A Bibliáról tisztán

ilovejc

Állandó Tag
Állandó Tag
Ézs 54
Ujjongj, meddő, aki nem szültél, vígan ujjongj! Örvendj, aki nem vajúdtál, mert több fia lesz az elhagyottnak, mint a férjes asszonynak! - mondja az ÚR. <sup>2</sup>Széles helyet keress sátradnak, feszítsd ki sátorponyváidat teljes szélességükben! Húzd meg köteleidet, erősen verd le cövekeidet! <sup>3</sup>Mert jobbra is, balra is terjeszkedni fogsz, utódaid a népek örökébe lépnek, és elpusztított városokat telepítenek be. <sup>4</sup>Ne félj, mert nem vallasz szégyent, ne pironkodj, mert nem ér gyalázat! Ifjúkorod szégyenét is elfelejted, özvegységed gyalázatára nem emlékezel többé. <sup>5</sup>Mert aki alkotott, az a férjed, akinek Seregek URa a neve, és aki megváltott, az Izráel Szentje, akit az egész föld Istenének hívnak. <sup>6</sup>Mint elhagyott és fájó lelkű asszonyt, megszólít téged az ÚR, és mint ifjú menyasszonynak, ha megvetett volt is, ezt mondja Istened: <sup>7</sup>Egy rövid szempillantásra elhagytalak, de nagy irgalommal összegyűjtelek. <sup>8</sup>Túláradó haragomban egy pillanatra elrejtettem előled arcomat, de örök hűséggel irgalmazok neked - mondja megváltó URad.
 

Asperrimus

Állandó Tag
Állandó Tag
A kijelentés

Kijelentésnek azt nevezzük, amikor az Úr megszólít bennünket a Szelleme által. Ez alkalmanként igen látványosan történt meg a Bibliában, sőt ma is megtörténik egyes kiválasztottakkal, de a gyakorlatban legtöbbször csak egy csendes hang, vagy csak egy intuíció, bizonyosság. Az amikor az ember hallható hangon hallja Isten hangját, vagy amikor látomásban látja Jézust vagy egy mennyei angyalt, ritkaságnak számít a belső bizonyossághoz, intuícióhoz képest. Nem is ígéri a Biblia azt, hogy a hívők széles nyilvánossága látomásban részesedne, ha erősen hisz benne. Sok ember részesedett már látomásokból, de nagyságrendekkel nagyobb azoknak a száma, akik nem, ez ugyanis Isten szuverén döntése alapján adatik egyeseknek, és mindig kifejezett célja van, ami nem az, hogy az ember élményekből részesedjen. Azoknál az embereknél is, akiknek látomásuk volt, sokkal gyakoribb a belső bizonyosság által jövő vezetés, mint a természetfelettibbnek minősített, prófécia, vagy látomás, de az is megtörténik, hogy valakivel csak egyetlen egyszer történik meg egész földi életében, leggyakrabban azonban egyszer sem. Igaz az is, hogy az utolsó idők egyik jele az, hogy az Úrtól jövő álmok, próféciák és látomások elszaporodnak, de ez távolról sem jelenti azt, hogy ezt bárki fel tudná gerjeszteni magában hit által. Amit minden hívő ember hittel várakozva elvárhat, az a belső bizonyságtétel a szellemünkben a Szent Szellem által. Ennél többet elvárni veszélyes területre vezet, mert becsaphatóakká tesz bennünket a szellemvilág egyéb képviselői részéről.

Vagyis a kijelentés elsősorban egy belső szellemi ismeret a szellemi valóságról, amit a szívünkkel felfogunk. A szív alatt természetesen nem a testi szívre gondolunk, hanem arra a szellemi részünkre, amit a Biblia szívnek nevez, és amely meghatározza az életpályánkat, a jövőnket, a beszédünket, a gondolatainkat és az érzelmeinket. A szív a hit székhelye, és távolról sem azonos az elménkkel. A Biblia szerint "szívvel hiszünk az igazságra és szájjal teszünk vallást az üdvösségre." Mindkettő kifejezés, hogy igazságra és üdvösségre olyan raggal van ellátva, amely mozgásra, elmozdulásra, vagyis egy folyamatra utal. A szívünk mozgat bennünket abba az irányba, amerre törekszünk, és legfőbb eszköze a szánk. Megtérni is szívből lehetséges, mert a szívből való megtérés fog bennünket arra kormányozni, amerre Isten vezet minket és így tudjuk megváltoztatni a gondolatainkat és a cselekedeteinket, amit a megtérés valójában jelent. A szívünk nincs a kontrollunk alatt, ennek inkább az ellenkezője igaz. Hiába akar az ember jó dolgokat csinálni, ha más van a szívében, akkor képtelen a jó dolgokat megvalósítani. A Biblia azt mondja a szívről, hogy az eredendően csalárd és gonosz, amit csak Isten ismer. Minden ember szíve csalárd, vagyis megtéveszthető és meg is téveszt. És mindenkinek a szívében benne van a gonosz természete. Ez az oka annak, hogy az ember nem tudja végrehajtani a jó elhatározásait. Ha végre is tudja hajtani, akkor is más dolgok rovására, és az eredő nem pozitív, hanem negatív. Olyan, mintha az ember személyiségében az entrópia törvénye működne, a leépülés, a halál. A Biblia szerint működik is, és úgy nevezi, hogy a bűn és a halál törvénye. Ennek a halott szellem és a szív bűnös állapota az oka, amire a Biblia gyógyszere a megtérés. Az Újszövetség időszakában, aki megtér Jézus által az Atyához, az új szellemet és szívet kap Istentől.

Kár lenne abba belemerülni, hogy ez hogyan is zajlik le, mi ennek a módja. Van aki úgy értelmezi az új szellemet, hogy a halott szellemünket feltámasztja Isten, és így bekapcsolódunk a szellemünk által Isten királyságába, mintha a konnektorba dugnánk be a dugót, van aki úgy értelmezi, hogy egy teljesen új szellemet kapunk Istentől. Akár így, akár úgy, de a keresztény hit szempontjából nincs is nagy jelentősége, mert az újjászületés lényege az, hogy Isten természetéből részesedünk és így válunk Isten gyermekeivé, Ő pedig az Apánkká. Hogy Isten ezt hogyan oldja meg, nem szükséges ahhoz értenünk, hogy részesedjünk ennek a valóságnak az áldásaiból. Az új szív azonban biztos, hogy nem azt jelenti, hogy Isten elveszi a régit és kicseréli egy újra. A Biblia a szívet szántóföldhöz hasonlítja, amelybe különféle magok hullanak. Ezek a magok pedig idővel kikelnek, szárba szökkennek és termést hoznak. Minden mag, a saját természetének megfelelő gyümölcsöt fogja idővel eredményezni. Az új szív egy folyamat eredménye, amely természetesen Isten beavatkozásával kezdődik az újjászületés során. A szívünk Isten kegyelme alá kerül és a szellemünk által folyamatosan életet kap. Új célok jelennek meg a gondolatainkban, új érzések. A világ úgy néz ki, mintha színesebb lenne, mint azelőtt, a madarak szebben csicseregnek, a nap is fényesebben süt, de ha borús is az idő, nem árnyékolja be a hangulatunkat, az emberek is kedvesebbek, szerethetőbbek. Ebben az állapotban a szívünk megújítható. Ki lehet és ki is kell dobálnunk azt a sok mocskot, amit addigi életünkben összegyűjtött. A szívünk nem csak szántóföld, hanem ugyanakkor egy olyan raktár is, ami mindent elraktároz, amit átéltünk, tettünk,gondoltunk és éreztünk: jót és rosszat. Amit ki kell dobnunk a szívünkből, az a rossz. Ezek a rossz dolgok mind-mind magok is egyben, amelyek ha bent maradnak, akkor akadályoznak bennünket a továbbjutásban, sőt idővel a megtéréssel ellentétes folyamatok beindulását eredményezhetik, aminek következtében az embernek újra hitetlen és gonosz szíve lesz és elszakad az élő Istentől. Jézus azt mondta, hogy a mag, amit a magvető vet, az az Isten Igéje. Sajnos azonban, nem csupán Isten a magvető, hanem a Sátán is az, ő a hazugság magvait veti. Ezeket kell kiszórni a szívünkből, amelyek megakadályozzák a szívünkbe került isteni magot abban, hogy gyümölcsöt teremjen.

A Biblia kijelentése szerint az igaz ember hitből él. Máshol ez áll: "kegyelemből tartattatok meg, hit által, és ez nem tőletek van, Isten ajándéka ez, nem cselekedetekből, hogy senki ne kérkedjék.(Ef2,8-9)" Az igaz ember hit által igazul meg Isten előtt, nem pedig cselekedetekből, különben lenne az embernek mivel kérkednie. A hitből való megigazulás azonban első sorban azt jelenti, hogy a hit által belekerül az igazság magva a szívünkbe, ami ott ki fog hajtani és meg is fogja teremni az igazság gyümölcsét, ha a hazugság vetéseit kiírtjuk a szívünkből. A hitből való megigazulás mindemellett egy jogi státuszt is létrehoz Isten országában, amit mennyei állampolgárságnak nevezhetünk. Ábrahámot hozza fel példának Pál, ahogyan ő is hitt Istennek és ez a hit igazságul tulajdoníttatott neki. Vagyis nekünk is a hit tulajdoníttatik igazságunkul. Ebben a pillanatban semmink nincs, amit igazságnak lehetne bennünk nevezni, csupán az a hit, amely Isten kegyelme által került a szívünkbe. Ez a hit azonban, az igazság magva idővel meghozza a gyümölcsét is és ez igazságos természetben fog bennünk megnyilvánulni.Jézusról azt mondja a Zsidó levél, hogy örökre tökéletesekké tette a megszentelteket. Az itt megszentelteknek fordított szó folyamatos alakban szerepel az eredeti szövegben, és pontosabb úgy, hogy azokat, akik benne vannak a megszentelődés folyamatában. Tehát abban a pillanatban, ahogy a hit magva belehullik a szívünkbe és ezt Isten a mi igazságunkul tulajdonítja nekünk, jog szerint igazakká, tisztákká és szentekké válunk Isten előtt, és ennek a jogi státusznak a megőrzéséhez arra van szükség, hogy benne maradjunk ebben a megtisztulási és megszentelődési folyamatban.

