Mi az Arvisura?

Státusza
További válaszok itt nem küldhetőek.

siriusB

Állandó Tag
Állandó Tag
A földi élet eredete

Talán furcsa, de már ez a témakör is túllépte a biológia és a kémia határait, sőt, erről már a 19. században is tudtak. A Fekete gyémántok első fejezetében így ír Jókai:
„Hány ezer év kellett hozzá, míg a hatodik teremtés meleg iszapja egy sugalmas csillagképlet napján, tán egy üstökössel találkozás mennyei csókjának órájában megterhesülve az üstökös teremtő erejű monádjaitól, megszülte az első embert?”<o>:p></o>:p>
[FONT=&quot]Mai tudásunk alapján a Föld keletkezését követően (4,6 MD éve) 0,8 MD év múlva (3,8 MD éve) jelent meg az élet a Földön. De itt nem is ez a lényeg, hanem maga a kérdésfeltevés. Azt bizonyítja ugyanis, hogy Jókai ismerte az űrkutatás révén mára olyannyira népszerűvé vált pánspermia - elméleteket. Ezek lényege, hogy az élet nem a Földön, hanem valamely más, Naprendszerbeli – a Naprendszeren kívüli eredetet is felvetették, de kis valószínűsége miatt gyakorlatilag kizárható – égitesten alakult ki, és üstökösök, meteoroidok, esetleg aszteroidák közvetítésével honosodott meg a Földön.
http://www.vcse.hu/

[/FONT]

Milyen érdekes, amit itt megismertettél velünk! Én már számos esetben rácsodálkoztam ilyen dogokra: "Jé, hát ezt már ilyen régóta tudhatná az emberiség?" Talán ezekre az esetekre vonatkozhat az, hogy "nincs új a nap alatt". Újra és újra felfedezzük a spanyolviaszt.:p
 

Piroska49

Állandó Tag
Állandó Tag
Micsoda hasonlóságok:<o></o>
<o></o>
-Arvisura <o></o>
<o></o>
„ Atyuskám mesélte, hogy a meghalt sámánokat nem a földbe temették, hanem az ifjúság a maga halottjának tartva vidám énekszóval az erdőbe vitte őket, ahhoz a kőből készült tornyos épülethez, amelyet a bálványok tiszteletére építettek.<o></o>>
- A halott-vivő szánkót vagy kordélyt fehér ló vagy rénszarvas húzta. A bálványtoronynál az ifjú sámán, akinek a halott átadta titkát, egy kötélen felhúzta az öreg sámánt a bálványhoz. Itt az ifjú jó erősen odakötötte a tetőt tartó gerendához, s a létrát elvették a bálványtoronyból. Utána a kordélyt vagy szánkót a sámán dikójával és a létrával együtt összetörték és máglyát raktak belőle.<o></o>
<o></o>
<o></o>
- Öt napi halotti tor után otthagyták a halottat a fára kötözve a fölaggatott medvekoponyák között, mert azt tartották az ősök, hogy az elporladt sámánok hamvaiból új táltosok és új hősök születnek, s így örökké ifjú marad a nép. Az ellenség nem pusztíthatja el, a betegség nem irthatja ki, sem a halál nem lesz úrrá rajtuk, mert a sámán szent porából, amelyet széthord a szél, új hősök, új táltosok és új sámánok születnek. Ezért amikor nagy vihar van, hallani lehet, hogy sivít az erdő, bömböl az orkán, erre mondjuk ilyenkor, hogy szól a szajáni citera. A sámánok szent porából megtermékenyülnek az asszonyok és gyermekeikből új harcosok, új dalosok lesznek, akik örökké ifjúvá teszik a mi népeinket.<o></o>
- Kaltes-Asszony az Élet-istenasszonya<sup>3</sup><sup> </sup> minden halottat magához vonz. Ezért azt kívánja, hogy a folyók mellé temetkezzenek, mert a folyók vizében a Földanya vére van és esőzéskor-áradáskor a halottakkal újból találkozik. A halott megtelítődik Joli-Tórem vérével és más alakban Kaltes-Asszony újból életre kelti. „

<o></o>
<o></o>
"A huronok istenhivők voltak, hittek egy magasabb rendű szellemi erőben. Vallási ceremóniájukhoz tartozott a halottaikhoz való jellegzetes viszonyulásuk, amelynek koronáját az úgynevezett Halott Ünnepe jelentette.
Amikor a törzs valamely tagja meghalt, akkor a törzs minden tagja részt vett a halotti toron. A holttestet prémbe burkolták, a faluban egy rudakból és bőrökből összeállított, mai fogalom szerint hordágyra helyezték, amit a falu magas pontján kiakasztottak a fára. Néhány napi virrasztás, illetőleg gyászolás után elvitték a halottat a legközelebbi temetkezési helyre, ahol egy kis kunyhót építettek a holttest fölé. Ebbe aztán élelmet, olajakat, szerszámokat, ajándékokat raktak, hogy ezek a halott segítségére legyenek, míg halad a szellemi világba.
A Halott Ünnepére minden tíz évben egyszer került sor. Ilyenkor az elmúlt évtizedben elhunyt halottaik maradványait összeszedték, a csontokat visszavitték a faluba, hogy lekaparjanak róluk minden esetleges bőrmaradékot. Mikor ezzel elkészültek, ismét prémekbe csomagolták a holtakat, és újratemették őket egy közös temetőben. Ezután tort tartottak, történeteket meséltek el a megholtakról, sportjátékokat szerveztek, a fiataloknak ajándékokat osztogattak. Hitük szerint erre a szertartásra szükség volt, mert az eltávozottak lelke csak így juthatott el a lelki szférába."<o></o>
<o></o>
<o></o>
http://metarjuna.blog.hu/2008/11/24/hurun_karacsony_enek
<o>
</o>
 

Piroska49

Állandó Tag
Állandó Tag
Már olyan sok szó esett a MEDVETOR-ról lássuk miként is történt.
IPM újságból
medvetoripm.jpg

