Biblia, minden ami a Szentírással kapcsolatos!

Státusza
További válaszok itt nem küldhetőek.

Pannili

Állandó Tag
Állandó Tag
A Bibliát valószínűleg azért kezelik elfogultabban, mint a többi írást, mert egyedül ez szól arról, hogy egy bizonyos, kiválasztott nép a többi felett áll, és ezért előjogok illetik a többivel szemben, a többinek a hátrányára.

Ja, és ráadásul ez a világon a legnagyobb példányszámban eladott könyv, tehát valamivel nagyobb befolyása van a Föld összlakosságára, mint a többinek.

És ha ilyen sok ember olvas arról, hogy érezze magát alsóbbrendűnek egy egyébként nem éppen példás életet élő (a tízparancsolatot saját szent könyveiben, és a mai napig is sárba tipró) néphez képest, az előbb-utóbb ellenállást vált ki belőlük. Hát ennyi.
 

Asperrimus

Állandó Tag
Állandó Tag
A Bibliát valószínűleg azért kezelik elfogultabban, mint a többi írást, mert egyedül ez szól arról, hogy egy bizonyos, kiválasztott nép a többi felett áll, és ezért előjogok illetik a többivel szemben, a többinek a hátrányára.

Ja, és ráadásul ez a világon a legnagyobb példányszámban eladott könyv, tehát valamivel nagyobb befolyása van a Föld összlakosságára, mint a többinek.

És ha ilyen sok ember olvas arról, hogy érezze magát alsóbbrendűnek egy egyébként nem éppen példás életet élő (a tízparancsolatot saját szent könyveiben, és a mai napig is sárba tipró) néphez képest, az előbb-utóbb ellenállást vált ki belőlük. Hát ennyi.

Kedves Pannili!

A Bibliát az ellenségei is sokkal elfogultabban kezelik, mint más ún. szent könyveket azoknak az ellenfelei. Például, a Te véleményed sem sok objektivitást mutat, miért várod ezt el másoktól? Egyébként a Biblia tanítása az, hogy minden nemzetben kedves Őelőtte, vagyis Isten előtt, aki Őt féli, és igazságot cselekszik. Vagy az is a Biblia tanítása, hogy a pogány nemzetek örökös társai Izraelnek. Vagy az is, hogy Krisztus Jézusban sem a körülmetélkedés nem ér semmit, sem a körülmetélkedetlenség, hanem csak az új teremtés. Az tagadhatatlan, hogy az üdvösség a zsidók közül támadt a Názáreti Jézus személyében, Aki zsidó. Sőt, Ő most, hogy a Mennyben van emberi testben, noha Ő Isten, de továbbra sem vetkőzte le magáról a zsidóságát, és az Antikrisztus uralma végét jelentő visszajövetelekor magához fogadja Izrael maradékát, a pogány nemzeteket pedig aszerint fogja megítélni, hogy hogyan bántak Izraellel. Persze, ha a Biblia nem igaz, akkor ebből semmi sem fog megtörténni. Ha azonban igaz, akkor az ember bölcsebben teszi, ha átgondolja az Izraellel és a zsidósággal való viszonyát. Isten azt mondta Ábrahámnak: "És megáldom azokat, a kik téged áldanak, és a ki téged átkoz, megátkozom azt: és megáldatnak te benned a föld minden nemzetségei." ( 1Móz 12,3 ) Isten Ábrahámban és az ő Magvában áldott meg minden nemzetet. Ez a Mag, pedig a Názáreti Jézus.
 

Pannili

Állandó Tag
Állandó Tag
Pontosabban fogalmazva: a népnek azok a tagjai, akik komolyan gondolják, hogy felsőbbrendűek. Hiszen nekem is vannak barátaim, akik származásuknál fogva hihetnék magukról ugyanezt, mégis elhatárolódnak tőle.
 

Pannili

Állandó Tag
Állandó Tag
Egy szót sem ejtettem arról, hogy bárkivel szemben bármilyen elvárásom volna.
Csak ennyit szerettem volna írni, azután elbúcsúzni.
További kellemes értekezést kívánok!
 

Asperrimus

Állandó Tag
Állandó Tag
Egy szót sem ejtettem arról, hogy bárkivel szemben bármilyen elvárásom volna.
Csak ennyit szerettem volna írni, azután elbúcsúzni.
További kellemes értekezést kívánok!

Szót valóban nem ejtettél róla, de érzéseim szerint bele volt csomagolva a mondandódba egyfajta negatív kritika azokkal szemben, akik elfogultak a Bibliával kapcsolatban. Valamint úgy érzékeltem, hogy Te úgy gondolod, hogy a Bibliának az a mondanivalója, hogy a zsidóság mindenek felett áll, és a többi nemzet alacsonyabb rendű. Valamint azt is érzékelni véltem, hogy mindezekért a zsidóságot nem kifejezetten szíveled, noha Isten azt mondta, hogy Izrael az Ő szeme fénye. Ha ezekben a dolgokban tévedtem, akkor bocsásd meg, hogy elhamarkodottan ítéltem!
 

siriusB

Állandó Tag
Állandó Tag
Kedves Asperrimus! Megígérem, hogy igyekszem röviden és érthetően fogalmazni és egy más aspektusból vizsgálni az itt felvetett kérdések összességét.

A valóság itt ebben a világban és ebben a dimenzióban, amiben mi élünk csak EGY lehet. Ebben egyet tudsz érteni velem? Azaz nincs három vagy négy féle valóságos történet, hanem csak egy! Tehát, ha ezelőtt 3500 évvel történt valami egy konkrét helyen és időben, akkor az egy féle képpen történt, nem 20 vagy 30 féle módon.

