Én hiszek a halál utáni életben, de vajon vane életünk a halál elött???
Te hogy érzed most? Van?
Én hiszek a halál utáni életben, de vajon vane életünk a halál elött???
Te hogy érzed most? Van?
Ezzel nem értek egyet! Nagyon is hasznosak az ilyen viták, mert sok új ismerettel gazdagodik az ember, még Ernő is, hiába is tiltakozna...
Az egyes pontban található megjegyzésért kár volt, mert ezt a topikot nemigen látogatják azok akik ennek a szónak az említésére rohamot kapnak....
Bizony így van ez a katolikus egyház szerint. Lehetsz te akármilyen jóságos, alázatos és isten-szerető ember, ha nem vagy megkeresztelve, neked annyi, mehetsz a Pokolba halálod után.
Mondjuk ezen a téren a zsidó vallás sem dicsekedhet, hiszen lehet-e egy körülmetéletlen férfi jó zsidó?
Ami pedig a "reinkarnációt" illeti, maga a szó így biztos nem fordul elő sem az Ószövetségben, sem az Újszövetségben, gondolom a Kabbalában sem. Viszont amit a Kezdetről és a Végről írtál, az egészen biztos nem igaz!
Van egy web-oldal, ahol kérdésekre ad választ Michael Laitman a "Bnéj Baruch Oktatási és Kutató Intézet alapítója és elnöke. Ez az intézet a
Kabbala tanításával és terjesztésével foglalkozik.
Michael Laitman tanult ember, ontológia professzor, bölcsész-doktori címet szerzett filozófiából és Kabbalából, illetve doktor bio-kibernetikából.
Egy kérdésre a következőt írta:
"Azért lettünk erre a világra teremtve, hogy felfedezzük a Felső Világot, miközben ezen a világon élünk, és akkor majd mindkét világban egyszerre létezünk egy időben. Így a Természet alapterve alapján minden szabadidőnket (szabad normális életünkhoz szükséges dolgok merszerzése, és elvégzése után) a Felső Világ felfedezésére kell fordítsuk. Be kell lépjünk ebbe a Felső Világba mielőtt fizikai testünk elhalálozik, és ebben az esetben tovább létezünk fizikai halálunk ellenére. Amennyiben ezt nem érjük el a megfelelő idő alatt, akkor a Felső Világ felfedezését egy újabb fizikai életciklus alatt kell folytassuk."
Egyetértek azzal, amit az első bekezdésben írtál. Én örülök, hogy Ernő itt van, mert így bennünket is továbbgondolkodásra késztet.
Ami pedig a "betérőt" illeti: Szerintem azért tér be, mert érdekli a téma. Bármennyire is berzenkedik ellene minden sejtje, szerintem ő is érzi valahol a tudata legmélyén, hogy nincs minden rendben azzal a materialista világszemlélettel amit olyannyira jól belésulykoltak a tanulmányai.
Lehet, hogy most még azt gondolja, valami szent küldetést teljesít, amiben a sok begőzölt ezoterikust felvilágosítja az élet alaptörvényeiről és a természeti törvények áthághatatlanságáról. Pedig nem csak ő hat ránk szerintem...
Hiszek a halál utáni életben, bár a reinkarnációban nem.
Szerintem az egész csak egy "humbuk", oda jutunk amit a pap mond "örökkévalóság"-ba lépünk, vagyis megáll az idő számunkra, (tér - idő fogalom) és idő nélkűl nem igazán van értelme a térnek. Én azt mondom hogy az a pillanat amikor kikapcsol a tudat, abba marad az elme, éberség és álom határa.
Azok az emlékek, szerintem nem mások mint valami álmok (állitólag az ember ezredmásodperc alatt álmodik, abban a pillanatban amikor éppen elalszik, "kikapscol a tudat" vagy amikor ébred "bekapcsol a tudat".
Halálon túli élet, a "lélek" halhatatlansága, mese, honnan annyi lélek, tudni illik szaporodunk a Földön, ahhoz pedig mind új és új lélek szükseges, honnan és ha halhatatlan akkor irtó nagy zsufoltság lehet odaát, vagy nem ???
Ehhez mit szóltok ???
Valaki kérte az India ősi bölcsessége könyvet, már nem emlékszem melyik lapon volt, de most csatolom
Meghívott vendégként részt vettem Budapesten a Tan Kapuja Buddhista Főiskola szertartással és hangversennyel egybekötött évzáró ünnepségén.
Mindegyik végzős hallgató kapott ajándékba egy díszesen faragott nyílvesszőt, amelyre ó-magyar rovásírással fel volt vésve a hallgató neve.
Kérdésemre az egyik tanár elmondta, hogy a magyarság őstörténete és a buddhizmus sok szálon összefügg.
Erre Kőrösi Csoma kutatásai is utalnak, és ma is több buddhista hagyományokkal rendelkező ország egyetemein foglalkoznak a magyarok őstörténetével.
Nálunk általában nem sokat tudnak a buddhizmusról.
Annyit minden esetre érdemes tudni, hogy a közhiedelemmel ellentétben a buddha nem azonos Istennel.
A buddha szó olyan megvilágosodott bölcs megnevezése, aki felismerte és megtapasztalta, hogy a materiális világ nem azonos a végső valósággal.
A buddhizmus gondolatrendszere számos analógiát mutat a platonizmussal és az ókori gnosztikusok tanításaival.
A feltöltést időközben letörölték, nem tudom, miért.Jó, de hol?