Amur menti medvetor szertartás: a felfüggesztett medvét hallal,
egyéb csemegékkel "Jól tartják", hogy ne haragudjon azokra,
akik elfogták (részlet egy múlt századi német etnográfus útleírásából)
(Sajnos az eleje nincs meg) ...felmászik a tetejére, s addig döfködi az alvó állatot lándzsájával, amíg a medve fel nem ébred, s dühösen ránem ront a békétlenekre. A barlang tetején álló vadász eközben szüntelenül megtévesztő mondatokat kiabál, hogy szavai bevésődjenek halála előtt a medve agyába. ,,Nem evenkik vagyunk. hanem idegen nemzetségbeliek! Jakutok vagyunk, nagyapó!” Vagy: ,,Oroszok vagyunk. és azért jöttünk, hogy megöljünk!”
Másutt a medvevadászok korommal még bajuszt is festenek maguknak, hogy a medve azt higgye, nem szőrtelen északi népek ölték meg, hanem bajuszos törökök vagy idegen kereskedők, vadászok stb.
A medve teteme fölött aztán folytatódik a megtévesztő
színjáték. A halott állat szemét nyírfakéreggel takarják te — még holtában se lássa, kik végeztek vele —, majd levágják a fejét. Ezután mindenki visszahúzódik a sátrába, vagy a közeli fák mögé, csak egy öregasszony közeledik az állat teteméhez. Fölemeli a medve szemét takaró nyírfakérget, és kedves, szelíd hangon így szól hozzá: ,,Ki ölt meg, kedveském? Ki vágta le a fejed, aranyoskám?” Ebben a pillanatban gyerekek rohannak az öregasszonyhoz, akiket a felnőttek már jó előre betanítottak. Az anyó a gyerekekhez fordul: ,,Igazmondó gyermekeim, mondjátok meg nekem, ki ölte meg ezt a szerencsétlent?” ,,Mi mindent láttunk, nagyanyó — felelik a gyerekek —, varjak szálltak erre ismeretlen vidékről, ők ölték meg, és ők is fogják felfalni a húsát!” A lándzsával vagy lőfegyverrel megölt medve feldarabolása is meghatározott szabályokhoz van kötve. A hasára fektetett állatnak először is kinyújtják mind a négy lábát, majd egy nyolc-tíz centiméter hosszú fadarabbal szétfeszítik a száját, hogy a medve lelke akadálytalanul elhagyhassa a testét, s ne zavarhassa a feldarabolással foglalatoskodókat. Igen fontos, hogy a levágott medvefejet a nap felé fordítsák, valamint az, hogy egyetlen csontja se sérüljön meg, hanem ügyesen, az ízületeknél válasszák el a csontokat a darabolók. Megtévesztési jelenet keretében nyúzzák le a medve bőrét is. A vadászok zsongani-zsibongani kezdenek, majd a legöregebb kiabálni kezd: ,,Nézz csak ide, nagyapó, eljöttünk mi, erdei hangyák, hogy lenyúzzuk a bőröd! Már nyúzzuk is, nagyapó”