Írásaidból jól látszik, hogy iskolázott és művelt ember vagy. Ennek fényében hogy tudnád összeegyeztetni a természettudományos ismeretekkel azokat a dolgokat, amelyek pédául a Sínai hegyen történtek Mózessel. (Ez csak egy példa kiragadva az összes többi közül a rövidség kedvéért.)

(Tudod, hogy nem vagyok egy materialista alkat és nincs semmi rosszindulat bennem az elkötelezett hívők irányában?)kiss
 

FagyisSzent

Állandó Tag
Állandó Tag
További szép napot, megyek dolgozni.
Kedves Asperrimus!

Előszöris szép napot neked is. Egy valóban szépet. ;)
Sajnálom, hogy indulatos írásra késztettelek, ezzel munkába szaladásodat hátráltatva. Nem volt szándékomban, ezért szíves elnézésedet kérem.

Arra, amit írtál, a Biblia keletkezésével kapcsolatban, szeretnék visszautalni azokra a sztereotípiákra, amiket tegnap is említettem. Semmi lényegi ellentmondást nem látok a Biblia különböző részei között. Legfeljebb az olyanokat tekintheti a felületes olvasó, avagy a kapaszkodókat kereső kritikus ellentmondásnak, mint például az, hogy hány démonizált ember volt Gadarában egy, vagy kettő. Számomra nyilvánvaló, hogy kettő, de ezek közül az egyik volt a domináns, a másik pedig csak hozzácsapódott, ezért az egyik leírás egyről beszél, a másik kettőről. Most, így hajnalban több nem jut eszembe, de több hasonlóról tudok, amelyek nem valódi ellentmondások, azonban jól jönnek azoknak, akik ürügyet keresnek a Bibliával szemben.
Hogy mi lényegi és mi nem lényegi eltérés a Biblia különböző részei között szerintem szempont és világnézet kérdése. Igazad van, a gadarai démonok száma vagy hogy hány katonája volt valamely seregnek valószínűleg kevés embert indít komoly polemizálásra. Sok olyan pont létezik viszont, ami csak akkor nem tekinthető lényeginek, ha az ember jótékony szemellenzőt vesz fel, hogy ne kelljen ezen ellentmondások feloldásával bajlódnia. Mielőtt felkapod a vizet (vagy éppen más), ez a megjegyzés nem rád vonatkozik, hanem minden olyan törekvésre, amely figyelmen kívül hagyja azokat a tényeket, amelyek az adott proponens elméletébe nem passzolnak bele.

Ha már jeleztem, hogy vannak ellentmondások, akkor sorolok néhányat a teljesség igénye nélkül.

  • Hány Isten van? "Egy az Isten és mindeneknek Atyja, a ki mindeneknek felette van és mindenek által és mindnyájatokban munkálkodik." [Efezus 4:6] v.ö. "És monda az Úr Isten: Ímé az ember olyanná lett, mint mi közűlünk egy..." [Gen 3:22]. Az egy Isten megjelelölésére a héber Elohim (אֱלהִים) kifejezést használja a szöveg sok helyen. A legtöbb tárgyilagos kutató afelé hajlik, hogy egy régebbi, politeikus hitvilág maradványa. Mások igyekeznek vagy a Szentháromságot vagy a királyi többest ezekbe a mondatokba belevetítetni. Mind a zsidóság, mind a kereszténység hite egyistenhit. A bibliai szöveg viszont csak akkor tekinthető ellentmondásmentesnek, ha jóindulatúan nem vesszük észre vagy figyelmen kívül hagyjuk vagy átértelmezzük a többes számot.
  • Hány éves lehet egy ember? "És monda az Úr [az özönvíz előtt] : Ne maradjon az én lelkem örökké az emberben, mivelhogy ő test; legyen életének ideje száz húsz esztendő." [Gen 6:3] vö "Éle pedig Noé az özönvíz után háromszáz ötven esztendeig" [Gen 9:28]. Nem az évek száma annyira érdekes itt, mint hogy egyazon könyvön, a Teremtés Könyvén belül található az ellentmondás.
  • Pál társai a damaszkuszi úton láttak vagy hallottak? "A vele utazó férfiak pedig némán álltak, hallva ugyan a szót, de senkit sem látva." [ApCsel 9:7] v.ö. "A kik pedig velem valának, a világosságot ugyan látták, és megrémültek; de annak szavát, a ki velem szól vala, nem hallották" [ApCsel 22:9].
  • Honnan ered a gonosz? "Ki a világosságot alkotom és a sötétséget teremtem, ki békességet szerzek és gonoszt teremtek; én vagyok az Úr, a ki mindezt cselekszem!" [Ézs 45:7] "Nem teremhet jó fa rossz gyümölcsöt; romlott fa sem teremhet jó gyümölcsöt." [Mát 7:18]
...

Persze ezt mind fel lehet fogni lényegtelen ellentmondésnak, mint minden mást. Csak jó lenne ezeket sem a szőnyeg alá söpörni, hanem bátran értelmezni, és ráébredni, hogy a Biblia NEM egy minden szempontból egységes diktátum, hanem rengeteg az Istenre és az ember-Isten kapcsolatra reflektáló irat és gondolat összessége, amelyeket különböző szerkesztők igyekezteg a lehető legsimábban összeszőni. Nem mindíg teljes sikerrel. Az én szememben ez cseppet sem vesz el a Biblia értékéből.

