalász fölött kb 1 km-el. Az első ismert ázsiai központ Nippurban (Suméria) volt, majd Karnakban stb.
Tehát a sámán (vagy táltos, vagy bát, vagy pateszi) nem tudott gondolatátvitellel élőkkel kommunikálni, mint pl a 13-as fokozatú beavatott Paál Zoltán, akinek reggelenként "megszólalt a fejében a rádió" mint írja magánleveleiben..Ezekben a magánlevelekben -mellyek Molnár Zoltán (vak) íróhoz, Pataky elismert rovásfejtőhöz stb szólnak, néhány olyan kérdésre is választ ad P.Z. melyre a könyv nem. Pl Atilla koporsójában..
A kérdéskör átgondolásához tehát ismeretek kellenek és mégegyszer ismeretek erről a régi világról, továbbá egy mélyebb átgondolása a dolognak.. és nem a saját kútfőből merített kinyilatkozások.-.-
 

jasszemúj

Állandó Tag
Állandó Tag
Igen mindezek szépek, de megint vissza térek a szavaimra a tudás amit itt alkalmaznak nem tanítható, ezeket neked kell elsajátítanod magadtól, tanítható sok minden de a formák világának az engedélyeit magadnak kell beszerezned, senki nem adja neked használatba vételre, tévesen ítéled meg a tudást amiről beszélek és a felszíni tudást amit kaphatsz bárkitől, de a mélységeit neked kell bejárnod és az engedélyek rád vonatkoznak. Merek a tudásom alapján nyilatkozni hisz vannak olyan gyakorlatok amikről olvasni sem tudok, csak akkor ha valaki lemeri írni őket akkor van viszonyítási kapcsolatom a dolgaim és a leírtak között, és ott a régmúlt ismeretei olvastam eleget róluk, de a tudást nem tudod másoktól megszerezni, már kiválasztottam valakit és fokozatosan adogatom neki az ismereteket, de a tudást neki kell gyakorlatain keresztül megszereznie a folyó felszíne nem egyenlő a mélységével, ellentmondást vélsz felfedezni helyes. ;)
 

jasszemúj

Állandó Tag
Állandó Tag
Tehát a sámán (vagy táltos, vagy bát, vagy pateszi) nem tudott gondolatátvitellel élőkkel kommunikálni,

Tévesen ítéled ezt is meg sokan használják eme módszert, mondom hamisak az információid és a következtetések is hamisak lesznek, tudod a gyakorlás szabadsága mindenkire vonatkozik vagyis élhet vele, és akkor más látószögből fogod a szavaidat használni, azt tudom mondani történelem hamisítás folyik szerte szét a föld bolygón a magyarok sem maradtak ki ebből, mindent tudhatsz ha A KOZMOSZ KIVÁLASZT TÉGED ERRE A FELADATRA, és nem a tanítód fog kiválasztani (megint ellen mondás, de jó)kiss

Megtudnak téged tanítani arra hogy érezd a tenyeredben a narancs illatát, vagy lásd a követ nőni, vagy tudj az üres pohárból inni, senki nem tud téged erre megtanítani, csak te saját magadat az egyedi gyakorlataidban, évezredek homályában és a vanban amiben élünk, érdekes analfabéta sámán tudású embereket ki tanította amiről a beszámolás szól, analfabéta tanító?
 