Ki ehet belőle?​
Amikor aztán a medve húsa és a zsírja letisztítva együtt van, megkezdődhet a vadászlakoma. A medve húsát a belsőségekkel együtt nagy katlanokban megfőzik. Az evenkik a medve talpából saslikot, azaz rablóhúst készítenek, gondosan vigyázva arra, hogy az egyes talpakról levágott szeleteket összevissza fűzzék a nyársra, hogy az újjászületett medve ne tudjon majd jól járni.
Az elejtett medve tora megszentelt esemény, ezért bár nők is részt vehetnek rajta, nem ehetnek a húsából, mivel az evenkik szerint a nők tisz
tátlanok. Más népeknél ehetnek ugyan az elejtett medvéből, de a belsőségekből, szívből és májból — amelyek a vadászoknak erőt, ügyességet és bátorságot adnak — nem. Ismét másoknál viszont a medve hátulsó részeiből tilos fogyasztani, mivel az a hiedelem járja, hogy az ilyen hús elapasztja az anyák tejét, a várandós asszonyok pedig nehezen szülnek tőle. Külön megtiszteltetés, ha valaki — rendszerint ügyes vadász vagy a nemzetség más tagja — megkapja a medve szemét; egészben kell lenyelni, anélkül, hogy a fogak érintenék — ettől lesz majd éles a vadász látása.
Az ünnepi eseményt dalokkal, táncokkal, sportversenyekkel teszik emlékezetessé.
Másfajta medvetorok is vannak: ezeken nem a vadászaton elejtett, hanem hizlalt és levágott medvét fogyasztanak. A hizlalt me
dve levágásának időpontja jobban kapcsolódik a hiedelemvilághoz, mint az elejtett medve tora (a medve elejtésének időpontját nem mindig lehet megválasztani). Hizlalt medve torára általában nagyobb ünnepeken, gyakran egy-egy nemzetségi tag halálának évfordulóján kerül sor. A medvetor így kapcsolódik a halottkultuszhoz is.
A torban levágandó medve igen kicsiny korában kerül az emberekhez, többnyire úgy, hogy a vadászok tavasszal véletlenül megpillantják a bocsával kószáló anyaállatot, s elhatározzák, hogy a kicsit megszerzik maguknak. Ez általában úgy történik, hogy tűzzel, kutyákkal, vagy egyszerűen kutyaugatást utánozva arra kényszerítik a gyors menekülésre még képtelen bocsot, hogy üldözői elől egy fára kapaszkodjék. Ekkor valamelyik vadász élénk színű szövetdarabot köt a fa törzsére, amitől a bocs nem mer lejönni a fáról. Most már csak idő kérdése, hogy az anyaállatot elejtsék vagy végérvényes menekülésre késztessék. A fára mászott medvekölyök kézrekerítése nem okoz különösebb gondot a tapasztalt medvevadászoknak.
Az északiak szerint medvebocs kézre kerítése nagy szerencsének számít. Úgy tartják, hogy az erdők istene küldte ajándékba a tél folyamán meghalt nemzetségbeli gyerekek helyett. Így aztán nagy tisztelettel is fogadják, minden sátortulajdonos megvend
égeli, s igyekszik egy kis időre a sátrában tartani, mintha csak ember, kedves vendég volna.
A medvebocs felnevelése általában annak a kötelessége, aki elfogta, de táplálásában az egész nemzetség tevékenyen részt vesz. A bocsot az északi népek a barátjukna
k tekintik; ha még oly kicsiny, hogy nem tudja megenni az emberi táplálékot, ,,pótanyáról” is gondoskodnak. A szoptatási idő alatt a pótanyának tilos bármiféle munkát végeznie, később nem vehet részt a medvetoron: hogyan is falhatná fel a fogadott gyermekét?
Emlékjel a túlvilágról​
Ha a medvebocs felcseperedett, ketrecet készítenek neki gerendákból, hogy megfékezzék az iszonyú erejű felnőtt medve szabadulási vágyát. A ketrec sarkait szentelt fenyőgallyakkal díszítik, így tisztelik meg a nemzetség új tagját. Általában fogságának harmadik vagy negyedik évében vágják le a nemzetség halottainak tiszteletére, télen, amikor a vadászidény már befejeződött, s jut idő hosszabb ünnepségre is.
Ha nemcsak általában a halottak tiszteletére, hanem egy éppen akkor meghalt
férfi tora alkalmából kerül sor a vágásra. néha a medvekultuszt kutyakultusszal kapcsolják egybe.
Egyes vidékeken a nemzetség egyik tagjának halálakor nyomban kiválasztanak egy kutyát, gondosan hizlalják, majd zsinórt kötnek a nyakára, s a zsinór végét a még nyitott koporsóban fekvő halott kezébe adják, majd kisvártatva hirtelen mozdulattal kiszakítják a kezéből, mire a halott lelke átköltözik a kutyába. A kutyát ekkor a halott ágyához kötözik, majd elengedik, s helyére a kiválasztott medvét láncolják. A halott lelke most már a medvébe költözik át, s kész arra, hogy áldozati lakomául szolgáljon.
A medvetor hosszú ideig tart — ezért kell a vadászati idény befejezéséig várni vele —; gyakran három hétig is ünnepelnek a résztvevők.
A medve megölését rituális ünn
epségsorozat előzi meg. Először is elkészítik az ölés helyét. Rendszerint a településen kívül, de a sátrakhoz közel, kiválasztanak egy megfelelő lapos tisztást, amelynek a hosszúsága száz méter, szélessége húsz-harminc méter körüli. A térség széleit szentelt gallyakkal díszítik fel. Közepére egy vagy két cölöpöt vernek; ezekhez kötözik az állatot.
Az előző este megkötött medvét az ölés hajnalán varázs-vízzel fröcskölik be. Ez úgy történik, hogy az állat lábaira köteleket kötnek, majd adott jelre megrántják,
amitől a medve a hasára zuhan. Ezután a nemzetség legöregebb és legtiszteletreméltóbb tagja a sámánok által elkészített vízzel megöntözi, ,,megtisztítja” a medvét. Mielőtt megölnék az állatot, mindenki elbúcsúzik tőle. A medve tulajdonosa jurtáról jurtára vezeti a mit sem sejtő állatot, amely feltehetően még kellemesen is érzi magát, hiszen mindenki igyekszik illő módon megvendégelni. Meglepetést talán csak az okoz neki, hogy miközben sátorról sátorra vezetik, a körülötte tolongó ünneplők egyre csak felugrálnak a hátára, cibálgatják a fülét, sőt, tulajdonosa még arcul is csókolja; búcsúzik tőle, mint igaz barátjától. A medve ezt már természetesen nem tűri mozdulatlanul: karmaival, sőt fogaival is a ,,búcsúzkodók” felé kapkod. Akit sikerül elérnie, örömmel viseli egész életében a jelet, amely azt bizonyítja. hogy férfi a talpán, és nem ijed meg a saját árnyékától. Ha pedig valaki a tél folyamán elvesztette gyermekét, azt hiszi, hogy a gyermek küldött számára örök emlékjelet a túlvilágról.
A riadt, de jóllakott medvét ezután az ölés helyére kísérik, amelyet körüláll a település apraja-nagyja. Szigorú szabály, hogy a cölöpökhöz kötött állatot csak nyílvesszővel szabad megölni, esetleg egyéb szúró szerszámmal megadni neki a kegyelemdöfést; lőfegyverek használata szigorúan tilos.
A megkötött medvére csak a gazda valamelyik férfirokona lőhet, ha ő elhibázta, akkor egy másik. A lövések egymásutániságának meghatározott sorrendje van, népenként különböző.
Az első lövést általában nem a medvére irányítják. A férfirokon
készakarva a medve fölé lő, hogy ezzel is ,,megtisztítsa az utat” következő lövése előtt, amelyet már az állat testére irányít. Ha hizlalt medvéből készül a medvetor, a medve ismerheti gyilkosait, hiszen ebben az esetben a medve a tajga urának az ajándéka, így hát bosszút sem állhat gyilkosain. Mégis, néha a halott medve felett színjáték zajlik, amely az állat lelkének a megnyugtatására szolgál: a medve tulajdonosa rátámad a ,,gyilkosra”, s ököllel verni kezdi az arcát. ,,Miért ölted meg a medvénket?” — kiáltozza, s hatalmas lökéssel a hóra taszítja a gyilkost. Más esetekben a nézők eltakarják a nyilazót a medve elől.
Az állatot ugyanúgy darabolják fel, mintha vadászaton ejtették volna el. Hatalmas üstökben fő az állat húsa, a lobogó tábortüzek körül férfiak
lakomáznak, később felcsendülnek a medvét dicsérő dalok, s a férfiak és nők táncba kezdenek. Tart a medvetor másnap virradatig.
Lőrincz László (IPM)
 

siriusB

Állandó Tag
Állandó Tag
Ez elég szörnyű és barbár szertartás. Én csak remélni tudom ezután, hogy az Arvisurával kapcsolatosan igaza van Friedrich Klárának és valóban csak bennünket magyarokat akartak a vademberek szintjére lerángatni és nevetségessé tenni ezzel a (véleménye szerint) gúnyirattal. Pedig Európa nagyon is sokat köszönhet annak a "barbár népnek", "barbár hordának" aki akkor elözönlötte ezt a földrészt.

:evil:
 

Piroska49

Állandó Tag
Állandó Tag
Igen mi mai emberek elborzadunk, de aki éli az ottani életet másképp gondolja.

Friedrich Klára meg talán el sem olvasta, de biztos kézzel bele szúrt.

Gondolj egy disznótorra, és gondolj a bikaviadalra mint a leginkább ismertekre. Biztosan vannak más országokban más hasonló elborzasztó dolgok.
 

siriusB

Állandó Tag
Állandó Tag
Igen mi mai emberek elborzadunk, de aki éli az ottani életet másképp gondolja.

Friedrich Klára meg talán el sem olvasta, de biztos kézzel bele szúrt.

Gondolj egy disznótorra, és gondolj a bikaviadalra mint a leginkább ismertekre. Biztosan vannak más országokban más hasonló elborzasztó dolgok.

Igazad van, a bikaviadal is barbarizmus és micsoda nézőközönsége van. Súlyosbítja a helyzetet az, hogy ezt a civilizált Európa boldogabbik végében teszik, nálunk meg nem lehet evésre kényszeríteni a libákat...:mad:

Én mégis úgy képzelem, hogy nem barbárok voltak a mi népeink ezer évvel ezelőtt sem. Lehet, hogy ott az Uralban a hegyi emberek varázsoltak, sámánkodtak, hókusz-pókuszokkal, medve-torokkal, rima-lányokkal voltak elfoglalva. Az a nép, aki együtt élt a sumerokkal, etruszkokkal, táltosaik voltak és tanítóik, akik más népek királyait tanították titkos tudományokra - nem a medvéknek mormolták a varázsigéket. Hidd el Piroska, én érzem ez az Arvisura tévút.