Amúgy semmiféle ürügyet nem keresek a Bibliával szemben. Kultúránk egyik alappillére a Biblia. Ha valamiről, akkor a Biblia védelmében szoktam írni... :)
 

furrier75

Kitiltott (BANned)
Szerintem a Bibliát sokan sokféleképpen magyarázzák.
Ez a 2 részes könyv például nagyon érdekes szemléletben mutatja be
a Bibliában leírt eseményeket.( 1.rész 2.rész )
Nem éppen a hatályban lévő hivatalos magyarázat az biztos.
De szerintem semmivel sem fantasztikusabb mint a hivatalos magyarázat.
 

Asperrimus

Állandó Tag
Állandó Tag
Kedves Asperrimus! Megígérem, hogy igyekszem röviden és érthetően fogalmazni és egy más aspektusból vizsgálni az itt felvetett kérdések összességét.

A valóság itt ebben a világban és ebben a dimenzióban, amiben mi élünk csak EGY lehet. Ebben egyet tudsz érteni velem? Azaz nincs három vagy négy féle valóságos történet, hanem csak egy! Tehát, ha ezelőtt 3500 évvel történt valami egy konkrét helyen és időben, akkor az egy féle képpen történt, nem 20 vagy 30 féle módon.

Írásaidból jól látszik, hogy iskolázott és művelt ember vagy. Ennek fényében hogy tudnád összeegyeztetni a természettudományos ismeretekkel azokat a dolgokat, amelyek pédául a Sínai hegyen történtek Mózessel. (Ez csak egy példa kiragadva az összes többi közül a rövidség kedvéért.)

(Tudod, hogy nem vagyok egy materialista alkat és nincs semmi rosszindulat bennem az elkötelezett hívők irányában?)kiss

Kedves SiriusB!

Nincs semmi probléma a kérdéseddel, csak legyél szíves pontosabban feltenni, mert nem egészen értem, hogy pontosan mire gondolsz, amikor a Sinai hegyi történésekre gondolsz.

Én úgy gondolom, hogy az igazság egy és oszthatatlan, vagyis nem történhet egyszerre kétféleképpen valami. Úgyhogy ebben teljes az összhang.
 

Chris58

Állandó Tag
Állandó Tag
Nekem csk az nem tetszik, hogy azt mondjak a Oszovetsegben a zsidok, hogy az "en Istenem tuzzel oli meg ellensegeimet;;;"stb. Ez ellentmond minden isteninek, aki a szeretet. Hogyan olhet a Szeretet? Erre tudna valaki nekem megnyugtato magyaraatot adni?
 

Asperrimus

Állandó Tag
Állandó Tag
Ha már jeleztem, hogy vannak ellentmondások, akkor sorolok néhányat a teljesség igénye nélkül.

  • Hány Isten van? "Egy az Isten és mindeneknek Atyja, a ki mindeneknek felette van és mindenek által és mindnyájatokban munkálkodik." [Efezus 4:6] v.ö. "És monda az Úr Isten: Ímé az ember olyanná lett, mint mi közűlünk egy..." [Gen 3:22]. Az egy Isten megjelelölésére a héber Elohim (אֱלהִים) kifejezést használja a szöveg sok helyen. A legtöbb tárgyilagos kutató afelé hajlik, hogy egy régebbi, politeikus hitvilág maradványa. Mások igyekeznek vagy a Szentháromságot vagy a királyi többest ezekbe a mondatokba belevetítetni. Mind a zsidóság, mind a kereszténység hite egyistenhit. A bibliai szöveg viszont csak akkor tekinthető ellentmondásmentesnek, ha jóindulatúan nem vesszük észre vagy figyelmen kívül hagyjuk vagy átértelmezzük a többes számot.
  • Hány éves lehet egy ember? "És monda az Úr [az özönvíz előtt] : Ne maradjon az én lelkem örökké az emberben, mivelhogy ő test; legyen életének ideje száz húsz esztendő." [Gen 6:3] vö "Éle pedig Noé az özönvíz után háromszáz ötven esztendeig" [Gen 9:28]. Nem az évek száma annyira érdekes itt, mint hogy egyazon könyvön, a Teremtés Könyvén belül található az ellentmondás.
  • Pál társai a damaszkuszi úton láttak vagy hallottak? "A vele utazó férfiak pedig némán álltak, hallva ugyan a szót, de senkit sem látva." [ApCsel 9:7] v.ö. "A kik pedig velem valának, a világosságot ugyan látták, és megrémültek; de annak szavát, a ki velem szól vala, nem hallották" [ApCsel 22:9].
  • Honnan ered a gonosz? "Ki a világosságot alkotom és a sötétséget teremtem, ki békességet szerzek és gonoszt teremtek; én vagyok az Úr, a ki mindezt cselekszem!" [Ézs 45:7] "Nem teremhet jó fa rossz gyümölcsöt; romlott fa sem teremhet jó gyümölcsöt." [Mát 7:18]
...




Kedves FagyisSzent!

Egyáltalán nem állt szándékomban indulatos levelet írni, úgyhogy én kérem a Te elnézésedet. Az biztos, hogy korán volt, és még álmos is voltam, a vége pedig az lett, hogy elkéstem, pedig igyekeztem gyorsan írni.


Az első felvetésedre azt tudom mondani, hogy a Jahve Elohim valóban többesszám. Az Elohim az Eloah többesszáma. Egyesek szerint az Eloah arab változata az Allah, de mivel erről nem sokat tudok, ez csak megjegyzés, mert az is lehet, hogy nem így van. Én nem lennék meglepve, ha igaz volna, hiszen az arab nép is a sémi népcsoporthoz tartozik, vagyis Noé fiától, Sémtől származik. Ráadásul az arabok és a zsidók is Ábrahámtól származnak. Csak míg Izmáel és Izsák békében éltek egymással, a leszármazottak kevésbé, különösen az elmúlt száz évben.