A témánk azonban a kijelentés, amely által a szívünkbe kerül az Isten Beszéde. A Bibliából látható, hogy a kijelentés elengedhetetlen, mivel az egyenértékű a személyes megszólítással. A Sámuel első könyvében olvasható, hogy akkoriban, amikor megszólította az Úr Sámuelt, akkor nagyon ritka volt a kijelentés. "És abban az időben igen ritkán volt az Úrnak kijelentése, nem vala nyilván való látomás.(1Sám3,1)" Sámuel maga sem ismerte az Urat, noha szolgált a Szent Sátornál(1Sám3,7). Egy éjjel megszólította Isten Sámuelt. Annyira konkrét személyes beszéd volt ez, hogy azt gondolta Sámuel, hogy Éli hívta, ezért többször egymás után oda is ment Élihez, és azt kérdezte tőle, hogy miért szólította. Élinek leesett, hogy valószínűleg Isten szólt Sámuelhez, ezért azt javasolta neki, hogy ha legközelebb hallja a hangot, válaszoljon neki. Amikor ezt Sámuel megtette, akkor Isten beszélt neki Éliről és a háza népéről. Azt írja a Biblia, hogy csak ezek után kezdett Isten újra megjelenni Silóban(1Sám3,21).

Ebben a történetben több érdekesség is van, ami a Bibliában máshol nincs így egybegyűjtve. Mindjárt az elején az, hogy maga Sámuel nem ismerte az Urat, noha már szolgált a Sátornál. A Biblia interpretációja szerint azért nem ismerte Sámuel az Urat, mert még nem jelentetett ki neki az Úr Igéje. Pedig Izrael fiai kisgyerek koruktól fogva a Biblián nevelkedtek akkoriban, ahogyan azóta is a hívő zsidó családokban, úgyhogy ők ismerik a Bibliát. Sámuel pedig ráadásul Isten szolgálatára lett rendelve, úgyhogy ő még töményebben részesedett a Biblia ismeretéből, mint kortársai. Mégsem ismerte az Urat. Azt tudni kell, hogy Isten megismerése nem egy fajta tudást, információhalmazt jelent Istenről, hanem személyes kapcsolatot Istennel. Hétköznapi témára alkalmazva, elolvashatom egy termékeny író összes művét, akár szóról szóra meg is tanulhatom azokat, ha sok időm van, kielemezhetem, és értekezhetek ezek felett másokkal is, akik szintén elolvasták ezeket. Mindez azonban nem hoz engem személyes kapcsolatba az adott író személyével. Vagyis Sámuel azok által az igék által, amelyeket megismert, sőt lehet, hogy szóról szóra meg is tanult, tekintve, hogy akkor még sokkal rövidebb volt a Biblia, ezt könnyebb volt megtenni akkor, mint ma, de mégsem került személyes kapcsolatba Istennel, ezért mondja a Biblia, hogy nem ismerte Istent. Levonható következtetés, hogy mások sem ismerik az Urat, amíg az Ő Beszéde ki nem jelentetik a szívükben. De még ez is tovább bonyolítható, ha megnézzük, hogy mit ír a Biblia az ezt megelőző fejezetben Éli fiairól: "Éli fiai azonban Béliál fiai valának, nem ismerék az Urat.(1Sám2,12)" Éli fiai maguk papok voltak, akiknek az lett volna a dolguk, hogy Izrael fiainak az ügyeit Isten elé vigyék. Róluk is azt mondja a Biblia, hogy nem ismerték az Urat. Pedig nekik kellett volna ismerniük ahhoz, hogy a szolgálatukat elláthassák. Róluk azonban, többet is mond. Azt, hogy ők Beliál fiai voltak. Beliál pedig a Sátán királyságának egy fejedelme, egy szellemi lény, akinek többek között az a feladata, hogy Isten népét elfordítsa Istentől, hogy megutáltassa az emberekkel Isten dolgait, a szentek közösségét, a Gyülekezetet. Éli fiai olyan sikerrel fordították el Izrael fiait Istentől, hogy Isten elhatározta, hogy Éli házát kivágja Izraelből, mivel maga Éli sem tett semmit a fiai gonoszságának megakadályozására. Isten ezt úgy értelmezte, hogy Éli többre becsüli a fiait, mint Őt magát. Arról nem szól a fáma, hogy Éli fiai, Hofni és Fineás hogyan váltak Beliál fiaivá. De összerakva a Biblia egyéb helyein megtalálható kijelentéseket, valószínűsíthető, hogy ők nem tették meg azokat a dolgokat, amiket a Biblia szerint Isten elvár azoktól, akik kijelentést szeretnének kapni Tőle, ezért nem jött Istentől hozzájuk semmilyen felelet. Ettől ők idővel kiábrándultak Istenből és a szolgálatból és elkezdtek olyan dolgokat csinálni, amelyeket a Biblia súlyos bűnnek mond. Ezt azonban már egy szellemi lény ihletésére kezdték el, akit a Biblia Beliálnak nevez. Vagyis azok az emberek válnak Beliál fiaivá, akik nem engednek Istennek, de a szolgálatról nem mondanak le. Beliál tipikusan olyan szellem, amely a vallásos emberekre , illetve a visszacsúszott hívő emberekre van ráállva. Ezek az emberek alkalmasak arra, hogy belülről bomlasszák az Egyházat. Az is nagyon valószínű, hogy éppen Hofni és Fineás tevékenységének a következménye volt az, hogy akkoriban igen ritkának számított az Úrtól jövő kijelentés, nyilvánvaló látomás pedig egyáltalán nem volt. Vagyis Beliál működése nem csupán Isten népét fordítja el Istentől, hanem bizonyos módon Istent is standby állásra kényszeríti. Beliál semmit sem tud kezdeni Isten személyével, de ha sikerül az emberek szívét elfordítani Istentől, akkor Isten nem tud beavatkozni az adott helyzetbe. Ezért Istennek mindig szüksége van olyan emberekre, akik nyitott szívűek és hajlandók engedelmeskedni. Istennek szüksége volt Sámuelre, akin keresztül kijelentheti Magát Izraelnek. Más módon nem tud Isten beavatkozni egy közösség életébe. Ez mindig így van. A történelem során sokszor volt hasonló időszak, amikor igen ritka volt az Úrtól jövő kijelentés. Gyakorlatilag hasonló időszak volt a középkor is, amikor Isten csak alig-alig talált olyan embert, akin keresztül megszólíthatta volna a széles tömegeket. Volt egy-két hullám, amit hamar vérbe fojtott a korabeli egyház, ahol Beliál volt az úr.

Sámuelről van még egy érdekes mondat: "Sámuel pedig fölnevekedék, és az Úr vala ő vele, és semmit az ő ígéiből a földre nem hagy vala esni.(1Sám3,19)" Vagyis Sámuel nem csinálta azt, amit sok vallásos ember. Nem válogatott Isten Beszédében. Nem kezdte el boncolgatni a Bibliát, nem kereste a kifogásokat, hogy egyes mondatait miért nem kell szó szerint érteni, nem akarta demitizálni a Bibliát, és nem akarta aláásni a tekintélyét megkérdőjelezve az eredetét. Ha ezeket tette volna, akkor soha nem ismerhette volna meg Istent személyesen. Azért nem, mert Isten személyes megismerésének feltételei vannak, amit az embernek be kell töltenie. Mindjárt a legelső feltétel az, hogy be kell menni a szövetségi viszonyba, mert az összes bibliai ígéret, ami a hitünk alapja lehet, csak a szövetségi viszonyon belül érvényes. Sok embernek már ez a legalapvetőbb lépés is problémás. Pedig az Ószövetség idején sokkal nehezebb volt belekerülni a szövetségi kapcsolatba , mint az Újszövetség idején. A feltámadás előtt mindenkinek, aki be akart kerülni a szövetségi kapcsolatba, zsidóvá kellett válnia. Körül kellett metélkedni, és fel kellett venni a mózesi törvényeket. Ma, az Újszövetség idején senkinek sem kell zsidóvá lennie ahhoz, hogy szövetségi kapcsolatba kerülhessen Istennel. Nem kell körülmetélkedni sem. Sőt, Pál nyomatékosan felhívja a Galáciai keresztények figyelmét, hogy aki mégis körülmetélkedik, az köteles az egész mózesi törvényt, úgy ahogy van megtartani, a maga hatszáz-egynéhány pontjával. Az Újszövetség időszakában a test körülmetélését felváltotta a szívnek a körülmetélése, amelyet a Szent Szellem végez el az emberben. Valójában az ószövetségi körülmetélkedés ennek az újszövetségi körülmetélkedésnek az előképe, ha jobban tetszik, szimbóluma volt, amit Isten rendelt el. A körülmetélt szív azonos az új szívvel, aminek az újjászületés a kapuja, amikor az ember új szellemet kap Istentől. Aki újjászületett, az bent van a szövetségi viszonyban, aki nem született újjá, az nincs benne a szövetségi viszonyban. Mivel pedig Isten ígéretei csak a szövetségi kapcsolaton belül érvényesek, azokra nem vonatkoznak, akik nem születtek újjá. Ahogy Pál fogalmazza meg: "Mert az Isten Fia Jézus Krisztus, akit köztetek mi hirdettünk, én és Silvánus és Timótheus, nem volt igen és nem, hanem az igen lett Őbenne. Mert Istennek valamennyi igérete Őbenne lett igenné és Őbenne lett Ámenné az Isten dicsőségére mi általunk."(2Kor1,19-20) Azok, akik nincsenek benne a szövetségi kapcsolatban, azok nem kevesebbek, vagy kisebbek azoknál, akik benne vannak a szövetségi kapcsolatban, hanem egyszerűen csak nem töltenek be egy alapfeltételt, ami szükséges lenne ahhoz, hogy rájuk is érvényesek lehessenek az ígéretek. Ahogyan a koplaló ember sem kevesebb annál, aki eszik, de a koplaló előbb-utóbb meghal, ha továbbra sem eszik. Ez ennyire egyszerű. Ha bedugom a porszívót a konnektorba, akkor működni fog, ha nem dugom be, akkor nem fog működni. Van aki ebből a dologból önérzeti kérdést csinál, és megsértődik azon, hogy azt állítják, hogy ahhoz, hogy rá is vonatkozzanak Isten ígéretei, előbb meg kellene térnie. Ehelyett azt is választhatná, hogy meghallgatja, hogy miről is van szó, megtér és tapasztalatból megismeri azt, hogy milyen az, amikor valóban vonatkoznak az emberre Isten ígéretei, és nem csak beszél róluk.