Fridrich Klárát nem azért emlegetem, mert nekem szent amit leírt, csak más nem jut eszembe. Biztos vannak még mások is azon a véleményen, megkereshetném, de az én érzéseimen az nem változtathatna. Tudod, mi nők hallgassunk csak a megérzéseinkre.kiss
Engem legalábbis még nem csapott be. (kivéve amikor szerelemről volt szó;))
 

Piroska49

Állandó Tag
Állandó Tag
Hát a barbarizmus úgy néz ki, hogy nem akarja ezt a világot elhagyni. Mikor olvastam soraidat beugrott a dániai öldöklés. Hát nem semmi, mi civilizált embernek valljuk magunkat.

Az érzéseddel nem vagy egyedül, nekem még nem etalon az Arvisura. Sokat morfondírozom azon mi is lehet ennek oka, még nincs meggyőző érv mellette ami etalonná tenné.:( Viszont nagyon sok olyan eseményt leír amit el kell fogadni. Nem tudom olvastad-e,ír a sumérokról,nagyon sokat ír az etruszkokról, akiket szintén a hun törzsszövetség részei voltak. Szóval azért nem csak a sámánokat kellene látni benne.


Az igazság az, hogy vannak benne értelmezhető dolgok, de sok mindent mit nem értek belőle próbálom más módon megközelíteni. Van mikor sikerül, de nem mindig.
Mivel a megérzés igen fontos hallgatni kell rá és nem csak az arvisurák tekintetében. Mostani életünk tele van olyan kihívásokkal mikor nagyon nagy szükségünk van a jó ítélő képességünkre.
 

siriusB

Állandó Tag
Állandó Tag
Hát a barbarizmus úgy néz ki, hogy nem akarja ezt a világot elhagyni. Mikor olvastam soraidat beugrott a dániai öldöklés. Hát nem semmi, mi civilizált embernek valljuk magunkat.

Az érzéseddel nem vagy egyedül, nekem még nem etalon az Arvisura. Sokat morfondírozom azon mi is lehet ennek oka, még nincs meggyőző érv mellette ami etalonná tenné.:( Viszont nagyon sok olyan eseményt leír amit el kell fogadni. Nem tudom olvastad-e,ír a sumérokról,nagyon sokat ír az etruszkokról, akiket szintén a hun törzsszövetség részei voltak. Szóval azért nem csak a sámánokat kellene látni benne.


Az igazság az, hogy vannak benne értelmezhető dolgok, de sok mindent mit nem értek belőle próbálom más módon megközelíteni. Van mikor sikerül, de nem mindig.
Mivel a megérzés igen fontos hallgatni kell rá és nem csak az arvisurák tekintetében. Mostani életünk tele van olyan kihívásokkal mikor nagyon nagy szükségünk van a jó ítélő képességünkre.

Az én véleményem végképp nem lehet mérvadó, de elmondom én mit gondolok az Arvisuráról (csak neked, mert mi már régi ismerősök vagyunk és tudom nem hiszed, hogy hirtelenjében meghibbantam;)).
Semmiféle bizonyítékom nincs, természetesen, de annyi mindent olvastam innen-onnan az Arvisura születésének körülményeiről, láttam is egy-két riportot olyanokkal akik közel álltak ehhez az ózdi kohászhoz, hogy én azokból következtetéseket vontam le a magam számára.

Az Arvisurát lejegyző Paál Zoltán becsületesen tette amit tennie kellett, szinte úgy írt mint egy megszállott (én még 20000 oldalról hallottam a saját két fülemmel és láttam is azt aki mondta) úgy írt, mint akit kényszerítenek erre, írnia kellett....

Amit írt abban részéről egyetlen szó hazugság sincs!

Tudjuk viszont, hogy vannak lehetőségek az emberek tudatának befolyásolására már nagyon régóta, hogy olyan dolgokat tegyenek meg, amiről fogalmuk sincs éber állapotban. Van itt a CH-n is néhány topik ahol ezekről sokat bészélünk, de ha csak a Robert Kennedy gyilkosságot említem, ott is kiderültek különös dolgok...

Az, amit Paál Zoltán írt azért okoz kételyeket, még hozzáértő embereket is azért tud félrevezetni, mert benne vannak azok a kutatási eredmények is, amelyek a történelem-tudománynak is rendelkezésére álltak. A hihetetlen elemek ezután már hihetőbbé válnak, akármilyen dehonesztáló az ránk magyarokra nézve.

Valahol, valakik nagyonis jól tudják, hogy mit kutyultak össze. Most aztán bajban vannak, mert szerették volna nevetségessé tenni azt a népet, amelyiknek az igazi múltjára méltán lehetnénk büszkék. Csakhogy időközben annyira komolyan vették az Arvisurát, hogy lassan már történelem könyvekbe is bekerül. Innen aztán már ki merné venni a bátorságot hogy előálljon: "ez csak tréfa volt!"

Arról nem is beszélve, hogy meg kellene magyarázni, hogyan jutott ez a nagy tudás Paál Zoltán fejébe...Nem hiszem, hogy a KGB nagyon örülne.:mrgreen:


 

Piroska49

Állandó Tag
Állandó Tag
Tudod én minden véleményt szívesen meghallgatok, főleg mivel kedves ismerőstől van

"Az, amit Paál Zoltán írt azért okoz kételyeket, még hozzáértő embereket is azért tud félrevezetni, mert benne vannak azok a kutatási eredmények is, amelyek a történelem-tudománynak is rendelkezésére álltak. A hihetetlen elemek ezután már hihetőbbé válnak, akármilyen dehonesztáló az ránk magyarokra nézve."

Nekem ez ami a legfurcsább és innen vannak a kételyeim, mint átlagos történelmet ismerőnek azt tartom érdekesnek, hogy ezek a tények az iskolai könyvekben is benne vannak. Miért van az. hogy események szinte percről percre le vannak írva, de fontos esemény (király gyilkosság) meg sincs említve.Valószínűleg egyik sem örülne annak ha kiderülnének.
Természetesen, hogy miként tudnak egy agyat érzékennyé tenni a gondolatátvitelre, erről ír Paál Z. is., de ha Asimovot ismered nála is megtalálod erre a választ. Érdekes ebben nem látok titkot, bár sokan ezt is kétségbe vonják.
 

siriusB

Állandó Tag
Állandó Tag
Egyebekben, ha már szóba hoztuk Fridrich Klárát, van egy írása a tatárlakai korongról, abból azért látszik, hogy ő nem az a fafej, aki nem lát tovább az Akadémia által behatárolt korlátoknál. A neten találtam, ha van kedved olvass bele.