Az ún. fejedelmi többes jellegzetesen európai találmány, talán francia,úgyhogy én biztos vagyok abban, hogy nem erről van szó. Én azokkal értek egyet, akik szerint ez a Szentháromságra utal. Nincs szükség semmiféle átértelmezésre. Az eredeti többesszámot használ, és semmi okunk arra, hogy ettől eltérjünk. Az általad említett tárgyilagosnak aposztrofált tudósok abból indulnak ki, hogy a Biblia emberi iratgyűjtemény, nem pedig isteni eredetű. Akkor lennének tárgyilagosak, vagy inkább objektívek, ha nem ez volna a kiindulási alapjuk, hanem ezt is , vagyis az eredetet is, vizsgálódásuk tárgyává tennék. Annyira, mint ők, szerintem én is tárgyilagos vagyok, csak ellenkező előjellel, de erről nem szeretnék külön vitát nyitni. A Szentháromság valójában nem Újszövetségi tanítás, hanem végigvonul az egész Biblián. Ha megnézzük a második mondatot, abban már kiemeli az Írás Isten Szellemét, Aki nem más, mint a Szent Szellem, vagyis a Szentháromság harmadik teljes jogú tagja. A Bibliát ismerő emberek általában megegyeznek abban, hogy a példabeszédek könyvében Bölcsességként bemutatkozó személy a Messiás, a Krisztus, azaz a Felkent. A leírásból az is kitűnik, hogy Ő tevékeny résztvevője volt a teremtésnek is. Számomra teljesen nyilvánvaló, hogy valóban egy személyről van szó, nem metaforikusan, hanem valóságosan. Én nem tudom elképzelni, hogy a bölcsesség, mint fogalom, elv, lényeg, szubsztancia, képes lenne játszani, vagy gyönyörködni bármiben, szeretni vagy akár gyűlölni.

" Én bölcsesség lakozom az eszességben, és a megfontolás tudományát megnyerem. Az Úrnak félelme a gonosznak gyűlölése; a kevélységet és felfuvalkodást és a gonosz útat, és az álnok szájat gyűlölöm. Enyém a tanács és a valóság, én vagyok az eszesség, enyém az erő. Én általam uralkodnak a királyok, és az uralkodók végeznek igazságot. Én általam viselnek a fejedelmek fejedelemséget, és a nemesek, a földnek minden birái. Én az engem szeretőket szeretem, és a kik engem szorgalmasan keresnek, megtalálnak. Gazdagság és tisztesség van nálam, megmaradandó jó és igazság. Jobb az én gyümölcsöm a tiszta aranynál és színaranynál, és az én hasznom a válogatott ezüstnél. Az igazságnak útán járok, és az igazság ösvényének közepén. Hogy az engem szeretőknek valami valóságost adjak örökségül, és erszényeiket megtöltsem. Az Úr az ő útának kezdetéül szerzett engem; az ő munkái előtt régen. Örök időktől fogva felkenettem, kezdettől, a föld kezdetétől fogva. Még mikor semmi mélységek nem voltak, születtem vala; még mikor semmmi források, vízzel teljesek nem voltak. Minekelőtte a hegyek leülepedtek volna, a halmoknak előtte születtem. Mikor még nem csinálta vala a földet és a mezőket, és a világ porának kezdetét. Mikor készíté az eget, ott valék; mikor felveté a mélységek színén a kerekséget; Mikor megerősíté a felhőket ott fenn, mikor erősekké lőnek a mélységeknek forrásai; Mikor felveté a tengernek határit, hogy a vizek át ne hágják az ő parancsolatját, mikor megállapítá e földnek fundamentomait: Mellette valék mint kézmíves, és gyönyörűsége valék mindennap, játszva ő előtte minden időben. Játszva az ő földének kerekségén, és gyönyörűségemet lelve az emberek fiaiban. És most fiaim, hallgassatok engemet, és boldogok, a kik az én útaimat megtartják. Hallgassátok a tudományt és legyetek bölcsek, és magatokat el ne vonjátok! Boldog ember, a ki hallgat engem, az én ajtóm előtt virrasztván minden nap, az én ajtóim félfáit őrizvén. Mert a ki megnyer engem, nyert életet, és szerzett az Úrtól jóakaratot. De a ki vétkezik ellenem, erőszakot cselekszik az ő lelkén; minden, valaki engem gyűlöl, szereti a halált! " ( Péld 8,12-36 )

Ezen kívül az Új szövetség úgy mutatja be a Krisztust, mint 'Logosz', vagyis 'Szó', 'Beszéd', Károlinál 'Ige'. Amikor az Atya szól, azt a Krisztuson keresztül teszi. Amikor az Atya szólt, hogy legyen világosság, akkor azt a Krisztuson keresztül tette. Az Atya képes arra, hogy szóljon maga is, de amikor Isten leszállt a Sinai hegyre és közvetlenül szólt Izrael népéhez, akkor kérték, hogy ne szóljon közvetlenül hozzájuk, hanem csak Mózesen keresztül, mert annyira rettenetes volt a hangja, és a hegyre leereszkedő erő. Pedig Ő még csak nem is az Atya volt, hanem a Krisztus, vagyis a Messiás. Jesse DuPlantis úgy írja le az Atyát a mennyei beszámolójában, mint Aki a trónon ül, és egy nagyon határozott, erős, vibráló erőtér veszi körül. Amikor az Atya megmozdította a kisujját, akkor az egyik angyal egy láthatatlan falnak ütközött. Persze, a Mennyben nincs halál vagy sérülés, úgyhogy az az angyal egész biztos, hogy jól van, de az Atya közvetlen környezetében körültekintőnek kell lenni. Ha Ő szólna közvetlenül, azt még a mennyei lények is nehezen viselnék el. A földi ember a maga bűnös állapotában nem élné túl az Atya jelenlétét, hanem szénné égne.