De lépjünk tovább! Salamon ezt írja a Példabeszédekben: "Fiam, az én szavaimra figyelmezz, az én beszédimre hajtsad füledet. Ne távozzanak el a te szemeidtől, tartsd meg ezeket a te elmédben ( eredetileg a szív szerepel ezen a helyen) . Mert életök ezek azoknak, akik megnyerik, és egész testöknek egészség. Minden féltett dolognál jobban őrizd meg szívedet, mert abból indul ki minden élet."(Péld4,20-23) Vagyis Isten Beszédei életet és az egész testnek egészséget jelentenek azok számára, akik megnyerik. Mit jelent az, hogy Isten Beszédét megnyerni? A második fejezetben ezt mondja erről: "Akkor megérted az Úrnak félelmét, és az Istennek ismeretére jutsz. Mert az Úr ád bölcseséget, az ő szájából tudomány és értelem származik. Az igazaknak valóságos jót rejteget, paizst a tökéletesen járóknak, Hogy megőrizze az igazságnak útait, és kegyeseinek útját megtartja. Akkor megérted az igazságot, és törvényt és becsületességet, és minden jó útat. Mert bölcseség megy a te elmédbe ( szívedbe ), és a tudomány a te lelkedben gyönyörűséges lesz. Meggondolás őrködik feletted, értelem őriz téged..."(Péld2,5-11) "Mert napoknak hosszú voltát, és sok esztendős életet, és békességet hoznak néked bőven...Így nyersz kedvességet és jó értelmet Istennek és embernek szemei előtt....akkor ő igazgatja a te útaidat...Egészség lesz ez a te testednek, és megújulás a te csontaidnak....Ekképpen megtelnek a te csűreid elégséggel, és musttal áradnak el sajtód válúi.Péld 3,2:4:6:8:10)" Ezek a dolgok akkor kezdenek beteljesedni, amikor elkezdjük megnyerni Isten Beszédét. Itt a kijelentésről van szó. Amilyen mértékben megnyerjük Isten Beszédének a kijelentését a szívünkben, olyan mértékben mondhatjuk el azt, hogy megismertük Istent, és amilyen mértékben megismertük Istent, olyan mértékben teljesednek be azok az áldások, amikről a Biblia beszél. Sok ember fog bele a hívő életébe úgy, hogy várja azt, hogy beteljesedjenek az életében Isten ígéretei, de eközben nem teszik meg azt, amit a Biblia feltételként eléjük állít. De amíg nem teszik meg a maguk részét, addig nem jön a kijelentés, kijelentés nélkül pedig csak üres vallásról beszélhetünk, nem pedig élő kapcsolatról Istennel. A Salamon által leírt feltételek pedig ezek:
1. Fiam: vagyis Isten gyermekévé kell válni, be kell menni a szövetségbe.
2. Az én szavaimra figyelmezz! Természetesen itt elsősorban nem Salamon szavaira kell gondolni, hanem az egész Bibliára, mivel a teljes Írás Istentől ihletett. Figyelni úgy tudunk Isten Beszédére, ha nem engedjük, hogy a mindennapos gondok megosszák a figyelmünket. Vagyis a legjobb egy adott időszakot elkülöníteni a nap folyamán arra, hogy a Bibliát olvassuk és tanulmányozzuk. Itt nem az idő hosszúságán van a hangsúly, hanem az eltöltött idő minőségén. Ha csak negyed órát tudunk erre szánni, de azt teljes figyelemmel tesszük, az már eredményt fog hozni. Az is igaz, hogy ha valaki éhes, az feltehetőleg falni fog és nem csak nyammogni, ezért azok igazán boldogok, akik éhezik és szomjazzák az igazságot. Az ő számukra nem gyötrelem az evés, és jóllakásig esznek.
3. Az én Beszédemre hajtsd füledet! Ez összefügg az előző ponttal, azzal a különbséggel, hogy itt a fülünk figyelméről van szó. Ha olvassuk a Bibliát, akkor úgy tudjuk a fülünket Isten Beszédére hajtani, ha hangosan olvassuk, különben a fülünk gyümölcstelen, mivel semmilyen más módon nem képes az Írott Igével közösségben lenni, csak akkor, ha felolvassák. Persze ma már arra is van lehetőség, hogy a Hangos Bibliát hallgassuk mp3 lejátszón, de ha ezt nem egy nyugalmas helyen tesszük, hanem mondjuk munka közben, akkor megoszlik a figyelmünk, és így nem tudjuk betölteni az előző feltételt.
4. Ne távozzanak el szemeidtől! Mivel az időnknek csak egy bizonyos hányadát töltjük a Biblia olvasásával, a tekintetünket más dolgok felé is oda kell fordítanunk, különben nem tudunk megfelelni a mindennapi élet elvárásainak. Akkor tudjuk betölteni azt, hogy ne távozzanak el a szemeinktől , ha a képzeletünkben megmaradnak a Biblia szavai, és azon elmélkedünk. Tulajdonképpen, ha az ember figyelemmel olvassa a Bibliát, akkor azok az igazságok, amelyeket olvasott korábban, a Biblia olvasás felfüggesztése után is dolgoznak benne és foglalkoztatják, minden különösebb erőfeszítés nélkül is. Ez annak felel meg, amikor a birka a legelés befejezése után még egyszer megrágja és újra lenyeli azt, amit egyszer már lelegelt. Amikor elmélkedünk az Igén, az hasonló a kérődzéshez. Ha a kérődző állat nem öklendezné fel a bendőjéből a lelegelt füvet, nem rágná meg, és nem nyelné le újra, akkor felborulna az emésztése, és rövid időn belül elpusztulna. Ha mi csak annyit teszünk, hogy minden nap a kezünkbe vesszük a Bibliát, de nem elmélkedünk az olvasottakon, akkor a számunkra sem fog táplálékot jelenteni. A gondot az okozza, amikor a világ gondjai elterelik a figyelmünket. Ahhoz, hogy semmiképpen se tudjon eltávozni a szemeink elől, a leghatékonyabb eljárás az, ha nem csak olvassuk, de memorizáljuk is a Biblia szövegét. Mind a több, mint ezer oldalt? Nem egészen erre gondoltam. De tény, hogy vannak a Bibliában sarkalatos pontok és vannak kevésbé sarkalatosak is. A sarkalatos pontokat tartalmazó részeket érdemes memorizálni. Az is igaz azonban, hogy a memóriánk nem úgy működik, ahogyan a számítógép merevlemeze. Nem kell attól tartanunk, hogy egyszer csak megtelik, és akkor már semmi egyéb nem fér bele, csak akkor, ha bizonyos dolgokat letörlünk. Ennek inkább az ellenkezője igaz: ha nem használjuk, berozsdásodik, és később nehezebb lesz munkára bírni, mert ellustul. Minél többet tanulunk, annál könnyebb még többet tanulnunk. A memóriánkban amúgy is tárolódik minden, ami velünk történik, amit gondolunk, látunk, hallunk és olvasunk. Inkább az emlékek felidézése szokott problémát jelenteni, mivel az információk nem úgy tárolódnak, ahogyan a számítógépben. Nincsenek memóriacímek, amelyek segítséget nyújthatnának a keresésben. Ehelyett az van, hogy minél több memóriakapcsolat épül ki az elménkben, annál könnyebben tudjuk felidézni az egyes információkat. A cél azonban nem az, hogy betéve tudjuk a Biblia szövegét, hanem az, hogy az elmélkedésünk számára munícióra tegyünk szert. Amit megtanulunk, amúgy is csak akkor marad meg tartósan felidézhetőnek, ha a tanultak fenntartására külön energiát fordítunk. Ha bizonyos idő elteltével mindig továbblépünk, és újat tanulunk, előbb-utóbb a háttérbe szorulnak a korábban memorizált részletek. Ez azonban nem jelenti azt, hogy kikerültek a tudatunkból, és úgy is képesek bennünk hatni, hogy már nem tudjuk felidézni.
5. Tartsd meg ezeket a szívedben! A szív nem azonos sem az értelemmel, sem az érzelemmel, sem az akarattal. Ezek mind a lélek részeit képezik. A szív a lélek fölött van, és határozza meg a lélek működését. Ugyanakkor az a folyamat, amikor elmélkedünk az Isten Beszédén és ki is mondjuk, az visszahat a szívünkre, és el kezd dolgozni benne. Az Isten Igéje, ami kikristályosodik bennünk a Biblia tanulmányozása, során, magként fúródik a szívünk szántóföldjébe. Erre a magra jön rá a Szent Szellem kenete, és ez a kenet teszi ezt a magot kijelentéssé bennünk. Ha a szívünkbe fúródott , a Szent Szellem által termővé tett Igét megőrizzük a szívünkben, akkor ez a mag kicsírázik, meggyökerezik, szárat növeszt és termést hoz.
Ezért kell minden féltett dolognál jobban őriznünk a szívünket, mert az élet csak a bennünk levő, megtermékenyült Igéből tud kinőni, vagyis kiindulni bennünk, de ahogy Jézus előre megmondta, ezt a termést megakadályozza az, ha a szívünk szántóföldjében idegen vetés is van, mert az elfojtja az isteni Szót, és nem tud gyümölcsöt teremni.
 