177



 

apaa

Állandó Tag
Állandó Tag
Kedves Piroska49 és siriusB
Látom ketten csevegtek piroska a hivő,sirius a kétkedő.
Én általába számolok de van hogy elég a mérlegelés is.
Tavasszal került a kezembe az Arvisura ha jól emlékszem két kötetes.
Kinyitva egy oly univerzumba cseppentem,hogy saját érdekembe két
bekezdés elovasása után letettem.
Első benyomásom a kötet kinyitása előtt -ezt nem birom ugyse el olvasni-
Következö az első szavaknál már hogy nem is fogom, mert egy akkora elhivatottság sugárzik belöle ami több tucat ember beszélgetései tudják egyes emberek számára elviselhetöre csökkenteni.
Egy örvény ez a könyv ,sokan a Bibliáről állitják, hogy az az egyetlen igaz könyv és nem veszik észre hogy egy idegennép történetét olvasva próbálják magukhoz lopni istenüket miközben a népet irtják,szidják,híve hogy Ő egyedül csak ezt nem látja.
Most ha egy nép a saját történelmét (függetlenül hiteleségétől)olvassa évezredekre visszamenöleg nincs az a tűz ami szivét jobban tudná melegiteni.
Tanult,oklevéllel igazolt tudásu nagyaink - látom-undorodnak ilyen mütől,
de véleményük van és lesz is róla lesujtó megsemisitő ugyis hogy egy szót se olvastak belőle.
Hallom a rádióban mikor magyarságkutatók képesek saját leleteiket kutatási anyagaikat megsemmisiteni csak hogy igazolni tudják a nyugateurópai tanokat.
Lázálomszerü hogy Iliász-Odisszeia mellett Arvisura is az iskolába ezt talán értenék,sajátjaihoz jobban kötödik az ember de első itt a majmolás,vásárolt diploma.
Utolsó ilyen pofon türkmenisztán járt kutató 1500 dalt gyüjtve nem csak a dallam ,de a szöveg és annak fordulatai is azonossak az ittenivel,a szavárd szabir néven ismertik őket még a kinai részeken is de az akadámiát ez nem érdekli. Pár éve Sebestyén Márta nagyainkkal Írországba volt.
Ott kint el énekelte a"tavaszi szél vizet áraszt virágom virágom..."dalt. Vendéglátók szintén ősi ír népdalt adtak elő a botfülü riporternek feltünt a szinte azonos zene rákérdezve -érdekes-volt az etnográfus tömör válasza.
Végezetül az amerikai mormon egyház alapitójáról annak voltak valami iratai ami az ők hitbizonyitékuk cáfoljátok ha mást tudtok erről.
 

siriusB

Állandó Tag
Állandó Tag
Kedves Piroska49 és siriusB
Látom ketten csevegtek piroska a hivő,sirius a kétkedő.
Én általába számolok de van hogy elég a mérlegelés is.
Tavasszal került a kezembe az Arvisura ha jól emlékszem két kötetes.
Kinyitva egy oly univerzumba cseppentem,hogy saját érdekembe két
bekezdés elovasása után letettem.
Első benyomásom a kötet kinyitása előtt -ezt nem birom ugyse el olvasni-
Következö az első szavaknál már hogy nem is fogom, mert egy akkora elhivatottság sugárzik belöle ami több tucat ember beszélgetései tudják egyes emberek számára elviselhetöre csökkenteni.
Egy örvény ez a könyv ,sokan a Bibliáről állitják, hogy az az egyetlen igaz könyv és nem veszik észre hogy egy idegennép történetét olvasva próbálják magukhoz lopni istenüket miközben a népet irtják,szidják,híve hogy Ő egyedül csak ezt nem látja.
Most ha egy nép a saját történelmét (függetlenül hiteleségétől)olvassa évezredekre visszamenöleg nincs az a tűz ami szivét jobban tudná melegiteni.
Tanult,oklevéllel igazolt tudásu nagyaink - látom-undorodnak ilyen mütől,
de véleményük van és lesz is róla lesujtó megsemisitő ugyis hogy egy szót se olvastak belőle.
Hallom a rádióban mikor magyarságkutatók képesek saját leleteiket kutatási anyagaikat megsemmisiteni csak hogy igazolni tudják a nyugateurópai tanokat.
Lázálomszerü hogy Iliász-Odisszeia mellett Arvisura is az iskolába ezt talán értenék,sajátjaihoz jobban kötödik az ember de első itt a majmolás,vásárolt diploma.
Utolsó ilyen pofon türkmenisztán járt kutató 1500 dalt gyüjtve nem csak a dallam ,de a szöveg és annak fordulatai is azonossak az ittenivel,a szavárd szabir néven ismertik őket még a kinai részeken is de az akadámiát ez nem érdekli. Pár éve Sebestyén Márta nagyainkkal Írországba volt.
Ott kint el énekelte a"tavaszi szél vizet áraszt virágom virágom..."dalt. Vendéglátók szintén ősi ír népdalt adtak elő a botfülü riporternek feltünt a szinte azonos zene rákérdezve -érdekes-volt az etnográfus tömör válasza.
Végezetül az amerikai mormon egyház alapitójáról annak voltak valami iratai ami az ők hitbizonyitékuk cáfoljátok ha mást tudtok erről.

Bárcsak cáfolhatnám, amit írtál. :( Nem tudom hány évszázad kell még ahhoz, hogy az MTA-n trónoló nagyjaink vegyék maguknak a bátorságot és felülbírálják saját régi elméleteiket. Ismerve azt a módot, ahogy követik egymást a "trónon", talán még az unokáim sem érik meg. Mindenesetre egyre-másra születnek a jobbnál jobb tanulmányok tekintélyes történészektől, régészektől. Talán egyszer csak elszégyellik magukat miközben a finnugor elméleteiket hangoztatják és a diákjaik a szemükbe nevetnek...:mrgreen:
 

siriusB

Állandó Tag
Állandó Tag
"Egyebekben, ha már szóba hoztuk Fridrich Klárát, van egy írása a tatárlakai korongról, abból azért látszik, hogy ő nem az a fafej, aki nem lát tovább az Akadémia által behatárolt korlátoknál. A neten találtam, ha van kedved olvass bele."