Én bizonyítottnak látom a Bibliából, hogy a Szentháromság mindhárom Személye ott volt a teremtésnél. A három pedig indokolja a többesszámot. A Szentháromságot ugyanúgy képtelen az ember megérteni, mint az örökkévalóság fogalmát. Amit értünk, az az, hogy Isten három személy: Atya, Fiú és Szent Szellem. Hogy ez hogyan lehetséges, azt nem tudom, de erre nincs is szükség. Mégis, az Atya és a Názáreti Jézus Krisztus olyan mértékben egyek, hogy Jesse DuPlantis mennyei látomásában a Krisztus simán besétált az Atyába, majd kisétált belőle. Hogyan lehetséges ez? Nem tudom. De a hit, megelégszik azzal, amit Isten mond. Az Újszövetségben sokkal határozottabban ki van jelentve a Szentháromság, noha ilyen elnevezés nincs a Bibliában.

Az, hogy hány éves lehet az ember, hasonló kérdés a számomra, mint a gadarénus. Isten az özönvíz előtt mondta a százhúsz évet, majd az özönvíz által olyan módon avatkozott be a Föld klímájába, hogy az ember élettartama drasztikusan lecsökkent. Hogy ez nem történt meg azonnal, azt nem látom akkora problémának. Az egyértelműen látható, hogy az özönvíz után ez egy folyamatos életkor-csökkenést idézett elő. Például Ábrahám apja Táré kétszáztíz évig élt, Ábrahám százhetvenöt évig, Jákob százhuszonöt évig, Mózes százhúsz évig. Ez odáig ment, hogy Dávid az egyik zsoltárában már csak hetven, vagy nyolcvan évet mondott. Az ember életkora maximálva van a százhúsz évben, ami alól biztos nem túl sok kivételt fogsz találni. Ugyanakkor vannak olyan dolgok, amelyek megrövidítik az ember életét. Például az egyik zsoltárban azt mondja Dávid, hogy a vérszopó és álnok emberek életüknek felét sem élik meg. Ez érthető életminőségben is, de életidőben is. Az ember számára van egy kijelölt idő, amikor el kell hagynia a világot. Ez azonban nem egy fix időpont, hanem ez rövidülhet is és hosszabbodhat is. Sok ember jóval a kijelölt idő előtt hal meg. Hogy tovább ne menjek, gondolj csak az abortuszokra. Azok az ún. magzatok, már sokkal többet jelentenek puszta lehetőségnél. Azok már valódi csecsemők, akik még nincsenek teljesen kifejlődve. Van szellemük, lelkük és testük. Isten szemében az abortusz ugyanolyan gyilkosság, mint amikor a kánaánita nemzetek feláldozták a gyermekeiket a Moloch-nak, vagy beépítették őket a ház falába, mint Kőműves Kelemen balladájában. Azzal a különbséggel, hogy most nem Moloch oltárán áldozzák fel őket, hanem a kényelem, az ésszerűség, a karrier, a jó hírnév, a szabadság, a testével rendelkező modern nő oltárán, kinek melyik az istene. Persze, ezek a gyerekek valójában nem járnak rosszul, hiszen őket az angyalok azonnal elviszik a Mennybe, ahol felnevelik őket. De meg lettek fosztva attól, hogy Isten akaratát elvégezzék a Földön. Igaz, a bukás lehetőségétől is meg lettek fosztva, ami az ő szempontjukból jó dolog, de senki ne gondolja azt, hogy aki az abortuszban részt vesz, az valójában egy jó ügyet szolgál. A Sátán nem akarja, hogy ezek a gyerekek megszülessenek, valamint a világ sem akarja. Egyébként a tapasztalat azt mutatja, hogy az abortusznak sokszor vannak visszavonhatatlan, vagy csak nehezen orvosolható következményei az anya, vagy a később születő gyermek életében. Például, ha valaki, akin korábban abortuszt végeztek megtér Istenhez, és gyermeket szeretne, gyakran kell szabadító szolgálatot végezni érte, hogy megszabaduljon a meddőség, vagy a halál szellemétől. Mert sok esetben nem tud az anya teherbe esni, vagy rendszeresen elvetél, amíg mások nem imádkoznak érte. Persze, ez van a keresztényeknél. De mi van az ún. világi embereknél? Az orvos megállapítja, hogy az abortusz során olyan mértékben károsodott az anya teste, hogy nem lehet gyereke. Vagy veszélyeztetett terhesként a hátán fekve kell eltöltenie a terhességének a nagy részét, és még így is előfordul, hogy elvetél. Persze, ez olyan nőknél is előfordul, akik nem vetették magukat alá abortusznak, de az ő esetükben is hasonló szellemek okozzák. Sokszor az ő anyjuk, vagy akár nagyanyjuk esett át abortuszon. A Biblia tanítása az, hogy minden csepp kiontott vér kiált Istenhez, méghozzá bosszúért kiált. Egyedül a Názáreti Jézus Vére beszél jobbat az Ábel vérénél, mert Jézus Vére kegyelemért kiált és egyedül benne van elég erő, hogy a bűnöket eltörölhesse a következményeivel együtt. ( Új Exodus , 2006.december 10. - Ruff Tibor: A vér kiáltása )