FagyisSzent

Állandó Tag
Állandó Tag
Üdvözöllek!
Ha Ágoston mondta, akkor Dávidtól idézte, mégpedig a 62. zsoltárból:
<dl class="bible-chapter-content"><dd class="bible-context-0">Az éneklőmesternek, Jedutun szerint; Dávid zsoltára.</dd><dd class="bible-context-0">Csak Istenben nyugoszik meg lelkem; tőle van az én szabadulásom.</dd><dd class="bible-context-0">Csak ő az én kősziklám és szabadulásom; ő az én oltalmam, azért nem rendülök meg felettébb.</dd></dl> ...
Ágoston talán utal a zsoltárosra, de nem idézi.

"Uram, Te olyan létet adtál nekünk, amelynek Te magad vagy a célja, és nyugtalan a szívünk, amíg benned meg nem nyugszik." (Vallomások 1. fejezet)
 

Asperrimus

Állandó Tag
Állandó Tag
A Biblia alaptanításai

A Biblia megkülönböztet alaptanításokat, és nem alapvető tanításokat. Amikor egy házra nézünk, akkor amit legkevésbé látunk, az az alapja. Elsősorban falakat, nyílászárókat, háztetőt és kéményt látunk. Ha belépünk az ajtón, akkor a belső tereket látjuk , a bútorokat, és egyéb berendezési tárgyakat. A benyomásaink alapján pedig otthonosnak, vagy ridegnek érezzük, kellemesnek vagy kellemetlennek. Mindez azonban semmit sem árul el a ház valódi állapotáról. Ha a valódi állapotra vagyunk kíváncsiak, akkor a vakolat alá kell néznünk. Meg kell vizsgálnunk a tetőszerkezetet, nem szúrágta födémszerkezet van-e felettünk. De ha, azt látjuk, hogy ázik a fal, a tetőszerkezet cserére szorul, akkor noha ez jelentősen leértékeli az ingatlant, de nem teszi reménytelenné, amennyiben az alapozás megfelel a helyi geológiai feltételeknek. A fal ázása megszüntethető, ha a falat bizonyos eljárással elszigeteljük az alaptól, és vízzáró vakolatot alkalmazunk. A tetőszerkezet cserélhető. Ha azonban az alapot elrontották, akkor az ingatlan értéktelen, és valójában csalás bármennyi pénzt is elkérni érte, mert csupán idő kérdése, hogy mikor fog az épület megsüllyedni, mikor fognak a falak megrepedni, és mennyi ideje van hátra, amíg össze nem dől. Így van ez a hívő élettel is. A hívő életnek is alapja van. Még pontosabban, az dönti el, hogy a hívő élet hová fog vezetni, hogy valódi alapja van-e, vagy nem.

A Biblia tanít az alapról és tanít az alapra való építkezésről is. Jézus ezt mondja:

" Valaki én hozzám jő és hallgatja az én beszédimet és azokat megtartja, megmondom néktek, mihez hasonló. Hasonló valamely házépítő emberhez, aki leásott és mélyre hatolt, és kősziklára vetett fundamentomot: mikor aztán árvíz lett, beleütközött a folyóvíz abba a házba, de azt meg nem mozdíthatta: mert kősziklán épült. Aki pedig hallgatja, de nem tartja meg, hasonló ahhoz az emberhez, aki csak a földön építette házát fundamentom nélkül: amelybe beleütközvén a folyóvíz, azonnal összeomlott; és nagy lett annak a háznak romlása." (Lk6,47-49)

Jézus azt mondja, hogy a hívő életnek azzal kell kezdődni, hogy valaki Őhozzá megy, ezután pedig Őt hallgatja, és a hallottakat megtartja. Aki ezt a sorrendet követi, azt az embert ahhoz az emberhez hasonlítja, aki elkezdett ásni, és addig ásott, amíg meg nem találta a föld alatt a sziklaalapot, ezután pedig erre az alapra kezdte felépíteni a házát. Mivel a ház közvetlenül az alapra lett építve, ezért a ház szilárd lett az alap szilárdsága miatt. A másik ember ugyanolyan erős házat épített, de nem vette a fáradságot az ásáshoz, hanem a földre építkezett. Ez a ház hiába volt erősre építve, csak addig állhatott szilárdan, amíg nem érték el az időjárás viszontagságai. Amikor eljött az eső, az árvíz és a szél, akkor ezek kikezdték mindenestől: a ház alapjául szolgáló földet kimosták , kifújták alóla, de a házat is megcibálták. Ennek az lett a következménye, hogy megbomlott a ház szerkezetébe épített egység, és végül összeomlott, és romhalmazzá vált, ami alkalmatlan arra, hogy egy ember lakhelyéül szolgáljon. Ehhez hasonlítja Jézus azt az embert, aki ugyan Jézushoz megy, hallgatja is Őt, de a hallottakat nem tartja meg.

Jakab más hasonlatot mondott:
"Elvetvén azért minden undokságot és a gonoszságnak sokaságát, szelídséggel fogadjátok a beoltott ígét, amely megtarthatja a ti lelkeiteket. Az ígének pedig megtartói legyetek és ne csak hallgatói, megcsalván magatokat. Mert ha valaki hallgatója az ígének és nem megtartója, az ilyen hasonlatos ahhoz az emberhez, aki tükörben nézi az ő természet szerinti ábrázatát: Mert megnézte magát és elment, és azonnal elfelejtette, milyen volt. De aki belenéz a szabadság tökéletes törvényébe és megmarad amellett, az nem feledékeny hallgató, sőt cselekedet követője lévén, az boldog lesz az ő cselekedetében." ( Jk 1,21-25)

Amiről itt Jakab beszél, ugyanaz, mint amiről Jézus is beszélt. Jakab azt mondja, hogy aki hallgatja az Igét, azaz Jézus szavait, de azokat nem tartja meg, az valójában saját magát csalja meg. Aki csak hallgató, de nem megtartó, azzal áltatja magát, hogy az Ige hallgatása által tett valamit a szellemi, lelki és fizikai jóléte érdekében, de ha csak úgy hallgatja, ahogyan egy regényt, irodalmi alkotást, mesét és nem építi be az életébe, akkor ugyanabban az állapotban marad az Ige hallgatása után is, amiben előtte volt. Erre azt mondja Jakab, hogy arra az emberre hasonlít, aki reggel belenéz a tükörbe, és azt látja, hogy kócos a haja, gyűrött a képe, a szeme sarkába beleszáradt a váladék, az elvakart szúnyogcsípése véralvadékos, de elfordul a tükörtől, és azt gondolja, hogy ez megoldotta a problémát is. De aki belenéz a tükörbe, és nem fordul el tőle, az nem feledkezik meg a tükörképről, és arra fogja ez ösztönözni, hogy beavatkozzon a saját állapotába, amit a tükör tárt elé, a végeredmény pedig elégedettséget fog okozni.

Alapról beszél Pál apostol is.
"Hát kicsoda Pál és kicsoda Apollós? Csak szolgák, kik által hívőkké lettetek, és pedig amint kinek-kinek az Úr adta. Én plántáltam, Apollós öntözött; de az Isten adja vala a növekedést. Azért sem aki plántál, nem valami, sem aki öntöz; hanem a növekedést adó Isten. A plántáló pedig és az öntöző egyek; de mindenik a maga jutalmát veszi a maga munkája szerint. Mert Isten munkatársai vagyunk: Isten szántóföldje, Isten épülete vagytok. Az Istennek nékem adott kegyelme szerint, mint bölcs építőmester, fundamentomot vetettem, de más épít reá. Kiki azonban meglássa mimódon épít reá. Mert más fundamentomot senki nem vethet azon kívül, amely vettetett, mely a Jézus Krisztus. Ha pedig valaki aranyat, ezüstöt, drágaköveket, fát, szénát, pozdorját épít rá erre a fundamentomra; Kinek-kinek munkája nyilván lészen: mert ama nap megmutatja, mivelhogy tűzben jelenik meg; és hogy kinek-kinek munkája minémű legyen, azt a tűz próbálja meg." (1Kor 3,5-13 )

Ő ültetésről, vetésről beszél és öntözésről. Azt mondja, hogy én plántáltam, ültettem vagy vetettem. Apollós öntözte a veteményt. Isten azonban az, Aki a növekedést adja, nem a vető és nem az öntöző. Ez egybe vág a 127. Zsoltár tanításával:
"Ha az Úr nem építi a házat, hiába dolgoznak azon annak építői. Ha az Úr nem őrzi a várost, hiába vigyáz az őriző. Hiába néktek korán felkelnetek, későn feküdnötök, fáradsággal szerzett kenyeret ennetek! Szerelmesének álmában ád eleget." ( Zst 127,1-2)

Vagyis az Úr ad növekedést a házunknak és Ő védelmezi a házunkat. Ha ezt Ő nem tenné, akkor az építő és az őrző tevékenysége teljesen hiábavaló lenne, mivel a romboló erő, ami az emberrel szemben működik sokkal erősebb, mint az emberiség minden ereje egyszerre. Hiábavaló az emberi próbálkozás arra is, hogy a tíz körmével kaparja ki a föld alól az áldást. A szerelmesének mindezt álmában is megadja, így sokkal több értelme van annak, ha az ember ahelyett, hogy az összes energiáját a mindennapi élet könnyítésére fektetné be, inkább arra összpontosítaná az erőit, hogy Isten szerelmesévé váljon. Isten minden embert szeret alanyi jogon. Ugyanakkor vannak kedvencei is, akiket jobban szeret. Ez nem személyválogatás, hanem oka van ennek. Ezt az okot kell megkeresni, hogy miért. Miért szeret egyeseket jobban Isten? Önmaguk miatt? Nem, hanem azért, mert ők is jobban szeretik Istent másoknál.

