Zahlen Fluss - Számfolyó játékváltozatok
És egy másik, fejszámolós társasjáték már egy kicsit nagyobbaknak. A táblákat öntapadós papírra kell nyomtatni, kartonra ragasztani úgy, hogy egy hosszú kígyót kapjunk. A számkártyákat szintén nyomtatjuk, és pakliból kell húzni. A műveletnek megfelelően lépünk. Kicsiknek szerintem még készíthetünk könnyített kártyákat is hozzá, amit ki tudnak számolni. Győz, aki hamarabb beér a célba, "ja és ne felejtsünk el néha hibát ejteni a számolásunkba, mert hát a felnőttek sem tudhatnak mindent".
Csatolás megtekintése 977750
Ez egy nagyon jó játék, és köszönet Gabcsanyának a német játékszabályért!
A szabály 4 játéklehetőséget tartalmaz, az első szerintem már a számok iránt érdeklődő nagyobb ovisokkal is játszható.
A játék eredetileg 24 állat- és 40 járműkártyát tartalmaz, ha valakinek esetleg megvannak a hiányzó kártyák és feltenné, annak nagyon örülnék! (Zseniális ötlet a kártyákon lévő lyuk, így egy állat- és egy járműkártyát egymásnak háttal fordítva a nyíláson leolvasható a művelet végeredménye.)
Számfolyó játékváltozatok
- 3-4 játékos részére
Szükséges:
Számfolyó
Víziállatok
Zsetonok
Minden játékos választ egy színt, és magához veszi az ilyen színű zsetonokat, 3 játékos esetén 5-5, 4 játékos esetén 4-4 db-ot. A kártyákat összekeverjük, lefordítjuk.
A folyón a forrás és a tenger környéke a két legnépszerűbb hely. A játék célja, hogy ezeken a részeken (vagyis a legkisebb és a legnagyobb számoknál) szerezzünk meg mezőket.
Egy kör az alábbiakból áll:
Mindenki húz 2 kártyát, és eldönti, hogy melyiket szeretné megtartani, a másikat eldobja.
A játékosok egyszerre felfedik kártyáikat, megnevezik a rajta lévő számot. Az a 2 játékos , aki a legkisebb és a legnagyobb számot mondja, lerakhat egy zsetont az ilyen számú mezőre. Ha a mező már foglalt, a régi zsetont vissza kell adni a tulajdonosának, és helyette lerakni az újat.
Az nyer, akinek leghamarabb elfogynak a zsetonjai.
2. 2-4 játékos részére
Szükséges:
Számfolyó
Vízi járművek +1-től +20-ig
Zsetonok
Minden játékos választ egy zsetont, és a forrásra helyezi. A kártyákat összekeverjük, lefordítjuk.
A folyón nagy verseny kezdődik. A soron következő játékos húz egy kártyát, a rajta szereplő számot hozzáadja a zsetonja aktuális pozíciójához, és az eredménynek megfelelő mezőre lép. A győztes az, aki először eléri a célt.
3. 2-4 játékos részére
Az állatok vízi járművekkel utaznak, hogy a folyó más szakaszait is felfedezzék. A játék célja az összeadás és kivonás gyakorlása közben az összes zsetonunk lehelyezése.
Az állatokat és a járműveket ábrázoló kártyákat külön-külön összekeverjük, lefordítjuk. Minden játékos választ egy színt, és magához veszi az ilyen színű zsetonokat, 2 játékos esetén 8-8, 3 játékos esetén 5-5, 4 játékos esetén 4-4 db-ot.
A soron következő játékos húz 1-1 kártyát mindkét pakliból, kiszámolja az eredményt, és a kártyák hátoldalait egymásnak fordítva leellenőrzi az eredményt (a lyukon látszik a jó válasz).
Ha helyes a válasz, 4 lehetőség van:
- Még nincs idegen zseton a folyónak ezen a szakaszán (a folyó 10-esével van szakaszokra osztva). Helyezz el egy zsetont a kiszámolt mezőre! Egy játékosnak több zsetonja is lehet egy folyószakaszon, de egy mezőn csak egy állhat.
- 1 idegen zseton van ezen a folyószakaszon. Add vissza azt a tulajdonosának, és helyezd el a sajátodat!
- Az eredmény nem szerepel a számfolyón. Sajnos nem tudsz zsetont elhelyezni.
- 2 vagy több idegen zseton van ezen a folyószakaszon. Sajnos nem tudsz zsetont elhelyezni.
Ha helytelen a válasz, sajnos nem tudsz zsetont elhelyezni
Az nyer, akinek leghamarabb elfogynak a zsetonjai.
4. 2-4 játékos részére
Neptun csak ritkán látogat el a Számfolyóra, ezért ilyenkor az állatok nagyon izgatottak, és a nagy tömegben szeretnének minél közelebb kerülni hozzá.
Az állatokat és a járműveket ábrázoló kártyákat külön-külön összekeverjük, lefordítjuk. A Neptun-figurát a forrásra állítjuk.
Minden játékos kap 3 állatkártyát, ezeket képpel felfelé maga elé helyezi.
Minden játékos választ egy színt, és magához veszi az ilyen színű zsetonokat, 2 játékos esetén 8-8, 3 játékos esetén 5-5, 4 játékos esetén 4-4 db-ot. A kockát előkészítjük.
A soron következő játékos dob a kockával, és a dobott számnak megfelelő számú mezővel előre lépteti Neptunt. Aztán húz egy járműkártyát, és a nála lévő 3 állatkártya közül kiválasztja, melyik utazzon az adott járművel, hogy minél közelebb kerüljön Neptunhoz. Érdemes úgy taktikázni, hogy Neptun elé kerüljünk, hiszen ő tovább fog mozogni a számfolyón. Miután a játékos választott a 3 kártya közül, kiszámolja az állat- és a járműkártyán lévő műveletet, majd a kártyák hátoldalát összefordítva ellenőrzi az eredményt.
Ha jól számolt, egy zsetonját elhelyezheti a kiszámolt mezőn. Ha ott már van zseton, azt vissza kell adni a tulajdonosának.
Ha rosszul számolt, nem tud zsetont elhelyezni.
A felhasznált állatkártya helyett újat húz, majd a következő játékos jön.
A játéknak akkor van vége, ha valaki pontosan Neptun mezőjére tud zsetont rakni, vagy Neptun olyan mezőn fejezi be a mozgását, ahol van zseton. Ha ezekre nem kerül sor, a játék akkor ér véget, amikor elfogyott az állatkártyák húzópaklija, és mindenki előtt már csak kettő állatkártya van. Ebben az esetben az nyer, akinek a zsetonja legközelebb van Neptunhoz.