jasszemúj

Állandó Tag
Állandó Tag
Nem érdemes kétségbevonni az őseink történetírásainak összefoglalójaként készűlt Arvisurát.
megtehetem szabad gondolkodással bírok és vannak tudásaim amik az Ohm koponya rejtélyében hamisságokat vélt felfedezni
Amiről módomban állt megvizsgáltam, hogy igaz lehet-e? Igaz volt..Jómagam ennek alapján szoktam ide írni. Elég probléma, hogy ezt kevesen ismerik, mert nem éppen könnyű dolog elolvasni, értelmezni..sőt, kifejezetten nehéz.
A sámánkérdést vizsgálgató Diószegi vagy Hoppál még megsem karcolja ezt a témát, viszont Schmidt Éva -aki évekig a hantiknál élt- igen.
Látta amint a sámán bolygóközi utazásban veszrészt és ehhez hasonló dolgokban, kétlem
Sok egyezést taláétam S. Éva és az Arvisura írásaiban. Ezek elemzése azonban hosszú lenne itt. Mindenesetre a hanti sámánok pl visszanyúlnak az ősi tóremhithez is...mikor pl Kaltest emlegetik. De igazán mamár ők sem "tanult" sámánok, csak a rokonságban lévő sámánoktól kaptak valamiket..az őstörténelmet pl nem ismerik.
A sámánképzés az ős és az ókorban, sőt egészen az árpádházi királyokig különböző helyen történt. Elsősorban Ordoszban a Sárga folyónál, majd később más ázsiai helyeken is, pl a Karakórumban, vagy éppen a Káspinál stb.
A sámánképzésre minden törzsnek 2 ifjut (lány is lehett később ) kellett elküldenie. Őt éves volt ez a képzés, a tárkányképzés pedig 4 éves, azaz 20 évenként egyszerre végeztek a sámánságot és a tárkányságot tanulók és ezt nagysüánnal ünnepelték meg. A "sima" alkalmakat persze szimpla lovasversenyekkel, süánnal. Komoly kívánságai is lehettek a győztesnek + még néhány főnek.
fekete mágiát gyakorlokkal megkellet vivniuk ami életre halálra folyik, ez szellem párbaj csak te is és a másik fél vet részt benne, nincsenek nézők, kiváncsiskodók, sajnos volt részem ilyen viadalban
Pl Atilla bejövetelét megelőzően -kiegészítésűl- a Volgánál tartottak képzéseket...vagy a magyarok bejövetele előtt két alkalommal is tartottak képzést a Kevevára (Kiev) alatt...Álmos egyébként két Arvisurát is írt, meglepően visszatudott menni a régmultba ezekszerint. Sarolt Arvisurája viszont gyenge..
feltételeztem van egy nemtér-idő barlang Dobogókőn sikerült bemenni oda, sokszor meséltem révülésben, menjenek be mások is a valóságban csak sziklák vannak a helynél, rengeteg tudás van ott, menjetek aknázzátok ki, betudsz menni oda, nagyon szeretném de sikerülni fog, szerinted?
Etur -a garauz (grúz) sámán-fejedelemfi a Van tó környékén nyerte meg a nagysüánt -ie. 4000-ben- és azt kérte, hogy 100 fővel indulhasson el-engedjék el- a "nyugati meleg tengerhez"...elengedték. A mai Törökország hossztengelyében ment el a Márvány tengerig, közben sok gyermeke született (Ida, Aháj, Adana, Milét..), nem sietett..Ő lett az etruszkok névadója vagyis egy jelentős népcsoport ősapja. (a grúzok neve helyesen: gara-úz, azért, mert az ősidőkben a Gara zúgó alatt élő úzok voltak)
Beavatott viszont csak az lehetett, aki elvégezte a sámánképzőt és erre alkalmasnak találták -kapaszkodj-Jézus Karnakban lett pap
ha élt ugyan úgy tanította saját magát mint én vagy bárki más, nem avatta be senki és csak károsnak ítélem az ilyenképpeni beavatkozásokat, ha lenne igazság alapjuk
(sámán) és Ordoszban beavatott. Ez szokatlanul hangzik, bővebben az Arvisurában lehet erről olvasni és akkor már nem lesz meglepő...a beavatottak képzése 5 éves volt. Jézus e mellett még arbag (orvos) is lett..
a gyógyító tevékenységet a gyakorlataid eredménye és annak hogy megosztod a tudásodat főleg ingyen teszed, mindenkinél pont így zajlik le, rengeteg ismert gyógyító ezeket meséli magáról
Nem egy mai kijelentés, vélekedés kérdése, hogy ki és milyen esetben lehetett sámán, vagy beavatott...erre ősi szabályok vonatkoztak, mint ahogyan a törzsek szerepére is.
A beavatottakat is "osztályozták" azaz fokozataik is voltak, a legmagasabb a 25-ős volt (pl Jézus vagy Etana sumér király ilyen). A tizes fokozatnál magasabbnak ítéltek már tudtak gondolatátvitellel kommunikálni...
minden ember tudja ezt a képességet használatba venni ha akarata lesz rá, itt nincsenek kívételek
ez nehéz kérdés, magam is csak akkor hittem el, amikor egy szavahihető ember elmesélt erről egy esetet, mellyet sohasem fog elfelejteni..
Létezett független Beavatott Központ is, ez vándorolt, ebben 25 beavatott működött. Atilla idejében pl Ősbudán volt, azaz a mai Budakalász fölött kb 1 km-el. Az első ismert ázsiai központ Nippurban (Suméria) volt, majd Karnakban stb.
Tehát a sámán (vagy táltos, vagy bát, vagy pateszi) nem tudott gondolatátvitellel élőkkel kommunikálni, mint pl a 13-as fokozatú beavatott Paál Zoltán, akinek reggelenként "megszólalt a fejében a rádió" mint írja magánleveleiben..Ezekben a magánlevelekben -mellyek Molnár Zoltán (vak) íróhoz, Pataky elismert rovásfejtőhöz stb szólnak, néhány olyan kérdésre is választ ad P.Z. melyre a könyv nem. Pl Atilla koporsójában..
A kérdéskör átgondolásához tehát ismeretek kellenek és mégegyszer ismeretek erről a régi világról, továbbá egy mélyebb átgondolása a dolognak.. és nem a saját kútfőből merített kinyilatkozások.-.-
Gyakorlatokban rejlenek az tudások alapjai, és minden emberben ott vanank a tudások lehetőségének a megszerzései, nincsenek kivételezett személyek, de annyiban hogy álhatatosan gyakorolnak és gyakorolnak, és olyan tudásokról szereznek információkat amiket a régmúltban használatosak voltak minden nap, és nem a megítélések alapján lesz tudásuk vagy nem tudásuk, úgy ítéled meg minden szavam hazugság, akár igazad is van a te szemszögedből nézve?kiss
 