Amit Pállal kapcsolatban írtál, az számomra megint csak hasonló a gadarénus esetéhez. Az egész ApCsel-t Lukács írta. Gondolod, hogy ellentmondásba került önmagával? Mivel az van a Bibliában, hogy Istentől ihletett, de emberek jegyezték le, nem csoda, hogy kiütközik alóla az, hogy azok akik lejegyezték, nem voltak hibátlanok. Mégis, a kijelentés, ami benne van a Bibliában, az abszolút tiszta, mert erről Isten gondoskodott. "Az Úr beszédei tiszta beszédek, mint földből való kohóban megolvasztott ezüst, hétszer megtisztítva." ( Zst 12,7 ) Ezek olyan agyagkemencék, amelyekben az ezüstöt úgy tisztították, hogy megolvasztották,és a szennyeződéseket lehalászták. A Biblia szerint, ezt az Úr hétszer megcsinálta, amikor az embereken keresztül átadta a Beszédét.Az emberek képviselik az agyagkemencét, az ezüst az Úr kijelentését, a tűz pedig a Szent Szellemet. Az ezüst nem az agyagkemencétől lesz tiszta, hanem a tűztől. De ez nem változtatja meg az agyagkemence lényegét, és tisztává sem teszi.

Az is benne van a Bibliában, hogy benne lettek hagyva olyan dolgok, amelyek arra valók, hogy akik nem kellő alázattal közelednek az Íráshoz, azok megbotoljanak bennük. Például, Bálám tanácsára Bálák, a moábiták királya a moáb leányait küldte Izrael fiaihoz, hogy azokkal paráználkodjanak, hogy Isten védelme lemenjen Izraelről. Válaszul olyan csapás érte Izraelt, hogy aznap huszonnégyezer ember halt meg. Pál mégis úgy utal erre az esetre, hogy huszonháromezer ember halt meg. De ebben valódi ellentmondás van? Az Írás, már akkor is megvolt. Pál akármikor leellenőrizhette. De ezt nem tette meg, hanem huszonhárom ezret mondott, de mellényúlt. De vajon ez mennyit vesz el a mondanivalója lényegéből? Olvass utána, szerintem semmit!

Egyébként azt is el tudom képzelni, hogy az általad említett esetben az történt, hogy Pál kísérői látták a fényességet, de nem látták Jézust, hallották a hangját, de nem értették meg, vagy akár azt is el tudom képzelni, hogy még csak fel sem ismerték azt, hogy valaki beszél, csupán mennydörgést hallottak. János a Jelenések könyvében úgy írja le a Krisztus hangját, mint sok vizek zúgása. Ha pedig így történt, akkor valójában mindkét megfogalmazás pontos, csak más szempontok alapján, ami arra jó, hogy a kritikusok kapaszkodókat találjanak, ez azonban nem baj. Például az a mondat, hogy "aki nincs velem ellenem van", vagy az a mondat, hogy "aki ellenünk nincs az velünk van" tulajdonképpen ugyanazt az igazságot mondja ki, csak más megközelítéssel. Írd fel egyenlet formájában, és azt fogod látni, hogy matematikailag egyenlő!

A vélekedésemet alátámasztja az a tény, hogy az eredeti szöveg szerint hangot ( phóné ) hallottak, de annak a személynek a hangját ( phóné ), aki Pállal beszélt ( laleó ) nem hallották. A másik kritérium, még magyarul is érthető, látták a fényességet, de nem láttak személyt.
οι δε ανδρες οι συνοδευοντες αυτω ειστηκεισαν εννεοι ακουοντες μεν της φωνης μηδενα δε θεωρουντες ( ApCsel 9,7 )

οι δε συν εμοι οντες το μεν φως εθεασαντο και εμφοβοι εγενοντο την δε φωνην ουκ ηκουσαν του λαλουντος μοι ( ApCsel 22,9 )

Ha nem győztelek meg, azzal a gondolattal együtt tudok élni.

Azt a tevékenységet, amikor az eredeti szöveget visszafejtik, exegézisnek nevezik. Ahhoz azonban pontosan kell érteni az eredeti szöveg nyelvét, ami az Ószövetség esetében a héber és az arám, ezeknek is az ókori változata, de ha ez nem áll rendelkezésre, akkor legalább a mai héber nyelv pontos ismerete kell. Az Új szövetség esetén ugyanez vonatkozik a görög nyelvre. Én sajnos egyiket sem beszélem. Egy időben elkezdtem héberül tanulni, egy olyan héber-magyar nyelvkönyvből, amit a Makkabi kiadó adott ki, de pár hónap után abbahagytam. Ez nem egy tudatos döntés eredménye volt, csak így alakult, és nem tekintem végleges állapotnak. Azt tervezem, hogy folytatom, de most nincs időm. A göröggel még ennyi kapcsolatom sem volt, de rendelkezésemre áll az Újszövetségi Szómutató Szótár, ami tele van görög szavakkal, úgyhogy onnan kikereshetem, hogy adott helyen melyik szó szerepel, és az mit jelent. Ilyen könyvem azonban nem áll rendelkezésre az Ószövetséget illetően, bár nagyon szeretném. Amit idéztél az Ószövetségből az Ézsaiás könyvéből, arra nem tudom a választ, de sokat jelentene, ha tudnám, hogy az eredeti szövegben mit írtak. Sajnos, bármennyire is kedves számomra Károli Gáspár, de a fordítása nem minden esetben pontos - finoman szólva. Ennek nem csupán ő az oka. Ennek részben az is az oka, hogy bizonyos gondolatokat nem jól értett meg, és azokat megpróbálta magyarra átültetni, mintegy tolmácsolni, de nem mindig jól sikerült. A szándékában nem kételkedem, hogy ő a legjobb tudása szerint fordított, és az is igaz, hogy mindezekhez képest a Károli-féle Biblia meglehetősen jó, és lényegi eltérést nem tartalmaz. Azonban az is tény, hogy akkoriban voltak olyan dolgok is, amiket egyház-politikai szempontból nem lehetett beleírni. Például az általam már említett szellem és lélek közötti különbség valami miatt tabu. Annyira az, hogy noha már meg lett ígérve, hogy a lábjegyzetbe bele fogják írni, de mind a mai napig nem tették meg. Én a magam részéről még azt sem tudom felfogni, hogy miért félnek hozzányúlni egy olyan pontatlansághoz, ami teljesen egyértelmű félrefordítás. Számomra úgy tűnik, hogy ezen a területen a protestáns egyház is jobban ragaszkodik a hagyományaihoz, mint a Biblia eredeti szövegéhez.