A tatárlakai táblák új értelmezése


http://tudos.virtus.hu/index.php?id=detailed_article&aid=56467

kiss

tn_aid3486_20081104064146_660.jpeg
Ez az ábra az Orionról, nagyon érdekes! Mi mindent el nem mondtak egy ilyen koronggal! (Ennek a csillagképnek az ősi egyiptomi mitológiában is óriási jelentőséget tulajdonítottak);)
 

estfen

Állandó Tag
Állandó Tag
Előre is bocsánatot kérek,hogy ilyen lassú vagyok,de még csak a medvetornál tartok.Nem tudom olyan gyorsan követni az esemémyeket,mint ahogy pro kontra váltjátok.Máskülönben nem szeretnék -"nagyjaink" babérjaira törni.Tanulhatunk az írásaikból is,de a szemléletmódjukból is.Glatz-idegenimádat,hatalom,pénz.Kisfaludy-üzlet,vallást csinált az arvisúrából,Fridrich Klára kontra Varga Géza -úgy zsigerből győlölik egymást,Badinyi,Bobula - csak sumér irány,Kiszely,Kazár - csak ázsiai eredet,Pap Gábor,Szántai,Molnár V. József -asztrálmítoszi megközelítés,Darai,Cser - Kárpát-medencei eredet.Itt van az arvisúra amely 10000 éve történt eseményekről beszél,de megemlít 48000,sőt 400000 évvel ezelőtt megtörtént eseményeket is.Ettől távolabbi visszatekintésre már csak Grandpierrék meg Magyar Adorján vállalkozott.Számomra nagyon szimpatikus Varga Csaba ősnyelv /mint a magyar egy ősi változata/ keresése,sajnos némelyik bizonyítása arra utal,hogy maga se gondolja komolyan amit állít.Pedig?! Van miből válogatni,de kifogja ezt összegyúrni?Két lehetőségünk van beállunk valaki nézetére,vagy magunk keressük az igazunkat.Visszatérve a medvetorhoz.Szerintem nem olyan egyszerű dolog ez,hogy letudom azzal,hogy ez egy barbár tett.Mi az,hogy barbár-/barbarian,barbariac,barbarous,barbarus-mindenütt egyforma/-az arvisúra az a palócok története is.Próbáljuk palócosítani-baurbaur a bur-burnak már van olyan értelme is,hogy rombol.Robber -az angol rabló,csak öszze van keverve a szó.Visszafelé olvasva a barbár-úgy palócosan ráubraóu-selypítve itt van a rabló.Van a barbarusnak-műveletlen,idegen,külföldi jelentése is.Palócosan azt mondjuk arábró/b/.Én inkább ezt választanám.Nagyon messze vagyunk térben és időben is a nagyon kulturáltaktól.A medvetor az lehet elsőlátásra kegyetlen egy civilizált személy számára.Aki csak az agy-át használja a SzeiöV-eö/L/-iZouá/L/- t,maiasan Szív - el - izolál-t.Ma, amikor mindent megveszünk készen nem érezzük,hogy milyen érzés megölni egy általunk felnevelt szeretett tyúkot,disznót,bárányt.Ezt még tudták akik disznótort ültek,még jobban tudták a medvetort ülők,hogy ne beszéljünk a halotti torról.Olvassátok figyelmesen:Az előző este megkötött medvét az ölés hajnalán varázs-vízzel fröcskölik be. Ez úgy történik, hogy az állat lábaira köteleket kötnek, majd adott jelre megrántják, amitől a medve a hasára zuhan. Ezután a nemzetség legöregebb és legtiszteletreméltóbb tagja a sámánok által elkészített vízzel megöntözi, ,,megtisztítja” a medvét. Mielőtt megölnék az állatot, mindenki elbúcsúzik tőle. A medve tulajdonosa jurtáról jurtára vezeti a mit sem sejtő állatot, amely feltehetően még kellemesen is érzi magát, hiszen mindenki igyekszik illő módon megvendégelni. Meglepetést talán csak az okoz neki, hogy miközben sátorról sátorra vezetik, a körülötte tolongó ünneplők egyre csak felugrálnak a hátára, cibálgatják a fülét, sőt, tulajdonosa még arcul is csókolja; búcsúzik tőle, mint igaz barátjától. -Hatalmas üstökben fő az állat húsa, a lobogó tábortüzek körül férfiaklakomáznak, később felcsendülnek a medvét dicsérő dalok, s a férfiak és nők táncba kezdenek. Tart a medvetor másnap virradatig.
Elgondolkodtató!Ma jön a civilizált fókavadász s sorba veri agyon százszámra a fókabébiket is - jön a civilizált bombázó-rosszhelyre dobja a bombát. Százak hallnak meg ártatlanok- ezekért ki mondd dicsőítő éneket,vagy imát? Ki is itt a kegyetlenebb?Lehetne még tanulni mást is az arvisúrából ,de azt hiszem most ennyi is elég,Üdv:estfen!
 

siriusB

Állandó Tag
Állandó Tag
Kedves Estfen! Nagyon meggyőző tudsz lenni.:p Megleltük Iván utódját, sőt! Emlékszem ő ilyenkor, amikor ellentmondást tapasztalt, igen indulatos lett, viszont te megpróbálod megvédeni a magad igazságát. Igen dicséretes.kiss

Látom alaposak az ismereteid, amit én nem mondhatok el magamról. Mint Piroskának is írtam én csak a megérzéseimre hagyatkozhatom, az pedig semmiképp sem lehet perdöntő.;) Lehet, hogy annak van igaza, aki az Arvisurát elfogadja hitelesnek úgy ahogy van és úgy ahogy az keletkezett, medvetorral és az ősök sugallatával. :mrgreen:

Piroskával egyszer már beszéltünk arról a riportról, amelyet Paál Zoltán hagyatékának kezelőjével készítettek, aki maga is kifejezte kételyeit. Vannak olyan írások is - szerinte - amelyeken egyértelműen látszik az akkori, szovjet hatás. Nem én mondom...;)

Az én viszolygásom a medvetoros eseményekkel kapcsolatban továbbra is fennáll és ezt a mai "civilizált" ember értelmetlen vandalizmusaival nem hasonlítanám össze. Én nem így képzelem el azokat az őseinket, akik egészen a Vízözön utáni első mezopotámiai királyig, Nimródig vezetik vissza származásukat. Nem hiszem el, hogy "varázsvizet" fröcskölnek egy medvére és varázsmondatokat suttognak a fülébe. Ez inkább a Neandervölgyi ősembertől és a barlangban élő előemberektől (ha voltak ilyenek egyáltalán) tudom elfogadni. Viszont tiszteletben tartom a kitartásodat és a meggyőződésedet.

