Kedves KDina!
Én nem ugyanarról beszéltem, amiről Te. Mózes könyvét senki sem hamisította meg, az most ugyanaz, az igevers nem arról szól.
Felülírni nem azt jelenti, hogy meghamisítani, hanem azt, hogy "megvetve" a Mózes könyvében foglaltakat azt félretették, és emberi rendelésekkel helyettesítették.
A Szentírás maga nem lett meghamisítva, nem lett átírva, csak más tanítottak helyette.
Szia!Azért írok vastag betűkkel,h meg lehessen különböztetni az én írásomat a tiédtől.Más színnel nem írok,mert sokan mondták,h az nem jó,mert rikít.Így marad ez.
Remélem abban egyet értünk,h,amit írok,az nem ellened szól,mi itt csak beszélgetünk,vitázgatunk,de nincs harag,vagy ilyesmi.
Én még mindi úgy gondolom,h a felülír=meghamisít, a megvet=elutasít.Ha megvetésről van szó az is más,ha felülírásról az is más és te felülírást írtál.Azt idéztem.
Ezt mire alapozod?
Látom, nem túl régóta üdvözölhetünk a körünkben, és még bizonyára nem volt alkalmad utánaolvasni, mennyi szó volt már erről ebben, és más topicokban is.
Ez igaz,itt csak egy kérdésre válaszoltam,még nem olvastam vissza az egészet.
A Biblia nem lett átírva sehol, és nem lett rosszul lefordítva. Nincs benne olyan eltérés, ami az üdvösségedet befolyásolhatná. Ezt az állításomat számos olyan fennmaradt kézirat igazolja, amikről bizonyára nem tudsz, de amiket már sokszor említettem a témával kapcsolatosan.
És csak azok értik félre, akik félre akarják érteni.
Milyen kéziratokra gondolsz?És nem feltétlenül csak azok értik félre,akik félre akarják érteni.
A Bibliában pedig sosem volt benne a reinkarnáció, nem is lehetett, mivel az egésznek a logikája ellene mond a lélekvándorlás tanításának.
Ellentmond?De miért?Én hiszem,h van újjászületés (vagyis reinkarnáció) hiszen,ha van karma (és azt írtad,h ebben hiszel)akkor muszáj újjászületni,h ledolgozhassuk a karmánkat és ez sokszor nem sikerül egy életben.Tehát újra le kell szüleni.Vmint ugye addig születünk le,amíg a lelkünk Isten felé nem fordul és a fizikai síkon (vagyis földön) a javulás útjára nem lépünk.Ezért van az,h ha a "pokolra",vagyis egy alacsonyabb szférába vagyunk,akkor onnan leszületünk a Földre,h ha meghalunk,akkor már egy magasabb szférába juthassunk.
Ha visszaolvasol, sok helyen arról is írtam, hogy milyen régészeti leletek is támasztják alá ezt. Hivatkoztam itt szintén az utóbbi időkben felfedezett legrégebbi kéziratokra - pl. Rylands papirusz i. u. I. század elejéről, stb.
És csak hogy megkíméljelek a fáradtságtól, már azt is százszor kitárgyaltuk itt és máshol, hogy sem a níceai zsinaton Nagy Konstanin, sem a VI. századi konstantinápolyi zsinaton Justitianus nem radírozhatta ki a Bibliából a reinkarnációt, mivel ennél jóval korábbról már vannak fennmaradt kézirataink, amiknek a szövege megegyezik a mai Bibliával, tehát időközben nem töröltek belőle semmit.
Szóval ha kérhetlek, drága KDina, ne kezdjük ezt a vitát újra.
Nem kezdjük,de véleményt csak szabad írni...Meg hát ezért van ez a topic,h erről beszélessünk.Ha nincs vélemény,nincs topic.
Templomban is lehet imádkozni, meg otthon is lehet imádkozni.
Ettől függetlenül Tamás evangéliuma nincs benne a Bibliában.
Nincs benne.Miért is lenne,amikor az egyház ellen szól?Itt Tamás nem egy egyszerű templomra értette ezt,hanem az egyházra.
Honnan veszed, hogy nem hiszek a szellemvilágban?
Csak az írásaidból gondoltam,de ha tévedek,akkor bocsánat!
Itt most a materialistákra gondolsz? Hmm... végülis az egy hit.
Továbbra sem tudom, mire alapozod, hogy én nem hiszek a szellemvilágban.
És milyen művet tekintek gyanúsnak? Greberre gondolsz?
Nézd, ha én a Bibliát tartom Isten kijelentésének, - és annak tartom -, Greber tanításai viszont ellene mondanak a bibliai tanításoknak, akkor nem tarthatom Greber tanításait is Istentől valóknak.