Az én számomra egyértelmű, hogy a Gonoszt nem Isten teremtette gonosszá, hanem ő döntött úgy, hogy fellázad Isten ellen. Igaz ugyan az is, hogy miután Lucifer fellázadt és Sátánná lett, és fellázította a mennyei angyalok egyharmadát, Isten volt, Aki tüzet hozott ki belőle. Hogy ezt egészen pontosan hogy kell érteni, nem tudom. De az tény, hogy a Sátán és a többi gonosz angyal nem maradt meg az eredeti állapotában, hanem degenerálódtak. Ezt maguknak köszönhetik, de Isten volt, Aki ezt végrehajtotta rajtuk ítéletképpen.

Egyelőre ennyi. Megyek dolgozni.

További szép napot!
 

siriusB

Állandó Tag
Állandó Tag
Kedves SiriusB!

Nincs semmi probléma a kérdéseddel, csak legyél szíves pontosabban feltenni, mert nem egészen értem, hogy pontosan mire gondolsz, amikor a Sinai hegyi történésekre gondolsz.

Én úgy gondolom, hogy az igazság egy és oszthatatlan, vagyis nem történhet egyszerre kétféleképpen valami. Úgyhogy ebben teljes az összhang.

Hirtelenjében ezt a részt találtam meg, de ezt is remekül el lehet képzelni, tehát alkalmas arra, hogy kifejthessem, amire gondolok:

"Az Úr pedig megy vala előttük nappal felhőoszlopban, éjjel pedig tűzoszlopban, hogy világítson nékik, hogy éjjel és nappal mehessenek. Nem távozott el a felhőoszlop nappal, sem a tűzoszlop éjjel a nép elől." (2Móz 13, 21-22 - Károli)

Az én "világomban" létezik egy "anyagi" és egy szellemi lét és ez utóbbiban annak ellenére hiszek, hogy sajnos semmiféle megtapasztalásban nem volt még részem.

Én úgy gondolom, hogy mindaz amit képesek vagyunk a szemünkkel látni, fülünkkel hallani és agyunkkal felfogni, azt már a természettudományos ismereteinkkel meg is tudjuk magyarázni. Sőt még a láthatatlan dolgok (gravitáció, energia) egy részét is. Persze ez nem volt mindig így, mert az évezredek alatt sokat fejlődött a tudomány. A természeti törvények és a szellemvilág törvényei (amelyek szintén léteznek!) viszont akkor is ugyanazok voltak, mint ma.

Nos, én emiatt nehezen tudom megérteni, hogy ezeknek a létező ismereteknek a birtokában hogy képzeled el például te a fenti idézetben leírt jelenetet?

Nekem ez olyan, mintha lenne egy kapcsolótábla azoknak a fejében, aki a Bibliában hisznek. Egyikre rá van írva: "értelem", a másikra "hit". ;) És amikor egy ilyen részhez értek (amiből persze töméntelen sok van) akkor az első kapcsolót gyorsan lenyomjátok...kiss

Ezt persze nem sértésnek szánom!;)

U.i.: Közben megtaláltam azt a részt is, amiben a Sínai hegyi jelenetről van szó:

"Az egész Sínai hegy pedig füstölög vala, mivelhogy leszállott arra az Úr tűzben és felmegy vala annak füstje, mint a kemenczének füstje; és az egész hegy nagyon reng vala. És a kürt szava mindinkább erősödik vala; Mózes beszél vala és az Isten felel vala néki hangosan." (2.Móz.19,18-19 - Károli)
 

furrier75

Kitiltott (BANned)
"Az egész Sínai hegy pedig füstölög vala, mivelhogy leszállott arra az Úr tűzben és felmegy vala annak füstje, mint a kemenczének füstje; és az egész hegy nagyon reng vala. És a kürt szava mindinkább erősödik vala; Mózes beszél vala és az Isten felel vala néki hangosan." (2.Móz.19,18-19 - Károli)

Szia siriusB!
Tetszik a nicked, sokatmondó!
Miért nem mondod meg nyíltan, amit sugallni akarsz?
Bár ezzel nyilván morális felháborodást okoznál.
Azok a könyvek amiket belinkeltem pontosan erről szólnak szerintem,
de az is lehet, hogy tévedek, bár nem hiszem.
üdv
 

furrier75

Kitiltott (BANned)
Szia Asperrimus!
Az apokrifeket is jól ismered?

"Mit nevezünk apokrif szövegnek?
Apokrif szövegnek azokat a Bibliai írásokat nevezzük, amelyeket egyetlen kánonba sem vettek fel.
Az ilyen, nem kanonikus írások tehát apokrif, vagyis "elrejtett, titkos" könyvek. Ezekből rendkívül sok maradt fenn."


Kérdésem a következő lenne:
Miért kellett ezeket a szövegeket elrejteni, és titkossá tenni?
 