Pál is használja a hívő életre a házépítés hasonlatát. Ő meg is nevezi az alapot, hogy mire is kell nekünk építkeznünk:

"Más fundamentomot senki sem vethet azon kívül, amely vettetett, mely a Jézus Krisztus."

Vagyis az alap nem Jézus tanítása, hanem Jézus Személye. Jézus sem azt mondja, hogy aki elfogadja a tanításaimat és követ engem, hanem azt, hogy valaki énhozzám jön. A hívő élet alapja ezek szerint az, hogy valaki kapcsolatba kerül-e Jézus személyével, vagy nem. Aki nem került Vele kapcsolatba, annak az életéből hiányzik az az alap, amelyre biztonsággal ráépíthetné életének épületét. De Jézus nem rózsaszín ködön keresztül szemlélte az emberi életet, hanem elmondta, hogy az eső, az árvíz és a szél el fog jönni, és akik nem az alapra építkeztek, azoknak össze fog dőlni az épületük.

Vagyis az alap nem más, mint Jézus Személye a mi egyéni életünkben. Ezt egyértelműen kimondja a Biblia. De mik az alaptanítások. Erről a Zsidókhoz írt levél hatodik fejezete beszél:

"Annakokáért elhagyván a Krisztusról való kezdetleges beszédet, törekedjünk tökéletességre, nem rakosgatván le újra alapját a holt cselekedetekből való megtérésnek és az Istenben való hitnek, A mosakodásoknak, tanításnak, kezek rátevésének, holtak feltámadásának és az örök ítéletnek. És ezt megcselekesszük, ha az Isten megengedi. Mert lehetetlen dolog, hogy akik egyszer megvilágosíttattak, megízlelvén a mennyei ajándékot, és részeseivé lettek a Szent Léleknek, És megízlelték az Istennek jó beszédét és a jövendő világnak erőit, És elestek, ismét megújuljanak a megtérésre, mint akik önmagoknak feszítik meg az Istennek ama Fiát, és meggyalázzák őt. Mert a föld, amely beissza a gyakorta reá hulló esőt és hasznos füvet terem azoknak, akikért műveltetik, áldást nyer Istentől; Amely pedig töviseket és bojtorjánokat terem, megvetett és közel van az átokhoz, annak vége megégetés. De ti felőletek szerelmeseim, ezeknél jobb és idvességesebb dolgokról vagyunk meggyőződve, ha így szólunk is." ( Zsd 6,1-9 )

Az alaptanítások azok, amiket Károli ezen a helyen a Krisztusról való kezdetleges beszédnek nevez. Persze, ez a kezdetlegesség nem azt jelenti, hogy kiforratlan, vagy primitív, hanem azt, hogy mindenkinek, aki Jézushoz ment már, ezeket kell legelőször az életébe beépíteni, mielőtt tovább mehetne. Az előző fejezet végén olyan emberekhez beszél, akiknek már régen tanítóknak kellene lenniük, ha az eltelt időt nézzük, de ismét arra van szükségük, hogy Isten Beszédeinek kezdő elemeire tanítsák őket. Ezért tökéletességre kell törekedni, és nem kell újra és újra lerakni az alapokat. Egyszer kell lerakni, de akkor jól, különben Isten nem engedi meg, hogy a hívő életünkben továbbléphessünk. Ez valójában a mi védelmünkben van így. Ha megengedné Isten, hogy az alapok lerakását megkerülve továbbléphessünk, akkor az alapok hiánya és az azt követő bukás a pusztulásunkat okozná, és lehetetlen lenne abból az állapotból ismét megtérni és megújulni. Ezért Isten nagyon is következetes, és nem szégyell bennünket újra és újra megbuktatni az osztályvizsgán mindaddig, amíg tisztességesen be nem építjük az életünkbe a kereszténység alapjait. Ezek az alapok pedig a következők:
1. Megtérés
2. Hit
3. Keresztségekről való tanítás
4. Kézrátétel
5. Halottak feltámadása
6. Örök ítélet.

A spanyol viaszt nem én találtam fel. Én is mások által ismertem meg ezeket az alaptanításokat. Első sorban is említem Derek Prince nevét, aki a Kereszténység hat alaptanítása címmel könyvet írt erről, ami jelenleg is kapható, például az Amanában. Sajnos nincs tudomásom arról, hogy letölthető formában meglenne. Megvan azonban MP3 formátumban Derek Prince magyar alámondásos tanítása a keresztenyfilmek.com oldalán.
 

quandorra

Állandó Tag
Állandó Tag
Önnálló gondolkodás, és a szellem szabadsága, sajnos nem adatik meg a többségnek. Helyette itt van például a biblia és a rá épülö vallások, melyet tűzzel vassal terjesztettek és még ez is kevésnek bizonyult. Azután ott van pl. a Korán hasonló hatás mechanizmussal, tökéletesen lehet vele fanatizálni százmilliókat. Egyik kutya, másik eb. De ne hagyjátok abba, folytassátok, amíg csak lehet, majd mi megszenvedjük.
 

Asperrimus

Állandó Tag
Állandó Tag
Önnálló gondolkodás, és a szellem szabadsága, sajnos nem adatik meg a többségnek. Helyette itt van például a biblia és a rá épülö vallások, melyet tűzzel vassal terjesztettek és még ez is kevésnek bizonyult. Azután ott van pl. a Korán hasonló hatás mechanizmussal, tökéletesen lehet vele fanatizálni százmilliókat. Egyik kutya, másik eb. De ne hagyjátok abba, folytassátok, amíg csak lehet, majd mi megszenvedjük.
Ez a topik pont az olyan rabláncon sínylődő, önálló gondolatokra képtelen, mentálisan retardált emberek számára lett nyitva, amilyen én is vagyok, nem pedig az olyan szellemi óriásoknak, akiknek nincs szükségük mankókra, hiszen réges-régen a fejünk felett szárnyalnak. Úgy gondolom, hogy tovább suhanva egészen biztos, hogy találsz a magad számára alkalmasabb topikot itt, a CanadaHun oldalán. Úgyhogy csak bátran szállj tovább, nem tartóztatlak!
 

Asperrimus

Állandó Tag
Állandó Tag
Sajnos nagyon vacak mobilos netem van, még arra sem képes, hogy fellépjen az oldalra. Innen: *** hidden content *** nem tudom elérni ezeket a videókat? YouTube-ról vagy máshonnan is le tudom szedni a hangot, de azzal a linkkel nem boldogulok, amit feltettél.
Kedves Kyra!

Van tapasztalatom a mobilos internettel és nem irigyellek érte. Nekem mikrohullámú van, ez sem tökéletes, de még mindig jobb, mint a mobilos. Sajnálom, hogy nem tudod letölteni ezeket a tanításokat, mert még ebben az alámondásos változatban is üdítő a szerző közvetlensége és idős kora melletti frissessége. Persze, Derek Prince és Kenneth Hagin 2003-ban az Úrhoz költözött két nap eltéréssel, mindketten nagy hiányt hagyva maguk után.

De jobb az élő eb, mint a meghalt oroszlán, ahogy a Biblia mondja a Prédikátor 9,6-ban, úgyhogy most rajtunk a sor.

Az alaptanítások legelejét megtaláltam a neten PDF változatban, megpróbálom feltölteni, a többit pedig keresem. Ha fenn van, megtalálom. De a könyv sajnos szárazabb, mint a hang és videó anyag. Ugyanakkor én ezzel az írással találkoztam legelőször, amit kereszténynek mondhatok.
 
E

elke

Vendég
videóbeillesztésről-csatolásról

Sziasztok:)

Linkelni továbbra sem lehet. :-D csak a szabályzat szerint:)
Videókat beilleszthettek az embed vagy beágyazó kód bemásolásával ebbe a topikba. Ennek a módja kimásolod a beágyazókódot elhozod ide-- a hozzászóló ablak jobb kezed felöli felső sarkában van egy A/A kocka arra kattintasz és ha változott egy picit a hozzászóló ablak akkor sima beillesztéssel itt a videó. ( a hozzászóló ablak változása olyan mintha ugrana egyet a kép..... eléggé guvadt szemmel kell nézni:-D) Ha goglechrome-t használsz nincs A/A hanem egyből beilleszted a videót.

A feltöltésekkel kapcsolatban. Hogy bármikor megtalálható legyen a csatolásokat az ezo könyvek c topikba kellene feltölteni és ide csak a hivatkozást elhozni. Természetesen a HIDE topikba tegyétek a megosztófájlos cuccokat.

A fórumon sok a-topikszerte feltöltött cím és szerző nélküli anyag( a csatolást nem látja meg a kereső sem csak ha külön beírod a szerzőt címet mert pl a "jó kis anyagra" nem nagyon fognak rákeresni :-D) és nagyon terhelik a servert ráadásul sokan nem találják meg.
A" feltöltős" topikok erre a célra jöttek létre oda tegyétek a csatolásokat inkább többen meg fogják találni:)

Tehát videók hozhatók a vallás filozófia szellemtan altopikjaiba valamint a földönkivüli altopikokba. Hogy a ch-n hol illeszthettek be videót azt onnan tudjátok meg hogy ha letekertek a lap aljára van egy kocka a látogatók után:

Üzenetküldés szabályai
Indíthatsz új témákat
Küldhetsz választ
Küldhetsz csatolásokat
Szerkesztheted az üzeneted
BB code is Be
Grimaszok Be
kód Be
HTML kód Be[/B][/COLOR]


[SIZE="3"][COLOR="Blue"]HTML kód Be[B][/B][/COLOR][/SIZE] Ahol a HTLM BE ott lehet beilleszteni videót amennyiben a topik témájába illik és nem szigorúan tematikus topik ahol a belső rend mégsem engedi. Ezon belöl a feltöltős topikok azok ahol bár engedéylezett de nem mindenütt hagyom bent. Ennek technikai oka az hogy nem lehet topikonként szabályozni a kód kapcsolását csak alfórum szerint.

