/ Költészet - mint valóság és álom /
"A valóság egyre távolabb kerül a mai világ emberétől, mintha valami virtuális térben létezne a média, a magazinok és egyéb irányított elvárások konstituált világában. S hogy ez mennyire így van, az abból is látszik, hogy a költészet, a vers iránt oly nagymértékben csökkent az érdeklődés, mint még sohasem. Furcsa képzettársításnak látszik ez a talán, de nagyon is alapos megfontolás vezetett hozzá, amelynek kiindulása az a gondolat, hogy a vers a legmélyebben azonos a valósággal. Ez természetesen összefügg a költészet lényegével, tágabb értelemben a művészet lényegével, vagyis azzal áll nagyon is szoros kapcsolatban. "Mi tehát a művészet?" - tesszük fel a kérdést Weöres Sándorral, aki nagyon szép és okos választ fogalmazott rá: "Szépséggé rögzített emberi megnyilvánulás...", amelyben mind a négy szó önmagában is jelentős: szépség, rögzítés, emberi és megnyilvánulás. Kezdjük a szépséggel.
"A valóság egyre távolabb kerül a mai világ emberétől, mintha valami virtuális térben létezne a média, a magazinok és egyéb irányított elvárások konstituált világában. S hogy ez mennyire így van, az abból is látszik, hogy a költészet, a vers iránt oly nagymértékben csökkent az érdeklődés, mint még sohasem. Furcsa képzettársításnak látszik ez a talán, de nagyon is alapos megfontolás vezetett hozzá, amelynek kiindulása az a gondolat, hogy a vers a legmélyebben azonos a valósággal. Ez természetesen összefügg a költészet lényegével, tágabb értelemben a művészet lényegével, vagyis azzal áll nagyon is szoros kapcsolatban. "Mi tehát a művészet?" - tesszük fel a kérdést Weöres Sándorral, aki nagyon szép és okos választ fogalmazott rá: "Szépséggé rögzített emberi megnyilvánulás...", amelyben mind a négy szó önmagában is jelentős: szépség, rögzítés, emberi és megnyilvánulás. Kezdjük a szépséggel.