Bihar

Kitiltott (BANned)
Köszönöm jaszemuj a kioktatását és értelmezhető szövegét.. A jövőben esetleg már el is tekinthet ezirányú szösszeneteitől.
A huszönöt féle/vagy fajta klasszikus sámán közűl néhány: abakán-öregek tanácsának papja, arbag-orvos, bacsa ellátó (vándorlások, harcok alatt), barus-jós, bán-őrségpap, boksa-tudóspap, bőd-bőségpap, dalacs-katonapap, harsány-kispap, horka-bíró, igric-éneklő pap, jaku-összekötő, magóc-varázsló, nazír-istenidéző (mint Jézus) pap, regős-tanító....A sámánságot tehát szakmai értelemben is tanulták, felosztották.
Nimród pl bacsa sámán volt.
A tárgyban leírt szövegemben nincsennek saját következtetéseim, ugyanis ezeket a dolgokat az Arvisura tartalmazza.
Azthiszem Paál Zoltánnal kell megbeszélnie a továbbiakat, miután én mindössze a könyv ismerője vagyok (valamennyire).
Úgyhogy a meddő vitát nem folytatom.
 

jasszemúj

Állandó Tag
Állandó Tag
Köszönöm jaszemuj a kioktatását és értelmezhető szövegét.. A jövőben esetleg már el is tekinthet ezirányú szösszeneteitől.
A huszönöt féle/vagy fajta klasszikus sámán közűl néhány: abakán-öregek tanácsának papja, arbag-orvos, bacsa ellátó (vándorlások, harcok alatt), barus-jós, bán-őrségpap, boksa-tudóspap, bőd-bőségpap, dalacs-katonapap, harsány-kispap, horka-bíró, igric-éneklő pap, jaku-összekötő, magóc-varázsló, nazír-istenidéző (mint Jézus) pap, regős-tanító....A sámánságot tehát szakmai értelemben is tanulták, felosztották.
Nimród pl bacsa sámán volt.
A tárgyban leírt szövegemben nincsennek saját következtetéseim, ugyanis ezeket a dolgokat az Arvisura tartalmazza.
Azthiszem Paál Zoltánnal kell megbeszélnie a továbbiakat, miután én mindössze a könyv ismerője vagyok (valamennyire).
Úgyhogy a meddő vitát nem folytatom.

