Tanács a 20 hozzászólás könnyű megszerzéséhez

San témája a 'Szójátékok és játékok' fórumban , 2006 Szeptember 29.

Témaállapot:
Not open for further replies.
  1. tiwcsi007

    tiwcsi007 Állandó Tag

    Csiszolatlan…

    Ez így leírva szép és jó, hiszen így volt ez 15 éve is, és még ma is jól megállja a helyét (legalábbis a körökre osztott műfaj kedvelői körében, ez a pepecselős játékmenet FPS-rajongóknak valószínűleg kevésbé fog tetszeni). Csakhogy a játék egyik legnagyobb erőssége egyben a legnagyobb hátránya is: szinte semmi újítás nincsen benne, semmi olyan, amit ne tudott volna az ős is. Ez egyrészről jó, hisz így a nosztalgiázni vágyók és az „ufó-szüzek” egyaránt szórakozást lelhetnek, másrészről azonban eléggé pofátlanság-szaga van, hiszen gyakorlatilag „csak” újra kellett írni az eredetit, ahhoz érdemben nem tettek hozzá. Sőt még el is vettek, hiszen számtalan dolgot kihagytak, főleg tárgyakat, eszközöket, vagy épp olyan apróságokat, mint az ellenfelek hulláinak eladása, esetleg az ellenfelek által korábban előszeretettel használt elme-manipulálás - ehelyett meg kell elégednünk egy szimpla paralizálással. Ennek ellenére a játékmenet még így is kellően összetett, de a veteránokat, akik játszottak az előddel, végig kísérni fogja egy bizonyos megfoghatatlan hiányérzet (említettem már, hogy nincsenek benne kis szürke emberek?).
     
  2. tiwcsi007

    tiwcsi007 Állandó Tag

    A másik nagy gyengeség a játék amatőr megvalósítása: egy dolog, hogy a látvány részletessége nem éppen 2007-es színvonalú, de design terén sem nyújt olyat, ami ellensúlyozná a kidolgozás szembetűnő hiányosságait. Ugyanez vonatkozik a hangokra és a zenére is: az ellenfelek unalomig ismert hangeffektekkel pusztulnak el, a fegyverek pukkanásaira és csippenéseire kár szót vesztegetni, a zene pedig kb. 5 perc után az agyamra ment. Ehhez már csak ráadásként szolgálnak a pocsék minőségű videóbejátszások, és a spártai puritánságú menürendszer (bár a kutatás és a gyártás hátteréül szolgáló kép még korrektnek nevezhető).
     
  3. tiwcsi007

    tiwcsi007 Állandó Tag

    A külsőségek mellett a játszhatóság sem éppen tökéletes: automentésből csak egy van, ami csata elején és végén is ment, így ha rosszul sikerülne egy küldetés, netán mindenkit elvesztenénk, akkor az automentés valószínűleg a csata végén, az elrontott állást jegyezte meg. Ezen segítene a gyorsmentés, de az meg bizony nincs. Így gyakran fogunk a menüben matatni mentés után, ez szintén nem épp kényelmes megoldás. Harc közben pedig gyakran előfordult, hogy a másik egység kijelölése helyett sikerült mellékattintanom, amivel az aktuális katonámat keresztül küldtem a fél pályán, rosszabb esetben bele az ellenfelek közé. Emellett nem lehet látni, hogy melyik ellenfél van lővonalban, csak ha megpróbálunk rálőni, vagy gránátot dobni. A programhibákat, átjárható falakat, falon átlövő ellenfeleket csak azért nem emelem ki, mert szerencsére elég ritkák, de mikor az életünk múlik ezen, akkor nem fogunk nekik örülni.
     
  4. tiwcsi007

    tiwcsi007 Állandó Tag

    Nagyobb lélegzetű átgondolatlanság a nehézség kérdése: ahogy haladunk előre, bizonyos események váltják ki az ellenfelek újabb, keményebb generációjának érkezését (általában egy bizonyos kutatás befejezése, de időtől illetve lelőtt ellenséges hajóktól is függhet). Ezek hirtelen jönnek, így a helyzet legtöbbször a következő: fejlesztünk, fejlődünk, egyre könnyebb lesz, ahogy minden katonánkat felszereljük az aktuális csúcstechnológiával. Megtörténik a váltás, új ellenfél jön, amit a legjobb fegyvereinkkel is csak vért izzadva tudunk legyűrni. Kikutatjuk a hulláját, új technológia válik elérhetővé, fejlesztünk, fejlődünk, egyre könnyebb lesz… Mint egy hullámvasút: szenvedünk a nehézségtől, majd már-már túl könnyű lesz. Ráadásul a játék második felében időtől is függ, hogy mikor jelenik meg a végső hajótípus, így előfordulhat, hogy hónapokig állunk teljesen kifejlesztett fegyverekkel, kutatási és gyártási lehetőség nélkül, várva, hogy eljöjjön a váltás. (Én így jártam, és mint fórumokból kiderült, az akkori legkeményebb hajóból le kellett lőni még párat a váltáshoz. Így jár, aki elkerüli a veszteséggel is fenyegető ütközeteket.)
     
  5. tiwcsi007

    tiwcsi007 Állandó Tag

    …gyémánt?

    Elég sokat elmond az, hogy mindezen hibák ellenére közel két hónapig le tudott kötni a program (egy végigjátszással!), és a 2007-es év egyik legszórakoztatóbb játékának tartom. Lehet, hogy csúnya, amatőr, nincs benne újítás és kihagytak dolgokat, mégis megvan benne az a bizonyos körülírhatatlan plusz, ami képes órák elé a gép elé kötözni még az olyan kissé már fásult játékosokat is, mint én vagyok. A „csak még egy kört” meg a „csak még ezt az ufót lelövöm” vagy „csak még ezt a bázist beveszem” vissza-visszatérő eleme volt minden játékkal töltött napomnak.
     
  6. tiwcsi007

    tiwcsi007 Állandó Tag

    Ez tehát az UFO: Extraterrestrials. Objektív szemmel nézve nem lehet rá sok pontot adni, hisz az értékelési szempontok többségében kellemetlen hiányosságai vannak, ráadásul még eredetinek se lehet mondani. Ugyanakkor az alapötlet zsenialitását mutatja, hogy az összetett játékmenetnek hála hosszú távú kikapcsolódásra számíthat az, aki képes túllépni a hibákon. Mert földönkívülieket irtani 15 év elteltével is ugyanakkora élvezet - még ha nem is kis szürkék.




    **************************

    FIGYELEM !

    A topik technikai okok miatt le lett zárva.
    A használható linkek:

    Tanács a 20 hozzászólás könnyű megszerzéséhez
    http://canadahun.com/forum/showthread.php?t=25218
    http://canadahun.com/forum/showthread.php?t=24285
    http://canadahun.com/forum/showthread.php?t=22473

    Jelenléti ív
    http://canadahun.com/forum/showthread.php?t=29650


    zsuzsanna03
    kormányos


    .

    .
     
Témaállapot:
Not open for further replies.

Megosztás