Greber tanításai nem mondanak ellent a Bibliának,kiemelt pár részt,ami kicsit máshogy van,mint,ahogy mi ismerjük,de pontosan arról szól,h van Biblia és Jézus tanításai fontosak, CSAK sokan félreértik,mert ugye van pár rész,ami már nem olyan,mint,ami az eredetiben volt.Ha ellentmondana,akkor pont arról szólna,h nincs is Bilbia,de hát ezt ő hol említi?
Képzeld, én is.
Szellemi lények is vagyunk. A Biblia szerint anyagi és szellemi lények vagyunk egyszerre.
Az emberi testben van a lélek,a test olyan,mint egy ruha.Halálunk után megválunk a testünktől,tehát lélek nélkül a test élettelen.Mi csak szellemi lények vagyunk egy testben.De nem vagyunk test is és lélek is,mert ha ruhában vagy,akkor nem vagy ruha és ember is.
1 Móz. 6.3
És monda az Úr: Ne maradjon az én lelkem örökké az emberben, mivelhogy ő test;
Ez félreértésre adhat okot és félre is értetted,mert azt írod,h anyagi és szellemi lények vagyunk,tehát mintha "ketten" lennénk.De csak egyedül vagyunk,a lélek van bezárva egy testbe.Látod ezért írtam,h ha vki szó szerint értelmezi a Bibliát,akkor félreértheti.
Hát lehet, hogy ti így tudjátok, mi meg másképp tudjuk.
Jó,úgyis kiderül,ha meghalunk.
Ez hol áll a Bibliában?
Ezzel kapcsolatban nem kell "vélekedni", utána kell olvasni, és megtudod, hogy i.e. 4-2. századból fennmaradt ószövetségi kéziratokról van szó, sok egyéb ókori írás mellett.
Honnan veszed, hogy én vallásos vagyok?
Csak az írásaid miatt,h annyira szó szerint veszed a Bibliát,de ha nincs így,akkor mégegyszer bocsánat!
Nekem nincs rólad semmiféle magam alkotta előzetes koncepcióm, akkor Te mire alapozva állítasz bármit rólam?
Szerinted azért vagyok vallásos, mert nem vagyok hajlandó elfogadni valakinek a téves állításait a Bibliáról? Akkor vallásos vagyok.
Nem,hanem azért,mert szted én abszolút téveseket mondok.A vallásos emberek nem nyitottak általában és szerintünk mindenki téves,csak ők nem.
A Szent Lélek és a Szent Szellem valóban ugyanaz.
Egy katolikus papot nem olyan nehéz. Nem véletlenül vannak most is folyamatos botrányok a katolikus egyházban.
De itt most mi az 1800as évekről beszélgetünk.
Sajnos azt kell mondani, anélkül hogy bárkit bántani akarnék a katolikus hitében, hogy a katolicizmus igencsak eltávolodott az évszázadok során a bibliai tanításoktól, és éppen azért, mert bizony pontosan igaz rájuk is Jézus megállapítása: felülírták a bibliai tanításokat emberi rendelkezésekkel... lásd a pápai dogmák szövevényes sorát, beleértve a keresztes hadjáratokat, az inkvizíciót, a Biblia elzárását, a papi nőtlenséget, a Mária kultuszt, a szentek imádatát, és még sorolhatnánk.
Mint látod, a Bibliát a katolikusok sem hamisították meg, erről a korabeli kéziratok, amiket említettem, tanúskodnak, hanem félretették, sőt elzárták, és helyettesítették saját tanításaikkal, és sajnos helyettesítik ma is.
Ebből az egyházból lépett ki Luther is, de ő jó irányba, még ha később meg is torpant. Greber viszont nem a bibliai tanításokat követve ugrott ki a katolicizmusból, hisz ő maga igyekszik cáfolni a Bibliát, és helyette spiritiszta tanításokat hirdetett, amik nem csak ellentétesek a bibliai tanításokkal, de egyenesen tiltja őket a Biblia.
Ezért hiszem,h vallásos vagy.Greber soha nem cáfolta a Bibliát,ha nekem nem hiszel,akkor olvasd el a könyvet.Ha nem akarod elolvasni,akkor meg hidd el nekem,aki olvasta,h mindig is a Bibliát tartotta a szeme előtt és Jézus tanításait.A szellemi közlés segített neki megértetni bizonyos tanításokat a Bibliában.
Te nem írtál semmit, Te Grebert idézted annak alátámasztására, hogy a Biblia szövege nem megbízható.