Kedves Barátom számodra meddő, MERT NEM VESZED FIGYELEMBE A TÉNYEKET, AKI TUD AZ NEM MÁSOKTÓL KAPTA A TUDÁSÁT, HANEM NEKI KELLET MEGDOLGOZNIA ÉRTE EZ ÍGY VOLT RÉGEN ÉS ÍGY VAN MINDEN KORBAN. Taníts meg valakit a Látó tevékenységre ha a kozmosz nem választja ki erre a feladatra, vagy bármire tévesen ítéled meg a tudás megszerzését, kérlek téged gyakorolj akár meditációt szuper dolgokat tudsz magad számára elérni, és utána olvas arról amiről nincs információ sem amit sikerült létre hoznod, ki kit tanítana meg, szeretettel kiss

Tudod akkor van igazam ha nem kell szólnom, mert amint megszólaltam már nincs igazam.
ne adj okot és néma maradok
 

Bihar

Kitiltott (BANned)
A magyar honfoglalásról...(1)
A magyarok bejövetele-honfoglalása- a Kárpát-medencébe legalább az ötödiknek számít a hunfajú rokonnépek bejöveteleinek körében. Ez úgy értendő, hogy -visszafelé- az avar honfoglalás, Atilla honfoglalása, Pannon honfoglalása és még a következetesen beérkező korábbi honfoglalások között volt az ötödik a magyaroké. Pannon (ie. 800) előtt sok hullámról van szó, pl Esküllő (ie. 2800 körűl), Barca (ie. 1610) honfoglalása ilyen. Ezekere most nem térek ki.
A következetes honfoglalások magyarázata -még Álmos Arvisurája szeruint is- az, hogy visszajött sok hunfajú nép a jégkor előtti őshazájába, ahogyan nevezték: a Melegvizek Birodalmába..Az eredeti melegvízforrások száma kb 120 volt még a jégkor elején, ezek száma viszont kb 20-ra csökkent a jégkor végére. Külön kérdés, hogy az első felderítők -Gyula pateszi és emberei- miként találtak ide ie. 4000 körűl. Ez azonban megintcsak kicsit hosszú történet...P. Z. könyve tartalmazza. Mindezeket Álmos is tudta, le is írta, ő ugyanis két Arvisurát is írt. A másodikat közvetlenűl halála előtt, ill. ezt -pár mondattal- egy sámán fejezte már be.
A magyarok honfoglalásnak külső és belső okai is voltak. Külső ok a kazárok, a besenyők és a bolgárok ellenséges viselkedése volt---röviden ennyit írhatok most erről. Belső ok, hogy a medencét ekkor már elfoglalni akaró germán és szláv népek fenyegetése miatt behívták Álmosékat, ez különösen a 892-ben Verecke kabar fejedelem (Kassa) által küldött levélből domborodik ki. Közvetlenűl fenyegették már ekkor a medencében élőket a szlávok, sőt pl Nyitra környékáét el is foglalták..NEMCSAK VERECKE, HANEM A KAZAHUNOK ITTENI FEJEDELME, TÉTÉNY ÉS AZ ERDÉLYI ZALÁN IS EGYETÉRTETT A BEHÍVÁSSAL.
A kazároktól való elszakadást már Edemen -Álmos nagyapja- elkezdte, aki a fiával, Ügyekkel egyre jobban nyugatfelé távolodott és megalapították kevevárát (Kiev) ill. a Kevevára alatt egy fejedelmi, fővezéri központot is. Kevevára sámánközpont lett, ahol az Asszúporog nevű fősámán működött.
Kazáriának csatlósa volt a két részre bontott magyarok szövetségei. Ugyanis a Volgától keletre a magyarok, nyugatra a magyariak öt-öt törzse élt. A honfoglalásközeli időbenm a magyarok fejedeleme Lebed, a magyariaké Álmos volt.
Különös dolog történt, amikor a kazárok parancsára-akiknek a fővezére éppen Lebed volt- utasították Lebedet, hogy támadja meg a magyariakat és fordítsa őket vissza...(szemtelenűl még legeltetési adót sem fizettek Álmosék!!).
Egy mondattal itt említeni kell az arabokat, akik egyre jobban nyomultak délrőlm és a kazárokat 825-ben meg is verték a Don közelében..Edemennek is két fia veszett oda ekkor.
Kazária alapítójának Aladár tekinthető, aki Atilla unokaöccseként a temetés utáni belső csatározás után keletre (Turgaj, Káspi) vándorolt, 453.-ban. Ő a Magyar Törzsszövetséggel is együttműködött, melynek egyik fia a fejedelme is volt...Atilla idején Aladárnak igérték a fővezérséget, de ezt nem tartották be. A temetés után (Réka volt a felbujtó) ezért csaptak össze Réka fiai Aladárral.
 