Esküszöm már tényleg nem szólok itt közbe, mert ezt már megfogadtam a "rima lányoknál":p. Amikor ezt a szerencsétlen medvét megláttam Piroska által bemásolt képen, megint nem bírtam magammal. Bocsánatot kérek érte, kár volt mérgeznem itt az idilli hangulatot. Azért én olvasgatlak ám benneteket, sokszor tetszik is, amit olvasok. kiss
 

gabi bácsi

Állandó Tag
Állandó Tag
kedves fórumosok!
minden adalék nélkül: a neten találtam
Második fejezet<o:p></o:p>
<o:p></o:p>
Remélem sikerült egy kicsit gyakorolni, és az első betűk már fejben vannak. <o:p></o:p>
Folytassuk most, egy történettel, ahogy ígértem, és pihenésként barangoljunk egy kicsit Equador vadregényes tájain Móricz Jánossal és az általa felfedezett ősi „magyar” indiánokkal.<o:p></o:p>
<o:p></o:p>
Az 1900-as évek elején a tankönyvekből, a napi sajtóból, szakkönyvekből köztudomású volt, hogy az Amazonas őserdeiben (Dél Amerikában) olyan fehér indián törzsek élnek, amelyeket még alig tudtak megközelíteni, így ez a vidék sok meglepetéssel kecsegtette a kutatókat. Íme a meglepetések egyik szelete.
<o:p></o:p>​
Az 1920-as években több híradás is érkezett arról, hogy a Dél és Közép Amerikában dolgozó magyar mérnökök és munkások a helyi indiánokkal magyarul beszélgettek. A II. világháború után, az itt letelepedett magyarok egy része komolyan véve ezt, alaposan utánajárt a dolognak. <o:p></o:p>
<o:p></o:p>
Ezek egyike volt Móricz János, aki a 60-as években Equadorban kezdett el kutatni. <o:p></o:p>
Itt három indián törzs, a CAHARI, MOCHICA és a PURUHA tagjaival tudott magyarul beszélni. Ezen felbuzdulva tovább kutatott és 10 ezernél is több magyar azonos térképészeti és családnevet gyűjtött össze. <o:p></o:p>
(Itt jegyzem meg, hogy a világon számos lelkes magyar gyűjti ezeket az adatokat és ezt TAMANA kutatásnak hívják.)<o:p></o:p>

Elsősorban - mint mondtam - Equadorban kutatott Móricz, aminek a fővárosa Quito. Egy sor utána járásnak köszönhetően kiderült, hogy Quito eredeti neve KITUS volt, azaz ómagyarul KÉT-ŐS. <o:p></o:p>
<o:p></o:p>
A még magyarul beszélő törzsek közül a CAYAPAK, SALASAKA<o:p></o:p>
(ZALA SZAKA -több ősi forrás a szkítákat szaka-ként nevezi meg) törzsek például ezeket a szavakat használják: APA=APA, AYA=ANYA, NAP=NAP, VIN=VÉN,<o:p></o:p>
(itt jegyzem meg, hogy anyai nagyanyám Hajdú-Bihar megyéből származott, és ott sokszor úgy mondták, hogy VÍN, VÍNEMBER, VÍNASSZONY, MEG IDESANYÁM, IDESAPÁM.)<o:p></o:p>
KIT=KÉT, US=ŐS, FUEL=FOLYÓ, PILLE=PILLE, PILLANGÓ. <o:p></o:p>
<o:p></o:p>
Mutatóba néhány magyarral megegyező ősi indián név:<o:p></o:p>
TANAY, TADAY, MÓR, PIL, BÉLA, URAY, ZILAHY. <o:p></o:p>
Vagy mondjuk ZUAY tartomány egyik ősrégi helysége: PEST.<o:p></o:p>
<o:p></o:p>
A CANARI (KANYÁRI) indiánok a székely népviselethez hasonló ruhában járnak. <o:p></o:p>
<v:shape id="_x0000_s1026" style="margin-top: 8pt; z-index: -3; margin-left: 2in; width: 138.55pt; position: absolute; height: 3in;" type="#_x0000_t75" wrapcoords="-70 0 -70 21555 21600 21555 21600 0 -70 0" strokeweight=".25pt"><v:imagedata blacklevel="3932f" grayscale="t" src="file:///C:%5CDOCUME%7E1%5CPSNDOR%7E1%5CLOCALS%7E1%5CTemp%5Cmsohtml1%5C01%5Cclip_image007.jpg" o:title="21szekelyviselet"></v:imagedata><w:wrap type="tight"></w:wrap></v:shape><o:p></o:p>
<o:p></o:p><o:p></o:p>
Többek közt az egyik falujukat így hívják: CSORBA. <o:p></o:p>

<o:p></o:p>
És még egy érdekesség: <o:p></o:p>
A CANARI indiánok ősi színei: PIROS, FEHÉR, ZÖLD.<o:p></o:p>
<o:p></o:p>
A régi KITUS birodalom területén halomsírok (kurgánok) találhatók, és bennük a halottak mellett fegyverek találhatók, és az elhunyt lova is ott van. <o:p></o:p>
Ez a fajta temetkezési szokás, megfigyelhető az Észak Amerikai indián kultúrában is. Mint tudjuk, - vagy ha nem tudjuk, akkor most már tudni fogjuk, mert leírom – ezek a szokások őseinknél, a Hunoknál, Szkítáknál, Pártusoknál is léteztek. Szibériában számtalan Szkíta halomsírt tártak már fel. <o:p></o:p>
<o:p></o:p>
A régészeti leletek között fokosokat találunk és a koronázási ékszerek közül a jogar és az országalma hasonmását. A kettős keresztet hordozó aranyalma egyébként az ősi egyistenhitű földgolyót jelenti. <o:p></o:p>
<o:p></o:p>Ezen kívül, megjeleníti a világfát is, melyen a teremtőhöz juthatunk el. <o:p></o:p>