Videókhoz még jótanács egy oldalra max 3 legyen beillesztve mert a betöltést roppant módon lassítja.

Mindenkinek további jó eszmecserét, fórumozást: elke
 

Asperrimus

Állandó Tag
Állandó Tag
A Példabeszédek 14,25 szerint lelkeket szabadít meg az igaz bizonyság. A Zsidó levél 11. fejezete szerint hitük által jó bizonyságot szereztek a régiek ( 2.vsz.). Ez azt jelenti, hogy miután hittek Istennek, nem maradtak a reménykedés és hit állapotában, hanem bizonyítékot nyertek afelől, hogy amiben korábban hittek, az igaz. Vagyis tapasztalatból is megismerték azt, amit addig csupán elhittek, de még nem tapasztaltak. Ahogy Pál is mondja, hogy miért reménykednénk azután, hogy már látjuk a reménységünk tárgyát, hisz akkor már ismerjük, ehhez pedig már nincs szükség hitre. A Bibliában azonban van egy sorrend:
1. A bibliai tények
2. Az ezekben való hit
3. Megtapasztalás általi megismerés.

Vagyis a Biblia menetrendje szerint a megtapasztalást megelőzi a bibliai tényekben való hit, a hitet pedig megelőzi a bibliai tényekről való információ. Vagyis a hit hallásból jön, a hallás pedig Isten Igéje által (Rm10,17).

Az egyházi gyakorlatnak része, hogy akik hitük által megtapasztalásokat szereztek Istentől, azok elmondják másoknak is, hogy mások számára is áldásul szolgálhasson. Sokan elhívást is kapnak Istentől, hogy hirdessék bátran mindazt, amit átéltek, hogy sokan megszabaduljanak. Ilyen beszámolók vannak a következő videókon.

Don Piper: 90 perc a Mennyben
<iframe src="http://player.vimeo.com/video/15942115" width="400" frameborder="0" height="300"></iframe>Don Piper - 90 perc a Mennyben from www.hajnalcsillag.net on Vimeo.


Daniel Ekechukwu: Feltámadás a halálból
<embed id="VideoPlayback" src="http://video.google.com/googleplayer.swf?docid=-2186800281617468239&hl=hu&fs=true" style="width: 400px; height: 326px;" allowfullscreen="true" allowscriptaccess="always" type="application/x-shockwave-flash">

Dr. Nasir Siddiki gyógyulása
<iframe title="YouTube video player" src="http://www.youtube.com/embed/7g6f5BExJvc" allowfullscreen="" width="480" frameborder="0" height="390"></iframe>
 

pereg

Állandó Tag
Állandó Tag
Ne hagyd abba ezt a topikot, nekünk, önállótlan embereknek is szükségük van egy olyan témára, ami érdekel és hihető...
 

Bedzsi

Állandó Tag
Állandó Tag
az erőszak nélküli ellenállás a gonosszal szemben

Tolsztoj L. N. írja[1] :
„Leírtam a saját hitemet Krisztus tanításában, nem hagyhattam ki azt, hogy miért nem hiszek, és tekintem tévelygésnek az egyházi hitet, melyet általában kereszténységnek neveznek. Ennek a tanításnak számos eltérése közül a legfontosabb eltérésére rámutattam, a Krisztusi tanításával szemben, ami nem más, mint az erőszak nélküli ellenállás a gonosszal szemben meghagyásának el nem ismerése a legszembetűnőbb elferdítése az összes egyházi tanításoknak.”


1 - "Miben van az én hitem?" c. könyvében – 1884.
 

Asperrimus

Állandó Tag
Állandó Tag
Tolsztoj L. N. írja[1] :
„Leírtam a saját hitemet Krisztus tanításában, nem hagyhattam ki azt, hogy miért nem hiszek, és tekintem tévelygésnek az egyházi hitet, melyet általában kereszténységnek neveznek. Ennek a tanításnak számos eltérése közül a legfontosabb eltérésére rámutattam, a Krisztusi tanításával szemben, ami nem más, mint az erőszak nélküli ellenállás a gonosszal szemben meghagyásának el nem ismerése a legszembetűnőbb elferdítése az összes egyházi tanításoknak.”


1 - "Miben van az én hitem?" c. könyvében – 1884.
Szegény Tolsztojnak nem sok alkalma volt találkozni az igazi egyházzal. Amelyikkel ő találkozott én is a hamis egyházak közé sorolom, de annak nem sok köze van a Bibliához.
 

FagyisSzent

Állandó Tag
Állandó Tag
Szegény Tolsztojnak nem sok alkalma volt találkozni az igazi egyházzal. Amelyikkel ő találkozott én is a hamis egyházak közé sorolom, de annak nem sok köze van a Bibliához.
Értem, mit mondasz, de elgondolkoztam. Mi dönti el, hogy egy egyház hamis vagy sem? Minek alapján lehet azt kijelenteni, hogy egy egyháznak sok vagy kevés köze van a Bibliához? Most természetesen keresztény egyházakról kérdezek, nem a Kelta-Wicca Hagyományőrzők Egyházára, a Szcientológia Egyházra és hasonlókra gondolok.
 

Asperrimus

Állandó Tag
Állandó Tag
Értem, mit mondasz, de elgondolkoztam. Mi dönti el, hogy egy egyház hamis vagy sem? Minek alapján lehet azt kijelenteni, hogy egy egyháznak sok vagy kevés köze van a Bibliához? Most természetesen keresztény egyházakról kérdezek, nem a Kelta-Wicca Hagyományőrzők Egyházára, a Szcientológia Egyházra és hasonlókra gondolok.
Természetesen, a Biblia kritériumai alapján lehet megállapítani, mivel a Biblia a keresztény hit alapja. A Biblia úgy mutatja be Istent, mint Aki a csodák Istene. Ebből a szempontból már eleve necces, ha az egyházban nincsenek csodák és jelek, amelyek igazolhatnák, hogy Isten valóban jelen van. Ettől azonban még lehetne az egyháztagoknak valódi kapcsolata Istennel, csak ezt semmi nem igazolja kívülről. Egy másik nagyon fontos kritérium az öröm kérdése. Az a szó, amit kegyelemnek fordítottak, a kharisz. Ez a szó közvetlenül kapcsolatos az örömmel és a hálával. Nem létezik olyan kegyelem, ami nem szabadítja fel az örömöt és a hálát az ember szívében. Ez az öröm és hála kívül is megnyilvánul, és nem csak az adott ember érzi belülről, hanem kívülről is látható és hallható. Az az egyház, ami tiltja az öröm és hála látható és hallható megnyilvánulásait, igencsak el van rugaszkodva a Bibliától.

Az Újszövetség azt mondja magáról, hogy egy jobb szövetség, mint a régi, mert ez nem a betű szövetsége, hanem a szellem szövetsége, ahol az emberek közvetlen élő kapcsolatban lehetnek Istennel. Mégis vannak felekezetek, ahol megcsontosodott paragrafusok határozzák meg az emberek hitét, akik nem egy személyben hisznek, hanem törvényekben, és azok betartásában. Azt gondolják, hogy a keresztény élet nem más, mint egy szabályrendszernek való engedelmesség. Pedig azt mondja a Biblia, hogy Jézus eltörölte a parancsolatoknak tételekben való törvényét, mint a megigazulás és megszentelődés eszközét.

"Most pedig a Krisztus Jézusban ti, kik egykor távol valátok, közelvalókká lettetek a Krisztus vére által. Mert Ő a mi békességünk, ki egygyé tette mind a két nemzetséget, és lerontotta a közbevetett választófalat, Az ellenségeskedést az Ő testében, a parancsolatoknak tételekben való törvényét eltörölvén; hogy ama kettőt egy új emberré teremtse Ő magában, békességet szerezvén; És hogy megbékéltesse az Istennel mind a kettőt, egy testben a keresztfa által, megölvén ezen az ellenségeskedést. És eljövén, békességet hirdetett néktek, a távol valóknak és a közel valóknak. Mert Ő általa van menetelünk mindkettőnknek egy Lélekben az Atyához." ( Ef 2,13-18 )

" Atyámfiai, szívem szerint kívánom és Istentől könyörgöm az Izráel idvességét. Mert bizonyságot teszek felőlök, hogy Isten iránt való buzgóság van bennök, de nem megismerés szerint. Mert az Isten igazságát nem ismervén, és az ő tulajdon igazságukat igyekezvén érvényesíteni, az Isten igazságának nem engedelmeskedtek. Mert a törvény vége Krisztus minden hívőnek igazságára. Mert Mózes a törvényből való igazságról azt írja, hogy aki azokat cselekeszi, él azok által. A hitből való igazság pedig így szól: Ne mondd a te szívedben: Kicsoda megy föl a mennybe? (azaz, hogy Krisztust aláhozza;) Avagy: Kicsoda száll le a mélységbe? (azaz, hogy Krisztust a halálból felhozza.) De mit mond? Közel hozzád a beszéd, a szádban és a szívedben van: azaz a hit beszéde, amelyet mi hirdetünk. Mert ha a te száddal vallást teszel az Úr Jézusról, és szívedben hiszed, hogy az Isten feltámasztotta őt a halálból, megtartatol. Mert szívvel hiszünk az igazságra, szájjal teszünk pedig vallást az idvességre." ( Rm 10,1-10 )
Sajnos sok magát kereszténynek mondó ember is elköveti ugyanazt a hibát, mint Izrael, hogy mivel nem ismerik Isten igazságát, az önigazságukat igyekeznek érvényesíteni, és szembe kerülnek Istennel.