Bihar

Kitiltott (BANned)
A magyar honfoglalásról (2)...
A vérszerződést azért kötötték meg, mert a honfoglaló fejedelmek pontosítani akarták, hogy milyen törzsek vállalják a bejövetelt. Nem vállalta ugyanis a Gyula, a Béla és a Gyarmat törzs a bejövetelt. A Gyarmat törzsnek érdekes volt a helyzete, ugyanis a fél törzs bejött, a másik felük pedig Kiev térségében maradt. Ennek okát ismereteti az arvisura.
A vérszerződés megkötése a 892-es nagyszala idején történt Jászvásár közelében, a Szeret folyónál. Szeret Árpád hugának -Kendicének- a fia volt.
Fontos tudni, annak akit érdekel a téma, hogy a honfoglalás nem 896-ban történt, hanem 895-ben...Popntosabban Árpád már 894 novemberében elindult a törzseivel (4 törzzsel) és karácsonykor már Ungváron volt. A többiek pedig mintegy 3 hónappal később jöttek át a hágókon, azaz 895 elején.
Készült ugyan egy Kurszán-Álmos féle honfoglalási terv is, eredetileg ez tíz hágón akarta behozni a tíz törzset..Ezt Árpád kifogásolta, mert a bolgár (Simeon féle) és a besenyő támadás a levbegőben lógott a déli hágók esetében. Árpád a déli hágók (Tömösi, Vörostoronyi) igénybevételét nem javasolta.