A koronázási ékszerekről a kilencedik fejezetben még lesz szó. Egyébként a fokosok gyártó manufaktúrája a Kárpát-medencében volt, mint ahogyan ezt a kutatások már igazolták is, méghozzá egy külföldi kutató által, név szerint Gordon Childe.<o:p></o:p>
Az ő állítása szerint ez a manufaktúra már az i.e. 4. évezredben már létezett. <o:p></o:p>
<o:p></o:p>
Ezután a kis kitérő után, folytassuk tovább.<o:p></o:p>
<o:p></o:p>
A kutatások során sikerült Móricz Jánosnak a helyi indiánok bizalmába férkőzni és segítségükkel az equadori ősrengetegben, eljutott az általuk szigorúan őrzött titkos barlangrendszerükbe. A barlangok egyikében, egy valóságos múzeumra bukkant. Itt többek közt, egy aranylemezekre vésett rovásírásos könyvtárat is talált, melyeken a föld története volt lejegyezve, 70 ezer évre visszamenőleg méghozzá a Székely-Magyar rovásírással.<o:p></o:p>
<o:p></o:p>
Ezt a barlangot a Táltosok barlangjának nevezte el. Móricz állítja, hogy az Andok hegység keresztül-kasul át van szőve barlangokkal és járatokkal. Ezt a felfedezését egyébként 1965. október 25.-én, közli a Frankfurter Allgemeine Zeitung című újság.<o:p></o:p>
<o:p></o:p>
Még egy mondat Móricz Jánosról. A kutatásait próbálta folytatni, de egyre jobban ellehetetlenítették. Főleg a Mormon egyház nehezítette meg a dolgát. <o:p></o:p>
<o:p></o:p>
Egy napon aztán holtan találták szállodai szobájában. <o:p></o:p>
<o:p></o:p>
Még egy rövid érdekesség: Equadorban található egy kopjafa melyen négy név van: AKUTA, RUGA, ATILLA, CSABA.<o:p></o:p>
Atillát, Csabát biztosan ismeri mindenki, de Ruga és Akuta nem ismerős. Rugát nyugodtan azonosíthatjuk Rogával, akiről tudjuk, hogy Atilla nagybátyja volt. És több mint valószínű, hogy (mai tudásunk szerint) az Ő fejére került először a Szent Korona a mai formájában, 432-ben. Akutáról viszont jelenleg még nem tudok semmit, így engem is érdekelne, hogy ki volt ő és mikor élt.<o:p></o:p>
<o:p></o:p>
szép napot!
gabi bácsi
<o:p></o:p>
<o:p></o:p>
 

Piroska49

Állandó Tag
Állandó Tag
Kedves Gabi bácsi!
A koronát sokan sokféleképpen vizsgálták elemezték. a felsoroltak közül csak Pap Gábort és Varga Gézát említeném.
Az Arvisura szerint, mert ugye az az "etalon". Kedves siriusB remélem maradsz.
Szóval az Arvisura szerint:

"A Dukász Mihály által küldött bizánci koronát volt ideje Dajka beavatott arany*művesnek a Fekete Arnó által Rómából és Firenze városából elhozatott koronával, a Gilgames pántokkal és az Ibos csillagra (Kr. e. 3970-ben) néző beavatott kereszttel összeszerelni. Szent László királyunk fejébe vette, hogy csak akkor koronáztatja meg magát a hármas koronával, ha Salamon király már nem él. A Korona drágakö*vei közé Dajka beavatott azért rejtette el a beszélő, gondolatrezgésre hajlamos kövecs*kéket, hogy azok a 24 Hun Törzsszövetség beavatottjainak gondolatrezgéseit átadják."<o></o>
<o>Lehet gondolkodni ,mert a fent említett kutatók egy-egy állítása ráillik az idézett részre.</o>
<o>Atillát nem koronázták meg, bár vannak történészek kik az elrabolt avar kincsekben a koronát is vélik.
</o>
Egyébként az Arvisura megemlít egy Ruga nevezetű hadvezért aki Atilla idejében élt.

Akutáról nem ír az Arvisura

Szép napot Piroska
 

siriusB

Állandó Tag
Állandó Tag
Kedves Gabi bácsi!
A koronát sokan sokféleképpen vizsgálták elemezték. a felsoroltak közül csak Pap Gábort és Varga Gézát említeném.
Az Arvisura szerint, mert ugye az az "etalon". Kedves siriusB remélem maradsz.
Szóval az Arvisura szerint:

"A Dukász Mihály által küldött bizánci koronát volt ideje Dajka beavatott arany*művesnek a Fekete Arnó által Rómából és Firenze városából elhozatott koronával, a Gilgames pántokkal és az Ibos csillagra (Kr. e. 3970-ben) néző beavatott kereszttel összeszerelni. Szent László királyunk fejébe vette, hogy csak akkor koronáztatja meg magát a hármas koronával, ha Salamon király már nem él. A Korona drágakö*vei közé Dajka beavatott azért rejtette el a beszélő, gondolatrezgésre hajlamos kövecs*kéket, hogy azok a 24 Hun Törzsszövetség beavatottjainak gondolatrezgéseit átadják."<o></o>
<o>Lehet gondolkodni ,mert a fent említett kutatók egy-egy állítása ráillik az idézett részre.</o>
<o>Atillát nem koronázták meg, bár vannak történészek kik az elrabolt avar kincsekben a koronát is vélik.
</o>
Egyébként az Arvisura megemlít egy Ruga nevezetű hadvezért aki Atilla idejében élt.

Akutáról nem ír az Arvisura

Szép napot Piroska

Persze, hogy maradok (háttérbe húzódva és olvasgatva benneteket) és ha ez így megy még utóbb is hagyom magam meggyőzni...:mrgreen:
A Szent Koronával kapcsolatosan van egy topic most oda tettem egy videó linkjét. Érdemes meghallgatni...Amióta Seelie hatására jobban érdeklődöm a Szent Korona története iránt, sokszor szinte elképedek mi minden történik vele és micsoda titokzatosság lengi körül...
 

estfen

Állandó Tag
Állandó Tag
Kedves SiriusB!Nem nagyon örülök,hogy az Ivánnal lettem összehasonlítva,de biztosan van valami közös vonásunk.Nekem is van egy alap tartományom ez a magyar nyelv és az ősnyelv kapcsolata.Abban is hasonlíthatunk,hogy megkritizálom az úgynevezet nagyokat a szaktudósokat.Nagyképűségnek látszik,de nefeledjük ők is csak emberek,nem tévedhetetlenek.Nem szeretnélek meggyőzni arról,hogy az arvisúra az egydüli mű amelyből vissza lehet fejteni a múltat.Nekem is ugyanolyan olvasmány,mint bármely másik írás.Az késztetett írásra,hogy tovább léphessünk az adott témában,mert a Fridrich Klára -Varga Géza ütköztetés kibékíthetetlen.Saját elképzelésemet írtam le,saját kitalálásaim a magyar nyelv kifejező képességének felmutatására,hogy mi van akkor ha egy idegen szót magyarrá formálsz.Ez nem kell,hogy másoknak megfeleljen,de itt van mutatóban,hogy így is lehet értelmezni a világot.Nagyon nem jó az ha a topicban idill van,mindenki ugyazt mondja.Ha nincs más fajta szempontból vélemény,nincs késztetés a bizonyításra.Ha akkor nem írod a véleményedet a rimalányokról soha eszembe se jutott volna keresgélni a rima kifejezés után.Nem jutottam volna el Rimaszombat azonfajta értelmezéséhez.Nekem egy érdekes tapasztalat volt,gazdagodott az értelmezési gyüjteményem.Látom nem változott a véleményed,nem is vagyok olyan nagyon meggyőzőerejű. Üdv:estfen
 
Státusza
További válaszok itt nem küldhetőek.
Oldal tetejére