FagyisSzent

Állandó Tag
Állandó Tag
"Mit nevezünk apokrif szövegnek?
Apokrif szövegnek azokat a Bibliai írásokat nevezzük, amelyeket egyetlen kánonba sem vettek fel.
Az ilyen, nem kanonikus írások tehát apokrif, vagyis "elrejtett, titkos" könyvek. Ezekből rendkívül sok maradt fenn."


Kérdésem a következő lenne:
Miért kellett ezeket a szövegeket elrejteni, és titkossá tenni?
A kanonizáció olyan folyamat volt, amelynek során a meglévő és közkézen forgó iratok közül kiválasztották azokat, amelyeket isteni ihletésűnek hittek. Ezeket felvették a kánonba, azaz a hitelesnek, szentnek, Isten kinyilatkoztatását leghívebben átadó iratok gyüjteményébe. Ami iratok ebből kimaradtak, azok attól még sok esetben továbbra is használatban maradtak, de mivel nem voltak kánoniak, sok esetben eretneknek minősültek, és üldözés tárgyává is váltak. Mai értelemben általában ezeket az iratokat hívjuk apokrifeknek.

Az apokrif iratok eredeti jelentése titokban tartott (ἀπόκρυφα = elrejtett) ezoterikus ismereteket tartalmazó írásra vonatkozott, és nem hordozott semmi negatív értelmet. Ilyen értelemben veendő "Te pedig, Dániel, zárd be e beszédeket, és pecsételd be a könyvet a végső időig: tudakozzák majd sokan, és nagyobbá lesz a tudás." (Dániel 12:4)

A kereszténység számára eredetileg az apokrif irat olyat jelentett, amiben az isteni üzenet rejtett volt, vagy amely nem rendelkezett jelentőséggel az egyház számára. Az idők folyamán azonban a szó értelme átalakult és a kifejezetten téves, eretnek tanokat tartalmazó, elvetett iratokra kezdték használni (Origenész óta).

A szóhasználat mára különbözik a zsidó, katolikus és protestáns felekezetek között. A zsidóság számára egy apokrif (a szent könyveken kívüli) irat érintése tisztátalanná tesz. A katolikus használatban valamennyi hamisnak tartott és a katolikus kánonból kizárt iratot az apokrif kifejezéssel jelölnek. A protestánsok szerint azok az apokrif iratok, amelyek korábban, vagy más népeknél, felekezetek Bibliájában szerepelnek de nem részei a kánonnak.
 

siriusB

Állandó Tag
Állandó Tag
Szia siriusB!
Tetszik a nicked, sokatmondó!
Miért nem mondod meg nyíltan, amit sugallni akarsz?
Bár ezzel nyilván morális felháborodást okoznál.
Azok a könyvek amiket belinkeltem pontosan erről szólnak szerintem,
de az is lehet, hogy tévedek, bár nem hiszem.
üdv

Nem szeretnék "istenkáromlás" bűnébe esni, de nem csak ezért nem írom le, amit most már tényleg mindenhol lehet olvasni. Azért nem írom le, mert az is csak találgatás lehet, illetve voltak tudósok, akik modellezték a különböző vallásokban előforduló "égi jelenségeket", de az is csak azt jelenti, hogy "talán valószínűleg". Én viszont már azzal is megelégednék, ha egyszer valamelyik művelt hívő ember belátná, hogy istennek, aki egy szellemi lény, semmi szüksége nincs arra, hogy füstöljön, meg lángoljon, meg rengesse a hegyet, stb...

Ha pedig ez így van, akkor az is tök mindegy, hogy kinek mit mondott, tudta-e egyáltalán, hogy az ő népe melyik népcsoporthoz tartozik. ;)
 

furrier75

Kitiltott (BANned)
Az apokrif iratok eredeti jelentése titokban tartott (ἀπόκρυφα = elrejtett) ezoterikus ismereteket tartalmazó írásra vonatkozott, és nem hordozott semmi negatív értelmet. Ilyen értelemben veendő "Te pedig, Dániel, zárd be e beszédeket, és pecsételd be a könyvet a végső időig: tudakozzák majd sokan, és nagyobbá lesz a tudás." (Dániel 12:4)

Talán éppen ezért kellene ezeket tanulmányozni!
Szerintem. Szerinted?
Mint írtad is ezek eretnek iratok.
De kik is voltak azok az eretnekek?
Akik olyan tudás birtokában voltak, amely által az egyház veszélyeztetve érezte a hatalmát.
Akik már nem kívántak egy bólogató-társadalom tagjai lenni.
 

furrier75

Kitiltott (BANned)
Nem szeretnék "istenkáromlás" bűnébe esni, de nem csak ezért nem írom le, amit most már tényleg mindenhol lehet olvasni. Azért nem írom le, mert az is csak találgatás lehet, illetve voltak tudósok, akik modellezték a különböző vallásokban előforduló "égi jelenségeket", de az is csak azt jelenti, hogy "talán valószínűleg". Én viszont már azzal is megelégednék, ha egyszer valamelyik művelt hívő ember belátná, hogy istennek, aki egy szellemi lény, semmi szüksége nincs arra, hogy füstöljön, meg lángoljon, meg rengesse a hegyet, stb...

Ha pedig ez így van, akkor az is tök mindegy, hogy kinek mit mondott, tudta-e egyáltalán, hogy az ő népe melyik népcsoporthoz tartozik. ;)

Ezzel még nem követnél el istenkáromlást!
A Teremtésbe nem csak mi tartozunk bele.
Még jó, hogy nem a középkorban élünk, mert már eretnekség vádjával égnénk a máglyán.
Nyílvánvaló, hogy nem véletlen az Elohim, ami többesszám,
és elég paradox egy egyisten hívő vallás szent könyvében.
 
Státusza
További válaszok itt nem küldhetőek.
Oldal tetejére