Kedves Sándor!
Köszönöm szépen jószándékú hozzászólását.
1. Közösséget hoztunk létre - sajnos Magyarországon, Japánnal ellentétben, ezt csak Egyházként lehet jelenleg bejegyeztetni. Társadalmi szervezetben pedig, demokráciában leszavazzák a kiemelkedő életet élő mestereket, javaslataikat - nem lehet érdemben tenni a Reikiért. Megpróbáltuk, erről szólt a Magyar Tradícionális Usui Reiki Egyesület - erre hoztuk létre - de három év alatt se tudta megoldani a feladatokat. Ezért léptem onnan ki és kezdtükm elölről. Mi 6 hónap alatt mindent elvégeztünk, kevesebben. 5 aktív mester többre képes, mint 15 passzív, ahol csak 1-2 fő dolgozik. És nem tartottuk meg a közösségnek az eredményeket. Minden érdeklődő Mesterhez eljuttattuk, együtt gyakoroltunk, haladó Reikisekkel is, az egész országban ahova hívtak - és ha kell, ha van még rá igény - folytatjuk.
Hierarchiában, Közösségben a cselekvő Mesterek mutatják a példát. Elméleti mesterek nincsenek köztünk - mármint akik előadásokat tartanak főleg - hanem gyakorlással mutatnak példát mestereink. Nálunk az ő munkájuk segítéséért dolgozunk.
Nem tartom szerencsésnak, hogy Egyház a hivatalos formánk - nem választhattunk. A Közösség kifejezőbb és jó lenne ezt a kettőt szétválasztani a jövőben, törvényileg - támogatom. Az Egyházak legyenek a Történelmi Egyházak, a közösségek meg - majd 20 vagy inkább 100 év múlva kiderül, fennmaradnak -e? Addig működhessenek, de tagdíjakból tartsák fenn magukat. Valami ilyesmi lenne véleményem szrint előrevívő megoldás. Az Egyház hivatalos megnevezés. Nem szeretjük. A Közösség - az már igen, az tetszik.
2. A Lelkész szót (lehet, nem szerencsés, de mestertársain a Közösségben kifejezőnek gondolták) én találtam ki azokra a Mesterekre - alig néhány ilyen van Magyarországon jelenleg - akik élik a Reikit egész nap, a haldokló mellett is ott vannak, és az emberek kérik fel őket - hogy beszéljenek pl. temetésen, adják össze őket - stb. Főállású, Reikit élő Reiki Mesterek ők. És lelkileg foglalkoznak a hozzájuk fordulókkal minden kezelésnél... Lehet, ez nem volt jó ötlet - nem vagyok tévedhetetlen. Megfontoljuk. Esetleg mások is kifejthetnék véleményüket - semmi sértőt, bántót nem látok ebben. Néhány évig hasznos lenne megkülönbözetni szerintem őket azoktól, akik hétvégeken Reiki Mesterek, és főállás mellett kiegészítő bevétel számukra a Reiki, valamint a Reikiért élőket. Utóbbiak - számomra biztos és tapasztalom - sokkal hitelesebb gyógyítók, tanítók. Egy Reiki I. avatott sokkal jobban képes segíeni embertársain, ha rendszeresen foglalkozik a gyakorlással, - mint olyan Reiki Msterek, akik havonta egyszer tanítják aReikit és ennyi a tevékenységük. Megélés van mögöttük, nem önmaguk mesterként való megélésének szándéka. Az ilyen megélt mesterek nem indulatosak, nem sértődékenyek, áldozathozatal számukra természetes. Olyanok, mint a lótusz szútrában leírt tanítók.
Az alap különbséget ott látom - vannak Mesterek és Reiki avatottak, akik rendszeresen gyakorolnak - és akik nem, hanem előadásokat tartanak. Vannak Mesterek, akiknek képzései gyakorlati foglalkozások - mint Japánban - és vannak Mesterek, akiknek képzései elméleti tanítások, náluk alig van gyakorlás.
Egyik csoport mellől gyakorlati emberek, jó gyógyítók kerülnek ki, akik saját problémáikat is könyen megoldják - másik mindig visszajár, vajon mit mond a tanító az ő problémájáról?
Idő kell, míg az emberekben tudatosul - a REIKI 90 % gyakorlat, 10 % elmélet.
Japánban, aki nem gyakorol eleget - Reiki II.-re sem mehet. Az ottani Reiki Mesterek nem betegek! Nem fekszenek kés alá, ha probléma van, nem szednek gyógyszereket - sokat kezelnek. Lásd Ogawa mester - mindenki Reikizhet című könyvét. Aki nem tudja magát meggyógyítani - az nem reiki terapeuta.
Javaslatát mindenképp fontolóra fogjuk venni - akkor is, ha kissé erőteljes megfogalmazással adta tudtunkra. Lehet, ez hibám volt - sajnos a Reiki Mester szó is el lett már koptatva.
A Csend Hangja Egyházban pl. Konciliátornak nevezik a gyógyítókat.
Kedves Fodor Ur,
köszönöm válaszát -
nem volt szándékomban bántani, ha félreérthető voltam, elnézést érte...
a sarlatánság ellen kell fellépni, és tapasztalatok hiányában a szavak közvetitik a gondolatokat a hozzászólásokban...
Tiszteletreméltó tevékenységüket elsősorban a gyakorlat határozza meg, mint mondta, az egyházi lét-formát a körülmények indokolják, a lelkész szó azonban tradicionálisan vallásokhoz kötődik és ez zavaró, különösen, ha az esketés, temetés tevékenységgel együtt jelenik meg.
Kényes terület ez.
Meggondolandó, hogy a reiki hagyományőrzés miként jelenik/jelenjék meg a társadalomban. Az etikai normákat az egyesület számára célszerű lefektetni és megtartani...
A legmagasabb elv a segítségnyújtás és ezt a tiszteletdíj nem korlátozhatja...
Ismertem a Rómahegyi Gyógyítót és Prof Papp Lajost, akik a orvosi tiszteletdíjukat emberségesen kezelték és ezzel tisztában voltak a betegek...
Érdemes felmérni, hogy milyen támadási felületet nyit meg a riválisoknak a program meghatározásával...egy új, alakuló egyesület...
azt hiszem, a tagtoborzás nem szükséges direkt modszerekkel...
no, de a igényességre/pontosságra/mértékletességre törekvés reiki gyakorlata mindenek előtt...
és végül, még egy mozzanat, tetszett a honlapon olvasott közösségi reiki találkozó ötlete, ismeretterjesztő és gyakorlási lehetőségével...
a többrétegü tevékenység megvalósításával...
kötődés, vagy kapcsolat?
tiszteletre méltó munkájukhoz
sok sikert kívánva - üdvözlettel, alex