Mivel nagyjából sejtem, hogy milyen kérdéseket vethet fel a téma, beidézem egy régebbi írásomat, ami azóta már törlődött.
Lehetnek-e keresztény, vagyis újjászületett, Szent Szellemmel betöltekezett emberekben démonok?
Mindjárt az elején leszögezem, hogy a kérdésnek kizárólag olyan emberek között van értelme, akik hisznek Jézus Krisztusban, a Bibliában, lehetőleg újjászülettek és betöltekeztek Szent Szellemmel. Azt kell mondanom, hogy egyesek véleménye nem hitelesebb annál, mint amikor mondjuk két kamasz fiú azon értekezik, hogy indokolt-e a No-Spa szedése menstruációs görcsök esetén. Vagy ha két vak ember azon vitatkozna, hogy a piros meleg vagy hideg színnek minősíthető-e.
Mert aki nem hisz Istenben, vagy a Bibliában, az a hitetlenségével már el is mondta a véleményét, de miért is üti bele az orrát egy hit-elvi kérdésbe, aminek az ő kis világában nincs is értelme?
A Biblia sok dolgot nem mond ki egyértelműen. Azért nem, mert az Új Szövetség a Szellem szövetsége, amikor Isten nem kőtáblákra, avagy papírra írja le az Ő törvényét, hanem az ember szívébe. Nem mondja azt a Biblia, hogy ha valaki újjá akar születni, az hallgassa meg az igehirdetést, menjen utána előre, mondjon el egy imát, majd ezután a gyülekezet elöljárói imádkozzanak értük. Nem mondja a Biblia hogy ezután járjanak keresztség előkészítő tanfolyamra. Nem mondja a Biblia, hogy tételesen vallják meg a bűneiket egy megbíztható ember előtt. Nem mondja a Biblia, hogy minden egyes hívő köteles a jövedelmének a tíz százalékát odaadni a gyülekezet költségeire, és ezen felül többször, akár minden lehetséges alkalommal adakozni. Nem mondja a Biblia, hogy minden megtért ember köteles betöltekezni Szent Szellemmel. Nem mondja a Biblia, hogy a nyelveken szólás ideje nem járt le. Nem mondja ki egyértelműen a Biblia, hogy a jelek és csodák ideje nem járt le. Nem mondja ki a Biblia, hogy a hit ma is működik és meg lehet gyógyulni a betegségekből. És hát igen, a Biblia azt sem mondja ki, hogy egy keresztény emberben lehetnek démonok. De mindezeknek az ellenkezőjét sem állítja.
Vannak emberek, akik bármivel kapcsolatban képesek felhozni azt a kifogást, hogy a Biblia nem teszi egyértelművé. De Jézus egyértelműen azt mondja a Bibliában, hogy ha megteszitek azt, amit parancsoltak nektek, akkor ezt mondjátok: hitvány szolgák vagyunk, mert amit kötelesek voltunk, amit muszáj volt, ami alól nem találtunk kibúvót, azt cselekedtük. Azt is mondja a Biblia, hogy vannak emberek, akik mindenkor a Szent Szellem ellen igyekeznek. Kedvenc eszközük a Biblia, amit elcsűrnek csavarnak a saját vesztükre. Sajnos, azonban másokat, akár tömegeket is magukkal rántanak.
Amikor felmerült a körülmetélkedés kérdése és ennek folyománya, vagyis a Törvény megtartása, azt határozták az apostolok, hogy semmi egyéb törvényt nem vetnek a pogányságból megtértek hátára, csak azt, hogy tartózkodjanak a paráznaságtól, a bálványoknak áldozott fertelmességektől, a fúlva holt állattól és a vértől. Ezt több soron is kimondja és megerősíti a Biblia. Mégis vannak felekezetek, ahol "szabadok" a vér megevésére.
Persze, senki nem gondolja azt, hogy az új szövetség abból áll, hogy ezeket megtartjuk, és minden mást szabad. De vannak utalások a Bibliában arra, hogy Istennek van olyan mondanivalója az ember számára, ami nincs egyértelműen leírva a Bibliában. Ugyanakkor az is egyértelmű, hogy Istennek csak olyan mondanivalója van,amit a Biblia is megerősít és soha nem mond ellene. Az viszont előfordulhat - elő is fordul -, hogy Isten interpretációja ellentmond a mi hagyományainknak, nézeteinknek. Ez nem baj, amíg az ember kész arra, hogy Isten akaratának megfelelően korrigálja magát.
Ha az ember újjászületett, akkor a szellemének élő kapcsolata van Istennel. Innentől kezdve megvan a lehetősége, hogy megismerje Istent, ezzel együtt arra is, hogy megismerje Isten véleményét. Ha az ember közösségben van a Szent Szellemmel, akkor Ő, a Szellem tanítja, amikor Bibliát olvas, amikor imádkozik, amikor hallgatja a prédikációt. János mondja, hogy nektek kenetetek van a Szenttől, és mindent tudtok. De ez nem jelenti azt, hogy egy keresztény ember nem tévedhet. Azt jelenti, hogy ha valaki kész megalázni magát Isten előtt, és Tőle várni a választ, még a legnyílvánvalóbbnak tűnő kérdésben is, akkor megismerheti Isten véleményét minden kérdésben.