Végűl Hat hágót jelöltek ki a bejövetelre. Árpád törzsei voltak: a Kéri Keszi, Kürt kabar törzsek és a Kunmagyari törzs. Ők az Uzyoki, Vereckei és Körösi hágókat vették igénybe. Végűl 21 balesetben elhunyt veszteséggel meg is érkeztek Jászvásár irányából.
Jászvásár minden vezető számára fontos hely volt, ugyanis ennek körzetét érintenie kellett.
Kurszán három törzse (Gyarmat-Kasszu, Megyer, Oguz) a Borgói hágón át érkezett, míg a déli hágóknál (Tömösi Vöröstoronyi) Álmos törzseinek ( Nyék, Jenő, Tarján) kellett volna belépnie az országba. Itt most nem sorolom fel a törzsek vezetőit.
A törzsek belépés után Gyulafehérvár irányába mentek.
Álmos törzseit azonban megtámadták a két hágó előtt a Simeon féle bolgárok és hamarosan a besenyők is. Ebben Bizánc "keze is benne volt"..
Míg Kurszán is csak 29 ember veszett, addig Álmosnak kb 7000 fő volt az embervesztesége (katonák és szekereken utazók). A Tarján törzs már mélyen bennt járt, mikor a kevés utóvéddel bíró Nyék és Jenő törzset megtámadták. Ekkor Álmos ugyan segítségként visszaküldte a Tarján törzs lovasait, de már elkésett ezzel. Külön bonyolította a közeli Dubna a harcokat, mellyeket az arvisura részletez.
Említem, hogy kb 4000 fő visszafordult a támadás okán és ők Jászváűsáron telepedtek le az ittlévő Gyula törzs közelében. Talán ők lehetnek a mai cságók ősei. A Gyula törzs később azután keletebbre költözött.
Tehát tíz törzs érkezett be a Kárpátok hágóin ide. Ezek közűl azonban három nem a Magyar Törzsszövetség törzse volt, hanem utólagosan csatlakozott. A letelepítési tervet -előre- még Kurszán elkészítette. A fejedelmek pedig Pusztaszerre tartottak, ahol 895-ben egy új nagyszalán megbeszélték az eseményeket és a továbbiakat. Mivel ekkor már Álmos nem élt, így új nagyfejedelmet választottak: Kurszánt. Árpád ekkor tárkányfejedelem volt.
A magyaroktól a honfoglalásig ötször jártak tájékozódó csoportok a medencében, ebből 2 alkalommal Árpád is itt volt.
Árpád (848-908) nagyon népszerű volt...első felesége, Abacil 890-ben meghalt, a második alkalommal pedig Verecke kabar fejedelem lányát vette el, 892 elején. Abaciltól öt gyermeke született : Laád, Tarhos, Üllő, Jutas és Kendice. Eperjestől született fia Zsolt (Solt, 892-955) volt, de három lánya is született még. Árpád után Zsolt is nagyfejedelem lett és az ő egyik fia (Taksony) a további fejedelmek és árpádházi királyok ősapja, Aba Sámuel kivételével.
Kurszán igen sokat dolgozott a letelepítésekkel kapcsolatban. Ennek megoldását egy kis térképvázlat ábrázolja az arvisurában. Egy dunai fürdésnél megfázott Kurszán, így ő 899-ben meghalt. Eztutén emelték pajzsra Árpádot. Kurszánt a a budai Várhegyen lévő várában temették el.
Megkell még emlékezni feltétlenűl Álmosról, mert a halála okát általában nem ismerik, vagy a találgatásokat úgy tüntetik fel mint a barbár magyarok szokását. Őt bepanaszolták a horkánál a déli hágóknál történt nagy emberveszteség miatt a kabarok,. A horka ekkor pedig Gyula volt. Álmos középső fia. Nem tudott dönteni apja ügyében...ezért egy hajnalban elrabolták őt a kabarok és elvitték Abaujvárra.(Kassa alá)
Itt a földvárban kivégezték és fordított módon eltemették. Halálakor 75 éves volt..jelentős győzelmek is fűződnek a nevéhez ..
A beérkezők létszáma 456 000 fó volt. A Kárpát-merdencében ekkor 500 000 fős létszámu rokonnép élt. Így az ország létszáma közel 1 millióra nőtt---
 

Bihar

Kitiltott (BANned)
A magyar honfoglalásról...(3)
Ennek legfontosabb külső oka Kazária viselkedése volt, ahol gátlástalan haszonszerzés és terror uralkodott. Innen először a különleges törzs (Nyék) szakadt ki, 850-ben, majd a magyariak Ügyekkel. ŐK Kevevára környékén találtak letelepedésre alkalmas helyet. A Nyékek a mai Kiev fölé telepedtek. Először Bakát (az Aral tótól keletre volt), majd a Volga melletti Alkazár volt Kazária központja. Nyugati határa -a legnagyobb kiterjedésekor- a Don volt. Kazáriát különben a szlávok szüntették meg kb 970-ben. A szétszakadt kazárok egyik részéből lettek pl a kozákok..
A magyarok két részből álló (magyari és magyar) népei 864-ben újra egyesűltek, már Kiev környékén. Itt tehát Lebed -aki eléggé különös módon a kazárok fővezére volt- békét kötött a magyariakkal, Álmossal. Megalapította Lebedvárát (Lemberg vagy Lvov) és hamarosan meg is halt. Lányát 864 után Álmoshoz adta feleségűl, aki özvegy volt ekkor.
A Magyar Törzsszövetség ezután mint "kettős fejedelemség" müködött, fejedelme árpádházi ill. lebedházi volt, váltásban.
Lebed nem érte meg a honfoglalást, helyette Előd fia jött be az Árpád féle átkelő törzsekkel.
A honfoglalókhoz "odacsapódott" avarok is bejöttek, akik ősei Nagy Károly idején távoztak. Kazáriából viszont senki nem érkezett, az ellenséges viszony miatt.
A magyarok ősvallása a Jézus alapította uruki vallás volt. Ennek Bibliáját Mani írta.
A kintmaradtak egy fejedelemségbe szerveződtek, ennek vezetője Jeretyán volt, a központ Magyarka városa volt, a Kumánál. Magyarka -a XIX. századi megszűnésig- közel 7 000 éves város volt. Szerepe különleges a Selyemút végén, erről az arvisurákban lehet olvasni. Még Mátyás király idején is volt kacsolat Magyarkával, mint a kintmaradottak fejedelmi központjával.
Árpád nem a pozsonyi csatában halt meg, 907-ben, mintahogy a sok hibával írt Gesta tartalmazza, hanem 908-ban halt meg. Közismertek mamár Anonymus (Pósa András) tévedései és a Gesta forrásértéke, zavaros történetei...Budakalász fölött az egykori uruki avar templomban temették el az arvisura szerint. Ezt azután a Habsburgok földig romboltatták.
Természetesen a honfoglalásról még többmindent lehetne írni-többek között a nyelvi kérdésről is- ezeket azonban az arvisurákból pótolni lehet.
A honfoglaláskor a fejedelem Álmos volt. Sajnos nem hallgatott Árpádra a hágókon való átkelés tekintetében.
 