Egyed részei félreértésre adhatnak okot és a hibás fordítás miatt vannak benne tévedések.Bizonyos helyeken.
Én pedig azt mondtam, hogy ennek megállapítására nem kéne
Greberre támaszkodnod.
Nem rá támaszkodom csak és kizárólag,olvasom a Bibliát.
Nem kell ahhoz papnak lenni, hogy badarságnak tartsd, amit Greber írt, elég, ha ismered a Bibliát.
De láttam megszállott embert, sőt, szellemektől megszabadult embert is láttam.
Jézusban Isten Szelleme volt,
Jézusban Jézus szelleme volt,nem Istené.Jézus Isten fia,de nem Isten jött le a fizikai síkra,hanem Jézus.
mivel Benne testesült meg Isten, de úgy is fogalmazhatunk, ahogy Te, mivel ember is volt. Igen, mint ember,
Isten Szellemén keresztül kapta a tanításait.
Ez igaz.
És jól tudod, lehet tanításokat kapni szellemi közlések által, a kérdés csak az, mi ezeknek a szellemi közléseknek a forrása.
Nagyon könnyen ki lehet deríteni,h magasabb szféra szellemei adják a közléseket,vagy alacsonyabb szférából jövők.
Mert ha Jézus Istentől kapta a szellemi közléseket, remélem egyetértesz velem abban, hogy Isten nem ad ezekkel a kijelentésekkel ellentétes értelmű kijelentéseket sem Greberbnek, sem másoknak. Tehát ha a bárkinek a kijelentése ellentétes értelmű Jézus tanításaival, akkor az nem jöhet ugyanabból a forrásból.
Igen,Isten adta ezeket a kijelentéseket.Amit Greber mond,az az,h ezeket az isteni kijelentéseket az emberek,fordítók,az egyház néhol átírták.És ez baj.Csak ennyit mond Greber.
A kárhozattól.
Gonoszság és bűn most is van, mert senki sem köteles elfogadni Jézus megváltását. Aki akar, lehet gonosz. De aki elfogadja, hogy Jézus helyette halt meg a bűneiért, többé nem szolgája a bűnnek.
Csak önmagában az elfogadás nem mentesít.Ahhoz olyan életet is kell élni.Hiszen mennyi olyan ember van,aki templomba jár,imádkozik,hisz Jézusban,Istenben és otthon meg veri a feleségét?Most ez csak egy példa.
Új ember, akiben Jézus Lelke (ha úgy tetszik Szelleme, a Szent Lélek) lakik, mivel cserében megkapta Jézus bűntelen életét, ezért van ereje bűn nélkül élni. Isten pedig benne Jézus igaz, bűntelen természetét látja.
Itt a fizikai síkon nincs olyan,h bűntelen.Ha már csak füllentesz,az is egy bűn,csak nem akkora,mint a gyilkolás.
Ezért többé nem kell Istentől elszakítottan élnie, mert a bűn nem áll közte és Isten között, ettől fogva Isten gyermeke, és Istennel összekapcsolva örök élete van.
Ezt kínálja fel a Megváltás, ezt kínálja fel Jézus kereszthalála.
Ján. 5.24
Bizony, bizony mondom néktek, hogy a ki az én beszédemet hallja és hisz annak, a ki engem elbocsátott, örök élete van; és nem megy a kárhozatra, hanem általment a halálból az életre.
És ez nem kötelező:
Jel. 22.17
És a ki szomjúhozik, jőjjön el; és a ki akarja, vegye az élet vizét ingyen.
Hát ez nem éppen bibliai megfogalmazás, de nagyjából valóban erről van szó.
Mivel szerinted a "vallásos" jelző pejoratív értelmű,
Nem az,elnézést,ha így jött le.
és ezt sorozatosan rám aggatod, bár továbbra sem értem, minek alapján, nincs sok értelme, hogy végigvegyem a Greber idézetet.
A lelki ajándékokat Pál néhány sorral lejjebb felsorolja. Ezek a következők:
Bölcsesség beszéde:
1Kor. 12.8
Mert némelyik a Lélek által a bölcsesség igéjét kapta, a másik az ismeret igéjét, ugyanazon Lélek által.
Hit - különleges hit, felül a megtartó hiten:
1Kor. 12.9
Egyik ugyanattól a Lélektől a hitet,..
Gyógyítás:
a másik ugyanazon Lélek által a gyógyítások kegyelmi ajándékait.
Isteni erők, vagy csodatételek:
1Kor. 12.10
Van, aki az isteni erők munkáit
Prófétálás:
vagy a prófétálást kapta;
Lelkek (szellemek) megkülönböztetése:
van, aki lelkek megkülönböztetését,
Nyelveken szólás: (idegen nyelven szólás, amit az illető nem tanult)
a nyelveken való szólást,
Nyelvek magyarázata: (olyan nyelvé, amit az illető nem tanult)
vagy pedig a nyelveken való szólás magyarázását kapta.
