Kedves Ernoe, többször is átnéztem, amit írtál remélem, sikerült végül kibogoznom a logikai hurkokat.
Valóban az ő dolguk, éppúgy, mint bárki más, természetesen ők is szabadon tesznek, amit szeretnének eladdig, míg az megfelel a környezetüknek és az állami törvényeknek. Itt munkahelyekről volt szó, nem arról, hogy sehol nem viselhetik. Viseljék kedvükre - ott, ahol az megengedett.
Hát nem. Tudod, miért húznak egy szakácsnőre kendőt? Hogy ne legyen haj a levesben. A laboráns ne gyulladjon fel, az optikus ne szennyezze amin dolgozik és így tovább. Emiatt bizony kendőt vagy fejfedőt kell viselniük - ám nem amiatt, mert az ő vallásuk szerint nekik épp úgy tetszik. A kétféle dolog még köszönőviszonyban sincs egymással.
Tényleg nem akarok már kötekedni, de a nők bizony rábeszélik ám egymást néha szinte bármire - csak épp nem vallási okokból.
A vallási előírások betartása vagy be nem tartása nem összemérhető a forróvérű ifjoncok lűzadásával. (Nekem egyébként még ma is igen hosszú a hajam...) Egyszerűen más kultúközegből származnak. Ott úgy szokás. Itt nem így - és nem is akaródzik, hogy így legyen. Tudom, ez nem igazán tetsző gondolat, de az itt élőknek is megvan a maguk szokásrendje. Nem kényszerítik rá az idejövőket, hogy ugyan olyanok legyenek, de ahhoz bizony, hogy van joguk, hogy a legextrémebb dolgokat egyszerűen ne tolerálják, ha nem akarják. A kendő ebből a szempontból külsőség. Ám ide tartozik például a nőverés, erőszak, nyilvános rendbontás, mások tulajdonának tiszteletben tartása és a többi - ami nekünk természetes, az újonan jövőknek gyakran nem annyira. Ilyen alapon akkor ezt az eltérést is alanyi jogon szabadon hagyni kellene? Te sem gondolnád komolyan.
Itt privilégiuma nem annak van, aki eleve úgy él, ahogy eddig is. Megkülönböztetett kiváltsága (ld privilégium) annak lenne, aki idejött és a saját szokásait kívánja bármi és bárki ellenében érvényesíteni. Nem itt játsszák meg a "nagy fehér embert", hanem az idejövők játsszák meg a "nagy barnás embert". És teszik is, mert alájuk tuszkolják a lovat a hozzád hasonlóak. Nem emberi jogokról van itt szó, hanem vallási jogokról. Ez is óriási csúsztatás volt, Ernoe. És még az sem sérül, mert hát valljon, imámozzon, kendőzzön meg minden. Ám tegye azt ott, ahol azt megteheti - vagyis bárhol, csak épp a munkahelyen kívül. És ehhez köze nincs az általános emberi jogoknak, csak hát az olyan szépen hangzik.
Kedves medvegy, köszönöm, hogy vetted a fáradságot és megprobáltál megérteni, ennek ellenére sokszor félreértesz.
-
Természetes, hogy egy konyhán, laborban... és sok más munkahelyen az öltözködési elöirások logikusak mert a körülmények megkövetelik de megbocsájs itt nem arrol van szo, hogy egy nö burkában akar autot vezetni és nem látja az utat a szemellenzö miatt.
-
Tudomásom szerint a Koránban egyáltalán nincs elöirva milyen ruhát vegyenek fel a nök, a miniszoknyának nállunk is sokáig kellett küzdenie mig akceptálva lett. A Tora ha nem tévedek megtiltja a gyapju és len keverékéböl készült ruhát ugy mind az öszvért, mégsincs törvény ellenük.
-
Neked is gyorsan kicsuszik a szádon, hogy "megengedett". Mind a ketten tudjuk, hogy sokan kényszerböl öltözködnek konzervativan mert a szüleik, férjük, környezetük kényszeriti öket. Azzal is egyetértek, hogy sokszor a mamák, az egyik nö nem engedi a másikat, hogy a bájait mutogassa, szerintem ezt kell elitélni, ez ellen kell küzdeni.
-
Ugyanakkor tudom, hogy ezekhez az erökhöz nagyon nehéz hozzáférni, nemrég még keresztény családokon sem tudott a társadalom segiteni, az egyház szerint a nö kötelessége volt odatartani az alsofelét ha a férfi kanos lett, a feleségverés zárt ajtok mögött büntetlenül zajlott le, privát dolog volt. A gyerekverésröl nem is beszélve, az egyházi iskoákban is az volt a téma a gyerekek között: "Melyik atya adja a legnagyobb pofont?"
-
Egy könyvet igényelne az összes érvet felsorolni miért hordanak fejkendöt a nök vagy miért nem. Hogy kiragadjak egyet, ugy tünik mindha lennének akik jogot formálnak arra, hogy egy nö alakját bámulhassák, engem is az hökkent igazán ha nyáron egy télikabátot, hovihar ellen védö kendöt hordo növel találkozom az utcán, ugyanakkor ha gyönyörü fekete szemekkel, a fején egy lenge kendöt, testhezállo pulovert és jeanst hordo arab lány mosolyog rám a villamoson akkor az egy kellemes látvány.
-
Hidd el vannak akik koketálnak az öltözékükkel én már beszélgettem ilyen lányokkal. Ha egy Sicherheits-tü lett volna az orrukba már rég elforditottam volna a fejemet.
-
Nem vagyok naiv, tudom, hogy nem minden arab nö emancipált, de egy értelmetlen törvénnyel csak mégjobban indoktrináljuk öket.
-
Egy gyenge érv, hogy az otthon elnyomott lány azzal gyözi meg a családját, hogy "Baba az iskolába tilos a kendöt hordani!" Ne más eröszakra hivatkozzunk hanem a saját erönkre, ha nem akarunk kendöt hordani, támogatást ugyis kapunk az alkotmánybol.
-
Azt is illene tudni, hogy az itt élö emberek muszlem kulturkörböl kevésbé vallásosak mind a keresztények, felmérések szerint alig 20% aki egy moscheet látogat. Koncentráljunk inkább a fanatikusokra, azokat kell megfékezni nem az álldozatokat.
-
Amit sokan integrálodás cimszo alatt itt elakarnak adni az nem más mind elnyomás, szeretnék ha lennének elöjogaik ezt láttuk nemrég amerikában.
-
Nézzd meg menyit "magyarkodunk" itt egy Canadahun oldalon, senki sem várja el töllunk, hogy feladjuk magunkat és olyanok legyünk mind akik elöttünk éltek Kanadában vagy ott ahol én vagyok. A "magyarkodunkat" idézöjelbe tettem mert nem nationalizmusra gondolok, hanem sajátosságokra, értékekre amik minden individuumban megtalálhatok.
-
A "be-illeszkedés" nem azt jelenti, hogy ne hozzunk életet az uj környezetünkbe, ne adjuk valamit ahoz ami itt van, hanem azt, hogy összefogjuk és elörevigyük ezt a társadalmat, kulturát amibe belecseppentünk.
-
A törökbors, kávéfogyasztás, gözfürdök nem tették tönkre a magyar kulturát.