Bihar

Kitiltott (BANned)
Fejedelmeink, királyaink..
Mint többször említettem Zsolt után a Taksony leszármazottaiból lettek a fejedelmek és a királyok.
Mivel a kettős fejedelemség egészen Vajkig tartott, azt úgykell érteni, hogy Vajkig hol árpádházi, hol lebed-elődháziakról van szó. Vajktól kezdve pedig csak Aba Sámuel a kivétel, aki nem kötődik Taksonyhoz (926-70).
Taksony Zsolt legidősebb fia volt, , két öccse : Mihály és Csák. Csák egy nagy, népes família ősapja, akihez még a Szibiánok is kötődtek.
Taksony egyik fia volt Géza (951-997), akit még Vajkként kereszteltek meg. Ez a katolocizmus felvételének kora, amikor az ősi nevek is gyorsan eltünhettek, mert az idegen papok ezeket nem tudták kiejteni.
Géza első felesége a besenyő Söpte Szavárdi volt, tőle is született két ikerfia, az egyik Vazul volt. Saroltnak is második házassága volt a Gézával megkötött. Sarolt (eredeti neve Csantavér) szintén besenyő származású, apja Gyula besenyő nagyfejedelem volt, Jászvásáron élt. Egy lánytestvére -Karold- és egy öccse volt, Erdélyi Gyula. Sarolt 1012-ig élt.
Vajk, Sarolt és Gizella "felváltva" követtek el különböző kegytelenségeket...Vajkhoz köthető Koppány kivégzése, Gizellához Vazul megvakítása..Tizenkét főemberüket végezték ki ekkor az idegen papok sugallatára, megfélemlítésként, előre megbeszélve és igen apró látszat-indokokkal..
Ebben az időben nagyszámú árpádházi leszármazott élt, unokák és dédunokák..
Az Árpádház életében a viszályok Vajktól jelenkeztek, addig itt békében éltek a nagyszámu rokonok. Láthatóna az idegenek és az idegen papok gerjesztették az indulatokat...
Vajknak szívritmus zavarai voltak öregkorában, fájtak a lábai (köszvény?) és reumatikus panaszai is voltak, a budai ispotályban halt meg 1038. aug. 15-én. Nem lehet biztosan tudni, hogy tudott-e pl írni, mert a fiához írt intelmek is-láthatóan- a kancelláriáján működő papok írása. A halálát megelőző országfelajánlása egyeltalán nem biztos, hogy az ő ötlete volt. Koronája a római volt, mellyel 1001-ben koronázták meg Esztergomban. Utódját nem elég körűltekintően választotta, vagy úgyis mondható: nem ő választotta, hanem a klérus. Ez a felajánlás abban az időben mintegy szokásos volt. Hiába érvelt Ottó ellen a hazai rokonság...nem vette figyelembe.
Vajk fiát a Koppány miatti bosszú miatt őlték meg a besenyők egy vadászaton. Erről nem ír általában a magyar történelem, de ír viszont a germán Heidelsheimi Krónika.
Géza és Vajk midejétől kezdve üldözték a táltosokat, az arbagokat, nem volt szabad gyógyítaniuk sem, a rovásírást is betiltotta Vajk egyik -fennmaradt- rendelete..
 
Oldal tetejére