1Kor. 12.11
De mindezt egy és ugyanaz a Lélek munkálja, aki úgy osztja szét kinek-kinek ajándékát, amint akarja
Igen,ezt így van,de mi van a többi résszel?Ami a néma bálványok után van?Én ezt az egész idézetet úgy értelmezném,hogy: A szellemiek felől pedig nem akarom,h tudatlanok legyetek.Tudjátok,h amikor pogányok voltatok,akkor az Isten által elvetett szellemekhez jártatok,akikhez úgy éreztétek,h ellenállhatatlan kényszer vonz.
És akkor utána jön az,h mik is azok a szellemi ajándékok (prófétálás,nyelveken szólás,stb)
Pál tehát végül leszögezi, hogy ezek a természetfeletti adottságok Isten Szellemétől származnak.
Korábban azért utal arra, hogy az ezek körüli tudatlanságot szeretné eloszlatni, mivel a korinthusi gyülekezetben nyilván zavar volt a fenti szellemi ajándékok forrásának megítélésben. Előfordulhatott, hogy egyes olyan megnyilvánulásokat is Isten Szellemének tulajdonítottak, amik nem Istentől voltak, és esetleg nem ismerték fel Isten Szellemét olyan jelenségben, amiben Isten működött.
Ez azért lehetett így, mivel pogány háttérből, bálványimádásból, okkultizmusból jöttek ki, és még nem tudták megkülönböztetni az abban tapasztalt okkult jelenségeket Isten munkájától.
Pál ad nekik ehhez egy kulcsot:
1Kor. 12.2-3
Tudjátok, hogy amikor pogányok voltatok, ellenállhatatlanul vitt és sodort valami benneteket a néma bálványokhoz.
Ezért tudtotokra adom, hogy senki sem mondja: „Jézus átkozott”, aki Isten Lelke által szól; és senki sem mondhatja: „Jézus Úr”, csakis a Szentlélek által.
Lehetséges, hogy olyan Szellem is megnyilvánult a gyülekezetben, amelyik átkozta Jézust.
Pál apostolnak ebből a tanításából egyértelműen kiderül, hogy a szellemi kijelentések kétféle forrásból fakadhatnak. Az egyik az, amelyik akaratunk ellenére sodor, felülkerekedik és uralkodik rajtunk, és átkozza Jézust, de mondhatjuk úgy is, meghazudtolja, hazugnak nevezi Jézust,
De van egy másik szellemi forrás, amelyik már nem uralja az akaratunkat, mégis Úrnak mondja Jézust.
Itt persze nem csupán verbális megnyilvánulásra kell gondolnunk, hisz kimondani az "Úr" szót bárki tudja bármilyen szellemből.
Ez alatt azt kell értenünk, amikor valaki teljes hittel nevezi "Úr"-nak Jézust, és saját akaratából engedelmeskedik neki. Ahogy Jézus mondta:
Lk. 6.46
Miért mondjátok nekem: Uram, Uram, ha nem teszitek, amit mondok?”
Márpedig azt tenni, amit Jézus mond, csak az Ő Lelke, vagyis a Szentlélek által lehetséges.
Pál apostol tehát azt mondja: senki sem ismerheti fel Jézusban a Megváltót, az Urat, Istent, hanem csak a Szent Lélek, azaz Isten Szelleme által.
Ez összecseng azzal, amit Jézus mondott Péternek:
Mt. 16.15-17
Erre megkérdezte tőlük: „Hát ti kinek mondotok engem?”
Simon Péter megszólalt, és így felelt: „Te vagy a Krisztus, az élő Isten Fia.”
Jézus így válaszolt neki: „Boldog vagy, Simon, Jóna fia, mert nem test és vér fedte fel ezt előtted, hanem az én mennyei Atyám.
Jézust tehát Isten Szelleme által ismerjük fel annak, Aki, Isten Fiának, azaz Istennek, Úrnak, és Megváltónak.
Arra kell törekednünk, hogy Isten ezt a kijelentést megtegye bennünk, és segítsen eljutnunk erre a felismerésre. Mert a hit Isten ajándéka.
De nem mindegy, milyen szívvel törekszünk erre. Mert
"„Isten a kevélyeknek ellenáll, az alázatosoknak pedig kegyelmét adja”. (Jak. 4,6.)
Kérdés, hogy mit tartasz Te hibának vagy pontatlanságnak.