Tolsztoj életét nem ismerem. Ugyanakkor abban a korban, és abban a közegben valószínűsíthető, hogy amelyikkel találkozott, az az ortodox egyház, ami nem más, mint a Nabukodonozor álmában látott szobor egyik lába, amelyik a Római Birodalom hatalmát szimbolizálja deréktól lefelé. A másik lába a római egyház. Ez a kettő, már régen kettévált, az egyik a nyugati, a másik a keleti birodalomnak a folyománya. Az egyik központja Róma, a másiké Bizánc - eredetileg. Mindkettőre erősen jellemző a formalizmus és a liturgia, amelyek a Bibliától igen távol állnak, és valójában a mózesi, bibliai törvények felcserélését jelentik egy emberek által kreált törvénnyel. Pedig Krisztus nem csupán a mózesi törvények végét jelenti minden hívőnek igazságára, megigazulására, hanem mindenféle törvénynek a végét is, amit azzal a céllal hoztak létre, hogy azok betartása által az ember megigazuljon, megtisztuljon és megszentelődjön. A Biblia szerint Isten belülről változtatja meg a hívő embert, és nem úgy, hogy egy vasigát rak a nyakába. Jézus azt mondta, hogy az én igám édes és gyönyörűséges. Ennek megfelelően minden iga, ami gyötrelmet jelent az ember számára, kizárja Krisztust a képből.

Természetesen, lehetne boncolgatni, hogy melyik egyház és felekezet milyen mértékben hajlott el a Bibliától. De ennek nincs sok értelme. Nincs tökéletes egyház, mivel az emberekből áll. De tény, hogy egyes egyházakban megváltozik az ember élete, másokban nem. Az egyik egyház igyekszik a bibliai mértéket betölteni, a másiknak fontosabbak a "szent" hagyományok és a társadalmi pozíció, mint a Biblia. Egy prédikátor azt mondta, hogy nincsenek tökéletes egyházak, de ha mégis találnál egyet, és odamennél, akkor máris nem lenne tökéletes.
 

Asperrimus

Állandó Tag
Állandó Tag
Kedves Asperrimus!
Egy kérdésem van hozzád. Én tudom, hogy van démoni megszállottság,de hogyan tudod azt felismerni (vagy tudják mások)?
Az Újszövetség sehol sem ábrázolja a megszállottakat különösebben gonosz embereknek. Inkább arra utal, hogy ezek az emberek fizikai és lelki gyötrelmektől szenvednek. A Bibliában a démoni megszállottság legszembetűnőbb ismertetőjegyei:a vadság (Mt.8:2), mások elleni erőszakos cselekmények(Mt.8:2) ,némaság(Mk.9.17,Lk.11:14) ,süketség(Mk.9:25) sikoltozás vagy üvöltés(Mk23,26),öncsonkítás(Mk.5:5,9:25) ,görcsös rohamok(Mk.9:18,20) ,gyötrelmek(Lk.6:18,ApCsel.5:16),sőt meztelenség(Lk.8:27).
Köszönöm előre is válaszodat:Nórika

Kedves Nórika!

A daimonidzomai szót nem helyes megszállottságnak fordítani vagy értelmezni. Ha megszállottságra gondolsz, akkor gondolj a gadarénusra. Ő valóban megszállott volt. A démonok arra vették rá, amire akarták.

A daimonidzomai szót úgy szokták magyarra fordítani, hogy démonizált. Ha egy hadsereg megszáll egy pontot, akkor ott teljes uralmat gyakorol, amíg az állásait fenntartja. A démonizáltság azonban nem jelenti a démonok abszolút uralmát, hanem csupán terheltséget. A két állapot között pedig, mármint a szabad és a démonizált állapot között, azzal lehetne a különbséget érzékeltetni, ha megnézünk két embert. Az egyik sportosan, kényelmesen van felöltözve, az évszaknak megfelelően, jól érzi magát, kipihent, jól van lakva, de nincs degeszre tele, és oda megy ahova akar. Most képzelj el egy másik embert, aki lópokrócból összetákolt szűk ruhában van, két számmal kisebb cipőben, melege van, fáj a feje, éhes, a szemei alatt karikák árulkodnak a kialvatlanságról, az öltözete korlátozza a szabad mozgásban, csak rövideket tud lépni, a hátán pedig egy hatalmas hátizsák van, ami teli van nehéz és felesleges dolgokkal. Ráadásul félhomályban van, és nem jól látja a környezetét. Mehet ahová akar, de van, ahova nem tud. Lehet, hogy tudna, ha hosszabbakat bírna lépni, ha az öltözete nem akadályozná, és a hátizsákja nem húzná lefelé. A megszállott embert egy harmadikkal lehetne illusztrálni. Mondjuk képzelj el egy marionett bábut.

A démonizáltság tüneteit két nagy csoportba lehet sorolni. A kettő közötti különbség hasonló, mint a betegség tünetei, és a gyógyszerre való reagálás között. Isten Szelleme és a démonok összeférhetetlenek. A démonok gyötrődni kezdenek a Szent Szellem jelenlétében, ezért fordul elő gyakran, hogy ahol koncentráltan van jelen a Szent Szellem kenete, ott spontán módon is megnyilvánulnak, mert noha senki nem szól hozzájuk, vagy teszi rájuk a kezét a démonizált emberre, de a Szent Szellem ereje már dolgozik. A démonok tevékenysége számára sokkal inkább megfelel a rejtettség, úgyhogy ők csak akkor fedik fel önként magukat egy ember előtt, ha meg akarják félemlíteni, vagy be akarják csapni. Isten jelenlétében azonban elvesztik az önkontrolljukat, és sikoltozni kezdenek, mert halálosan félnek Istentől, csak a távollétében van akkora szájuk. Ez történt Jézus esetében is, amikor egy zsinagógában tanított. A hallgatóságában egy ember leesett a földre és elkezdett kiáltozni Neki: "Tudom, hogy ki vagy te. Te vagy a Felkent!" De Jézus nem engedte meg a démonoknak, hogy Őt kijelentsék az embereknek. Az a műsor, amit a démonok a démonizált ember által produkálnak a szabadító szolgálat során, egyáltalán nem kívánatos, mivel a dolog lényege az, hogy a démonok kimenjenek az emberből, nem pedig az, hogy a démonok publicitást kapjanak. Ugyanakkor, még Jézus sem tudta a démonokat megakadályozni abban, hogy ribilliót okozzanak, amikor ki kellett menniük, úgyhogy az sem lehet cél, hogy mukkanás nélkül történjen meg a dolog. Ha ezt tűznénk ki célnak, akkor lehet, hogy ez előkelőbben nézne ki egy kívülálló számára, csak éppen a szabadító szolgálat nem érné el a célját. Ezért a cél az, hogy ha lehet, akkor a legkisebb feltűnéssel, de mindenképpen kimenjenek a démonok az emberből. Ahogy nem szép látvány az, amikor az ember kihányja magából azt a gyomortartalmat, ami problémát okoz, ugyanúgy nem szép látvány az, amikor a démonok éppen valakit megszaggatnak, mielőtt kimennek belőle. De ahogyan a jobb kint, mint bent elve bejön a gyomorrontással kapcsolatban, ugyanígy igaz ez a démonokkal kapcsolatban is. Mindegy, hogy hogyan mennek ki, a lényeg az, hogy kint legyenek és kívül is maradjanak.

A démonizáltságnak azok a tünetei, amelyek a mindennapok során, nem pedig a Szent Szellem jelenlétében jönnek elő, ugyanannyira szerteágazóak, mint a különféle betegségek tünetei. Sőt, vannak olyan betegségek is, amelyek démonikusak. Ez különösen igaz a gyógyíthatatlan, krónikus és rosszindulatúnak aposztrofált betegségekre. Ami közös a démonizáltság kategóriái között az a megterheltség, a megkötözöttség, a leigázottság különböző fokozatai. A démonok nem gazdag személyiségek.Csak azt az egy bizonyos dolgot akarják csinálni, ami a mániájuk. A nikotin démona semmi mást nem akar, csak azt, hogy az alany dohányozzon, a hazugság szelleme semmi mást nem akar, csak azt, hogy az alany hazudozzon, a pornográfia szelleme csak azt akarja, hogy az alany pornográf dolgokkal foglalkozzon, legyen ez irodalom, film, vagy bármi. A démonok általában nem különösebben erősek, ugyanakkor céltudatosak, mint azok a legyek, amelyeket újra és újra el kell hessegetni a húsról, nehogy belepetézzenek.Persze, a démonok nem képesek szaporodni, így petézni sem tudnak, de a hasonlóság mégis felfedezhető, mivel, ha egy bejut az emberbe, az helyet készít a többinek is, akár ugyanabban a mértékben, ahogyan egy darab húsban nyüzsögnek a légynyüvek, csak ehhez hosszú évek kellenek. A démonok emberekben való jelenlétének a legális alapja mindig a bűn. És mivel a különféle bűnök kísértései mögött gyakran gonosz szellemek vannak, ezért az egyik legfőbb - de nem az egyetlen - belépési pontjuk az, amikor az ember enged a csábításuknak, és elköveti azt a bizonyos bűnt. Ez jogot biztosít nekik arra, hogy belemenjenek abba az emberbe. Ezután azt veszi észre az az ember, hogy aminek a múltkor engedett, az újra, de már nagyobb tekintéllyel húzza, vonzza, hogy újra és újra megtegye azt a dolgot. De már nem szabad tőle, mert állandóan ott motoszkál benne a kísértés, valahol a tudat és a tudatalatti mezsgyéjén. Kicsit olyan, mintha kaparásznának a hátunk mögött, de sem a hang irányát, sem a forrását nem tudnánk azonosítani.Amikor az ember megint enged, akkor a démon tekintélye növekszik és egyre gyakrabban tudja elérni a célját.Ezt úgy szokták mondani, hogy valaki vérszemet kap. Persze, ez nem egyik napról a másikra következik be, hanem sokszor hetekig, hónapokig, vagy akár évekig tartó folyamat. A démoni uralom kiépülésének pedig az az alapelve, hogy az engedelmesség tekintélyt hoz létre. Minél többször enged valaki egy bizonyos szellemnek, annál nagyobb tekintélye lesz annak az ember fölött.