Sok ember, amikor megnyilatkozik olyan kérdésekben, hogy lehetnek-e démonok egy keresztényben, akkor vagy a felekezetük véleményét, vagy a saját véleményüket mondják el. Érdekelne, hogy hányan vannak közöttük, akik valóban szembe mertek nézni ezzel a kérdéssel, és meg merték kérdezni Istentől, hogy Neki van-e véleménye erről.
Amikor a gibeoniták azt hazudták Józsuénak, hogy messzi-messzi földről jöttek szövetséget kötni Izraellel, akkor mivel egyértelmű volt számukra, hogy igazat mondanak, hiszen mióta elindultak megpenészedett a kenyerük és a ruháik is lerongyolódtak, szövetséget kötöttek velük anélkül, hogy megkérdezték volna Istent. Ám, amikor kiderült a gibeoniták hazugsága, már nem lehetett semmissé tenni a szövetséget. Amikor több száz év múlva Saul megölette a gibeonitákat, az az ő egész rokonságának az életébe került.
A Biblia beszél arról, hogy hívő újjászületett emberek lehetnek közösségben démonokkal. Kimondja, hogy a hívők adhatnak helyet a Diabolosznak. Arról is beszél, hogy nem test és vér ellen van tusakodásunk, hanem sötét, gonosz szellemi lények ellen. De nyitva hagy bizonyos kérdéseket. Azon újjászületett hívők esetében, akik démonokkal vannak közösségben, elképzelhető-e , hogy a démon kívül marad? Azok a hívők, akik helyet adnak a Diabolosznak, vajon meg tudják-e őrizni a szabadságukat? Egyáltalán rendelkeznek-e szabadsággal mondjuk a dohányzás, a kábítószerek, vagy a pornográfia foglyai, vagy akár az irigység, a pletykálkodás, a rosszhiszeműség vagy a büszkeség foglyai?Mi történik azokkal, akik hívő létükre nem tusakodnak azokkal a szelemi lényekkel, akikről Pál beszél? Mitől futna el az Ördög, ha mi nem állunk ellene? Amikor azt mondja a Biblia, hogy vessétek ki a gonoszt magatok közül, ez vajon csupán a bűnre értendő, vagy van ennek valami mélyebb értelme is? Amikor Jézus felszólította a tanítványokat, hogy démonokat űzzenek, amikor azt mondta, hogy akik Őbenne hisznek, azokat jelek fogják követni, többek között az, hogy démonokat űznek, akkor ezt hogyan kell elképzelni? Vajon hitetlen emberekből kell démonokat űzni? Vajon Jézus olyanokból űzte ki a démonokat, akik a szövetségi kapcsolaton kívül voltak? Nem a fiak kenyerének nevezte a szabadítást? Ha pedig automatikusan kimennek a démonok az újjászületés során, akkor miért kellene kiűzni azokat?
Nem azt mondja a Biblia az ApCsel 8-ban, hogy Simon úgy csinált, mintha hinne, hanem azt mondja, hogy Simon maga is hitt, és megkeresztelkedvén Fileppel tartott. Mégis azt mondta neki Péter, hogy te a keserűséges méregnek és az álnokságnak a kötelékében leledzel. Milyen módon kell értelmezni ezt a köteléket, hiszen akiket a Fiú megszabadít, azok valóságosan szabadok? Mikor mentek ki a démonok az emberekből Szamariában: megtérés előtt, vagy után? Amikor - ahogy egyes felekezetek tanítják - az újjászületés során az emberek automatikusan megszabadulnak a gonosz szellemektől, akkor miért nem követi ezt soha semmiféle megnyilvánulás, például, hogy hangos kiáltással mennek ki, ahogy meg van írva a Bibliában, és még inkább, miért maradnak egyesek a bűn rabjai, ha egyszer a Biblia egyértelműen kijelenti a hívőkről, hogy ti nem vagytok a bűn uralma alatt? Akkor minek-kinek az uralma alatt van az a hívő, aki bűnt cselekszik, különösen, ha mindig megbánja és kész elfordulni attól? Miért követelne Isten több hitet tőlünk immár kétezer év távlatából egy materialista világban, mint az apostolok idejében?
Mielőtt az ember elsietné a válaszokat ezekre a kérdésekre, jól teszi, ha odaáll Jézus elé, és megkérdezi Őt. Pál szerint a Szent Szellem olyan dolgokat jelentett ki nekünk, vagyis hívőknek, amiket szem nem látott, fül nem hallott és embernek szíve meg nem gondolt. De semmi nem támasztja alá azt a vélekedést, hogy ez lezárult akkor, amikor a Biblia elkészült, utána pedig lehúzta a rolót a Szent Szellem. Jézus mondja, hogy a Szent Szellem elvezet minden igazságra, a bekövetkezendőket megjelenti nektek. Aki kíváncsi Isten véleményére, az kérdezze Őt! Isten nem háborodik fel, ha korlátolt létünkre kérdéseink vannak. Hinnünk Istenben kell és az Ő beszédében, nem pedig a saját véleményünkben, vagy a felekezetünk nézeteiben. Nem is intelligens dolog, ha mások véleményére hagyatkozunk.