"Avagy nem tudjátok, hogy akinek odaszánjátok magatokat szolgákul az engedelmességre, annak vagytok szolgái, akinek engedelmeskedtek: vagy a bűnnek halálra, vagy az engedelmességnek igazságra?" ( Rm 6,16 )

A démonokra jellemző a csoportosulás. Amikor egy már bent van az emberben, akkor az helyet készít a többinek is. Például. Valaki igazságtalan velünk szemben, vagy csak egyszerűen megsérti az önérzetünket. Ez a valaki már eleve azért teszi ezt, mert őt is erre ösztönzi egy szellem, ez azonban ebből a szempontból részletkérdés. Ami a lényeg, hogy ezt az állapotot kihasználja az önsajnálat szelleme, és megkísérti az embert az önsajnálattal. Ha ennek enged, és elkezdi magát sajnálni, akkor belép az életébe, és ekkortól fogva hajlamossá válik az önsajnálatra. Amikor sajnálja magát, akkor megkísértik a csüggedés, a szomorúság, az elvetettség, és depresszió szellemei. Egyik a másik után. Sőt, ugyanabból a típusú démonból több is, akár sok is belemehet ugyanabba az emberbe. Amikor ezek a démonok már bent vannak, akkor mindezekre a dolgokra fokozottan hajlamossá válik ez az ember. De nem érzi jól magát ebben az állapotban, és szeretne kijönni ebből, csak nem tud. Ezt kihasználva kísértik meg a kompenzáció lehetőségei mögött levő démonok. Van, akit az alkohol, vagy a kábítószer, vagy az evés, vagy az önkielégítés, vagy a gyűlölködés, vagy akár más, vagy akár ezek közül több is, akár mind. Mindenképpen valami olyan dolog, ami az önjutalmazásra ad alkalmat, arra, hogy az ember le tudja venni a figyelmét a problémájáról. Ezek azonban újabb problémákat eredményeznek, és az ember nem boldogabb lesz, hanem csak még inkább boldogtalan. Ezek az újabb problémák mind önálló életet kezdenek élni, és a kísértés újabbnál újabb mélységeibe vetik bele az embert, és újabbnál újabb démonoknak nyitnak kaput. Sajnos egyáltalán nem ritkaság, hogy valakiből akár többszáz démont is ki kell űzni ahhoz, hogy szabad legyen. Ráadásul némelyik úgy viselkedik, mint az alvó ügynökök, akik akár tíz, húsz, harminc vagy még több évet is várnak csendben, mire először aktivizálódnak. Ezért van szükség a Szent Szellem diagnózisára annak megállapításában, hogy mikor szabadul meg valaki teljesen. Hiába űzik ki valakiből a nikotin démonát, vagy démonait, ha benne marad még egy ugyanolyan típusú démon. Talán meghúzza magát, és csak idővel kezdi újra kísérteni az embert, nehogy lelepleződjön a jelenléte. De ha alkalmasnak érzi az időt, akkor újra kísérteni fogja az embert, méghozzá belülről, aminek sokkal nehezebb ellenállni, mintha kívül volna, úgyhogy a bukás borítékolható ebben az esetben, a kérdés csak az, hogy mikor.

A szellemek megítélésének ajándéka adatott arra, hogy leleplezze a démonok jelenlétét és munkáját valakiben, a tudomány beszéde fedi fel az okokat a jelenlétükkel kapcsolatban, és a bölcsesség beszéde mutatja meg a kilakoltatáshoz szükséges lépéseket. A benne hívőkről állítja Jézus, hogy démonokat űznek. Az eredeti kifejezés az ekballó, ami ugyanazt jelenti, ahogyan a kidobó emberek megfogják a nem kívánatos emberek grabancát, és kihajítják az ajtón. Jézus azt mondta, hogy a Szent Szellem által űzi ki ( ekballó ) a démonokat. Ebből megtudhatjuk, hogy a Szent Szellem kenete által lehetséges kidobni a démonokat az emberekből. Ez egy szolgálat az élő egyházban, és külön szabadító kenet működik bizonyos személyeken, akiket Isten elhívott erre a szolgálatra. Arra is felhívom a figyelmet, hogy ez nem játék, mert a démonok bosszút állnak, ha valaki bölcstelen módon próbálja kiűzni őket a Szent Szellem kenete nélkül. Ehhez csak Skéva fiaira kell gondolni, akik meghallották, hogy Pál Jézus Nevében űzi a démonokat, és azok ki is mennek az emberekből. Ők is megpróbálták, de mögöttük nem volt ott Isten ereje. Nyilvánvaló, hogy itt egy erősen démonizált emberről volt szó, talán olyanról, mint a gadarénus. De a kevésbé démonizált ember is veszélyt jelenthet arra, aki Isten felhatalmazása és kenete nélkül próbál hatni rájuk.

"És nem közönséges csodákat cselekszik vala az Isten Pál keze által: Annyira, hogy a betegekhez is elvivék az ő testéről a keszkenőket, vagy kötényeket, és eltávozának azoktól a betegségek, és a gonosz lelkek (szellemek ) kimenének belőlök. Elkezdték pedig némelyek a lézengő zsidó ördögűzők ( exorkidzó - azaz, kényszerítő, kikényszerítő) közül az Úr Jézus nevét hívni azokra, akikben gonosz lelkek ( szellemek ) valának, mondván: Kényszerítünk titeket a Jézusra, kit Pál prédikál. Valának pedig némelyek Skévának, egy zsidó főpapnak fiai heten, akik ezt mívelik vala. Felelvén pedig a gonosz lélek ( szellem ), monda: A Jézust ismerem, Pálról is tudok; de ti kicsodák vagytok? És reájok ugorván az az ember, akiben a gonosz lélek ( szellem ) vala, és legyőzvén őket, hatalmat vőn rajtuk annyira, hogy mezítelenen és megsebesülve szaladának ki abból a házból." ( ApCsel 19,11-16 )

Egyébként a felsorolásod elég pontos, csak azt szeretném hozzátenni, hogy azok egyben kategóriák is. Az erőszakosság minden formája lehet démonikus, ahogy az önpusztítás minden formája, vagy a meztelenség, az exhibicionizmus, a szexuális perverzitások, vagy a különféle uniformizálási mozgalmak, amilyen a divat, a tetoválás, a piercingek és a többi. Biztos módszer nincs, de az idő során szerzett tapasztalat által viszonylag behatárolható bizonyos hibahatárok között. De aki tévedhetetlen diagnózissal szolgálhat, az nem más, mint a Szent Szellem.

A démonológia külön tudományág a bibliai hit témakörén belül. Ráadásul átszövi a különféle egyéb tanításokat is, amilyen például a gyógyulás, vagy az anyagi prosperitás. Szorosan összefügg az áldás és átok témakörével. A témában sok jó és kevésbé jó könyv született, itt nincs is lehetőség mindenre kitérni, ráadásul én is csak tanulmányozom a témát. De ha van még ezzel kapcsolatban kérdésed, szívesen válaszolok, ha tudok.

A következő két videó az átokból való szabadulásról szól, de kapcsolódik a témához:<iframe src="http://player.vimeo.com/video/15418769" width="400" height="267" frameborder="0"></iframe><p><a href="http://vimeo.com/15418769">Derek Prince - Szabadulás az átokból 1.</a> from <a href="http://vimeo.com/user3269944">www.hajnalcsillag.net</a> on <a href="http://vimeo.com">Vimeo</a>.</p>

<iframe src="http://player.vimeo.com/video/15419399" width="400" height="267" frameborder="0"></iframe><p><a href="http://vimeo.com/15419399">Derek Prince - Szabadulás az átokból 2.</a> from <a href="http://vimeo.com/user3269944">www.hajnalcsillag.net</a> on <a href="http://vimeo.com">Vimeo</a>.</p>
 

Asperrimus

Állandó Tag
Állandó Tag
Kedves Asperrimus!

Köszönöm a válaszaidat a másik topikban.
Ez az én kedvencem, jó hallgatni és addig értek mindent, amíg hallgatom...;)
Kedves Kyra!

Ez tényleg nagyon jó! Nekem sok kedvencem van, sajnos nem mind elérhető a YouTube-on. Itt egy csokor azokból, amelyek elérhetőek:

<iframe title="YouTube video player" width="425" height="349" src="http://www.youtube.com/embed/He1h0Ax9XlU" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

<iframe title="YouTube video player" width="425" height="349" src="http://www.youtube.com/embed/mtUkbi4EEog" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

<iframe title="YouTube video player" width="425" height="349" src="http://www.youtube.com/embed/D6Ls1whR0sU" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>
 

Asperrimus

Állandó Tag
Állandó Tag
És egy másik csokor:
<iframe title="YouTube video player" width="425" height="349" src="http://www.youtube.com/embed/B0DCYcCT3-8" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

<iframe title="YouTube video player" width="425" height="349" src="http://www.youtube.com/embed/ElKDmoRTkwg" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

<iframe title="YouTube video player" width="425" height="349" src="http://www.youtube.com/embed/YfKXqbC7s6k" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>
 
Oldal tetejére